Το Στέκι των Κιθαρωδών
Ειδικά θέματα => Τρόποι παιξίματος, τεχνικές => Τα καλύτερα... => Μήνυμα ξεκίνησε από: Pontifikas στις 28/02/03, 21:29
-
Αυτό είναι ένα θέμα που έπρεπε κατα την γνώμη μου να υπάρχει στο "Θεωρία και πράξη".
Είμαι αρχάριος κιθαρίστας(μάλλον δεν είμαι καν κιθαρίστας ακόμα :P).Εχω κάποιοιες πιστεύω βασικές ερωτήσεις.
α)Ποια είναι η σωστή στάση για να παίζεις κιθάρα?Διαφέρει ανάλογα με το είδος της κιθάρας,την φυσιολογία του καθενός?
β)Ποια είναι η σωστή στάση του καρπού?
γ)Πως συντηρείς μια κιθάρα(Ηλεκτρική,κλασική κτλ)?
δ)Πως χορδίζεις σωστά την κιθάρα?
Είναι στοιχειώδη και αν αρχίσεις στραβά θα το μάθεις στραβά και άντε να ξεμάθεις(όπως με κάθε πράγμα στην ζωή).
Τα παραπάνω είναι και ερωτήσεις μου που θα ήθελα να μου απαντήσετε αλλά και πρόταση προς τους Admins να τα συντάξουν και να τα έχουν κάπου.Καλό θα είναι πιστεύω.
-
as prospathisw na apantisw
a)ontws yparxei swsti stasi alla einai kai proswpiko thema opote den kserw
b)tou aristerou i deksiou xeriou?
c)iparxoun ta analoga proionta
d)me ena kourdistiri...
an kai auta ligo poli einai perifereiaka
-
καλυτερα να πας σε ενα δασκαλο! Γιατι οχι μονο οτι μαθεις λαθος ειναι δυσκολο να το ξε-μαθεις αλλα απο λαθος τεχνικη μπορει να παθεις τετοια ζημια που οχι κιθαρα δε θα μπορεις να ξαναπαιξεις, αλλα ουτε πιρουνι για να φας δε θα μπορεις να κρατησεις!
ΜΕΓΑΣ
-
Συμφωνω μαζι σου φιλαρα .Εγω πριν αρχισω μαθηματα με καθηγητη ειχα παρει ενα βιβλιο αλλα ....Κοντεψα να παθω τενοντιτιδα
-
Ακομα και τα εικονογραφημενα βιβλια ή οι βιντεοκασσεττες δεν μπορουν να αντικαταστησουν ενα καλο δασκαλο! Ακομα και αν αυτος ο "καλος" δασκαλος εχει συμετασχει στα παραπανω! Αλλο ειναι το "ζωντανο" μαθημα πως να το κανουμε!
-
Εδω αυτοδιδακτος επισης ;D ;D
1) Διαφερει, αρκει να ειναι τα κλειδια στο επανω μερος στο υψος του ωμου
2) Δεν ξερω, η φυσιολογικη προφανως
3) Σκουπισμα μετα το παιξιμο ( των χορδων ε :P :-[ ) με ειδικο πανακι και το καλοκαιρι ολων των υπολειμματων ιδρωτα
4) Με διαπασον και αφου βρεις τη λα (5η) απ΄αυτο συνεχιζεις κουρδιζοντας και τις υπολοιπες
-
Επιτελους! Για να επανελθουμε!
3.γιατι "ειδικο" πανακι! Εγω με απλο ξεσκονοπανω τις καθαριζω!
4.Για να χορδισουμε τη Σι απο τη Σολ, παταμε το 4ο ταστο!
-
Gia na kourdiseis tin kithara arxika prepei na einai kourdismenh h 5h xordh.Apo kei kai pera me armonikes kourdizeis kai tis upoloipes.Akoma an eisai neos kitharistas(san ki emena) kai to auti den einai bioniko perneis ena kourdistiri - metronomo kai katharizeis . Swsth thesh toulaxiston gia thn klassikh einai :
Bazeis thn kithara panw sto aristero sou podi
Den skubeis , kai oso anebaineis tasta anoigeis kai thn masxalh sou metakinwntas etsi olo to xeri
Kata thn metakinhsh auth prepei na frontizeis o karpos na mhn lugizei polu kai an proekteineis ton braxiona na einai kathetos sto mpratso ths kithara.
Oson afora thn sunthrhsh den kserw tipota.
-
Κατα την γνωμη μου (απο ο,τι με εχει διδαξει η εμπειρια μεχρι τωρα)
α) Καθιστος η κιθαρα ακουμπα στον μηρο οποτε η σταση ειναι δεδομενη. Ορθιος θα βρεις την θεση μονος σου μιας και οσα ειπες παιζουν ρολο. Επισης βασικο ειναι τι θελει κανεις να παιξει στην κιθαρα, εξ'ου και οι διαφορετικες στασεις που βλεπουμε σε κιθαριστες. Πχ. ως προς το υψος αλλοτε ψηλα στο στηθος σε στυλ Αδερφοι Κατσαμπα και αλλοτε κρεμασμενη λιγο πανω απο το γονατο (υπερβαλλω αλλα βλεπε Sheinker κλπ). Μπαρε παντως δεν πιανεις με την κιθαρα κρεμασμενη λιγο πανω απο τα γονατα ;D ;D ;D
β) Δεν ξερω αν εννοεις αριστερο ή δεξι χερι
γ) Η καλυτερη μεθοδος ειναι οι επισκεψεις σε εναν καλο μαστορα (και οργανοποιο κατα προτιμηση).
δ) Με το αυτι πρωτον για να το εξασκεις με την ευκαιρια αυτη καθε φορα και δευτερον για να ξερεις ποτε χρειαζεσαι αλλαγμα χορδων ή να πας την κιθαρα σου για σερβις.
Λοιπον....Κουρδιζεις την Λα κατα προτιμηση με διαπασων ή ηλεκτρονικο κουρδιστηρι και μετα τις υπολοιπες με αρμονικες στο 5ο, 7ο ταστο. Στην συνεχεια ελεγχεις καθε χορδη πατημενη στο 5ο ταστο με την αμεσως απο κατω της ελευθερη και την αμεσως απο πανω της πατημενη στο 10ο ταστο (εξαιρεση ειναι η σι οπου πατας 4ο και 9ο ταστο αντιστοιχα). Στην συνεχεια ελεγχεις την αρμονικη στο 12ο ταστο της καθε χορδης ξεχωριστα με τον τονο που δινει η ιδια χορδη οταν την χτυπας ελευθερη. Τελος ελεγχεις παιζοντας μια συγχορδια Μι ματζορε στο πρωτο ταστο και το ιδιο με μπαρε στο 7ο. Συνεχιζεις τον ελεγχο με μπαρεδες λα στο 5ο ταστο και στο 12ο, ντο στο 8ο ταστο και στο 15ο.
Σορρυ για την επεκταση αλλα εσυ ζητησες πως κουρδιζεται ΣΩΣΤΑ η κιθαρα και για μενα αυτος ειναι ο μονος τροπος για να ξερεις οτι η κιθαρα σου παιζει σωστα σε ΟΛΟΚΛΗΡΗ την ταστιερα. Τωρα για γρηγορα κουρδισματα σε live χρησιμοποιησε απλα ενα ηλεκτρονικο κουρδιστηρι η το πρωτο μονο βημα απο τα παραπανω.
CU...=Clapton=
-
γεια σας παιδια...ειμαι καινουρια εδω κ επισης αυτοδιδακτη...δεν ξερω αν ειναι σωστος ο τροπος που παιζω αλλα ξερω πως τα τραγουδια μου ακουγονται καλα ;D θελω ομως να ρωτησω αν μπορω να βρω μια ιστοσελιδα που να με βοηθησει να βρω καποια tabs που δεν ξερω...υπαρχει????? ???
-
Καλως ορισες συναδελφισα!
Τι τραγουδια (ειδος) ειναι αυτα που ακουγονται ωραια? ;)
Αυτην την στιγμη δεν εχω προχειρα καποια sites αλλα αν κανεις μια βολτα στα forum του kithara θα βρεις..
Καλες σολιες ;)
CU...=Clapton=
-
για ξενο:
mx tabs (http://www.mxtabs.net)
olga (http://www.olga.net)
-
Επισης πολυ καλο κι με ποικιλια ειναι το http://www.guitaretab.com
-
Ξεθαύουμε το τόπικ!!
Εδώ και κανά 7μηνο, έχω ξεκινήσει κλασσική , alone, χωρίς δάσκαλο. Μέχρι τώρα, έχω βγάλει πολλά τραγούδια, χρησιμοποιώντας ταμπς (www.ultimate-guitar.com). Επειδή ακούω αρκετά πανκ, βγάζω τραγούδια κυρίως από εκεί.
Έχω παρατηρήσει λοιπόν, πως σχεδόν σε όλα τα τραγούδια, παίζεται μία συγκεκρημένη συγχοδία, που απλά ανεβοκατεβαίνει στα τάστα:
Η ερώτηση μου (επιτέλους!) είναι η εξής: Πως την παίζουμε? Εγώ χρησιμοποιώ μόνο τον δείκτη κ τον παράμεσο, αλλά δίλοι που κάνουν μάθημα μ λένε πως πρέπει να χρησιμοποιώ και το μικρό.
1ο 2ο 3ο τάστο
-----|-----|-----|
-----|-----|-----|
-----|-----|-----|
-----|-----|--ο--|
-----|-----|--ο--|
--0--|-----|-----|
Με κυκλάκι έχω σημειώσει, τα τάστα των χορδών που πρέπει να παίζουμε. (παίζουμε μόνο τις 3 τελευταίες χορδές)
1ο 2ο 3ο τάστο
-----|-----|-----|
-----|-----|-----|
-----|-----|-----| <---Έτσι παίζω εγώ (αριθμοί: δάκτυλο, 1: δείκτης, 2 μέσος κλπ)
-----|-----|--3--|
-----|-----|--3--|
--1--|-----|-----|
1ο 2ο 3ο τάστο
-----|-----|-----|
-----|-----|-----|
-----|-----|-----|
-----|-----|--4--| < Έτσι μου λένε να παίζω.
-----|-----|--3--|
--1--|-----|-----|
Ποιο είναι το "σωστό" (ή το αποδεκτό, τεσπα...)
-
Ξεθαύουμε το τόπικ!!
Εδώ και κανά 7μηνο, έχω ξεκινήσει κλασσική , alone, χωρίς δάσκαλο. Μέχρι τώρα, έχω βγάλει πολλά τραγούδια, χρησιμοποιώντας ταμπς (www.ultimate-guitar.com). Επειδή ακούω αρκετά πανκ, βγάζω τραγούδια κυρίως από εκεί.
Έχω παρατηρήσει λοιπόν, πως σχεδόν σε όλα τα τραγούδια, παίζεται μία συγκεκρημένη συγχοδία, που απλά ανεβοκατεβαίνει στα τάστα:
Η ερώτηση μου (επιτέλους!) είναι η εξής: Πως την παίζουμε? Εγώ χρησιμοποιώ μόνο τον δείκτη κ τον παράμεσο, αλλά δίλοι που κάνουν μάθημα μ λένε πως πρέπει να χρησιμοποιώ και το μικρό.
1ο 2ο 3ο τάστο
-----|-----|-----|
-----|-----|-----|
-----|-----|-----|
-----|-----|--ο--|
-----|-----|--ο--|
--0--|-----|-----|
Με κυκλάκι έχω σημειώσει, τα τάστα των χορδών που πρέπει να παίζουμε. (παίζουμε μόνο τις 3 τελευταίες χορδές)
1ο 2ο 3ο τάστο
-----|-----|-----|
-----|-----|-----|
-----|-----|-----| <---Έτσι παίζω εγώ (αριθμοί: δάκτυλο, 1: δείκτης, 2 μέσος κλπ)
-----|-----|--3--|
-----|-----|--3--|
--1--|-----|-----|
1ο 2ο 3ο τάστο
-----|-----|-----|
-----|-----|-----|
-----|-----|-----|
-----|-----|--4--| < Έτσι μου λένε να παίζω.
-----|-----|--3--|
--1--|-----|-----|
Ποιο είναι το "σωστό" (ή το αποδεκτό, τεσπα...)
Δεν υπάρχει απόλυτα σωστός και απόλυτα λάθος τρόπος. Πάντως ο δικός σου τρόπος έχει ένα πλεονεκτημα.Αφήνεις ελεύθερο το μικρό δάκτυλο το οποίο μπορεί να πατήσει σε άλλο τάστο και να αλλάξει το είδος της συγχορδίας. Αυτό θα το δείς όταν αρχίσεις να παίζεις και άλλα ακόρντα εκτός απο power chords.
-
εγώ συχνά τις power chords τις παίζω έτσι:
4
4
1
για μένα είναι πολύ πιο άνετο και ποζεράδικο
-
Ξεθαύουμε το τόπικ!!
Εδώ και κανά 7μηνο, έχω ξεκινήσει κλασσική , alone, χωρίς δάσκαλο. Μέχρι τώρα, έχω βγάλει πολλά τραγούδια, χρησιμοποιώντας ταμπς (www.ultimate-guitar.com). Επειδή ακούω αρκετά πανκ, βγάζω τραγούδια κυρίως από εκεί.
[...]
Ποιο είναι το "σωστό" (ή το αποδεκτό, τεσπα...)
Δεν υπάρχει απόλυτα σωστός και απόλυτα λάθος τρόπος. Πάντως ο δικός σου τρόπος έχει ένα πλεονεκτημα.Αφήνεις ελεύθερο το μικρό δάκτυλο το οποίο μπορεί να πατήσει σε άλλο τάστο και να αλλάξει το είδος της συγχορδίας. Αυτό θα το δείς όταν αρχίσεις να παίζεις και άλλα ακόρντα εκτός απο power chords.
δεν υπαρχει πλεονεκτημα στη συγκεκριμενη περιπτωση, διοτι η φυση της "συγχωρδιας" ειναι τετοια που δεν μπορει να κανει τιποτε το 4ο δακτυλο, αλλα ακομα και να κανει κατι συγουρα δεν μπορει να παιξει την 3η βαθμιδα ωστε να αλλαξει το ειδος της συγχωρδιας, αφου και αυτο γινεται με το πατημα ή οχι του 2ου δακτυλου που ουτως ή αλλως ο φιλος μας δεν χρησιμοποιει στην συγκεκριμενη περιπτωση!
-
Με το 4ο δάκτυλο μπορείς να κάνεις εναλλαγή από ματζόρε σε τετάρτης όταν το ματζόρε το παίζεις μπαρέ με την τονική στη λα χορδή.Για το power chord όντως δεν παίζει ρόλο,δεν αναφερόμουν σε αυτο. Παρεπιπτώντος, η λέξη συγχορδια γιατί σε εισαγωγικά;;;;;
-
...διοτι συγχωρδια εννοουμε την συνηχηση Ι-ΙΙΙ-V οπου η V μπορει και να παραλειφθει, οταν παραλειπεται η ΙΙΙ εχουμε απλα ενα διαστημα 5ης και οχι συγχωρδια! Εχουμε ηχο "κουφιο" οπως λεγεται και στην ορολογια! Η "υφη" της συγχωρδιας δινεται με την ΙΙΙ (maj ή min). ;)
-
...διοτι συγχωρδια εννοουμε την συνηχηση Ι-ΙΙΙ-V οπου η V μπορει και να παραλειφθει, οταν παραλειπεται η ΙΙΙ εχουμε απλα ενα διαστημα 5ης και οχι συγχωρδια! Εχουμε ηχο "κουφιο" οπως λεγεται και στην ορολογια! Η "υφη" της συγχωρδιας δινεται με την ΙΙΙ (maj ή min). ;)
Δηλαδή η τετάρτης (I-IV-V) δεν είναι συγχορδία;;;; Συγχορδία είναι όταν ακούγονται δύο η περισσότερες νότες ταυτόχρονα,ανεξάρτητα από τα διαστήματά τους. Και I-II να παιχτεί,πάλι συγχορδία θα είναι κτλ.
-
Δηλαδή η τετάρτης (I-IV-V) δεν είναι συγχορδία;;;; Συγχορδία είναι όταν ακούγονται δύο η περισσότερες νότες ταυτόχρονα,ανεξάρτητα από τα διαστήματά τους. Και I-II να παιχτεί,πάλι συγχορδία θα είναι κτλ.
Αντιγράφω από το βιβλίο του Γ. Φακανά "Οι Κλίμακες Της Σύγχρονης Μουσικής":
Ακόρντα είναι ομάδες από 3 τουλάχιστον νότες, που συνηχούν (ηχούν ταυτόχρονα) και υποστηρίζουν τη μελωδία, η οποία αποτελείται από μία νότα (δηλαδή δε συνηχεί μαζί της καμία άλλη την ώρα που ηχεί εκείνη).
-
Οι power chords είναι απλώς διαστήματα...
-
Δηλαδή η τετάρτης (I-IV-V) δεν είναι συγχορδία;;;; Συγχορδία είναι όταν ακούγονται δύο η περισσότερες νότες ταυτόχρονα,ανεξάρτητα από τα διαστήματά τους. Και I-II να παιχτεί,πάλι συγχορδία θα είναι κτλ.
Συγχωρδιες ειναι ΜΟΝΟΝ αυτες που περιεχουν την 3η! Μη ξεχασουμε και αυτα που ξερουμε τωρα! Το I-IV-V που λες πρεπει να λυθει στο Ι-ΙΙΙ-V το γνωστο ως καθυστερηση της 3 απο την 4. Αν η 4 ειναι προετοιμασμενη απο την προηγουμενη συγχωρδια λεγεται καθυστερηση και αν οχι λεγεται γειτονικος θφογγος που και παλι λυνεται στη 3!
Αντιγράφω από το βιβλίο του Γ. Φακανά "Οι Κλίμακες Της Σύγχρονης Μουσικής":
Ακόρντα είναι ομάδες από 3 τουλάχιστον νότες, που συνηχούν (ηχούν ταυτόχρονα) και υποστηρίζουν τη μελωδία, η οποία αποτελείται από μία νότα (δηλαδή δε συνηχεί μαζί της καμία άλλη την ώρα που ηχεί εκείνη).
...αναθεμα με και αν καταλαβα! Ο καθενας βγαζει και απο ενα βιβλιο στην Ελλαδα τωρα πια... :-\
-
Δηλαδή η τετάρτης (I-IV-V) δεν είναι συγχορδία;;;; Συγχορδία είναι όταν ακούγονται δύο η περισσότερες νότες ταυτόχρονα,ανεξάρτητα από τα διαστήματά τους. Και I-II να παιχτεί,πάλι συγχορδία θα είναι κτλ.
Συγχωρδιες ειναι ΜΟΝΟΝ αυτες που περιεχουν την 3η! Μη ξεχασουμε και αυτα που ξερουμε τωρα! Το I-IV-V που λες πρεπει να λυθει στο Ι-ΙΙΙ-V το γνωστο ως καθυστερηση της 3 απο την 4. Αν η 4 ειναι προετοιμασμενη απο την προηγουμενη συγχωρδια λεγεται καθυστερηση και αν οχι λεγεται γειτονικος θφογγος που και παλι λυνεται στη 3!
Αντιγράφω από το βιβλίο του Γ. Φακανά "Οι Κλίμακες Της Σύγχρονης Μουσικής":
Ακόρντα είναι ομάδες από 3 τουλάχιστον νότες, που συνηχούν (ηχούν ταυτόχρονα) και υποστηρίζουν τη μελωδία, η οποία αποτελείται από μία νότα (δηλαδή δε συνηχεί μαζί της καμία άλλη την ώρα που ηχεί εκείνη).
...αναθεμα με και αν καταλαβα! Ο καθενας βγαζει και απο ενα βιβλιο στην Ελλαδα τωρα πια... :-\
Δε θεωρώ πρέπον να χαρακτηρίζεις ένα άτομο σαν το Φακανά ώς "ο καθένας", ούτε να κρίνεις την ποιότητα ενός βιβλίου από μία πρόταση που συντακτικά σου είναι δυσνόητη (αν και στα μάτια μου είναι πεντακάθαρη), ούτε να τοποθετείς στο "τώρα πια" ένα βιβλίο 17 ετών. Το συγκεκριμένο βιβλίο προσωπικά με άνεση θα το χαρακτήριζα "βίβλο" και την οποιαδήποτε ένστασή σου θα τη δεχόμουν αφού πρώτα το εξέταζες και εσύ με σοβαρότητα. Φιλικά, πάντα. :)
Στο θέμα των συγχορδιών, είναι γεγονός ότι η ΙΙΙ είναι πολύ βασική, εφ' όσον καθορίζει την ποιότητα της συγχορδίας και δεν παραλείπεται σχεδόν ποτέ. Τα ακόρντα sus, όπου η IV αντικαθιστά την ΙΙΙ, χρησιμοποιούνται "περαστικά", όπως είπε και ο sotriani. Η V, αντιθέτως, δε χαρακτηρίζει το ακόρντο, αλλά απλώς συμπληρώνει την τρίφωνη κατασκευή του και παραλείπεται πολύ συχνά, εκτός των περιπτώσεων όπου έχουμε b5 ή #5, όπου και επιβάλλεται να ακουστεί.
-
Ευχαρηστω για την επισημανση, μα επετρεψε μου να θεωρω τον Φακανα περισσοτερο τυχοδιωκτη παρα μουσικο, και το ωδειο του "μαγαζι" παρα σχολη μουσικης! Δεν θελω να ανοιξω αντιπαραθεση αλλα αυτη ειναι η γνωμη μου...