Σελίδες:
  • #1 από Und3ad στις 14 Sep 2009
  • εχετε να μου προτεινετε καμια καλή ασκηση ? ευχαριστω!
  • #2 από Maestros στις 14 Sep 2009
  • Εγω θα σου πω μια κλασικη ασκηση.....

    στην 1η χορδη  ΜΙ μπασα
    1ο δαχτυλο στο 1ο ταστο, 2ο δαχτυλο στο 2ο ταστο, 3ο δαχτυλο στο 3ο ταστο, 4ο δαχτυλο στο 4ο
    Παιζουμε την καθε νοτα χτυποντας την χορδη μια κατω μια πανω με την πενα
    ξεκινοντας απο το πρωτο ταστο και συνεχιζοντας προς τα υπολοιπα δεν σηκωνουμε τα δαχτυλα

    κανε το ιδιο σε ολες τις χορδες

    και προς τα πισω



  • #3 από Und3ad στις 14 Sep 2009
  • αχα!!
    Εννοεις οταν ανεβαινουμε, να μην σηκωνω τα δαχτυλα, καταλαβα...Θα ηθελα μερικες ακομα ομως, γιατι αυτη την ξερω αλλα δν με βοηθαει και παρα πολυ!
  • #4 από O_Menelaos στις 14 Sep 2009
  • Αν θελεις ανοιγμα δαχτυλων, αυτο δεν γινεται δυστυχως απ τη μια μερα στην αλλη..και πανω απ'ολα πρεπει να το κανεις με ασφαλεια!!Χρειαζεται ζεσταμα πριν πιεσουμε τα δαχτυλα μας να "ανοιξουνε"..

    Η ασκηση που σου προτεινε ο φιλος Maestros παραπανω, ειναι οτι πρεπει για αρχαριους και οχι μονο ανοιγει τα δαχτυλα, αλλα τους δινει μια εξοικιωση με την ταστιερα, και γυμναζει και τα τεσσερα δαχτυλα (πραγμα που λιγες ασκησεις θα βρεις να κανουν)

    Σαφως τωρα υπαρχουν πολλες..παρα πολλες ασκησεις για ανοιγμα των δαχτυλων, αλλα αυτο κατα τη γνωμη μου προυποθετει οτι μπορεις να παιξεις τις πιο απλες ασκησεις τελεια, ωστε να ακουγονται σα "νερακι"!!Αν πιστευεις οτι εχεις τριφτει πολυ με αυτη την ασκηση και θελεις κατι πιο δυσκολο-και ισως πιο αποτελεσματικο, μπορω και εγω, και παρα πολλα παιδια απ το φορουμ να σου δωσουμε..αλλα αν δεν την εχεις "λιωσει" που λενε αυτη την ασκηση, τοτε δεν αξιζει να πας σε κατι πιο δυσκολο και πιο συνθετο..γιατι μονο χειροτερα θα γινουν τα πραγματα ετσι.!!
  • #5 από Maestros στις 14 Sep 2009
  • Να συμπληρώσω οτι με την ιδια ασκηση φτιαχνεις και την πενα σου, το δεξι χερι δηλαδη.......δυο σε ενα!!!
  • #6 από Kundera στις 14 Sep 2009
  • MI 1o τάστο
    ΛΑ 2ο τάστο
    ΡΕ 3ο τάστο
    ΣΟΛ 4ο τάστο

    και

    ΣΟΛ 1ο τάστο
    ΡΕ 2ο τάστο
    ΛΑ 3ο τάστο
    ΜΙ 4ο τάστο

    Μετά το ξαναρχίζεις και προσθέτεις +1 τάστο στο παραπάνω, δηλαδή ΜΙ 2ο τάστο, ΛΑ 3ο τάστο κ.ο.κ.

    Χρησιμοποιείς και τα 4 δάχτυλα και την πένα πάνω κάτω ανά χορδή όπως έχει ήδη αναφερθεί.

     ;)
  • #7 από Und3ad στις 14 Sep 2009
  • Και αυτη την ασκηση την κανω... με σχετικη ανεση... Μπορω γενικοτερα να της τρεχω νερακι αυτες τις 2 ασκησεις... Αλλα μονο αυτες τις 2 γνωριζω που ειπαν τα παιδια... Καμια άλλη παιζει ; Πάντως σας ευχαριστω για τον χρόνο σας.
  • #8 από Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood στις 14 Sep 2009
  • MI 1o τάστο
    ΛΑ 2ο τάστο
    ΡΕ 3ο τάστο
    ΣΟΛ 4ο τάστο

    και

    ΣΟΛ 1ο τάστο
    ΡΕ 2ο τάστο
    ΛΑ 3ο τάστο
    ΜΙ 4ο τάστο

    Μετά το ξαναρχίζεις και προσθέτεις +1 τάστο στο παραπάνω, δηλαδή ΜΙ 2ο τάστο, ΛΑ 3ο τάστο κ.ο.κ.

    Χρησιμοποιείς και τα 4 δάχτυλα και την πένα πάνω κάτω ανά χορδή όπως έχει ήδη αναφερθεί.

     ;)
    Συμπαθητική άσκηση, απο το Rock Discipline του αγαπητού κυρίου Petrucci, αλλά δεν έχει σκοπό το άνοιγμα των δαχτύλων. Το βασικό μέλημα της παραπάνω άσκησης είναι η ισοδύναμη ανάπτυξη της δύναμης σε όλα τα δάχτυλα. Δεν είναι λίγοι που παραμελούν το μικρό δαχτυλάκι, και αυτή η άσκηση προσφέρεται ακριβώς για το παραπάνω. Α, και είναι καλή και για sweep.

    Όσον αφορά τη πρώτη άσκηση, καλή για αρχάριους, αλλά δέν αρκεί ούτε για να παίξεις το "Flight of the BumbleBee". Δε το λέω υποτιμητικά, αλλα είναι προτιμότερο να τη φτάσεις σε μια ταχύτητα, 120-140 bpm, και μετά να τη κοιτάς αραιά και που για συντήρηση.

    Βασική αρχή για ανοίγματα δακτύλων:

    ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΠΑΝΤΑ ΑΠΟ ΤΟ 12ο ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΡΩΤΟ.

    Ξεκινόντας απο τα βασικά, μπορούμε να διαχωρίσουμε τα ανοίγματα σε 2 ειδών: Τα οριζόντια, και τα κάθετα. Τα κάθετα ανοίγματα, είναι κάτι που πολλοί παραμελούν, αλλα στη κλασσική κιθάρα είναι απαραίτητα, ενω είναι διαολεμένες ασκήσεις string skipping στην ηλεκτρική κιθάρα.

    Μια κομματάκι πιο απαιτητική ασκηση για ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ανοίγματα είναι η εξής:

    --10--12--10--12-------------------------------------------------------------------------------------------
    --------------------10--12--10--12------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------10--12--10--12-------------------------------------------------------
    -------------------------------------------------------10--12--10--12--------------------------------------
    -------------------------------------------------------------------------10--12--10--12--------------------
    ---------------------------------------------------------------------------------------------10--12--10--12

    -------------------------------------------------------------------------------------9--11--9--11---
    --------------------------------------------------------------------9--11--9--11--------------------
    -----------------------------------------------------9--11--9--11-----------------------------------
    ------------------------------------9--11--9--11----------------------------------------------------
    -------------------9--11--9--11---------------------------------------------------------------------
    --9--11--9--11--------------------------------------------------------------------------------------

    κλπ,κλπ, μαντεύουμε όλοι πως συνεχίζει.

    Το μεγάλο αλλα: Τα χτυπήματα θα γίνονται με διαδοχικά δάχτυλα: 1-2,2-3,3-4. Πρώτα με το πρώτο σετ, μετά με το δεύτερο, και τέλος με το 3ο, όπου σε κάθε σετ ανεβαίνετε μέχρι το πρώτο τάστο.

     Να επιστήσω εδώ τη προσοχή: Μη περιμένετε απο τη πρώτη μέρα να ανεβείτε στο πρώτο τάστο. Και ναί, είναι ηλίθιο να ζοριστείτε, δεν θα αποδείξετε τίποτα στον εαυτό σας, πέραν του οτι δεν είστε ο Τιραμόλα, και οτι ναι, και εσείς παθαίνετε τενοντίτιδα. Ο μετρονόμος χτυπάει σε κάθε 4άδα νοτών,βάλτε τον σε μια άνετη ταχύτητα και παρόλο που θα μπορούσε να κάνει για λεγκάτο παίξιμο, σε πρώτη φάση προτιμήστε πένα-νύχια.

    Πάμε να δούμε μερικά κάθετα ανοίγματα....

    -------------------------------------------------------------------------------------2--3--4--3--2---------------------
    ----------------------------------------------------------------2--3--4--3--2-------------------------2--3--4--3--2----
    --------------------------------------------2--3--4--3--2---------------------------------------------------------------
    ------------------------2--3--4--3--2-----------------------------------------------------------------------------------
    -----2--3--4--3--2------------------------------------------------------------------------------------------------------
    --1------------------1------------------1-------------------1--------------------1------------------1-------------------

    κλπ,κλπ, επιστρέφουμε στη 5η χορδή.

    Μετά 2ο δάχτυλο:

    -------------------------------------------------------------------------------------1--3--4--3--1---------------------
    ----------------------------------------------------------------1--3--4--3--1-------------------------1--3--4--3--1----
    --------------------------------------------1--3--4--3--1---------------------------------------------------------------
    ------------------------1--3--4--3--1-----------------------------------------------------------------------------------
    -----1--3--4--3--1------------------------------------------------------------------------------------------------------
    --2------------------2------------------2-------------------2--------------------2------------------2-------------------κλπ...

    3ο δάχτυλο:

    -------------------------------------------------------------------------------------1--2--4--2--1---------------------
    ----------------------------------------------------------------1--2--4--2--1-------------------------1--2--4--2--1----
    --------------------------------------------1--2--4--2--1---------------------------------------------------------------
    ------------------------1--2--4--2--1-----------------------------------------------------------------------------------
    -----1--2--4--2--1------------------------------------------------------------------------------------------------------
    --3------------------3------------------3-------------------3--------------------3------------------3-------------------κλπ...

    και 4ο δάχτυλο:

    -------------------------------------------------------------------------------------1--2--3--2--1---------------------
    ----------------------------------------------------------------1--2--3--2--1-------------------------1--2--3--2--1----
    --------------------------------------------1--2--3--2--1---------------------------------------------------------------
    ------------------------1--2--3--2--1-----------------------------------------------------------------------------------
    -----1--2--3--2--1------------------------------------------------------------------------------------------------------
    --4------------------4------------------4-------------------4--------------------4------------------4-------------------κλπ...

    ΒΑΣΙΚΟ: ΔΕΝ σηκώνουμε τα δάχτυλα, έκτός απο αυτά που χρειάζεται.Κοινώς, το δάχτυλο στην 6η χορδή, δεν σηκώνεται καθόλη τη διάρκεια της άσκησης. Αλλα η πλάκα δε σταματάει εδώ. Η άσκηση γίνεται επίσης (δε διαλέγουμε, πρέπει να γίνει και με τους 2 τρόπους) με το να έχουμε το σταθερό δάχτυλο στην 1η χορδή και να δράσουμε αναλόγως...

    Εδώ έχουμε το μετρονόμο να βαράει πάνω στο 6ηχο, πάλι σε μια άνετη ταχύτητα. Και πάλι δεν πιεζόμαστε. Κάνουμε την άσκηση μέχρι εκεί που νιώθουμε οτι μπορούμε...

    Τελευταίο και σημαντικότερο. Το είπα και θα το ξαναματαπώ:

    ΔΕΝ ΠΙΕΖΟΜΑΣΤΕ.ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΖΟΡΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΥΠΟΜΟΝΗ

    Υσ.: Για όνομα του μακαρονοτέρατος, ΠΡΟΣΟΧΗ! Μη ζοριστείτε απο πείσμα.
  • #9 από O_Menelaos στις 14 Sep 2009
  • Νομιζω φιλε Undead οτι ο Isnogood σου ειπε περισσοτερα απο παρα πολλα πραγματα :)

    Τοσο εθουσιαστηκα τις επιασα και γω τις ασκησεις!! ;D

    Αντε καλη εξασκηση ;)
  • #10 από Und3ad στις 14 Sep 2009
  • Νομιζω φιλε μου πως με καλυψες σε επιπεδο που αγγιζει το 100%, προσωπικα παντα... Τι να πω... Μπραβο σου και παλι μπραβο σου! Σε ευχαριστω πολυ για τον χρονο που ξοδεψες για μενα... Τα λεμε!
  • #11 από hot_sauce (φλουτσ) στις 30 Jan 2010
  • φοβερές ασκήσεις!
  • #12 από veg στις 01 May 2011
  •  
    γεια χαρά!
    μια παρατήρηση... Φίλε Μαέστρο, όταν λες "στην 1η χορδη  ΜΙ μπασα" νομίζω ότι γίνεται μπέρδεμα... αν έχω μάθει σωστά (μια που είμαι αρχάριος), η 1η χορδή Μι είναι η λεπτή και όχι η μπάσα... πες μου αν κάνω λάθος.
    Η άσκηση πραγματικά είναι φοβερή και παρόλο που τα κοντόχοντρα δάχτυλά μου δε βοηθάνε, η άσκηση δουλεύει!!
    ευχαριστώ
  • #13 από Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood στις 01 May 2011
  • Η άσκηση πραγματικά είναι φοβερή και παρόλο που τα κοντόχοντρα δάχτυλά μου δε βοηθάνε, η άσκηση δουλεύει!!
    ευχαριστώ.

    Eίναι μια πάναπλη άσκηση, και ο λόγος που είναι τόσο καλή, είναι οτι επικετρώνει ακριβώς σε ανοίγματα.Προσοχή φίλε μου, ιδιαίτερα στα δάχτυλα 3-4.
  • #14 από fedstog στις 04 May 2011

  • γεια χαρά!
    μια παρατήρηση... Φίλε Μαέστρο, όταν λες "στην 1η χορδη  ΜΙ μπασα" νομίζω ότι γίνεται μπέρδεμα... αν έχω μάθει σωστά (μια που είμαι αρχάριος), η 1η χορδή Μι είναι η λεπτή και όχι η μπάσα... πες μου αν κάνω λάθος.
    Η άσκηση πραγματικά είναι φοβερή και παρόλο που τα κοντόχοντρα δάχτυλά μου δε βοηθάνε, η άσκηση δουλεύει!!
    ευχαριστώ

    Γεια σου και σένα!!

    Αφού κατάλαβες οτι εννοεί την 6η που κολλάς !! Γιατί εσύ το λές με ορολογία? (Μι η λεπτή). Ετοιμάσου να το ακούς συχνά αυτό πάντος το λένε πολλοί
  • #15 από Guitar Fan στις 03 Sep 2014
  •  Isnogood

    πολύ καλές ασκήσεις, ήδη εκτύπωσα το κείμενο σου με copy/paste και το έχω στο ντοσιέ μου μαζί με παρόμοιες ασκήσεις.
    Μόνο ήθελα να ρωτήσω για κάποιες διευκρινήσεις γιατί είμαι λίγο αργόστροφος,  ;D ;D

    Ποια δάκτυλα χρησιμοποιούμε; Λες κάτι για 1-2, 2-3, 3-4 αλλά δεν σε "πιάνω" αν θέλεις πες στο λίγο πιο αναλυτικά.

    ευχαριστώ
  • #16 από Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood στις 17 Apr 2015
  • Καλησπέρα. Επεσα απο τύχη σε αυτό το thread, οπότε ας απαντήσω :)

    Ποια δάκτυλα χρησιμοποιούμε; Λες κάτι για 1-2, 2-3, 3-4 αλλά δεν σε "πιάνω" αν θέλεις πες στο λίγο πιο αναλυτικά.

    Τα δάχτυλα 1-2-3-4 είναι δείκτης, μέσος, παράμεσος και μικρό, του χεριού που βρίσκεται στη ταστιέρα. Η λογική στα οριζόντια ανοίγματα είναι οτι παίρνω 2 δπλανά δάχτυλα (πχ, μέσο και παράμεσο) και παίζω ασκήσεις τύπου hammer on- pull off αλλά όχι σε διπλανά τάστα! Όχι δλδ 10-11-10-11, αλλά σε τάστα που απέχουν 2 τάστα, πχ, 5-7-5-7. Αυτός ήταν και ο λόγος που γράφω ξεκάθαρα οτι ξεκινάμε από το δωδέκατο τάστο και προς το πρώτο, για καλή κλιμάκωση της δυσκολίας. Εφαρμόζοντας την άσκηση σε όλες τις χορδές, είναι σα να προπονείς τον εαυτό σου για κάθε πιθανό σενάριο. Ακόμα και ο συνδιασμός 3-4 στα τάστα 1 έως 3, έχει κάτι να προσφέρει.

    Ότι άλλο θες, ρωτάς.
  • #17 από Spyros Delta στις 18 Apr 2015
  • Ξεκιναμε απλα κι ευκολα με τη 2η και 1η χορδη .... το ιδιο pattern ενα ταστο πιο ψηλα καθε φορα
    Μετα ανεβαινουμε στην 3η και 1η χορδη  το ιδιο Pattern, μετα 4η και 1η, 5η και 1η, και τελος 6η και 1η χορδη.
    Δεν παμε ποτε αποτομα σε μεγαλα ανοιγματα. Ξεκιναμε παντα απο 2η και 1η χορδη χαλαρα.

  • #18 από Guitar Fan στις 18 Apr 2015
  • πολύ καλές ασκήσεις και από τους δύο,
    μέχρι όμως κάποιος να φτάσει σε επίπεδο να τις παίζει με μετρονόμο σε κάποια "αξιοπρεπή" ταχύτητα θα περάσει καιρός,
    έτσι δεν είναι;
    εσείς πως τις παίζετε;
    για πείτε ένα practice routine για αυτές τις ασκήσεις.
  • #19 από Spyros Delta στις 18 Apr 2015
  • H "δικια" μου, δεν εχει θεμα ταχυτητας.
    Αρκει να ακουγονται καθαρα οι νοτες πατωντας "γεματα" τα δαχτυλα στα ταστα και με σωστη θεση ολο το χερι χωρις να ζοριζεται.
    Το ζορισμα πρεπει να ερχεται σταδιακα και να μη το νοιωθουμε ως ζορι.
    Για ανοιγμα δαχτυλων μιλαμε. Stretching. Oπως στη γυμναστικη. Δεν μας ενδιαφερει να κανουμε γρηγορα τις ασκησεις stretching, αλλα σωστα.
    Η ταχυτητα ερχεται μονη της, λογω της ανεσης που μας δινει η επαναληψη της ασκησης.
  • #20 από Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood στις 19 Apr 2015
  • Ούτε αυτή που παρέθεσα εγώ απο το "Βιρτουόζο κιθαριστή" θα έλεγα οτι έχει θέμα ταχύτητας. Καθαρότητα και ευκρίνεια στον ήχο.

    Το οτι δεν τίθεται θέμα υψηλής ταχύτητας όμως δεν αναιρεί το θέμα του μετρονόμου. Πρέπει να υπάρχει μετρονόμος, έτσι ώστε να υπάρχει μια ροή στη κίνηση των χεριών.  Επίσης, στην άσκηση που παρέθεσα, καλό είναι να μένουν τα δάχτυλα στις θέσεις. Ακόμα και σε ένα πέρασμα πχ:
    -----2--3--4--3--2--
    --1------------------

    το πρώτο δάχτυλο μένει εκεί που είναι και παράλληλα όταν πατάς το 3ο το 2ο μένει στη θέση τους κλπ,κλπ. Οταν πατάς το 4ο δάχτυλο συνεπώς, όλα τα δάχτυλα πατάνε καλά στη ταστιέρα.
  • #21 από Spyros Delta στις 19 Apr 2015
  • Ούτε αυτή που παρέθεσα εγώ απο το "Βιρτουόζο κιθαριστή" θα έλεγα οτι έχει θέμα ταχύτητας. Καθαρότητα και ευκρίνεια στον ήχο.

    Το οτι δεν τίθεται θέμα υψηλής ταχύτητας όμως δεν αναιρεί το θέμα του μετρονόμου. Πρέπει να υπάρχει μετρονόμος, έτσι ώστε να υπάρχει μια ροή στη κίνηση των χεριών.  Επίσης, στην άσκηση που παρέθεσα, καλό είναι να μένουν τα δάχτυλα στις θέσεις.
    +1
    Και στη δικια μου το ιδιο.
    Ιδιως οταν ερθει το 4ο και 3ο δαχτυλο να παιξουν 6η χορδη 4ο ταστο και 1η χορδη  3 ταστο, αντίστοιχα  ..... ;D ;D ;D .... οσο ειναι δυνατον να μενουν στα θεση τους τα δαχτυλα
Σελίδες: