Σελίδες:
  • #51 από Witchking στις 28 Aug 2002
  • Ma pws einai dynaton?
    An theleis steile proswpiko mhnyma
  • #52 από Μιχάλης στις 28 Aug 2002
  •   Προς στιγμην θα διαφωνουσα με τον Απολλων αλλα θα ανοιγα ολοκληρη συζητηση :-\...
     γι αυτο καλη διασκεδαση ;D


    Αν θέλεις μπορώ να επεκταθώ, αλλά φοβάμαι ότι θα γίνω βαρετός για όσους φίλους δεν έχουν διάθεση να ακούνε ιατρικές διαλέξεις...


    Πως μας καταλαβαίνεις ρε Απόλλων!... ;D
  • #53 από augi στις 31 Aug 2002
  • Appolwna, to oti kathe aisthhtirio erethisma den dhmiourgei to idio neuriko erethisma simainei oti se 2 diaforetika atoma h talantwsi tou tympanou tou autioy tous mporei na dwsei diaforetiko sima ston egkefalo tous? Toso diaforetiko pou na akoun alla anti allwn? Kati tetoio einai pathologiki katastasi (vlavi sto tympano?).
    Allo an meta tin metavivasi tou erethismantos ston egkefalo, i epeksergasia ginetai me entelws diaforetiko tropo.Ayto to katalabainw.Alla mexri prin na paei ston egkefalo, to sima prepei na ftanei se olous to idio (ante me mia mikri apoklisi).
  • #54 από Απόλλων στις 31 Aug 2002
  • Αυτό που προσπάθησα να εξηγήσω στον parpen είναι ότι η διαφοροποίηση δεν βρίσκεται στο ηχητικό κύμα που φτάνει στο αυτί μας αλλά στο νευρικό ερέθισμα που δημιουργείται από αυτό.  Όπως σωστά υπέθεσες, το ίδιο ηχητικό κύμα δεν θα προκαλέσει την ίδια ακριβώς ταλάντωση στο τύμπανο δύο διαφορετικών φυσιολογικών ανθρώπων, απλά γιατί... είναι δύο διαφορετικοί άνθρωποι.  Απο εκεί και πέρα το νευρικό ερέθισμα που θα δημιουργηθεί εξαρτάται από την ερεθισιμότητα και την ευαισθησία των νευρικών κυττάρων.  Το πιο σημαντικό όμως, και αυτό που ουσιαστικά προκαλεί τη διαφορά αίσθησης είναι η επεξεργασία και η "ερμηνεία" του ερεθίσματος αυτού από τα ανάλογα κέντρα του εγκεφάλου.  Τελικά το νευρικό ερέθισμα από μόνο του δεν είναι αίσθηση.  Αίσθηση είναι το αποτέλεσμα του ερεθίσματος αυτού σε εγκεφαλικό επίπεδο.  Και στις περιπτώσεις που συζητάμε, μπορεί δύο άτομα όχι να ακούν άλλα αντί άλλων, αλλά απλά να υπάρχουν μικρές διαφορές π.χ. στην ερμηνεία ενός μουσικού κομματιού ή μιας μελωδίας.

    Πάντως νομίζω ότι είναι καιρός να το αφήσουμε το θέμα αυτό γιατί έχω αρχίσει μέχρι και εγώ να βαριέμαι... :P
  • #55 από kostasbako στις 06 Sep 2002
  • Το να βγάζεις τα κομμάτια με το αυτί έχει πολλά προτερήματα.Ο μουσικός βάζει τον δικό του χαρακτήρα και κάνει την δική του "διασκευή". Εγώ όταν παίζω τα κομμάτια που μου αρέσουν στο πιάνο, ούτε καν έχω το cd να παίζει για βοήθεια.Το βγάζω όπως το θυμάμαι. πχ τον τελευταίο καιρό μ'αρέσει πολύ η τζαζ.Έτσι ακόμα και όταν παίζω Χατζιδάκη του δίνω ένα τζαζ στυλ. Έτσι την βρίσκω...τι να κάνουμε;;; Πάντως, όταν έχεις μια μελωδία στο μυαλό σου και προσπαθείς να την παίξεις εξασκείσαι και στην σύνθεση. Είναι σχεδόν το ίδιο πράγμα...έχεις μια μελωδία στο μυαλό σου(δικιά σου βέβαια) και την πάιζεις στο όργανο. Πάντως αν θες να παίξεις πιστα τα κομμάτι χρειάζεσαι παρτιτούρα... Και τα 2 πάντως έχουν τα πλεονεκτήματά τους...!
  • #56 από D@ve Murray στις 07 Sep 2002
  • Kwsta tha mou epitrepseis na diafwnhsw se kati mazi sou... gia na bgaleis ena kommati apo to disko kai na to bgaleis opws einai den einai aparaithth h partitoura.... xreiazetai apla poly ypomonh kai mousiko ayti!!!!!!!! pantws (milw me ntokoumenta) exw polla paradeigmata ksenhs kyriws mousikhs kai kyriws metal pou stin partitoures exw brei polla lathi( isws oxi parafwnies alla oxi ayto pou akougetai sto disko)... kai mporw na sta deiksw na ta breis kai esy... den einai ena h dyo....
  • #57 από paulchro στις 15 Sep 2002
  • einai kalo kapoios na exei mousiko auti alla kalitera na paizei apo tabs gia na einai pio kalo to apotelesma...
  • #58 από Δαμιανός στις 19 Sep 2002
  • nai alla mousiko auti+tabs=the best...
  • #59 από nicktgr15 στις 17 Aug 2006
  • Λοιπον, καλημερα.
    Έχω το εξής προβλημα με την μουσική. :) Ενώ όταν ακούω ένα τραγούδι μπορώ να μπω με την κιθάρα και να παίξω τα λόγια, να βρώ σε ποια κλιμακα είναι και να παιξω διαφορες μελωδίες πανω στις συγχορδίες κλπ. όταν πάω να παίξω τις συγχορδίες του τραγουδιού ζορίζομαι κάπως. Δηλαδή, θα τις βρώ τελικά(τις δοκιμάζω ολες, ψαχνω με βαση τη νοτα της μελωδίας κλπ) αλλα δεν μπορω να τις βρω απευθείας. Ακουγοντας δηλαδή το κομμάτι και παίζοντας την σωστή συγχορδία την καταλληλη στιγμή, όπως κάνω με τις μελωδίες. Μπορώ να κάνω κάτι ωστε να βελτιωθώ σε αυτόν τον τομέα; Αν ναι, πειτε μου τι!

    Υ.Γ. Θα με βοηθούσε το να μαθαινα να παίζω πλήκτρα; Να έχω δηλαδη και την μελωδια και τις συγχορδιες συγχρονως στα χερια μου. Νομιζω πως ναι ε;
  • #60 από kostas vretos στις 17 Aug 2006
  • Πρωτα απ'ολα θα σε βοηθησει η εμπειρια.Οσο πιο πολυ το προσπαθεις θα δεις πως θα γινεσαι ολο και καλυτερος.
    Καλο επισης θα σου κανει και η απομνημονευση των συγχορδιων σε μια τονικοτητα.Να μαθεις κοινως πως ακουγεται η καθε βαθμιδα σε μια ματζορε και μινορε τονικοτητα.
    Υπαρχουν βεβαια και προγραμματα για να σε βοηθησουν με ακουστικες ασκησεις.Ενα τετοιο ας πουμε ειναι και το earope.Σορρυ αλλα δεν εχω link...
  • #61 από Jimi Pap στις 17 Aug 2006
  • Φιλε μου τα περισσοτερα κομματια της ποπ-ροκ μουσικης ειναι σε μια κλιμακα μινορε η ματζορε(που ουσιαστικα ειναι το ιδιο πραγμα) οποτε ειναι σχετικα ευκολο να τα βρεις ψαχνοντας τα ακορντα της συγκεκριμενης κλιμακας.Αν δεν ξερεις ποια ειναι η αλληλουχια των ακορντων μιας ματζορε κλιμακας τοτε ενα μαθηματακι θεωριας θα ηταν χρησιμο γιατι αλλιως βαδιζεις στα τυφλα!Πχ αν εισαι σε ντο ματζορε κλιμακα η σειρα των ακορντων ειναι η εξης:ντο ματζορε(c major),ρε μινορε(d minor),μι μινορε(e minor),φα ματζορε(f major),σολ ματζορε(g major),λα μινορε(a minor),σι μινορε υφεση 5(bmb5 η half diminished) και παλι ντο ματζορε.Μπορεις να βαλεις και τις εβδομες αλλα σε περιπτωση που εισαι αρχαριος δεν θελω να σε μπερδεψω.Η παραπανω ακολουθια(major/minor/minor/major/major/minor/minor b5) ισχυει για ολες τις ματζορε κλιμακες.Δηλαδη αν πχ εισαι σε σολ ματζορε κλιμακα θα εχεις σολ ματζορε,λα μινορε,σι μινορε,ντο ματζορε,ρε ματζορε,μι μινορε και φα#μινορε b5.Βεβαια σε καποια τραγουδια η ειδη μουσικης χρησιμοποιουνται περισσοτερες απο μια κλιμακες στα κομματια η χρησιμοποιουνται και ακορντα εκτος κλιμακας η ακομα και αλλες κλιμακες(πχ μελωδικη η αρμονικη μινορε,whole tone κλπ) αλλα αν σε ενδιαφερει περισσοτερο η ποπ-ροκ τα παραπανω θεωρητικα ειναι μια καλη αρχη!Και φυσικα ειναι και θεμα εμπειριας και τριβης,σιγα σιγα μαθαινουμε να ακουμε και τα ηχοχρωματα των ακορντων,και ποια βαθμιδα ειναι μεσα στην κλιμακα κλπ κλπ!Το καλυτερο παντως αν εισαι αυτοδιδακτος ειναι να πας σε ενα καλο δασκαλο jazz/ποπ/ροκ μουσικης!Ελπιζω να σε βοηθησα...
  • #62 από Βραζίλης στις 17 Aug 2006
  • Κάνε μια βόλτα από τα άρθρα στο πόρταλ, συγκεκριμένα δες τα:

    Πώς βρίσκουμε συγχορδίες
    Λίγη θεωρία πάνω στις συγχορδίες
  • #63 από nicktgr15 στις 18 Aug 2006
  • Απίστευτο το earope. Φοβερό προγραμμα (και το earmaster επίσης). Το αυτί μου είναι αυτό που θέλει εξάσκηση τελικά. Να ρωτήσω και κάτι, επειδη εχω κάνει μόνο ένα χρόνο μαθήματα, ιδιαιτερα, κλασικής κιθάρας. Oλα αυτα που υπάρχουν στο earope γίνονται στα ωδεία; Δηλαδή:
    Interval comparison
    Interval identification
    Chord identification
    Chord inversions
    Chord progressions
    Scale identification
    Πολύ χρήσιμα όλα αυτά και δεν τα έχω κάνει ποτε ως ασκήσεις μεθοδικά και οργανωμένα. Τα καταφέρνουν όλοι το ιδιο καλά στα παραπάνω ή παίζει ρόλο και το αυτί του καθενός; Υπάρχουν τίποτα ασκήσεις ή "κολπα" για να ξεχωρίζουμε τα διαστηματα οταν τα ακούμε ή πάμε μονο με το αυτί μας και οτι πιασουμε; Και τελος, όταν εξασκούμαστε στα παραπάνω "κάνει" να χρησιμοποιούμε και κάποιο όργανο ή οχι;
  • #64 από CADMUS στις 28 Aug 2006
  • Όλα τα παραπάνω είναι μέσα στην διδασκαλία της αρμονίας. Αν ξεκινήσεις θα περάσεις απο όλα αυτά, καθώς είναι στην κανονική ύλη.Μπορείς φυσικά να τα βρείς κ σε βιβλία θεωρίας κ αρμονίας.Βέβαια, έχε υπόψη σου ότι είναι καθαρά θεωρητικές αναλύσεις κ μπορεί να πελαγώσεις...αρκεί να θυμάσαι πως όλα έχουν την δική πρακτική εφαρμογή.Καλή μελέτη!
     
  • #65 από CADMUS στις 28 Aug 2006
  • Συμπληρωματικά μπορείς να κοιτάξεις την θεωρία του Παναγιώτη Αδάμ κ το τονικό μουσικό σύστημα του Αμάραντου Αμαραντίδη. Το να παίζεις κάποιο όργανο πάντα βοηθάει...το καλύτερο όμως όργανο για να εξασκήσεις το αυτί σου είναι η ίδια σου η φωνή(ναι, ναι!).Προσπάθησε να τραγουδάς τα μέρη που θέλεις να παίξεις.Αυτό θα σε βοηθήσει να τα αφομοιώσεις καλύτερα κ με τη σειρά σου να τα μεταφέρεις στο όργανο που παίζεις. Είναι ο μοναδικός τρόπος που γνωρίζω κ που έχω δοκιμάσει για να έχεις 100% επιτυχία!
Σελίδες: