Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - Τζουράς

Σελίδες: 1 [2] 3
26
Ταπεινή μου άποψη:

Η τελευταία αξιόλιγη δουλειά του Βασίλη είναι το "Θάλασσα στη Σκάλα" με τον Μικρούτσικο.

Θυμίζει κάτι απ΄ τα παλιά

Γεια χαρά!

Έλα Βασίλη!!!

(Υ.Γ. Στις φωνές η Μαρία, η Εύα κι η Νατάσα... κι όσοι κατάλαβαν, κατάλαβαν...)

27
Α ρε Lidia, να ξερες τι μου θύμισες τώρα με αυτόν το στίχο...

28
Φίλε Politi

Δεν έχω κανένα λόγο να αμφισβητήσω την άποψη σου, αλλα θα πω το εξής.

Πολλοί συνθέτες δοκιμάζουν σε κάποιο στάδιο της καριέρας τους να κάνουν κάτι διαφορετικά ή "ανορθόδοξο". Όταν αυτό πετύχει τότε θεωρείται μεγάλη επιτυχία και έτσι δημιουργούνται οι νέες "μόδες" στη μουσική. Όταν όμως δεν πετύχει, απλά θεωρείται αποτυχία.

Η "αποτυχία" του Χατζιδάκι (για αυτά που γράφεις) έγινε μάλλον πιο γνωστή γιατί ο ίδιος ήταν πολύ γνωστός, και επίσης γιατί γινόταν ταυτόχρονα και σύγκριση με τον Θεοδωράκη.

Χαίρομαι όμως που ο Χατζιδάκις δοκίμασε τουλάχιστον, έστω κι αν απέτυχε στη συγκεκριμμένη προσπάθεια.

29
Φίλε Viennezo, σε ευχαρστώ για ακόμα μια φορά για τη βοήθεια σου

Έχει κανείς κάποιο δείγμα από τον "Επιτάφειο", όπως τον ενορχήστρωσε ο Χατζιδάκις; Είναι πολύ ενδιαφέρον η σύγκριση μεταξύ των δύο μουσικών απόψεων στο θέμα.

Απ' ότι ξέρω ο "Επιτάφειος" είναι μια συλλογή 8 ποιημάτων. Όντως έτσι είναι;

30
Παιδιά κάνω μια μελέτη για τον Θεοδωράκη και έχω το εξής ερώτημα:

Κάπου έχω διαβάσει το εξής:

"Two records of »Epitafios«, are issued in Greece, one by the composer Manos Hadjidakis who directs his own orchestra and Nana Mouskouri as the soloist, the other one by Theodorakis with Grigoris Bithikotsis as soloist."

Ο Χατζιδάκις έγραψε άλλη μουσική για τα ίδια ποιήματα του Ρίτσου ή ενορχήστρωσε τη μουσική του Θεοδωράκη;

Άντε ρε παιδιά ρίξτε μου λίγο φώς!

31
Επειδη με ενδιαφέρει, ποιος είναι αυτός ο Κύπριος ποιητής, και πιο είναι το τραγούδι των Διάφανων Κρίνων;

32
Φίλε μου Politi

Απο ότι φαίνεται έχουμε τα ίδια γούστα στο στίχο! Το "Τι να πω" είναι από τα αγαπημένα μου!

Άκου τώρα μια πραγματική ιστορία με την Σώτια Τσώτου που μου είπε ένας συνθέτης που συνεργάστηκε πολύ μαζί της.

Ο συνθέτης αυτός όταν ήταν φοιτητής νομικής στην Αθήνα, είχε σχέσεις με μια κοπέλα, αλλά αποφάσισε ότι ήθελε να χωρίσουν. Της το είπε και αποφάσισαν να περάσουν μια ακόμα νύκτα μαζί.

Το επόμενο πρωί όταν ξύπνησε ο συνθέτης, η κοπέλα είχε φύγει. Βρήκε το διαμέρισμα πεντακάθαρο, συγυρισμένο, τα ρούχα του διπλωμένα. Κατάλαβε τελοσπάντων ότι η κοπέλα αυτή τον αγαπούσε πραγματικά και ένιωσε τρομερές τύψεις.

Τηλεφώνησε στην Σώτια Τσώτου και της είπε την ιστορία. Λίγη ώρα μετά του τηλεφώνησε πίσω με τους ακόλουθους στίχους. Είναι οι σκέψεις της κοπέλας που τον βλέπει να κοιμάται χωρίς να τον ενδιαφέρει για το νιώθει εκείνη.

Απόψε δίπλα μου κοιμάσαι
κι ο ύπνος σου είναι βαρύς
στερνή φορά που πλάι μου θα 'σαι
και ν' αγρυπνήσεις δε μπορείς
στερνή φορά που πλάι μου θά 'σαι
και ν' αγρυπνήσεις δε μπορείς

Στα δυο απόψε με χωρίζεις
και δεν το ξέρεις και δεν κλαις
όρκο θα παίρνεις, θα νομίζεις
πως δεν με σκότωσες ποτές
όρκο θα παίρνεις, θα νομίζεις
πως δε με σκότωσες ποτές

Στα λιόφωτα τα μονοπάτια
του ονείρου τώρα περπατάς.
Ξύπνα, κι απόμεινα κομμάτια
και τα κομμάτια μου πατάς
Ξύπνα, κι απόμεινα κομμάτια
και τα κομμάτια μου πατάς

Στα δυο απόψε με χωρίζεις
και δεν το ξέρεις και δεν κλαις
όρκο θα παίρνεις, θα νομίζεις
πως δεν με σκότωσες ποτές
όρκο θα παίρνεις, θα νομίζεις
πως δε με σκότωσες ποτές"

Το τραγούδι αυτό το έχω. Όποιος θέλει να το ακούσει ας μου στείλει ένα μύνημα προσωπικό μέσω του φόρουμ.

33
Οι δισκογραφικές εταιρίες, όπως όλες οι εταιρίες, έχουν σαν στόχο το κέρδος. Φυσικολογικό είναι.

Το θέμα με την πνευματική ιδιοκτησία, είναι ότι οι εταιρίες κρύβονται πίσω από αυτήν για να δικαιολογούν τις πράξεις τους. Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει πνευματική ιδιοκτησία, αλλά να μην την εκμεταλλεύονται οι εταιρίες. Οι δισκογραφικές εταιρίες, όταν έκλεισαν το Napster, έλεγαν ότι δρουσαν "για το καλο των καλλιτεχνών και της πνευματικής ιδιοκτησίας". Αλλού αυτά... Η ανταλλαγή mp3's ΄δεν εβλαψε τους καλλιτέχνες, αντίθετα τους βοήθησε αφού με αυτό τον τρόπο βρήκαν ένα νέο κοινό.

Στο κάτω-κάτω όποιος ξέρει 5 πράματα για το πως δουλεύουν οι εταιρίες, θα αηδιάσει με τον τρόπο που εκμεταλλεύονται τους καλλιτέχνες. Και μετά έχουν το θράσος να πουν ότι δρούν για το καλό τους... Οι εταιρίες εκμεταλλεύονται και τους καλλιτέχνες και τους καταναλωτές. Τελεία και παύλα.

Η μόνη λύση είναι να κατεβάσουν τις τιμές των CD σε λογικά επίπεδα.

Διαφορετικά ας μας παρατήσουν

35
Ρε παιδιά,

Χρησιμοποιώ τα εξής για να κατεβάζω νέες Ελληνικές Κυκλοφορίες:

www.greek-music.info
www.thalasa.com

Είναι πολύ καλά sites με καλό υλικό, και οι περισσότεροι από σας τα ξερετε. Το πρόβλημα όμως είναι ότι έχουν νέες κυκλοφορίες από μερικά μόνο είδη Ελληνικής μουσίκής. Συνήθως έχουν τους δίσκους που γίνονται σουξέ περισσότερο από τους άλλους τους πιο "ποιοτικούς" ας πούμε.

Για παράδειγμα ΔΕΝ θα βρειτε εκεί ούτε Αλκίνοο, ούτε Πασχαλίδη, ούτε Κατσιμίχα.

Διερωτούμαι αν υπάρχει κανένα άλλο παρόμοιο site με δίσκους αυτών των καλλιτεχνών.

36
Φίλε Vienezzo θα διαφωνήσω λίγο μαζί σου. Στους στίχους της η Σώτια Τσώτου δεν "συγχαίρει", κατά την άποψη μου, εκείνους που κατάφεραν να αφήσουν τον κόσμο, δηλαδή να πεθάνουν. όπως έγραψες.

Εκείνο που θέλει να δείξει, πιστεύω στα δύο της τραγούδια που ανάφερα, είναι το πόσο άσχημα ήταν τα πράγματα εκείνη την εποχή που πολύς κόσμος επέλεξε να φύγει από τη χώρα. Τα τραγούδια περιγράφουν τον καημό αυτών που έμειναν πίσω και για διάφορους λόγους δεν μπόρεσαν να φύγουν. Αυτό τον καημό περνά η Τσώτου από τα τραγούδια αυτά.

Ίσως να τα λέω όλα αυτά γιατί έχω μελετήσει πάρα πολύ την Σώτια Τσώτου. Αλλά είμαι πάντοτε ανοιχτός για συζήτητη.  ;D

37
Νομίζω ότι ο Απόλλων βρήκε ακριβώς το νόημα των στίχων της Σώτιας Τσώτου...

38
Ακόμα ένα τραγούδι με παρόμοιο νόημα. Στίχοι και πάλι της Σώτιας Τσώτου. Είναι ο Στρατής, μελοποιημένος από τον Κώστα Χατζή:

====
Τα νοιάτα του έφαγε ο Στρατής
στα ναυπηγεία ολημερίς
φτιάχνει τα πιο γερά σκαριά
να παν οι άλλοι μακριά
να ταξιδέψουνε τη γή
οι τυχεροί, οι τυχεροί...

Τ' απόβραδο στο καπηλειό
με τον Γιωργή τον παραγιό
λένε για χώρες μακρινές
που δεν τις είδανε ποτές
ζηλεύουνε τους ναυτικούς
τους τυχερούς, τους τυχερούς...

Σαν θα πεθάνω βρε Γιωργή
σαν θα σαλπάρω από τη γή
βάλε στην κάσα μου πανιά
βάλε της άλμπουρα, σχοινιά
πες πως ταξίδεψε κι αυτός
ο τυχερός, ο τυχερός...
======

Ένα ακόμα τραγούδι με τον ίδιο καημό. Τον καημό του να φύγει κάποιος μακριά σε ένα πλοίο. Η Σώτια Τσώτου καταφέρνει για μια ακόμα φορά να δώσει το μύνημα αυτό καθαρά αλλά και με τέλεια στιχουργική τεχνική.

Σας χαιρετιώ

39
Ένα ακόμα τραγούδι με το ίδιο νόημα. Στίχοι της Σώτιας Τσώτου, από τον "Τραγουδιστή" του Νταλάρα.

---
Τις μακρινές τις Θάλασσες μη συλλογιέσαι
Τα πλοία εμάς ποτέ δε θα μας πάρουν
ούτε θα δούμε τα μεγάλα πόρτα.
Θα βλέπουμε τους άλλους να σαλπάρουν
αμίλητοι στου καπηλιού τη πόρτα.

Είμαστε τόσο, άτυχοι τάχα;
Έφταιξε ο κόσμος ή εμείς μονάχα;
Τα σωθικά μας φωτιά τα καίει
μα λέω, το ούζο που 'πιαμε φταίει.

Τις μακρινές τις θάλασσες μη συλλογιέσαι
Του νότου δε θα δούμε εμείς τις στράτες
κι αν ναυαγήσαν κάποιοι στη Μαδέρα
κλάψε για μας που λειώνουμε εδω πέρα
του κόσμου ναυαγοί και λιποτάχτες.

Είμαστε τόσο, άτυχοι τάχα;
Έφταιξε ο κόσμος ή εμείς μονάχα;
Τα σωθικά μας φωτιά τα καίει
μα λέω, το ούζο που 'πιαμε φταίει.
===

40
Η συζήτηση αυτή ξεκινά μετά από άλλες συζητήσεις σχετικά με την ερμηνεία στίχων.

Θα ήθελα να ξεκινήσω με τον "Καφενέ" του Παπαδόπουλου γιατί το είχα συζητήσει πάμπολες φορές με φίλους:

"Εχω ένα καφενέ
στου λιμανιού την άκρη
τον έχτισε το δάκρυ
αυτών που μένουνε και περιμένουνε

Έχω ένα καφενέ
που ακούει όλο τα ίδια
για μπάρκα και ταξίδια
αυτών που μένουνε και περιμένουνε

'Εχω ένα καφενέ
ένα παλιορημάδι
αχ, νά 'τανε καράβι
για αυτούς που μένουνε και περιμένουνε"

Όπως το καταλαμβαίνω εγώ, το τραγούδι μιλά για αυτούς που δεν κατάφεραν να μπαρκάρουν σε ένα καράβι για να φύγουν για τα΄ξένα για μια καλύτερη ζωή. Μένουν πίσω και μιλούν συνέχεια για τα ταξίδια που δεν έκανα ποτέ.

Άλλοι ίσως το καταλμβαίνουν διαφορετικά το νόημα. Πάντως ο Παπαδόπουλος είναι ποιητής...

41
Πολύ καλή ιδέα αλλά προτείνω να αρχίσουμε άλλη συζήτηση με θέμα "Ερμηνεία στίχων". Δεν είναι ανάγκη να μείνουμε σε ένα μονο στιχουργό.

Νομίζω θαδ0ο ξεκινήσω εγώ τώρα.

42
Γεια σου φίλε Viennezo. Γεια χαρα σε όλους παρακολουθούν τη συζήτηση αυτή.

Άνοιξα το θέμα αυτό, όχι γιατί πιστεύω ότι ο δίσκος αυτός είναι αριστούργημα. Και μένα μου αρέσουν μερικά τραγούδια του περισσότερο από άλλα. Και εγώ, όπως και οι περισσότεροι, δεν καταλαμβαίνω ακριβώς το νόημα των στίχων του Τριπολίτη. Το θέμα είναι ότι ο δίσκος αυτός πρωτοπορεί για τον καιρό του.

Όσο αφορά σύνθεση και ενορχήστρωση λίγοι θα διαφωνήσουν ότι ο δίσκος αυτός κινείται σε ψηλά επίπεδα. Οι στίχοι άλλοτε είναι πολύ σκοτεινοί και άλλοτε πολύ καθαροί και με πολύ νόημα όπως στο "Μίσος":

"Απ την αγάπη του πλησίον
 φτιάχνεται η λάσπη και το ψέμα και το μίσος
 Απ' την αγάπη του πλησίον
 να φυλαχθούμε ίσως..."

Είμαστε συνισμένοι ίσως να καταλαμβαίνουμε αμέσως το νόημα των στίχων, και όταν αυτό δεν συμβαίνει μας ενοχλεί κάπως.

Πάντως αυτός δεν είναι ο δίσκος που βάζει κάποιος να ακούσει οποιαδήποτε στιγμή, και αυτό το ήξεραν οι δημιουργοί του. Δεν νομίζω να είχαν την ψευδαίσθηση ότι ο δίσκος αυτός θα πουλούσε πάρα πολύ.

Δεν πειράζει όμως. Να που κάποιοι απο μας τον έχουν προσέξει και τον συζητούν.

Σε γενικές γραμμές ο δίσκος αυτός είναι από εκείνους που είτε σου τραβούν την προσοχή, είτε όχι.

Να υπενθιμίσω σε όσους ενδιαφέρονται να ακούσουν τον δίσκο ότι μπορούν να τον πάρουν από:

http://www.repertorio.addr.com/upload/Songs/Siggnomi_gia_tin_amina/

Γεια χαρά σε όλους

43
Ο δίσκος "Συγγνώμη για την άμυνα" βγήκε κάπου κοντά στο 1992 αν δεν κάνω λάθος. Πρόκειτα για δισκογραφική δουλειά του Γιώργου Νταλάρα σε μουσική Θάνου Μικρούτσικου και στίχους του Κώστα Τριπολίτη.

Το πιο γνωστό τραγούδι είναι το "Ανεμολόγιο". Τα υπόλοιπα τραγούδια όπως και ο δίσκος σαν σύνολο δεν είχαν την συνισμένη επιτυχία των δίσκων του Νταλάρα ή του Μικρούτσικου.

Ο λόγος είναι, κατά την ταπεινή μου άποψη, το ότι η δουλειά είναι πολύ προχωρημένη σε πολλούς τομείς όπως σύνθεση, στίχο, ενορχήστρωση και εκτέλεση. Τα τραγούδια ενδεχομένως να ακούγονται παράξενα στο αυτί πολλών.

Έβαλα να ακούσω τον δίσκο αυτό μετά από πολύ καιρό και μου άρεσε ακόμα περισσότερο. Έτσι είπα να τον μοιραστώ μαζί σας:

http://www.repertorio.addr.com/upload/Songs/Siggnomi_gia_tin_amina/

Όσοι από σας έχουν μανία με την ενορχήστρωση, έχουν πολλά να μελετήσουν σε αυτόν τον δίσκο.

Καλή ακρόαση!!!

Υ.Γ.: Δεν ξέρω για πόσο καιρό θα μπορώ να έχω τα mp3 στον μου. Όσοι προλάβουν, πρόλαβαν.

44
Ξέρω μια πόλη που η άσφαλτος καίει
και δέντρου σκιά δεν θα βρεις
Μεγάλη ιστορία, προγόνοι σπουδαίοι
λυχνάρι και τάφος της γης

Θυμίζεις Αθήνα γυναίκα που κλαίει
γιατί δεν την θέλει κανείς
Αθήνα, Αθήνα, πέθαίνω μαζί σου
πεθαίνεις μαζί μου κι εσύ

Ξέρω μια πόλη στη νέα Σαχάρα
μια έρημο όλο μπετόν.
οι ξένοι οι στόλοι, λαθραία τσιγαρα
παιδιά που δεν ξέρουν κρυφτό...

Θυμίζεις Αθήνα γυναίκα που κλαίει
γιατί δεν την θέλει κανείς
Αθήνα, Αθήνα, πέθαίνω μαζί σου
πεθαίνεις μαζί μου κι εσύ

Ξέρω μια πόλη στη γη της Αβύσσου
κουρσάρων κι ανέμων νησί.
Στης Πλάκας τους δρόμους πουλάς το κορμί σου
για ένα ποτήρι κρασί...

Θυμίζεις Αθήνα γυναίκα που κλαίει
γιατί δεν την θέλει κανείς
Αθήνα, Αθήνα, πέθαίνω μαζί σου
πεθαίνεις μαζί μου κι εσύ
=============================

Στίχοι της Σώτιας Τσώτου, μελοποιημένοι από τον Χρήστο Γκάρτζο. Τραγουδισμένο από τον Γιώργο Νταλάρα στον δίσκο "Οι Μάηδες οι Ήλιοι μου", 1978, με τίτλο Αθήνα

45
"Θέλω να σου στείλω μια λευκή κόλλα χαρτί
Γιατί είσαι η μόνη που μπορεί τη σιωπή μου να διαβάζει..."

Χρήστος Θηβαίος

46
Κανονικά δεν έχει καμιά διαφορά αφού και οι δύο δημιουργούν μουσική. Ο όρος του συνθέτη όμως έχασε το κύρος της μετά από το πλυμηρισμα του ελληνικού τραγουδιού από τόσους και τόσους "συνθέτης' (και η κουτσή Μαρία έγινε συνθέτης). Τώρα αυτοί που είναι πραγματικοί συνθέτες ονομάζονται τραγουδοποιοί. Π.χ. Αλκίνοος, Περίδης, Θηβαίος, Πασχαλίδης, Πορτοκάλογλου και αρκετοί άλλοι. Γενούν μουσική και όχι απλά "συνθέσεις" της μιας βδομάδας

47
Ποιο τραγούδι είναι αυτό; Έχει τρομερό στίχο.

48
"Στο μεταξύ η Ελλάδα ταξιδεύει" του Γιώργου Αντρέου
========================================

Στους εθνικούς σου δρόμους
λάστιχα σκασμένα, και ζώα σκοτωμένα
Στου κράτους σου τους νόμους
όνειρα κλεμμένα, χαρτιά σημαδεμένα

Πολίτες δίχως πόλη
οπλίτες δίχως βόλι
οι λίγοι ψυχωμένοι
κι άλλοι ξοφλημένοι

Που 'ναι το φως σου το κρυμμένο
αυτο που χρόνια περιμένω;
Εσύ που λες πως δεν πεθαίνεις
μόνο για λίγο ξαποσταίνεις
Άντε κουνήσου και νυχτώνει
κι έχουμε μείνει πάλι μόνοι...

Τα μαγικά σου βράδια,
ακουπίδια και ρημάδια, σκυλλάδικα σκοτάδια
Της ψήφου τα στραβάδια
του γήπεδου κοπάδια, σου κλέβουνε τα χάδια

Αρχαία μεγαλεία
ερήπεια σχολεία
αγάλματα σωπάινουν
κι οι ποιητές πεθαίνουν


Που 'ναι το φως σου το κρυμμένο
αυτο που χρόνια περιμένω;
Εσύ που λες πως δεν πεθαίνεις
μόνο για λίγο ξαποσταίνεις
Άντε κουνήσου και νυχτώνει
κι έχουμε μείνει πάλι μόνοι...
Και μη μου πεις ξανά "Ποιος φταίει;"
κι έχουμε μείνει τελευταίοι...

(Ανατρίχιασα μόνο που έγραφα τους στίχους...)

49
Ρεπερτόριο Ελληνικού Τραγουδιού

www.repertorio.addr.com

Σχόλια πάντοτε ευπρόσδεκτα!  :)

50
Μην μας περιφρονάς, μη μας περιφρονάς
γραψε βρε ιστορία, δυο λόγια και για μας

Γράψε για μας τους ταπεινούς
και τους ανώνυμους της πλάσης
σκαλί είμαστε για τους τρανούς
οι θεατές στις παρελάσεις

Αν δεν υπήρχαμε εμείς
πως θα υπήρχανε οι άλλοι;
Αν δεν υπήρχαν οι μικροί
πως θα υπήρχαν οι μεγάλοι;

Μην μας περιφρονάς, μη μας περιφρονάς
γραψε βρε ιστορία, δυο λόγια και για μας

Ανρήσου το αν μπορείς, αρνήσου το αν μπορείς
από την ίδια λάσπη, πλαστήκαμε κι εμείς

Για μας δεν νοιάζεται κανείς
είμαστε τ' άγραφο το χιόνι
μας ξέρουν πέντε συγγενείς
η μάνα μας και οι γειτόνοι

Αν δεν υπήρχαμε εμείς
πως θα υπήρχανε οι άλλοι;
Αν δεν υπήρχαν οι μικροί
πως θα υπήρχαν οι μεγάλοι;

Μην μας περιφρονάς, μη μας περιφρονάς
γραψε βρε ιστορία, δυο λόγια και για μας...

Στίχος που συνδυάζει την άψογη τεχνική, με το τρομερό κοινονικό νόημα. Χαρακτηριστικός στίχος της Σώτιας Τσώτου.

Φυσικά, άλλο πράμα να το ακούς από τον Χατζή.

Όποιος θέλει να το ακούσει, ας μου πει και το κανονίζουμε.

Σελίδες: 1 [2] 3