Αποστολέας Θέμα: Απο 11άρες σε 9άρες...  (Αναγνώστηκε 12901 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
« Απάντηση #50 στις: 28/11/15, 15:06 »
Οταν περνούσα τις 9άρες χορδές, φρόντισα να αφήσω σχεδόν το διπλάσιο μήκος να τυλιχτεί στο κλειδί σε σχέση με τις 11άρες. Και αυτό για να γίνουν αρκετές περιτυλίξεις στο κλειδί ώστε να κατέβει αρκετά η χορδή, στην σωστή γωνία όσον αφορά την σχέση κλειδί με nut. Αν αφηνα το ίδιο μήκος όπως άφηνα στις 11άρες θεωρώ ότι θα ήταν πρόβλημα (θα ήταν πολύ μικρότερη η γωνία).

Eφόσον η χορδή περνάει από string tree, το τύλιγμα στο κλειδί δεν έχει καμία σημασία ως προς τη γωνία στο nut. Aλλά ακόμα και χωρίς το string tree, δεν είμαι σίγουρος αν η αλλαγή στη γωνία είναι τόσο σημαντική ώστε να επιφέρει αισθητή μεταβολή στον ήχο ή στο παίξιμο... :hmm
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος neeckos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 559
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
« Απάντηση #51 στις: 28/11/15, 15:12 »
Δεν περνάνε όλες οι χορδές απο string tree. Αλλα και το string tree για αυτόν τον λόγο υπάρχει, για να δημιουργείται η σωστή γωνία.
Τα τυλίγματα έχουν να κάνουν με την σταθερότητα του κουρδίσματος (όχι πολλά, και διπλά πατήματα των χορδών). Το πόσα (ώστε να κατέβει η χορδή) κάνουν την γωνία που επιτρέπει το καλύτερο δυνατό (και σωστό) τέντωμα της χορδής.

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
« Απάντηση #52 στις: 28/11/15, 15:42 »
Δεν περνάνε όλες οι χορδές απο string tree. Αλλα και το string tree για αυτόν τον λόγο υπάρχει, για να δημιουργείται η σωστή γωνία.Τα τυλίγματα έχουν να κάνουν με την σταθερότητα του κουρδίσματος (όχι πολλά, και διπλά πατήματα των χορδών). Το πόσα (ώστε να κατέβει η χορδή) κάνουν την γωνία που επιτρέπει το καλύτερο δυνατό (και σωστό) τέντωμα της χορδής.

Έχω την εντύπωση ότι ένας από τους δυό μας κάπου τα έχει μπερδέψει τα πράγματα...

Ας δεχτούμε κατ' αρχήν ότι το string tree υπάρχει για να δημιουργεί τη σωστή γωνία. Επίσης πρέπει να δεχτούμε (και αυτό φαίνεται καθαρά στις φωτογραφίες που παρέθεσες) ότι η γωνία αυτή είναι εμφανώς μεγαλύτερη από ότι μπορείς να πετύχεις χωρίς το string tree, ανεξαρτήτως πάχους χορδών. Με βάση τα παραπάνω, λογικά προκύπτει ότι η περιτύλιξη των χορδών στο κλειδί δεν αλλάζει αυτή τη γωνία, επομένως ως προς αυτό το σημείο δεν έχει κανένα νόημα.

Όσο για τη σταθερότητα του κουρδίσματος, υπάρχουν πιο αποτελεσματικοί τρόποι να βελτιωθεί, π.χ. "κλειδώνοντας" τη χορδή με την πρώτη περιτύλιξη γύρω από το post του κλειδιού, οπότε οι υπόλοιπες περιτυλίξεις δεν προσφέρουν τίποτα περισσότερο. Γι αυτό το λόγο και τα locking κλειδιά δεν χρειάζονται πολλές περιτυλίξεις (ή και καμία). Η γωνία της χορδής πάνω στο post ή και στο nut δεν βλέπω τι ρόλο παίζει στην τάση της χορδής αυτή καθ' εαυτήν. Πιθανόν να κάνω λάθος, αλλά θα ήθελα να μού το εξηγήσεις.
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος neeckos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 559
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
« Απάντηση #53 στις: 28/11/15, 15:52 »
Ας δεχτούμε κατ' αρχήν ότι το string tree υπάρχει για να δημιουργεί τη σωστή γωνία. Επίσης πρέπει να δεχτούμε (και αυτό φαίνεται καθαρά στις φωτογραφίες που παρέθεσες) ότι η γωνία αυτή είναι εμφανώς μεγαλύτερη από ότι μπορείς να πετύχεις χωρίς το string tree, ανεξαρτήτως πάχους χορδών. Με βάση τα παραπάνω, λογικά προκύπτει ότι η περιτύλιξη των χορδών στο κλειδί δεν αλλάζει αυτή τη γωνία, επομένως ως προς αυτό το σημείο δεν έχει κανένα νόημα.

Aλλάζει στις χορδές που δεν υπάρχει το string tree. Εκει ο μόνος τρόπος να πετύχεις μεγαλύτερη γωνία είναι περισσότερες περιτυλίξεις ώστε να μεγαλώσει η γωνία. Τι λάθος λέω? Κάπου δεν το έπιασα.

Όσο για τη σταθερότητα του κουρδίσματος, υπάρχουν πιο αποτελεσματικοί τρόποι να βελτιωθεί, π.χ. "κλειδώνοντας" τη χορδή με την πρώτη περιτύλιξη γύρω από το post του κλειδιού, οπότε οι υπόλοιπες περιτυλίξεις δεν προσφέρουν τίποτα περισσότερο.

Ναι οκ, σύμφωνοι. Ξέρω τον τρόπο, μου είναι συνήθεια να το κάνω έτσι (αν και συνηθίζω να τυλίγω απο κάτω τις χορδές πάλι «κλειδώνει» η χορδή). Οι παραπάνω περιτυλίξεις δεν θεωρείς ότι συμβάλλουν σε όλα τα παραπάνω δηλαδή?

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
« Απάντηση #54 στις: 28/11/15, 16:39 »
Aλλάζει στις χορδές που δεν υπάρχει το string tree. Εκει ο μόνος τρόπος να πετύχεις μεγαλύτερη γωνία είναι περισσότερες περιτυλίξεις ώστε να μεγαλώσει η γωνία. Τι λάθος λέω? Κάπου δεν το έπιασα.

Ναι, θεωρητικά δεν έχεις άδικο. Αυτό που αναρωτιέμαι εγώ είναι αν η διαφορά σε αυτή τη γωνία μόνο λόγω του μικρότερου διαμετρήματος των χορδών είναι αρκετή ώστε να προκαλεί κάποια ουσιαστική μεταβολή. Και εφόσον μιλάμε για string tree, γιατί να μη βάλουμε ένα και στις δύο μεσαίες χορδές όπως έχουν κάποιες κιθάρες, αφού αυτό αυξάνει πολύ πιο δραστικά τη γωνία (αν αυτό είναι το ζητούμενο), παρά μιλάμε για τις απειροελάχιστες διαφορές που θα επιφέρουν μια-δύο επιπλέον περιελίξεις της χορδής στο post;

Παράθεση
Ναι οκ, σύμφωνοι. Ξέρω τον τρόπο, μου είναι συνήθεια να το κάνω έτσι (αν και συνηθίζω να τυλίγω απο κάτω τις χορδές πάλι «κλειδώνει» η χορδή). Οι παραπάνω περιτυλίξεις δεν θεωρείς ότι συμβάλλουν σε όλα τα παραπάνω δηλαδή?

Προσωπικά και από καθαρά πρακτική άποψη, από τότε που με αφορμή ένα video του Dan Erlewine άρχισα να περνάω έτσι τις χορδές, παρατήρησα σημαντική βελτίωση στη σταθερότητα του κουρδίσματος. O Erlewine έλεγε ότι αν κλειδώσεις τη χορδή με αυτό τον τρόπο, δεν χρειάζεται να κάνεις πολλές περιελίξεις μετά. Εγώ στην αρχή συνέχισα να κάνω αρκετές από συνήθεια, αλλά στην πορεία διαπίστωσα ότι και με λιγότερες δεν άλλαζε κάτι αισθητά. Και εκτός από αυτή την τεχνική, υπάρχουν και set κλειδιών με διαφορετικό ύψος για κάθε χορδή, ώστε η γωνία να έρχεται στο επιθυμητό επίπεδο χωρίς άλλη επέμβαση.
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος neeckos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 559
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
« Απάντηση #55 στις: 28/11/15, 16:44 »
Καμμιά διαφορά απολύτως δεν έχεις. Τουλάχιστον δεν ακούς. Απλα τουλάχιστον εγώ θεωρώ ότι σιγουρεύω όσο μπορώ το κούρδισμα μου. Να ξέρω ότι αν συμβεί κάτι δεν είναι απο εκεί. Μόνο αυτό και τίποτα άλλο. Το να θέλω περιτυλίξεις ώστα να κατεβαίνει όσο γίνεται η χορδή, είναι κάτι που το κάνω χρόνια. Απλά στις 9άρες για αυτή μου την συνήθεια χρειάζεται να αφήσω λίγο παραπάνω χορδή. Αυτό και μόνο. Ο τρόπος που λες για να περνάς την χορδή είναι και ο πιο διαδεδομένος, απλά εγώ έχω άλλη συνήθεια...

EDIT Ξαναλέω για να μην παραξηγηθώ. Δεν μιλάω για ΚΑΜΜΙΑ απολύτως αλλαγή στον ήχο  ;D ;D ΟΚ? Σιγουριά προσφέρει. Αν θες και ψυχολογική το δέχομαι...  ;D ;D και δεν μιλάω για locking tuners κλπ κλπ μιλάω για απλά κλειδιά...
« Τελευταία τροποποίηση: 28/11/15, 16:47 από neeckos »

Αποσυνδεδεμένος neeckos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 559
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
« Απάντηση #56 στις: 28/11/15, 16:49 »
υπάρχουν και set κλειδιών με διαφορετικό ύψος για κάθε χορδή, ώστε η γωνία να έρχεται στο επιθυμητό επίπεδο χωρίς άλλη επέμβαση.

αρα υπάρχει επιθυμητό ύψος  ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος Mistral

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 861
  • 7 se pairnei aristera, mhn to zorizeis...
    • Προφίλ
Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
« Απάντηση #57 στις: 28/11/15, 19:40 »
Προσωπικά, εφαρμόζω το κάτωθι που το έχω δει χρόνια πριν από luthiers (σε video στο youtube ντε).
Κιθάρα: Strat.
Κλειδιά: Κλασσικά strat. Τα modern όχι τα vintage-kluson-type. Ακόμα και σε αυτά όμως ίδια πρακτική χρησιμοποιούν.

Περνάς την χορδή και την κόβεις εκεί που συνατάει το μεθεπόμενο 'κλειδί'. Δηλαδή, περνάς την B. Τότε την κόβεις εκεί που συναντάει το κλειδί της χορδής D. Στην συνέχεια, φέρνεις το τέλος της χορδής στο κλειδί της B και τυλίγεις. Οι στροφές επομένουν αντιστοιχούν στην απόσταση μεταξύ των κλειδιών B και D. Απλά πράγματα. Δεν κλειδώνεις, δεν στρίβεις χορδές, δεν κάνεις τπτ.

Από εκεί κ πέρα, αν έχεις καλοκομμένο nut και δεν υπάρχουν άλλα θέματα, τότε σίγουρα δεν θα έχεις προβλήματα κουρδίσματος. Πολλοί φανατικοί του τρέμολο using, χρησιμοποιούν ακόμα λιγότερες στροφές. Η λογική λέει πως όσο λιγότερες στροφές, τότε σταθερότερο το κούρδισμα. Προσωπικά, χρησιμοποιώ ασύστολα στο τρέμολο και πλέον δεν έχω ξεκούρδισμα ακόμα και σε βίαιη χρήση.

Τον ίδιο τρόπο εφαρμόζω και στην ακουστική με την μόνη διαφορά πως κόβω την χορδή εκεί που συναντάει το κλειδί της αμέσως επόμενης χορδής (π.χ από B σε G). Δεν ασχολήθηκα ποτέ με γωνίες, την στιγμή που υπάρχει το string tree γι'αυτήν ακριβώς την δουλειά. Δεν θα προσφέρει τπτ απολύτως στο κούρδισμα κατά την γνώμη μου και με βάση όσο διάβασμα και πρακτική έχω εφαρμόσει. Τονίζω πως λόγω χρήσης τρέμολο, έχω ασχοληθεί αρκετά με το θέμα κι έχω βρει την υγειά μου με τον τρόπο αυτό. Φυσικά όπως σε όλες τις περιπτώσεις, το ίδιο ισχύει κι εδώ. Περί ορέξεως ... :)

Απ'τους τυφώνες κι αν γλυτώσεις, στην στενομυαλιά των στεριανών, θε να πελαγώσεις

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
« Απάντηση #58 στις: 29/11/15, 14:34 »
υπάρχουν και set κλειδιών με διαφορετικό ύψος για κάθε χορδή, ώστε η γωνία να έρχεται στο επιθυμητό επίπεδο χωρίς άλλη επέμβαση.

αρα υπάρχει επιθυμητό ύψος  ;D ;D

Απ' όσο έχω καταλάβει, το επιθυμητό είναι να υπάρχει κάποια γωνία. Τώρα αν αυτή η γωνία θα είναι 5 ή 10 μοίρες ή παραπάνω (όπως πολύ πιθανό να είναι σε κιθάρες τύπου Les Paul), δεν είμαι σίγουρος αν έχει ιδιαίτερη σημασία αν όλες οι υπόλοιπες παράμετροι που επηρρεάζουν το κούρδισμα είναι σταθερές.

Για να μη λέμε όμως λόγια του αέρα, αυτό που θα ήθελα να κάνω κάποια στιγμή είναι να βρω ένα μικρό γωνιόμετρο, ώστε να μετρήσω ακριβώς τις γωνίες σε διάφορες κιθάρες αλλά και σε κάθε χορδή, και μετά να κάνω κάποιο πείραμα, ώστε να δω αν κάποιες κιθάρες ή κάποιες χορδές ξεκουρδίζονται πιο γρήγορα από άλλες. Σε όλες μου τις κιθάρες περνάω τις χορδές με τον ίδιο τρόπο και όλες σχεδόν έχουν 9άρες χορδές, οπότε αυτά δεν θα αποτελέσουν παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Έχω την αίσθηση ότι η μεγαλύτερη διαφορά θα είναι ανάμεσα σε κιθάρες που έχουν τρέμολο και σε αυτές με σταθερή γέφυρα. Θα δούμε...
Διψάς και δεν το ξέρεις...

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
14 Απαντήσεις
8557 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 03/01/09, 18:12
από Chris2004
4 Απαντήσεις
2838 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 09/02/10, 13:33
από themos
1 Απαντήσεις
3421 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/10/11, 10:51
από Υπνοβάτης...
7 Απαντήσεις
11320 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 31/10/12, 21:27
από dimism