Χάσατε το μουσικό όργανό σας ή σας το έκλεψαν; Δηλώστε το εδώ!
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Σε 1000 χρόνια απο τώρα, οι αρχαιολογοι τι θα ψάχνουν? και που? Και αν τα SSD/Magnetic drives/tapes τα έχουν παίξει? Πως θα διαβάσουν τα data? Και άντε και τα έχουν τα data. Το software που να το βρούν? Μιλάμε για software back-compatible για 1000 χρόνια!!! Και πως να συσχετίσουν το περιεχόμενο με την τοπικότητα του ευρήματος? εφόσον σήμερα όλα είναι σε κάποιο cloud 2000 km μακριά? Πως θα είναι η ιστορία του μέλοντος? Θα υπάρχει ιστορική έρευνα? Θα υπάρχει αντικειμενικότητα?
Παράθεση από: panixgr στις 20/08/18, 10:40Σε 1000 χρόνια απο τώρα, οι αρχαιολογοι τι θα ψάχνουν? και που? Και αν τα SSD/Magnetic drives/tapes τα έχουν παίξει? Πως θα διαβάσουν τα data? Και άντε και τα έχουν τα data. Το software που να το βρούν? Μιλάμε για software back-compatible για 1000 χρόνια!!! Και πως να συσχετίσουν το περιεχόμενο με την τοπικότητα του ευρήματος? εφόσον σήμερα όλα είναι σε κάποιο cloud 2000 km μακριά? Πως θα είναι η ιστορία του μέλοντος? Θα υπάρχει ιστορική έρευνα? Θα υπάρχει αντικειμενικότητα?Μην νομίζεις ότι τώρα κάνουν κάτι διαφορετικό.Προσπαθούν να διαβάσουν ένα σκαλισμένο κείμενο (τεχνολογία πριν από χιλιάδες χρόνια πχ) μια γλώσσα που πλέον δεν υπάρχει...Τα data δεν θα χαθούν, γιατί ναι μεν οι δίσκοι/μνήμες/tapes/whatever έρχονται και παρέρχονται, όμως μεταφέρονται σιγά σιγά σε άλλα μέσα.Ας πούμε, μια φωτογραφική συλλογή που υπήρχε σε δισκέττες, μεταφέρθηκε σε σκληρό δίσκο, πήγε στο storage, χτύπησε ένας δίσκος του raid αλλά αλλάχθηκε, έγινε upgrade με μεγαλύτερους δίσκους στην πορεία, πήγε στο cloud, το "cloud" service στην πορεία μετέφερε τα data σε άλλο καλύτερο storage και πάει λέγοντας...Προσωπικά, έχω data που τα "σέρνω" μαζί μου (και άμεσα προσβάσιμα) >30 χρόνια.
Αντιθέτως. Εμένα μια πυρκαγιά μου κόστισε όλες τις φωτογραφίες που είχα τραβήξει μέχρι τα 25 μου περίπου.Όλες οι ψηφιακές μου φωτογραφίες (18 περίπου έτη) υπάρχουν και θα υπάρχουν εις άπειρον.
Διαφωνώ. Ο ιστορικός του μέλλοντος θα έχει πλέον άπειρες πηγές, και μάλιστα χωρίς ανασκαφές. Απλά θα κάτσει (?) στον Η/Υ (?) του.Θα μπορεί από φωτογραφίες να δει πως ακριβώς ήταν ο Χ άνθρωπος πριν από Υ χρόνια, τι ακριβώς έγραφε στα μηνύματα του, τι τον απασχολούσε, τι μουσική άκουγε, τι όργανο έπαιζε, πως ήταν το οτιδήποτε.Χωρίς ανασκαφές, χωρίς τίποτα.Εκτός αν πατήσει ο Κιμ το κουμπί. Αλλά και τότε, δεν θα χαθούν όλα τα πράγματα...
αν κλείσει ένα site, π.χ. flickr , πόσος κόσμος θα κλαίει?πως το έλεγαν αυτο (ειχαν πολύ απο εδω εκει φωτος π.χ. Αδριανός) που έκοψε το σέρβις?
Μονο τα τελευταία 100+100 χρόνια στην Ελλάδα έχει ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΑΠΕΙΡΗ ιστορία (και έχει γραφεί καινούργια κατα το δοκούν)... Όταν τα πάντα γίνουν ψηφιακά, η απάτη θα είναι πιο εύκολη, έτσι ο ιστορικός του μέλλοντος θα είναι πρακτικά ανύπαρκτος.
Παράθεση από: Απόλλων στις 20/08/18, 10:48Με τα παλιά φιλμ έπρεπε να κάνουμε σοβαρή οικονομία στις φωτογραφίες που βγάζαμε, γιατί κάθε φιλμ είχε ένα συγκεκριμένο αριθμό φωτογραφιών και κόστιζε χρήματα τόσο η αγορά όσο και η εμφάνισή του. Και υπήρχε πάντα η πιθανότητα κάτι να πάει στραβά, από μια πόζα που δεν βγήκε όπως ήθελες μέχρι το φιλμ να καεί και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο. Θυμάμαι ένα ταξίδι που κάναμε με κάτι φίλους στις αρχές της δεκαετίας του '90 και ένας από αυτούς για κάποιο λόγο δεν μπόρεσε να εμφανίσει καμία από τις φωτογραφίες που είχε τραβήξει με τη μηχανή του.Δεν ήταν ακριβώς έτσι. Ή ήταν έτσι στον τυπικό end-user. Οι περισσότεροι που ασχολούμασταν με την φωτογραφία από παλιότερα, ήμασταν περισσότερο σπάταλοι στις πόζες. Είτε γιατί χρησιμοποιούσαμε ασπρόμαυρο φίλμ και τα εμφανίζαμε/εκτυπώναμε μόνοι μας (μικρότερο κόστος), είτε γιατί αγοράζαμε φιλμ σε ρολό, είτε γιατί απλά αυτό ήταν το χόμπυ μας κι εκεί ξοδεύαμε τα χρήματα μας. Όπως έγραψα και πριν, το θετικό είναι ότι πλέον πολύ περισσότερος κόσμος ήρθε σε επαφή με μια τέχνη. Δεν λέω ότι έγιναν όλοι φωτογράφοι, αλλά είναι κάτι.Παράθεσηήμερα αντίθετα υπάρχει η εύκολη και ανέξοδη δυνατότητα να βγάλει κανείς όσες φωτογραφίες ή video θέλει με το κινητό του, χωρίς καν να χρειάζεται ούτως ειπείν φωτογραφική μηχανή ή βιντεοκάμερα. Πλέον η "στιγμή" δεν χάνεται, γιατί είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα μπορέσουμε να την απαθανατίσουμε. Χάνεται όμως η μία, πιο σημαντική ίσως, φωτογραφία μέσα σε ένα πλήθος χιλιάδων φωτογραφιών που θα μπορούσαν κάλλιστα να μην υπάρχουν.Δεν υπήρχε μία και σημαντική στιγμή αν μιλήσουμε από την πλευρά της τέχνης. Ο τελικός χρήστης, αποκλείεται να έβγαζε την υπέρτατη φωτογραφία. Απλά έβγαζε μία.Τώρα έχει πολλές, και μπορεί από όλες αυτές να διαλέξει την καλύτερη και να την μοιραστεί με τους φίλους του.
Με τα παλιά φιλμ έπρεπε να κάνουμε σοβαρή οικονομία στις φωτογραφίες που βγάζαμε, γιατί κάθε φιλμ είχε ένα συγκεκριμένο αριθμό φωτογραφιών και κόστιζε χρήματα τόσο η αγορά όσο και η εμφάνισή του. Και υπήρχε πάντα η πιθανότητα κάτι να πάει στραβά, από μια πόζα που δεν βγήκε όπως ήθελες μέχρι το φιλμ να καεί και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο. Θυμάμαι ένα ταξίδι που κάναμε με κάτι φίλους στις αρχές της δεκαετίας του '90 και ένας από αυτούς για κάποιο λόγο δεν μπόρεσε να εμφανίσει καμία από τις φωτογραφίες που είχε τραβήξει με τη μηχανή του.
ήμερα αντίθετα υπάρχει η εύκολη και ανέξοδη δυνατότητα να βγάλει κανείς όσες φωτογραφίες ή video θέλει με το κινητό του, χωρίς καν να χρειάζεται ούτως ειπείν φωτογραφική μηχανή ή βιντεοκάμερα. Πλέον η "στιγμή" δεν χάνεται, γιατί είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα μπορέσουμε να την απαθανατίσουμε. Χάνεται όμως η μία, πιο σημαντική ίσως, φωτογραφία μέσα σε ένα πλήθος χιλιάδων φωτογραφιών που θα μπορούσαν κάλλιστα να μην υπάρχουν.
Εγώ ακριβώς για τον τυπικό "τελικό χρήστη" μιλάω, ειδικά αφού πλέον σχεδόν όλοι είμαστε τελικοί χρήστες, δηλαδή ερασιτέχνες φωτογράφοι. Οι επαγγελματίες είναι φυσικό να είναι (και να ήταν πάντα) πιο "σπάταλοι", πιο μεθοδικοί, πιο απαιτητικοί ως προς την ποιότητα του τελικού αποτελέσματος και γενικά να το προσεγγίζουν αλλιώς το θέμα. Εγώ δεν είχα κατά νου να βγάλω την "υπέρτατη" σούπερ επαγγελματική φωτογραφία όταν ξεκινούσα για διακοπές το 1991 με μια φτηνή φωτογραφική μηχανή και μερικά φιλμ, ούτε με απασχολεί τώρα κάτι τέτοιο όταν πηγαίνω διακοπές και βγάζω φωτογραφίες με το κινητό μου. Ήθελα απλά μερικές αναμνήσεις από τις εμπειρίες ενός ταξιδιού, τότε αποτυπωμένες σε φωτογραφικό χαρτί και τώρα αποθηκευμένες σε ένα σκληρό δίσκο.
Μπα, δεν είμαι ούτε επαγγελματίας, ούτε καν φωτογράφος. Χειριστής φωτογραφικής μηχανής θα έλεγα ότι είναι ο σωστός τίτλος.Σε κάθε περίπτωση, πλέον τα έχεις όλα μαζεμένα. Που τότε δεν τα είχες.Είσαι διακοπές και βλέπεις ένα ωραίο τοπίο. Το φωτογραφίζεις. Το βλέπεις real time, δεν βγήκε όπως ήθελες; Ξαναδοκιμάζεις. Και πάει λέγοντας. Και στο τέλος έχεις τη φωτογραφία που θέλεις.Και την μοιράζεσαι με τους ανθρώπους που θέλεις. Σε πραγματικό χρόνο. Ούτε να την ταχυδρομήσεις και να φτάσει (αν φτάσει), ούτε τίποτα...Κι αν θες, κάνεις και live stream την κάμερα σου!Και στο τέλος, την αποθηκεύεις σε ένα folder, οπότε μετά από λίγο καιρό, την φέρνεις μπροστά σου. Εύκολα. Χωρίς να αρχίσεις να σκέφτεσαι "Χμ, που την έχω αυτή τη φώτο που είχα βγάλει τότε;" "Την είχα τυπώσει;" "Την είχα τραβήξει;"...Γενικά, μόνο καλά βλέπω με την εφαρμογή της τεχνολογίας στο σύνολο...
φάση 0) κείμενοφάση 1) καταστροφή ερήμωση (διαφορετικά αν το κείμενο πήγαινε απο γενιά σε γενιά έστω με αλλαγες δεν θα ήταν απαραίτητη η ανασκαφή)φαση 2) λήθη, περίοδως 100άδων ετώνφάση 3) ανασκαφή, εύρημα, ανακαίνιση, αποκατάσταση δεδομένων-γνώσσηςσήμερα απο το 0 μπορείς να πάς στο 3. Με μηδενική κατανάλωση ενέργειας απο κάποιον στα ενδιάμεσα βήματα.Σε αυτό που λες εσύ, χρειάζεται κάποιος να συντηρεί συνεχώς, να ανανεώνει, (ενδεχομένως να πετάει μερικά ... χμμ γκουχ γκουχ μη ... βολικά δεδομένα) , δηλ α) και χρειάζεται ΤΡΕΛΗ ενέργεια για αυτην την συντήρησηβ) και η διαδικασία είναι στοχευμένα επιλεκτικήΤο τελικό εύρημα ως ιστορικό τεκμήριο στην μια και στην άλλη περίπτωση απλά δεν έχει καμία σχέση.
Απόλλωνα, εννοώ τα βήματα 1,2.Επίσης στην θεώρηση του Βέγγου λείπει ο παράγοντας της καταστροφής, την οποία υποβίβασε σε υπόθεση "γραφική" δηλ αν ο Κιμ πατήσει το κουμπί ή όχι.Εγω πιστεύω οτι η καταστροφή δεν είναι καθόλου θέμα Κιμ, και έχει πάντα μια πιθανότητα.Αν π..χ. συμβεί μια μαγνητική ή χημική ή άλλη καταστροφή στα κέντρα της amazon/google, βασικά αν "αλλάξει" μορφή ο πολιτισμός μας, αν ΘΑΦΤΕΙ με την αλληγορική και κυριολεκτική σημασία κάτω απο τόνους χώματος, αν η τεχνολογία του σήμερα καταστεί παρωχημένη στο σύνολό της....Και έρθει ο ιστορικός αρχαιολόγος του μέλλοντος (2500 μ.χ.) να ψάξει πχ για την .... λογοτεχνία του 2050.... τι θα βρεί? ΤΙΠΟΤΕ. Αυτη η περίοδος ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΥΠΑΡΞΕΙ σύμφωνα με την σημερινή λογική.Δειτε το λίγο εκτός σημερινού πλαισίου.
Αν προσπαθήσουμε να το δούμε εκτός σημερινού πλαισίου, θα πρέπει δεχτούμε ότι οι ιστορικοί και οι αρχαιολόγοι του μέλλοντος κατά πάσα πιθανότητα θα έχουν στην κατοχή τους τεχνολογία που δεν μπορούμε καν να φανταστούμε εμείς σήμερα. Οπότε τι θα βρούν και πως θα καταφέρουν να το επαναφέρουν σε λειτουργική κατάσταση, δεν το ξέρει κανείς μας.
Και αν ο πολιτισμός μας θαφτεί κάτω από τόνους χώματος λόγω μιας κοσμογονικής (ή κοσμοκτόνου) καταστοφής και παρ' όλα αυτά συνεχίσουν να υπάρχουν άνθρωποι που στο μέλλον θα ψάξουν να βρούν ενδείξεις για τον πολιτισμό του 21ου αιώνα, θα έλεγα ότι ίσως η ψηφιακή πληροφορία έχει περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης από ένα βιβλίο ή μια φωτογραφία.
Στα υπόλοιπα προφανώς διαφωνούμε ριζικά, οπότε ας το αφήσουμε καλύτερα.
Η ιδιαιτερότητα του internet και αυτό που το κάνει/έκανε μοναδικό είναι η διασκόρπιση και ο διάμοιρασμος των δεδομένων σε πολλά σημεία. Για αυτό και το internet δεν είναι ούτε η Google ούτε κανείς. Είναι όλοι μας.
διάτρητες κάρτες κανείς? floppy drives? πόσοι μπορούν να τα διαβάσουν αυτά σήμερα με την "σημερινή" τεχνολογία, η οποία ήταν "αγνωστη" πίσω στο 1980? Σχεδόν κανείς. Το postscript τί έχει απογίνει? στο οποίο συνηθίζαμε να γράφουμε τα papers μας πίσω στην 10ετία του 80, όταν στα πανεπιστήμια πρωτογνωρίσαμε και συνδεθήκαμε στο internet (gopher, archie, ftp, email ktl - αρκετά πριν τον πρώτο mosaic και το http). Και έχουν περάσει ΜΟΝΟ 30-40 χρόνια. Η αναγωγή στο 2500 είναι προφανής.
Οσοι απο εμάς (Βεγγος??) γνωρίζουν τι τραβάνε όσοι ασχολούνται με back compatibility σε VM images παλιών λειτουργικών στα διάφορα upgrades του provider, migration απο provider σε provider, κτλ.... θα έπρεπε να ξέρουν την τεράστια δυσκολία συντήρησης. Να μην πω για file συστηματα, αλλαγές στους kernels, .... η τεχνολογία κινείται με απίστευτους ρυθμούς και η προχειρότητα με την οποία αυτό επιτελείται είναι ακόμα πιο απίστευτο. Τα σημερινά data (ακόμα και αν ΔΕΝ καταστραφούν) θα είναι ΜΗ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΑ/ ΜΗ αναγνώσιμα απο την τεχνολογία του 2500. Δεν θέλει πτυχίο πυρηνικής φυσικής.
αυτο ίσως είχε μια επίφαση αλήθειας για τα ρομαντικά χρόνια του 80, όταν δεν υπήρχε ασφάλεια, έμπαινες σε όποιον ftp server γούσταρες, έκανες finger άνετα σε όποιον host.....Ούτε τότε υπήρχε καμία ισότητα (το IETF πού εδράζονταν (όσο ήταν ακόμα "relevant") είπαμε? τα 13 top level DNS??)Και προφανώς ούτε τώρα.
Να ρωτηξω γω το αλλο,καθαρα απο αγνοια και οχι για να εκφαιρω γνωμη.Πριν 50 χρονια πχ ο λακγς/μακης/τακης εβγαλε μια φωτο τον μπαμπη/λαμπη και τελικα αυτη εγινε εργο τεχνης κτλ και εβγαλε και μια περιοτσια.Τωρα,αν κανει καποιος εντα "ψιφιακο" εργο τεχνης,πως προστετευετε απο τα copy/paste/save image/screenshot κτλ και μπορει να εχει αυτος και μονο το αυθεντικο,προτοτυπο κτλ;Γιατι,βλεπεις μια φωτο απο τον βππ και ξες οτι δεν εχει ουτε φωτοσοπ ουτε τιποτα,αρα,μπορεις να πιστεψεις εστω την μιση ιστορια που λουβαλαει.Με τα ψιφιακα ομως,ισχυει τιποτες τετοιο;
@vegos γνωριζεις εαν γινεται να εμφανιστει φωτογραφια απο καμμενο φιλμ?
Παράθεση από: Uriah στις 20/08/18, 21:02@vegos γνωριζεις εαν γινεται να εμφανιστει φωτογραφια απο καμμενο φιλμ?Define καμμένο.Συνήθως μπορείς να σώσεις αρκετά, ειδικά με το scanάρισμα πλέον, αν η φωτογραφία είναι υπό/υπέρ εκτεθειμένη.Αν όλο το φιλμ έχει πάρει φως, μάλλον όχι πολλά πράγματα.Σε τι κατάσταση είναι το φιλμ;Βγάλε μια φωτογραφία το αρνητικό να το δούμε...
Είναι καποιες στάσεις που δεν εμφανιστηκαν, υποθετω λογω υπερεκθεσης. Θα πρεπει να ψαξω να βρω τα αρνητικά και να τα φωτογραφίσω. Ειναι τουλαχιστον 20 χρονων αλλα ακομα δεν εχω ξεχασει πως θελω να εμφανισω καποιες φωτογραφιες. Καπου εχω και 2 φιλμ που δεν εμφανισα ποτε. Υποθετω πανε αυτα ε;
Θα πρεπει να ψαξω να βρω τα αρνητικά και να τα φωτογραφίσω.