Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - tolisguitar12

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 7
1
(D) Sharp = (Ρε) δίεση
(D) Flat = (Ρε) ύφεση

Συμπερασμα: Sharp = δίεση
                   Flat = ύφεση

2
αν δεν έχεις πολύ χρόνο ή είσαι πιεσμένος και δεν μπορείς να συγκεντρωθείς τότε να κάνεις συνέχεια ασκήσεις τεχνικής και ταχύτητας που γίνονται μηχανικά, θα σου βγει σε πολύ καλό

και όταν coolάρεις μαθαίνεις και τραγούδια
Ναι, βασικά με αυτή τη λογική το κάνω

3
OK. Σας ευχαριστώ για τις προτάσεις.
Ούτως ή άλλος δεν έχω και πολύ χρόνο τις καθημερινές να μαθαίνω τραγούδια τώρα λόγω σχολείου, διαβάσματος κτλ.
Προτιμώ τον χρόνο που έχω να το αφιερώνω σε μελέτη(περίπου 1.5 ώρα, τεχνική,γνώση ταστίερας,αυτοσχεδιασμό κτλ).

4
Συμφωνω με οσα σου ειπανε τα παιδια. Απο εκει και περα θα σου προτεινω καποια κομματια που ειχα μαθει εγω εκει γυρω στον πρωτο χρονο και τα βγαζεις απο οτι ειδα στα βιντεο σου, αλλα ευκολα και αλλα πιο δυσκολα:

Wish You Were Here-Pink Floyd  (καρα-must κομματι για μενα)
Back In Black-ACDC
Dream On-Aerosmith
House Of the Rising Sun-Animals
Tears Of The Dragon-Bruce Dickinson  -Το σολο δυσκολο για τωρα αλλα τα ρυθμικα μερη βγαινουν και ειναι ωραια
Green Day oποια σου αρεσουν
Dust In The Wind-Kansas        Η μονη δυσκολια ειναι να μαθεις το αρπισμα στο δεξι χερι με τα δαχτυλα αλλα γινεται οταν το συνηθισεις
Enter Sandman-Metallica
Smells Like Teen Spirit-Nirvana
Mama I'm Coming Home-Ozzy
Breathe-Pink Floyd
Everybody Hurts-REM
Creep-Radiohead
Street Spirit-Radiohead
Οκ.Ευχαριστώ. Θα τα δοκιμάσω

5
μήπως πρέπει να πάρεις αντάπτορα mono ?


το stereo έχει 2 γραμμούλες

ΟΚ.Δεν το γνώριζα. Έλεγξα τώρα και αυτός που έχω είναι στέρεο. Θα αγοράσω έναν mono. Σ'ευχαριστώ

6
Καλησπέρα.Έχω ένα απλό μικροφωνο το οποίο ενώνεται στον υπολογιστή με jack 3.5mmΥπάρχει κάποιος τρόπος να το ενώσω στο audio interface me jack 1/4" ( https://www.sweetwater.com/store/detail/UM2usb--behringer-u-phoria-um2 ).Και τα ακουστικά μου ενώνονται με jack 3.5mm αλλά το ένωσα πάνω στο audio interface με  ένα απλό ανταπτοράκι.Όταν δοκίμασα το ανταπροράκι και με το μικρόφωνο δεν δούλεψε.Τι άλλο μπορώ να κάνω?Ευχαριστώ

7


Θυμήθηκα μια συνέντευξη του Marty Friedman και έψαξα και την βρήκα


https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/marty_friedman_did_i_ever_take_guitar_lessons.html


"Other goofballs were spending a year learning one difficult 'cool' song, and in that same time I might have had about 150 punk anthems like Sonic Reducer or Teenage Lobotomy under my belt.
"I was no smarter or more talented than anyone else, but I was smart that I set the difficulty bar very low at the beginning.


Μάθε όσο πιο πολλά εύκολα κομμάτια μπορείς, αν είναι δυνατόν από πολλά είδη μουσικής, θα σε βοηθήσει και σε άλλα επίπεδα.
Παρόλαυτά αν θέλεις να μάθεις και κάτι πιο δύσκολο βάλτο στο πρόγραμμα και σπάστο σε μέρη. Θα μαθαίνεις σιγά σιγά να παίζεις κάθε μέρος του τέλεια και θα προχωράς στο επόμενο μέρος. Πάντα με μετρονόμο και θα ανεβάζεις ταχύτητα σιγά σιγά, δεν χρειάζεται να βιάζεσαι. Όπως είπε και κάποιος "αν κάτι δεν ακούγεται καθαρά σε αργή ταχύτητα δε θα ακούγεται καθαρά και γρήγορα"
Χρήσιμη συμβουλή. Ευχαριστώ

8
Τα αγαπημενα σου τραγουδια ξεκινα να μαθαινεις. Αν εχεις καποιο αγαπημενο απο εναν δισκο, ξεψαχνισε αυτον τον δισκο και θα βρεις κι αλλα κομματια. Και οσα κομματια εχεις βγαλει, μην τα αφηνεις, συνεχισε να τα μαθαινεις.
Το πρόβλημα είναι πως τις περισσότερες φορές τα τραγούδια που μου αρέσουν και θέλω να τα βγάλω είναι πιο δύσκολα από το επίπεδό μου.Αλλά θα δοκιμάσω. Σ'ευχαριστώ

9
Λοιπόν.Θέλω κάτι πολύ απλό.Επειδή δεν ξέρω τι τραγούδια να μάθω στην κιθάρα πλέον(για το επίπεδό μου εννοώ) θέλω να μου προτείνεται εσείς κάποια που πιστεύεται ότι πρέπει να μάθω.Είδος: Ροκ, blues, funky, hard rockΕπίπεδο: παίζω περίποιυ 10 μήνες(πάνω κάτω ξέρετε το επίπεδό μου και από τα βιντεάκια στοyoutube)Ευχαριστώ.


10
Καλησπέρα @tolisguitar12

Αν μου επιτρέπεις, να σου κάνω 2 σχόλια, 1 για κάθε χέρι:

Όσον αφορά το αριστερό σου χέρι, το χέρι της ταστιέρας, αυτό που με προβλημάτισε είναι το εξής: Βλέποντάς σε, νιώθω πως τα δάχτυλα 2 και 4 έχουν μια εξάρτηση από τα διπλανά τους, 1 και 3 αντίστοιχα (σε συνδυασμό με το Black Night video που έχεις στο κανάλι.). Σε κάθε περίπτωση, βλέπω ότι όταν ΔΕΝ τα χρησιμοποιείς, και δε πρόκειται να τα χρησιμοποιήσεις σύντομα, τα διπλώνεις, και όταν έρθει η ώρα να τα χρησιμοποιήσεις, υπάρχει ένα μικρό lag μέχρι να τα φέρεις πάλι στην ετοιμοπόλεμη θέση. Οπότε, όταν κάνεις τις τεχνικές σου ασκήσεις, προσπάθησε να δώσεις βάση σε αυτό, στο να μη διπλώνουν προς τα μέσα, και να είναι μόνιμα έτοιμα. Το πιο κλασικό πράγμα που κάνει κανείς για αυτό είναι η άσκηση 1-2-3-4, προσέχοντας να ΜΗΝ σηκώνεις τα δάχτυλα σου. Οταν δλδ κάνεις το sequence 1-2-3-4, όταν φτάνεις στο "3", τα "1" και "2" μένουν πάνω στη ταστιέρα.

Όσον αφορά το δεξί χέρι, νιώθω ότι σου λείπει ένα σημείο αναφοράς. Κολλάς τον καρπό πάνω στη κιθάρα, και προσπαθείς να κάνεις όλες τις κινήσεις με αυτό το περιορισμό. Προσωπικά, ξέρω πολύ λιγότερο πένα από ότι fingerpicking, οπότε δεν μπορώ να υποστηρίξω πλήρως τη λογική μου. Αυτό λοιπόν που θα πρότεινα θα ήταν το εξής: Γύρνα λίγο τον καρπό σου, μέχρι το μικρό δάχτυλο να έχει μια καλύτερη επαφή με τη γέφυρα, και ελευθέρωσε λίγο τον καρπό σου. Γιατί αυτά τα 2? Για 2 λόγους. Το να ελευθερώσεις τον καρπό (λίγο) το λέω γιατί στα μάτια μου τουλάχιστον, είδα λίγο τον βραχίονα να εξαρτάται από αυτό το κλείδωμα του καρπού. Προτιμάς να κρατήσεις το καρπό ΚΟΛΛΗΜΕΝΟ στην κιθάρα, και για να το καταφέρεις ψιλοκουνάς αγκώνα. Σωστό? Λάθος? Αν το συνδυάσεις με το επόμενο, θα καταλάβεις. Το να γυρίσεις τον καρπό και να κολλήσεις το μικρό δάχτυλο στη γέφυρα, θα σου δώσει μια καλύτερη αίσθηση του χώρου, του τί συμβαίνει γύρω από το χέρι σου. Θα νιώσεις καλύτερα που βρίσκεται η κάθε χορδή, και θα τη χτυπήσεις τη κατάλληλη στιγμή, αντί να την ψάχνεις.

Επειδή με έπιασε λογοδιάρροια, 2 πράγματα:
1) Χαμήλωσε μετρονόμο στις τεχνικές σου ασκήσεις, και δώσε βάρος στο να μη διπλώνεις δάχτυλα του αριστερού χεριού.
2) Βρες έναν τρόπο να στηρίζεις το χέρι σου, και να νιώθεις που βρίσκεται η κάθε χορδή. Αυτό είναι και 50% εμπειρικό, μην απογοητεύεσαι. Βρες μια θέση ώστε να αντιλαμβάνεσαι καλύτερα που βρίσκεται κάθε χορδή.
ΟΚ.Ευχαριστώ για τις συμβουλές.Όσο αφορά το αριστερό χέρι το δουλεύω αυτό που λες και πιστεύω πως έιναι πλά θέμα χρόνου να αφομιωθεί στο παίξιμό μου.Όσο για το δεξί χέρι νιώθω και εγώ ώρες-ώρες ότι είναι σε λάθος θέση και με δυσκολεύει. Θα το δουλέψω και αυτό και θα προσπαθήσω να βρώ μία καλύτερη θέση για τον καρπό.

11
ίσως αμα κάνεις κάποιες ασκήσεις τεχνικής σε βοηθήσει
Κάνω ασκήσεις τεχνικής σε καθημερινή βάση.Πιστεύω απλά πρέπει να δώδω ακόμη λίγο χρόνο να στρώσει καλά το χέρι και η τεχνική μου

12
καλό
απλά θέλει να το δουλέψεις και άλλο λίγο, θέμα χρόνου
Ευχαριστώ.Θα το δουλέψω κι'άλλο

13
Οι πένες σου είναι ο λόγος που είσαι κατα κύριο λόγο εκτός ρυθμού..Έμαθες τα πατήματα στο αριστερό όμως το δεξί σου είναι εντελώς στην τύχη..
Συνέχισε την προσπάθεια.Αφιέρωσε λίγο χρόνο παραπάνω στο δεξί σου χέρι.
Οκ. Ευχαριστώ για τη συμβουλή. Θα το δουλέψω

15
δηλαδή εσύ έπιασες κιθάρα στα χέρια σου για πρώτη φορά στην ζωή σου  πριν από 10 μήνες;;
Ναι.
Είχα ρωτήσει κιόλας προηγουμένως στο φόρουμ να μου πείτε αν αξίζει να ξεκινήσω γιατί πίστευα πως η ηλικία των 15 είναι αργά.(ΟΚ. Για να είμαι 100% ειλικρινής έπαιζα και λίγους μήνες κλασσική μόνος μου χωρίς δάσκαλο και τα λοιπά πριν περίπου 4-5 χρόνια αλλά στην ουσία ήταν σαν να ξεκινάω από το μηδέν)

16
Καλησπέρα και πάλι.Μετά από περίπου 10 μήνες ενασχόλησης με τι κιθάρα και τη μουσική γενικότερα αποφάσισα να γράψω το πρώτο μου ας το πούμε instrumental κομμάτι.Δεν το έχω ανεβάσει κάπου επίσημα κτλ γι' αυτό το ανεβάσα στο vocaroo και βάζω εδώ το λινκ(το έφτιαξα κάπως δοκιμαστικά για να δω τι διαδικασία και να αρχίσω σιγά σιγά να ασχολούμαι με τη σύνθεση)

https://vocaroo.com/i/s0Len23Ib2Hk
Ελπίζω να σας αρέσει.
Όλα τα σχόλια δεκτά.

17
OK. Σας ευχαριστώ

18
Καλησπέρα.Θάλω να ρωτήσω το εξής:Για να χρησιμοποιήσω tablet/κινητό/ipad κτλ σε Live αντί να έχω σε κόλλες τα τραγούδια(στίχους/ακκόρντα) πως μπορώ να το κάνω ακριβώς.Χρησιμοποιώ κάποιο πρόγραμμα ή απλά περνάω τα τραγούδια στο tablet(pdf) και τα ανοίγω και τα βλέπω.
Είμαι λίγο μπερδεμένος.Η όποια βοήθεια είναι χρήσιμη
Ευχαριστώ.

19
Α οκ. Τώρα κατάλαβα. Πρέπει δηλαδή να μάθω καλά τις συγχορδίες του κομματιού και να τις έχω στο μυαλό μου ούτως ώστε ανά πάσα στιγμή να ξέρω ποια συγχορδία ακολουθεί για να κάνω σωστά τη μετάβαση από το Α στο Β παίζοντας τις "σωστές" νότες και να ενώσω τις 2 συγχορδίες όσο καλύτερα γίνεται
Α, γειά σου. Αυτό που έχω καταλάβει, και προσπαθώ να μεταδώσω, το κατάλαβες. Το αν είναι σωστό, είναι άλλη ιστορία. Και τα αυτάκια που έβαλες στο "σωστές", εξαιρετικότατα!!
:up :up

20
Απ ότι κατάλαβα δηλαδή στη jazz προσπαθούμε να αναδείξουμε την κάθε συγχορδία ξεχωριστά.
Όχι. Τουλάχιστον, βάση αυτών που ξέρω και καταλαβαίνω. Πιστεύω ότι προσπαθούμε να αναδείξουμε τη ΜΕΤΑΒΑΣΗ από τη μια συγχορδία στην άλλη.

Δεν σκεφτόμαστε τόσο το σε ποια κλίμακα βρισκόμαστε(και απλά σολάρουμε πάνω σε αυτήν)
Η κλίμακα είναι κάτι το οποίο μπορεί να αλλάζει έστω και για 2 μέτρα. Και έχει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ σημασία σε ποια κλίμακα βρισκόμαστε.. (Άφησα κάπου να εννοηθεί το αντίθετο???)

...αλλά τι συγχορδίες παίζουν από πίσω
Οι συγχορδίες που παίζουν από πίσω αναδεικνύουν τη κλίμακα στην οποία βρισκόμαστε.

(και παίζουμε αρπίσματα κτλ για να τις αναδείξουμε)
Εδώ 2 πράγματα. Αρπίσματα παίζουμε όπου γουστάρουμε. Το αν η εκτέλεση του αρπέτζιο είναι κατάλληλη για να αναδείξει κάτι αρμονικά είναι μια άλλη ιστορία. Τα αρπέτζια στα πρότεινα κυρίως για την εξάσκηση του χεριού, και τη κατανόηση της ταστιέρας.

Και δεύτερον, αρχίζω και φοβάμαι ότι χρησιμοποιούμε διαφορετικά τη λέξη "αναδεικνύω". Αυτό που προσπαθώ να πω είναι το εξής: Έχεις ένα κομμάτι στη κλίμακα της Ρε ματζόρε. Και, κάποια στιγμή, έχεις τη συγχορδία Α7, που είναι η 5η βαθμίδα. Αυτό που σε ενδιαφέρει, δεν είναι να πεις "Κοίτα κόσμε, παίζω Α7." Χέστηκε ο κόσμος. Όταν βλέπεις μια dominant συγχορδία σαν αυτή οι σκέψεις σου είναι η εξής:

1) Α. Εχω dominant συγχορδία. Άρα, αφού είναι dominant, είναι η 5η βαθμίδα (Κανόνας), άρα σιγουρεύομαι, ότι το κλειδί μου είναι Ρε ματζόρε.
2) Εφόσον είμαι στη dominant=5η, το πιο πιθανό (όχι σίγουρο) είναι ότι μετά έρχεται η Ι, άρα η Dmaj7. Ισχύει? Πως θέλω να κάνω αυτή τη μετάβαση?
3) Τι προηγήθηκε? Εm7? Τότε κάνω μια κίνηση ii7-V7-IΔ7.  Ή μήπως ήταν Gmaj7, οπότε ΙVΔ7-V7-IΔ7?

Για να το πούμε πιο απλά: Το Autumn Leaves θα μπορούσε να βγάλει τη δίεση από τον οπλισμό, να ξεκινάει από Dm, και να είναι ίδιο. Ίδιο, ίδιο, ίδιο. Η ουσία του κομματιού δεν είναι να αναδείξεις ότι ξεκινάει από Am7. Είναι να αναδείξεις ότι μετά την Am7, 1) ανεβαίνεις μια 4η, αρα πας σε D, και  2)ο συγκεκριμένος οπλισμός δίνει D7.

Πρόσεξε λίγο πού είναι η μαγκιά: Am7=A-C-E-G & D7=D-F#-A-C. H Am7, από μόνη της, υπάρχει σε 3 διαφορετικούς οπλισμούς (Κλίμακα C, F, G). Άπαξ όμως και παίξεις την D7, έκλεισες. Αυτή υπάρχει μόνο στην G κλίμακα. Οπότε, μια συγχορδία μόνη της δε στέκεται. Δεν ορίζει το περιβάλλον που κινείται η μουσική. Χρειάζεσαι τουλάχιστον μια 2η συγχορδία, για να πεις ότι "κύριοι εδώ είμαστε, τάδε κλίμακα, λετς γκετ του μπιζνες". Για αυτό σου λέω. Δε σε νοιάζει να αναδείξεις μια ΛΑ καθαυτή, αλλά να αναδείξεις μέσω κάποιων κινήσεων ότι είμασταν Gm και ήρθαμε Am, ή είμασταν Dm και ήρθαμε Am. Αμα λες σκέτο "Ειμαι στην Αm7" σκέτο, θα σε ρωτήσω: Τη Φα πως την παίζεις? Τη Σι? Οι μεταβάσεις όμως, που ισχυρίζομαι ότι πρέπει να πέφτει το βάρος, ορίζονται από 2 συγχορδίες, και συνεπώς απο πολύ πιο καλά ορισμένη κλίμακα.
Α οκ. Τώρα κατάλαβα. Πρέπει δηλαδή να μάθω καλά τις συγχορδίες του κομματιού και να τις έχω στο μυαλό μου ούτως ώστε ανά πάσα στιγμή να ξέρω ποια συγχορδία ακολουθεί για να κάνω σωστά τη μετάβαση από το Α στο Β παίζοντας τις "σωστές" νότες και να ενώσω τις 2 συγχορδίες όσο καλύτερα γίνεται

21
1) Πιστεύετε ότι αξίζει αυτό το course? Θα με βοηθήσει?
2) Έχετε να μου προτείνεται κάποια άλλη ιστοσελίδα κτλ που θα με βοηθήσει να μάθω jazz(σε σύγκριση με rock κτλ δυσκολευομαι να βρω καλό υλικό για jazz)

Το justinguitar στο ΥΤ που σου πρότειναν έχει εξαιρετικό υλικό, και η πιο άμεση συμβουλή θα ήταν να επικεντρωθείς και εμβαθύνεις στα βίντεο που κάνει αρμονική ανάλυση. Έχω βρει και αυτό το οποίο για μένα είναι η απάντηση στο "Τι ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ μπορώ να κοιτάξω?".

3)Έχετε κάποια συμβουλή να μου δώσετε που θα με βοηθήσει να ξεκινήσω?

Δώσε όσο το δυνατόν περισσότερο βάση στην θεωρία/αρμονία. Τα ακόρντα είναι το παν. Μάθε 4φωνα ακόρντα. Μάθε όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις για να τα πιάνεις.


Υ.Γ. Αφήνω εδώ ένα mp3 όπου παίζω το κομμάτι Autumn Leaves. Την πρώτη φορά το παίζω όπως είναι στο jazz standard και τη δεύτερη φορά κάνω αυτοσχεδιασμό.

Πολύ ωραία προσπάθεια και προσέγγιση. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις για να "στραγγίξεις" ένα κομμάτι. Θα σου προτείνω κάποια πράγματα που μπορείς να τα εφαρμόσεις πρακτικά σε οποιοδήποτε κομμάτι, και θα σου δώσουν τα ερεθίσματα να δεις το εκάστοτε κομμάτι από διαφορετικές πλην χρήσιμες οπτικές γωνίες.

1) Μάθε να παίζεις τα ακόρντα του κομματιού. Ναι, ακούγεται χαζό, μέχρι να πάμε στα υπόλοιπα βήματα. Δώσε βάση στο δεξί σου χέρι, ενδεχομένως πένα+δάχτυλα. Οι "καλές" νότες κάθε συγχορδίας είναι η 3η και η 7η.
2) Μάθε να παίζεις τα ακόρντα σε τουλάχιστον 2 θέσεις. Προσωπικά, όταν το κάνω αυτό, αποφεύγω θέσεις με ανοιχτές χορδές.Μάθε να το παίζεις στη 1η θέση, στη 2η, 3η, κλπ.
3) Σε αυτό το στάδιο, θα κάνεις πιο έξυπνα πιασίματα. Δες το σαν έναν κουλό πιανίστα. Μη χοροπηδάς πάνω κάτω στη ταστιέρα, και προσπάθησε κυρίως η πιο ψηλή νότα της κάθε θέσεις να είναι κοντά στην πιο ψηλή νότα της επόμενης συγχορδίας.
4) Προσωπικός μου στόχος σε κάθε νέο jazz standard που διαβάζω είναι να βγάλω μια solo guitar βερσιόν, που να έχει ΚΑΙ τη βασική μελωδία ΚΑΙ ακόρντα. Πιο εύκολο από ότι ακούγεται.
5) Αυτό και το επόμενο είναι για μερακλήδες. Ξύπνα τον μεταλλά μέσα σου, και κάντα αρπίσματα. Κράτα τη λογική ότι οι ψηλότερες νότες θα είναι κοντινές, και μη φοβηθείς μικρά αρπίζματα 3 χορδών ξέρω γω. Η ιδέα είναι να μάθεις να παίζεις κάθε συγχορδία σε όλη τη ταστιέρα.
6) Ξέρεις ήδη πένα+δάχτυλα? Συγχαρητήρια, βγάλε το κομμάτι σε walking bass βερσιόν.

Τώρα όσον αφορά τον αυτοσχεδιασμό, θα σου πω 2 πράγματα που κατάλαβα από το mp3 που άκουσα. Αρχικά, πολύ καλά κάνεις, και εφαρμόζεις τη συμβουλή "less is more". Σε αντιλαμβάνομαι ότι προσπαθείς να κρατηθείς, και καλά κάνεις. Ένα πολύ σωστό βήμα, που προσωπικά, συχνά αποτυγχάνω να εφαρμόσω. Αυτό που επίσης κατάλαβα είναι ότι δεν δίνεις επαρκές βάρος στο τι υπάρχει ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ από κάθε συγχορδία/μέτρο. Αντιθέτως, όταν φτάνεις στο ν-οστό μέτρο λες "ΟΚ, είναι ξέρω γω Ε7, άρα έχει αυτές τις νότες. Που βρίσκομαι, εδώ, θα κάνω μισή κλίμακα προς τα πάνωκάτω μέχρι να βρω μια νότα της συγχορδίας και κομπλέ.".

Τι θα σου έλεγα λοιπόν, για το συγκεκριμένο κομμάτι. 1ο, και βασικότερο. ΕΚΤΥΠΩΣΕ ΤΟ. Πάρε το χαρτί, πάρε μολύβι, και σε κάθε ακόρντο σημείωσε τις νότες. Πάντα 4φωνα. Αφού το κάνεις, θα δεχθείς ότι στα 4/4 που είναι, θα παίζεις μια νότα στο "1" και μια στο "4". Και εκεί, θα κάνεις τη εξής μελέτη. Για κάθε ΖΕΥΓΑΡΙ μέτρων (1-2, 2-3, 3-4, κλπ) θα κάνεις την εξής διεργασία, την οποία στη μεταφέρω σαν παράδειγμα:

Ξεκινάς το κομμάτι. Πρώτη συγχορδία Αm7. Αυτή είναι A-C-E-G. H C=3η και G=7η. Αυτές είναι οι "καλές" σου νότες.
Επόμενο μέτρο είναι D9=D-F#-A-C-E.
Εσύ λοιπόν, αυτό που θες να φωνάξεις δεν είναι "ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΤΑΔΕ ΜΙΝΟΡΕ!!". Αυτό που θες να φωνάξεις είναι "ΠΗΓΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΔΕ ΣΤΗΝ ΤΑΔΕ!!". Για να το καταφέρεις αυτό πάνω στον αυτοσχεδιασμό, έχεις 2 τρόπους:
-Το κάνει το backing track για σένα. Και πάνω σε αυτό βρίσκεις τις ΚΟΙΝΕΣ νότες στο ζευγάρι μέτρων σου. Στη προκειμένη περίπτωση, η νότα "Α" είναι μια κοινή νότα. Υπάρχει και στις 2 συγχορδίες. Στην Αm7 είναι 1η βαθμίδα και στην D είναι 5η βαθμίδα. Μμμ... Άλλη κοινή νότα είναι η C. Και για δες.  Στην Αm7 είναι 3η βαθμίδα και στην D είναι 7η βαθμίδα. Γαμό? (In your face, λογοκρισία του kithara). Και με αυτό το τρόπο έχεις ΕΝΏΣΕΙ το 1ο και το 2ο μέτρο. Επόμενο βήμα, να ενώσεις το 2ο με το 3ο, κλπ.. Αλλά αυτός είναι ο βαρετός τρόπος.
-Το κάνεις εσύ, γιατί εσύ παίζεις και κάνεις ότι γουστάρεις. Φτιάχνεις εσύ τη μετάβαση. Αλλά πρέπει να προσέξεις. Μπορείς να ξεκινήσεις από οποιαδήποτε νότα της πρώτης συγχορδίας στο τέλος του πρώτου μέτρου, και να πας σε οποιαδήποτε νότα της δεύτερης συγχορδίας στην αρχή του δεύτερου μέτρου. Ότι συνδυασμό γουστάρεις. Η ουσία όμως είναι να αναδείξεις τη μετάβαση. Αν εσύ πας από G σε Α, πάει στράφι. Η Α υπάρχει και στις 2. Ο ακροατής δε θα καταλάβει "μετάβαση". Αν όμως πας από G σε F#, τότε γαμό!. Η F# δεν υπάρχει στη πρώτη. Το γεγονός ότι η μετάβαση αυτή είναι ημιτόνιο είναι ένα επιπλέον +, αλλά για την ώρα μείνε στο ότι πήγες σε μια νότα που δεν υπάρχει στη πρώτη συγχορδία. Είναι καταραμένο να ακουστεί ωραία. Πήρες νότες που δεν υπάρχουν εκατέρωθεν, είναι ωραίες βαθμίδες (απο 7η σε 3η), είναι ημιτόνιο. Δεν έχει επιλογή να ακουστεί άσχημα. Άλλη μετάβαση είναι από Ε σε F# ή D. Δεν είναι 3ες ή 7ες αλλά και πάλι θα κάνουν τη δουλειά.

Και μετά πας στα μέτρα 2 και 3, δλδ από D9 σε Gmaj7. Και πάλι ψάχνεις καλές μεταβάσεις. Και βρίσκεις σταδιακά όλες τις πιθανές μεταβάσεις. Και βλέπεις ποιες ταιριάζουν με ποιες. Τι μπορείς να κάνεις στα ενδιάμεσα? Αρπέζ. Walking bass. Τα panda. Το θέμα είναι να φύγεις από τη λογική "Τώρα έχω λα, τώρα έχω μι, τώρα παίζω λα, τώρα παίζω μι", αλλά να το δεις με συνέχεια. Ξεκινάς από μια μινόρε 7, ανεβαίνεις μια 4η, μετά άλλη μια, μετά άλλη μια. Και αυτό που θες, είναι να αναδείξεις αυτή την ακολουθία.

Ελπίζω να μη σε μπέρδεψα. Ότι σε μπερδεύει, το συζητάμε. Αυτό που θα ήθελα να μείνει από όλα αυτά είναι ότι όλα τα παραπάνω εφαρμόζονται μάλλον σε οποιοδήποτε κομμάτι evah. Τέλος, ελπίζω να μη φάνηκε κάποιο υφάκι. Αυτά που γράφω είναι μια απλοϊκή προσέγγιση που απευθύνεται σε άτομα που προσπαθούν να φτιάξουν μια βάση. Και πρακτικά, όσα ξέρω. Αν όλα αυτά σου είναι ήδη γνωστά, συγχωράτε με, και ας τα αφήσουμε μπας και βοηθήσουν κάποιον άλλο.
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση, το χρόνο και τις συμβουλές σου. Απ ότι κατάλαβα δηλαδή στη jazz προσπαθούμε να αναδείξουμε την κάθε συγχορδία ξεχωριστά. Δεν σκεφτόμαστε τόσο το σε ποια κλίμακα βρισκόμαστε(και απλά σολάρουμε πάνω σε αυτήν) αλλά τι συγχορδίες παίζουν από πίσω (και παίζουμε αρπίσματα κτλ για να τις αναδείξουμε)

22
Θέλω να ρωτήσω αν έχετε να μου πρετείνεται κάποια συγκεκριμένα κομμάτια/album για να ακούσω.Σας ευχαριστώ

23
έχω ακούσει ότι τα βιβλία του Joe Pass είναι πολύ καλά, αν και παλιά.
ΟΚ. Θα τα ψάξω και αυτά

24

 Οκ. Δεν τα ξέρω ακόμη αυτά. Τώρα άρχισα να ασχολούμαι με jazz. Σιγά σιγά θα αρχίσω να ακούω και να μάθω διάφορα είδη jazz.



Ακους jazz??


Destruction,ακους;
 :yeah :yeah


Ατακα της παρεας ειναι αυτη.
Εχει χρησημοποιηθει ΚΑΙ για καμακι.Βεβαια η εκφραση της κοπελας που δεν καταλαβε την ερωτηση,ηταν ολα τα ευρα ;D ;D
Αυτό ήθελα να πω. Τα jazz ακούσματα μου είναι ελάχιστα(αλλά θα αρχίσω να προσπαθήσω να ακούω ένα album  την ημέρα για λίγο καιρό για να πάρω ακούσματα, έχω εφαρμόσει αυτή τη τακτική και πιο παλία όταν ήθελα να μάθω λίγο funk και μπορώ να πω πως δούλεψε). Γενικώς μου αρέσει η jazz από τα λίγα που έχω ακούσει αλλά δεν  έχω ψαχτεί καθόλου. Τώρα για την ατάκα ούτε εγώ καταλαβα μέχρι που googlara "Destruction"

25
έχει πολλά είδη jazz, το αγαπημένο μου είναι το balkan - fusion, που έχει πολλά ντόπια/ορθόδοξα αλλά και gypsy χαρακτηριστικά.
Οκ. Δεν τα ξέρω ακόμη αυτά. Τώρα άρχισα να ασχολούμαι με jazz. Σιγά σιγά θα αρχίσω να ακούω και να μάθω διάφορα είδη jazz.

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 7