Σελίδες:
  • #1 από iliasAEK στις 11 Feb 2014
  • Χαιρεται!
    Μια προσπαθεια για modal παιξιμο πανω σε ενα συγκεκριμενο ακκορντο..
    Καθε σχολιο καλο η κακο ευπροσδεκτο :)
    modal guitar playing
  • #2 από Fourier στις 11 Feb 2014
  • Ωραία ιδέα για (εκπαιδευτικό) video να αντιπαραθέσεις τα modes αλλά δεν το έκανες με ιδιαίτερη μουσικότητα. Αυτό οφείλεται στο ότι παίζεις τα modes κάνoντας συνεχή shifts ενός fingering της major κλίμακας. Αν και θεωρητικά σωστό, στην ουσία (που είναι να βγει κάτι μουσικό) αυτή η λογική σε περιορίζει πάρα πολύ και σε κάνει μονότονο. Όσο διαφορετικές και να είναι οι νότες των διαδοχικών modes μόνο που το χέρι και το μυαλό σου είναι στην ίδια θέση καταλήγεις να παίζεις συνεχώς (σχεδόν) το ίδιο lick.

    Δοκίμασε (αρχικά) να μάθεις/παίξεις τα modes σε μία θέση της ταστιέρας, π.χ., την πέμπτη. Θα δεις ότι η αλλάγή του fingering που θα χρειαστεί να κάνεις για να αλλάξεις mode θα σε ωθεί να παίξεις διαφορετικά licks (αυτό βέβαια ισχύει και όταν αλλάζεις fingering παίζοντας αποκλειστικά σε μία κλίμακα). Σίγουρα είναι πιο δύσκολο από το απλό shift αλλά θα έχεις καλύτερο μουσικό αποτέλεσμα.

    Ένας παιχταράς που κατέχει τα παραπάνω σε όλη την ταστιέρα (π.χ. ο Govan) θα έκανε την ίδια "άσκηση" βάζοντας επιπλέον και "χαρακτήρα" στους modes. π.χ., στον Phrygian θα ήταν "metal", στον mixolydian "blues", στον Dorian "jazz", κ.τ.λ.π. Όλα αυτά με σκοπό την ανανέωση του ενδιαφέροντος.

    Φιλικά.
  • #3 από iliasAEK στις 11 Feb 2014
  • Σευχαριστω πολυ φιλε μου για την καλοπροαιρετη κριτικη!!Ειναι η πρωτη μου επαφη με κατι τετοιο και φαινεται!!! :)
  • #4 από Spyros Delta στις 12 Feb 2014
  • Το θεμα δεν ειναι μονο η μουσικοτητα εδω.
    Το θεμα ειναι οτι χρειαζεσαι να κατανοησεις τη θεωρια των τροπων και πριν απο αυτους την κλασσικη ματζορε (οχι να την παιζεις μονο, αλλα να κατανοεις που και γιατι την παιζεις - ετσι θα καταλαβεις και τους τροπους)
    Επελεξες μια συγχορδια που δεν μπορεις να παιξεις ολους αυτους τους τροπους, γιατι σε περιοριζουν οι ιδιες οι νοτες της συγχορδιας.

    Θα στα πω οσο πιο απλα γινεται, μηπως το "πιασεις", γιατι ειναι για καπως πιο προχωρημενο επιπεδο.
    (Με bold ειναι οι "εκτος" νοτες.
    Οι αριθμοι εκφραζουν τις βαθμιδες της ματζορε κλιμακας (Τ-Τ-Η-Τ-Τ-Τ-Η) και οι αλλοιωσεις (b και #) τις διαφορες που εχει ενα mode με την ματζορε).

    Παιζεις αρχικα B ionian (1-2-3-4-5-6-7) (B-C#-D#-E-F#-G#-A#) ενω η συγχορδια B7#9 εχει 1-3-5-b7-#9(η #9 ακουγεται σαν b3) (B-D#-F#-A-D)
    Kαθε φορα που πατας 7 και 3, ακουγεται εκτος.
    Δοκιμασε το ηχογραφωντας μια σκετη B7#9 (B-D#-F#-A-D)  και μετα παιξε απο πανω μονο την 7η της Β ionian (που ειναι Α#).
    Δεν χρειαζεται και πολυ να καταλαβεις οτι δεν παει, αφου η συγχορδια εχει Α και εσυ παιζεις Α#.


    Μετα πας σε dorian (1-2-b3-4-5-6-b7) ενω η συγχορδια εχει 1-3-5-b7-#9 (θα μπορουσες, μονο αν περναγες γρηγορα/περαστικη την 3)
    Μετα πας σε phrygian (1-b2-b3-4-5-b6-b7)  ενω η συγχορδια εχει 1-3-5-b7-#9 (θα μπορουσες, μονο αν περναγες γρηγορα/περαστικη την b3 ή και με μικρο bend - αν και θα γινοταν arabian ετσι με μορια  ;D )
    κλπ

    Στη συγκεκριμενη συγχορδια, η πιιο κλασικ κλιμακα για να παιξεις ειναι η minor blues (1-b3-4-b5-5-b7) (η b5 ειναι η περαστικη blue νοτα), φυσικα με το μικρο bend στην b3 βαθμιδα, που τεινει να γινει 3 και ετσι "καλυπτει" και θεωρητικα το ακουσμα της 3 και #9(ακουστικα b3) στη συγκεκριμενη συγχορδια. (οποτε θες περνας και το 6 ελευθερα, κανωντας την ουσιαστικα dorian με 1/4 bend στο b3)
    Γιαυτο και το 7#9 το επαιζε κατα κορον ο Jimi  ;)

    Για να κανεις εξασκηση (και στα χερια και στο αυτι) στα modes, βρες ενα backing track με μια νοτα μονο.
    Μπορεις να το κανεις και μονος σου παιζωντας μια open μπασο Ε και παιζωντας ολα τα modes της Ε.
    Ψαξε για Pitch axis theory
     
  • #5 από megadeth_8 στις 12 Feb 2014

  • Για να κανεις εξασκηση (και στα χερια και στο αυτι) στα modes, βρες ενα backing track με μια νοτα μονο. Μπορεις να το κανεις και μονος σου παιζωντας μια open μπασο Ε και παιζωντας ολα τα modes της Ε.
    +++1000000000

    O Σπυρος το ανελυσε πολυ ωραια και απλα!!
  • #6 από Fourier στις 12 Feb 2014
  • Επελεξες μια συγχορδια που δεν μπορεις να παιξεις ολους αυτους τους τροπους, γιατι σε περιοριζουν οι ιδιες οι νοτες της συγχορδιας.

    Δεν είμαι σίγουρος ότι ισχύει αυτό σε αυτήν την περίπτωση (altered dominant συγχορδία). H altered dominant συγχορδία θα έλεγα ότι είναι (ο μόνος?) τύπος συγχορδίας που επιτρέπει (θεωρητικά) να παίξεις τα πάντα από πάνω της. Και αυτό γιατί οτιδήποτε "εκτός" έχει την ερμηνεία ότι εντείνει τον "φαλτσο" ήχο της συγχορδίας. Μόνο για την βαθμίδα 7 θα έβαζα ερωτηματικό για την χρήση της, αλλά αν λύνεται στην τονική, όλα κάλα! 8)
  • #7 από iliasAEK στις 13 Feb 2014
  • Παιδια,ευχαριστω πολυ ολους για τις συμβουλες!
    Ειναι αληθεια οτι εψαχνα για backing με συγκεκριμενη νοτα,αλλα δεν  :-\
    Θα κατσω να μελετησω θεωρια(αυτοδιδακτος γαρ)και θα επανακαμψω!!
    Πολλες καλημερες και ευχαριστω για το χρονο σας :) !!!
Σελίδες: