101
Εκμάθηση – Πρώτα βήματα / Απ: Ακόρντα F shape
« στις: 03/11/17, 12:34 »
έγινε αντικατάσταση φωτογραφιών photobucket και είναι αναγνώσιμο!
Χάσατε το μουσικό όργανό σας ή σας το έκλεψαν; Δηλώστε το εδώ!
Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση. 101
Εκμάθηση – Πρώτα βήματα / Απ: Ακόρντα F shape« στις: 03/11/17, 12:34 »
έγινε αντικατάσταση φωτογραφιών photobucket και είναι αναγνώσιμο!
102
Εφέ / Απ: Κατασκευή DIY: Φτιάχνουμε κάτι μαζί;..τι θα κάνατε κέφ« στις: 02/11/17, 08:46 »
Εγώ , ζήτησα και έχω αλλάξει στα ''κυριότερα'' άρθρα μου περίπου 60 φωτογραφίες που μου πήρε χρόνο πάνω από 10 μέρες (όταν είχα χρόνο) ανεβάζοντας τις στο B Blogger , αν και αυτοί κάποια μέρα το ίδιο θα κάνουν ζητώντας συνδρομή (αν και μικρή είναι μηνιαία...) . Υπάρχουν παράπονα σ' όλο τον κόσμο (ειδικά Αμερικανών εκπαιδευτικών...) , τουλάχιστον για ένα μικρό χώρο να ήταν δωρεάν...
103
Μουσικά νέα και συζητήσεις / Απ: “ΝΟΣΟΣ” ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ« στις: 31/10/17, 19:20 »Καθόλου ίσα ίσα το video (ποστ στις 29-10-17) του μη ειδικού αναφέρεται αναλυτικά στην τενοντίτιδα. Απλά επειδή είπες μη ειδικός έδωσα το link όπου φαίνεται ότι ο άνθρωπος έχει όχι μόνο καλές γνώσεις μπουζουκιού και παίζει σωστά αλλά ασχολήθηκε και με την τενοντίτιδα και θα το ξαναδιαφημήσω, χωρίς να τον γνωρίζω τον άνθρωπο, να το δουν όλοι μέχρι τέλους. 104
Μουσικά νέα και συζητήσεις / Απ: “ΝΟΣΟΣ” ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ« στις: 31/10/17, 00:06 »
...ναι δεν είναι ειδικός, είναι όμως παθών και καλός μουσικός μπουζουκιού που προσφέρει αφειδώς τις γνώσεις του κι έχω ακούσει τα καλύτερα λόγια. Εδώ δεκάδες μαθήματα του για το μπουζούκι:
http://youtube.com/results?search_query=%CE%91%CE%9D%CE%94%CE%A1%CE%95%CE%91%CE%A3+%CE%A3%CE%A4%CE%95%CE%A6%CE%91%CE%9D%CE%91%CE%9A%CE%97%CE%A3 105
Μουσικά νέα και συζητήσεις / Δώρο για κιθαρίστες« στις: 30/10/17, 18:18 »
χειροποίητο τραπέζι με παλιές ή φτηνές ακουστικές κιθάρες
106
Μουσικά νέα και συζητήσεις / Απ: “ΝΟΣΟΣ” ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ« στις: 30/10/17, 14:19 »Αν ψάξω, μάλλον θα βρω.Το θέμα ήταν ‘’Δελτίο τύπου για τη νόσο των μουσικών’’. Ο συγκεκριμένος πιανίστας σίγουρα κάποια στιγμή, αν συνεχίσει έτσι, θα πάσχει!! και φυσικά σε καμία περίπτωση δε περιγράφει τον μέσο επαγγελματία μουσικό…. Αντί περαιτέρω απάντησης δείτε το πολύ καλό video για την τενοντίτιδα, για να είμαστε και εντός θέματος, από έναν λαϊκό μουσικό και όχι από γιατρό: https://www.youtube.com/watch?v=hzGITX9aPmA 107
Μουσικά νέα και συζητήσεις / Απ: “ΝΟΣΟΣ” ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ« στις: 29/10/17, 21:34 »
…αναφέρομαι στην καταπόνηση του χεριού σε μεγαλύτερο βαθμό (19 νότες/sec) από τις αναφερόμενες 25νότες / sec για βιολιστή εκτέλεσης παρτιτούρας του Bach για σόλο βιολί…
Αν ψάξετε κάτι θα βρείτε και για Bach. Εγώ απλά ρώτησα τη μηχανή αναζήτησης μέχρι πόσες νότες/sec μπορεί να παίξει ένα μουσικός... 108
Μουσικά νέα και συζητήσεις / Απ: “ΝΟΣΟΣ” ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ« στις: 29/10/17, 20:38 »Αυτο δεν ειναι μπαχ,ντεμολισιον χαμερ ειναιΤο 1700 δεν υπήρχε ούτε μαγνητόφωνο ούτε κάμερα!!! 111
Άλλα όργανα / 2-5-1 jazz με φυσαρμόνικα Em« στις: 24/10/17, 21:00 »
Μόλις ανέβασα το video:
https://www.youtube.com/watch?v=j19IOnK5kJg&feature=youtu.be ‘’ ….. η jazz είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο , μια μουσική που έχει "απορροφήσει" και άλλα είδη μουσικής διατηρώντας με επιτυχία τα χαρακτηριστικά τους (πχ latin jazz , soul jazz….). Αυτή τη μουσική και ειδικά τους αυτοσχεδιασμούς για να τους παίξεις δεν αρκούν τα ακόρντα της κλασσικής αρμονίας και πρέπει να εντρυφήσουμε και στα προσθήκης και extended. Το ακομπανιάρισμα στην τζαζ, λέγεται Comping, από τις λέξεις accompaniment και Compliment γιατί εκτός από τον το ακομπανιάρισμα έχει και αυτοσχεδιαστικό και solo χαρακτήρα’’. Εγώ από τζαζ έχω ελάχιστη εμπειρία , από μελέτη των άρθρων του μέλους Harpwood αλλά δυστυχώς τα χέρια μου δεν ‘’έπιαναν ‘’ (ηλικία γαρ!!)τέτοια ακόρντα και τα παράτησα , παίζω όμως μερικά κομμάτια συνοδευόμενος από backing tracks (παλιά τα έπαιζα με την τρομπέτα μου και σήμερα με τη χρωματική φυσαρμόνικα μου και πρόσφατα κάποια ,όπως φαίνεται στο ανωτέρω video, με τη διατονική φυσαρμόνικα σε τονικότητα Em Key). Ίσως ένας ευρύτερος ορισμός, για την ελληνική τζαζ, είναι η τζαζ που παίζεται από Έλληνες οργανοπαίκτες ή, καλύτερα, πως η ελληνική τζαζ παράγεται στον τόπο μας και περιλαμβάνει, ενδεχομένως, ελληνικά στοιχεία , αλλά κυρίως αυτοσχεδιασμούς των εκτελεστών της. Αυτό προσπαθώ να δείξω με το video μου. Δε ξέρω αν τα κατάφερα. Εσείς θα κρίνετε… Όμως οι παρακάτω σημειώσεις , σύμφωνα και με φίλο μου Harpwood, (που μου επέτρεψε να αναδημοσιεύσω)πιστεύω ότι θα βοηθήσουν , στην αρχή, όσους νέους ασχοληθούν με την jazz. Αυτό που με το video και το ηχητικό θέλω να μεταδώσω είναι ότι η φυσαρμόνικα είναι ένα αναπόσπαστο μέρος της jazz Το ηχητικό Em medium Swing Jazz backing track: ΕΔΩ: (Μπορείτε να το κάνετε COPY/PASTE πολλές φορές πχ με το audacity software) 2-5-1 chord progression Το διάστημα C - F είναι μια 4η ανιούσα ( C - D – E – F) αλλά και μια 5η κατιούσα (F – G – A – B – C ) . Τη δε σειρά : C - F - Bb - Eb - Ab - Db - Gb - Cb/B - E - A - D - G – C οι τζαζίστες μαθητές και δάσκαλοι την ονομάζουν ‘’Κύκλος των 4ων ‘’. Οι δε κλασσικοί την ονομάζουν ‘’Κύκλος των 5ων anticlockwise , Δηλαδή ‘’Κύκλος των 5ων αντίθετος της φοράς των δεικτών ωρολογίου’’ Η αντίστροφη σειρά: C - G - D - A - E - B/Cb - Gb - Db - Ab - Eb - Bb - F – C είναι ο ‘’κύκλος των 5ων clockwise . Δηλαδή ’’Κύκλος των 5ων της φοράς των δεικτών ωρολογίου’’ για τους κλασσικούς και πολλοί τζαζίστες χρησιμοποιούν την ίδια ορολογία αλλά αναφερόμενοι στον ‘’Κύκλο των 4ων ‘’ - αφού το C - G είναι 5η ανιούσα , αλλά και 4η κατιούσα. Η σχέση 2-5-1 είναι βασική αρμονική διαδοχή (chord progression) στην jazz μουσική. Η σχέση δεν είναι τίποτε άλλο από μια αρμονική διαδοχή που συμβαίνει να ηχεί ωραία. Μελετώντας την 2-5-1 βρήκα σε κάποιο ξενόγλωσσο site τη φράση ότι : ’’η εφαρμογή είναι εύκολη και προκύπτει εάν χρησιμοποιήσουμε τους φθόγγους του κύκλου των 5ων ως θεμελίους τονικοτήτων. Ξεκινώντας όμως αριστερόστροφα - κατά την αντίθετη φορά των δεικτών ωρολογίου’’. Πχ αριστερόστροφα από την θεμέλιο C, η σχέση 2-5-1 οδηγεί στην Bb: Cm7-F7-Bb7 Έτσι έφτιαξα το σχεδιάγραμμα της φωτογραφίας : http://4.bp.blogspot.com/-K6zW9HYpNjs/Uw3q7RxPalI/AAAAAAAAB2Y/lWhB6OSc4RE/s1600/2-5-1+chords+&+circle.jpg Να αναφέρω, πως οι σχέσεις 2-5-1γράφονται σωστά:
112
Ηχογραφήσεις και Στούντιο / Απ: Λογισμικό για απομόνωση track/channel« στις: 22/10/17, 06:41 »
Το έχω ξαναπεριγράψει πρόσφατα ότι αν συνέβαινε κάτι τέτοιο θα ήταν θαυμάσιο, θα ‘’αχρηστεύονταν’’ όσοι γράφουν παρτιτούρες!!! Είναι λοιπόν πράγματι μπελάς να γίνει τέτοια ανάλυση (ειδικά από drums που έχουν ευρύτατη περιοχή συχνοτήτων). Αυτό είναι και θα παραμείνει άλυτο πρόβλημα.
Όμως με τα midi notate composer προγράμματα (Μόνο όμως αν τα γράψεις με midi keyboard και τα τρανσπορτάρεις σε όποια τονικότητα και σε όποιο όργανο θέλεις ) που μετετράπηκαν από αρχείο .wav σε .mid θα πάθεις ''εγκεφαλικό'' και καλύτερα να τα γράψεις απ' την αρχή παρά να τα πάρεις από CD. Το πρόγραμμα με υποβιβασμό των συχνοτήτων ‘’ανεπιθύμητων’’ οργάνων λέγεται Transcribe κάνει πολύ καλά τέτοιον υποβιβασμό , όμως γι’ αυτό που λέτε πρέπει πάλι υποχρεωτικά να χρησιμοποιήσετε το αυτί σας και το μυαλό σας. Απλά πχ με το ‘’αυτί’ μπορείτε να αποφασίσετε αν τελικά κάποιο peak που βλέπετε στο φάσμα της μελωδίας, φωνής, ακόρντων, τη στιγμή που παίζεται, αν ανήκει σε νότες ή σε αρμονικές ή απλά σε θόρυβο. Επί τη ευκαιρία, με απλά ελληνικά σημαίνει: transcribing = βγάζω κομμάτια με το αυτί!!! 113
Ηχογραφήσεις και Στούντιο / Απ: Λογισμικό για απομόνωση track/channel« στις: 21/10/17, 22:49 »
ΌΧΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΤΟΙΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ. Ή μάλλον μπορείς αλλά με πολλές ατέλειες που στην ουσία το αποτέλεσμα δεν έχει καμιά σχέση με το αναμενόμενο.
Μπορείς όμως να παραγγείλεις ,τη μελωδία που θέλεις, να παιχτεί σε midi ή να βρεις τέτοια έτοιμα .mid αρχεία ,που υπάρχουν στο εμπόριο, ειδικά σε ξένα τραγούδια (όχι όμως να πάρεις πχ τη μελωδία σε mp3 και να τη μετατρέψεις σε midi – τότε κόπος άδικος για τη δουλειά που το θέλεις) και χρησιμοποιώντας το παρακάτω software να απομονώσεις το όργανο που θέλεις και να κάνεις τα περιγραφόμενα.... Εγώ με το πρόγραμμα αυτό έμαθα , έχοντας μόνο 3 φυσαρμόνικες (1 ματζόρε – 1 μινόρε φυσικό – 1μινόρε αρμονικό) να παίζω πάνω στη μελωδία σε οποιαδήποτε απ’ τις 36 τονικότητες (keys) απομονώνοντας τα όργανα που ήθελα Midi notate composer http://www.notation.com/ Παράδειγμα: Ένα μουσικός συνθεσάϊζερ έστω ότι παίζει τη μελωδία ΄΄Ave MARIA’’ σε κλειδί (key – όχι clef/γνώμονα) Ab και την καταγράφει σε Midi ( το αρχείο έστω ότι είναι Ave.mid). Αυτό σημαίνει ότι ο χρήστης αυτής της μελωδίας Ave.mid χρησιμοποιώντας το ειδικό software Midi notate composer μπορεί:
Το ίδιο ισχύει για την εκμάθηση οποιουδήποτε άλλου οργάνου (εγώ το χρησιμοποίησα για κιθάρα, τρομπέτα και φλογέρα) {Το MIDI (Musical Instrument Digital Interface) είναι ένα πρότυπο πρωτόκολλο που δίνει τη δυνατότητα σε ηλεκτρονικά μουσικά όργανα (πχ συνθεσάϊζερ) και computers να επικοινωνούν μεταξύ τους. Το MIDI δεν εκπέμπει ακουστικά σήματα ,όπως οι αναλογικές συσκευές, αλλά αποστέλλει μηνύματα τέτοια όπως: Μουσικό πεντάγραμμο, νότες και παραμέτρους όπως: τρέμολο, τέμπο , χροιά τόνου κλπ}. Έχω αρκετές τέτοιες μελωδίες για όσους αποφασίσουν να αγοράσουν το Midi notate composer 114
Εκμάθηση – Πρώτα βήματα / Απ: Κιθαρα στα 16« στις: 21/10/17, 08:45 »
Ο πρόλογος του άρθρου ,νομίζω εμπεριέχει τις πληροφορίες που αναζητάς...
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=87163.0 115
Άλλα όργανα / Απ: ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑ ΜΕ ΡΥΘΜΟΥΣ ΝΤΡΑΜΣ (ΕΤΟΙΜΟΙ ΡΥΘΜΟΙ)« στις: 18/10/17, 21:49 »
Η διεύθυνση στο αρχικό ποστ έχει καταργηθεί.
Οι ρυθμοί αυτοί έχουν βοηθήσει πολλούς αρχάριους και μη μουσικούς σε σχέση με το μετρονόμο (σαν να έχετε στο παίξιμο σας και ντραμίστα!!). Ειδικά αν διαθέτετε κάποιο software (πχ το adobe Audition....) για ρύθμιση του τέμπο κατά βούληση και copy/paste για αύξηση της διάρκειας τους. Το θέτω ξανά στο προσκήνιο γιατί κατά τη γνώμη μου αξίζει..Πχ στα 2 video: READY DRUM RYTHMS – ΕΤΟΙΜΟΙ ΡΥΘΜΟΙ ΝΤΡΑΜΣ Σημείωση: Οι περισσότεροι των ρυθμών φτιάχτηκαν από ελληνικά τραγούδια απομονώνοντας μόνο τον ρυθμό των ντραμς και κατόπιν κάνοντας Αντιγραφή/Επικόλληση πολλές φορές με το software ‘’Magic Editor’’ ή SB (Adobe) KATEBAΣΤΕτους εδώ https://drive.google.com/open?id=0BxFjzRMXS5xBfmtLOU1HLXU2anpRV1Y2MmdSOExGVVJwYlduTmZGNmJkakgxZGpEVEpvSFU Αν θελήσετε να εμπλουτίσετε με νέους ρυθμούς έχετε υπ όψη:
http://audacityteam.org/
Με λίγα λόγια
116
Εκμάθηση – Πρώτα βήματα / Απ: Βελτίωση του ρυθμικού παιξίματος στην κιθάρα« στις: 16/10/17, 18:20 »
Το σύμβολα στις σημειολογικές παρτιτούρες κιθάρας
Γράμματα / Σύμβολα που χρησιμοποιούνται πιο συχνά στις ΄΄παρτιτούρες’’: h - hammer on p - pull off hammer on - pull off (που αναφέραμε ακριβώς στην παραπάνω παράγραφο) v - vibrato (sometimes written as ~) t - right hand tap b (bend) = λύγισμα χορδής (αλλάζουμε την τονικότητα από λίγα Cents μέχρι ημιτόνιο ή και τόνο pb (pre-bend) = πρώτα λύγισμα της χορδής και μετά άρπισμα της χορδής. rb ή r (release bend) = επαναφορά στην πρωθύστερη θέση της χορδής που λυγίσαμε. s (slide) = γλίστρημα του δαχτύλου στην επόμενη νότα. / - slide up \ - slide down Oh2 Η κατά λέξη μετάφραση είναι: Open string/hammer/2nd fret. Αν στη Σημειολογική Παρτιτούρα το oh2 δείχνεται πχ στην D χορδή της κιθάρας τότε σημαίνει: Αρπίζετε την ανοιχτή χορδή D και πριν η χορδή σταματήσει να δονείται με γρηγοράδα ‘’σφυροκοπάτε’’ (hammer on–Δείτε την έννοια των τεχνικών Leggato παραπάνω) τη χορδή D θέτοντας το δάκτυλο στο 2ο τάστο. Ένα site με πολλούς ξένους ρυθμούς , αλλά που πολλοί εξ αυτών ταιριάζουν κυρίως και σε δικά μας έντεχνα τραγούδια , όπου προσωπικά έχω χρησιμοποιήσει και ακόμα και σήμερα εξακολουθώ να χρησιμοποιώ είναι: 20 Guitar Fingerstyle Patterns : ΕΔΩ : 20 Guitar Strumming Patterns : ΕΔΩ : Δείτε και μια σελίδα για δακτυλοθεσία με το δεξί χέρι (finger- style ) – πριν 40 χρόνια που μάθαινα εγώ κιθάρα – Εδώ : Μόλις συνηθίσουν τα δάκτυλα κάντε την εξάσκηση στο Μί Μινόρε (Em) .Χτυπούμε όλες τις χορδές χωρίς όμως καθόλου πατήματα με το αριστερό χέρι : Σε ρυθμό 6/8 αρπεζέ παίξτε το Em: Χτυπώντας με τον αντίχειρα (α) τη Μι μπάσο (Ε) και μετά διαδοχικά και ισόχρονα την Σολ (G)με το δείκτη (δ) - την Σι (B) με τον μέσο (μ) - την Μι καντίνι (e) με τον παράμεσο (π) - την Σι (B) με τον μέσο (μ) - και την Σολ (G) με τον δείκτη (δ). Μόλις μάθετε αυτά συνεχίστε το ίδιο μοτίβο 6/8 με άλλα ακόρντα σε αρπεζέ (arpeggios) με ακριβώς τον ίδιο τρόπο και θα αισθανθείτε τη γλυκύτητα των ακόρντων. Δείτε το video μου με finger-style και αρπεζέ:
Ομοίως να μάθετε αρπεζέ για ρυθμό 8/8 κλπ…. Αν γνωρίζετε να διαβάζετε παρτιτούρα τότε εκτελέστε αρπεζέ και τα παρακάτω: Αν παίζετε με πένα τότε μπορείτε να μιμηθείτε τα ανωτέρω παίζοντας το αρπεζέ με την πένα. Βέβαια η ηχητική μεγαλοπρέπεια δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο του παιξίματος με τα δάκτυλα .Ακούστε εδώ ένα μεγαλοπρεπές ηχητικό με πένα (χωρίς finger-style) σε Boogie- Boogie στυλ. Δείτε το
117
Εκμάθηση – Πρώτα βήματα / Βελτίωση του ρυθμικού παιξίματος στην κιθάρα« στις: 16/10/17, 18:18 »
Εισαγωγή:
Βέβαια το άρθρο δεν μπορεί να συγκριθεί με την άμεση επικοινωνία μεταξύ δασκάλου και μαθητή. Ειδικά όσον αφορά την κλασσική κιθάρα πρέπει απ’ την αρχή να μαθευτεί με τα δάκτυλα και τα πρώτα τουλάχιστον μαθήματα να γίνουν από δάσκαλο κιθάρας ή τουλάχιστον από δεξιοτέχνη της κλασσικής γιατί αργότερα (εννοώ αν μάθεις πρώτα με πένα, ακουστική ή ηλεκτρική κιθάρα) θα πρέπει μετά να ‘’γκρεμίσεις’’ για να ‘’χτίσεις’’ στη νέα τεχνική. Αν μαθευτεί η νέα τεχνική από μηδενική βάση θα είναι πολύ ευκολότερα. Μετά αφού μάθετε την κλασσική ο δρόμος προς την ηλεκτρική (ή ακουστική με πένα) είναι πιο εύκολος . Βέβαια οι τεχνικές , τουλάχιστον της κλασσικής κιθάρας, δεν είναι στάσιμες αλλά εξελίσσονται και οι κιθαρίστες θα πρέπει να ενημερώνονται από τους κατάλληλους δασκάλους , ωδεία , αξιόπιστες ιστοσελίδες. Τι συνήθως παίζουν τα 3 είδη κιθάρας : H κλασική εκτός από κλασσικά κομμάτια παίζει παραδοσιακές μουσικές όπως: Ισπανική (Flamenco), Latin (Βραζιλιάνικη - Αργεντίνικη ..) Aνατολίτικη ……..Κλασσική κιθάρα. Ακούστε τέτοιες μουσικές στο Θέατρο Απόλλων Ερμούπολης Σύρου από τον πολύ καλό κιθαρίστα Χρήστο Καλαμαρά. Εδώ: Είναι ένα ρεπερτόριο που ακούγεται όλες τις ώρες και είμαι σίγουρος ότι θα ενθουσιάσει τους κιθαρίστες κλασσικής και απ' το οποίο έχετε να ''κλέψετε'' πολλές τεχνικές.... Η ακουστική συνήθως ακομπανιάρει συνοδεύοντας τη φωνή του ίδιου του κιθαρίστα ή τραγουδιστή σε πολλά μουσικά είδη : Λαϊκά, Έντεχνα, pop – Rock ξένα & ελληνικά …… Η ηλεκτρική αναδεικνύει πολλά μουσικά είδη, με συνοδευτικές αλλά και σολιστικές κυρίως εκφάνσεις. Σήμερα στην Ελλάδα οι ηλεκτρικοί κιθαρίστες ασχολούνται με μουσικά είδη όπως: Λαϊκά, Έντεχνα ακόμα και παραδοσιακά πολλών λαών αλλά και ελληνικά δημοτικά. Κυρίως όμως με τα είδη: Rock , Pop, Blues, Jazz , Heavy Metal , Latin, Country…. Συμβουλές ·Αν είστε νέοι ξεκινήστε απ’ την αρχή με τα δάκτυλα και μάθετε τα ακόρντα και αρπεζέ ·Το ακόρντο 7ης θα το συναντήσετε σε πολλά βιβλία και με το όνομα: ‘’Σέτιμο’’. ·Η θέση του δεξιού χεριού να είναι μεταξύ της οπής της κιθάρας και του καβαλάρη. Τότε ο ήχος θα είναι πιο δυνατός ·Η ταστιέρα στην ακουστική κιθάρα είναι στενότερη και πιστεύω ότι διευκολύνει στην εκμάθηση των ακόρντων . Για ακόρντα μπαρέ δείτε το άρθρο εδώ ·Η απόσταση από τάστο σε τάστο είναι 1 ημιτόνιο. ·Για να αποκτήσετε ταχύτητα πρέπει να εξασκείστε αργά. ·Συνηθίστε απ’ την αρχή το ‘’τυφλό σύστημα’’. Δηλαδή να μη βλέπετε την ταστιέρα είτε διαβάζετε παρτιτούρα είτε όχι. Αφήστε το αυτί να ακούει αν τα δάκτυλα πηγαίνουν εκεί που πρέπει. Έτσι θα αποκτήσετε φυσικότητα αλλά και αυτοπεποίθηση στο παίξιμο σας. ·Ακούτε μουσική με κιθάρα όσο πιο συχνά μπορείτε ·Παίξτε με κάποιον άλλον καλύτερο από εσάς και ζητήστε του να σας μάθει κάποιο κόλπο. ·Αν μαθαίνετε μόνος , στο διαδίκτυο θα βρείτε άφθονα jamming tracks για οποιοδήποτε στυλ μουσικής και οποιαδήποτε τονικότητα επιθυμείτε ή χρησιμοποιήστε τους δικούς μου έτοιμους drum ρυθμούς για ελληνικά τραγούδια σε mp3 όπως
·Κάντε ‘’ζέσταμα’’ με ακόρντα ή σόλο που σας ευχαριστούν. ·Μη προσπαθήσετε ποτέ να αντικαταστήσετε τις χορδές της κλασσικής (ναϋλον) με χορδές ακουστικής (συρμάτινες). ·Μην αγοράζετε κιθάρα από το ‘’όνομα’’, αλλά ανάλογα με τις ανάγκες σας και το στυλ σας. Επισκεφτείτε το μουσικό κατάστημα με κάποιον έμπειρο κιθαρίστα. ·Καλόν είναι η κιθάρα που θα αγοράσετε να έχει ‘’truss rod’’ που είναι μια ατσάλινη ράβδος στο εσωτερικό της ταστιέρας που χρησιμεύει να σταθεροποιεί αλλά και να ρυθμίζει (με μπουλόνι που έχει στο εσωτερικό της κιθάρας) την καμπυλότητα της ταστιέρας. (αν κάποτε σκευρώσει να έχετε δυνατότητα ρύθμισης). Μελετήστε όταν έχετε χρόνο και το άρθρο: Αρχάριοι και κιθάρα εδώ: Βελτίωση του ρυθμικού παιξίματος στην κιθάρα Οι χορδές κρούονται είτε με νύχια είτε με πένα. Όμως άλλο θέμα το να ακομπανιάρουμε jazz, άλλο το ακομπανιάρισμα σε λαϊκά & ρεμπέτικα με κλασική κιθάρα και άλλο το παίξιμο ρεπερτορίου κλασικής κιθάρας (πχ πρελούδιο - φούγκα ). Τα νύχια , όπως και τα δάκτυλα είναι τα βασικά εργαλεία του κάθε κιθαρίστα Στην κλασσική / Ακουστική κιθάρα τον ήχο τον παράγουμε και με τα δάχτυλά μας (εκτός από το υλικό κατασκευής της κιθάρας που παίζει σπουδαίο ρόλο στον ήχο) . Αυτό που πρέπει να μάθουμε κυρίως είναι να παράγουμε τον καλύτερο δυνατό ήχο και αυτό το πετυχαίνουμε κυρίως από το χέρι που χτυπάμε τη χορδή καθώς και με την χρήση του δέρματος και του νυχιού ταυτόχρονα.
Όσον αφορά τις πένες (υποκειμενική άποψη): ·Οι λεπτές προορίζονται για γρήγορο ή απαλό strumming. ·Οι πιο σκληρές πάντως παράγουν πιο λαμπερό ήχο και ελέγχουν περισσότερο κυρίως το τρέμολο και φθείρονται λιγότερο απ’ ότι οι λεπτές. ·Αν χτυπάμε τις χορδές με δύναμη κοντά στον καβαλάρη, ο ήχος είναι πιο ‘’λαμπερός’’. ·Οι διαφορές στον ήχο ανάλογα με την πένα, ακούγονται καλύτερα στην ηλεκτρική κιθάρα. ·Έτσι η λεπτή πένα παράγει πρίμο ήχο, ενώ όσο σκληραίνει (παχαίνει) βγάζει πιο μπάσο ήχο. ·Προσωπικά λοιπόν, επειδή παίζω κυρίως μπαλάντες και δημοτικά με την ακουστική κιθάρα μου , με ακόρντα κυρίως ανοιχτά χρησιμοποιώ σκληρές πένες για τον παραπάνω λόγο. ·Συνήθως με πένα - στα ελληνικά τραγούδια - ο συνδυασμός της μπάσας χορδής και των συγχορδιών γίνεται με άρπισμα (γλίστρημα της πένας προς τα κάτω) της συγχορδίας προς τα κάτω αλλά και σε αρκετά τραγούδια (ειδικά σε 6/8 & 8/8) αρπεζέ (arpeggios). Το ρυθμικό παίξιμο είναι πολύ σημαντικό και η εξάσκηση του απαιτεί συνέπεια , υπομονή και επιμονή. Συνεχίζεται...
118
Εκμάθηση – Πρώτα βήματα / Απ: Πως θα βρω την τονικότητα μελωδίας και τι ακόρντα τ« στις: 05/10/17, 22:02 »Γιατί, αν είναι μπελάς να γίνει ανάλυση σε όλο το τραγούδι, για πολλά τραγούδια, τότε ίσως είναι καλύτερα "με το αυτί", και ας είναι "στο περίπου".Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο θα ήταν θαυμάσιο, θα ‘’αχρηστεύονταν’’ όσοι γράφουν παρτιτούρες!!! Είναι λοιπόν πράγματι μπελάς να γίνει τέτοια ανάλυση (ειδικά από drums που έχουν ευρύτατη περιοχή συχνοτήτων). Αυτό είναι και θα παραμείνει άλυτο πρόβλημα, όπως και με τα midi notate προγράμματα (μια παρένθεση για το midi:με τέτοιο ξεκίνησα την εκμάθηση φυσαρμόνικας - αν το γράψεις με midi keyboard είσαι τέλειος και το τρανσπορτάρεις σε όποια τονικότητα και σε όποιο όργανο θέλεις - από αρχείο wav όμως με αυτόματο Transcribe θα πάθεις ''εγκεφαλικό'' και καλύτερα να το γράψεις απ' την αρχή παρά να το πάρεις από CD. Αν όμως είναι γραμμένο με πολλά όργανα είναι απίθανο, σου βγάζει ακριβώς την παρτιτούρα . Αν κάποιος ενδιαφέρεται έχω τέτοια midi κομμάτια αλλά παίζουν μόνο αν διαθέτεις το πρόγραμμα Midi Notation... ). Έτσι και το transcribe κάνει πολύ καλά αυτά που ανέφερα στο προηγούμενο μου σχόλιο και γι’ αυτό που λέτε πρέπει πάλι υποχρεωτικά να χρησιμοποιήσετε το αυτί σας και το μυαλό σας. Απλά πχ με το ‘’αυτί’ μπορείτε να αποφασίσετε αν τελικά κάποιο peak που βλέπετε στο φάσμα της μελωδίας, φωνής, ακόρντων, τη στιγμή που παίζεται, αν ανήκει σε νότες ή σε αρμονικές ή απλά σε θόρυβο. Όμως για τα άλλα που ανέφερα είναι το καλύτερο απ’ όλα που έχω ‘’εξερευνήσει’’ 119
Εκμάθηση – Πρώτα βήματα / Απ: Πως θα βρω την τονικότητα μελωδίας και τι ακόρντα τ« στις: 05/10/17, 18:36 »Παρεμπιπτόντως για την πατέντα με τον κύκλο των πεμπτών που έχει φτιάξει ο στέφανος, χωρίς να τον γνωρίζω προσωπικά...πιστεύω ότι θα έπρεπε να υπάρχει σε κάθε ωδείο, ειδικά για μικρές ηλικίες είναι ιδανικό για την κατανόηση ενός μέρους της αρμονίας. talfarlow ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Όμως έτσι είναι , ο ‘’ανοιχτός’’ κύκλος των 5ωνέχει βοηθήσει πολλούς, ειδικά το αποτύπωμα όπως το δίνω σε μεγάλες διαστάσεις για να φτιαχτεί με ραμποτέ!! Επί τη ευκαιρία να τι σημαίνει , με απλά ελληνικά : transcribing = βγάζω κομμάτια με το αυτί!!! Ή πιο απλά το transcribing είναι η αποτύπωση μιας μελωδίας - που ακούμε από CD, mp3…. - στο χαρτί ή στην μνήμη μας ώστε να μπορέσουμε μετά να την παίξουμε και να την μελετήσουμε με την ησυχία μας (ειδικά όσοι μελετάνε τζαζ ). Μπορεί μεταξύ άλλων δυνατοτήτων του, που κυρίως εγώ χρησιμοποιώ,, να επιβραδύνει την ταχύτητα σε μια μελωδία χωρίς να αλλάζει το pitch, να αλλάξει τονικότητα και το σπουδαιότερο , για εμένα, απομονώνει συχνότητες για να "σβήσει" ή να δυναμώσει κάποιο όργανο μέσα στο κομμάτι ….. 120
Εκμάθηση – Πρώτα βήματα / Απ: Πως θα βρω την τονικότητα μελωδίας και τι ακόρντα τ« στις: 05/10/17, 14:01 »
Λέγεται ‘’transcribe’’ Εδώ:
Εγώ το χρησιμοποιώ για πχ υποβιβασμό του πλάτους κάποιων συχνοτήτων σ’ ένα backing track έτοιμους ρυθμούς drums…. 121
Εκμάθηση – Πρώτα βήματα / Μαθαίνω να διαβάζω στο πεντάγραμμο διασκεδάζοντας« στις: 02/10/17, 23:51 »Αλγόριθμος "Clarallel" Ένας "έξυπνος" αλγόριθμος που μετατρέπει το όνομα σας ή οποιαδήποτε άλλη λέξη σε μουσικό μοτίβο, χρησιμοποιώντας λογικές σχέσεις μεταξύ γραμμάτων και μουσικών φθόγγων. η Δυτική μουσική σημειογραφία χρησιμοποιεί μόνο τα γράμματα Α Β C D E F G (ΛΑ ΣΙ ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ ΦΑ ΣΟΛ). Επομένως με ένα συγκεκριμένο αλγόριθμο γίνεται εύκολα η μετατροπή, με κάθε νότα να αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο γράμμα. Ένα τέτοιο πολύ γνωστό πρόγραμμα είναι το kithara.vu για τραγούδια με ακόρντα , με δυνατότητα τονικής μεταφοράς (transportation) των, σ’ οποιαδήποτε τονικότητα. Ο αλγόριθμος "Clarallel" που μετατρέπει το όνομά σας, ή οτιδήποτε άλλο γράφετε στο "κουτάκι" (όπως φαίνεται στη φωτογραφία), σε μια μικρή μουσική φράση Μινόρε ή Ματζόρε . Ο συγκεκριμένος αλγόριθμος είναι πολύ χρήσιμος και εκπαιδευτικός γιατί, σαν παιχνίδι, μαθαίνει στους αρχάριους και παιδιά, να διαβάζουν μουσική στο πεντάγραμμο σε διάφορες τονικότητες. Γράψτε πχ το όνομα "GEORGIA", (που εμπεριέχει και τα γράμματα ‘’Ο’’ , ‘’Ι’’ και ‘’R’’ που δεν αντιστοιχούν σε μουσική σημειογραφία) επιλέξτε Major Mode - Τρόπο Μείζονα - και δείτε τις νότες της μουσικής φράσης στο πεντάγραμμο σε Α major (ΛΑ ματζόρε) τονικότητα (οπλισμός με 3 διέσεις / ### ) . https://www.youtube.com/watch?v=2rYdlGt8t_c Δείτε το ‘’Clarallel’’ και εφαρμόστε το άμεσα εδώ : 122
Κάδος ανακύκλωσης / Απ: Άσχετα από: Πως θα βρω την τονικότητα μελωδίας και τι α« στις: 29/09/17, 15:42 »
Το άρθρο έχει ενδιαφέρον και θα είχαν αξία έστω και ακραία αρνητικά σχόλια. Αλλά περαιτέρω ενασχόληση για μια άποψη για κάτι που κάποιος δίνει ΕΝΤΟΛΗ και μάλιστα υπογραμμισμένη , δεν αξίζει: Γεια σας
‘’Παρακολουθείστε το βίντεο στο YouTube. Ο κάτοχος αυτού του βίντεο έχει απενεργοποιήσει την αναπαραγωγή του σε άλλους ιστότοπους’’ 123
Κάδος ανακύκλωσης / Απ: Άσχετα από: Πως θα βρω την τονικότητα μελωδίας και τι α« στις: 29/09/17, 14:47 »Απλά εξέφρασα μια άποψη επειδή το 1ο video είναι απαγορευμένο να φορτώνει σε ιστότοπο .Αυτό αναγράφεται μόλις κάνεις κλικ και πρέπει να μεταβείς στο youtube. Εννοώ αν το θεωρείτε σωστό να γίνεται τέτοια ανάρτηση σε ιστότοπο, απλά και μόνο για να αυξάνει αυτός που το αναρτεί τα κλικ και τα πιθανά LIKES στο youtube ίσως για χρηματικό όφελος. Δεν αναφέρθηκα στην ποιότητα ή του video . Η γνώμη μου είναι κατηγορηματικά ΟΧΙ. Φαντάζομαι τι θα είχα ''ακούσει'' αν τέτοιο video ήταν δικό μου Πράγματι κάποιες φράσεις στο αρχικό σχόλιο σβήστηκαν , γίνεται πολλές φορές στο φορητό μου από το mouse pad 124
Ενισχυτές / Απ: Τι μίνι ενισχυτή να παρω ?« στις: 29/09/17, 12:44 »
....τους συγκεκριμένους δεν τους έχω ακούσει. Όμως...
Δυστυχώς οι φορητοί δεν έχουν όλες τις δυνατότητες που ίσως χρειαστείς ενσωματωμένες!!! Αυτό το δείχνω στο video μου για 5 ενισχυτές φορητούς (ρεύματος/μπαταρίας) για όλα τα βαλάντια… https://www.youtube.com/watch?v=GdpQhMQYeyg Αλλά και ένα πάμφθηνο ενισχυτή ,αρκετά καλής ποιότητας, με δυνατότητες που δεν έχει κανένας απ’ τους αναφερόμενους στο ανωτέρω video αλλά όχι της ποιότητας των 2 τελευταίων εκεί αναφερομένων μοντέλων. Δείτε τον εδώ: http://forum.kithara.gr/index.php?topic=90800.0 125
Κάδος ανακύκλωσης / Άσχετα από: Πως θα βρω την τονικότητα μελωδίας και τι α« στις: 29/09/17, 11:13 »
Το 1ο video είναι απαγορευμένο φορτώνει σε ιστότοπο .
Θεωρείται σωστή τέτοια ανάρτηση σε ιστότοπο, απλά και μόνο για να αυξάνει αυτός που το αναρτεί τα κλικ και τα πιθανά LIKES στο youtube?? Η γνώμη μου είναι κατηγορηματικά ΟΧΙ. |