Σελίδες:
  • #26 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 6.   Αποφασίστηκε η ταστιέρα να φαίνεται κατά κάποιο τρόπο παλαιωμένη (relic).

    Ρίχνουμε διάσπαρτα και σε σημεία που τα δάχτυλα έχουν την μεγαλύτερη συχνότητα επαφής με την ταστιέρα, μια σταγόνα μαύρη βαφή διαλύτου και τρίβουμε με δέρμα εμποτισμένο σε διαλυτικό:
     

  • #27 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • -Μετά γεμίζουμε τα σημάδια (fretboard dots) με κόλλα (ανάμιξη εποξική 2 συστατικών και μαύρης βαφής διαλύτου:
  • #28 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 7.   Έτσι θα δείξει η ταστιέρα παλαιωμένη (relic) στο τέλος της (προκαταβολική φωτογραφία!) :
  • #29 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 8.   Για δεύτερη φορά ΠΡΙΝ την εισαγωγή τάστων, διαμορφώνουμε την καμπύλη της ταστιέρας με το εργαλείο 16” radius block.

    9.   Κόλλημα της ταστιέρας στο μπράτσο.
    TIP: Τοποθετούμε το 16” radius block πάνω στην ταστιέρα ΓΙΑ να πετύχουμε όσο το δυνατόν ΙΣΗ πίεση σε όλο το μήκος της.

  • #30 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • TIP: ΠΡΙΝ κολλήσουμε την ταστιέρα, την ευθυγραμμίζουμε πάνω στο μανίκι και ανοίγουμε 2 τρύπες του 1χιλιοστού στο 18ο και στο 1ο τάστο όπου σε αυτές τις τρύπες θα τοποθετηθούν μικρά καρφάκια για να κρατήσουν σταθερή την ταστιέρα (από γλιστρήματα) κατά την κόλλησή της (βλέπε κάτω εικόνα):
  • #31 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 10.   Παρακάτω βλέπουμε την ταστιέρα κολλημένη στο μανίκι:
  • #32 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 11.   Αφού κολληθεί η ταστιέρα, την αφήνουμε να στεγνώσει τουλάχιστον 24 ώρες.

    Στο επόμενο βήμα μαρκάρουμε με μολύβι την ταστιέρα και ισοπεδώνουμε με 16΄΄radius block έως εξαφανιστούν οι γραμμές από το μολύβι:

  • #33 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 12.   Ανοίγουμε τρύπες στα πλαϊνά της ταστιέρας και βάζουμε τα πλαϊνά σημάδια (side dots), κόλλημα με κυανοακρυλική κόλλα.

    ΠΡΟΣΟΧΗ όταν δουλεύουμε με κυανοακρυλικη κόλλα φοράμε προστατευτικά γυαλιά και γάντια!!

  • #34 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 13.   Στρογγυλοποίηση άκρης ταστιέρας:
  • #35 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • ΑΛΛΑΓΗ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ ΣΤΟ HEADSTOCK

    14.   Ευθυγραμμίζουμε το λογότυπο και μετά με cnc δίνουμε το όνομα του ιδιοκτήτη της κιθάρας κατόπιν συνεννόησης!:
  • #36 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 15.   Αναμιγνύουμε: κόλλα εποξική 2 συστατικών + κόκκινη βαφή διαλύτου και γεμίζουμε, μετά απαλό τρίψιμο με 120 γυαλόχαρτο:
  • #37 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 16.   Τοποθετούμε το μπράτσο στο σώμα και ελέγχουμε την κλίμακα της κιθάρας να είναι σύμφωνη με την γέφυρα για την σωστή ρύθμιση του intonation αργότερα:
  • #38 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 17-18.   Έλεγχος ύψους μπράτσου και neck pocket:

    Το neck pocket πρέπει να είναι 16χιλιοστά βαθύ.
    Στην κιθάρα αυτή ήταν 19χιλιοστά.
    Το γέμισμα με ξύλο 3χιλιοστών ήταν απαραίτητο, βλέπε παρακάτω εικόνες:

  • #39 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 19.   Καθάρισμα, ισοπέδωση και κόλλημα ξύλου σφενδάμι 3χιλιοστών:
  • #40 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 20.   Πειραματισμός για να πετύχουμε την απόχρωση χρώματος, αναμιγνύοντας εποξική 2 συστατικών και κόκκινη βαφή διαλύτου:
  • #41 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • ΒΑΨΙΜΟ ΜΑΝΙΚΟΥ

    21.   Αφαιρούμε το παλιό βερνίκι με υαλόχαρτο 120/240/320/400/600/ατσαλόμαλο τύπου 00:
  • #42 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 22.   Βάψιμο με γομαλ**α. Η γομαλ**α είναι φυσικό βερνίκι που χρησιμοποιούν στα καπάκια των κλασσικών κιθάρων. Αραίωση με καθαρό οινόπνευμα 95 βαθμών και εφαρμόζουμε με την «μέθοδο της μπάλας» όπως γίνετε στις κλασσικές κιθάρες και σε άλλα όργανα:
  • #43 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 23.   Βαφή μάνικου με γομαλ**α.

    Πιο πάνω είδαμε ότι θέλαμε να προσδώσουμε στην ταστιέρα την εικόνα του παλιού (relic), όπου είχαμε βάλει διάσπαρτα μαύρη βαφή διαλύτου.

    Παρακάτω είναι το τελικό αποτέλεσμα:

  • #44 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 24.   Πριν την εισαγωγή των τάστων ελέγχουμε πρώτα με το παρακάτω εργαλείο το βάθος που πρέπει να έχει το κάθε αυλάκι ξεχωριστά, ώστε να τοποθετηθεί ακριβώς το τάστο χωρίς να προεξέχει πάνω στην ταστιέρα:
  • #45 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 25.   Στη συνέχεια με μια τριγωνική λίμα, λιμάρουμε πολύ ελαφριά το πάνω μέρος της εγκοπής ώστε να μπορεί να γίνει εισαγωγή-εξαγωγή των τάστων χωρίς να τραυματίσουμε το ξύλο τα λεγόμενα fret chips:
  • #46 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 26.   Εισαγωγή ατσάλινων τάστων (stainless steel Jumbo Jescar frets) με πρέσα για τάστα:
  • #47 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • TIP: θα πρέπει ΠΡΙΝ την τοποθέτηση των τάστων, να διαμορφώσουμε την καμπύλη το radius των τάστων να είναι ίδιο με αυτό της ταστιέρας. Με αυτόν τον τρόπο θα πετύχουμε την ΤΕΛΕΙΑ επαφή ταστιέρας και τάστου.
    Η διαδικασία αυτή γίνετε με το παρακάτω εργαλείο:
  • #48 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 27.   Κόψιμο των τάστων με μικρό τροχό:

    TIP: κατά το κόψιμο με τροχό, στις άκρες το τάστο αναπτύσσει μεγάλες θερμοκρασίες με αποτέλεσμα να ΚΑΙΓΕΤΑΙ και να μαυρίζει η άκρη του ξύλου της ταστιέρας και ειδικά στο σφενδάμι που είναι ανοιχτόχρωμο ξύλο.
    Για περισσότερη ασφάλεια χρησιμοποιείστε κοπτικό για ατσάλι:
  • #49 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 28.   Οι άκρες των καινούριων τάστων έχουν γωνία 90ο.
    Με ειδικό εργαλείο τα λιμάρουμε για να προσδώσουμε γωνία 35ο για να μην ενοχλούν κατά το παίξιμο (fret bevel):


    Tip: το συγκεκριμένο εργαλείο είναι φτιαγμένο από τεφλόν, το οποίο ΔΕΝ γδέρνει την πάνω επιφάνεια των τάστων κατά το λιμάρισμα.
  • #50 από TsulfasGuitars στις 17 Oct 2019
  • 29.   Ισοπέδωση τάστων (fret leveling). Κατά την ισοπέδωση των τάστων πρέπει να αφαιρεθεί όσο το δυνατόν λιγότερο υλικό, για να μην μειωθεί πολύ το ύψος τους και για να πετύχουμε όσο το δυνατόν περισσότερη υψομετρική ομοιομορφία των τάστων μεταξύ τους.

    Για να το πετύχουμε αυτό πρέπει να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες που είδαμε ΠΙΟ πάνω ΠΡΙΝ την εισαγωγή τάστων.

    Σε αυτό το βήμα, ρυθμίζουμε την ταστιέρα να είναι ολόισια κατά μήκος με το παρακάτω μεταλλικό χάρακα:
Σελίδες: