Σελίδες:
  • #1 από Evangelos 123 στις 03 Apr 2008
  • Έχω την εξής απορία την οποία στο τέλος θα την συγκεκριμενοποιήσω.

    Ένας humbacker έχει ίδια λειτουργιά με το να συνδέσουμε δύο single coil μαζί?
    τι είναι reverse polarity(για να μειώνεται θόρυβος?)

    ΕΠΙΣΗΣ : γιατί κάποιοι humbuckers που είναι στην γέφυρα είναι πλαγιαστοί?
    Αν έχουμε reverse headstock επηρεάζεται ο ήχος της κιθάρας?

    Τέλος, τις επόμενες ημέρες περιμένω ένα set από LACE sensor GOLD. Θα ήθελα να ξέρω αν μπορώ να βάλω στην γέφυρα κολλητά δύο μαγνήτες οπότε στην ουσία να έχω 4 lace sensors!(θα αγοράστεί άλλος ένας.)(Τα ohm τα μετράω με πολύμετρο?)

    έναν -> http://www.lacemusic.com/electric_pickups/dually_series/dually_specs.php
    μπορώ να τον φτιάξω από 2 -τέτοιους -> http://www.lacemusic.com/electric_pickups/lace_sensor/lace_sensor_specs.php
  • #2 από RoyBatty στις 03 Apr 2008
  • Έχω την εξής απορία την οποία στο τέλος θα την συγκεκριμενοποιήσω.

    Ένας humbacker έχει ίδια λειτουργιά με το να συνδέσουμε δύο single coil μαζί?
    τι είναι reverse polarity(για να μειώνεται θόρυβος?)
    Πρακτικά,ένας humbucker είναι 2 πηνία συνδεδεμένα σε σειρά.Δεν θα πάρεις όμως τον ήχο ενός humbucker αν συνδέσεις 2 μονούς.
    ΕΠΙΣΗΣ : γιατί κάποιοι humbuckers που είναι στην γέφυρα είναι πλαγιαστοί?
    Γιατί υποτίθεται ότι "εξισορροπούν" τον ήχο στις μπάσες χορδές,ειδικά σε μια bright κιθάρα.Πρακτικά δεν έχει νόημα σε εναν humbucker.
    Ποια Kramer σου γυάλισε;  ;)

    Αν έχουμε reverse headstock επηρεάζεται ο ήχος της κιθάρας?
    Χμ...γίνεται πιο... "μεταλλλ";  ;D
    Όχι  :)

    Τέλος, τις επόμενες ημέρες περιμένω ένα set από LACE sensor GOLD. Θα ήθελα να ξέρω αν μπορώ να βάλω στην γέφυρα κολλητά δύο μαγνήτες οπότε στην ουσία να έχω 4 lace sensors!(θα αγοράστεί άλλος ένας.)[/b](Τα ohm τα μετράω με πολύμετρο?)
    Γιατί δεν παίρνεις έναν dually;
    Kαι ναι,τα ohm τα μετράς με πολύμετρο  :)
  • #3 από Evangelos 123 στις 03 Apr 2008
  • royBatty τα μάντεψες όλα!...και ναι μάλλον αν δεν με ικανοποιήσει ο bridge θα πάρω τον dually. ευχαριστώ!
  • #4 από Solstafir στις 04 Apr 2008
  • Στο headstock πιό πολύ επηρρεάζει η γωνία πού κάνει η χορδή πάνω στό nut, πρός τό κλειδί της, παρά άν είναι reversed ή όχι, η ακόμα και το βάρος τών κλειδιών. Σε κιθάρες με locking nut οι διαφορές αυτές εξανεμίζονται.

    Δοκίμασα πρόσφατα μία ανακατασκευασμένη Kramer με λοξό JB γέφυρα.. Χρειάστηκα οξυγόνο και άλατα για να ανακτήσω τίς αισθήσεις μου, μετά το σόκ. Απλά κατάλαβα τί κιθάρες έφτιαχναν στή δεκαετία του 80...
    Άν δέν απατώμαι, ο EVH είχε λοξό μαγνήτη(;) Διορθώστε με αν λανθάνω..
  • #5 από Evangelos 123 στις 04 Apr 2008
  • ναι λοξό αλλά στις ernieball και musicman είχε ίσιο!βασικά δεν νομίζω να πολυκαίγονταν τότε!!!real 5150 -> kramer 5150


    και για να μην ξεχνιόμαστε...οι μαγνήτες "καρφωμένοι" πάνω στο ξύλο...οχι που δεν μετράνε και τα ξύλα!
  • #6 από Serviani στις 09 Apr 2008
  • και για να μην ξεχνιόμαστε...οι μαγνήτες "καρφωμένοι" πάνω στο ξύλο...οχι που δεν μετράνε και τα ξύλα!

    Και βέβαια μετράνε τα ξύλα,όχι μόνο στα ακουστικά όργανα αλλά και στα ηλεκτρικά,γι αυτό υπάρχουν διαφόρων ειδών.
    Όπως και αν ο μαγνήτης είναι βιδωμένος πάνω στο σώμα ή σε κάποιο mounting ring ή pickguard,αυτές και άλλες πολλες λεπτομέρεις έχουν συμμετοχή στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα.

    Αρκετές φορές έχω διαβάσει απόψεις ότι τα ξύλα δεν παίζουν ρόλο στα ηλεκτρικά όργανα και πραγματικά μου κάνει εντύπωση.Δηλαδή οι φίλοι που το ισχυρίζονται έχουν βάλει έναν συγκεκριμένο μαγνήτη σε μια κιθάρα και τον ίδιο μαγνήτη σε μια άλλη με διαφορετικά ξύλα,ίδιας κατασκευής και άκουσαν το ίδιο πράγμα?Τα ξύλα (η χαρακτηριστική χροιά τους) και η βαφή παίζουν ρόλο σε αυτό που ακούμε.
  • #7 από Eagle Of Kamelot στις 10 Apr 2008
  • ΤΑ ΠΑΝΤΑ παιζουν ρολο στον ηχο...ας μην ξεχναμε πως ο ηχος εχει να κανει με τη φυσικη, οποτε ο,τι δηποτε επηρεαζει τη φυσικη της κιθαρας επηρεαζει και τον ηχο!!! Αν, βεβαια, εχεις active μαγνητες τοτε απλα μειωνεται η επιρροη που ασκουν ολοι οι αλλοι παραγοντες...
  • #8 από The common cunning linguist στις 10 Apr 2008
  • Αρκετές φορές έχω διαβάσει απόψεις ότι τα ξύλα δεν παίζουν ρόλο στα ηλεκτρικά όργανα και πραγματικά μου κάνει εντύπωση.Δηλαδή οι φίλοι που το ισχυρίζονται έχουν βάλει έναν συγκεκριμένο μαγνήτη σε μια κιθάρα και τον ίδιο μαγνήτη σε μια άλλη με διαφορετικά ξύλα,ίδιας κατασκευής και άκουσαν το ίδιο πράγμα?Τα ξύλα (η χαρακτηριστική χροιά τους) και η βαφή παίζουν ρόλο σε αυτό που ακούμε.

    Εσύ έχεις βάλει τον ίδιο μαγνήτη σε μια κιθάρα και μετά σε μια άλλη κιθάρα με τα ίδια ακριβώς ξύλα και έχεις ακούσει τον ίδιο ακριβώς ήχο?

    Με άλλα λόγια, απέδειξε εσύ πρώτος ότι δεν είσαι ελέφαντας.  ;D ;D :P

    Με την καλή έννοια πάντα...

    Όσο για τον.... "πλαγιαστό" μαγνήτη του EVH, δεν υπάρχει ο παραμικρός λόγος να έχεις έναν τέτοιο σήμερα, από τη στιγμή που υπάρχουν humbuckers με το σωστό spacing πλέον. Γνωστοί ως F-spaced ή Trembuckers (ανάλογα ποιος τους πουλάει  ;) ). Την εποχή του Eddie δεν υπήρχαν τέτοιοι, οπότε έπρεπε να πειραματιστεί για να καταφέρει έναν Gibson μαγνήτη να κάτσει έτσι μπροστά από ένα Fender tremolo, ώστε οι χορδές "κάπως" να περνάνε πάνω από τα polepieces.

  • #9 από gers στις 10 Apr 2008
  • Νομίζω πως αρκετοί βάζουν τους διπλούς τους σε πλάγια θέση σε περίπτωση που θέλουν να τους σπλιτάρουν..
  • #10 από The common cunning linguist στις 10 Apr 2008
  • Νομίζω πως αρκετοί βάζουν τους διπλούς τους σε πλάγια θέση σε περίπτωση που θέλουν να τους σπλιτάρουν..

    Αυτό κι'αν είναι "χαζομάρα" μιας και τα polepieces θα είναι αλλού γι'αλλού.  ;)
  • #11 από Serviani στις 10 Apr 2008
  • Εσύ έχεις βάλει τον ίδιο μαγνήτη σε μια κιθάρα και μετά σε μια άλλη κιθάρα με τα ίδια ακριβώς ξύλα και έχεις ακούσει τον ίδιο ακριβώς ήχο?

    Με άλλα λόγια, απέδειξε εσύ πρώτος ότι δεν είσαι ελέφαντας.  ;D ;D :P

    Με την καλή έννοια πάντα...

    Ναί το έχω κάνει και ο ήχος ήταν πολύ κοντά,λιγο δύσκολο να έχεις τον ίδιο ακριβώς ήχο γιατί όπως ανέφερα και στο σχόλιο μου παίζουν ρόλο και άλλα πράγματα εκτός από τα ξύλα,αλλά οι διαφορές που είχαν οι κιθάρες με τον ίδιο μαγνήτη αλλά διαφορετικά ξύλα ήταν πολύ περισσότερο χαρακτηριστικές.
  • #12 από The common cunning linguist στις 10 Apr 2008
  • Ναί το έχω κάνει και ο ήχος ήταν πολύ κοντά,λιγο δύσκολο να έχεις τον ίδιο ακριβώς ήχο γιατί όπως ανέφερα και στο σχόλιο μου παίζουν ρόλο και άλλα πράγματα εκτός από τα ξύλα,αλλά οι διαφορές που είχαν οι κιθάρες με τον ίδιο μαγνήτη αλλά διαφορετικά ξύλα ήταν πολύ περισσότερο χαρακτηριστικές.

    Στην πραγματικότητα, αυτό που δείχνει η εμπειρία είναι ότι "παίζουν (κάποιο) ρόλο και τα ξύλα, εκτός από όλα τα υπόλοιπα πράγματα".  ;)  ;D

    Κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει λόγος να το βασανίζουμε το θέμα (είναι το πλέον διαδεδομένο θέμα συζήτησης στα gear forums παγκοσμίως), για 3 βασικούς λόγους:

    1) Μέχρι πριν από καμμιά 15αριά χρόνια ΟΥΔΕΙΣ ασχολιόταν με τα ξύλα και το ρόλο τους στα ηλεκτρικά όργανα. Ο Leo αποδεδειγμένα έβαζε ό,τι νάναι στις κιθάρες του, ενώ οι Gibson από την αρχή μέχρι το τέλος ακολουθούσαν την ίδια πρακτική (επηρρεασμένη από τις ακουστικής νοοτροπίας κιθάρες που έβγαζαν πριν). Όσο για τα σκάφη... όλα σχεδόν ήταν φτιαγμένα από laminates δηλαδή ΚΑΠΛΑΜΑ. Τη μόδα της "ξυλολογίας" την έφεραν στο προσκήνιο εκείνοι οι "μπουτίκ" κατασκευαστές που τους συνέφερε να πουλάνε φούμαρα.

    2) Οι πραγματικοί μουσικοί, παίζουν με άλλους πραγματικούς μουσικούς σε πραγματικές συνθήκες, στις οποίες οποιεσδήποτε διαφορές απλά είναι μηδαμινές. Άλλα πράγματα έχουν σημασία, για παράδειγμα, πόσο εύκολο στο παίξιμο είναι ένα όργανο και πόσο "χαρακτήρα" έχει για να σε εμπνεύσει. Και για τον ηλεκτρικό κιθαρίστα, "όργανο" είναι ο συνδιασμός κιθάρας/ενισχυτή/εφφέ.

    3) Την ώρα που εμείς αναλλωνόμαστε για τη συχνοτική διαφορά που κάνει το μαόνι Ονδούρας σε σχέση με το μαόνι από την Κολοπετινίτσα, αυτοί οι άλλοι "πραγματικοί μουσικοί" κάνουν αυτό που ξέρουν, δηλαδή να δημιουργούν και να παίζουν μουσική. Κατά τα άλλα, όλοι μας έχουμε μια έτοιμη δικαιολογία σχετικά με το γιατί δεν καταφέραμε ό,τι και εκείνοι.  ;)

    Όσο για τους μαγνήτες "καρφωμένους" στο ξύλο, η βασική ιδέα είναι να αποφεύγονται οι μικροφωνισμοί καθώς και οι πιθανοί συντονισμοί στα ελατήρια (αν υπάρχουν τέτοια) των βιδών στερέωσης. Ωστόσο η εμπειρία ας πούμε με Τέλε (που συνήθως έχει τον neck μαγνήτη καρφωμένο στο ξύλο) όταν τοποθετήθεί ο μαγνήτης πάνω στο pickguard, δείχνει ότι το "πρόβλημα" είναι συνήθως ανύπαρκτο (εξαρτάται και από το μαγνήτη). Η δε διαφορά στον ήχο είναι πρακτικά ανύπαρκτη. Και με το "πρακτικά" εννοώ από μουσικούς. Φανταστείτε πόσο μάλλον από το κοινό.... είπαμε, πραγματικοί μουσικοί που παίζουν για πραγματικούς ανθρώπους.  ;)
  • #13 από Serviani στις 11 Apr 2008
  • Βρίσκω το σχόλιο σου Νο 3 πολύ εύστοχο και χαίρομαι που το ανέφερες γιατί πολλές φορές έχω αναρωτηθεί,αν όλο αυτό το διάβασμα περι εξοπλίσμου και χαρακτηριστικών κιθάρας για παράδειγμα,το ρίχναμε αποκλειστικά στη μουσική που είναι και ο μόνος λόγος που αρχίσαμε αυτό το ταξίδι,τότε σίγουρα το επίπεδο μουσικής παιδείας σε αυτή τη χώρα θα ήταν πολύ καλυτερο!

    Αυτό που λες περι πραγματικών μουσικών μάλλον εννοείς επαγγελματίες μουσικούς,σίγουρα οι ανάγκες ενός επαγγελματία είναι διαφορετικές από έναν ερασιτέχνη,αλλά και ένας επαγγελματίας θέλει και πρέπει να ξέρει την όποια λεπτομέρεια θα τον φέρει πιο κοντά στον ήχο που θέλει να ακούσει, και ας μην ακούγονται απο το κοινό,άλλωστε τα live δεν είναι το μοναδικό περιβάλλον ενός "πραγματικού" μουσικού  ;)
    Επίσις ένας ερασιτέχνης μουσικός έχει αυτό που αρκετές φορές αναπολεί ένας επαγγελματίας,αυτή την αγνή σχέση με την μουσική  ;)
  • #14 από BigBabol στις 11 Apr 2008
  • τα ξυλα παιζουνε ρολο.....αμα ομως βαλεις 100 κιλα εφφε ψηφιακουρα , λογικο να χανεται ο φυσικος ηχος της κιθαρας...αν βαλει καποιος για παραδειγμα μια strat με Maple ταστιερα και μια strat με rosewood τατσιερα σε εναν λαμπατο ενισχυτη χωρις εφφε χωρις τπτ , απλα Plug n play θα δεις διαφορα....
  • #15 από MakisSRV στις 11 Apr 2008
  • τα ξυλα παιζουνε ρολο.....αμα ομως βαλεις 100 κιλα εφφε ψηφιακουρα , λογικο να χανεται ο φυσικος ηχος της κιθαρας...αν βαλει καποιος για παραδειγμα μια strat με Maple ταστιερα και μια strat με rosewood τατσιερα σε εναν λαμπατο ενισχυτη χωρις εφφε χωρις τπτ , απλα Plug n play θα δεις διαφορα....

    Πολύ σωστος,όπως και ο common για όλο το ποστ του.
  • #16 από The common cunning linguist στις 11 Apr 2008
  • Αυτό που λες περι πραγματικών μουσικών μάλλον εννοείς επαγγελματίες μουσικούς,σίγουρα οι ανάγκες ενός επαγγελματία είναι διαφορετικές από έναν ερασιτέχνη,αλλά και ένας επαγγελματίας θέλει και πρέπει να ξέρει την όποια λεπτομέρεια θα τον φέρει πιο κοντά στον ήχο που θέλει να ακούσει, και ας μην ακούγονται απο το κοινό,άλλωστε τα live δεν είναι το μοναδικό περιβάλλον ενός "πραγματικού" μουσικού  ;)
    Επίσις ένας ερασιτέχνης μουσικός έχει αυτό που αρκετές φορές αναπολεί ένας επαγγελματίας,αυτή την αγνή σχέση με την μουσική  ;)

    Όχι δεν εννοώ σώνει και καλά "επαγγελματίες" με την έννοια του "ζω απ'αυτό".

    Τώρα πλέον και έχοντας βιώσει την αντίστοιχη ελληνική πραγματικότητα, το να λέει ένας μουσικός "ζω απ'αυτό" αναφερόμενος στη μουσική, είναι σαν να λέει μια γυναίκα "ζω απ'αυτό" αναφερόμενη στο σεξ.  ;D

    Εννοώ αυτόν που παίζει, γράφει και αντιμετωπίζει γενικά τη μουσική σαν βίωμα. Αν αυτό γίνεται μέσω live, ηχογραφήσεων, jam ή παίζοντας μόνος στο σπίτι, είναι δευτερεύων. Φυσικά, η μουσική δεν δημιουργείται ούτε διαδίδεται εν'κενώ, τελικά κάποιος θα πρέπει να την ακούσει. Επίσης πιστεύω ότι όταν βρίσκεσαι σε τέτοια φάση, η επιλογή του gear λίγο ως πολύ γίνεται "διαισθητικά". Αρχίζει να ισχύει το "tone is in the fingers".  ;)

    Προσωπικά πάντως θεωρώ πολύ πιο "πραγματικό μουσικό" τώρα τον εαυτό μου, απ'όταν έβγαζα (καλά) λεφτά παίζοντας.
  • #17 από Jezus στις 25 Apr 2008
  • Συμφωνω απολυτα με τα λεγομενα σου, σιγουρα εχεις και μεγαλη εμπειρια για να τα πεις αυτα, και εχουν πεσει πολλες ωρες ψαξιματος, αλλα στο 3 μου φανηκες λιγο απολυτος  :)
    Δηλαδη, εχω ειμαι μπασιστας και οσο ασχολουμε με το μπασο ασχολουμε με μουσικη (ο θεος να την κανει  ;D ), αλλα οσο ασχολουμε με την κιθαρα με ενδιαφερει πιο πολυ να ασχολουμε με την τεχνολογια της κιθαρας, να ψαχνω καποιους ηχους που εχω στο μυαλο μου κτλ, και οχι να παιζω μουσικη με αλλους.
    Τι θελω να πω με αυτο, οτι αυτο που ειπες στο 3 ειναι πολυ σωστο οσον αφορα τους μουσικους, αλλα υπαρχει και κοσμος που ασχολειτε με την τεχνολογια των οργανων για τον Α ή Β λογο (χομπυ, επαγγελμα, ανωμαλια...  :) ), και λογικο ειναι να θελει να ψαξει και την παραμικρη λεπτομερεια.
    Επισης οταν μιλαμε για υπερ-επαγγελματια κιθαριστα που σεβεται το κοινο του, πρεπει να σεβεται και τον ηχο του, οποτε εκει θελει πολυ ψαξιμο.
    Οποτε συμφονω με τα λεγομενα σου, αλλα υπαρχουν και αντιθετες περιπτωσεις, καλοπροαιρετα τα προσθετω ολα αυτα  :)
    Οσον αφορα τα ξυλα σε ηλεκτρικα οργανα, ολο και καποια διαφορα κανουν, αλλα δεν ειναι παντα απολυτη, και (εκτος συγκεκριμενων εξαιρεσεων) ειναι ανεπαισθητη μπροστα στη διαφορα που κανουν αλλα συστατικα μιας κιθαρας, οπως τα ηλεκτρικα, οι χορδες κτλ, και ο κιθαριστας πανω απ'ολα.
    Και μιας και μιλαμε για ηλεκτρικα οργανα, τα ηλεκτρικα που ακολουθουν μετα (ενισχυτες, εφε), κανουν επισης τεραστια διαφορα σε σχεση με την διαφορα που κανουν τα ξυλα.
    Μπορει και να κανω λαθος, αυτη ειναι απλα η αποψη μου απο οσα εχω ψαξει και δοκιμασει (το οποιο ειναι αυτο που κυριως κανω στη κιθαρα).
Σελίδες: