Σελίδες:
  • #1 από Alex_Under στις 18 Mar 2016

  • Πρέπει να 'ταν 2001 ή 2002 όταν ηχογράφησα για τελευταία φορά κιθάρα στον υπολογιστή, συνδέοντάς την κατευθείαν (καρφί) στο tray επέκτασης μιας Soundblaster Audigy 2 Platinum.
    Μετά από μια ζωή και κάτι, λοιπόν, αποφάσισα να το ξαναπιάσω, κι όπου με βγάλει...


    Επειδή δεν έχω και πολλά λεφτά για να ρίξω σε κάτι που τελικά μπορεί και να "μην πιάσει" κατέφυγα σε μια κοινά (διαδικτυακά) αποδεκτή λύση για ηχογράφηση στο σπίτι, το interface της Focusrite, εν ονόματι Scarlett Solo στην έκδοση Studio Pack, που δίνει μαζί πυκνωτικό μικρόφωνο επαρκούς διαμετρήματος και monitor ακουστικά καλής ποιότητας σε αρκετά λογική τιμή.

    https://us.focusrite.com/usb-audio-interfaces/scarlett-solo-studio-pack#
    Τα συνδύασα και με ένα σταντ μικροφώνου και έπεσα με τα μούτρα...
    ...
    ...και χτύπησα :(
    Εγκατάστησα ότι μπορούσα να εγκαταστήσω και μου έδινε σαν bundle software με σημαντικότερο το CuBase LE 8.
    Είδα και έπαθα για να αρχίσω να μπαίνω στην φιλοσοφία, αλλά τελικά, σιγά σιγά, μπαίνω στο νόημα.


    Αυτό που ήθελα να ρωτήσω και είναι ο λόγος που άνοιξα το συγκεκριμένο topic, είναι το εξής:
    Έκανα κάποιες τεστ ηχογραφήσεις με την 1/4" jack είσοδο αλλά αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι να κάνω με την χρήση του μικροφώνου. Έστησα λοιπόν το σταντ μπροστά από το ηχείο και έφερα το μικρόφωνο κοντά στο grill (για να σας προλάβω, εννοείται με την μπροστινή του πλευρά να κοιτάει στον ενισχυτή). Ρύθμισα το gain τόσο ώστε να μην κλιπάρει και άρχισα να γράφω με το CuBase σε ρυθμίσεις 96KHz/24 bit
    ....χμμμ....


    Το playback δεν με ενθουσίασε . Ο ήχος ήταν μεν καθαρός, χωρίς distortion αλλά, δεν ξέρω...Του έλειπε η "ζωντάνια" και ο "αέρας" του πραγματικού ήχου. Αν δηλαδή έλεγα να κάνω π.χ. ένα Demo video του ενισχυτή μου, σίγουρα θα τον αδικούσα με το αναπαραγώμενο ηχητικό αποτέλεσμα.
    Άρχισα να αλλάζω γωνία στο μικρόφωνο ή/και να το απομακρύνω σιγά σιγά, αλλά από τι φαίνεται το καλύτερο αποτέλεσμα ήταν στην αρχική θέση. Απλά το καλύτερο δεν ήταν αρκετά καλό για τα αυτιά μου.


    Ήθελα να ρωτήσω λοιπόν:
    1) Αν έχει κανείς σας το συγκεκριμένο πακέτο
    2) Ποιά η άποψή σας περί αυτού
    3) Ιδιαίτερα για την δυνατότητά του συγκεκριμένου μικροφώνου να ηχογραφεί κάτι άλλο εκτός από φωνή (ενισχυτή στην προκειμένη περίπτωση)


    Γενικά η οποιαδήποτε συμβουλή που μπορείτε να μου δώσετε θα μου ήταν υπερπολύτιμη.
    Ευχαριστώ.
  • #2 από freemind στις 18 Mar 2016
  • Ο κακος ηχος δεν ειναι απαραιτητα σημαδι πως το πακετο εχει καποιο προβλημα ή δεν ειναι καλο.

    Οταν ηχογραφεις με μικροφωνο πρεπει να υπολογιζεις πολλους περισσοτερους παραγοντες απο ενα απλο καλωδιο και μια ρυθμιση σε ενα εικονικο ενισχυτη. Πρεπει να υπολογιζεις στη σωστη τοποθετηση του μικροφωνου μπροστα απο τον ενισχυτη, στη θεση του ενισχυτη στο δωματιο, στον τροπο που ανταποκρινεται το δωματιο και ηχογραφειται απο το μικροφωνο, κλπ.

    Προσωπικα θα σου προτεινα να ξεκινησεις να πειραματιζεσαι με διαφορετικες τοποθετησεις του μικροφωνου. Κι οχι αναγκαστικα κοντα στον ενισχυτη, αλλα και σε μια αποσταση οπου ο ηχος θεωρεις πως ειναι καλυτερος. Πχ, η δικη μου αγαπημενη τεχνικη ειναι μακρια απο τον ενισχυτη, ωστε να πιανω πληρως το "ανοιγμα" του ηχου του ηχειου του και να κερδιζω και απο τη "ζωντανια" του δωματιου!!
  • #3 από Kosthrash στις 18 Mar 2016
  • Ίσως παιζει ρόλο και η ένταση ηχογραφησης του ενισχυτή στην ποιότητα του καταγραφόμενου ήχου? Μιας και έχουμε και ηχολήπτες στην παρεα μας, ποιά είναι η "ιδανική" ένταση (σε dB SPL) για ηχογράφηση ενισχυτή με μικρόφωνο?


    (Υ.Γ.: μπορείς να βρεις δωρεάν app ντεσιμπελόμετρο στο Google Play για android συσκευές  ;) )
  • #4 από freemind στις 18 Mar 2016
  • Σε ενα γεματο δωματιο; Σε ενα δωματιο με εντονες αντηχησεις; Σε ενα δωματιο χωρις αντηχησεις; Για μεταλ παραγωγη; Για τζαζ ηχο; Για αφρικανικο μονοχορδο με μεταλλικες χορδες; Σε τι ενισχυτη; OPen? Closed? ;)

    Δεν υπαρχει καποια ακριβης τιμη στην ενταση ;).
  • #5 από sfanfan στις 18 Mar 2016
  • Φίλε @Alex_Under χωρίς να γνωρίζω τις γνώσεις σου επί του αντικειμένου ηχογράφηση, θα σου πω απλά λάθη που κάνουμε όλοι όσοι ξεκινάμε να ασχολούμαστε με το θέμα σε ερασιτεχνικό home επίπεδο. Το τι ακούς από την καμπίνα στο χώρο σου και το τι αποτέλεσμα θα πάρεις με οποιοδήποτε μικρόφωνο σε closed mic'ed τεχνική δεν έχει καμία σχέση. Ακούς ένα απλωμένο ήχο στο χώρο λογικά φαντάζομαι από κάποια απόσταση από τον ενισχυτή σου και σε διαφορετικό ύψος με τα αυτιά σου, τη στιγμή που το μικρόφωνο είναι σχεδόν πάνω στην καμπίνα. Παίξε με το mic placement και πάντα τσέκαρε τα levels σου. Επίσης αν ηχογραφείς σε πολύ χαμηλές εντάσεις (ο ενισχυτής σου σε επίπεδα ψιθύρου) είναι επόμενο να μην μπορείς να πάρεις καλό αποτέλεσμα. Δυστυχώς, χωρίς να χρειάζεται να τρέξεις τον 100άρι σου (λέω τώρα) στο 10 για να πάρεις καλό ήχο, χρειάζεσαι ένα level όπου τα μεγάφωνα της καμπίνας σου θα αρχίσουν να αντιδρούν. Προσπάθησε να έχεις όσο πιο ήσυχο περιβάλλον κατά την ηχογράφηση για να γλυτώσεις εξωτερικούς θορύβους στο track σου, επίσης γράψε με όσα λιγότερα time based/ambient fx γίνεται (πάντα μπορείς να προσθέσεις reverb και delay από το daw σου αργότερα) και μάλιστα να τα διαχειριστής καλύτερα από κάποια κακή στάθμιση κατά την εγγραφή.


    Κρίνε το ηχογραφημένο αποτέλεσμα σε πρώτη φάση μόνο του, και σε δεύτερη φάση μέσα σε μίξη, εκτός και αν θες να γράψεις σκέτη κιθάρα. Θέλει χρόνο το αυτί σου για να κατανοήσει την διαφορά του ήχου λόγω της τεχνικής της ηχογράφησης (και όσο βελτιώνεσαι θα βελτιώνεται και το αυτί σου). Ρίξε το gain σου! Αν παίζεις με αρκετό gain είναι εχθρός σου καθώς μαζί με το gain ανεβαίνει και το compression level, σχεδόν πάντα έχω διαφορετικά settings κατά την ηχογράφηση και κατά την πρόβα/live.


    Σε πρώτη φάση θα απομάκρυνα το μικρόφωνο από την καμπίνα, διατηρώντας το όμως στο σημείο που μου αρέσει. Θα έδινα χώρο μεταξύ των δύο ώστε να δώσω "αέρα" και στην ηχογράφηση. Θα δοκίμαζα να φέρω τον ενισχυτή μέσω διαφορετικών settings στο σημείο που θέλω δοκιμάζοντας τι είναι αυτό που ακούγεται καλύτερα μέσω την ακουστικών σε real time και όχι μέσω της καμπίνας. Ο Gavin Harrison (drummer των Porcupine Tree και τεράστιος μουσικός και sessionας) είχε πει ότι δεν με ενδιαφέρει πως ακούγεται φυσικά το σετ μου, αλλά πως ακούγεται κατά την ηχογράφηση ή μέσω των in ear σε live συνθήκες. Το ενστερνίζομαι απόλυτα.


    Φόρα τα ακουστικά σου, βάλε ένα φίλο να παίζει, ή χρησιμοποίησε ένα looper και δοκίμαζε πράγματα. Βάλε τον ενισχυτή σου σε default κατάσταση (όλα στη μέση πχ) παίξε με τη θέση και την απόσταση του μικροφώνου, και δες που σου ακούγεται καλύτερα, δεν υπάρχει σωστό και λάθος σε αυτό, απλά χρησιμοποίησε τα αφτιά σου και άστα να σε οδηγούν. Είναι μία αρχή.
  • #6 από saved στις 18 Mar 2016
  • Βασικα μπωρεις να μιξαρεις το σημα του μικροφωνου μρ το σημα απο line out του ενυσχιτη.Δεν το εχω κανει,το κανει φιλος σε στουντιο ;)
  • #7 από Alex_Under στις 18 Mar 2016
  • Πρωτίστως ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
    Η εμπειρία μου με εγγραφή με μικρόφωνο, είναι....2 ημερών :P

    Ο ενισχυτής μου είναι ο Fender Blues Junior (full tube, BillM mods). Δεν έχει lineout.
    Έχει 12" ηχείο και ....... πολύ μπάσο ;) Και παίζω σε μεγάλες (σχετικά) εντάσεις, με τίποτα δεν θα το χαρακτήριζα "ψίθυρο".
    Ο χώρος του γραφείου μου είναι αρκετά στριμόκωλος, είναι δεν είναι 3χ4μ

    Θα δοκιμάσω μακρύτερα, το μικρόφωνο, αλλά δεν νομίζω η γωνία να ωφελήσει. Όπως έγραψα και αρχικά το δοκίμασα υπό γωνία, αλλά ήταν χειρότερα τα αποτελέσματα.
  • #8 από sfanfan στις 18 Mar 2016
  • Θα δοκιμάσω μακρύτερα, το μικρόφωνο, αλλά δεν νομίζω η γωνία να ωφελήσει. Όπως έγραψα και αρχικά το δοκίμασα υπό γωνία, αλλά ήταν χειρότερα τα αποτελέσματα.


    Μην αλλάξεις τη γωνία του μικροφώνου, όπως είναι απλά μετακίνησε το προς τα πίσω ώστε να πάρει μερικά cm απόσταση από τη σήτα του ηχείου. Ο ενισχυτής σου είναι super btw, και από τη στιγμή που παίζεις και σε κανονικές εντάσεις, απλά θέλεις λίγο εξοικείωση με το θέμα. Όπως σου έγραψα το amp in a room που ακούμε με το mic'ed αποτέλεσμα είναι 2 εντελώς διαφορετικά πράγματα.
  • #9 από Alex_Under στις 18 Mar 2016
  • Όπως σου έγραψα το amp in a room που ακούμε με το mic'ed αποτέλεσμα είναι 2 εντελώς διαφορετικά πράγματα.

    Απλά....είχα την ελπίδα ότι θα είναι θα παίρνω πάνω κάτω το ίδιο αποτέλεσμα... :(
  • #10 από AnimaPura στις 19 Mar 2016
  • Να προσθέσω και εγώ ότι το μικρόφωνο απέχει αρκετά από τον ορισμό του "ουδέτερου" μικροφώνου. Αν και η Solo σαν κάρτα είναι απλή και πολύ λειτουργική, το μικρόφωνο λόγω χαμηλής τιμής του πακέτου δεν είναι για πολλά.
  • #11 από saved στις 19 Mar 2016
  • Αν δεν γραψεις με μικροφωνο αλλα πας fx send->καρτα ηχου->fx return θα γλυτωσεις το μπουκομα των μπασων.Εγω γενικα οτι γραφω παω το μπασο στην καρτα καρφι και μετα απο εκει στον ενυσχιτη.
  • #12 από Alex_Under στις 01 Jun 2016
  • Για όσους ενδιαφέρονται, το e-shop.gr μέσω του σημερινού newsletter δίνει το πακέτο στα 154,90€

    http://www.e-shop.gr/newsletter/mail-160526_47321.html?&utm_campaign=newsletter160526&utm_medium=email&utm_source=newsletter-all&utm_term=other&utm_content=other
Σελίδες: