Χάσατε το μουσικό όργανό σας ή σας το έκλεψαν; Δηλώστε το εδώ!
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Σκοπός μου είναι να δείξω πως πουθενά, ούτε στα θρησκευτικά δόγματα, δεν υπάρχει άσπρο και μαύρο, παρά μόνον γκρίζες ζώνες.
Εγώ δεν υποστήριξα πως οι Μουσουλμάνοι δεν πιστεύουν σε έναν και μοναδικό Θεό. Είπα πως ο Θεός αυτός δεν προσδιορίζεται ποσοτικά, αλλά ποιοτικά.
1. Ερώτημα που άφησες αναπάντητο: "Περί του Υιού αυτού, όστις εγεννήθη εκ σπέρματος Δαϋιδ και απεδείχθει Υιός Θεού δυνάμει" (Παύλου, Προς Ρωμαίους, Α',3)
2. Δεύτερο ερώτημα που άφησες αναπάντητο: Πώς συμβαίνει και οι τέσσερεις Ευαγγελιστές δεν συμφωνούν στα ονόματα των μαθητών του εσωτερικού κύκλου; Στο κάτω κάτω, δώδεκα ήσαν όλοι κι όλι.
Ο Ιωάννης, επίσης, είναι εκείνος, ο μόνος, που αναφέρει την περιβόητη σκηνή με τις αρνήσεις του Πέτρου, αφού δεν είναι δυνατόν άλλος να είναι ο "αγαπημένος μαθητής" κι άλλος "η πέτρε της Εκκλησίας του Ιησού".
Φαντάζομαι πως καταλαβαινεις ότι θα μπορούσα επί μακρόν αν συνεχίσω στον εντοπισμό αντιφάσεων και νοηματικών κενών μέσα στα Ι. Ευαγγέλια. Αλλά δεν θα το κάνω, γιατί η Καινή Διαθήκη αφορά στην Πίστη.
Ωστόσο, έκανες κάποιο λάθος. Οι πρωτοχριστιανικές κοινότητες αναγνώριζαν την ιερότητα αποκλειστικά και μόνον της Παλαιάς Διαθήκης.
Το ομοούσιον και το ομοιούσιον είναι μια πάρα πολύ σπουδαία υπόθεση. Από εκεί, ουσιαστικά πηγάζει και το χριστιανικό δογματικό Σχίσμα. Γιατί αν ο Χριστός είναι ομοούσιος, όπως ομολογεί το σύμβολο της Πίστεως, τότε είναι αυτονόητο πως το Αγιον Πνεύμα εκπορεύεται και από τον Υιό.
Εν κατακλείδι, αγαπητέ φίλε, αποδέχομαι και σέβομαι ΑΠΟΛΥΤΩΣ την θρησκευτική σου πίστη.
Λοιπόν, αγαπητό μου συννεφάκι, μου φαίνεται ότι μάλλον εσύ αγνοείς κάποια βασικά πράγματα κι όχι ο Roufous.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι, μιας και δεν μπορούμε ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ να ορίσουμε την μορφή αυτής της οντώτητας, και όλοι θα συμφωνήσετε εδώ, απ'τη στιγμή που πρόκειται για άϋλο ον, αναγκάζεται ο καθένας για τον εαυτό του να του δώσει μι μορφή.
ΠαράθεσηΑυτό που θέλω να πω είναι ότι, μιας και δεν μπορούμε ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ να ορίσουμε την μορφή αυτής της οντώτητας, και όλοι θα συμφωνήσετε εδώ, απ'τη στιγμή που πρόκειται για άϋλο ον, αναγκάζεται ο καθένας για τον εαυτό του να του δώσει μι μορφή.Σε αυτό θα συμφωνήσω, όμως εδώ μιλάμε για το πολύ συγκεκριμένο χριστιανικό δόγμα, και όχι για τις προσωπικές μας απόψεις..Ανάλυση της Βίβλου κάνω, υπο το πρίσμα της χριστιανικής πατερικής διαννόησης και δεν μιλώ για προσωπική, υποκειμενική ερμηνεία.Το αν έχω δίκιο ή όχι, είναι υποκειμενικό, για όποιον τα εκλάβει προσωπικά, αλλά σίγουρα όχι για μένα και τον Ιανό, με τον οποίο συζητούμε επι άλλης βάσης, τελείως αντικειμενικής. Δεν καταθέτουμε δικές μας ερμηνείες, αλλά ερμηνείες ανθρώπων καθ' όλα αποδεκτές. Με κατάλαβες τώρα? (που λέει και το λιοντάρι!)Εσύ μπορείς να πιστεύεις ό,τι θέλεις, το ίδιο και ο Ιανός, το ίδιο κι' εγώ. Δεν πάω να πείσω κανέναν.. Ούτε και ο Ιανός φαντάζομαι (κι' ας λέει πως θέλει να σπείρει ζιζάνια και αμφιβολίες)Και ελπίζω ο Ιανός να με συγχωρήσει που μιλάω εκ μέρους του..
καλά...αυτό το κείμενο του Υπεριονα περίμενα πολύ να δω πότε θα το δω κι εδώ. κυκλοφορεί παντού στο νετ...ρε παιδιά...και για πολλούς αρχαίους Έλληνες γνωρίζουμε την ύπαρξή τους από κείμενα άλλων και όχι δικά τους, αλλά δεν σημαίνει ότι δεν υπήρξαν. έλεος δηλαδή με το επιχείρημα αυτό!
Το ανατολικό ορθόδοξο χριστιανικό δόγμα, πολύ λίγη σχέση έχει με την διδασκαλία και το κήρυγμα του Ιησού.
Επαναλαμβάνω ότι, σύμφωνα με την δική μου αντίληψη, ο Ιησούς διακήρυξε εμφατικά ότι ήταν "Υιός Ανθρώπου". Το ίδιο επιβεβαιώνει και ο απ. Παύλος.
Το χριστιανικό δόγμα πέρασε από "σαράντα κύματα". Μερικά από αυτά που θεωρούμε σήμερα ως "ορθόδοξα", κάποτε, από Οικουμενικές Συνόδους παρακαλώ, καταδικάσθηκαν ως αιρετικά και τανάπαλιν. Το δόγμα, κάθε δόγμα, είναι έργο ανθρώπων, οι οποίοι απέχουν πολύ από το να θεωρούνται και να είναι "άγιοι" και "θεόπνευστοι".
Κάνεις, και πάλι, ένα πολύ σημαντικό λάθος. Ο ισλαμισμός είναι η κρατική μορφή του μουσουλμανισμού. Αναφέρεται σε φονταμενταλιστικές κοινωνίες και κράτη, των οποίων οι δομές και, κυρίως, το νομικό πλαίσιο είναι αμιγώς συνυφασμένο με τις επιταγές του Κορανίου. Αλλά δεν υπάρχουν μόνον ισλαμικά κράτη στις μουσουλμανικές χώρες. Είναι σαν να συνταυτίζεις την χριστιανοσύνη με το Βατικανό. Λάθος!
Κοντολογίς, γιατί, όντως, πλατιάσαμε,
Ήταν, όμως, ο Ιησούς, αν δεχτούμε, έστω, την ιστορικότητά του,ένα πρόσωπο ή πολλά; Είναι ακριβείς οι περιγραφές των γεγονότων που αναφέρονται μέσα στα Ι. Ευαγγέλια ή όχι; Είναι γεγονός ότι ο Ιησούς, ο ένας ή οι πολλοί, έπεσε/αν θύμα/τα των ενδοϊουδαϊκών διενέξεων της εποχής;Αυτά είναι, μεταξύ άλλων, θέματα που αναφέρονται και αφορούν στην ιστορικότητα του προσώπου του Ιησού.
Πολύ συνοπτικά (προς τον Ιανό)..(...)Δεδομένου και του ότι δεν απαντάς στα λεγόμενά μου, παρα μόνο θέτεις νέα ερωτήματα και για να μην μας πουν και γραφικούς..... προτείνω να σταματήσουμε εδώ. (...)"Εγώ σου εκθέτω την αλήθεια μου. Εσύ, διαλέγεις και παίρνεις!"
Η διαφορά αυτού εδώ (του Υπερίωνα) και της Ιεράς Εξέτασεις δεν είναι και πολύ μεγάλη. Και τα δύο σε αποτρέπουν απ'την ελευθερία σκέψης και την ανεξιθρησκεία.
Παράθεση από: Alexander van Kuik στις 30/11/06, 18:19Η διαφορά αυτού εδώ (του Υπερίωνα) και της Ιεράς Εξέτασεις δεν είναι και πολύ μεγάλη. Και τα δύο σε αποτρέπουν απ'την ελευθερία σκέψης και την ανεξιθρησκεία.Μην υπερβάλλουμε. Ασχέτως με το πως τάσσομαι απέναντί του, η παραπάνω πρόταση δεν έχει αίσθηση της πραγματικότητας. Αν δεν κάνω λάθος, η Ιερά Εξέταση δεν απέτρεπε απλώς, αλλά έριχνε στην πυρά τους αντιφρονούντες, για να γλυτώνει κι από μελλοντικές σκοτούρες διασποράς των στρεβλών -κατ' αυτήν- πεποιθήσεων. Τουλάχιστον ο κάθε Υπερίωνας δεν φίμωσε δα και κανέναν, όσο φανατικά ή απόλυτα κι αν εκφράζει τις ιδέες του.Η διαφορά λοιπόν δεν είναι απλώς μεγάλη, αλλά η μέρα με τη νύχτα. Αν τώρα πάρει τσιμπήσει κανένα μαχαίρι ο συγκεκριμένος τύπος, το ξανασυζητάμε.
Ποιο επιχείρημα? Επιχείρημα θα ήταν αν το είχε ψάξει και σκεφτεί μόνος του. Αυτό εδώ είναι άσκηση πνευματικής βίας, στην ουσία, και προσπαθεί να μας (σας) πείσει ότι δεν υπήρξε καν το πρόσωπο για το οποίο μιλάμε, χρησιμοποιόντας έναν "ειδήμονα". Η διαφορά αυτού εδώ (του Υπερίωνα) και της Ιεράς Εξέτασεις δεν είναι και πολύ μεγάλη. Και τα δύο σε αποτρέπουν απ'την ελευθερία σκέψης και την ανεξιθρησκεία.
Τη σκοπιμότητα αυτή δεν την αντιλαμβάνομαι πάντως. Ποιος ο λόγος να δαιμονοποιούμε;
Παράθεση από: Alexander van Kuik στις 30/11/06, 18:19Ποιο επιχείρημα? Επιχείρημα θα ήταν αν το είχε ψάξει και σκεφτεί μόνος του. Αυτό εδώ είναι άσκηση πνευματικής βίας, στην ουσία, και προσπαθεί να μας (σας) πείσει ότι δεν υπήρξε καν το πρόσωπο για το οποίο μιλάμε, χρησιμοποιόντας έναν "ειδήμονα". Η διαφορά αυτού εδώ (του Υπερίωνα) και της Ιεράς Εξέτασεις δεν είναι και πολύ μεγάλη. Και τα δύο σε αποτρέπουν απ'την ελευθερία σκέψης και την ανεξιθρησκεία.βασικά αναφέρομαι στο επιχείρημα ότι "οι μόνες γραπτές πηγές που έχουμε είναι από τους Αποστόλους"...
Να μπω κι εγώ στη μέση ως πολυθεϊστής.Κατά την ταπεινή μου άποψη, όλη η συζήτηση αυτή (μεταξύ ρούφους, Ιανό και συννεφάκι συγκεκριμμένα) δεν έχει και μεγάλο νόημα, γιατί κατ'αρχάς, πιστεύω ότι ο Θεός είναι ό,τι πιστεύεις εσύ πως είναι. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι, μιας και δεν μπορούμε ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ να ορίσουμε την μορφή αυτής της οντώτητας, και όλοι θα συμφωνήσετε εδώ, απ'τη στιγμή που πρόκειται για άϋλο ον, αναγκάζεται ο καθένας για τον εαυτό του να του δώσει μια μορφή. Αν κάποιος π.χ. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ πιστεύει πως ο Θεός είναι ένα κοσμικό μαξιλάρι, για παράδειγμα, τότε αυτό είναι (για τα μάτια του μόνο βέβαια)! Εγώ πιστεύω για παράδειγμα ότι υπάρχουν δύο θεοί. Ένας αρσενικός Θεός, και μια θυληκή Θεά, και μάλιστα τους έχω δώσει και μορφές... τους έχω ζωγραφίσει, και τους έχω πάντα στο μυαλό μου. Αυτό γιατί το έκανα? Επειδή τους έχω δει? Επειδή μπορώ να το αποδείξω ότι είναι όπως λέω εγώ? ΟΧΙ!!! Απλά και μόνο επειδή δεν μπορώ (δε θέλω μάλλον) να σκεφτώ κάποια μορφή που να με εκφράζει, προσωπικά, περισσότερο απ'αυτή. Έτσι λοιπόν, η διαφορά μεταξύ θρησκειών, και ΕΙΔΙΚΑ μονοθεϊστικών, όπως ο Ισλαμισμός ή ο Χριστιανισμός (και έχω μεγαλώσει χριστιανός ορθόδοξος, και μάλιστα ήμουν πολύυυυ πιστός στο παρελθόν), δεν έχουν παρά μόνο ελάχιστες διαφορές. Μπορεί εσύ, συννεφάκι, να αρχίσεις να μου αναλύεις τη βίβλο ολόκληρη, αλλά δεν σημαίνει αυτό ότι θα έχεις δίκιο (για μένα), ούτε άδικο όμως, γιατί η αλήθεια, σ'αυτή τη περίπτωση, πραγματικά δε θα μπορούσε να είναι πιο υποκειμενική. Εγώ πιστεύω πως ο Ιησούς υπήρξε ιστορικό πρόσωπο, αλλά αυτό δε σημαίνει πως θα τον ασπαστώ κιόλας, ειδικά απ'τη στιγμή που η θρησκευτική οργάνωση που έχει αναλάβει τον διασκορπισμό του λόγου του τα'χει κάνει όλα λίμπα (και σ'αυτό, σ'αρέσει δε σ'αρέσει, έχει βοηθήσει και η ορθόδοξη εκκλησία).
Φίλε ΑλεξΠρέπει να ξέρεις ότι για να γνωρίσεις αν μια θεωρία είναι σωστή πρέπει να την κάνεις πράξη.Αυτό λέει το ευαγγέλιο και όσοι το έκαναν πράξη αγίασαν.Γιατί άραγε?Αντιθέτως όταν μια θεωρία την αντιμετωπίζεις με θεωρία μένεις στη θεωρία.Σε καμιά άλλη θρησκεία εκτός του χριστιανισμού άνθρωποι δεν άλλαξαν δεν αναγεννήθηκαν και δεν αγίασαν.Λογικό είναι γιατί οι άλλες θρησκείες είναι μόνο θεωρία και η εφαρμογή τους δεν οδηγεί σε τίποτα,Αντιθέτως στο ευαγγέλιο γράφει ότι όποιος τηρεί τις εντολές του θα του φανερώνονται όλα αυτά που λέει ο απ.Παύλος και έτσι είναι.Μπορείς να δοκιμάσεις.
Παράθεση από: Alexander van Kuik στις 29/11/06, 22:54Να μπω κι εγώ στη μέση ως πολυθεϊστής.Κατά την ταπεινή μου άποψη, όλη η συζήτηση αυτή (μεταξύ ρούφους, Ιανό και συννεφάκι συγκεκριμμένα) δεν έχει και μεγάλο νόημα, γιατί κατ'αρχάς, πιστεύω ότι ο Θεός είναι ό,τι πιστεύεις εσύ πως είναι. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι, μιας και δεν μπορούμε ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ να ορίσουμε την μορφή αυτής της οντώτητας, και όλοι θα συμφωνήσετε εδώ, απ'τη στιγμή που πρόκειται για άϋλο ον, αναγκάζεται ο καθένας για τον εαυτό του να του δώσει μια μορφή. Αν κάποιος π.χ. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ πιστεύει πως ο Θεός είναι ένα κοσμικό μαξιλάρι, για παράδειγμα, τότε αυτό είναι (για τα μάτια του μόνο βέβαια)! Εγώ πιστεύω για παράδειγμα ότι υπάρχουν δύο θεοί. Ένας αρσενικός Θεός, και μια θυληκή Θεά, και μάλιστα τους έχω δώσει και μορφές... τους έχω ζωγραφίσει, και τους έχω πάντα στο μυαλό μου. Αυτό γιατί το έκανα? Επειδή τους έχω δει? Επειδή μπορώ να το αποδείξω ότι είναι όπως λέω εγώ? ΟΧΙ!!! Απλά και μόνο επειδή δεν μπορώ (δε θέλω μάλλον) να σκεφτώ κάποια μορφή που να με εκφράζει, προσωπικά, περισσότερο απ'αυτή. Έτσι λοιπόν, η διαφορά μεταξύ θρησκειών, και ΕΙΔΙΚΑ μονοθεϊστικών, όπως ο Ισλαμισμός ή ο Χριστιανισμός (και έχω μεγαλώσει χριστιανός ορθόδοξος, και μάλιστα ήμουν πολύυυυ πιστός στο παρελθόν), δεν έχουν παρά μόνο ελάχιστες διαφορές. Μπορεί εσύ, συννεφάκι, να αρχίσεις να μου αναλύεις τη βίβλο ολόκληρη, αλλά δεν σημαίνει αυτό ότι θα έχεις δίκιο (για μένα), ούτε άδικο όμως, γιατί η αλήθεια, σ'αυτή τη περίπτωση, πραγματικά δε θα μπορούσε να είναι πιο υποκειμενική. Εγώ πιστεύω πως ο Ιησούς υπήρξε ιστορικό πρόσωπο, αλλά αυτό δε σημαίνει πως θα τον ασπαστώ κιόλας, ειδικά απ'τη στιγμή που η θρησκευτική οργάνωση που έχει αναλάβει τον διασκορπισμό του λόγου του τα'χει κάνει όλα λίμπα (και σ'αυτό, σ'αρέσει δε σ'αρέσει, έχει βοηθήσει και η ορθόδοξη εκκλησία).Φίλε ΑλεξΠρέπει να ξέρεις ότι για να γνωρίσεις αν μια θεωρία είναι σωστή πρέπει να την κάνεις πράξη.Αυτό λέει το ευαγγέλιο και όσοι το έκαναν πράξη αγίασαν.Γιατί άραγε?Αντιθέτως όταν μια θεωρία την αντιμετωπίζεις με θεωρία μένεις στη θεωρία.Σε καμιά άλλη θρησκεία εκτός του χριστιανισμού άνθρωποι δεν άλλαξαν δεν αναγεννήθηκαν και δεν αγίασαν.Λογικό είναι γιατί οι άλλες θρησκείες είναι μόνο θεωρία και η εφαρμογή τους δεν οδηγεί σε τίποτα,Αντιθέτως στο ευαγγέλιο γράφει ότι όποιος τηρεί τις εντολές του θα του φανερώνονται όλα αυτά που λέει ο απ.Παύλος και έτσι είναι.Μπορείς να δοκιμάσεις.
Ξεκίνησε από Raz « 1 2 3 » Διασκέδαση
Ξεκίνησε από oatdp Δικοί μας στίχοι και ποιήματα
Ξεκίνησε από Μιχάλης13 Δικοί μας στίχοι και ποιήματα
Ξεκίνησε από Takamine Δικοί μας στίχοι και ποιήματα
Ξεκίνησε από martinos Δικοί μας στίχοι και ποιήματα
Ξεκίνησε από freemind Άνθρωπος και ζωή
Ξεκίνησε από bigfoot Επιστήμη και Τεχνολογία