Σελίδες:
  • #1 από Lo.Lee.Ta στις 09 Nov 2013
  • Εδώ και χρόνια απορώ με την τιμή/ώρα που βάζουν οι δάσκαλοι εκμάθησης μουσικού οργάνου αλλά και γενικότερα δάσκαλοι-καθηγητές για ιδιαίτερα μαθήματα. Τις περισσότερες φορές από 15-30ευρώ η ώρα και πάμε ανεβαίνοντας προς τα πάνω. Ακόμη και σε ανθρώπους που πρωτομαθαίνουν, πρώτα βήματα οι τιμές είναι οι ίδιες ή αναλογικά θα έλεγε κάποιος σε παιδιά δημοτικού - γυμνασίου και πάει λέγοντας. Εννοώντας ότι ποιο είναι αυτό το μεγάλο κατόρθωμα που θα επιτευχθεί σε μία ώρα, ώστε να αμοιβόνται 5πλα, 6πλα, 7πλα την ώρα από έναν εργάτη, υπάλληλο ο οποίος τις περισσότερες φορές καλείται να είναι αυτός που θα τους δώσει τα χρήματα για τα οποία μπορεί να έφαγε και 8ωρο και 10ωρο και 12ωρο. Μάλιστα υποτίθεται ότι διανύουμε μία εποχή κρίσης και το φαινόμενο συνεχίζεται.
    Δεν θέλω ούτε τσακωμοί να δημιουργηθούν, ούτε μα μου σου του αντιπαραθέσεις και δε συμμαζεύεται, αλλά να παραθέσει καθένας τη λογική του σε αυτό το ζήτημα, επιχειρηματολογώντας. Θα παρακαλούσα να μη τεθούν επιχειρήματα του τύπου ο Γιατρός παίρνει τόσα, ο Δικηγόρος τόσα, ο Επιχειρηματίας τόσα, διότι θεωρώ και αυτές τις περιπτώσεις αδικία. Και για να διαχωρίσω κάπως τα επαγγέλματα, οκ, ας υπάρχει μία διαφορά 2πλάσιου - 3πλάσιου μισθού, αλλά έτσι όπως το βλέπω εγώ στις παραπάνω περιπτώσεις μιλάμε για τρελό παραλογισμό! Άλλο τόσο παράλογοι βέβαια είναι και αυτοί που δουλεύουν 12ώρες και τα σκάνε σε έναν άνθρωπο για 1-2ώρες ή και 30 λεπτά ελάχιστης δουλειάς και κόπου. Επίσης το ότι είμαστε σε μία ελεύθερη - ασύδοτη αγορά το γνωρίζω. Αυτό που θέλω να μάθω είναι τη δική σας λογική σε θεωρία και πράξη.
  • #2 από Vaiking στις 09 Nov 2013
  • Πολύ ενδιαφέρον το θέμα που άνοιξες Χολιδόχε!

    Σίγουρα βέβαια είναι πολλοί οι υποκειμενικοί παράγοντες που επηρεάζουν την τιμή ενός ιδιαίτερου μαθήματος. Πχ. κάνεις μάθημα στο παιδί ενός βιοπαλαιστή ή ενός βιομήχανου; Είναι το παιδί αρχάριο ή προχωρημένο; Έρχεται το παιδί στο σπίτι σου ή πας εσύ στο δικό του; Το παιδί (αν πηγαίνεις εσύ στο σπίτι του) μένει στο δίπλα σπίτι ή στη δίπλα πόλη; Πόσο έμπειρος/καταξιωμένος καθηγητής θεωρείται αυτός που θα διδάξει; Πόσο κοστολογεί (σε λογική ή συχνά πυκνά και σε αυθαίρετη βάση) ο ίδιος ο καθηγητής την αξία της δουλειάς του; Πόσοι και ποιοί καθηγητές πάνω στο ίδιο όργανο υπάρχουν στην περιοχή; Και βέβαια όλα αυτά υπόκεινται στους νόμους της προσφοράς και της ζήτησης (και την όποια ηθική/ανηθικότητα εμπεριέχεται σε αυτούς τους νόμους)..

    Υπάρχουν βέβαια και άλλοι λόγοι που πρέπει να συνυπολογιστούν. Πχ. το ιδιαίτερο μάθημα για κάποιους είναι μία "πολυτέλεια" που θέλουν να παρέχουν στο παιδί τους. Θέλουν πχ. το παιδί να κάνει 60λεπτο μάθημα και όχι 40λεπτο όπως γίνεται σε ένα ωδείο. Ή θέλουν το παιδί (ή ο γονιός ο ίδιος) να μη σπαταλά χρόνο στα "πηγαινέλα" στο ωδείο. Η ακόμα βγάζουν τις ανασφάλειές τους με την επιλογή του ιδιαίτερου μαθήματος. Πχ. δε θέλουν το παιδί να "κινδυνέψει" πηγαίνοντας ή επιστρέφοντας απο το ωδείο. Ή δε θέλουν το παιδί τους να "αγχωθεί" με τη διαδικασία των εξετάσεων/συναυλιών που προβλέπει η φοίτηση σε ωδείο. Ε, εκεί, οι πολυτέλειες και οι ανασφάλειες πληρώνονται!! Βεβαίως μιλάω πάντα για περιοχές που υπάρχει η δυνατότητα να πάει ένα παιδί σε ωδείο αλλά ο γονιός (γιατί περι αυτού πρόκειται) ΕΠΙΛΕΓΕΙ το ιδιαίτερο. Εκεί λες: "Να'ναι καλά ο άνθρωπος να μου τα "σκάει"!!

    Προσωπικά αν με ρωτάς, είμαι κατά των ιδιαίτερων μαθημάτων. Προτιμώ το ωδειακό περιβάλλον για πολλούς λόγους, αντικειμενικούς και προσωπικούς. Γι΄ αυτό όταν κάποιος μου ζητά να του κάνω ιδιαίτερο, τον προτρέπω να γραφτεί στο ωδείο που διδάσκω (και ας είναι μικρότερες οι απολαβές μου). Δεν είναι όμως λίγες οι φορές που έχω πάρει την ίδια ακριβώς απάντηση: "ΕΓΩ δεν θέλω το παιδί ΜΟΥ να πάει σε ωδείο. Αν δε μπορείς ΕΣΥ, πρότεινέ μου κάποιον ΑΛΛΟ" Όπως καταλαβαίνεις, σε αυτή την περίπτωση ούτε θα χάσω το μαθητή, αλλά ούτε θα λυπηθώ το πορτοφόλι του μπαμπά (ασχέτως αν η τιμή μου είναι ούτως ή άλλως ιδιαίτερα χαμηλή μιας και δε θεωρώ πως έχω ακόμα την πείρα να διεκδικώ περισσότερα χρήματα όπως άλλοι συνάδελφοί μου που είναι πολύ εμπειρότεροι εμού)!! Τελικά, μάλλον είναι όλα σχετικά ;)

    Αλλά απο εκεί και πέρα θα ήθελα να σε ρωτήσω: Ποιά θεωρείς εσύ πως είναι μία δίκαιη τιμή για ιδιαίτερο μάθημα; Πόσα χρήματα θα πρέπει να ζητά ένας άνθρωπος με τουλάχιστο 10ετείς σπουδές (συν την όποια διδακτική εμπειρία έχει) για να μεταδώσει τις γνώσεις του πάνω στο αντικείμενό του κατ'οίκον;

    Θεωρείς πχ. πως η τιμή του μαθήματος θα πρέπει να είναι όση και η τιμή της εργατοώρας ενός υπαλλήλου super market; Σεβαστό μεν αλλά... σε αυτή την περίπτωση γιατί κάποιος να μπεί στην ιδιαίτερα χρονοβορα/επίπονη διαδικασία να πάρει ένα πτυχίο/δίπλωμα σε ένα όργανο ενώ μπορεί να δουλέψει σε ένα super market και να παίζει πχ. την κιθαρούλα του στο σπίτι του για τον εαυτό του και να μη διδάξει κανέναν; Ποιος θα διδάξει τότε την κιθάρα σωστά και υπεύθυνα; Ο αυτοδίδακτος με τη μέθοδο του "βάλε ένα δάχτυλο εδώ και ένα δάχτυλο εκεί, χτύπα τις χορδές και... Yeahhh!!! Τι ωραία που παίζεις μαθητάρα μου!!!";;; Διότι κάποια πράγματα δεν πρέπει να τα κοιτάζουμε μόνο με όρους του σήμερα αλλά και με όρους του αύριο.. ;)

    Σαφώς βέβαια και ΔΕ θεωρώ πως ο καθηγητής θα πρέπει να χρεώνει την ώρα όσα και ένας δικηγόρος/γιατρός/πολ. μηχανικός γιατί τότε, τα μόνα παιδιά που θα έχουν πρόσβαση στη μουσική θα είναι τα παιδιά των γονιών που ανήκουν σε αυτές τις επαγγελματικές κατηγορίες. Κατα την άποψή μου η τιμή του ιδιαίτερου μαθήματος θα πρέπει να είναι τέτοια ωστε σε μηνιαία (ή ακόμα καλύτερα σε ετήσια) βάση ο γονιός να πληρώνει (στο περίπου... 5 πάνω, 5 κάτω) όσα θα πλήρωνε και σε ωδείο της περιοχής. Πέρα απο όλα τα άλλα, ΔΕ θα πρέπει ο καθηγητής που κάνει ιδιαίτερο να σπάει την αγορά (γιατί υπάρχουν ΚΑΙ αυτές οι περιπτώσεις δασκάλων που έχουν εξευτελιστικά χαμηλές τιμές) κάνοντας αθέμιτο ανταγωνισμό σε ένα ωδείο το οποίο έχει πολύ περισσότερα έξοδα για να μπορεί να λειτουργήσει..

    Αλλά αυτή είναι βεβαίως η δική μου άποψη. Ποιά είναι η δική σου; :)
  • #3 από Lo.Lee.Ta στις 09 Nov 2013
  • Φίλε Vaiking, σε ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου. Βεβαίως αντιλαμβάνομαι τα όσα λες και συμφωνώ σε αρκετά αν και αρκετά έχουν πολύ μεγάλα περιθώρια για συζήτηση. Ήδη έχω απαντήσει εν μέρη παραπάνω βέβαια, ότι συμφωνώ σε διπλάσιους ή και τριπλάσιους μισθούς, από κάποιον πχ που δε σπούδασε, αλλά όπως είπα βλέπω 5πλάσιους, 6πλάσιους, 7πλασιους και βάλε, για έργο μάλιστα που μπορεί να το προσφέρει κάποιος και με 20 χρόνια σπουδές αλλά σε ένα μαθητή του δημοτικού-γυμνασίου ή έναν αρχάριο στο μουσικό όργανο που είναι γιος υπαλλήλου ή υπάλληλος 20 ή και 30 χρόνια σε σούπερμάρκετ. Για τα δε ωδεία δε γνωρίζω τι γίνεται, αλλά πιστεύω ότι είτε μουσική διδάσκει κάποιος, είτε θρησκευτικά, είτε χημεία, ο μισθός του , είναι μισθός δασκάλου - καθηγητή. Μάλιστα άσχετα με τη φήμη ενός δασκάλου, το θέμα είναι τι επιπέδου μάθημα κάνει σε ένα μαθητή. Θέλω να πω ότι αν ο Αϊνστάϊν αποφάσιζε να κάνει ιδιαίτερα βγαίνοντας στη γύρα για να διδάξει βου και α κανουν βα, δε σημαίνει ότι είναι λογικό ούτε να ζητήσει να τον πληρώσω 100ευρώ την ώρα ουτε όμως και να τον προσλάβω εγώ με μεγάλη μου χαρά να τον πληρώσω 100ευρώ την ώρα. Θα περιμένω και άλλες απαντήσεις και θα απαντήσω πιο αναλυτικά. Αλλά το κυριότερο είναι αυτό, μια λογική ταρίφα που σίγουρα θα έχει πάλι κάποια λογικά +/- σύμφωνα με περιπτώσεις που αναφέρεις και θα αναφερθούν και από άλλους, κάνοντας μάθημα με έναν να το πω MEDIUM δάσκαλο και όχι με τον Αϊνστάιν αλλά ούτε και με έναν μαθητή ωδείου ή μαθητή πανεπιστημίου που ας υποθέσουμε ότι δεν έχουνε εμπειρία, δεν έχουνε πιστοποιήσεις κλπες αξιώσεις.
  • #4 από Spyros Delta στις 09 Nov 2013
  • Ειναι πολυ απλο.
    Ας βαλει μια αγγελια ο υπαλληλος που θελει να ξεκινησει ο γιος του ιδιατερα μαθηματα, ας πει τα χρηματα που μπορει να διαθεσει, και ας επιλεξει καποιον απο τους δασκαλους που θα απαντησουν στην αγγελια.

    Μετα φυσικα θα μπορει και καποιος δασκαλος να ανοιξει ενα θεμα και να αρχισει τα παραπονα για τα χρηματα που διαθετουν καποιοι για ιδιαίτερα μαθηματα.  :)


     
  • #5 από Vaiking στις 09 Nov 2013
  • Δε διαφωνούμε Χολιδόχε! Και σίγουρα υπάρχουν πολλοί καθηγητές, ακόμα και σε καιρούς κρίσης, εξακολουθούν να έχουν τη μύτη πολύ ψηλά σηκωμένη!! Μάλλον έχουν μπόλικο "λίπος" αποθηκευμένο και δεν τους απασχολεί το ζήτημα! ;) Τρεις παρατηρήσεις μόνο:

    1) Ο υπάλληλος, μπορεί να παίρνει στην εργασία του 4,5 ή 6 ευρώ την ώρα, αλλά έχει εξασφαλισμένες 8 ώρες εργασίας την ημέρα για 5-6 ημέρες την εβδομάδα. Μιλάω γενικά πάντα, όχι για αυτή την εποχή που τα πάντα έχουν γίνει μπάχαλο στις εργασιακές σχέσεις. Ο καθηγητής όμως, (πχ. κιθάρας) όταν κάνει ένα ιδιαίτερο μάθημα, το μόνο που έχει εξασφαλισμένο είναι 1 εργάσιμη ώρα την εβδομάδα. Κανείς δε μπορεί να γνωρίζει αλλά και κανείς δεν ενδιαφέρεται τι κάνει αυτός ο άνθρωπος τις υπόλοιπες ώρες της εβδομάδας. Μπορεί να έχει και άλλους 30 μαθητές και να είναι "άρχοντας", μπορεί να μην έχει και κανέναν άλλο και να ξεφορτώνει κασόνια στη λαική για να επιβιώσει. Αυτό βέβαια ΔΕΝ ενδιαφέρει το γονιό (και δε θα έπρεπε) αλλά και ο καθηγητής με τη σειρά του, θα πρέπει, αναλογιζόμενος το πόσα μαθήματα μπορεί να κάνει την ημέρα (λόγω χρόνου ή ζήτησης) να εξασφαλίζει το "2πλάσιο ή 3πλάσιο ημερομίσθιο" που εσένα σου φαίνεται λογικό. ¨Αρα, κάτω απο αυτή τη λογική, τα 15 και τα 20 ευρώ ΔΕΝ είναι παράλογη απαίτηση. Εξαιρώ βεβαίως καθηγητές στη Δημόσια εκπαίδευση, που το ιδιαίτερο θα πρέπει να απαγορευτεί δια ροπάλου (στην πράξη... όχι στη θεωρία) ακόμα και αν ζητά 1 ευρώ το εξάμηνο!!!! Αλλά αυτή είναι άλλη περίπτωση..

    2) Ένας καθηγητής μουσικής (πχ. κιθάρας), ΔΕ διδάσκει μόνο το πνεύμα του μαθητή (όπως πχ στα μαθηματικά), αλλά διδάσκει ΚΑΙ το σώμα. Άρα δεν είναι ακριβώς ίδια τα πράγματα ;)

    3) Εμ,... αν ο άλλος προκειμένου να μάθει το "βλαστάρι" του πως: "βου και α μας κάνουν βα" θέλει καλά και σώνει να βγάλει τον Αινστάιν απο το εργαστήριό του (και να τον καθυστερήσει στην εύρεση της θεωρίας της σχετικότητας :P ) και να τον φέρει στο σπίτι του για να του το διδάξει... ο Αινστάιν θα φταίει αν του ζητήσει 5.000 ευρώ το λεπτό; Δε νομίζω... ;)
  • #6 από Vaiking στις 09 Nov 2013
  • Ειναι πολυ απλο.
    Ας βαλει μια αγγελια ο υπαλληλος που θελει να ξεκινησει ο γιος του ιδιατερα μαθηματα, ας πει τα χρηματα που μπορει να διαθεσει, και ας επιλεξει καποιον απο τους δασκαλους που θα απαντησουν στην αγγελια.
    Και αυτό είναι μία λύση που μάλιστα πατάει ακριβώς στους νόμους της προσφοράς και της ζήτησης. Βεβαίως, άλλος ένας τέτοιος νόμος λέει πως: "Ό'τι πληρώνεις, παίρνεις". Ας είναι ενήμερος και ο υπάλληλος-γονέας και για αυτό το νόμο και ας κάνει τις επιλογές του ;)
  • #7 από Spyros Delta στις 09 Nov 2013
  • #8 από Lo.Lee.Ta στις 10 Nov 2013
  • Vaiking όπως και στη προηγούμενη απάντηση μου, θα σου πω ότι σε άλλα συμφωνούμε, σε άλλα πάλι ναι μεν δε θα διαφωνήσω, αλλά είναι προς συζήτηση για το κατά πόσο ανεβαίνει η τιμή σύμφωνα με αυτά. Θα σταθώ όμως, στο καθαρά μαθηματικό της τιμής που έθεσες "15-20ευρώ ΔΕΝ είναι παράλογη απαίτηση". Έαν λοιπόν θεωρήσω ότι ένας υπάλληλος - εργάτης παίρνουν 3,4,5,6ευρώ την ώρα, μπορείς να τους ζητήσεις αντίστοιχα το διπλάσιο ή τριπλάσιο από 6ευρώ - 18ευρώ. Αλλά για να είσαι δίκαιος, οφείλεις να ζητήσεις ανάλογα με το πόσα παίρνουν και όχι να μπει μια αυθαίρετη τιμή 15-18ευρώ.
    Σπύρος Δέλτα, ναι μεν αυτό που λες έχει μια λογική, προσφορά-ζήτηση, αλλά δεν έχει λογική ούτε δικαιοσύνης, ούτε μέτρου. Θέλω να πω ότι αν κάποιος/κάποιοι θεωρούν ότι η μία ώρα ελάχιστης δικής τους δουλειάς αξίζει από 4 μέχρι και 8 φορές παραπάνω από ότι άλλες δουλειές καλά κάνει και το πιστεύει και καλά κάνουν και τον πιστευούν κάποιοι. Όμως καλό είναι να τίθεται και ένα συνολικά κοινό μέτρο για κάποιους που θέλουν να ακολουθήσουν λιγότερο ακραίες καταστάσεις είτε προς τα πάνω, είτε προς τα κάτω. Με λίγα λόγια βεβαίως και να ανοίξουν ένα θέμα οι δασκάλοι-καθηγητές μουσικής και να παραπονεθούν για το πόσα λίγα θέλουν να τους δώσουν κάποιοι. Να βρεθεί δηλαδή μια μέση οδός, για να ξέρουμε και οι μεν και οι δε τι μας γίνεται και από εκεί και πέρα αν κάποιοι θέλουν να ταξιδέψουν Θεσσαλονίκη Αθήνα με ποδήλατο ας το κάνουν, αν θέλουν με το διαστημόπλοιο Εντερπραϊζ ας το κάνουν κι αυτό, εμείς προς το παρόν θα προτιμήσουμε πιο νορμαλ μεταφορικά μέσα για μια τέτοια απόσταση.
    Τώρα σε ότι αφορά το ότι "πληρώσεις παίρνεις", είναι γνωστό ότι για να πάρεις ότι πληρώσεις, ιδιαίτερα σε κάτι το οποίο δεν μπορείς να εξετάσεις άμεσα στο παρόν, πρέπει να υπάρχουν αποδεικτικά για το μέλλον και αν δεν υπάρχουν θέτεις δικλείδες ασφαλείας και ρήτρες αποζημίωσης, συμβόλαια. Εξού και είτε ο δάσκαλος δε μπορεί να καταφέρει αυτό που υποσχέθηκε επιστρέφει οβολούς, είτε εφόσον είναι ευθύνη του μαθητή η αποτυχία για την επίτευξη του στόχου, ο έμπειρος δάσκαλος οφείλει από νωρίς να διακόψει τα μαθήματα, λέγοντας μεγάλε ο στόχος είναι μεγάλος για σένα ή σου μειώνω την τιμή και προχωράμε σε κάτι κατώτερο ή διακόπτουμε το μάθημα.
    Με λίγα λόγια μία λογική, σωστή αντιμετώπιση, η οποία δεν είναι πιεστική σων και καλά για όλους, αλλά τέτοια ώστε να μην πιάνουμε κότσο τους μαθητές αλλά ούτε εκείνοι να πιάνουν κότσο εμάς. Αλλά είπαμε όποιος θέλει να το κάνει και αυτό και να το βγάζει έξω και δημόσια είδηση, αποδεκτό.
    Τώρα σε ότι αφορά Σπύρο της τιμές του εξωτερικού, που είδα μάλλον ότι είναι χοντρά 50$ η ώρα, πρέπει να αναλογιστούμε και τo average hourly salary ή wage της αντίστοιχης χώρας το οποίο φαίνεται να είναι το 1/2 ή 1/3 των 50$. Οπότε μια χαρά τους κόβω εκεί ως προς το μέτρο.
  • #9 από Spyros Delta στις 10 Nov 2013
  • Εγω δεν πιστευω στο "οτι πληρωνεις παιρνεις'.
    Τουλαχιστον στην Ελλαδα δεν ισχυει στο θεμα τουλαχιστον των ιδιαιτερων μαθηματων.
    Θα πω τα ακραια παραδειγματα.
    Στο θεμα ιδιαιτερα μαθηματα μπορεις να βρεις μαθηματα που κοστιζουν 10 ευρω την ωρα, οπου θα επρεπε κανονικα να πληρωνει ο δασκαλος αποζημιωση για το κακο που κανει στο μαθητη, οπως και μαθηματα που κοστιζουν 15 ευρω την ωρα και θα επρεπε να πληρωνονται 50 συγκριτικα για την ποιοτητα τους.

    Και η αιτια  ειναι απλη.
    Δεν ξερει ο μαθητης να αξιολογησει και να κοστολογισει τα μαθηματα.
    Κι αυτο το κανει σε πολλες υπηρεσιες, αλλα και προιοντα.
    Μονο αν τον καθοδηγησει καποιος γνωστης του θεματος μπορει να βγαλει ακρη.

    Αλλοι κανουν ακομα πιο μεγαλο λαθος να αξιολογουν την ποιοτητα των παροχων απο την τιμη τους.
    Ειναι ακριβο, ειναι καλο.
    Ειναι φτηνο, ειναι μαπα.

    Ολα ξεκινανε απο την αγνοια του θεματος.
  • #10 από Vaiking στις 10 Nov 2013
  • Εγω δεν πιστευω στο "οτι πληρωνεις παιρνεις'.
    Τουλαχιστον στην Ελλαδα δεν ισχυει στο θεμα τουλαχιστον των ιδιαιτερων μαθηματων.
    Θα πω τα ακραια παραδειγματα.
    Στο θεμα ιδιαιτερα μαθηματα μπορεις να βρεις μαθηματα που κοστιζουν 10 ευρω την ωρα, οπου θα επρεπε κανονικα να πληρωνει ο δασκαλος αποζημιωση για το κακο που κανει στο μαθητη, οπως και μαθηματα που κοστιζουν 15 ευρω την ωρα και θα επρεπε να πληρωνονται 50 συγκριτικα για την ποιοτητα τους.

    Και η αιτια  ειναι απλη.
    Δεν ξερει ο μαθητης να αξιολογησει και να κοστολογισει τα μαθηματα.
    Κι αυτο το κανει σε πολλες υπηρεσιες, αλλα και προιοντα.
    Μονο αν τον καθοδηγησει καποιος γνωστης του θεματος μπορει να βγαλει ακρη.

    Αλλοι κανουν ακομα πιο μεγαλο λαθος να αξιολογουν την ποιοτητα των παροχων απο την τιμη τους.
    Ειναι ακριβο, ειναι καλο.
    Ειναι φτηνο, ειναι μαπα.

    Ολα ξεκινανε απο την αγνοια του θεματος.
    Σαφέστατα!! Εγώ δεν είπα πως το: "ό'τι πληρώνεις παίρνεις" είναι ο ΕΝΑΣ και ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΟΣ κανόνας! Εϊναι όμως κάτι που πρέπει να συνυπολογίζεται μαζί με τα υπόλοιπα που ανέφερα σε άλλη μου απάντηση. Η σωστή "έρευνα" απο πλευράς γονιού, προέχει! Αλλά αν η μόνη έγνοια του γονιού είναι να βρεί το φθηνότερο, τότε θα στείλει το παιδί του σε αυτόν τον άγνωστο που θα του πει: "μεγάλε, δώσε μου 5 ευρουλάκια την ώρα και θα σου το κάνω το παιδί Segovia". Και ΕΚΕΙ το ρίσκο που παίρνει ο γονιός είναι τόσο μεγάλο, που καλύτερα να μην έστελνε καθόλου το παιδί του να μάθει κιθάρα!

    Μπορεί βέβαια αυτό το ρίσκο να του "βγει". Αλλά ΑΝ δεν του "βγεί", τότε στην ουσία το παιδί του θα είναι τόσο μπερδεμένο και απογοητευμένο που Ή θα σταματήσει την ενασχόλησή του με τη μουσική, Ή ο επόμενος δάσκαλος που θα αναλάβει να το ξεμπερδέψει και να το βάλει σε σωστό δρόμο (ΑΝ τα καταφέρει), θα χρειαστεί τόσο πολύ χρόνο που στο τέλος ο γονιός θα έχει ξοδέψει πολύ περισσότερα χρήματα..

    Στα λίγα χρόνια που διδάσκω και στα περισσότερα χρόνια που ασχολούμαι με τη μουσική έχω δει ουκ ολίγες τέτοιες περιπτώσεις και είναι πραγματικά μεγάλο κρίμα να βλέπεις παιδί να θέλει πραγματικά να παίξει μουσική και να μη μπορεί και να θυμώνει με αυτή του την κατάσταση ή να παρατά ακόμα και το όργανο επειδή απλώς ο μπαμπάς έψαχνε το πιο φθηνό χωρίς να τον απασχολεί τίποτε άλλο!

    Σωστή έρευνα (αν υπάρχει άγνοια, υπάρχει και το "όποιος ρωτάει, μαθαίνει" ) λοιπόν σε ΠΡΩΤΟ χρόνο και επιλογή του οικονομικότερου εκ των καταλληλοτέρων σε ΔΕΥΤΕΡΟ χρόνο.. ;)
  • #11 από Vaiking στις 10 Nov 2013
  • Αγαπητέ Χολιδόχε, αντιλαμβάνομαι αυτά που λες,αλλά μάλλον πηγαίνεις τη συζήτηση σε πολλά μονοπάτια που δε μπορώ να τα ακολουθήσω αυτή τη στιγμή. Θα σταθώ όμως σε ένα...

    Θεωρείς (αν κατάλαβα καλά) πως όταν πηγαίνω εγώ (για παράδειγμα) να κάνω μάθημα σε ένα σπίτι, να ζητάω και απόδειξη μισθοδοσίας των γονέων για να καθορίσω την τιμή του μαθήματος; Είναι λίγο περίεργα αυτά τα ζητήματα.. Μήπως να ζητήσω και εκκαθαριστικό απο την εφορία και Ε9 μπας και έχουν και κανένα χωράφι που τους αποδίδει έσοδα ή νοικιάζουν και κανένα διαμέρισμα και βγάζουν το μήνα περισσότερα απο αυτά που βγάζουν στη δουλειά τους; Και γιατί να μη γίνω εφοριακός;;;; :P

    Απλά καθορίζει κάποιος μία μέση τιμή και απο εκεί και πέρα, της δίνει (ανάλογα με το πως σκέφτεται) κάποια όρια "ελαστικότητας" αν θέλει και κρίνεται για αυτό...

    Πάντως θα σου πω μία ιστορία... Πριν μερικά χρόνια έκανα ιδιαίτερα σε ένα κοριτσάκι Γυμνασίου. Η μαμά δεν ήθελε να το στείλει σε ωδείο (200 μέτρα απόσταση απο το σπίτι τους) και επέμενε να κάνει ιδιαίτερο. Λίγο καιρό μετά η οικογένεια αποφάσισε να χτίσει (στο ήδη πολύ μεγάλο και αρκετά πολυτελές διαμέρισμά της) και ένα πανάκριβο τζάκι, απο αυτά που ο ετήσιος μισθός ενός καθηγητή ΔΕ φτάνει για να φτιάξει! Και λίγο καιρό μετά μου ανακοινώνει η μαμά πως θέλει μείωση στα (ούτως ή άλλως χαμηλά) δίδακτρα γιατί της έγινε μείωση στο μισθό (νοσηλεύτρια είναι). Και μου το ανακοίνωσε μπροστά στο εν λόγω τζάκι!!! Εγώ άρχισα να βγάζω καπνούς απο μέσα μου, αλλά κρατήθηκα και της εξήγησα ήρεμα πως τα δίδακτρα είναι ούτως ή άλλως πολύ χαμηλά (ελαφρώς χαμηλότερα απο τα δίδακτρα ωδείου) και πως η ίδια μπορεί να κρίνει μετά απο τα 3 χρόνια που συνεργαζόμασταν με την κόρη της αν αξίζω αυτά τα χρήματα ή όχι. Και καθ'όλη την ώρα της συζήτησης ΔΕΝ κοίταζα τη μαμά... κοίταζα το ΤΖΑΚΙ, περνώντας της το "μύνημα" οτι ΔΕ μπορεί να με κοροιδεύει κατ'αυτό τον τρόπο και ενώ έχει ως οικογένεια πάρα πολλά χρήματα να προσπαθεί να "ρίξει" εμένα με τη δικαιολογία της μείωσης του μισθού της!! Παρ'όλα αυτά η μαμά ήταν αμετακίνητη και διέκοψε τα μαθήματα με τη δικαιολογία πως ήμουν "πολύ ακριβός" σε σχέση με την πρόοδο της κόρης της, γιατί δε μπορούσε να παραδεχθεί πως η κόρη της (τα πρώτα 2 χρόνια το κορίτσι "πέταγε" και εγώ ήμουν ο "καλύτερος δάσκαλος του κόσμου" ) είχε παρατήσει την κιθάρα και την έβγαζε επι 24ώρου βάσεως στο facebook παρ'όλα που το είχα επισημάνει (ΚΑΙ στην κόρη ΚΑΙ στη μαμά) ουκ ολίγες φορές! Τι πιστεύεις σε αυτή την περίπτωση; Ήμουν ο " ακριβός δάσκαλος που πατάει επι πτωμάτων και δεν υπολογίζει τη δυσκολία της μέσης Ελληνικής οικογένειας";; Και ΔΕΝ είναι η μόνη περίπτωση αυτή που σου αναφέρω... υπάρχουν και άλλες!!

    Βεβαίως, επειδή εγώ ζω και διδάσκω στην επαρχία και εδώ λίγο πολύ όλοι γνωριζόμαστε μεταξύ μας, πάνω κάτω μπορώ να γνωρίζω ποιος είναι αυτός που τα φέρνει δύσκολα πέρα (και εκεί κάνω πάααρα πολύ καλή τιμή υπο την προυπόθεση πως το παιδί θα μελετά και δε θα κοροιδεύει) και ποιος απλώς "κλαίγεται" ενώ μια χαρά τα καταφέρνει (και εκεί δεν ιδρώνει το αυτί μου).. Αλλά και στην πρωτεύουσα να διδάσκει κάποιος, κάποια πράγματα ΔΕΝ κρύβονται! Και ο φτωχός φαίνεται και ο πλούσιος φαίνεται, και ο "δήθεν φτωχός" φαίνεται και ο "δήθεν πλούσιος" φαίνεται!! Απο εκεί και πέρα, τα πάντα βρίσκονται στη διακριτική ευχαίρεια του καθηγητή να καθορίσει μία σωστή τιμή για το μάθημά του, ΑΝ μέσα του υπάρχει η λογική αλλά και η ευαισθησία. ΑΝ δεν υπάρχουν, τότε, ό'τι συζητούμε εδώ, κατατάσσονται στην κατηγορία του: "να'χαμε να λέγαμε"... :)
  • #12 από Lo.Lee.Ta στις 10 Nov 2013
  • Όχι φίλε Vaiking, βασικά δεν την πηγαίνω σε κανένα μονοπάτι άλλο τη συζήτηση. Άλλωστε σου είπα τη θεωρώ για μένα medium. Τώρα βεβαίως και αν θέλουμε να υπάρχει αυτό που λέμε μέτρο και δικαιοσύνη, δε το ορίζουμε με κλαμπατσίμπανα αλλά ακόμη και ζητώντας το Ε9 και βεβαίως αν αυτό δεν είναι δουλειά του καθηγητή μουσικής, είναι δουλειά του κράτους να βγάζει ένα χαρτί για τη κάθε οικογένεια, ώστε οποιοσδήποτε της προσφέρει κάποιο έργο να χρεώνει ανάλογα αλλά και η έκαστη οικογένεια να μη ζητάει να τη χρεώσουνε αρλούμπες.
    Είναι μάλιστα πολύ κατανοητά αυτά που λες και σε πιστεύω αλοίμονο. Τι επαρχία , τι πρωτεύουσα, είναι γνωστά αυτά τα φαινόμενα σε πλήθος περιπτώσεων. Να μην πω ότι είναι ένα 50-60% των περιπτώσεων, όχι μόνο στο θέμα μας, αλλά και σε όλες τις υπόλοιπες προσφοράς-ζήτησης εργασίας. Μάλιστα όταν ο άλλος είναι σούπερ οικονομημένος καλά θα κάνει να του τα πάρει ο δάσκαλος με κάποιο μέτρο πάλι βέβαια, κάποια αναλογία της τσεπάρας του άλλου. Απλά είναι κρίμα να μπαίνουν όλα σε ένα τσουβάλι και να χρεώνονται μέσες άκρες το ίδιο είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω, αδικώντας κάποιους ανθρώπους, είτε από τη μία μεριά είτε από την άλλη.
    Το "απλά καθορίζει κάποιος μία μέση τιμή" είναι λίγο περίεργο στο άκουσμά του. Διότι θεωρώ ότι τη μέση τιμή δεν την καθορίζει ο κάποιος αλλά λογικά το κράτος, σα να λέμε όλοι μαζί. Γι΄ αυτό ακριβώς δεν αναμένω την προσωπική ευαισθησία και λογική του καθηγητή ή του μαθητή γιατί μπορεί ο καθένας να πουλάει τη δική του τρέλα.
    Τώρα σε κάτι που αναφέρθηκε πολύ πιο πριν και αφορά τις σπουδές. Κάτι το οποίο ακούω συχνά. Σπουδές σημαίνει ενοίκιο (εφόσον είναι σε κάποιο άλλο μέρος από τον τόπο κατοικίας του φοιτητή ), σημαίνει τέλος πάντων διάφορα έξοδα τα οποία μπορούν να αναλυθούν, σημαίνει κόπο και κούραση του φοιτητή μέχρι να τελειώσει ο οποιος δεν πληρώνεται, όπως και σημαίνει αποχή από την εργασία που θα μπορούσε να δουλεύει αντί να σπουδάζει. Επειδή όμως αυτό κάθε φορά αναφέρεται γενικά , πιστεύω ότι όχι μόνο μπορεί να υπολογιστεί οικονομικά αλλα να εξετάσουμε και την αποσβεσή του από τη μετέπειτα δουλειά του φοιτητή, πόσα χρήματα θα χρειάζεται επιπλέον το χρόνο από τη δουλειά του.
    Ας πούμε ότι χρειάστηκε 4 χρόνια σπουδών για να γίνει καθηγητής να πάρει ένα πτυχίο, τα οποία του στοίχισαν μάλιστα 20.000 ευρώ το χρόνο, μιλάμε δηλαδή για 80.000ευρώ σπουδές. Ας υποθέσουμε ότι τουλάχιστον μέχρι τα 60χρόνια του θα διδάσκει. Οπότε 80.000ευρώ/60 = 1.333ευρώ/χρόνο θα πρέπει να βγάζει επιπλέον για να αποσβέση τις σπουδές του, που σημαίνει 1.333/12 = 112 ευρώ το μήνα επιπλέον. Για να αποσβέσει λοιπόν τις σπουδές του, του χρειάζονται 112ευρώ/24εργάσιμες μέρες = 4,6ευρώ τη μέρα ή 27,6ευρώ τη βδομάδα. Μόνο για να αποσβέσει τις σπουδές του, του χρειάζονται 2 μαθητές κάθε βδομάδα που θα τους χρεώνει 14ευρώ το μάθημα. Όμως επειδή ο καθηγητής πρέπει να ζήσει κιόλας, του δίνουμε και 1.000ευρώ μισθό το μήνα + 112ευρώ = 1.112ευρώ/μήνα. Οπότε 1.112ευρώ/24εργάσιμες μέρες = 46,4 ευρώ τη μέρα κάτι το οποίο σημαίνει ότι κάθε μέρα ο καθηγητής πρέπει να έχει 3 μαθητές των 16ευρώ/ώρα. Επειδή τα μαθήματα επαναλαμβάνονται κάθε βδομάδα στην ουσία πρέπει να έχει σύνολο 18μαθητές/μήνα. Με λίγα λόγια έαν ΜΟΝΟ ΔΙΔΑΣΚΕΙ και δεν κάνει καμμία άλλη δουλειά με 3ώρες δουλειά/μέρα θα βγάζει 1.112ευρώ το μήνα και θα ξεπληρώσει και θα αποσβέσει και τις σπουδές του. Τώρα αν κάνει βέβαια και κάποια άλλη δουλειά σε σχέση με τη μουσική ή όχι, εκεί αλλάζουν τα πράγματα. Αλλά είναι δυνατόν και δεν το λεώ μόνο για τους δασκάλους μουσικής, αλλά γενικότερα, να θέλει κάποιος να δουλεύει μια ώρα τη μέρα να βγάζει 1.112ευρώ το μήνα και να το θεωρεί λογικό ? Εδώ και το 3ωρο παράλογο μου φαίνεται εμένα. Όπως και κάτι ακόμη εφόσον ο καθηγητής-δάσκαλος μουσικής δεν μπορεί να έχει το ελάχιστο που ας υποθέσουμε ότι είναι στανταρντ 18μαθητές/μήνα, πιστεύει ότι έκανε σωστή επιλογή να σπουδάσει μουσική ως εργασία βιοπορισμού για τη ζωή του ?? Άλλο μόρφωση και παιδεία, γούστο και επιλογή του καθενός και άλλο βιοπορισμός. Δηλαδή και ο υδραυλικός ας πούμε αν δεν έχει δουλειά και έχει λίγα ραντεβού σημαίνει ότι πρέπει για να αλλάξει μια βρύση να χρεώσει 50ευρώ το τέταρτο ? Ελπίζω να καταλαβαίνετε τι εννοώ και πως δεν κατηγορώ ανθρώπους και καταστάσεις. Όσο για την άγνοια του θέματος που λέτε, η συζήτηση, τα επιχειρήματα, οι απόψεις και από τις 2 μεριές λύνουνε την άγνοια. Αλλιώς πάντα θα έχουμε άγνοια, θα κατηγορούμε την άγνοια αλλά θα φροντίζουμε να την καλλιεργούμε όσο γίνεται περισσότερο.
    **Να συμπληρώσω και το εξής, μήπως αν ο δάσκαλος, δούλευε 6-8 ώρες τη μέρα (αν έβρισκε βέβαια το ανάλογο σύνολο μαθητών ) και τους χρέωνε αντίστοιχα από 8-6ευρώ την ώρα (ίσως έτσι να είχε περισσότερους μαθητές/μέρα ) και να έβγαζε 48ευρώ τη μέρα.
     
  • #13 από modfori στις 10 Nov 2013

  • **Να συμπληρώσω και το εξής, μήπως αν ο δάσκαλος, δούλευε 6-8 ώρες τη μέρα (αν έβρισκε βέβαια το ανάλογο σύνολο μαθητών ) και τους χρέωνε αντίστοιχα από 8-6ευρώ την ώρα (ίσως έτσι να είχε περισσότερους μαθητές/μέρα ) και να έβγαζε 48ευρώ τη μέρα.

    είναι πολύ πιθανό πως αν χρέωνε ο δάσκαλος 6-8 ευρώ την ώρα τότε να έβρισκε και παραπάνω απο 8-6 εργάσιμες ώρες τη μέρα
  • #14 από Spyros Delta στις 10 Nov 2013
  • Τώρα βεβαίως και αν θέλουμε να υπάρχει αυτό που λέμε μέτρο και δικαιοσύνη, δε το ορίζουμε με κλαμπατσίμπανα αλλά ακόμη και ζητώντας το Ε9 και βεβαίως αν αυτό δεν είναι δουλειά του καθηγητή μουσικής, είναι δουλειά του κράτους να βγάζει ένα χαρτί για τη κάθε οικογένεια, ώστε οποιοσδήποτε της προσφέρει κάποιο έργο να χρεώνει ανάλογα αλλά και η έκαστη οικογένεια να μη ζητάει να τη χρεώσουνε αρλούμπες.

    Αν καταλαβα καλως, λες να δινει το κρατος ενα χαρτι στο καθε πολιτη που να αποδεικνυει την οικονομικη του κατασταση και να χρεωνεται απο τους συμπολιτες επαγγελματιες αναλογως???  ???
    Μετα θα πρεπει ο δασκαλος που ζηταει λιγοτερα διδακτρα, να παει στη ΔΕΗ και να ζητησει μικροτερη χρεωση στο λογαριασμο απο το δασκαλο που ζηταει μεγαλυτερα διδακτρα ... και παει λεγοντας.
    Νομιζω η συζητηση εχει ξεφυγει τελειως.
    Μιλας για φανταστικα πολιτκα συστηματα τωρα, τη στιγμη που δεν εφαρμοζεται κανενα στη Γη. ;D

    Ειναι απλο το θεμα, οπως ειπα, σε οποιον δεν αρεσουν οι χρεωσεις των μαθηματων που ακουει:
    Ας βαλει μια αγγελια,  ας πει τα χρηματα που μπορει να διαθεσει, και ας επιλεξει καποιον απο τους δασκαλους που θα απαντησουν στην αγγελια.
  • #15 από Lo.Lee.Ta στις 10 Nov 2013
  • Βασικά δε λέω να ζητάει λιγότερα δίδακτρα. Λέω να ζητάει τα νόμιμα δίδακτρα που έχει ορίσει το κράτος ως μέτρο και να μη ζητάει ούτε λιγότερα, ούτε και περισσότερα. Οπότε δεν υπάρχει λόγος για χαμηλότερη χρέωση στη ΔΕΗ ή οπουδήποτε αλλού.
    Βασικά και το υπάρχον ακόμη πολιτικό σύστημα είναι φανταστικό. Πραγματικό στη θεωρία, φανταστικό στην εφαρμογή του ή στο αποτέλεσμα της εφαρμογής του. Όπως π.χ. ανέφερε ο Vaiking ότι κανένας δάσκαλος - καθηγητής δημοσίου δε θα έπρεπε να κάνει ιδιαίτερα και μάλιστα μαύρα ιδιαίτερα.
     
  • #16 από rodort1 στις 11 Nov 2013
  • Για τα δε ωδεία δε γνωρίζω τι γίνεται, αλλά πιστεύω ότι είτε μουσική διδάσκει κάποιος, είτε θρησκευτικά, είτε χημεία, ο μισθός του , είναι μισθός δασκάλου - καθηγητή.

    Τα ωδεία ήταν από τις πρώτες επιχειρήσεις που είχαν μειώσει τις αποδοχές των καθηγητών,όταν ξέσπασε η "κρίση".
    Υπάρχουν ωδεία που στο πρόγραμμα σπουδών τους παρέχουν ακόμη και 20λεπτα μαθήματα κιθάρας,δηλαδή μέχρι να βγει η κιθάρα από
    τη θήκη και να παίξει μια κλίμακα ο μαθητής πρέπει να φύγει.
    Επίσης ειδικά στην επαρχία,το μερίδιο του κάθε καθηγητή από κάθε μαθητή εντός Ωδείου είναι τραγικό.
    Ενδεικτικά θα σου γράψω ότι συνάδελφός μου αμοίβεται με λίγο κάτω από 5€/ώρα.

    Ας πούμε ότι χρειάστηκε 4 χρόνια σπουδών για να γίνει καθηγητής να πάρει ένα πτυχίο


    Μπερδεύεις τις μουσικοπαιδαγωγικές σχολές(πανεπιστήμια) που δεν κατοχυρώνουν επάρκεια σε ένα μουσικό όργανο,
    με σπουδές σχεδόν τριπλάσιας διάρκειας συγκριτικά με τα 4 χρόνια που έγραψες.
    Αν μάλιστα μιλάμε και για δίπλωμα,τα χρόνια ανεβαίνουν.


    Όμως επειδή ο καθηγητής πρέπει να ζήσει κιόλας, του δίνουμε και 1.000ευρώ μισθό το μήνα + 112ευρώ = 1.112ευρώ/μήνα.

    Με τα 1000 ευρώ φαντάζομαι ότι αναφέρεσαι στο μισθό των μόνιμων καθηγητων;
    Έχοντας δουλέψει σαν αναπληρωτής καθηγητής Μουσικής σε σχολείο,έχω να σου πω ότι το ποσό που έγραψες αφορές παρελθούσες εποχές.
    Επίσης οι καθηγητές που διδάσκουν σε Ωδεία ή κάνουν ιδιαίτερα,ενώ ταυτόχρονα απασχολούνται μόνιμα στη δημόσια εκπαίδευση είναι
    μειοψηφία.Και αυτό αιτιολογείται εύκολα από το διαφορετικό καθεστώς πρόσληψης ωδειακών και πανεπιστημιακών καθηγητών.
    Ένας καθηγητής που αποφοιτά από ωδείο,εδώ και πολλά χρόνια δεν έχει καμία πιθανότητα,ούτε καν ωρομίσθιας εργασίας σε δημόσιο σχολείο.

    Έχω ένσταση ακόμη και για το εύρος ωριαίας αντιμισθίας που αναφέρεις.
    15-30 ευρώ;
    Ρίξε μια ματιά στις αγγελίες του kithara και πες μου αν βρήκες έστω και ένα μάθημα όχι με 30,αλλά με 20 ευρώ/ώρα.
    Στην πρώτη σελίδα υπάρχει μάθημα ακόμη και με 5ευρώ/ώρα.
    Αν τώρα μου βρεις καθηγητή που προετοιμάζει σπουδαστή στην τελευταία του χρονιά για δίπλωμα και πρέπει να είναι πάνω από το κεφάλι του,εκεί δικαίως ανεβαίνει η τιμή.
    Οι τιμές στα ιδιαίτερα όχι μόνο της μουσικής,αλλά και άλλων ειδικοτήτων έχουν πιάσει πάτο.

    Και αν και έγραψες ότι δε θέλεις να κάνουμε αναγωγές με άλλα επαγγέλματα εγώ θα σου αναφέρω ένα παράδειγμα.
    Συνέκρινέ μου αν θες, κάποιον που πάσχισε 9 ή 12 χρόνια για μια επάρκεια μουσικού οργάνου και αμοίβεται με 10ευρώ/ώρα,
    με κάποιον που πήγε ένα εξάμηνο σε μία σχολή κομμωτικής και βγάζει το ίδιο ποσό σε ένα τέταρτο της ώρας.

    Τέλος,το κράτος δεν μπορεί να καθορίσει τους κανόνες που έγραψες σε συνθήκες ελεύθερης αγοράς.
    Κι αυτό γιατί δεν προέρχονται όλοι όσοι διδάσκουν από κρατικά ιδρύματα ώστε να υπήρχε κάποια διαβάθμιση μεταξύ
    πτυχίων,διπλωμάτων,κ.λ.π.
    Κάποιοι είναι από εξωτερικό,άλλοι από ιδιωτικά ωδεία,άλλοι έχουν RGT και πάει λέγοντας.
    Κάποιοι δεν έχουν κανενός τύπου πιστοποίηση.
    Οπότε αυτό που γράφεις δεν είναι εφικτό.
  • #17 από Vaiking στις 11 Nov 2013
  • Χμμμ.... μάλλον γι'αυτό είπα πως πηγαίνουμε σε άλλα "μονοπάτια". Το θέμα του φίλου Χολιδόχου δεν είναι ακριβώς το "πόσα" ζητά ένας καθηγητής για να κάνει ιδιαίτερο μάθημα, αλλά το ποιός θα είναι και μέχρι που θα φτάνει ένας "κρατικός παρεμβατισμός" στις υπηρεσίες που προσφέρει ο οποιοσδήποτε σε μία κοινωνία. Δυστυχώς ή ευτυχώς σε μία ελεύθερη οικονομία δε μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο.

    Σε ένα σύστημα "υπαρκτού σοσιαλισμού" θα μπορούσε ίσως να καθοριστεί κάτι τέτοιο μέσω ενός "κεντρικού σχεδιασμού" που θα αξιολογούσε το: τι σημαίνει μουσική/τι σημαίνει εκπαίδευση/τι σημαίνει μουσική εκπαίδευση/τι "κόστος" (σε κόπο-χρόνο) έχει η επάρκεια της μουσικής διδασκαλίας για αυτόν που την έχει/πως θα πρέπει το κράτος να ανταποδίδει σε προιόντα-υπηρεσίες τη διδασκαλία της μουσικής στον καθηγητή/ποιές είναι οι δυνατότητες του κράτους να αμοίβει αυτό τον καθηγητή βάσει του συνολικά παραγόμενου πλούτου κλπ...

    Εδώ βέβαια δεν σκοπεύω να σχολιάσω-χαρακτηρίσω ένα τέτοιου είδους σύστημα, αλλά απο τη στιγμή που κάτι τέτοιο δεν εφαρμόζεται στην Ελλάδα, θα μιλήσω για αυτή την (ας πούμε) ελεύθερη οικονομία που εφαρμόζεται στην Ελλάδα. Και εδώ τα πράγματα είναι πιο απλά και συνοψίζονται στο εξής: "ΕΓΩ προσφέρω ΑΥΤΟ και το κοστολογώ ΤΟΣΟ. ΕΣΥ ΑΝ ΘΕΣ το αγοράζεις. ΑΝ ΔΕ ΘΕΣ, δεν το αγοράζεις και το αγοράζεις απο ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΛΛΟ"

    Τόσο απλά... :)
  • #18 από Lo.Lee.Ta στις 11 Nov 2013
  • Σ'ευχαριστώ πολύ Rodort1 που μου δίνεις τα φώτα σου, λίγο παραπέρα, βέβαια μου γεννιούνται και απορίες παράλληλα. Μάλιστα είναι πολλές οι απορίες και θα προσπαθήσω όσο γίνεται να πω μερικές ώστε να μην ξεφεύγω από το θέμα.
    Βασικά επειδή βλέπω ότι το πρόγραμμα σπουδών πάει με τα λεπτά και την ώρα, λογικά και ο καθηγητής κατ' αυτό το τρόπο αμοίβεται, σωστά ? 'Η μετράνε και τα πτυχία που έχεις ? Δηλαδή κάποιοι είναι λιγότερο αμοιβόμενοι από κάποιους άλλους ? Λες ότι είναι τραγικό να αμοίβεται ένας καθηγητής μουσικής με 4ευρώ την ώρα στο ωδείο, την παρούσα περίοδο "κρίσης". Πόσο λοιπόν πιστεύεις εσύ ότι θα έπρεπε να αμοίβεται τα ολόκληρα 60λεπτά της ώρας ένας καθηγητής προ κρίσης και πόσο τώρα με τη "κρίση" ??
    Μου αρέσει που διαχωρίζεις το μουσικοπαιδαγωγικές σπουδές 4 ή 6 χρόνων και λες μάλιστα ότι δεν κατοχυρώνουν επάρκεια σε ένα όργανο από σπουδές που μπορεί να φτάσουν έως και τα 12 χρόνια ή πόσο παραπάνω από 12 χρόνια για δίπλωμα ? Όμως από κάπου έπρεπε να ξεκινήσω και οι γνωρίζοντες να συμπληρώσετε τα υπόλοιπα. Υπάρχει εδώ όμως ένα θέμα, από τι ηλικία μπορεί να ξεκινήσει ο μαθητής τις 12χρόνες και άνω σπουδές, από τα 4 χρόνια και μετά μπορεί να δουλεύει ως καθηγητής μουσικής, μπορεί να κάνει κάποια άλλη δουλειά ? Γιατί τεθήκανε ζητήματα τύπου, ο υπάλληλος σούπερ μάρκετ δουλεύει χωρίς να σπουδάσει, ενώ ο καθηγητής σπουδάζει και πρέπει κάπως να αποσβεστούνε οι κόποι του και οι σπουδές του. Εξού και υπολόγισα 80.000ευρώ για 4 χρόνια σπουδών με ενοίκιο σε άλλη πόλη.Τέλος οικονομικά, πόσο θα έπρεπε να χρεώνει για σένα ένας απόφοιτος Πανεπιστημίου την ώρα το ιδιαίτερο ( όχι σε ωδείο ) και πόσο ένας άνθρωπος με παραπάνω χρόνια σπουδών 8-12χρόνια σπουδών ή δεν ξέρω πως μπορείς να διαχωρίσεις εσύ τα χρόνια ανάλογα με τις πιστοποιήσεις - διπλώματα.
    Όντως ο μισθός που αναφέρομαι είναι σε μόνιμους καθηγητές δημοσίου, όντως το ποσό αφορά το παρελθόν, αλλά ήθελα να φανώ Large στο μισθό ακόμη και τώρα στη "κρίση", μην κάνουμε και τσιγγουνιές. Ας δώσουμε δηλαδή στους ιδιαιτεράδες, το ποσό που παίρνανε οι μόνιμοι τους καλούς καιρούς. Σε πιστεύω ότι οι δημόσιοι μουσικοί , δεν κάνουνε ιδιαίτερα, άλλωστε δεν είναι αυτό το θέμα μου, απλά πήγε εκεί γιατί μπλέξαμε ξώσφαλτσα και άλλους καθηγητές ιδιαιτεράδες, άλλων μαθημάτων οι οποίοι έχουν ισοπεδώσει την αγορά παρόλο που δουλεύουν στο δημόσιο.
    Το σημαντικό Rodort1, δεν είναι να κοιτάξω τις αγγελίες του Kithara.gr, κάποιες φορές πάντως που έτυχε να τις κοιτάξω, έβλεπα αγγελία, έβλεπα και μια σχετική ή φοβερή ανάλυση σπουδών, αλλά τιμή δεν έβλεπα. Και πάλι όμως αυτό δε μας ενδιαφέρει, αλλά αυτοί που συμμετέχουν στο θέμα, να ορίσουν ένα μέτρο, στο θέμα ζήτησης - προσφοράς, σα να λέμε ενα τιμοκατάλογο που να λέει το μέτρο είναι αυτό, γι΄αυτές τις περιπτώσεις και γι αυτό το εκπαιδευτικό επίπεδο του καθηγητή. Ώστε ναι μεν να υπάρχει έξω το χάος που υπάρχει, του τύπου "τόσα δίνω πόσα θες στα λαδάδικα πουλάν αυτό που θες" αλλά εγώ να μπορώ να διαλέξω από αυτό το χάος ο ανθρωπάκος έναν καθηγητή που και γνώσεις έχει και μία λογική τιμή μου ζητάει. Εκτός και αν μου δώσετε 3-4 τα τηλέφωνά σας και όταν θα ψάξω δάσκαλο, να σας καλέσω να κάνετε την κριτική επιτροπή ώστε να αποφασίσετε εσείς που ξέρετε τι ρόλο θα βαράει, γιατί εγώ είμαι αδαής. Αυτό είμαι σίγουρος ότι συμβαίνει με πολύ κόσμο, γιατί ακριβώς δεν έχεις οριστεί ένας τιμοκατάλογος ας το πω που να μην αδικεί ούτε τους από εδώ ούτε τους από εκεί.
    Μα πολύ καλά αγαπητέ κάνεις και συγκρίνεις, Επίσης συμφωνώ ότι είναι μεγάλη αδικία ο κομμωτής να βγάζει 10ευρώ την ώρα και όχι ο καθηγητής μουσικής. Αλλά γι' αυτό δε φταίει ούτε ο καθηγητής μουσικής, ούτε ο κομμωτής, αλλά αυτοί που δεν έβαλαν ένα μέτρο, το κράτος δηλαδή, όλοι μαζί δηλαδή. Άλλωστε είναι γνωστό ότι αν υδραυλικός πχ, καλέσει στο σπίτι του υδραυλικό να του φτιάξει τους σωλήνες, θα θέλει να τον πληρώσει λιγότερο από ότι θα πληρωνότανε ο ίδιος αν έκανε την ίδια δουλειά.
    Στην τελευταία παράγραφο για να το καταλάβω ακόμη καλύτερα, μου λες ότι το κράτος δεν μπορεί να αξιολογήσει κάποιες καταστάσεις, ότι δεν θέλει να τις αξιολογήσει ή ότι είναι ανίκανο να τις αξιολογήσει ? Βέβαια αυτό το ελεύθερη αγορά, το οποίο ουσιαστικά δεν ξέρω τι ακριβώς είναι, λογικά υπακούει σε κάποιους κανόνες, τώρα αν κάποιοι παραβαίνουν οποιουδήποτε είδους κανόνες και το μεταφράζουν σε ασύδοτη αγορά είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Θεωρώ πως οτιδήποτε, μπορεί να μεταφραστεί οικονομικά σε ευρώπουλα και να υπάρχει για το κάθετι ανάλογη κοστολόγηση.
    Βέβαια στην τελική αυτό που παίρνω σαν απάντηση και αυτό που κρατάω από το όλο θέμα, είναι ότι τα πράγματα είναι χυμαδιό και πρέπει να έχεις 3-4 δωρεάν εξιδικευμένους συμβούλους για να παίρνεις μια κάπως λογική απόφαση. Αλλιώς πετάς το δόλωμα με την πετονιά σου και ότι τσιμπήσει, πρώτα ο Θεός.
    Παρ' όλα αυτά για χαμηλές τιμές άκουσα τη λέξη τραγικό, για υψηλές τιμές που ξεκινάει το τραγικό. Αφού δε μπορούμε να κανονίσουμε το μέτρο, ας δούμε τι γίνεται με τα άκρα. Ας υποθέσουμε, ότι το μάθημα γίνεται σε αρχάριους μαθητές.
     
     
  • #19 από rodort1 στις 11 Nov 2013
  • Θα προσπαθήσω να απαντήσω κι ας με συμπληρώσει κάποιος αν λησμονήσω κάτι ή κάνω λάθος.

    Στα ωδεία η έννοια της "ώρας" ποτέ δεν αντιστοιχεί σε 60 λεπτά.
    Τα "ευέλικτα" 20λεπτα-30λεπτα που εμφανίστηκαν προσφάτως,είναι σημεία των καιρών
    και της ασχετοσύνης businessman που έτυχε να διευθύνουν ωδεία.
    Ναι,έτσι πληρώνεται ο καθηγητής,ανά μαθητή.
    Τα τυπικά προσόντα που έχεις είναι στην διακριτική ευχέρεια του ιδιοκτήτη του ωδείου
    να στα προσμετρήσει και μισθολογικά.
    Δεν υπήρχε,ούτε υπάρχει σταθερή τιμή στην ωριαία αντιμισθία,γιατί εξαρτάται από
    πολλούς παράγοντες όπως τα τυπικά προσόντα του εκάστοτε καθηγητή,το επίπεδο και την στόχευση
    του σπουδαστή,κ.ά.
    Προ κρίσης,το μέγιστο που έχω χρεώσει ήταν 20ευρώ/ώρα και σήμερα το λιγότερο που χρεώνω
    είναι 10 ευρώ/ώρα.Τα 20ευρώ/ώρα,αφορούσαν κάτι πολύ εξειδικευμένο,που απαιτούσε
    και επιπλέον δουλειά στο σπίτι.
    Γιατί τα περισσότερα ιδιαίτερα,χρειάζονται από ελάχιστη,έως πολύ προετοιμασία.

    Ναι,ένας απόφοιτος Μουσικολογίας ή Μουσικών Σπουδών,είναι πρωτίστως Μουσικοπαιδαγωγός.
    Δεν έχει απαραίτητα και επάρκεια σε κάποιο μουσικό όργανο.

    Για δίπλωμα οργάνου δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα.
    Άλλος χρειάζεται ένα χρόνο μετά την κτήση πτυχίου,άλλος 2,3,4...
    Να τονίσω εδώ,ότι τα χρόνια αυτά κυλούν με μελέτη 8-10 ωρών καθημερινά,μεγάλη
    προσωπική προσπάθεια και αφοσίωση.

    Ο μαθητής μπορεί να ξεκινήσει τις 12χρονες σπουδές του ακόμη και από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού,
    χωρίς όμως να υπάρχει κάποιος κανόνας για αυτό.
    Τα 4 χρόνια που αναφέρω,αφορούν τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα,όπου η απόφοιτοι
    στο παρελθόν απασχολούνταν στο δημόσιο,αλλά και στον ιδιωτικό τομέα,ως μουσικοπαιδαγωγοί,
    αλλά και θεωρητικοί(καθηγητές μουσικής θεωρίας,αρμονίας,κ.ά.)
    Όμως έχοντας και πτυχίο μουσικής από τριτοβάθμιο εκπαιδευτικό ίδρυμα,έχω να τονίσω
    ότι είναι πολύ δύσκολα αν είσαι μόνο θεωρητικός..

    Δυστυχώς οι περισσότεροι μόνιμοι καθηγητές δημοσίου στα σχολεία που έχω δουλέψει,κάνουν ιδιαίτερα και αυτό είναι κατακριτέο.
    Εγώ έχω δουλέψει μόνο ως αναπληρωτης και ωρομίσθιος.
    Και η αλήθεια είναι ότι συνέχιζα τα ιδιαίτερα,γιατί το καλοκαίρι χωρίς το σχολείο,
    κάπως έπρεπε να ζήσω.Και μην ακούσω για ταμείο ανεργίας,έτσι όπως το έχουν καταντήσει,
    ελάχιστοι το παίρνουν,ελάχιστο και το ποσό...
    Αν ποτέ διοριστώ(λέμε τώρα) δε θα έκανα ιδιαίτερα,όχι μόνο γιατί είναι παράνομο,
    αλλά γιατί είναι αντισυναδελφικό.

    Το κράτος είναι ανίκανο να αξιολογήσει,αλλά δεν έχει και τη βούληση μιας και παίζονται
    πολλά συμφέροντα.
    Άμα ήθελε αξιοκρατία,δε θα έβαζε στην ίδια ζυγαριά τον απόφοιτο Ιατρικής
    Αθήνας που έγραψε σχεδόν 20 για να εισαχθεί,με τον University of Bulgaria που είδε φως και μπήκε..
    Ομοίως θα είχε κάποια στεγανά στα πτυχία μουσικής που κυρίως προέρχονται από ιδιωτικούς φορείς.
    Όμως το εκπαιδευτικό επίπεδο ενός καθηγητή,δυστυχώς δε το κάνουν μόνο τα πτυχία.
    Ξέρω άριστους σολίστες,που δεν έχουν μεταδοτικότητα.
    Ο μόνος τρόπος να υπήρχε μια σχετική διαβάθμιση,θα ήταν να δίναμε ΟΛΟΙ κρατικές εξετάσεις
    και να διαμορφώνονταν τιμες ανάλογα με το επίπεδο.
    Αλλά στην Ελλάδα των αμέτρητων "Μουσικών Σχολών" και master μέσω skype,δύσκολα..

    Στο τελευταίο τώρα.
    Θεωρώ ότι για ιδιαίτερο 60 λεπτών σε ένα αρχάριο μαθητή, οτιδήποτε ξεπερνά τα 10-12 ευρώ
    για μια ολόκληρη ώρα,είναι για την εποχή μας ακριβό.
    Φυσικά υπεισέρχονται και άλλοι παράγοντες,όπως αν υπάρχει μετακίνηση,κ.ά.
    αλλά μέσες άκρες,το παραπάνω θεωρώ ακριβό.
  • #20 από Lo.Lee.Ta στις 11 Nov 2013
  • Rodort1, σ'ευχαριστώ πολύ για τις αναλυτικές πληροφορίες και το χρόνο σου.
Σελίδες: