Σελίδες:
  • #51 από Amylo στις 25 Aug 2008
  • Εγώ Amylo συζήτηση κάνω προσωπικά.Αν τώρα το αποτέλεσμα μετά από επειχηρηματολογία είναι να πειστώ εγώ ή εκείνος, εγώ δεν το βλέπω κακό. :)
    δεν το λεω για σενα μονο,απλα ο ανθρωπος προσπαθει να προστατευσει και μπραβο του,τα πιστευω του και εχετε πεσει 10 ατομα πανω του να του αποδειξετε τι;
    δεν το λεω για σενα γενικα παει :P
  • #52 από Βραζίλης στις 25 Aug 2008
  • Μέσα από γραπτά αλληγορικά που επιπλέον έχουν υποστεί διάφορες μεταφράσεις, δεν έχει νόημα να ψάχνουμε για μία μοναδική συγκεκριμένη λεπτομερή ερμηνεία. Όμως αυτό είναι που κάνει η κάθε θρησκεία παρακλάδι του χριστιανισμού, για τους δικούς της σκοπούς. Και ενώ θεωρητικά όλα τα παρακλάδια πιστεύουν στον λόγο του Χριστού, τελικά χάνουν την ουσία του. Γιατί αντί να αγαπάνε αλλήλους τρώγονται με τους "αλλόθρησκους", γιατί αντί για ταπεινότητα έχουν πόθο για εξουσία και χρήμα μέσα στις θρησκείες-οργανώσεις-εταιρίες που έφτιαξαν και βοηθούν μόνο "τους δικούς τους", γιατί αντί να ευλογούν τον Θεό ευλογούν τα γένια τους σαν να μην πρόκειται να κριθούν ποτέ.
  • #53 από freemind στις 25 Aug 2008
  • Amylo, ανα πασα στιγμη ο Nikos μπορει να ζητησει να σταματησει το thread, με βαση τον κανονισμο περι προστασιας των θρησκευτικων πεποιηθησεων ( και την προσβολη αυτων ). Το ξερει ο ιδιος πολυ καλα. Εξαλλου κανεις δεν εκανε αμεση επιθεση στο προσωπο του Νικου.

    Βασιλη εχεις απολυτο δικιο. Το προβλημα δεν ειναι φιλοσοφικο, αλλα ανθρωπινο. Ο εγωισμος, η ματαιοδοξια και η πλεονεξια του καθε ιερωμενου ( και πιστου ) ειναι αυτη που αλλοιωνει το προσωπο του Χριστιανισμου. Κατι που γινεται σε οποιαδηποτε θρησκεια με παρακλαδια ( Βουδισμος, Μουσουλμανισμος ).
  • #54 από Amylo στις 25 Aug 2008
  • free ωραια ειναι αυτα που λες αλλα δεν τα πιστευεις ουτε εσυ ο ιδιος  :P
    φιλικα :-*
  • #55 από freemind στις 25 Aug 2008
  • Εαν δεν με πιστευεις, μπορει ο Νικος να σου επιβεβαιωσει πως ειχαμε μια ομιλια με pm, που λεμε τα ιδια ακριβως πραγματα.
  • #56 από analogio στις 25 Aug 2008
  • Σε ποιό εδάφιο της Αγίας Γραφής βασίζεται και η απαγόρευση του να πιάνει όπλο ένας μάρτυρας του Ιεχωβά για να υπερασπιστεί τη πατρίδα του ή στο κάτω κάτω την ίδια του τη ζωή ,σε μια εμπόλεμη κατάσταση;(άντε στην ειρήνη να το καταλάβω).

    Να μερικά εδάφια στα οποία οι Μάρτυρες του Ιεχωβά στηρίζουν τις πεποιθήσεις τους:

    Ματθ. 26:52: «Τότε λέγει προς αυτόν ο Ιησούς· Επίστρεψον την μάχαιράν σου εις τον τόπον αυτής· διότι πάντες όσοι πιάσωσι μάχαιραν δια μαχαίρας θέλουσιν απολεσθή».
    Θα μπορούσε να υπάρξει κάποια σπουδαιότερη περίπτωση από το να πολεμήσει κανείς για να προστατέψει το Γιο του Θεού; Και όμως, ο Ιησούς εδώ έδειξε ότι οι μαθητές του δεν έπρεπε να καταφεύγουν σε πολεμικά όπλα.

    Κι εδώ,

    « είπεν ούν αυτοίς· Αλλά νύν ο έχων βαλάντιον αράτω, ομοίως και πήραν, και ο μη έχων πωλήσει το ιμάτιον αυτού και αγοράσει μάχαιραν. λέγω γάρ υμίν ότι έτι τούτο το γεγραμμένον δεί τελεσθήναι εν εμοί, το και μετά ανόμων ελογίσθη·»  (λουκας  κβ-36)

    παραγγελλει τοις μαθητες να αναλαβουν οπλισμο, επιδεικνυων αντιθετον κατευθυνση απο αυτή που μολις εμφανισες.

    δηλ. ο Ιησους εδω δινει οδηγιες να πουλησουν οι μαθητες ακομη και το ρουχο τους και να αγορασουν μαχαιραν, βαλαντιο είναι το πουγγι με τα χρηματα για τα αναγκαια, πηρα είναι ο τροβας, sac de voyage στα ελληνικα, οι δε μαθητες τι απαντουν σ’αυτα ;;
    «οι δε είπον· Κύριε, ιδού μάχαιραι ώδε δύο» (λουκας  κβ-38)
    να εδώ εχομε μαζι μας δυο μαχαιρια, το ένα από αυτά τα μαχαιρια είναι αυτό για το οποιον ομιλεις και που εκοψε το αυτι του δουλου ονοματι Μαλχος.

    Η ερμηνεια που κανεις προσκρουει καταφανως και σε αλλα χωρια του ευαγγελιου. Τα λογια αυτά ο Ιησους τα απευθυνει πρωτα απ’ όλα στους Εβραιους, «Ως επί ληστήν εξήλθετε μετά μαχαιρών και ξύλων συλλαβείν με· καθ' ημέραν προς υμάς εκαθεζόμην διδάσκων εν τώ ιερώ, και ουκ εκρατήσατέ με» (ματθαιος  κστ-55), προλεγων ετσι την καταστροφη της Ιερουσαλημ.

    Εφ’οσον το σημειο αυτό δηλ. «πάντες όσοι πιάσωσι μάχαιραν δια μαχαίρας θέλουσιν απολεσθή» το ερμηνευεις ως αφοπλισμο και αρνηση αναχαιτισεως εχθρικης επιδρομης, τοτε υποχρεουσε να ερμηνευσης το « πωλήσει το ιμάτιον αυτού και αγοράσει μάχαιραν» ως καλεσμα σε ενοπλη αντισταση κατά του εχθρου ή ακομη και ως υποκινων συρραξη, δηλ. ζηλωτικον φανατισμον, συμφωνα με το συμπερασμα που βγαζεις, ο Ιησους λεει αγορασε μαχαιρι να το’χεις οπωσδηποτε πανω σου και μετα λεει μη το πιανεις, οπλο παιρνεις για αμυνα κατά του εχθρου, αυτό δεν το αποκλειει ο Ιησους, αρκετα ως εδώ,

    Λουκ. 6:27, 28: «[Εγώ ο Ιησούς Χριστός] λέγω· Αγαπάτε τους εχθρούς σας, αγαθοποιείτε εκείνους, οίτινες σας μισούσιν, ευλογείτε εκείνους, οίτινες σας καταρώνται, και προσεύχεσθε υπέρ εκείνων, οίτινες σας βλάπτουσιν».

    Αγαπη σημαινει ότι ο νους διαμενει εν τη καρδία, εκτος της καρδίας μακραν του ηλιοκτίστου περιβολέου της καρδιακης ενεργειας, ο νους διαλογιζεται κακα και ματαια, πλαναται σε εχθρικους στοχους το πλειστον ανυπάρκτους, συνομωτων και στηνων τας παγιδας του διαβολου επι γης, δηλ. να το πω απλα για να καταλαβετε, αγαπατε τους εχθρους σας σημαινει ότι δεν σκεφτεσαι κακο παρά του εχθρου (=δεν σκεφτεσαι κακο για τον εχθρο σου), κρατας τις σκεψεις σου εντος της καρδιας, δεν κρατας κακια, αγαπατε τους εχθρους σας δεν σημαινει ότι παραδιδεις τον εαυτον σου στον εχθρο να σε σφαξει, αυτό δεν είναι αγαπη αλλα μισος και προς τον εαυτον σου και προς τον εχθρο, διοτι παραγνωριζεις την αξια του αγωνισματος φερων αυτογνωσιαν, περιφρονεις τον αντιπαλο, εκμηδενιζεις τον εχθρο (ο εχθρος δεν σ’ εχει εκμηδενισει ακομη) και διαστρεφεις ολο το νοημα της υπαρξεως.
  • #57 από Nikos Les Paul στις 26 Aug 2008
  • Για το μαχαίρι που τράβηξε ο Πέτρος έχω να σου πω το εξής.Αν έπρεπε να εκπληρωθεί η προφητεία για τον Ναό,πόσο μάλιστα έπρεπε να ξεκινήσει το "Θείο Πάθος".Οπότε ο Χριστός (κατά τη ταπεινότατη γνώμη μου) σταμάτησε τον Πέτρο γιατί δεν είχε απολύτως κανένα νόημα η αντίσταση ,στα γεγονότα που έπρεπε να εξελιχθούν.Παράλληλα φυσικά έστειλε και το μήνυμα στους ανθρώπους.

    « είπεν ούν αυτοίς· Αλλά νύν ο έχων βαλάντιον αράτω, ομοίως και πήραν, και ο μη έχων πωλήσει το ιμάτιον αυτού και αγοράσει μάχαιραν. λέγω γάρ υμίν ότι έτι τούτο το γεγραμμένον δεί τελεσθήναι εν εμοί, το και μετά ανόμων ελογίσθη·»  (λουκας  κβ-36)
    παραγγελλει τοις μαθητες να αναλαβουν οπλισμο, επιδεικνυων αντιθετον κατευθυνση απο αυτή που μολις εμφανισες.
    να εδώ εχομε μαζι μας δυο μαχαιρια, το ένα από αυτά τα μαχαιρια είναι αυτό για το οποιον ομιλεις και που εκοψε το αυτι του δουλου ονοματι Μαλχος.
    Εφ’οσον το σημειο αυτό δηλ. «πάντες όσοι πιάσωσι μάχαιραν δια μαχαίρας θέλουσιν απολεσθή» το ερμηνευεις ως αφοπλισμο και αρνηση αναχαιτισεως εχθρικης επιδρομης, τοτε υποχρεουσε να ερμηνευσης το « πωλήσει το ιμάτιον αυτού και αγοράσει μάχαιραν» ως καλεσμα σε ενοπλη αντισταση κατά του εχθρου ή ακομη και ως υποκινων συρραξη, δηλ. ζηλωτικον φανατισμον, συμφωνα με το συμπερασμα που βγαζεις, ο Ιησους λεει αγορασε μαχαιρι να το’χεις οπωσδηποτε πανω σου και μετα λεει μη το πιανεις, οπλο παιρνεις για αμυνα κατά του εχθρου, αυτό δεν το αποκλειει ο Ιησους, αρκετα ως εδώ,

    Γιατί ο Χριστός να φροντίσει ώστε να υπάρχουν δύο μαχαίρια τη νύχτα της σύλληψής του, που το αυτονόητο ήταν ότι οι μαθητές θα τα χρησιμοποιούσαν για να τον
    υπερασπίσουν, εφόσον μετά τους το απαγόρευσε;
    Ο μόνος λόγος για τον οποίο ο Ιησούς φρόντισε να υπάρχουν αυτά τα μαχαίρια, είναι δια να διατυπώσει την αρχή: "πάντες όσοι πιάσωσι μάχαιραν, δια μάχαιρας θέλουσιν απολεσθή". (Ματθαίος 26:43)
    Τι θα καταλάβαινε ο Πέτρος μετά από αυτή την τόσο ξεκάθαρη δήλωση; Η ιστορία λέει ότι κανένας από τους πρώτους Χριστιανούς δεν ήταν στρατιώτης. Και κανένας στρατιώτης που έγινε Χριστιανός δεν παρέμεινε στρατιώτης. Η απόκλιση από αυτή την κατανόηση των λόγων του Ιησού ήρθε αργότερα. Βλέπε post #42.

    Κάτι που δεν μου άρεσε είναι η έκφραση ότι ο Χριστός ήταν "ζηλωτής υπέρ της αληθινής λατρείας".Ζηλωτής=φανατικός (για μένα) και Αγάπη δεν ταιριάζουνε.

    Η προφητεία του εδαφίου Ψαλμός 69:9 έλεγε: "Διότι ο ζήλος του οίκου σου με κατέφαγε".
    Το επίθετο της λέξης ζήλος είναι ζηλωτής. Με αυτή την έννοια χρησιμοποίησα τη λέξη.

    Τέλος ,για τον Μέγα Κωνσταντίνο,ακόμα και αν μια μέρα πρίν πεθάνει θυσίασε στον Δία ,σημασία έχει αυτό που συνέβη λίγες στιγμές πριν ξεψυχήσει.Αλλοιώς δεν ισχύει και η σωτηρία του ληστή που βρισκότανε δεξιά από το Χριστό στο Γολγοθά.

    Μιλώντας για τον Μ.Κωνσταντίνο πριν, δεν αναφερόμουν στο αν θα σωθεί λόγω μετάνοιας.
    Αναφερόμουν σε αυτά που έκανε όσο ήταν ειδωλολάτρης. Το αν μετανόησε την τελευταία στιγμή και το αν θα σωθεί είναι άλλο θέμα.
    Το γεγονός είναι ότι ενεργούσε ως ειδωλολάτρης όταν επέβαλλε το Χριστιανισμό με τα όπλα. Δεν ήταν Χριστιανός, τουλάχιστον όχι ακόμη.

    Όμως τα μεγάλα γεγονότα που έχουνε συμβεί ,είναι επηρεασμένα από το θέλημά του ,γιατί αλλοιώς ο Σατανάς θα "αλώνιζε" πραγματικά

    Γιατί, ο Σατανάς δεν "αλωνίζει" πραγματικά σήμερα; Εγώ όπου κοιτάω τη δική του επιρροή βλέπω.
    Όπως λέει και το εδ. Αποκάλυψη 12:9, ο Σατανάς είναι "ο πλανών την οικουμένην όλην". Ο Χριστός τον αποκάλεσε "άρχοντα του κόσμου" (Ιωάννης 12:31)


    Σειρά έχει το ζήτημα του αίματος.
  • #58 από GreekDudeCovers στις 26 Aug 2008
  • Αιντέεεεεεε τα φέραμε όλα πάλι στο μαγικό δίδυμο της χιλιετίας! Ρε παιδιά, όποτε γίνεται μαλ***α ήταν ο σατανάς, κι όποτε γίνεται κάτι καλό είναι ο θεός ή θαύμα? Ρε χαλαρώστε επιτέλους λίγο γιατί καταντούν γραφικά όλα αυτά! Κάθεστε και μαλλώνετε για δύο διαφορετικά πιστεύω ο καθένας με επιχειρήματα τα manuals της εκάστοτε θρησκείας, και γιατί ακριβώς? Τι θα καταλάβετε?

    Είμαι πολύ μακριά από χριστιανός, όπως επίσης κι από ιεχωβας, βουδιστής, ταοιστής, σαιεντολόγος και πάει λέγοντας, αλλά όσο μου τα σπάνε ορισμένοι υπερεπίμονοι μάρτυρες του ιεχωβά που με το ζόρι θέλουν να σου πασάρουν το βιβλιαράκι, άλλο τόσο μου τη σπάνε κι οι παπάδες με τα χρυσά αξεσουάρ που προσπαθούν να γίνουν εξουσία kinder έκπληξη, άλλο τόσο μου τη σπάνε και τα βλακώδη πιστεύω της σαιεντολογίας και της νεοαποκαλυφθείσας καμπάλα (ναί, για να ακολουθήσεις την καμπάλα φτάνει ένα πανάκριβο πλαστικό βραχιολάκι προφανώς!!!), κ.ο.κ.

    Και το ξαναλέω, χωρίς να πιστεύω σε κανέναν θεό, σας λέω το εξής. ΟΤΙ κι αν είναι αυτό που πιστεύετε, κι οποιαδήποτε διαφορετική λεπτομέρεια έκανε ο μάρτυρας του ενός με τον άγιο του αλλουνού, ο θεός που πιστεύετε νομίζετε πραγματικά ότι θα γούσταρε όλη αυτή την θρησκευτική μονομαχία? Αν είναι τόσο καλούλης όσο τον περιγράφετε, μάλλον θα τη γούσταρε όσο θα γούσταρε και τις σταυροφορίες και την ιερά εξέταση και τον χίτλερ!

    Χ Α Λ Α Ρ Ω Σ Τ Ε ! ! !
  • #59 από RoyBatty στις 26 Aug 2008
  • Σειρά έχει το ζήτημα του αίματος.

    Ε όχι βρε Νίκο,μας ρίχνεις τώρα.Από χτες σου ζήτησα να μου εξηγήσεις το Ιωάννης 1/α 1-3 και δεν έχεις πει τίποτα ακόμα.Όταν κάνεις Βιβλίο δεν σας λένε τέτοια;
    Και φαντάζομαι πως την ώρα που αφιερώνεις για να απαντάς εδώ μέσα την σημειώνεις μαζί με τον αδελφό σου στο κιτάπι με τις ώρες που διέθεσες για το "Έργο".Η μήπως όχι;

    φιλικά πάντα.  :)
  • #60 από George_JimMorrison στις 26 Aug 2008
  • Σειρά έχει το ζήτημα του αίματος.

    Ε όχι βρε Νίκο,μας ρίχνεις τώρα.Από χτες σου ζήτησα να μου εξηγήσεις το Ιωάννης 1/α 1-3 και δεν έχεις πει τίποτα ακόμα.Όταν κάνεις Βιβλίο δεν σας λένε τέτοια;
    Και φαντάζομαι πως την ώρα που αφιερώνεις για να απαντάς εδώ μέσα την σημειώνεις μαζί με τον αδελφό σου στο κιτάπι με τις ώρες που διέθεσες για το "Έργο".Η μήπως όχι;

    φιλικά πάντα.  :)

    Σοβαρα μιλας ρε φιλε;;;; Τι μπηχτες ειναι αυτες;;;; Δεν ντρεπεστε καθολου;;; οχι ολοι, αλλα μερικοι πετατε κατι τετοιες μπηχτες και κατι φοβερα υπονοουμενα και κανατε και μεγαλη μαγκια! Για χαλαρωστε λιγο! Γραφεις και φιλικα κιολας!
    Αυτο ειναι το αγαπατε αλληλους ε;;
  • #61 από Johnie Darko στις 26 Aug 2008
  • Για μενα η οποιαδηποτε θρησκεια απο την στιγμη που προσπαθει με οποιονδηποτε τροπο να "επιβαλλει" οτιδηποτε, ειτε με φοβο ειτε με αμεσες/εμμεσες  κυρωσεις μεσω οποιουδηποτε συστηματος ειναι απαραδεκτη.
    Και οσο χιλιοειπωμενο και να ειναι, για μενα οποιαδηποτε θρησκεια (και οχι απλα φιλοσοφια και σταση ζωης) ειναι "ναρκωτικο" της πραγματικα ελευθερης βουλησης.
    Θα ηθελα να πιστευω οτι αν ενα και μονο ενα πραγμα γινοταν πραξη απο ολους, ολα τα προβληματα θα ειχαν λυθει σε παγκοσμιο επιπεδο, χωρις να χρειαζεται η οποιαδηποτε θρησκεια... Μην κανετε στους αλλους αυτα που δεν θελετε να κανουν σε εσας... Και εκει τελειωνει ολο το θεμα.
    Απο κει και περα για το τι θελει να πιστευει ο καθενας περι προελευσης/προορισμου του ανθρωπου/συμπατος κτλ ειναι αυστηρα προσωπικο θεμα και πιστευω ειναι λαθος να "διδασκεται" απο οποιονδηποτε, καθοτι ειναι κατι που θα πρεπει ο καθενας μονος του να το ανακαλυπτει, να το φιλοσοφει με ολη την ελευθερια που εχει υπο φυσιολογικες - μη ελεγχομενες - συνθηκες το ανθρωπινο πνευμα.
    Αν καποιος θελει να πιστευει οτι αυριο θα ερθει η συντελεια του κοσμου και οτι θα κατεβει ενα πρασσινο αλογακι απο τον πλανητη χταποδι 4 να τον παρει και να τον παει στην νεα Γη της επαγγελιας στον Συριο Α, ειναι δικο του θεμα, αρκει να μην θελει να παρει κι εμενα (ή οποιονδηποτε αλλο που δεν ειναι και πολυ σιγουρος για αυτη την εξελιξη) μαζι του στο ταξιδι του προς την σωτηρια του, ουτε να θελει να με πεισει για αυτο. Στο κατω κατω, κανεις δεν ζητησε να σωθει απο κανεναν. Η οποιαδηποτε θρησκεια κατ'εμε θα επρεπε απλα να υπαρχει και οποιος ενδιαφερεται να μπορει να παει να ενημερωθει για αυτην απο την εκαστοτε οργανωση/εκκλησια κτλ, χωρις να εχει κανεις το δικαιωμα να προσπαθει με οποιονδηποτε τροπο να προσυλητισει καποιον για οποιονδηποτε λογο, εχοντας ως αλλοθι την "μονη πραγματικη αληθεια". Στο κατω κατω, οπως προειπα, μπορει ρε παιδια να γουσταρω να καω στην ταδε κολαση, ποιος σας εδωσε εσας το δικαιωμα να με σωσετε απο το αιωνιο πυρ;
  • #62 από Spell@lchemist! στις 26 Aug 2008
  • Σειρά έχει το ζήτημα του αίματος.

    Ε όχι βρε Νίκο,μας ρίχνεις τώρα.Από χτες σου ζήτησα να μου εξηγήσεις το Ιωάννης 1/α 1-3 και δεν έχεις πει τίποτα ακόμα.Όταν κάνεις Βιβλίο δεν σας λένε τέτοια;
    Και φαντάζομαι πως την ώρα που αφιερώνεις για να απαντάς εδώ μέσα την σημειώνεις μαζί με τον αδελφό σου στο κιτάπι με τις ώρες που διέθεσες για το "Έργο".Η μήπως όχι;

    φιλικά πάντα.  :)
    γιατι καιγεσαι τοσο πολυ να του την πεις γι αυτο που πιστευει?αυτο που πιστευεις εσυ ειναι το σωστο?
    αν ειναι αποδειξε το..

  • #63 από freemind στις 26 Aug 2008
  • Αυτο που ισως να μην αντιληφθηκατε ειναι πως τεθηκαν καποια ζητηματα για την αιρεση των Μαρτυρων του Ιεχωβα, στα οποια ο Nick δεσμευτηκε πως θα απαντησει. Σιγουρα πολλες ερωτησεις και ο Νικος ειναι ο μονος Ιεχωβας, οποτε λιγο υπομονη!

    Προφανως θελει λιγο περισσοτερη μελετη το thread, μιας και δεν ειναι μια απλη διαμαχη αθεων-χριστιανων. ;)
  • #64 από Nikos Les Paul στις 26 Aug 2008
  • Μην κανετε στους αλλους αυτα που δεν θελετε να κανουν σε εσας... Και εκει τελειωνει ολο το θεμα.

    Αυτό το διατύπωσε ο Κομφούκιος. Προσωπικά βέβαια προτιμώ αυτό που είπε ο Χριστός, Ματθαίος 7:12: Όλα όσα θέλετε, λοιπόν, να κάνουν σε εσάς οι άνθρωποι πρέπει και εσείς, παρόμοια, να κάνετε σε αυτούς.

    Σε κάθε περίπτωση σεβαστή η άποψη σου.

    Στο κατω κατω, οπως προειπα, μπορει ρε παιδια να γουσταρω να καω στην ταδε κολαση, ποιος σας εδωσε εσας το δικαιωμα να με σωσετε απο το αιωνιο πυρ;

    Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά πιστεύουν ότι η διδασκαλία των πύρινων βασάνων ΔΕΝ είναι διδασκαλία της Αγάς Γραφής. Αν θέλετε θα γράψω και γι' αυτό.
  • #65 από Nikos Les Paul στις 26 Aug 2008
  • Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά και το Ζήτημα του Αίματος

    Όπως θα δείτε παρακάτω, η Αγία Γραφή εκφράζει την άποψη ότι το αίμα είναι ιερό (ιερός=ξεχωρισμένος για έναν ειδικό σκοπό). Αυτό συμβαίνει διότι ο ίδιος ο Δημιουργός αποφάσισε να το χρησιμοποιήσει με έναν ιδιαίτερο τρόπο.
    Προσπάθησα να γράψω με απέρριτο τρόπο. Είναι πολλά, αλλά αξίζει να το διαβάσετε διότι πρόκειται για ζήτημα ύψιστης σημασίας.

    Θα παραθέσω τα εδάφια στην νεοελληνική, διότι μερικοί ίσως έχουν δυσκολία να καταλάβουν την καθαρεύουσα. Εάν το επιθυμείτε, ζητήστε μου να τα γράψω και στην καθαρεύουσα. Αλλά ούτως ή άλλως μπορείτε να τα διαβάσετε στη δική σας Αγία Γραφή.

    Κατ’ αρχάς, από την αρχή της ανθρώπινης δημιουργίας κατέστη σαφές ότι το αίμα στα μάτια του Θεού συμβόλιζε την ίδια τη ζωή. Όταν ο Κάιν σκότωσε τον αδελφό του τον Άβελ, ο Θεός του είπε: «Το αίμα του αδελφού σου κραυγάζει προς εμένα από τη γη».(Γένεσις 4:10) Το αίμα του Άβελ που βρισκόταν στη γη αντιπροσώπευε τη ζωή του, η οποία είχε χαθεί πρόωρα με βάναυσο τρόπο, και κραύγαζε προς τον Θεό για εκδίκηση.

    Περίπου 15 αιώνες αργότερα, μετά τον κατακλυσμό των ημερών του Νώε, η ανθρωπότητα είχε ένα νέο ξεκίνημα με οκτώ ανθρώπους: τον Νώε, τους 3 γιους του, και τις συζύγους τους. Όταν αυτοί οι 8 βγήκαν από την Κιβωτό, ο Θεός αποκάλυψε περισσότερα σχετικά με την αξία που προσδίδει στη ζωή και στο αίμα.
    Για πρώτη φορά επέτρεψε στους ανθρώπους να τρώνε κρέας ζώων, αλλά έθεσε έναν περιορισμό: «Κρέας με την ψυχή του—το αίμα του—δεν πρέπει να φάτε». (Γένεσις 9:4) Με αυτό τον τρόπο, ο Δημιουργός απαγόρευσε τη χρήση αίματος για τη διατήρηση της ζωής.
    Αμέσως μετά, ο Θεός είπε: «Και, εκτός από αυτό, το αίμα σας των ψυχών σας θα ζητήσω πίσω… Όποιος χύσει αίμα ανθρώπου, από άνθρωπο θα χυθεί το αίμα του». (Γένεσις 9:5, 6)
    Αυτή η δεύτερη εντολή σχετικά με το φόνο έδειξε ότι η προηγούμενη εντολή σχετικά με τη βρώση αίματος δεν ήταν μια απλή διαιτητική διάταξη. Περιλαμβανόταν μια ηθική αρχή. Για μια ακόμη φορά, ο Δημιουργός έδειξε ότι το αίμα αντιπροσωπεύει στα μάτια του την ίδια τη ζωή. Υπόψιν ότι αυτά τα λόγια ειπώθηκαν σε όλη τη ανθρωπότητα που υπήρχε τότε, και συνεπώς είναι δεσμευτική για όλους τους ανθρώπους.
    Ιδιαίτερη σημασία έχει να προσέξουμε ότι ο Θεός δεν απαγόρευσε απλώς το φόνο. Απαγόρευσε την κακή χρήση του αίματος. Για ποιο λόγο;

    Περίπου 800 χρόνια αργότερα, όταν ο Θεός έδωσε το Μωσαϊκό Νόμο, γύρω στο 1500 π.Χ., αποκάλυψε περισσότερες πληροφορίες για τη ζωή και το αίμα.
    Στα εδ. Λευτικό 17:12 ο δημιουργός επαναλαμβάνει την απαγόρευση για την βρώση αίματος. Αλλά στο προηγούμενο εδάφιο, στο Λευτικό 17:11, εξηγεί για πρώτη φορά το γιατί: «Διότι η ψυχή της σάρκας είναι στο αίμα, και εγώ ο ίδιος το έβαλα πάνω στο θυσιαστήριο για εσάς προκειμένου να γίνεται εξιλέωση για τις ψυχές σας, επειδή το αίμα είναι που κάνει εξιλέωση μέσω της ψυχής που είναι σε αυτό».
    Ο Δημιουργός, λοιπόν, αποφάσισε να θεωρεί ότι το αίμα έχει εξέχουσα σημασία, ξεχωρίζοντάς το για μία ειδική χρήση η οποία θα μπορούσε να σώσει πολλές ζωές. Επρόκειτο να παίξει ζωτικό ρόλο στην κάλυψη αμαρτιών (εξιλέωση). Γι’ αυτό λοιπόν, υπό το Νόμο, η μόνη εξουσιοδοτημένη από τον Θεό χρήση του αίματος ήταν στο θυσιαστήριο, ώστε να γίνεται εξιλέωση για τις ζωές των ανθρώπων που εκζητούσαν τη συγχώρηση του Θεού.
    Αναφερόμενος σε αυτό το χαρακτηριστικό του Νόμου, ο απόστολος Παύλος έγραψε: «Σχεδόν τα πάντα καθαρίζονται με αίμα σύμφωνα με το Νόμο, και αν δεν χυθεί αίμα δεν γίνεται συγχώρηση». (Εβραίους 9:22)
    Παράλληλα, όμως, ο Παύλος έγραψε: «Δεν είναι δυνατόν το αίμα ταύρων και τράγων να αφαιρεί αμαρτίες». (Εβραίους 10:1-4) Αυτό σημαίνει ότι οι θυσίες δεν έκαναν αναμάρτητο αυτόν που θυσίαζε. Οι θυσίες υπό τον Μωσαϊκό Νόμο ήταν απλώς συμβολικές, εξεικονιστικές. Τι εξεικόνιζαν;
    Ρωμαίους 5:8: «Ενώ ήμασταν ακόμη αμαρτωλοί, ο Χριστός πέθανε για εμάς».
    Πεθαίνοντας για εμάς, ο Χριστός προμήθευσε ένα λύτρο για την κάλυψη των αμαρτιών μας. Εκείνο το λύτρο αποτελεί επίκεντρο του Χριστιανικού αγγέλματος. (Ματθαίος 20:28)
    ΑΡΑ, σύμφωνα με το εδ. Εφεσίους 1:7: «εν ω εχομεν την απολυτρωσιν δια του αιματος αυτου την αφεσιν των παραπτωματων κατα τον πλουτον της χαριτος αυτου»

    Η φράση «του αίματός του» έχει ιδαίτερη σημασία. Απαιτούνταν περισσότερα από έναν θάνατο, ακόμα και αν επρόκειτο για το θάνατο του τέλειου ανθρώπου Ιησού. Αυτός εκπλήρωσε όσα προσκίαζε ο Νόμος, και ιδιαίτερα η Ημέρα της Εξιλέωσης. Εκείνη την ξεχωριστή ημέρα, σφάζονταν κάποια προσδιορισμένα ζώα. Κατόπιν ο αρχιερέας πήγαινε λίγο από το αίμα τους στα Άγια των Αγίων του ναού και το παρουσίαζε στον Θεό, σαν να βρισκόταν στην παρουσία του.

    Ο Ιησούς εκπλήρωσε αυτό που προσκίαζε η Ημέρα της Εξιλέωσης. Κατ’ αρχάς, ο Παύλος ανέφερε ότι ο αρχιερέας του έμπαινε στα Άγια των Αγίων μία φορά το χρόνο με αίμα που προσφερόταν “για τον εαυτό του και για τις αμαρτίες που διέπραττε από άγνοια ο λαός”. (Εβραίους 9:6, 7)
    Ο Παύλος γράφει: “Όταν ο Χριστός ήρθε ως αρχιερέας . . . , μπήκε, όχι με το αίμα τράγων και νεαρών ταύρων, αλλά με το δικό του αίμα, μία φορά για πάντα στον άγιο τόπο και εξασφάλισε αιώνια απελευθέρωση για εμάς. Διότι αν το αίμα τράγων και ταύρων . . . αγιάζει μέχρι του σημείου να καθαρίζεται η σάρκα, πόσο μάλλον το αίμα του Χριστού, ο οποίος μέσω αιώνιου πνεύματος πρόσφερε τον εαυτό του χωρίς ψεγάδι στον Θεό, θα καθαρίσει τη συνείδησή μας από νεκρά έργα για να αποδίδουμε ιερή υπηρεσία προς τον ζωντανό Θεό;”
    Ο Ιησούς, λοιπόν, παρουσίασε στον Θεό την αξία του αίματός του.

    Από όλα αυτά καταλαβαίνει κανείς ότι το αίμα έχει ιδιαίτερη σημασία στα μάτια του Θεού. Την ίδια σημασία θα πρέπει να έχει και για εμάς. Ο Δημιουργός, έχει το δικαίωμα να περιορίζει αυτά που οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν με το αίμα. Επειδή ενδιαφέρεται πολύ ακόμη και για τη δική μας ζωή, αποφάσισε να ξεχωρίσει το αίμα ώστε να χρησιμοποιηθεί με έναν πολύ σημαντικό τρόπο, το μόνο τρόπο που καθιστά δυνατή την αιώνια ζωή. Εκείνος ο τρόπος περιλάμβανε το πολύτιμο αίμα του Ιησού.

    Συνεχίζω στο επόμενο λόγω του περιορισμού των λέξεων.
  • #66 από freemind στις 26 Aug 2008
  • Νικο, θα ηθελα οποτε βρεις χρονο να απαντησεις και στις δικες μου ερωτησεις που δεν εχουν να κανουν τοσο με τη θρησκευτικη και ερμηνευτικη πλευρα των Μαρτυρων, αλλα με την ιστορια τους και τις εσχατολογικες προβλεψεις του Ρωσσελ και του Ραδεφορντ.
  • #67 από Nikos Les Paul στις 26 Aug 2008
  • Ναι freemind. Όπως είπα θα απαντήσω σε όλα.
  • #68 από RoyBatty στις 26 Aug 2008
  • Σοβαρα μιλας ρε φιλε;;;; Τι μπηχτες ειναι αυτες;;;; Δεν ντρεπεστε καθολου;;; οχι ολοι, αλλα μερικοι πετατε κατι τετοιες μπηχτες και κατι φοβερα υπονοουμενα και κανατε και μεγαλη μαγκια! Για χαλαρωστε λιγο! Γραφεις και φιλικα κιολας!
    Αυτο ειναι το αγαπατε αλληλους ε;;
    Από παρατηρητικότητα σκίζουμε βλέπω.
    ΑΝ πρόσεξες,δεν προσέβαλλα πουθενά σε προσωπικό επίπεδο τον Niko Les Paul.Ούτως η άλλως δεν φταίει αυτός για το ότι τον έχουν δασκαλέψει να κάνει κύρηγμα.Αλλά επειδή εγώ έχω πολύ κοντινούς μου ανθρώπους που κάποτε ανήκαν (ευτυχώς όχι πια) στη συγκεκριμένη οργάνωση,ίσως να ξέρω καλύτερα από εσένα τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν.Aν δεν έχεις βρεθεί στην ίδια θέση,θα σε παρακαλούσα να μην πετάγεσαι σαν την you-know-what.
    Eπίσης,αν δεν έχεις να καταθέσεις κάποια δική σου άποψη στην συζήτηση,καλό θα ήταν να πάρεις τη δήθεν αγανάκτησή και τα κουβαδάκια σου και να πας σε άλλη παραλία.


    γιατι καιγεσαι τοσο πολυ να του την πεις γι αυτο που πιστευει?αυτο που πιστευεις εσυ ειναι το σωστο?
    αν ειναι αποδειξε το..
    Μου λες που ακριβώς με είδες εμένα να κυρήττω στους άλλους τα πιστεύω μου;   :)
    Όλες οι ερωτήσεις που έκανα ήταν σαφέστατες.Βέβαια δεν θα κάτσω να περιμένω απάντηση,ξέρω ότι δεν θα πάρω.Επόμένως σταματώ να ασχολούμαι με το θέμα εδώ.

    Φιλικά πάντα.
  • #69 από chriskar στις 26 Aug 2008
  • δεν βλεπω γιατι θεωρεις το να κυρητει καποιος ειναι αρνητικο και κακο. αυτο εκανε ο Ιησους, και προσταξε στους μαθητες να κανουν, και μαλιστα απο σπιτι σε σπιτι..

    και αυτο βλεπω οτι κανουν οι Μαρτυρες.

    το οτι εχεις εσυ η καποιοι φιλοι σου προηγουμενα, δεν σου επιτρεπει να εκφραζεσαι ετσι και να γενικευεις καποιες καταστασεις που ουτε εσυ ο ιδιος δεν ξερεις πως εχουν.


    και τελος δεν νομιζω οτι ο Νικος και οποιοσδηποτε Νικος ειναι τοσο αφελης ωστε να τον "δασκαλευουν" οπως ειπες να κανει η να μην κανει κατι.  Ολες οι  απαντησεις που εχει δωσει ειναι μεσα απο την Αγια Γραφη, και αυτο με κανει να εκτιμησω την προσπαθεια του, και να παρακολουθησω με προσοχη. οχι να του την πω.
  • #70 από freemind στις 26 Aug 2008
  • Chris, το θεμα ειναι πως περα απο το θρησκευτικο ερμηνευτικο "πολεμο", υπαρχει κι ενα οργανωτικο ζητημα των Μαρτυρων, που ορισμενοι απο εμας επικεντρωνομαστε περισσοτερο! Δεν του την ειπε ο RoyBatt, απλως εκανε μια περιληψη ολων αυτων που ειπα κι εγω. Εσχατολογικη αποψη, τι γινονται οι πιστοι που θελουν να φυγουν, κλπ. ;)

    Ας μεινουμε στο θεμα, γιατι κανουμε πιο πολυπλοκη την αναγνωση του.
  • #71 από Nikos Les Paul στις 26 Aug 2008
  • Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά και το Ζήτημα του Αίματος (...συνέχεια)

    Με βάση όλα αυτά, όταν ανάμεσα στους πρώτους Χριστιανούς ανέκυψε το ζήτημα του αν πρέπει να τηρεί κανείς το Μωσαϊκό Νόμο όταν γινόταν Χριστιανός, έγινε μια σύσκεψη το 49 μ.Χ. η οποία ασφαλώς περιλάμβανε και τους αποστόλους του Χριστού.

    Η απόφαση που πάρθηκε ήταν η εξής:
    «Να απέχετε από πράγματα θυσιασμένα σε είδωλα και από αίμα και από πνιχτά και από πορνεία». Πράξεις 15:29.
    Η αποχή από το αίμα τέθηκε στο ίδιο υψηλό ηθικό επίπεδο με την πορνεία και την ειδωλολατρία.

    Πώς κατανοούσαν οι πρώτοι Χριστιανοί αυτά τα λόγια;

    Ο Ευσέβιος, ένας συγγραφέας του τρίτου αιώνα ο οποίος θεωρείται ως ο «πατέρας της Εκκλησιαστικής ιστορίας», αφηγείται τι συνέβη στη Λυών (στη σημερινή Γαλλία) το έτος 177 μ.Χ. Οι θρησκευτικοί εχθροί κατηγόρησαν ψεύτικα τους Χριστιανούς ότι έτρωγαν βρέφη. Στη διάρκεια του βασανισμού και της εκτέλεσης μερικών Χριστιανών, ένα κορίτσι που λεγόταν Βιβλιάς απάντησε στην ψεύτικη κατηγορία λέγοντας: «Πώς μπορούμε να φάμε βρέφη—εμείς, που θεωρούμε παράνομο το να φάμε αίμα ζώων».

    Η Πενθέκτη Σύνοδος που συνήλθε το 692 μ.Χ. στην Κωνσταντινούπολη δήλωσε: «Η αγία Γραφή μάς προστάζει να απέχουμε από αίμα, από πνικτά και από πορνεία. . . . Οποιοσδήποτε στο εξής τολμήσει να φάει με οποιονδήποτε τρόπο το αίμα ζώου, αν είναι κληρικός, να καθαιρεθεί· αν είναι λαϊκός, να αφοριστεί».

    Στους Βιβλικούς χρόνους ο νόμος του Θεού είχε ιδιαίτερη εφαρμογή στη βρώση αίματος ως τροφής. Ασφαλώς, τότε το αίμα δεν χορηγούνταν ενδοφλέβια. Αλλά, ενώ η Αγία Γραφή δεν εξέταζε άμεσα τις σύγχρονες ιατρικές μεθόδους που σχετίζονται με το αίμα, στην πραγματικότητα περιέχει αρχές οι οποίες προνοούν γι’ αυτές και τις περιλαμβάνουν.

    Δηλαδή, η εντολή του εδ. Πράξεις 15:29 ήταν: «Να απέχετε από… αίμα».
    Δεν αποκλείει μόνο τη χρήση αίματος ως τροφής. Επίσης, δε γίνεται κάποια διάκριση μεταξύ της λήψης αίματος από το στόμα και της λήψης του από τα αιμοφόρα αγγεία.

    Άλλωστε ο τρόπος λήψης δεν έχει διαφορά. Αν ένας γιατρός πει σε έναν ασθενή να απέχει από το αλκοόλ, αυτό δε σημαίνει ότι ο ασθενής δε μπορεί να πιει, αλλά μπορεί να το βάλει στον οργανισμό του ενδοφλεβίως. Παρόμοια, η εντολή ότι οι Χριστιανοί πρέπει ‘να απέχουν από αίμα’ δεν περιορίζεται στην εκ του στόματος εισαγωγή αίματος στο σώμα.

    Όσον αφορά το επιχείρημα ότι το αίμα δε χρησιμοποιούνταν ως φάρμακο εκείνη την εποχή, αυτό πολύ απλά δεν ισχύει.

    Ο Πλίνιος (σύγχρονος των αποστόλων), που ασχολήθηκε με ζητήματα της φύσης, αναφέρει ότι το ανθρώπινο αίμα χρησιμοποιούνταν για τη θεραπεία της επιληψίας.
    Πώς το έβλεπαν αυτό οι πρώτοι Χριστιανοί;

    Ο Τερτυλλιανός έγραψε αργότερα: «Σκεφτείτε εκείνους οι οποίοι, με βουλιμία, παίρνουν το φρέσκο αίμα των εγκληματιών που σκοτώνονται στους αγώνες στην αρένα . . . για να θεραπεύσουν την επιληψία τους». Αυτούς τους αντιπαρέβαλε με τους Χριστιανούς, οι οποίοι «δεν έχουν ούτε αίμα ζώων στα γεύματά [τους] . . . Στις δίκες των Χριστιανών τούς προσφέρετε λουκάνικα γεμάτα με αίμα. Ξέρετε πολύ καλά, βέβαια, ότι [κάτι τέτοιο] είναι παράνομο γι’ αυτούς». (Tertullian, Apologetical Works, and Minucius Felix, Octavius, translated by Rudolph Arbesmann (1950), p. 33.)
    Συνεπώς, οι πρώτοι Χριστιανοί προτιμούσαν να αντιμετωπίσουν το θάνατο, παρά να εισαγάγουν αίμα στο σώμα τους.

    Παρόμοια, για τους Μάρτυρες του Ιεχωβά το ζήτημα του αίματος περιλαμβάνει τις πιο θεμελιώδεις αρχές στις οποίες αυτοί, ως Χριστιανοί, βασίζουν τη ζωή τους. Διακυβεύεται η σχέση τους με τον Δημιουργό και Θεό τους.

    Μερικοί, που νοιάζονται μόνο για τα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα των αποφάσεων, μπορεί να αμφιβάλλουν αν η υπακοή στο νόμο του Θεού για το αίμα μπορεί να θεωρηθεί ‘ανταμειφτική’. Αλλά οι Μάρτυρες του Ιεχωβά είναι βέβαιοι ότι η υπακοή στις οδηγίες του Δημιουργού θα φέρει μόνιμο όφελος.

    Οι πρώτοι Χριστιανοί είχαν το ίδιο φρόνημα. Η ιστορία δείχνει ότι η υπακοή τους στον Θεό μερικές φορές δοκιμαζόταν ως τα άκρα. Στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία πιέζονταν να κάνουν ειδωλολατρικές πράξεις ή να εμπλακούν στην ανηθικότητα. Η άρνησή τους να ενδώσουν μπορούσε να καταλήξει στο να ριχτούν στη ρωμαϊκή αρένα για να κατασπαραχτούν από άγρια θηρία. Αλλά αυτοί οι Χριστιανοί έμειναν προσκολλημένοι στην πίστη τους, υπακούοντας στον Θεό.

    Ασφαλώς, αυτό δε σημαίνει ότι οι Μάρτυρες του Ιεχωβά δεν ενδιαφέρονται για τη ζωή τους. Επιθυμούν να έχουν την καλύτερη μέθοδο θεραπείας.
    Το ζήτημα των εναλλακτικών μεθόδων θεραπείας είναι από μόνο του πολύ μεγάλο, αλλά αν θέλετε θα γράψω και γι’ αυτό.
    Θέλω να τονίσω, όμως, ότι οι εναλλακτικές μέθοδοι είναι πολύ πιο ασφαλείς σήμερα από τη μετάγγιση αίματος.
  • #72 από freemind στις 26 Aug 2008
  • Ενας νεφροπαθης Μαρτυρας, δεν μπορει να καλυφτει με εναλλακτικους τροπους ιατρικης ομως! :/
  • #73 από Nikos Les Paul στις 26 Aug 2008
  • Γιατί;
    Δεν είμαι ειδικός σε θέματα υγείας αλλά υπάρχει η περιτοναϊκή αιμοκάθαρση που καθαρίζει το αίμα μέσα στο σώμα.
    Και ασφαλώς υπάρχει και η μεταμόσχευση νεφρού.

    Τονίζω και πάλι ότι δεν είμαι ειδικός σε θέματα υγείας.
  • #74 από Stergios Kourou στις 26 Aug 2008
  • Τονίζω και πάλι ότι δεν είμαι ειδικός σε θέματα υγείας.

    Δεν σε ενδιαφερει να μάθεις?
  • #75 από freemind στις 26 Aug 2008
  • Δυστυχως η αναμονη για τη μεταμοσχευση νεφρου ειναι μεγαλη. Η κλασσικη ιατρικη υποστηριζει την αιμοκαθαρση με το αντιστοιχο μηχανημα Νικο. Και μεχρι στιγμης, οι εναλλακτικες τεχνικες ειναι για ελαχιστο χρονικο διαστημα.

    Δεν ειναι αναγκη να ειναι κανεις γιατρος. Η νεφροπαθεια ειναι μια παθηση που εμφανιζεται σε μεγαλο ποσοστο στον κοσμο και μεχρι στιγμη η ιατρικη εχει μονοδρομο ως προς τον τροπο αντιμετωπισης του ζητηματος...
Σελίδες: