1
Τα καλύτερα... / χωρίς πένα, τεχνική
« στις: 25/06/03, 20:10 »
Πώς παίζεται χωρίς πένα ένα κομάτι που θέλει strumming (ελπίζω να έγραψα καλά τον όρο -κοινώς ντρανγκα-ντρουνγκα); Θέλω να πώ πώς χτυπάτε τις χορδες; Έχω ακούσει διάφορες παραλαγές:
1. με το δείκτη και στο downstroke και στο upstroke χρησιμοποιόντας την εξωτερική πλευρά του νυχιού στο κατέβασμα και την εσωτερική στο ανέβασμα. (προυποθέτει κιθαρόνύχα)
2. με το δείκτη στο downstroke και τον αντίχειρα στο upstroke χρησιμοποιόντας την εξωτερική πλευρά του νυχιού κάθε φορά. Η διάταξη των δαχτύλων είναι τέτοια ώστε τα νύχια του αντίχειρα και του δείκτη σχεδόν να εφάπτονται
3. όμοια με τη δεύτερη παραλαγή αλλά δείκτης και αντίχειρας είναι υπό γωνία (οπότε για το upstroke πρέπει να σρραφεί λίγο ο καρπός)
4. με δείκτη, μέσο και παράμεσο στο downstroke και αντίχειρα στο upstroke χρησιμοποιόντας πάντα την εξωτερική πλευρά των νυχιών
Μέχρι πρίν λίγο καιρό έχοντας μόνο μια κλασσική κιθάρα χρησιμοποιούσα την 1. και σπάνια την 3 (όταν ήθελα να τονίσω ένα καθαρό upstroke). Παίζοντας έτσι όμως σε μια ακουστική κιθάρα (1) έχω την εντύπωση ότι ο ήχος δεν τόσο καλός (καθαρός). Πιθανότατα να φταίει ότι ακόμα δεν ξέρω να χειριστώ σωστά την ακουστική, πιθανότατα όμως να πρέπει να αρχίζω να συνηθίζω διαφορετικό τρόπο παιξήματος. Γι΄ αυτό ζητώ την γνώμη των ποιο πεπειραμένων
1. με το δείκτη και στο downstroke και στο upstroke χρησιμοποιόντας την εξωτερική πλευρά του νυχιού στο κατέβασμα και την εσωτερική στο ανέβασμα. (προυποθέτει κιθαρόνύχα)
2. με το δείκτη στο downstroke και τον αντίχειρα στο upstroke χρησιμοποιόντας την εξωτερική πλευρά του νυχιού κάθε φορά. Η διάταξη των δαχτύλων είναι τέτοια ώστε τα νύχια του αντίχειρα και του δείκτη σχεδόν να εφάπτονται
3. όμοια με τη δεύτερη παραλαγή αλλά δείκτης και αντίχειρας είναι υπό γωνία (οπότε για το upstroke πρέπει να σρραφεί λίγο ο καρπός)
4. με δείκτη, μέσο και παράμεσο στο downstroke και αντίχειρα στο upstroke χρησιμοποιόντας πάντα την εξωτερική πλευρά των νυχιών
Μέχρι πρίν λίγο καιρό έχοντας μόνο μια κλασσική κιθάρα χρησιμοποιούσα την 1. και σπάνια την 3 (όταν ήθελα να τονίσω ένα καθαρό upstroke). Παίζοντας έτσι όμως σε μια ακουστική κιθάρα (1) έχω την εντύπωση ότι ο ήχος δεν τόσο καλός (καθαρός). Πιθανότατα να φταίει ότι ακόμα δεν ξέρω να χειριστώ σωστά την ακουστική, πιθανότατα όμως να πρέπει να αρχίζω να συνηθίζω διαφορετικό τρόπο παιξήματος. Γι΄ αυτό ζητώ την γνώμη των ποιο πεπειραμένων