Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - Fourier

Σελίδες: 1 2 [3] 4 5 6 ... 25
51
Όσο για το Sinatra, ποτέ δεν κατάλαβα τι ακριβώς έκανε ή κατάφερε αυτός ο άνθρωπος και έγινε τόσο δημοφιλής. Ας μην το αναλύσουμε όμως ιδιαίτερα αυτή τη στιγμή. Είμαι κουρασμένος απόψε και δεν θέλω να με κυνηγάει η Mafia…

Οπότε δεν χρειάζεται να σε ρωτήσω ποια είναι η άποψή σου για τον Justin Bieber... ;D

52
Δεν είμαι σίγουρος τι θες να σχολιάσω... Συμφωνώ 100% με όσα έχουν ειπωθεί παραπάνω.
 
Θα προσθέσω και εγώ ότι για να αναπτύξεις την μουσικότητα σου είναι απαραίτητη η συναναστροφή με άλλους μουσικούς (είτε στα πλαίσια, π.χ., μιας μπάντας ή μαθημάτων από κάποιον δάσκαλο) και, ακόμα πιο σημαντικό, η εκτέλεση μουσικής μπροστά σε κοινό (π.χ., σε φίλους ή  στην οικογένειά σου). Δεν γίνεται αλλιώς. Αυτό που λέμε μουσικότητα είναι κατά κύριο λόγο η ικανότητα σου να εκφραστείς μέσω του οργάνου με τρόπο κατανοητό στον ακροατή. Αυτή η ικανότητα δεν είναι έμφυτη και ο μόνος τρόπος να την αναπτύξεις είναι να την εξασκήσεις με την έκθεσή σου στον υπόλοιπο κόσμο, λαμβάνοντας ειλικρινή κριτική. Θέματα όπως "αυτοσχεδιασμός" και "σύνθεση" είναι τεχνικές λεπτομέρειες των οποίων η γνώση ναι μεν συμβάλλει πολύ αλλά δεν είναι ικανή από μόνη της να σε κάνει μουσικό.

53
Θα το έπαιζα όπως το αναφέρει το tab. Όντως το δύσκολο είναι να μην φιμώσεις την δεύτερη χορδή, θέλει να πειραματιστείς λιγάκι με το positioning του χεριού.

Για την συγκεκριμένη συγχορδία βέβαια, δεν τρέχει και τίποτα να φιμώσεις την δεύτερη χορδή, αφού παίζεις τον ίδιο ακριβώς φθόγγο στην τρίτη χορδή. Με την ίδια λογική, μπορείς να επιλέξεις να παίξεις την συγχορδία ως 022x00 ή ως 022450

54
Άκουσα στην τύχη 4 tracks (συν ότι παίζει στο background τώρα που γράφω). Εξαιρετική δουλειά από όλες τις απόψεις, πολύ "επαγγελματικό" (με την καλή έννοια!) αποτέλεσμα.  Τα κομμάτια έχουν  ωριμότητα και βάθος, φαίνεται σαν να τα έχεις δουλέψει ως τμήματα μιας ενιαίας, μεγάλης διάρκειας σύνθεσης. Δεν υπερέβαλλε ο @sfanfan, πολύ εύκολα (και απολαυστικά) ακούγεται ο δίσκος από την αρχή μέχρι το τέλος.

Συγχαρητήρια!

(+1 για τους φυσικο-μαθηματικούς τίτλους! 8) )

55
Είναι δύσκολο να αναγνωριστούν "ξερά" οι συγχορδίες γιατί δεν είναι οι κλασσικές τριαδικές ή/και εβδόμης. Τέτοιου τύπου "περίεργες" συγχορδίες τυπικά προκύπτουν από τον κιθαρίστα
  • να εξετάζει την αρμονία της στιγμής και
  • να επιλέγει αντί να παίξει τους βασικούς φθόγγους της αρμονίας (1-3-5), να παίξει (μόνο) επεκτάσεις της.
Η πρακτική αυτή είναι standard σε jazz και funk.

Επομένως, αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να εξετάσεις/ακούσεις το κομμάτι (τι παίζουν όλα τα όργανα) και να αντιληφθείς την αρμονία της κάθε στιγμής. Η ονομασία της αρμονίας θα είναι και το "όνομα" της αντίστοιχης συγχορδίας. Όπως λέει και ο Spyros, το μπάσσο δίνει καλά hints για αυτό το σκοπό γιατί κατά πάσα πιθανότητα θα παίζει κάποιον από τους βασικούς φθόγγους της αρμονίας.

Υ.Γ.: Αν οι συγχορδίες ακούγονται διαδοχικά όπως τις παρέθεσες (στα πλαίσια ενός κομματιού), ένα "wild guess" των αρμονιών που αντιστοιχούν είναι Αm (δύο πρώτες συγχορδίες) -> D -> G. Πρόσεξε ότι καταγράφω μόνο την βασική περιγραφή της αρμονίας (θεμέλιος φθόγγος και major/minor τύπος) χωρίς να με νοιάζουν οι επεκτάσεις που τυχόν παίζει η κιθάρα. Αν ρωτήσεις, π.χ., ενα funk κιθαρίστα τι συγχορδίες παίζει πάνω σε ένα groove, μπορεί να σου πει ξερά ένα, π.χ., "Am", ενώ εσύ ακούς ένα σωρό από inversions, επεκτάσεις, licks, κ.τ.λ.π. Όλα αυτά θα είναι "καλλωπισμοί" του βασικού Am και δεν έχει νόημα να γίνεις πιο συγκεκριμένος με περιγραφές τύπου "Αm7/13(no3rd)" ή "Am pentatonic lick"

56
Αναζήτηση τραγουδιών / Απ: Blues tabs
« στις: 19/02/17, 18:10 »
Αν δεν βρίσκεις tab, το πιο πιθανό είναι να μην υπάρχει. Αν το κομμάτι δεν είναι πολύ δημοφιλές ή/και δεν έχει κάποια χαρακτηριστικά θέματα/licks/riffs, δύσκολο να το βρεις σε tab. Ο λόγος είναι, όπως λες και εσύ, ότι τα blues βασίζονται κατά κύριο λόγο στον αυτοσχεδιασμό και δεν έχει και πολύ νόημα η ακριβής καταγραφή τους σε tab (με στόχο την ακριβή αναπαραγωγή τους). Επιπλέον, η πλειοψηφία των blues είναι σε standard φόρμες, όπου είναι "εύκολο" (και προτιμότερο) να αυτοσχεδιάσεις. Για παράδειγμα, το κομμάτι που αναφέρεσαι είναι ένα τυπικό D minor blues, και ότι και να παίξεις σε D minor/blues πεντατονική με λίγο "χαρακτήρα" θα ακουστεί καλά.

Βέβαια, όταν ξεκινάς να παίζεις blues, καλό θα ήταν να προσπαθήσεις να αναπαράγεις ακριβώς κάποια κομμάτια, ώστε να αποκτήσεις κάποια εμπειρία και  ένα ρεπερτόριο από licks που θα σε βοηθήσουν να αυτοσχεδιάζεις καλύτερα (σε σχέση με το να ανεβοκατεβαίνεις πεντατονικές). Προφανώς για αυτό τον σκοπό θα περιοριστείς σε tabs που υπάρχουν για πολύ γνωστά κομμάτια, τα οποία δεν είναι και λίγα. Με τον καιρό θα είσαι θέση να μπορείς να αναπαράγεις μόνος σου τα licks που ακούς από οποιοδήποτε blues κομμάτι χωρίς την ανάγκη tab, αν είναι αυτό που θέλεις να κάνεις.

57
Το θέμα της καταλληλότητας των βιβλίων του Leavitt έχει τεθεί αρκετές φορές στο forum. Σίγουρα είναι κορυφαία από άποψη πληροφορίας αλλά, κατά την γνώμη μου, είναι παλιομοδίτικα, αντιπαιδαγωγικά, ακατάλληλα για self study, και δεν απευθύνονται στο κιθαρίστα με pop/rock/metal προσανατολισμούς. Στο σημείο που βρίσκεσαι (που είναι πολύ καλό), θα σε  βοηθήσει ένα πιο στοχευμένο βιβλίο στο θέμα που σε ενδιαφέρει, και υπάρχουν πολλά.
 
 Το καλύτερο θα ήταν να ψάξεις σε ένα (ηλεκτρονικό) βιβλιοπωλείο και να βρεις αυτό που σου ταιριάζει καλύτερα. Δεν το θεωρώ παράλογο να ασχοληθείς με περισσότερα από ένα βιβλία ταυτόχρονα (συμπεριλαμβανομένου και του Leavitt, αν θες). Τα βιβλία των Govan και Stetina είναι αυτά που συνήθως προτείνονται για όσους ενδιαφέρονται για solo ηλ. κιθάρα (σίγουρα υπάρχουν και άλλα που δεν γνωρίζω), με focus σε κλίμακες, αυτοσχεδιασμό, κ.τ.λ.π. Έχουν καλή κάλυψη θεμάτων θεωρίας/αρμονίας, δεν θα νιώσεις την ανάγκη για κάτι περισσότερο, τουλάχιστον στην αρχή. Τσέκαρε και παλιότερα θέματα στο "Εκμάθηση – Πρώτα βήματα" για άλλες προτάσεις.
 
 Υ.Γ.: Νομίζω ότι θα βρεις ενδιαφέροντα κάποια από τα posts σε αυτό το thread.


58
Ωραίος! :up Δύσκολο επιχείρημα να παίζεις/συνθέτεις πάνω σε ένα απλό drum beat, αλλά κατάφερες να μου κρατήσεις το ενδιαφέρον. Το θέμα (riff) είναι καλό, το χρησιμοποιείς όσο πρέπει και στα σωστά χρονικά σημεία. Επίσης το tone είναι φοβερό και οι εναλλαγές clean/distortion πετυχημένες. Θα ήθελα να είχες δουλέψει λίγο περισσότερο τα "ενδιάμεσα" μέρη του κομματιού, όπου μοιάζει να αυτοσχεδιάζεις κάνοντας λάθη. Δοκίμασε αντί για shredding να συνθέσεις κάτι πιο απλό (και ουσιώδες) ως αντίθεση με το βασικό θέμα. Μια ιδέα θα ήταν να παίξεις κάτι σε μινόρε ώστε να κάνεις την επιστροφή του ματζόρε θέματος στο τέλος ακόμα πιο δυνατή.

59
Πολύ καλή εκτέλεση, μπράβο, το "έχεις" το solo και με πολύ άνεση. Όντως υστερεί λίγο στο expression, όπως αναφέρεις και εσύ, κυρίως λόγω έλλειψης vibrato στο τέλος των φράσεων.

Κατά σύμπτωση, πριν λίγο καιρό χάζευα εκτελέσεις αυτού του solo στο youtube. Εύκολα η καλύτερη είναι αυτή του Loureiro, και μάλιστα σε live, ακριβώς λόγω του εκπληκτικού expression και vibrato που έχει το παίξιμό του. 

60
Αφού το επιβεβαίωσε και ακουστικά ο Guitar Fan, το συγκεκριμένο notation (θεωρώ ότι) είναι περίπτωση επέρεισης (appogiatura). Είχα αρχικά αμφιβολίες γιατί τυπικά οι φθόγγοι που προηγούνται του τελικού στην appogiatura είναι διαφορετικοί, ενώ εδώ η appogiatura ξεκινά και καταλήγει σε F.
 

 Κάποιες διευκρινήσεις:
 
 - Η καμπύλη σύζευξης που υποδηλώνει την appogiatura αφορά μόνο τους μελωδικούς φθόγγους μίας "φωνής" (στην συγκεκριμένη περίπτωση αυτής που αντιστοιχεί στην χορδή e). Οι φθόγγοι των υπόλοιπων "φωνών" (στην συγκεκριμένη περίπτωση, η χορδή B) δεν επηρεάζονται. Επομένως,  ο φθόγγος D της χορδής B θα πρέπει να παιχτεί ακριβώς πάνω στο beat με διάρκεια 1/4, όπως υποδηλώνεται και στο πεντάγραμμο.
- Οι φθόγγοι που συμμετέχουν σε μια appogiatura θα πρέπει να έχουν συνολική διάρκεια ίση με την διάρκεια με την οποία αναγράφεται ο τελικός φθόγγος (στην συγκεκριμένη περίπτωση, ενός τετάρτου), με τον πρώτο φθόγγο να παίζεται ακριβώς πάνω στο beat. Το πως θα μοιραστεί η διάρκεια των φθόγγων είναι στην ευχέρεια του εκτελεστή (διαφορετικά η παρτιτούρα θα είχε "κανονική" σημειογραφία για κάθε φθόγγο με την ζητούμενη διάρκεια)

61
Μάλλον θα το έπαιζα έτσι:

e:--2--3--2
B:--3-------

Το D πρέπει να ακουστεί ακριβώς πάνω στο beat γιατί αποτελεί το "αρμονικό υπόβαθρο". Αν το παίξεις καθυστερημένα χάνει αυτή την λειτουργία.

62
Πολύ ενδιαφέρον το video.
 
 Δυστυχώς ο Έλληνας όχι μόνο αποφεύγει τις συνεργασίες και την έμμεση/άμεση στήριξη πρωτοβουλιών αλλά χαίρεται με (αν όχι επιδιώκει) την αποτυχία του "ανταγωνιστή" θεωρώντας ότι είναι προς όφελός του.

63
Άψογος, όπως πάντα.  ;)

Κομματάρα, από τα καλύτερα παραδείγματα σύνθεσης για "solo" ηλ. κιθάρα (με την πλήρη έννοια του όρου, όχι μόνο ως "lead") και πολύ δύσκολο να το ερμηνεύσει κανείς πειστικά. Ενδιαφέρον ότι παίζεις τις συγχορδίες με μπαρέ (και όχι με αντίχειρα) χωρίς να χάνεις σε "αυθεντικότητα".

64
Τα αμερικάνικα και βρετανικά κιθαριστικά περιοδικά είναι πολύ καλά για να διατηρούν το ενδιαφέρον του "μοναχικού" κιθαρίστα.  Κάθε τεύχος περιλαμβάνει πάρα πολλά θέματα όπως tabs, backing tracks και μαθήματα τεχνικής/θεωρίας, σε όλα τα στυλ μουσικής. Σίγουρα αρκετά από αυτά θα τα βρεις ενδιαφέροντα για να ασχοληθείς (τουλάχιστον) για τον ένα μήνα μέχρι το επόμενο τεύχος. Μία ετήσια συνδρομή σε κάποιο από αυτά (προτείνω το guitar techniques) σίγουρα δεν είναι χαμένα λεφτά.

65
Πολύ καλή παρουσίαση και review, περιμένω το part 2!

Να σε ρωτήσω, πόσο διαφέρει το neck της JEM από αυτό της musicman JP? Έχω την JEM7V και μου φαίνεται ότι το neck της είναι ελαφρώς πιο φαρδύ από το συνηθισμένο, υποθέτω λόγω του μεγέθους του χεριού του Vai. Είναι ιδέα μου?

66
Ωραίο άρθρο. Δεν είμαι πολύ σίγουρος για την εκπαιδευτική αξία αυτής της προσέγγισης, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι ξεκάθαρη και ακριβής, και στην τελική πάντα βοηθά να διαβάζεις ένα θέμα από πολλές πηγές ώστε να το εμπεδώσεις και να κρατήσεις την προσέγγιση/ερμηνεία που σου ταιριάζει καλύτερα.

Κάποιες παρατηρήσεις μόνο ώστε να γίνει το άρθρο πιο προσιτό στο αρχάριο/ευρύτερο κοινό:
- Βάλε μία εισαγωγική παράγραφο (πριν την εικόνα!) που να περιγράφει με τι θα ασχοληθείς, γιατί έχει σημασία, σε τι επίπεδο απευθύνεται, κ.τ.λ.π.
- Σπάσε την "εικόνα/excel" :D   στα τρία μέρη που αναφέρεσαι γιατί δεν είναι ξεκάθαρο (σε όλους) πως την χωρίζεις.

Ελπίζω και σε επόμενα τέτοια post! :)

67
Μπράβο, πολύ καλή προσπάθεια από όλους.  :up

Δεν το άκουσα από σοβαρά ηχεία αλλά η μίξη και ο ήχος γενικότερα μου άρεσαν, ιδιαίτερα ο ήχος (και το παίξιμο) της lead κιθάρας.

Η μόνη παρατήρηση είναι πράγματι η ρυθμική κιθάρα, της οποίας το picking pattern (κυριώς στα palm mutes) είναι συστηματικά εκτός ρυθμού/groove και "συγκρούεται" με το σταθερό και ρυθμικό παίξιμο των υπόλοιπων οργάνων. Ίσως θα άξιζε τον κόπο ένα retake της ρυθμικής.

Ελπίζω και σε άλλα τέτοια video, καιρό είχαμε να δούμε συνεργασία μελών στο forum. :)

68
Η αρμωνικη παντα παει χ2 της πρωιγουμενης.Δηλαδη κανει οκταβες πχ 100-200-400-800κτλ

Προφανώς χρησιμοποιούμε διαφορετικό ορισμό της "αρμονικής". :) Ο δικός μου είναι αυτός του wiki.

edit: Στα σχήματα που παραθέτεις οι αρμονικές φαίνονται (χονδρικά) να είναι στις συχνότητες (Hz):
1) 45
2) 90   = 2 χ 45
3) 135 = 3 χ 45
4) 180 = 4 χ 45
5) 225 = 5 χ 45
6) ...

69
Ωραίο post, δεν είναι τόσο ξεκάθαρο τι θες να πεις, αλλά δίνει αφορμή για κουβέντα! :up
 
 Κάποια σχόλια σχετικά με τις αρμονικές:
 1. Αν η τονική συχνότητα (πρώτη/θεμελιώδης αρμονική) είναι 100 Hz τότε οι υπόλοιπες αρμονικές είναι όλα τα ακέραια πολλαπλάσιά της, δλδ. 200, 300, 400, 500 Hz, κ.τ.λ.π., και όχι μόνο οι οκτάβες (200, 400, 800 Hz,...) όπως υπονοείς στην περιγραφή.
 
 2. Ο ισχυρισμός ότι η πρώτη αρμονική "είναι κατά 3 dB πιο δυνατή" από τις υπόλοιπες δεν νομίζω ότι ισχύει. (Αυτό φαίνεται και από τα διαγράμματα που παραθέτεις όπου στο ένα η δεύτερη αρμονική είναι πιο ισχυρή από την πρώτη.)
 
 3. Υπονοείς ότι ο "καλός" ήχος είναι αυτός που ακούγεται η βασική αρμονική (πολύ) πιο δυνατά από τις υπόλοιπες. Αυτό είναι καθαρά προσωπική άποψη. Αν υποθέσουμε ότι πάμε αυτή την λογική στα άκρα, δηλαδή να ακούγεται αποκλειστικά η θεμελιώδης αρμονική, τότε ο ήχος που θα ακουγόταν θα ήταν το "καθαρό ημίτονο" που παράγεται όταν "πατάμε τα νούμερα στο τηλέφωνο" (για όσους καταλαβαίνουν το παράδειγμα! :D ).
 
Αυτό που κάνει τον ήχο "μουσικό" είναι ακριβώς αυτή η παρουσία συνοδευτικών αρμονικών. Αν κάποιος θέλει να είναι τεχνικός, θα μπορούσε να πει ότι η διαφορά στο ήχο που παράγουν διαφορετικά όργανα (π.χ., κιθάρα, πιάνο, βιολί)  όταν παίζουν την ίδια ακριβώς νότα είναι ότι, λόγω κατασκευής τους, κατανέμουν την ισχύ του ήχου που παράγουν με διαφορετικό τρόπο στις αρμονικές.


Συμφωνώ με το συμπέρασμα σου "ότι σε βολέψει και σου ακούγεται καλύτερα" :)

70
 Εκπληκτική δουλειά, δεν έχω λόγια, μπράβο Σπύρο!

71
Όντως απολαυστικό lick/ backing, με πολύ "μουσικό περιεχόμενο", σε αναγκάζει να πατήσεις repeat για να το εμπεδώσεις. Οπωσδήποτε post το κομμάτι όταν ολοκληρωθεί!

Ωραία κίνηση να γράψεις το tempo breakdown (μουσικό forum είμαστε!) :up

(τα πρώτα δευτερόλεπτα μου έφεραν στο μυαλό το intro του 6:00 από DT.)

72
Ωραία προσπάθεια! Είναι καλή εισαγωγή στα modes, αν και νομίζω ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης του κειμένου (ποιοτικά και ποσοτικά) ώστε να είναι πιο πλήρες και κατανοητό.

Ελπίζω σε μελλοντικά updates και σχετικά videos!  :up

73
Στην "γραμμή" που εμφανίζεται εντός του κόκκινου περιγράμματος αναφερόμουν πριν.

74
Δεν υπάρχει στο tab ένδειξη για slide. Παίζεις την F# και αμέσως κάνεις (micro) bend. Τίποτα το περίεργο/ασυνήθιστο.

(Η γραμμή που εμφανίζεται στο notation για την F# δεν έχει καμία σχέση με slide, είναι απλά ο συμβολισμός ενός φθόγγου ως acciacantura.)

75
επίσης εδώ είναι και το tab σχετικά με την ερώτηση που έκανα πιο πάνω,
πως θα παίξουμε;

Αυτό είναι ένα παράδειγμα καλλωπισμού (ornament) ενός βασικού φθόγγου, όπου πριν αυτού προηγούνται άλλοι (καλλωπιστικοί) φθόγγοι που οδηγούν σε αυτόν. Αυτό σημαίνει ότι αν και θα μπορούσε ο βασικός φθόγγος να παρουσιαστεί και να παιχτεί μόνος του, τοποθετούμε πριν από αυτόν έναν ή περισσότερους "μικρότερης σημασίας" φθόγγους. Το πως θα παιχτούν αυτοί οι φθόγγοι εξαρτάται από τον τύπο του καλλωπισμού (υπάρχουν διάφοροι), αλλά οι σχετικοί κανόνες δεν είναι καθόλου αυστηροί. Στην πράξη, ο εκτελεστής αποφασίζει με βάση το προσωπικό του γούστο σχετικά με την τοποθέτηση των καλλωπιστικών φθόγγων εντός του μέτρου (δηλ., την εκτέλεση τους πριν ή πάνω στο beat του βασικού φθόγγου), την διάρκεια των καλλωπιστικών φθόγγων (δηλ., αν θα είναι η ελάχιστη δυνατή ή θα "τρώει" σημαντικό μέρος από την διάρκεια του βασικού φθόγγου), κ.τ.λ.π.
 
 Στην συγκεκριμένη περίπτωση, η σημειογραφία του tab δείχνει ότι έχουμε περίπτωση "σύντομης επέρεισης" (acciacantura, σύμφωνα με το wiki), δηλαδή, ο καλλωπιστικός φθόγγος (F#) ακούγεται ελάχιστα σε σχέση με το κύριο (microbend του F#).
 
 Για να είμαι ειλικρινής, βρίσκω την σημειογραφία για την συγκεκριμένη περίπτωση (βασικός φθόγγος εκτελεσμένος ως bend) λίγο ανόητη, αφού πάντα όταν κάνεις bend προηγείται ο "unbend" φθόγγος δημιουργώντας το effect του καλλωπισμού έτσι και αλλιώς. Δεν υπάρχει λόγος να υποδείξεις τον "unbend" φθόγγο ως καλλωπιστικό. Είναι επόμενο, τέτοιοι συμβολισμοί να είναι σπάνιοι σε παρτιτούρες κιθάρας (εκτός κλασσικού ρεπερτορίου), μιας και το effect του καλλωπισμού φθόγγων "προωθείται" από το ίδιο το όργανο (και αυτό είναι ένα από τα σημαντικότερα διαφοροποιητικά χαρακτηριστικά των εγχόρδων οργάνων σε σχέση με τα πλήκτρα). Ο (καλός) κιθαρίστας θα "καλλωπίσει" τους φθόγγους της παρτιτούρας αυθόρμητα με χρήση (micro-)bends, slides, pull off, vibrato, κ.τ.λ.π., ακόμα και αν δεν αναγράφονται ρητά.

Σελίδες: 1 2 [3] 4 5 6 ... 25