1
Τα καλύτερα... / Απ: Βοήθεια σχετικά με ηχογράφηση
« στις: 24/11/06, 12:45 »Το προβλημα που εχετε labis80, ειναι παρα πολυ απλο, και προσωπικα δεν θα το ελεγα καν προβλημα ( εννοειται πως το οτι ο τραγουδιστης δεν μπορει να τραγουδησει ειναι προβλημα και ευχομαι να γινει συντομα καλα )
Οπως λεει και ο vangelis, η ηχογραφηση σας, θα περασει απο διαφορα σταδια μεχρι να πειτε πως εχετε ενα ετοιμο κομματι ( αυτο σημαινει και πολλες ωρες.. ). Ενας τροπος που προτεινουν πολλοι, ειναι ο εξης:
1) Καθεστε ολοι μαζι ( και ο τραγουδιστης..ακομα και αν δεν μιλαει ) και σταθεροποιειτε τις δομες των κομματιων. Στη συνεχεια με μια κιθαρα και ανοιχτο το προγραμμα ηχογραφησης ( Cubase, Sonar, κλπ κλπ ) δημιουργειτε τον μετρονομο. Αυτο το ενοχλητικο κλικ κλακ, που θα βασανισει τον drummer, τον μπασιστα και τον ρυθμικο κιθαριστα.
2) Οταν τελειωσει το tempo track, στη συνεχεια καλο ειναι να περαστει προχειρα ( σωστα πανω στον μετρονομο παντα ) η ρυθμικη κιθαρα και η φωνη, γιατι συνηθως οι περισσοτεροι drummer, δεν εχουν αισθηση που τελειωνει το couple και που αρχιζει το refrain.
3) Ηρθε η ωρα να περαστουν τα Drums. Εαν ο drummer ειναι χταποδι, καλος στο να δουλευει σταθερα πανω στον μετρονομο και το κομματι δεν εχει ιδιαιτερες απαιτησεις, τοτε δεν θα κανετε πολλη ωρα. Απλα, υπολογιστε πως ακομα και στα μεγαλυτερα στουντιο, απαιτουνται και 2-3 ωρες για να φτιαχτει πληρως ο ηχος του drum set.
4) Οταν τελειωσει ο drummer, ερχεται η σειρα του μπασιστα. Ισχυουν πανω κατω οσα ισχυουν και για τον drummer. Απλα εχει πιο ευκολο εργο, γιατι δεν θα στηριζεται στο μονοτονο μετρονομο και σε ενα προχειρο track με φωνη και κιθαρα, αλλα πανω στα drums ( ειναι σημαντικο να κατσουν καλα μεταξυ τους αυτα τα οργανα..ακομα και σαν κουρδισμα..κυριως της μποτας με το μπασο )
5) Τωρα παμε στις ρυθμικες κιθαρες. Εδω υπαρχουν πολλα ειδη παραγωγης. Καλο ειναι να ακολουθησετε τη μεση οδο..2 ρυθμικες κιθαρες, με διαφορετικο ηχο, διαφορετικα πιασιματα και διαφορετικες ρυθμικες αγωγες, ετσι ωστε να αλληλοσυμπληρωνονται σαν ηχος. Ακου metal παραγωγες και προσπαθησε να ξεχωρισεις τις ρυθμικες κιθαρες ( υπαρχουν και παραγωγες που εχουν και 5 περασμενες ρυθμικες, γι'αυτο και ο πλουσιος ηχος ). Ακου επισης ελληνικες ποιοτικες παραγωγες ( θα προτεινω Ματ σε 2 υφεσεις, που γνωριζω πανω κατω τι εχουν κανει τα παιδια ) και θα δεις ποσες ακουστικες κιθαρες μπορει καποιος να περασει στα ρυθμικα...
6) Τωρα ηρθε η ωρα να κανετε μια υποτυπωδη μιξη για τα ρυθμικα, ωστε να ειναι πιο "ευηχα" στους μετεπειτα μουσικους που θα συμμετασχουν. Συνηθως η σειρα ειναι πληκτρα, σολιστικα οργανα, φωνη, ομως αυτο δεν ειναι απαραιτητο, μιας και πλεον η βαση του κομματιου ειναι ετοιμη.
7) Αφου τελειωσουν ολα αυτα, πατε στη φαση της γενικης μιξης. Αναλογιες effect, panning, automation ( ή routing αμα γραφετε σε αναλογικα μηχανηματα ), και ολα αυτα που θα "Δεσουν" το αποτελεσμα.
Και τωρα ερχεται το mastering..Αρκετα ακριβο αμα το κανετε σε ειδικα στουντιο..αρκετα επικινδυνο αμα το κανετε σε φτηνιαρικα στουντιο...Εσεις διαλεγετε..
Αμα θελετε, μπορουμε να παμε μαζι στο Sound Palais, μιας και ο Κωστας ( ο ιδιοκτητης ) ειναι καλο παιδι ( απ'οσο ξερω πολλοι εδω μεσα ειναι φιλοι με τον Κωστα..για τοσο καλο ανθρωπο μιλαμε ). Οπως και να εχει, ειναι ενα φιλικο στουντιο, με πολλη ορεξη για δουλεια και βοηθεια για νεες μπαντες. Και αυτο ειναι το πιο σημαντικο..Να βρειτε ενα στουντιο με φιλους και οχι απλα στυγνους επαγγελματιες.
Σ'ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές σου.Σε ποιο studio θα πάμε θα το συζητήσω με τα παιδια για να πάρουμε μια συλλογική αποφαση...όσον αφορά τα άλλα είμαστε κάτι παραπάνω από ετοιμοι όσον αφορα τις ηχογραφήσεις και το βλέπω κάθε φορά στην πρόβα αυτο.Παιζουμε δικά μας κομμάτια και τα παιδια ειναι πραγματικά καλοι μουσικοί...είχαμε την ατυχία όμως ο τραγουδισταράς μας να πρεπει να κάνει αφωνία (δυστυχώς) λόγω ασθένειας στο φάρυγαα κλπ κλπ....