Το Στέκι των Κιθαρωδών

Περι μουσικής => F.A.Q. μουσικής γενικά => Ακόρντα => Μήνυμα ξεκίνησε από: santanaras στις 20/12/04, 20:16

Τίτλος: Παράξενη Συγχορδία...
Αποστολή από: santanaras στις 20/12/04, 20:16
...Είναι μία συγχορδία η οποία δημιουργείται στην εβδόμη βαθμίδα της Ρε Χιτζασχιάρ. Η Ρε Χιτζασχιάρ, είναι ένας γνωστός Βυζαντινός δρόμος. Παίρνει τον οπλισμό της Ρε Μείζονας και έχει επιπλέον Μι Ύφεση και Σι Ύφεση. Η συγχορδία αυτή αποτελείται από τις εξής νότες: Ντο#, Μιb, Σολ. Το διάστημα μεταξύ Ντο# και Μιb είναι διάστημα ελλατωμένης τρίτης ενώ το διάστημα Ντο# με Σολ, ελλατωμένης πέμπτης. Άρα, δεν είναι ελλατωμένη συγχορδία γιατί το Ντο# με το Μιb δεν είναι μικρή τρίτη. Έχω ρωτήσει παντού. Μήπως κάποιος από 'σας μπορεί να μου πει ποια είναι η ονομασία αυτής της συγχορδίας (π.χ. Λα Σέτιμο) και πώς συμβολίζεται (π.χ. Α7); Θα σας είμαι ευγνώμων
 :) :) :) :) :) :) :) :) ??? ??? ??? ???
Τίτλος: Re:Παράξενη Συγχορδία...
Αποστολή από: freemind στις 20/12/04, 21:26
Νομιζω οτι καποιος το ειχε ξαναρωτησει αυτο...Ειναι λιγο υποκειμενικο πως θα το ονομασει καποιος, αλλα εγω προτεινω το Cdimsus2 ( εαν το λεω σωστα, καπως ετσι πρεπει να ειναι ). Βασικα εχει τα στοιχεια μιας Cdim ( Ντο ντιμινουιτας ) που εχει τη μορφη C#-E-G ( νοτες ) και απλα "καθυστερει" την τριτη της συγχορδιας ( δηλαδη την E ) και την κανει sus2 ( δηλαδη Eb )...Αυτο απαιτει λυση πιστευω,ετσι??Μηπως λυνεται σε μια D ( ή Dm ) ή B-Bm??
Τίτλος: Re:Παράξενη Συγχορδία...
Αποστολή από: santanaras στις 21/12/04, 18:59
freemind, το είχαμε συζητήσει εμείς με τον karharias στο chat. Πήγα μέχρι και σε πρόγραμμα για ακόρντα και μου έβγαζε C#sus2(b5). Απλά ψάχνω να δω πώς στο καλό λέγεται αυτή η συγχορδία και πώς συμβολίζεται. Ευχαριστώ πάντως που ασχολείσαι.
Τίτλος: Re:Παράξενη Συγχορδία...
Αποστολή από: freemind στις 22/12/04, 00:28
Συγνωμη, εχεις δικιο..ειναι C#dimsus2 και οχι Cdimsus2...απλα υπολογισα ενα ημιτονιο πιο κατω..γεραματα...
Τίτλος: Re:Παράξενη Συγχορδία...
Αποστολή από: Ο Νέος Κιθαρωδός στις 27/12/04, 14:36
Είσαι σίγουρος ότι η συγχορδία αυτή παίζεται πραγματικά στην πράξη; Από τις συγχορδίες που (θεωρητικά) σχηματίζονται σε όλους αυτούς τους δρόμους, μόνο οι απλούστερες παίζονται πραγματικά στα κομμάτια.

Μην ξεχνάς ότι οι "δυτικοί" κανόνες περί αρμονίας δεν εφαρμόζονται 100% σε αυτούς τους δρόμους και στην ελληνική παραδοσιακή / βυζαντινή μουσική. Οι περισσότεροι δρόμοι *ΔΕΝ* βασίζονται σε πολυφωνική αρμονία...

Για περισσότερες συγκινήσεις: Βγάλε τις συγχορδίες που σχηματίζονται στις διάφορες βαθμίδες του δρόμου "Σεγκιάχ" (πω ρε γέλια... 8))
Τίτλος: Re:Παράξενη Συγχορδία...
Αποστολή από: Page στις 27/12/04, 17:10
Πάντως στη Δυτική Μουσική αυτη η συγχορδία (C#-Eb-G) είναι η Ιταλική 6ης Αυξημένης στη Σολ μείζονα.
Δηλαδή οξύνουμε την ΙV και βαρύνουμε την VI βαθμίδα της κλίμακας.
Τίτλος: Απ: Παράξενη Συγχορδία...
Αποστολή από: Τζουράς στις 03/01/05, 05:24
Παράθεση
Πάντως στη Δυτική Μουσική αυτη η συγχορδία (C#-Eb-G) είναι η Ιταλική 6ης Αυξημένης στη Σολ μείζονα.

Ναι είναι όντως η Ιταλική αυξ. 6η στη Σολ Μείζονα, αλλά αυτό δεν ισχύει εδώ γιατί δεν είμαστε στη Σολ Μείζονα αλλά στην Ρε Χιτζαζκιάρ.
(Αν ήταν Ρε Χιτζάζ θά ήταν το ίδιο με Σολ Ελάσσονα Αρμονική)

Θα συμφωνήσω με τον Νέο κιθαρωδό. Στους λαικούς δρόμους δεν καλοδουλέυει ν διημιουργία συγχορδιών σε όλες τις βαθμίδες του δρόμου. Θεωρητικά γίνετα αλλά πρακτικά δεν χρησιμοποιούνται όλες.

Για παράδειγμα στο Ρε Χιτζαζκιάρ, οι πιο συνιθισμένες συγχορδίες είναι οι D, A και Gm. Αν το τραγούδι περάσει και από σκέτο Χιτζάζ τότε στη θέση της Α μπαίνουν οι Cm και Eb.
Τίτλος: Απ: Παράξενη Συγχορδία...
Αποστολή από: SKYLLAS στις 04/01/05, 10:38
...Είναι μία συγχορδία η οποία δημιουργείται στην εβδόμη βαθμίδα της Ρε Χιτζασχιάρ. Η Ρε Χιτζασχιάρ, είναι ένας γνωστός Βυζαντινός δρόμος. Παίρνει τον οπλισμό της Ρε Μείζονας και έχει επιπλέον Μι Ύφεση και Σι Ύφεση.

 Η ρε Χιτζασχιαρ, παιρνει τον οπλισμό της απο την Gm(Bb,Eb, F# προσαγωγέα) με ενα επιπλέον ντο#. αν το σκεφτείτε το κομματο ως Gm to ντο# ειναι μια ντιμινουίτα, ή μια ελλατωμενη την πρωτης βαθμίδας της Gm. π.χ. υπαρχει ενα κομματι του Στέλιου Καζαντζίδη, "ποια είσαι εσύ" οποιος ξέρει την εισαγωγη θα θυμαται ποια συγχορδια είναι εκει.

Τωρα, το C# , Eb, G, μαλλον ειναι αυτα που σου είπαν.
 Παντως ακομα και στη λαικη μουσικη δεν υπαρχουν κομματια πολλά στο δρομο αυτό.
Τίτλος: Απ: Παράξενη Συγχορδία...
Αποστολή από: Flanger στις 20/08/05, 12:14
θα ηθελα καποιοις να μου πει ποιο ακορντο ειναι το "Αno3" αλλα και το "Fm7-5".οπως επισης και το "Α4"και αν για αυτο το ακορντο(4ης)υπαρχει και μινορε.βασικα εχω μια λογικη για το Αno3 που λεει οτι ειναι η A χωρις την 3η αλλα δεν μου αρεσει στο ακουσμα και ειπα να ρωτησω.οσον αφορα την Α4 μαλλον ειναι Α+την4η αλλα ασ ειμαστε σιγουροι.
Τίτλος: Απ: Παράξενη Συγχορδία...
Αποστολή από: fatses asteies στις 20/08/05, 17:52
Λοιπόν, το Fm7-5 είναι πολύ συνηθισμένη συγχορδία (οι m7-5 γενικά δηλαδή, όχι η F συγκεκριμένα). Έχει όπως λέει το όνομα της 1η-3η(μικρή αφού είναι μινόρε)-5η(ύφεση ή ελατωμένη, όπως θέλεις τη λες αλλά η ονομασία είναι ύφεση)-7η . Η ονομασία είναι Φα μινόρε επτά ύφεση πέντε (αν θέλεις να συνεννοείσαι με τους άλλους μουσικούς, αλλιώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις την ορολογία του ωδείου αλλά θα σε κοιτάνε όλοι παράξενα). Συνεπώς οι νότες της είναι F-Ab-Cb-Eb και πιάνεται
                      με μπάσσο στην 4η χορδή 
                                        ----4----
                                        ----4----
                                        ----4----
                                        ----3----
                                        ----x----
                                        ----x----
                      με μπάσσο στην 5η χορδή
                                        ----x----
                                        ----9----
                                        ----8----
                                        ----9----
                                        ----8----
                                        ----x----
                       με μπάσσο στην 6η χορδή
                                        ----x----
                                        ----0----  (προεραιτικά στη F)
                                        ----1----
                                        ----1----
                                        ----2----
                                        ----1----

Όσο για το A4 (και για όλα τα 4ης) έχεις τις 1η-3η-5η + την 4η. Άρα όταν λες A4 σημαίνει A-C#-D-E  (αντίστοιχα στη μινόρε έχεις A-C-D-E) και πολλές φορές θα τη συναντήσεις και Aadd4 ή Amadd4 αλλά το A4 είναι ο απλούστερος τρόπος γραφής. Επίσης υπάρχει και το sus4 όπου εκεί έχεις 1η-4η-5η  (όταν βλέπεις sus4 κάνεις τη 3η ---> 4η  ενώ αν δεις sus2 κάνεις τη 3η--->2η).  'Οταν δεις A4 εννοείται πάντα η ματζόρε. 

Όσο για τη Ano3 αν ήταν χωρίς την 3η θα μπορούσε απλά να λέγεται A5 (power chord) που είναι η πλέον συνηθισμένη στη ροκ, μεταλ κλπ. Πιθανότατα λοιπόν ή είναι η A5 ή εννοεί τη Asus2  η οποία γράφεται και Aadd9(no3) και ίσως ( ; ) για συντομία να γράφεται και Ano3. Δηλαδή αν είναι αυτή (που μάλλον είναι) τότε έχεις 1η-2η-5η ( A-B-E). Ο απλούστερος τρόπος να την πιάσεις είναι    0-0-2-2-0-0   
Τίτλος: Απ: Παράξενη Συγχορδία...
Αποστολή από: Flanger στις 21/08/05, 08:20
Ευχαριστω πολυ αντωνη!σε ευχαριστω επισης και για την αναλυση μιας και  με βοηθησες ετσι περισσοτερο παρα με την στειρα απομνημονευση 3 ακορντων.οσο για αυτο το ακορντο "Αno3"τι να πω...μαλλον θα περασω απο το ωδειο.το εχω δει μονο σε ενα...ελληνικο κιολας τραγουδι οπου μουσικη εχει γραψει ο Νικος Αντυπας.τεσπα σε ευχαριστω
Τίτλος: Απ: Παράξενη Συγχορδία...
Αποστολή από: fatses asteies στις 21/08/05, 12:01
Κοίταξα σε κάποια ξένα τραγούδια και το πιάσιμο της Ano3 ήταν αυτο της Asus2 , οποτε μάλλον αυτή είναι (αλλά δεν είμαι και σίγουρος).
Τίτλος: Απ: Παράξενη Συγχορδία...
Αποστολή από: Flanger στις 21/08/05, 14:43
Δεν ξερεις ποσο με εκνευριζουν οι διαφορετικες ονομασιες για τα ιδια πραγματα...η το κολλημα με το ιταλικογερμανικο συστημα νοτων vs το αγγλογαλικο.τεσπα σε ευχαριστω
Τίτλος: Απ: Παράξενη Συγχορδία...
Αποστολή από: Sbiblerubleb στις 21/12/07, 01:39
swstos o tzouras