Το Στέκι των Κιθαρωδών

Ειδικά θέματα => Τρόποι παιξίματος, τεχνικές => Μήνυμα ξεκίνησε από: Panos the Greek στις 19/10/08, 18:51

Τίτλος: Key signatures...
Αποστολή από: Panos the Greek στις 19/10/08, 18:51
Μήπως θα μπορούσε κάποιος να μου εξηγήσει λιανά τί είναι τα key signatures, που χρησιμεύουν, και πού εφαρμόζωνται?
Τίτλος: Απ: Key signatures...
Αποστολή από: faser στις 19/10/08, 22:35
To key signature, ή στα ελληνικά "οπλισμός" εμφανίζεται στην αρχή κάθε παρτιτούρας ακριβώς μετά το κλειδί του κομματιού (π.χ. κλειδί του Σολ, του Φα, του Ντο, κ.λπ.).. Στην ουσία ο οπλισμός δείχνει πόσες διέσεις ή υφέσεις υπάρχουν στο κομμάτι, αποκαλύπτοντας έτσι την τονικότητα του κομματιού.. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όπου είναι τοποθετημένες οι διέσεις στο πεντάγραμμο σημαίνει ότι αν συναντήσεις την συγκεκριμένη νότα θα πρέπει να την παίξεις δίεση (ή ύφεση) και όχι κανονική.. Εξαίρεση υπάρχει όταν βλέπεις το σημάδι της αναίρεσης δίπλα στη νότα που σημαίνει ότι ακόμα και αν ο οπλισμός σου δείχνει ότι θα πρέπει η νότα να παιχτεί σαν δίεση, "αναιρείται" για την συγκεκριμένη νότα και μέτρο ο κανόνας και η νότα παίζεται κανονική..

Παράδειγμα: Παρατηρείς αυτή την παρτιτούρα (http://www.turandot.hu/Images/independent_key_signature.gif) (δες μόνο το πάνω πεντάγραμμο) όπου μετά το κλειδί του Σολ (το πρώτο σύμβολο) ακολουθούν 3 διέσεις (#).. Αυτές οι διέσεις είναι ο οπλισμός ή το key signature.. Στη συγκεκριμένη παρτιτούρα είναι τοποθετημένες στο πεντάγραμμο στις νότες Φα, Ντο, Σολ που σημαίνει ότι όταν μέσα στη παρτιτούρα δεις αυτές τις τρεις νότες θα πρέπει να τις παίξεις δίεση και όχι κανονικές.. Από τον οπλισμό (Φα, Ντο, Σολ) εξάγεται και το ότι το κομμάτι που αρχίζει έτσι είναι γραμμένο στην Λα μείζονα (ή στη σχετική της, τη Φα δίεση ελάσσονα)..
Τίτλος: Απ: Key signatures...
Αποστολή από: Panos the Greek στις 20/10/08, 16:54
AAA, ευχαριστώ φίλε faser! Είναι στην ουσία το ποιηματάκι της σειράς των διέσεων και υφέσεων (F, C, G, D, A, E, B -- B, E, A, D, G, C, F) που κάποτε είχα μάθει χωρίς να γνωρίζω τη χρήση του. Όπως είπες, στην ουσία μας αποκαλύπτει την τονικότητα του κομματιού. Κάτι ανάλογο εφαρμόζεται και σε melodic, harmonic;
Τίτλος: Απ: Key signatures...
Αποστολή από: rory duke στις 26/10/08, 15:34
Εφαρμοζεται και σε harmonic και σε melodic,προσοχη  ομως γιατι στην harmonic εχουμε και αυξηση του προσαγωγεα,δηλαδη της 7ης βαθμιδας, κατα ενα ημιτονιο,το οποιο το θεωρουμε τυχαιο σημειο αλλοιωσης και δεν γραφεται στον οπλισμο της κλιμακας,και οταν χρησιμοποιουμε την κλιμακα η αλλοιωση παραμενει σε ανιουσα η κατιουσα κατασταση,δηλαδη ειτε ανεβαινουμε ειτε κατεβαινουμε την κλιμακα, στην melodic εχουμε αυξηση και της 6ης και της 7ης βαθμιδας,και οι αλλοιωσεις αυτες δεν γραφονται στον οπλισμο της κλιμακας, οταν ανεβαινουμε την κλιμακα κραταμε αυτες τις αλλοιωσεις οταν ομως επιστρεφουμε εχουμε αναιρεση,δηλαδη δεν ισχυουν και ανεβαινουμε την κλιμακα σαν φυσικη μινορε,για οτι αλλο ευχαριστως να βοηθησω.