Σελίδες:
  • #1 από *Ελένη* στις 14 Apr 2004
  • den xerw an exei xanasizitithei alla tha ithela tin gnwmi sas gia to legomeno edexno tragoudi...poioi pistevete pws theloun na iparxoun diakriseis,poioys simferei kai poioys ohi,kai telika poioi einai oi paragontes poy sinteloun sto na xaraktirisoume kati ws "edexno" i "mi edexno" (atexno an protimate...).to edexno xaraktirizei kiriws to laiko i  tairiazei se kathe eidos stin praxi?(p.x. mporei na iparxei edexno-pop i edexno-rock).akoma,pistevete oti iparxoun "pseytoedexnoi"?

    egw exw apopsi epi tou thematos alla thelw prwta na akousw tis dikes sas...
  • #2 από D@ve Murray στις 14 Apr 2004
  • Εμεις αντιθετα περιμενουμε να ακουσουμε την δικια σου. ;D


    Γραφε αν μπορεις με ελληνικα.
  • #3 από *Ελένη* στις 14 Apr 2004
  • Εμεις αντιθετα περιμενουμε να ακουσουμε την δικια σου. ;D


    Γραφε αν μπορεις με ελληνικα.

    eides provlimatismous poy exw tetia wra?
    de thelw na pw prwti tin apopsi mou giati thelw to thema na parousiastei  adikeimenika...

    sorry vre dave alla ellinika de mporw na grapsw...ta gvazei kinezika..prepei na ta grafw prwta sto word kai meta na ta kanw copy-paste opote... ::)  
  • #4 από Τσάκι στις 14 Apr 2004
  • εν τεχνο ειναι κατι που εχει μεσα του την τεχνη
    το τραγουδι και η μουσικη ειναι τεχνη
    αρα ολα τα ειδη μουσικης ειναι εντεχνα

  • #5 από fenderiarhs στις 14 Apr 2004
  • den yparxei entexno kai atexno tragoudi,kalo h kako laiko,skuladiko pop,rock,jazz.....yparxoun mono exypnoi kai blakes, kallierghmenoi  kai adiaforoi, eypistoi kai dyspistoi.....h agora yparxei gia na mporei o kathenas na kanei tis epiloges tou.Den yparxoun kathgories mousikhs.H mousikh einai mia....auth pou mou aresei na akouw.
    Yparxoun omws anthrwpoi kai ypanthrwpoi........ ;) ;)
  • #6 από Καρχαρίας στις 14 Apr 2004
  • Εμένα προσωπικά δεν μου αρέσει το έντεχνο, το απεχθάνομαι με λίγα λόγια. Και φυσικά δεν το θεωρώ εν τεχνο αυτό και α τεχνά τα άλλα. Αν είναι δυνατόν!!
  • #7 από pinelopi στις 14 Apr 2004
  • Δεν γνωρίζω τα κριτήρια που διαχωρίζουν τα είδη μουσικής και κατά συνέπεια αν αυτά βασίζονται σε κάποιους μουσικούς όρους και οριοθετούνται με τον άλφα ή βήτα τρόπο. Σίγουρα όμως δεν μπορώ να υιοθετήσω την άποψη πως κάθε τεχνητός ήχος είναι μουσική, κάθε ζωγραφικός πίνακας είναι τέχνη κάθε ένας που τραγουδάει είναι τραγουδιστής κ.λ.π.

    Δηλαδή όλη αυτή μαζική παραγωγή τραγουδιών με μουσική θορύβου και στίχο του ποδαριού , απλά για να ριμάρει, είναι τέχνη; Αρκεί να το δηλώσεις, να έχεις την άκρη και γίνεσαι αυτομάτως καλλιτέχνης;
  • #8 από ερεβος στις 14 Apr 2004
  • Εγω το θεωρω ανυπαρκτο διαχωρισμο...Πλεον...Παντου υπαρχουν καλοι και κακοι, εμπορικοι και ποιοτικοι.. :-\
  • #9 από arismanouras στις 14 Apr 2004
  • Η όλη ιστορία με το έντεχνο ξεκίνησε πριν από λίγες δεκαετίες. Αυτό όμως το οποίου ονόμασαν έντεχνο ήταν η παραδοσιακή μουσική. Μετά όμως βγήκε ο Θεωδοράκης και ο Χατζηδάκης και ο όρος "έντεχνο" αφορούσε πλέον αυτούς. 20 χρόνια μετά βγήκε ο Κότσιρας, ο Θαλασσινός και κάποιοι άλλοι και ονομάστηκε "έντεχνο" το μουσικό αυτό ρεύμα. Έτσι αντικειμενικά έχουμε τρεις εκδοχές της ίδιας λέξης. Αυτά που εν τέλει επικρατήσανε είναι τα 2 τελευταία, με το πρώτο απ' τα δύο να λέγεται πλέον "νέο κύμα" και "έντεχνο" να λέγεται ο Μάλαμας, ο Περίδης, ο Κότσιρας, ο Θαλλασινός και όλοι αυτοί. Άρα σήμερα μπορούμε να πούμε ότι "έντεχνο" κατά κοινή ομολογία θεωρείτε το τελευταίο αναφερθέν μουσικό κύμα.
    Αν όμως πάρουμε την ετοιμολογία της λέξης "έντεχνο" βγαίνει από το εν-τέχνη δηλαδή αυτά το οποίο είναι "μέσα" στην τέχνη. Εναπόκειται λοιπόν πλέον στο τι θεωρεί ο καθένας "τέχνη" για να μπορεί να δέχτεί κάτι σαν "έντεχνο" ή όχι.
    Αν πάλι πάρουμε την ετοιμολογία αντικαθιστόντας ένα μικρό γράμμα μ' ένα μεγάλο έχουμε την ετοιμολογία εν-Τεχνη. Άρα λοιπόν αν πάρουμε την ευρέως διαδεδομένη έννοια της λέξεως Τέχνη που είναι "ότι προάγει το πνεύμα, καλλιεργεί τη σκέψη και τα συναισθήματα" κτλ μπορούμε να πούμε ότι στη μουσική "έντεχνο" είναι αυτό που στιχουργικά έχει είτε στίχο ποιητικό καθώς όντως η ποίηση προάγει και το πνεύμα και τη σκέψη και τα συναισθήματα, είτε στίχο ο οποίος δεν χυδαιολογεί αλλά εξυμνεί τον έρωτα, δεν λαϊκίζει αλλά είναι ενδεχομένως λιτός και ευκολονόητος για τον μη μορφωμένο, ή και μη συνειδητά σκεπτόμενο άνθρωπο, δεν αναλίσκεται σε ένα μόνο θέμα όπως η αγάπη π.χ. αλλά καλύπτει ένα φάσμα κοινωνικό, διαπροσωπικό, συναισθηματικό κτλ. Μουσικά τώρα τα πράγματα είναι λίγο μπερδεμένα γιατί Τέχνη είναι και η κλασσική μουσική που σίγουρα προάγει το πνεύμα και καλλιεργεί τη σκέψη και τα συναισθήματα αλλά όσον αφορά στην Ελλάδα τουλάχιστον δεν χρησιμοποιήτε η κλασσικότροπη μουσική και πολύ παραπάνω δεν ακούγεται. Ωχ σκατα! Πρέπει να φύγω! FACK! Κωλοδουλειά! Θα επανέλθω  ;D
  • #10 από FSL στις 14 Apr 2004
  • Πιστεύω ότι η διάκριση που έχει επικρατήσει έχει να κάνει με το που τοποθετούμε στο μυαλό μας τον κάθε καλλιτέχνη.Εννοώ πως για παράδειγμα δε θα κατατάξει κάποιος την Πέγκυ Ζήνα στο έντεχνο κομμάτι του ελληνικού τραγουδιού.
    Τώρα για το ποιος προωθεί αυτές τις διακρίσεις δεν ξέρω.Είναι πολλοί παράγοντες από πίσω,οι εταιρίες οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί τα ΜΜΕ εν γένει.
    Ο διαχωρισμός που ίσως να δεχόμουν είναι ποιοτικό και εμπορικό τραγούδι αλλά και πάλι είναι καθαρά υποκειμενικά τα κριτήρια αυτού του διαχωρισμού.
    Εγώ ακούω τη μουσική που μου αρέσει χωρίς να εξετάζω σε ποιο χώρο μπορεί ο καθένας να την τοποθετεί.
  • #11 από *Ελένη* στις 15 Apr 2004
  • i apadisi tis pinelopis kai toy graveheart me ekfrazei poli...thelw omws na paratirisw kai na simplirwsw kati...exw tin edipwsi (diorthwste me an kanw lathos) oti mono stin ellada ginetai diaxwrismos tetioy eidous..pou lete na ofeiletai ayto?
       gia mena proswpika i diakrisi se edexno kai mi (ektos vevea apo tous logous pou aneferan oi prolalisades) exei na kanei kai me ta exis:1)metraei perissotero i fwni,o stihos kai i mousiki kai ohi oi treles skinikes parousies,ta edipwsiaka royxa (i digmata rouxwn) kai i foveri exwteriki emfanisi
    2) gia ton kallitexni metraei pio poli to na vgalei tin psihi tou kai na ekfrazetai me ayta pou leei kai akolouthei i anagki gia xrimata (an thes lefta den epilegeis edexno)
    3) oi edexnoi den tragoudoun se mpouzoukia,kai den tous rixnoume louloudia
    4) den prokaloun skandala,den emfanizontai pantou (legomenoi maidanoi) kai den theloun nanai stin epikairotita gia tin proswpiki tous zwi
    5)ta tragoudia tous einai diaxronika kai den akougontai mono gia liges vdomades,ade mines...

    nomizw pws kai oi idioi i tragoudistes (eite einai kallitexnes eite ohi) katalavenoun an anoikoun se ayti tin katigoria i ohi kai analoga me tis anages tous (aytoprovoli,xrimata,stariliki) epilegoun ti tha kanoun.oti ki an dilwnoun xeroun pou anikoun.
  • #12 από *Ελένη* στις 15 Apr 2004
  • exete akousei na epilegoun "edexno" sta skiladika?episis ta  group pou paizoun diaskeves kai ta sximata stis mpouat ktl akoma kai an de to dilwnoun,sxedon pada edexno tragoudi epilegoun (eite einai rempetiko,eite laiko,eite rock,pop ktl) kai ohi souxe tis epoxis...milaw pada gia to elliniko tragoudi...
       simfwna loipon me aytoys toys paragontes krinw an ena tragoudi i enas tragoudistis kata tin apopsi mou einai edexnos i ohi,kai den pairnw aparaitita tin etimigoria tis lexis...p.x psagmeno stiho kai kali mousiki mporei na tixei na exei kai ena apta tragoudia tis vandi omws edexno de mporw na to pw...isws na to akousw,na mi xerw oti to leei i sigkekrimeni kai na mou aresei,alla otan to mathw tha xenerwsw  kai tha pesei stin ipolipsi mou ws akousma...
       peite me prokatilimeni alla gia mena ena tragoudi de stekei mono tou,prepei na mou ekpempei mia genikoteri poiotita kai ohi dithen (kapoioi anamesa sta souxedakia vgazoun kai kanena psagmeno komati gia na psarosoun ton poli kosmo,tradaxto paradigma gia mena "to treno" tis vissi pou einai wreo san tragoudi kai i idia poli kali fwni alla...)
  • #13 από Πέτροc στις 15 Apr 2004
  •  ??? … Για μισό λεπτό βρε παιδιά ... κάτι δεν πάει καλά εδώ ...  ???
    Λοιπόν, ο όρος έντεχνο εμφανίστηκε από την ανάγκη να κατηγοριοποιηθεί η μουσική του Θεοδωράκη και του Χατζιδάκη (και άλλων συνθετών του ίδιου ύφους) ... ο όρος αυτός ερχόταν σε αντιδιαστολή με το ΛΑΪΚΟ τραγούδι, και υπονοούσε ότι οι έντεχνοι συνθέτες ξέρουν να ΓΡΑΦΟΥΝ (παρτιτούρα) τα τραγούδια τους, σε αντιδιαστολή με τους λαϊκούς οι οποίοι έπαιζαν με το αυτί ... (δεν ήξεραν να γράφουν τη μουσική τους)...
    Η όλη ιστορία άλλαξε όταν οι λαϊκοί μας συνθέτες άρχισαν κι αυτοί να γράφουν (π.χ. Νικολόπουλος) ...
    Όπότε ο διαχωρισμός συνεχίστηκε ως τις μέρες μας μόνο και μόνο για να ξεχωρίζει κάποια τραγούδια (έντεχνα) από τα Λαϊκά (ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΑ  Α-ΤΕΧΝΑ )

    Η γνώμη μου είναι ότι ο διαχωρισμός αυτός δεν ανταποκρίνεται πια στην πραγματικότητα της σημερινής Ελληνικής μουσικής ... για παράδειγμα ο Μάλαμας. Ο άνθρωπος γράφει Λαϊκά !!!! (οι φόρμες του και οι κλίμακές του ΕΙΝΑΙ λαϊκές) ... Ο Παπάζογλου επίσης ... παρόλα αυτά ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΝΕΟ-ΣΚΥΛΑΔΙΚΑ, θεωρούνται έντεχνοι ... καμμία σχέση ...
    (παρεπιπτόντως, έχω ακούσει τη Μπαλάντα των Αισθήσεων και των παραισθήσεων σε ένα Καρασκυλάδικο του κερατά, και σας πληροφορώ ότι ο κόσμος και το άκουσε, και το χειροκρότησε –πραγματικά ζεστά.)

    Απ΄την άλλη, και το Λαϊκό δεν είναι ακριβώς Λαϊκό ... Για ακούστε τα τραγούδια της Βανδή ... μια χαρά beat-άκια αλλά επίσης καμμία σχέση με Λαϊκά !!! Άσε που μετά μπλέκουμε στα pop (τύπου Χατζηγιάννη), στα soft Rock (τύπου Πυξ-Λαξ), και στα αδιευκρίνηστα ... (τύπου Νταλάρας-Αλεξίου) ...

    Και κάτι άλλο. ΈΝΤΕΧΝΟ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΚΑΛΟ !!! Ούτε έχει να κάνει με τη θεματολογία, το ντύσιμο ή τις εμφανίσεις στην τηλεόραση ... Οπότε ΜΗΝ ΚΟΛΛΑΤΕ σε τεχνάσματα εταιρειών ... Αν σας αρέσει ένας δίσκος του Μαργαρίτη  ;D, ΠΕΙΤΕ ΤΟ, δεν είναι ντροπή ... ομοίως, αν θεωρείτε την τελευταία δουλειά του Θαλασσινού για τα μπάζα  >:(, πάλι πείτε το ... Η αξία ενός καλλιτέχνη θα φανεί με το χρόνο κι όχι από ένα στραβοπάτημα, ή μια επιτυχία αντίστοιχα ....

    Αυτά / nEwBiE  8)
  • #14 από Witchking στις 15 Apr 2004
  • Πράγματι η κατηγοριοποίηση αυτή είναι αδόκιμη....
    Ωστόσο θα έλεγα ότι υπάρχουν τραγούδια και μουσικές που δημιουργήθηκαν διότι πρωτίστως άρεσαν στους δημιουργούς τους , εκτιμώντας ότι κάτι έχουν να που ή κάτι έχουν να δώσουν ή κάτι να εκφράσουν ή σε κάτι να προβληματίσουν.
    Υπάρχουν όμως και τραγούδια και μουσικές που έγιναν επειδή κάποιος έπρεπε να κάνει δίσκο ή επειδή είναι της μόδας ή επειδή ήταν βέβαιη η εμπορική τους επιτυχία ή επειδή κάτι έπρεπε να τραγουδήσουν στα "πολιτιστικά κέντρα" , ή επειδή πρέπει κάποιοι να έχουν τέτοια τραγούδια ώστε να σηκώνονται στις πίστες...ή επειδή με κάποια τραγούδια τέτοια πρέπει να ξεσηκώνονται τα πιπίνια....

    Σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να συγκρίνω το Βαλς του Περίδη για παράδειγμα..με το καλύτερο καψουροτράγουδο του Ρέμου....Καμία σχέση...
  • #15 από *Ελένη* στις 15 Apr 2004
  • Newbie katalavenw tin adirisi sou.egw omws eipa pws kanw tin diakrisi mesa sto mialo mou,anamesa se edexno kai mi,kai oti den pairnw tin etimigoria tis lexis...apla den iparxei kapoia alli lexi pou na mporw na xrisimopiisw kai otan lew edexno ennow ayto pou anefera parapanw,kai einai kati pou gia mena tairiazei se ola ta eidi mousikis...mporei na mou anafereis ena kakoihografimeno,underground,rock elliniko tragoudi,pou na mi maresei kiolas kai na mi to akouw alla gia mena nanai edexno epeidi plirei ta parapanw...
  • #16 από ippocrates9 στις 15 Apr 2004
  • Δεν νομίζω ότι όλα τα τραγούδια δεν είναι έντεχνα με την πραγματική σημασία τησ λέξεως, απλά υπάρχει αυτή η ωρολογία όπως και πολλές άλλες για να ξεχωρίζουν τα διαφορετικά είδη μεταξύ τους!
  • #17 από pinelopi στις 16 Apr 2004
  • Προφανώς η κατηγοριοποίηση είναι αδόκιμη όπως είπε ο πάρπεν αφού η διαφορετικότητα έγκειτο στη γραφή παρτιτούρας ή όχι ( όπως μας διαφώτισε ο niewbie  ;)). Απ' τη στιγμή που εξέλειψε ο παράγοντας αυτός απλά έχει - λανθασμένα - αντικαταστήσει την έννοια του ποιοτικού τραγουδιού σε σχέση με τα προχειροφτιαγμένα σουξέ που έχουν κατακλύσει τα ραδιόφωνα και τις δισκογραφικές εταιρείες.

    Νομίζω ότι ο διαχωρισμός έτσι κι αλλιώς γίνεται μες το μυαλό μας αλλά και την ψυχή μας. Αν νιώθεις πως ένα τραγούδι σου ''λέει'' κάτι, σ' ''αγγίζει'' τότε αποκτά ένα νόημα για σένα και ανάλογα με ποιό τρόπο έχεις μάθει να εκφράζεσαι και ν' ακούς επιλέγεις , ασυνείδητα, και το στίχο και τη μουσική που καλύπτει τα γενικότερα ακούσματά σου. Π.χ. για τον έρωτα μιλάει η πλειονότητα των τραγουδιών. Όλοι οι ερωτευμένοι όμως δεν ακούνε τα ίδια τραγούδια..... Άλλος ακούει Θαλλασινό και άλλος Πέγκυ Ζήνα. Ο στίχος , όπως πάντα κατά τη γνώμη μου, παίζει τεράστιο ρόλο. Απ' τη μια υπάρχει ο στίχος που προβληματίζει, που ψάχνει, που ανασκαλεύει συναισθήματα και απ' την άλλη είναι ο στίχος ''γεγονός'', ο στίχος προς εύκολη βρώση.

Σελίδες: