Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - STEFANOS604

Σελίδες: 1 ... 12 13 14 [15] 16 17 18 ... 20
351
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ και η μουσική να μας 'βγάζει΄απ' την κρίση

352
 Στη διεύθυνση αυτή θα βρείτε περισσότερα από 150 μουσικά παιχνίδια παιχνίδια και quiz σε πολλά όργανα για ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ και τα επίπεδα μόρφωσης και μάλιστα με εικόνες και ήχους και τα οποία είναι ΑΜΕΣΑ εκτελεστέα:

και εδώ λογισμικά για όλα τα όργανα:
 
 

353
Στη φωτογραφία που δίνω για τα capo την:
https://www.box.com/s/gfiy54p47ge7zse4e456
έχω βάλει ένα βέλος από το 4ο τάστο και πάνω.
Τότε ο ήχος της κιθάρας μοιάζει με μαντολίνο. Δηλαδή ο καλός ήχος είναι μέχρι εκεί και μάλιστα λένε σπουδαίοι κιθαρίστες ότι θέτοντας το Capo στο 3ο τάστο και αρπίζοντας τα ακόρντα του G (σολ) - που είναι ακόρντα του Bb , ο ήχος έχει ένα ειδικό ηχόχρωμα. Το παρατήρησα κι εγώ (βέβαια υποκειμενική αντίληψη)

354

Εισαγωγή:
Νότες Ταστιέρας


Είναι θέμα πρακτικής εξάσκησης η εκμάθηση της. Βέβαια και να μάθει κανείς όλες τις νότες δεν λύνει το πρόβλημα με τις συγχορδίες και το σολάρισμα σ’ αυτές αλλά σίγουρα θα βοηθήσει πολύ.
Εδώ ένα on Line πρόγραμμα εκμάθησης ταστιέρας κιθάρας – πιστεύω σπουδαίο βοήθημα για τον αρχάριο - που σ’ εκπαιδεύει να μάθεις σιγά – σιγά τις νότες της ταστιέρας ορίζοντας εσύ πόσα τάστα θέλεις κάθε φορά .
Το πρόγραμμα αυτό είναι  μια καλή  μέθοδος να μάθετε υπό τύπο ερωτήσεων , υποσυνείδητα και με επανάληψη , τις νότες μέχρι το 12ο τάστο και ειδικά τις νότες στην 6η και 5η χορδή γιατί σ’ αυτές τις δύο  ‘’πιάνονται’’ σχεδόν τα περισσότερα ακόρντα.
 
Μετακινούμενα Ακόρντα (movable chords)
Είναι εύκολο να παίξουμε μια μεγάλη ποικιλία ακόρντων τα οποία να ανεβοκατεβαίνουν την ταστιέρα ( να γιατί λέγονται ‘movable’ ).
Οι πιο βασικοί τύποι μετακινούμενων ακόρντων στην ταστιέρα είναι:
  • τα μπαρέ (barre) που χρησιμοποιούνται σε κιθάρα με το standard κούρδισμα (EADGBE) και
  • τα ακόρντα 5ης (Power Chords). Εδώ απλά να πούμε ότι τα ακόρντα 5ης χρησιμοποιούνται για ανεβοκατέβασμα της ταστιέρας με υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα και είναι έντονη η παρουσία τους στο μουσικό στυλ Metal/Rock.

Όταν παίζεις κιθάρα όρθιος τότε το ‘’πιάσιμο’’ με μπαρέ είναι και πιο εύκολο και πιο ξεκούραστο.
Ακόρντα barre
 
Τα ακόρντα (ή ακομπανιαμέντα ή συγχορδίες ή chords) Barre ή bar chords λέγονται έτσι διότι ο δείκτης του χεριού χρησιμοποιείται σαν μπάρα που ‘πιάνει’ ΟΛΕΣ τις χορδές. Όταν γίνεται το μπαρέ τότε το δάκτυλο σου αντικαθιστά τον πλαστικό ζυγό (nut) –το ‘μηδενικό’ τάστο.

 Τα shapes των ακόρντων που αναφέρονται  παρακάτω είναι τα πιο κοινά και δημοφιλή, όμως θα βρεις κάποτε που θα έχεις χρόνο, και πολλά άλλα shapes όπου πιάνουμε δυο ή μόνο τρεις χορδές και τους δίνεται συνήθως ο όρος ημι-μπαρέ ή πχ miniature version of the full version (πχ το F ΕΔΩ : πιάνεται με 12 διαφορετικούς τρόπους – full & miniature).
 
 Όμως ο σωστός ορισμός για barre θα ήταν : ‘’ο δείκτης ή και άλλο δάκτυλο/δάκτυλα σε μερικές ή όλες τις χορδές’’. Απλά η πλειονότητα των κιθαριστών τα πλέον δημοφιλή αυτά ακόρντα τα εκτελεί με το δείκτη σ’ όλες τις χορδές και ο δείκτης γίνεται ο μετακινούμενος ‘’ζυγός’’ επιτρέποντας στα υπόλοιπα 3 δάκτυκα να παίζουν shapes ανοικτών ακόρντων.
 
Εγώ απλά για ευκολία και διευκόλυνση των αρχαρίων συνδύασα στον ορισμό  το δείκτη με  το capo που ‘πιάνει’ όλες τις χορδές αντικαθιστώντας  τα barre. ( …Barre chords are chords that involve using one finger, usually your first finger, to press all the strings down at once on a single fret. Barring turns your first finger into a movable capo. You can then use your remaining three fingers to play open chord shapes, but in any position on the fretboard.. ΕΔΩ:….)
 
Επαναλαμβάνω ότι η αναφορά μου στον πρώτο ορισμό αφορά  στα 3 αυτά δημοφιλή (υπάρχουν και πολλά άλλα ακόρντα με μπαρέ στις 2 , 3 ή 4 χορδές και με το μπάσο όχι μόνο στην 5η ή 6η χορδή , δεν τα περιγράφω όμως για να αποφευχθεί τυχόν σύγχυση - ίσως σε μελλοντικό άρθρο) μπαρέ που είναι δημοφιλή γιατί η εκμάθηση τους θεωρείται πιο εύκολη από άλλα μεμονωμένα shapes.
 
 



Τα κυριότερα τρία στυλ barre (barre shapes) κιθάρας είναι:
       1.       Αυτό που λαμβάνεται από τους δακτυλισμούς του ανοικτού ακόρντου Ε. Αυτό το στυλ του ακόρντου χρησιμοποιεί για μπάσα νότα αυτή επί της 6ης χορδής Ε και αρπίζονται ΟΛΕΣ οι χορδές.


Αυτό που λαμβάνεται από τους δακτυλισμούς του ανοικτού ακόρντου Α. Αυτό το στυλ του ακόρντου χρησιμοποιεί για μπάσα νότα αυτή επί της 5ης  χορδής Α και αρπίζονται ΟΛΕΣ οι χορδές εκτός από την 6η χορδή Ε.


     3.Αυτό που λαμβάνεται από τους δακτυλισμούς του ακόρντου C. Αυτό το στυλ του ακόρντου χρησιμοποιεί για μπάσα νότα πάλι αυτή επί της 5ης  χορδής A και αρπίζονται ΟΛΕΣ οι χορδές εκτός από την 6η χορδή Ε. Εδώ παρ ‘ όλο που τοbarre γίνεται με το δείκτη η μπάσα νότα είναι αυτή που πιάνεται με το μικρό δακτυλάκι.



Επιλογή στυλ ακόρντου
Είναι στη δική σας επιλογή αν θα  επιλέξετε το ίδιο ακόρντο είτε από το Ε στυλ είτε από το Α στυλ είτε από το Cστυλ.
Όλα είναι παραδεκτά αν και το C στυλ είναι λίγο πιο δύσκολο από τα άλλα. 
Συνδυασμός των ακόρντων όλων των μορφών


Το Chord progression για το D χιτζάζ είναι κυρίως το: D – Eb – Cm – Gm – Eb – D
Εδώ λοιπόν συμφέρει ο συνδυασμός και των 3 μορφών. Δηλαδή:
·Το ακόρντο D με το C στυλ
·Το ακόρντο Eb  επίσης με το C στυλ
·Το ακόρντο Cm με το Α στυλ για μινόρε
·Το ακόρντο  Gm  με το Ε στυλ για μινόρε

Δείτε εδώ το video μου με αυτό το συνδυασμό και των 3 μορφών:
https://www.youtube.com/watch?v=cU_4HXJhNK0

Εξάσκηση με οπτικοακουστικό σύστημα για άμεσα αποτελέσματα:
Με τις παραπάνω πολύ καλές φωτογραφίες που πάρθηκαν απ’ αυτή την ιστοσελίδα  και με το: hord finder software:  http://chordfind.com/ που σου δείχνει στο (variations) όλες τις θέσεις στην ταστιέρα που μπορείς να ‘’πιάσεις’’ το ίδιο ακόρντο αλλά το σπουδαιότερο είναι ότι συνοδεύεται και με ηχητικό σε midi.
 
 
Οπότε είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για εκμάθηση των ακόρντων ανοικτών και barre όχι μόνο των Ματζόρε , Μινόρε , Εβδόμης αλλά και των Sus 2 και Sus 4.




Εδώ ένα πολύ καλό άρθρο και ένα πολύ καλό video  στα ελληνικά με συμβουλές για πρόληψη  και  θεραπεία της τενοντίτιδας.

Σημείωση: Οι αγγλικοί όροι δίδονται απλά για να σας βοηθήσουν να κάνετε googling για περισσότερες πληροφορίες

355


7) Είναι δυνατόν να μάθει κάποιος που ασχολείται με την κιθάρα απλά θεωρητικά μαθήματα της Αρμονίας, χωρίς να ασχοληθεί με πιάνο ή προυποθέτει οπωσδήποτε τη χρήση του ακόμα και στα πιο βασικά; (Εννοείται δεν αναφέρομαι σε ωδείο). Απλές βασικές γνώσεις. Τίποτα παραπάνω.


Σας ευχαριστώ όλους εκ των προτέρων. Καλώς σας βρήκα!  :P

 
Ρίξε και μια ματιά εδώ για στοιχειώδεις γνώσεις αρμονίας:
Αρμονία (Εκλαϊκευμένα Μαθήματα)
 

356
 Ένα άρθρο με τίτλο : ‘’Συστήματα στις κιθάρες σήμερα ΄΄το οποίο  δεν θα σας μάθει κάποια τεχνική παιξίματος κιθάρας  αλλά θα σας δώσει μερικές βασικές εγκυκλοπαιδικές γνώσεις  και όρους για την επικοινωνία  και καλύτερη συνεννόηση με άλλους κιθαρίστες .ΕΔΩ:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3619

357
 A.     Προς το τέλος ενός άρθρου μου για τις πεντατονικές: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3380
Αναφέρω: (για τον όρο ΤΡΙΗΜΙΤΟΝΙΟ για τον οποίο έχω υποστεί αρνητική κριτική σε άλλο site….)
Τριημιτόνιο: Ονομάζονται δύο νότες που απέχουν μεταξύ τους τρία ημιτόνια. Παράδειγμα (A-B# ή Bb-C#)
Κάνοντας Googling για ορισμό του τριημιτονίου στη θεωρία της μουσικής βρίσκεις:"Δύο συνεχείς νότες που απέχουν μεταξύ τους τρία ημιτόνια - η απόσταση αυτή ονομάζεται τριημιτόνιο".
1.      Σύμφωνα με το βιβλίο "Η κλασσική θεωρία της μουσικής" του Γ. Διαμαντή, ο όρος τριημιτόνιο αναφέρεται σε διάστημα αυξημένης 2ας. Συγκεκριμένα, δεν αποτελείται απλά από τρία "ημιτόνια", αλλά από δύο "χρωματικά" και ένα "διατονικό" ημιτόνιο. Εύκολα διαπιστώνεται ότι αν ξεκινήσουμε από ένα οποιοδήποτε φθόγγο και ανέβουμε κατά δύο χρωματικά και ένα διατονικό ημιτόνιο (όχι απαραίτητα με αυτή την σειρά- πχ Α-Β#= τριημιτόνιο , Α-Α#-Β-Β#) θα καταλήξουμε σε φθόγγο που θα απέχει διάστημα αυξημένης 2ας, το λεγόμενο τριημιτόνιο. (Το απόσπασμα αυτό το έγραψα με τη βοήθεια του μέλους Fourier)
2.      Σύμφωνα όμως με το βιβλίο ΄΄Η Μουσική στην Αρχαία Ελλάδα’’ ό όρος τριημιτόνιο αναφέρεται σε 3η μικρή . Βλέπε: https://www.box.com/s/f002986cf98169af58ecκαθώς και σε πλήθος ξενόγλωσσων ιστοσελίδων πχ http://cnx.org/content/m33374/1.1/ .Αυτά όμως αντιφάσκουν με τα αναφερόμενα στο 2.
Τελικά εγώ θα συμφωνήσω με το 2.) { αν και στο άρθρο μου σαν τριημιτόνιο εννοώ τα αναφερόμενα στο 1.)} που πρακτικά είναι πιο σωστό.
Άρα κάποιος απ’ τους 2 έχει λάθος. Φαίνεται λοιπόν και για άλλη μια φορά ότι και οι επαγγελματίες συγγραφείς κάνουν λάθη και συγχύσεις πόσο μάλλον οι ερασιτέχνες. Το θέμα είναι με τη συμβολή τους να λύνονται.
Βέβαια αυτά για πολλούς μπορεί να είναι ‘’ψιλά γράμματα’’ ήθελα όμως να τα διευκρινίσω για όσους θέλουν να ασχοληθούν περαιτέρω με αυτή τη μαγική κλίμακα. Μάλιστα η ξένη βιβλιογραφία δεν αναφέρει καν τις λέξεις ημιτόνιο (semitone), τόνος (tone) και καθόλου το τριημιτόνιο αλλά αντ’ αυτών χρησιμοποιούν τις λέξεις half step , whole step και Whole+half step αντίστοιχα.
B.      Στη φράση του nEwBiE : ‘’όμως, είναι σαφέστατα υπερβολικό να καταφέρεσαι εναντίον του Εκδοτικού Οίκου και των μεταφραστών, και τέλος να εμπλέκεις το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών για την απόσυρση (?) του βιβλίου !!!’’
Αντίθετα για το συγκεκριμένο αναφέρω : ‘’…Βέβαια το βιβλίο ασχολείται κυρίως με τη βιογραφία όλων των παγκοσμίως γνωστών μουσικών και ως προς αυτό το σημείο ΕΓΩ το θεωρώ αξιόλογο’’
Για δε τη φράση : ‘’…..και τέλος να εμπλέκεις το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών για την απόσυρση (?) του βιβλίου !!!  ‘’

Απλώς κάνω γενική ερώτηση την : ‘’Έχει λόγο το  Iνστιτούτο Προστασίας Kαταναλωτών και για τα βιβλία; ή ποιος άλλος θα μπορούσε να τα ‘αποσύρει’ από την κυκλοφορία;’’
και εννοώ τα οποιαδήποτε βιβλία ειδικά εγκυκλοπαίδειες και σαν λόγο αναφέρω να αναγκάζονται , αφού μετά την έκδοση τους αποδειχθεί ότι έχουν λάθη και μαργαριτάρια να εκδίδουν ένα φυλλάδιο με παροράματα.

Ευχαριστώ για το σχόλιο

358
Δεν κατάλαβα Στέφανε, αναφέρεσαι στην μετάφραση που έκανες στον όρο "key" απλά σαν αφορμή για ένα γενικότερο σχόλιο στο θέμα της μετάφρασης όρων ή κάποιος σου έκανε "παρατήρηση" για (δήθεν) παραπληροφόρηση? Προσωπικά, θεωρώ σωστό να μεταφράσεις τον όρο "key" ως "κλειδί" και όχι ως "τονικότητα" που είναι η μετάφραση του "tonality". Αν κάποιος θεώρησε παραπλανητική την χρήση του όρου κλειδί (key) δεν θα έπρεπε να απευθυνθεί σε εσένα αλλά σε όλη την μουσική κοινότητα που χρησιμοποιεί εξίσου, και, πολλές φορές, αδιάκριτα, τους όρους key και tonality.


Ναι σφοδρή επίθεση από μουσικούς ανωτέρας εκπαίδευσης...

Θα συγκεντρώσω μερικά και θα τα παραθέσω χωρίς να αναφέρω τα posts τα οποία θα σου τα στείλω συνημμένα  σε Π.Μ μήπως θέλεις να απαντήσεις.
Βέβαια έχω και μουσικούς που χρησιμοποιούν τον όρο Key = τονικότητα ... Όπως και για το ΤΡΙΗΜΙΤΟΝΙΟ για το οποίο βοήθησες τα μέγιστα και πράγματι με ανακούφισες!!!!
Προσωπικά μ΄αρέσουν οι διαφωνίες σε μια συζήτηση, όταν οι συνομιλητές σέβονται αλλήλους σαν προσωπικότητες και μάχονται μόνο με επιχειρήματα, δυστυχώς όμως πολλές φορές επεκτείνονται σε προσβολές . Άλλοι δεν αναγνωρίζουν καν το δικαίωμα διαφορετικής γνώμης.
Επειδή  η συμμετοχή μου στα ελληνικά μουσικά φόρουμ  είναι αρκετά ενεργή τα συναισθήματα  είναι εντονότερα .Βέβαια δεν στενοχωριέμαι , ειδικά για το συγκεκριμένο , όσοι παρακολουθήσαν τους έμεινε κάτι από τους όρους: Key - tonality - clef - κλειδί - γνώμονας - τονικότητα.

359
Ευχαριστώ για τα σχόλια
Θα επιθυμούσα και σχόλιο του μέλους Fourier μιας και είχαμε συζητήσει και βοήθησε να λύσω την απορία με την αντιπαράθεση των συγγραμμάτων Κηπουργού - Διαμαντή

360
Για το βιβλίο « Η ΜΟΥΣΙΚΗ στην ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ » της Κατερίνας Παπαοικονόμου-Κηπουργού και το ΤΡΙΗΜΙΤΟΝΙΟ αναφερθήκαμε στο thread:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=85184.0
 

361
Σε πολλά tread – όπως το :http://forum.kithara.gr/index.php?topic=84021.0
που έχουν σχέση με τη φυσαρμόνικα χρησιμοποιώ τον όρο ‘’κλειδί ‘’ για την ‘’τονικότητα’’ αλλά το αναλύω ότι στο κείμενο η λέξη κλειδί (key) αναφέρεται στην τονικότητα και όχι στο γνώμονα (Clef) .
Eξηγώ τον λόγο ότι αναφέρομαι στους αρχάριους παίχτες που δυστυχώς επειδή η Ελλάδα πχ δεν παράγει φυσαρμόνικες ή τρομπέτες …. όταν αγοράζουν κάποιο απʼ αυτά τα όργανα το φυλλάδιο λέει πχ : Bb Key trumpet  ή Abm Key harmonica και θα πρέπει να το μεταφράζουν σαν  ʽʼτρομπέτα τονικότητας Bbʼʼ….ή ‘’Φυσαρμόνικα τονικότητας Abm’’.
Βέβαια ο όρος key στην αγγλική μουσική ορολογία σημαίνει τον τόνο (ή την κλίμακα) ενός κομματιούόμως στο διαδίκτυο  βλέπουμε μερικές φορές το key να μεταφράζεται «κλειδί» αντί για «τονικότητα».
Tουλάχιστον δεν το έκανα ασυνείδητα γιατί ‘μουσικός΄από μικρό παιδί δεν θα περιέγραφα  ποτέ πχ ‘’Φυσαρμόνικα σε κλειδί του D , E , A , B ‘’  ή ‘’Φυσαρμόνικα σε κλειδί Cm ,Am ……φυσικό ή αρμονικό ‘’ ή πιο πρόσφατα ‘’Φυσαρμόνικα σε κλειδί C, D …Hitzaz ή Ousak’’ εννοώντας ως key = clef = Γνώμονας = κλειδί .
Αφορμή για το παρών  thread  δεν το κάνω για να απολογηθώ αν από κάποιους θεωρηθεί μαργαριτάρι ή παραπληροφόρηση αλλά για να δείξω ότι και οι επαγγελματίες συγγραφείς κάνουν λάθη και συγχύσεις πόσο μάλλον οι ερασιτέχνες. Το θέμα είναι με τη συμβολή τους να λύνονται.
 
 
Τα ανωτέρω τα αναφέρω σαν εισαγωγή για να μπω στο κυρίως θέμα:
''Μαργαριτάρια σε Εγκυκλοπαίδειες – Μουσικά Βιβλία''
 Πρόσφατα αγόρασα και διαβάζω την 10-τομη ‘’Eγκυκλοπαίδεια Παγκόσμιας Mουσικής – εκδόσεις Αλκυών", κι έρχομαι να τα βάλω με τους ανειδίκευτους 'μεταφραστές'!!! ή τους πιθανόν κακοπληρωμένους μεταφραστές.
Εννοώ ότι αν ο εκδότης τσιγκουνεύεται να πληρώσει επαγγελματίες μεταφραστές τότε σίγουρα εκδίδονται τέτοια βιβλία με μαργαριτάρια.
Βέβαια το βιβλίο ασχολείται κυρίως με τη βιογραφία όλων των παγκοσμίως γνωστών μουσικών και ως προς αυτό το σημείο ΕΓΩ το θεωρώ αξιόλογο.
Βέβαια τα μαργαριτάρια υπάρχουν και σκέπτομαι:
 
  • ''είναι δυνατόν να εκδίδεται ένα μουσικό βιβλίο ή πόσο μάλλον "μουσική εγκυκλοπαίδεια" και ο εκδοτικός οίκος να μην έχει αναθέσει την επιμέλεια σε κάποιον καλό μουσικό;
  • ή τουλάχιστον αφού εκδόθηκε να μη εκδόσει ένα τεύχος με ‘παροράματα’;
Φαίνεται και για άλλη μια φορά ότι και οι επαγγελματίες συγγραφείς κάνουν λάθη και συγχύσεις πόσο μάλλον οι ερασιτέχνες. Το θέμα είναι με τη συμβολή τους να λύνονται.
Για να μη κουράσω θα σταχυολογήσω μερικά τέτοια μαργαριτάρια:
 
  • Τέλεια πέμπτη ή τέλεια τρίτη  ,όπου το ‘perfect’ το ερμήνευσαν σαν τέλειο ενώ στην ελληνική ορολογία είναι ‘’καθαρή’’.
  • Τα ‘’Ερείπια των Αθηνών του Μπετόβεν ‘μεταφράζονται σαν  «χαλάσματα της Αθήνας»
  • Το ‘’αυξημένο και ελαττωμένο’’ σαν  ‘’υπερβαίνον και μειωμένο΄΄
  •   Το ‘’συγκερασμένη ‘’ σαν ‘’ήπια’’
  •    
  •  
Επίσης πρόσφατα αγόρασα και διαβάζω ένα ωραίο βιβλίο, 487σελίδων, με τίτλο « Η ΜΟΥΣΙΚΗ στην ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ » της Κατερίνας Παπαοικονόμου-Κηπουργού καθηγήτριας πιάνου στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών.
 Όταν έφθασα στη σελίδα 66 αναφέρει επί λέξει: ʽʼΤο διάστημα της τρίτης μικρής (με λόγο 32/27) το ονόμαζαν οι αρχαίοι Έλληνες) τριημιτόνιο, όπως και σήμεραʼʼ.
 Δείτε και τον συνημμένο πίνακα της σελίδας 67 του βιβλίου όπου δίνει τα ονόματα των διαστημάτων τότε και σήμερα….
https://www.box.com/s/f002986cf98169af58ec
Πάντως το όνομα ΚΗΠΟΥΡΓΟΥ πρέπει να είναι βαρυσήμαντο.
 Δείτε το βιογραφικό της εδώ: http://argolikivivliothiki.gr/2011/0...7%CE%BD%CE%B1/
 
Η διαφορά με τα δύο ανωτέρω παραδείγματα  είναι ότι εγώ ο ερασιτέχνης –αν η μετάφραση του key από μέρους μου δεν έγινε κατανοητή από μερικούς- η κυρία  ή οι εκδόσεις ‘Αλκυών’ θα έπρεπε τουλάχιστον να βγάλουν τεύχος με  ʽʼπαροράματαʼʼ έστω για την επόμενη έκδοση και όπου έχουν κάνει λάθος να ζητήσουν τουλάχιστον συγγνώμη.
 
Τα ερωτήματα που θέτω στα μέλη του ‘’Το Στέκι των Κιθαρωδών’’ είναι:
1.    Ένας ερασιτέχνης όταν βλέπει τέτοια βιογραφικά με τέτοιες σπουδές και βραβεία να μην αγοράσει τέτοια βιβλία ????
2.    Ο γονιός που δεν μπορεί να ελέγξει το ποιόν του βιβλίου, ούτε βέβαια μπορεί να φανταστεί ότι είναι δυνατόν να υπάρχουν σε εγκυκλοπαίδεια τέτοια μαργαριτάρια , παρασύρεται μόνο από τον όρο εγκυκλοπαίδεια ή από την εξωτερική εμφάνιση;;
3.    Μήπως θα πρέπει να προτιμάται μόνο η  έκδοση του πρωτότυπου;
4.    Μήπως θα πρέπει να επιβραβεύονται  μόνο σοβαροί ελληνικοί εκδοτικοί οίκοι και ποιος θα μας τους υποδείξει;
5.    Κρίνεται ένας εκδοτικός οίκος μόνο από ένα ‘ατυχές’ βιβλίο;
6.    Τέτοια βιβλία – εγκυκλοπαίδειες καθίστανται πλήρως άχρηστα έστω με μικρά , μεσαία, ή μεγάλα  λάθη ή αφού είμαστε γνώστες τέτοιων λημμάτων τους συγχωρούμε τέτοια ανομήματα ή αντίθετα τα θεωρούμε και  επιβλαβή;
7.    Έχει λόγο το  Iνστιτούτο Προστασίας Kαταναλωτών και για τα βιβλία; ή ποιος άλλος θα μπορούσε να τα ‘αποσύρει’ από την κυκλοφορία;
8.     
Να τονίσω ότι η γκρίνια για τις κακές μεταφράσεις των 2 ανωτέρω βιβλίων δεν γίνεται για  να αισθανθώ καλύτερα και ότι εγώ σαν συντάκτης μερικών threads  που έχουν κάποια μεγάλη όπως φαίνεται αναγνωσιμότητα δεν έχω κάνει  τέτοια λάθη αλλά η καταγγελία ίσως συνετίσει τους οίκους να αποφύγουν στο μέλλον παρόμοια λάθη ..
Περιμένω τη γνώμη σας

362
Άλλα όργανα / Απ: ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑ!!!!!!
« στις: 23/11/12, 11:42 »
Βέβαια καλύτερη επιλογή για Blues (σε Cross harp) θα ήταν η Α (λα) ώστε να παίζει Blues σε Ε (μι)  {όπως είναι η πλειονότητα των τραγουδιών αυτών} αλλά και στο λεγόμενο straight harp θα έπαιζε ευκολότερα (λιγότερη ενέργεια- λιγότερο φύσημα )και τώρα αφού είναι F(φα) θα παίζει Blues σε  C (ντο) και σε straight harp ναι μεν σε F(φα) θα ''πετάει΄΄ πχ στα γρήγορα χασαποσέρβικα αλλά θα θέλει πολύ φύσημα.
 
Μπορείς να του συστήσεις εδώ για ‘’Μαθήματα Φυσαρμόνικας΄΄ :
 
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=2955
 

 
Κι εδώ για Blues με φυσαρμόνικα
 
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3172[/url]
 
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3432[/url]
 

 
Πιστεύω να βοήθησα
 

363
Ευχαριστώ για τα καλά λόγια
Fourier
Έχω διαβάσει δεκάδες από τα σχόλια σου από τότε που μπήκα στο Site των κιθαρωδών και όλα τους είναι μεστά και με στυλ εκπαιδευτικό και άν κάποια στιγμή επεξεργαζότανε και ταξινομούνταν θα αποτελούσαν ένα ΠΛΗΡΕΣ on line ''Theory & Practice music e-book ''.
Χαίρομαι ιδιαίτερα που καταδέχτηκες και διάβασες όλο το άρθρο και το σχόλιο σου θα το μελετήσω διεξοδικά

364
Ένα πολυσέλιδο εκλαϊκευμένο άρθρο που πιστεύω θα βοηθήσει τους ερασιτέχνες που βλέπουν βιβλίο αρμονίας και το βάζουν στο ράφι και ποιος ξέρει ίσως κάποιοι κάποτε το κατεβάσουν απ’ το ράφι , άλλοι αγοράσουν νέες εκδόσεις , άλλοι γραφούν σε Ωδείο, άλλοι  κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα….
 
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3575

365
ευχαριστώ
Θέλω να στείλω ένα θέμα εκεί. Πώς?? δεν είναι κατανοητό
ή θα ήθελα τα άρθρα μου να μετακινηθούν εκεί. Πώς??


366
Κ. Βραζίλη κι εγώ ευχαριστώ για τη φιλοξενία.


Θα ήθελα να προτείνω τα εξής:
  • Να δημιουργηθεί μια στήλη με τίτλο πχ :''Θεωρία & Πράξη Μουσικής''
  • Στη στήλη αυτή θα φιλοξενούνται ΜΟΝΟ ολοκληρωμένα άρθρα
  • Ο επισκέπτης που σερφάρει θα ξέρει ότι εκεί θα βρει ολοκληρωμένο άρθρο και όχι ενώ κλικάρει σε τίτλο ταραταζούμ βρίσκει πχ μια ερώτηση
  • Δεν θα 'χάνονται' μετά από καιρό στο Forum
  • θα δοθεί το έναυσμα ώστε threads του forum με μεγάλη απήχηση να ξαναγραφούν λαμβάνοντας υπ' όψη και τους μέχρι τότε σχολιασμούς των μελών
  • Τέτοια άρθρα θα δημοσιεύονται στη στήλη μόνο κατόπιν έγκρισης
  • Δίνεται η δυνατότητα σε πολλούς ερασιτέχνες να αναδείξουν το συγγραφικό τους ταλέντο

367
Ευχαριστώ Veg
Το σχόλιο σου περιεκτικό. Μα τέτοια κριτική χρειάζεται και εδώ ταίριαζε και αρνητική.Το διόρθωσα με δυσκολία (εικόνα πάνω στην εικόνα) γιατί η εικόνα δεν ήταν δική μου και δεν το είχα προσέξει το λάθος. Τέλος καλό όλα καλά τουλάχιστον για τους επόμενους.
και πάλι ευχαριστώ.


Στέφανος


368
Πολλές φορές για εκπαιδευτικούς σκοπούς μας είναι απαραίτητη η επανάληψη ενός συγκεκριμένου τμήματος ενός video ή η επανάληψη ολόκληρου του video.
Φορτώστε το:
www.endlessyoutube.com/watch?v=hmnrl0tmd3k
και ακολουθείστε τις οδηγίες:
 

Για να κάνετεloop σ’ ολόκληρο το video:
Γράψτε το video_id (ή βρείτε το με το search και τοποθετείστε το) και κάντε κλίκ στο μπουτόν loop

 
Για να κάνετε loop σ’ ένα τμήμα του video:
Γράψτε το video_id (ή βρείτε το με το search και τοποθετείστε το) , επιλέξτε το χρόνο από το sliderκαι κάντε κλίκ στο μπουτόν partloop
 

369


Λεπτομερής ανάλυση για όλες τις κλίμακες μινόρε & ρεπερτόρια: ΕΔΩ:

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3543
 

370

1.   Χωρίς τη χρήση κανενός των 3 πιστονιών (‘’ανοικτά’’) παράγουμε τις νότες που παράγει και η σάλπιγγα που δεν έχει πιστόνια. Δηλαδή τις νότες: C – G στην κάτω οκτάβα –και τις νότες  C - E – G  μια οκτάβα παραπάνω . Αρκετοί παίχτες κάνουν και στην τρομπέτα bending αλλά ολίγων cents. ‘’Παίζοντας’’ βέβαια με το slide tuning (εικόνα 1) μπορείς να οξύνεις ή βαθαίνεις τον ήχο αρκετά cents.
2.   Βεβαίως με μικρό κόστος - με sordina ενοχλώντας ελάχιστα και χωρίς να ενοχλείς κανέναν με το silent system- αναφέρονται αναλυτικά στην ενότητα ‘’Αξεσουάρ τρομπέτας’’
3.   Αν μάθεις την τεχνική του φυσήματος (buzzing το λεγόμενο πρρρρρ ) και του ανοίγματος των χειλιών που απαιτούν υπομονή , επιμονή και πείσμα τότε είναι πανεύκολα σε σχέση με τα ξύλινα κλαρίνο ,  φλάουτο …αλλά και χάλκινα όπως το σαξόφωνο στα οποία η διέγερση της στήλης του αέρα γίνεται με ένα επιστόμιο που έχει γλωσσίδιο (το λεγόμενο ΄΄καλάμι΄΄) που κάνει το buzzing και απλώς φυσάμε απαλά ή δυνατά ανάλογα με το ύψος της νότας.


371
 Πολυσέλιδο άρθρο με σχεδόν τα πάντα για την κορνέτα – τρομπέτα (ειδικά για τους αρχάριους):
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3515
 
Στέφανος

372
''Γνώσεις Θεωρίας για προχωρημένους αρχάριους ''που υποσχάθηκα εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=85494.0

373
 
Οι παρακάτω γνώσεις - που κανονικά ανήκουν στον κλάδο της αρμονίας - είναι για αρχάριους προχωρημένους (εννοώ αυτούς που έχουν κατανοήσει πλήρως τη στοιχειώδη και βασική θεωρία) και αποτελούν  συνέχεια των παρακάτω 2 θεμάτων που πρέπει να προηγηθούν του νέου θέματος : 1.                  ‘’Στοιχειώδεις γνώσεις Θεωρίας Μουσικής από ερασιτέχνη’’:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=83568.0
2.                  ‘’Βασικές γνώσεις Θεωρίας Μουσικής από ερασιτέχνη’’:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=85485.0


Βασικές γνώσεις αρμονίαςΜ’ αυτά τα λίγα βασικά για την αρμονία άρχισα να καταλαβαίνω τι είναι η μουσική και έκτοτε θεωρώ τον εαυτό μου ‘’μουσικό’’. Φαντάζομαι πως θα αισθανόμουν αν κατείχα το θέμα πλήρως και ήμουν μουσικός.

Οι νότες κάθε μουσικής κλίμακας, έχουν ένα συγκεκριμένο τρόπο διάταξης μέσα στην κλίμακα.
Όταν λέμε διάταξη αναφερόμαστε κυρίως στις ηχητικές αποστάσεις που απέχουν οι νότες αυτές μεταξύ τους.

Σε αυτές τις αποστάσεις οφείλεται το μοναδικό άκουσμα κάθε κλίμακας πχ οι ματζόρε  κυρίως εκφράζουν χαρά , οι μινόρε κυρίως  λύπη οι χιτζάζ κάτι το orientalτο ουσάκ το τσιγγάνικο κ.λπ. Βλέπε άρθρα μου :
 
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3396
 
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3246

Η θέση που κατέχει κάθε φθόγγος στις κλίμακες ονομάζεται "Βαθμίδα". Κάθε βαθμίδα έχει τη δική της ονομασία, όπως:
Οι βαθμίδες μιας κλίμακας συμβολίζονται με λατινική αρίθμηση και ονομάζονται ως εξής:
I (1) ΤΟΝΙΚΗ - II (2) ΕΠΙΤΟΝΙΚΗ - III (3) ΜΕΣΗ - IV (4) ΥΠΟΔΕΣΠΟΖΟΥΣΑ - V (5) ΔΕΣΠΟΖΟΥΣΑ –  VI (6) ΕΠΙΔΕΣΠΟΖΟΥΣΑ - VII (7) ΠΡΟΣΑΓΩΓΕΑΣ.

Κάθε νότα μιας κλίμακας ματζόρε αντιστοιχεί σε έναν αριθμό (1 έως 7).
Η νότα με τον αριθμό 1 είναι πάντα η ΤΟΝΙΚΗ οποιοδήποτε κι αν είναι η τονικότητα.
Έτσι στην τονικότητα του C η ΤΟΝΙΚΗ νότα είναι το C , στην τονικότητα του Εb η ΤΟΝΙΚΗ νότα είναι η Ebκ.ο.κ.

Υπάρχουν 12νότες (12 ημιτόνια- 12 φθογγο) σε μια οκτάβα από τις οποίες μόνο οι 7 νότες φτιάχνουν την Ματζόρε κλίμακα. Δείτε το άρθρο: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3297

Τις 7 νότες που φτιάχνουν  μια κλίμακα (ματζόρε – μινόρε κλπ) τις λέμε διατονικές και την κλίμακα ΔΙΑΤΟΝΙΚΗ , τις δε νότες που δεν υπάρχουν στην κλίμακα τις λέμε χρωματικές.

Έτσι για την C διατονική οι νότες της είναι τα λευκά  πλήκτρα πιάνου τις δε νότες που δεν έχει η C διατονική είναι τα μαύρα πλήκτρα πιάνου.

Στις διατονικές φυσαρμόνικες δεν ισχύει αυτό (γι αυτό και ξέροντας να παίζουμε πχ την C διατονική θα ξέρουμε να παίζουμε και όλες τις υπόλοιπες 11 τονικότητες.) (Βλέπε άρθρο: ‘’Οδηγός φυσαρμόνικας για όλους’’) :
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=2955&sectionID=0

Είδη ΣυγχορδιώνΕπειδή παίζω , ερασιτεχνικά , κιθάρα εδώ και πολλά χρόνια που την έμαθα μόνος με βιβλία και επειδή η κιθάρα είναι όργανο αρμονίας ,οι συγχορδίες (=ακόρντα =ακομπανιαμέντα = chords) στην κιθάρα αποτελούν ιδιαίτερο προσόν ανάμεσα σε άλλα έγχορδα .
Στην κιθάρα οι συγχορδίες πολλές φορές παίζονται με διπλές ή και τριπλές τις ίδιες νότες και αυτός είναι ο λόγος που το άκουσμα τους έχει μια ηχητική μεγαλοπρέπεια.

Δείτε στην παρακάτω φωτογραφία τα βασικά για τον σχηματισμό της τριάδας μιας συγχορδίας.

https://www.box.com/s/uirnjzydajnr97sz7gf9

Δείτε στην παρακάτω φωτογραφία τα βασικά για τη χρήση των 2 αριθμητικών συστημάτων (Ρωμαϊκό και Αραβικό)
https://www.box.com/s/3m8pqb4gn0awil31z1ph

O Προσαγωγέας·                     Προσαγωγέας , είναι η προηγούμενη νότα από την τονική μιας κλίμακας ή η έβδομη βαθμίδα από την προηγούμενη οκτάβα
·                     Ο προσαγωγέας πχ για τις παρακάτω κλίμακες (D-G-C-F) είναι αντίστοιχα: D (C#) - G (F#) - C(B) - F(E)
·                     Προσαγωγέας είναι η έβδομη βαθμίδα (VII) και λέγεται έτσι γιατί “άγει= οδηγεί” προς την τονική.
·                     Πιο λεπτομερέστερα μπορούμε να πούμε ότι η VII βαθμίδα μιας κλίμακας ονομάζεται "προσαγωγέας" όταν απέχει ημιτόνιο από την τονική ενώ όταν απέχει τόνο ονομάζεται "υποτονική".

Δείτε στην παρακάτω φωτογραφία τα βασικά για τις πτώσεις και τον προσαγωγέα:

https://www.box.com/s/vsdx8zr9kd6yqolwfx2h

Δείτε στην παρακάτω φωτογραφία ΟΛΕΣ τις Τρίφωνες και τετράφωνες (με VII) συγχορδίες της κλίμακας C.

https://www.box.com/s/aib4j470q3oellk2b2ba

ΤΕΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ

374
 
Ευχαριστώ πολύ. Αυτό σημαίνει ότι ακολουθούμε τη σειρά:
 
πληροφορίες προφίλ – εμφάνιση μηνυμάτων –θέματα

375
Αγαπητέ monotis
Τα θέματα που γράφονται από ερασιτέχνες πιστεύω έχουν μια ευαισθησία αλλά και ασχολούνται και με τέτοιους χιλιοειπωμένους ορισμούς όπως αυτούς που αναφέρεις και θα τους βρείς στο 1ο μέρος που αναφέρω στην αρχή. Δηλαδή εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=83568.0
Πάρτα σιγά-σιγά απ' την αρχή με μελέτη όμως κι όχι απλό ξεφύλλισμα και είμαι σίγουρος ότι θα τα κατανοήσεις και σύντομα θα τα εφαρμόσεις στο όργανο που σ' αρέσει.
 
Στέφανος

Σελίδες: 1 ... 12 13 14 [15] 16 17 18 ... 20