Ειδικά θέματα > Τα καλύτερα...

Walking Bass

(1/5) > >>

Anaximandros:
   Είναι ένα παίξιμο που ακούγεται πολύ στη Jazz. Μπορεί να παίζεται από ηλεκτρικό μπάσο (ένταστο ή άταστο) ή από κοντραμπάσο (ή μάλλον κυρίως από κοντραμπάσο). Επίσης, έχω ακούσει σε μικρές Jazz μπάντες χωρίς ντραμς, να παίζει Walking Bass η κιθάρα.
   Ποιοι όμως είναι οι κανόνες του; ποιοι είναι οι νόμοι του; πώς θα μπορώ να μαντέψω τι θα παίξω στο επόμενο μέτρο; πώς αναλύουν τις συγχορδίες; πώς μαντεύουν τις μετατροπίες; Είναι ίσως ένα είδος μύησης. Έχω κάνει μύηση και σαν κιθαρίστας και σαν μπασίστας στο Παραδοσιακό (μιλάω για Παραδοσιακό και όχι απλά για νησιώτικα) και στο Ρεμπέτικο και μπορώ να μαντεύω τι θα παίζω ακόμη και την πρώτη φορά που θα παίζω ένα κομμάτι. Όμως τι πρέπει να κάνω για να μάθω Walking Bass!;

   Θέλω πολύ να μάθω Walking Bass! Έχω τις γνώσεις για πτυχίο Αρμονίας, που σημαίνει ότι μπορείτε αν έχετε γνώσεις πιάνου πάνω στη Jazz, να μου μιλάτε σα να είμαι πιανίστας (πχ να μου λέτε πώς αναλύονται οι συγχορδίες στο πιάνο για να ακούει και να επιλέγει ο μπασίστας κτλ). Ξέρω ότι Jazz αρμονία δεν είναι σαν την αρμονία που ξέρω. Ξέρω όμως ότι η αρμονία που ξέρω είναι μία καλή βάση για να μελετήσω τη Jazz.

   Και πάλι, θέλω πολύ να μάθω Walking Bass! Πώς θα μάθω;

Arg0:
Για δες εδώ: http://en.wikipedia.org/wiki/Walking_bass

YmiRLinG:
ΚΑταρχας το μσν μου το εχεις οτι παιζω λιγο walking το ξερεις ε γιατι δεν ρωτας? ::) :P

Αλλα θα πω μερικα ιψλα απεδω. Αρχικα για να ξεκινησουμε απο την πολυ βαση. Οταν θες να παιξεις walking θα παιξεις τεταρτα. Τεταρτα ομως να μην χανουν μπιτ απο τον μετρονομο. Πιασε λοιπον ενα jazz κομματι. Δες τι ακορντα εχει. Σε καθε μετρο του λοιπον παιζε την τονικη της συγχορδιας σε τεταρτα απλα πραγματα.

Στη συνεχεια μπορεις να παιζεις μεσα στο μετρο παντα σε τεταρτα οποιαδηποτε νοτα της συγχορδιας. Δηλαδη μπορεις ας πουμε να παιξεις 1-3-5-7 της συγχορδιας.

Επισης μεγαλη χρηση στο walking εχουν οι χρωματικες. Δεν εχω χρονο αλλα αν θελετε θα τα αναλυσω καποια στιγμη

Holy Diver:
Λοιπόν, στην προκείμενη περίπτωση, οι γνώσεις σου περί voice leading στην κλασσική αρμονία θα βοηθήσουν πολύ. Ψάξε τις κοινές νότες μεταξύ δύο ακόρντων και χρησιμοποίησε τις ως πέρασμα. Πχ, ενα απλό II V I: D-7b5 G7 Cmaj7. Το D-7b5 έχει τις νότες d, f, ab, c. Το G7 g, b, d, f. Το d μπορεί να χρησιμοποίηθεί σαν ένα ομαλό πέρασμα στην επόμενη συγχορδία. Το ίδιο ισχύει και με το b, το οποίο είναι το 7 του Cmaj7.

Jimi Pap:

--- Παράθεση από: Holy Diver στις 19/07/07, 14:27 ---Λοιπόν, στην προκείμενη περίπτωση, οι γνώσεις σου περί voice leading στην κλασσική αρμονία θα βοηθήσουν πολύ. Ψάξε τις κοινές νότες μεταξύ δύο ακόρντων και χρησιμοποίησε τις ως πέρασμα. Πχ, ενα απλό II V I: D-7b5 G7 Cmaj7. Το D-7b5 έχει τις νότες d, f, ab, c. Το G7 g, b, d, f. Το d μπορεί να χρησιμοποίηθεί σαν ένα ομαλό πέρασμα στην επόμενη συγχορδία. Το ίδιο ισχύει και με το b, το οποίο είναι το 7 του Cmaj7.

--- Τέλος παράθεσης ---

Αυτο που λες ειναι Dm7b5 και οχι D7b5,δεν ειναι dominant.Απλα διευκρινιζω για να μην μπερδευτει το παιδι που ρωταει.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση
Mobile View