Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - Απόλλων

Σελίδες: 1 ... 201 202 203 [204] 205 206 207
5076
Κάνεις λάθος φίλε parpen.  Ο ίδιος ήχος ή οποιοδήποτε άλλο αισθητήριο ερέθισμα δεν είναι απαραίτητο ότι θα δημιουργήσει το ίδιο νευρικό ερέθισμα σε δύο διαφορετικά άτομα.  Αν θέλεις μπορώ να επεκταθώ, αλλά φοβάμαι ότι θα γίνω βαρετός για όσους φίλους δεν έχουν διάθεση να ακούνε ιατρικές διαλέξεις...

5077
Όντως τα ελληνικά τραγούδια στο Kazaa φαίνεται να αυξάνονται.  Ίσως περισσότεροι χρήστες να καταφεύγουν σε αυτό μετα το κλείσιμο του Audiogalaxy.  

5078
Φίλε Γιώργο, δεν θα αναφερθώ στις ακραίες εκφράσεις σου σχετικά με "άσχετους" ή πόσο καλά γνωρίζεις τους Metallica.  Θα σου θυμίσω απλά ότι κάποιοι από εμάς πρωτοακούσαμε τους Metallica όταν εσύ ήσουν μωρό, μπορεί και πριν ακόμα γεννηθείς.  

Θα σου πω όμως το εξής, όσον αφορά στην υπόθεση του Napster.  Όταν ήμουν στην ηλικία σου ή και μικρότερος, τότε που δεν υπήρχαν CD και ηλεκτρονικοί υπολογιστές σε κάθε σπίτι και κάτι σαν το Napster δεν ήταν παρά ένα τρελλό όνειρο στη φαντασία μου, πολλές φορές ανταλλάσαμε με φίλους και αντιγράφαμε δίσκους βινυλίου και κασσέτες.  Κάτι το οποίο φυσικά απαγορεύεται δια νόμου, αλλά είναι πολύ συνηθισμένη πρακτική.  Μήπως νομίζεις ότι τα μέλη των Metallica σε ανάλογη ηλικία δεν είχαν αντιγράψει καμία κασσέτα, των ΑC/DC για παράδειγμα;  Το Νapster ήταν μια φυσική εξέλιξη του φαινομένου αυτού.  Η τεχνολογία προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς σήμερα και οι μέθοδοι ανταλλαγής τραγουδιών ακολουθούν ανάλογη εξέλιξη.  Το γεγονός ότι τώρα οι Metallica έρχονται να πολεμήσουν την ίδια ακριβώς πρακτική είναι τουλάχιστον υποκριτικό και δεν μπορώ να φανταστώ ότι έχει οποιαδήποτε άλλα κριτήρια εκτός από το χρηματικό κέρδος.  Εντελώς παρακμιακό φαινόμενο.  Δεν καταλαβαίνω λοιπόν πως εσύ λες ότι συμπάσχεις μαζί τους και δικαιολογείς τη στάση τους όταν παραδέχεσαι ότι ο μόνος σκοπός αυτής της ενέργειας ήταν "να γεμίσουν οι τσέπες τους".  Κατά τα άλλα... long live rock'n'roll!!!  Από τέτοιους "ροκάδες" δεν υπήρχε ποτέ έλλειψη.

Και σε τελική ανάλυση, τόσο η νομοθεσία όσο και η ηθική βρίσκονται πάντα πολύ μακριά πίσω από την πρόοδο της επιστήμης.  Είναι τουλάχιστον κοντόφθαλμο να προσπαθείς να σταματήσεις κάτι που δεν γυρίζει πίσω.  Οι Μetallica με αυτή τους τη στάση το μόνο που κατάφεραν είναι να αποδείξουν σε ποιά εποχή ζουν και που ακριβώς γράφουν τους θαυμαστές τους.

5079
Αυτό που αναφέρει ο jimmy δεν είναι σπάνιο.  Ένας κολλητός μου (χμμ, αυτό θυμίζει λίγο ΚΟΥΚΟΥ...) μπορεί να βγάλει οποιοδήποτε κομμάτι σε χρόνο δευτερολέπτων, το πολύ λεπτών.  Βέβαια το άτομο παίζει κιθάρα 26 από τα 31 χρόνια της ζωής του και έχει και κάποιο ταλέντο.  Επίσης μπορεί άνετα να σου πεί τι νότα είναι ένας οποιοσδήποτε ήχος.  Αυτό όμως νομίζω ότι είναι περισσότερο αποτέλεσμα εξάσκησης και λιγότερο ταλέντου.

5080
Πάντως, ανεξαρτήτως ηλικίας και οπτικών προβλημάτων 8), ίσως να είναι μια καλή ιδέα να μπορεί κανείς να αλλάξει το μέγεθος της γραμματοσειράς στα τραγούδια.  Οι admin έχουν το λόγο...

5081
Δεν νομίζω ότι είναι τόσο σοβαρό το πρόβλημα.  Τι να πούμε και όσοι είμαστε όχι μόνο μύωπες αλλά και σε κάποια ηλικία;

5082
Αποθανέτω η ψυχή μου μετά των αλλο-φύλων...!!!

5083
Κατ' αρχήν φίλε parpen, o εγκέφαλος δεν επεξεργάζεται ούτε μεταφράζει συχνότητες.  Όπως και δεν επεξεργάζεται χρώματα, γεύσεις ή οσμές.  Επεξεργάζεται νευρικά ερεθίσματα τα οποία προέρχονται από τα αισθητήρια όργανα.  Αυτά αποθηκεύονται με μια διαδικασία μνήμης που υποτίθεται ότι βασίζεται σε πολύπλοκα δίκτυα νευρικών οδών, τα οποία αναπαράγουν τα ερεθίσματα σε ένα ή περισσότερα loop (ποιά είναι η ελληνική λέξη;).  Όταν ο εγκέφαλος δεχτεί ένα ερέθισμα για πρώτη φορά, δημιουργεί αυτό το loop με σκοπό να το διατηρήσει στη μνήμη.  Αν το ερέθισμα αυτό είναι συχνό ή παρατεταμένο, το loop γίνεται πιο δυνατό και η μνήμη του ερεθίσματος παραμένει πιο έντονη.  Αλλιώς το loop εξασθενεί και σταδιακά εξασθενεί και το ερέθισμα στη μνήμη.  Όμως ακόμα και αν αυτό το ερέθισμα εμφανιστεί ξανά μετά από χρόνια, είναι δυνατόν να επανενεργοποιηθεί το loop, με αποτέλεσμα να θυμηθούμε κάτι το οποίο βρισκόταν θαμμένο στη μνήμη και σχεδόν είχε ξεχαστεί.  

Ταυτόχρονα ένα συγεκριμένο ερέθισμα συνδέεται με άλλα αισθητηριακά δεδομένα (π.χ. ο ήχος μιας κιθάρας παραπέμπει στην όψη του μουσικού οργάνου) καθώς και με άλλα κέντρα των συναισθημάτων.  Αυτό πολύ απλά εξηγεί γιατί ένα τραγούδι μπορεί να μας προκαλεί μια συναισθηματική φόρτιση, λόγω συσχετισμού με καταστάσεις, πρόσωπα ή γεγονότα με τα οποία είναι συνδεδεμένο.

Όσο για τον παραλληλισμό με τη ζωγραφική συμβαίνει ακριβώς το ίδιο.  Βέβαια το αν θα μπορέσει κάποιος να αναπαράγει μια εικόνα την οποία μπορεί να θυμάται πολύ καλά έχει σχέση και με την ικανότητά του στη ζωγραφική, η οποία δεν είναι αλληλένδετη με τη μνήμη ή την αναγνώριση.  Ακριβώς όπως και η σωστή αντίληψη ενός ήχου δεν προεξοφλεί την σωστή αναπαραγωγή του, είτε σε κάποιο όργανο είτε φωνητικά.

Οι διαδικασίες μνήμης και μάθησης γενικά είναι ιδιαίτερα πολύπλοκα φαινόμενα, τα οποία ακόμα και σήμερα δεν είναι πλήρως κατανοητά.  Ακόμα και αυτά που αναφέρω μάλλον είναι απλουστευμένα στοιχεία.  Αφ' ενός πολλά χαρακτηριστικά των εγκεφαλικών λειτουργιών δεν είναι γνωστά και αφ' ετέρου για να δώσω μια πλήρη περιγραφή των γνωστών και επιστημονικά παραδεκτών στοιχείων θα χρειαζόμουν πολλές σελίδες και πολλή ορολογία.

5084
Αυτό ακριβώς είναι το μουσικό αυτί.  Αν η νότα είναι ΝΤΟ ή ΡΕ ή ΜΙ δεν έχει τόση σημασία.  Κάποιος δηλαδή που δεν ξέρει τις νότες δεν μπορεί να έχει μουσικό αυτί;  Eιδικά αν όπως υποστηρίζουν κάποιοι είναι σε ένα βαθμό έμφυτο;  Και είναι ευνόητο ότι το ταλέντο βρίσκεται στον εγκέφαλο όχι στο αυτί αυτό καθ' αυτό.  Όσο για την ανάλυση του parpen, φοβάμαι ότι πέφτει και ο ίδιος σε λάθη και υπεραπλουστεύσεις.

5085
Και μόνο το γεγονός ότι υπάρχει η ιατρική ειδικότητα του ωτορινολαρυγγολόγου είναι αρκετό για να μας οδηγήσει σε ένα ασφαλές συμπέρασμα όσον αφορά στη σχέση αυτών των τριών ανατομικών δομών.  Και στην δική μας περίπτωση, όσον αφορά στη σχέση αυτιού και λάρυγγα.  Τα προβλήματα όμως ομιλίας ορισμένων κωφών (όχι όλων ανεξαιρέτως) οφείλονται σε παθολογικές καταστάσεις οι οποίες επηρρεάζουν αυτές τις δομές.  Και αυτό γιατί η σχέση μεταξύ αυτών των τριών είναι περισσότερο ανατομική και λιγότερο λειτουργική.  

Εκτός αυτού η άρθρωση δεν έχει άμεση σχέση με τη μουσικότητα της φωνής.  Το έχω διαπιστώσει ο ίδιος, γιατί είχα κάποτε μία ασθενή η οποία είχε υποστεί εγκεφαλικό.  Η γυναίκα αυτή δεν ήταν σε θέση να αρθρώσει δύο λέξεις χωρίς να σταματήσει και είχε φοβερή δυσκολία στην εκφορά του λόγου.  Κάποια στιγμή όμως μου είπε ότι ήταν παλιά τραγουδίστρια και έσπευσε αμέσως να τραγουδήσει.  Με μεγάλη μου έκπληξη, και ενώ περίμενα το ίδιο πρόβλημα να παρουσιαστεί όπως όταν μιλούσε, σας πληροφορώ ότι άκουσα μια ωραιότατη φωνή η οποία κυριολεκτικά ξεδιπλώθηκε χωρίς κανένα εμπόδιο.  Η δική μου φωνή, αντίθετα, έκανε κάμποση ώρα να επιστρέψει...

Επειδή όμως το θέμα αυτό δεν έχει άμεση σχέση με τη δική μου ειδικότητα, θα επιχειρήσω να το ερευνήσω και να σας δώσω μια πιο εμπεριστατωμένη εικόνα.  Πάντως το θέμα της εξάσκησης των αισθήσεων έχει σχέση κυρίως με νευρικές και εγκεφαλικές λειτουργίες και όχι με ανατομικά χαρακτηριστικά.

5086
Αυτό που λέω είναι ότι το αυτί και η φωνή δεν είναι αλληλένδετα.  Επίσης το αν κάποιος επιλέγει να τραγουδήσει ή όχι όταν παίζει, δεν έχει σχέση ούτε με το αυτί ούτε με τη φωνή.  Και κατά πόσο το ευχαριστιέται, αυτό είναι τελείως προσωπικό θέμα.  Ή μήπως τα κλασσικά, metal και οποιαδήποτε άλλα ορχηστρικά κομμάτια είναι εξ ορισμού λιγότερο ευχάριστα;  Εγώ προσωπικά ικανοποιούμαι περισσότερο με τον ήχο της κιθάρας μου και λιγότερο με τον ήχο της φωνής μου...  Η κιθάρα αποτελεί μέσο έκφρασης ούτως ή άλλως, και το πως χρησιμοποιεί κανείς ένα εκφραστικό μέσο εναπόκειται τόσο στη διακριτική του ευχέρεια όσο και στο ταλέντο ή την τεχνική του.  

Όσο για τον Μπετόβεν, κάτι μου λέει ότι δεν το έριχνε στο τραγούδι με τις συμφωνίες και τα κονσέρτα που συνέθετε.  Έχεις άκούσει εσύ πολλούς να τραγουδάνε σε συναυλίες συμφωνικής μουσικής;

5087

Ola ayta ta lew epeidi i kithara einai kateksoxin organo pou xreiazetai swsth (toulaxiston) fwnh. An to site eixe sxesi me piano, tote den tha imoun toso apolytos. Ekei paizeis ayta pou vlepeis kai akoma kai an eisai entelws parafwnos kai to ayti sou einai "amouso", mporeis na paikseis. Alla otan prepei na synodeyseis tis melwdies tis kitharas me fwni, tote den katalavainw pws mporeis na to kaneis kala xwris mousiko ayti.
Ektos kai an einai kaneis virtouozos, paizei apokleistika solo kai den asxoleitai me tragoudi...


Όπως βλέπεις εσύ ο ίδιος καταρρίπτεις τα λεγόμενά σου με αυτή την τελευταία φράση.  Τελικά κανένα όργανο δεν χρειάζεται σωστή φωνή, απλά γιατί μπορείς κάλλιστα να παίζεις χωρίς να τραγουδάς.  Είτε με κιθάρα, είτε με πιάνο είτε με οποιοδήποτε άλλο όργανο, μπορείς να αποδώσεις μια παρτιτούρα χωρίς να χρειάζεται παρά ελάχιστη ή και καθόλου χρήση του αυτιού.  Γι αυτό και είπα ότι το ωδείο δεν είναι απαραίτητα παράγοντας εξάσκησης του μουσικού αυτιού.   Ακόμα κι αν είσαι μουγγός, οπότε δεν μπορείς να τραγουδήσεις ούτως ή άλλως, ή κουφός οπότε δεν τίθεται με κανένα τρόπο θέμα αυτιού. Κλάσσικό παράδειγμα ο Μπετόβεν ο οποίος ήταν εντελώς κουφός τα τελευταία 10-15 χρόνια της ζωής του, χωρίς παρ' όλα αυτά να σταματήσει να συνθέτει.  Μήπως σου λέει κάτι αυτό;

5088
Φίλε augi, νομίζω ότι βασίζεσαι σε μια μεμονωμένη περίπτωση για να βγάλεις γενικά συμπεράσματα και μάλιστα με ιδιαίτερα απόλυτο τρόπο.  Κατ' αρχήν το παράδειγμα που αναφέρεις μπορεί να έχει σχέση περισότερο με πρόβλημα φωνής και λιγότερο με το μουσικό αυτί του φίλου σου.  Κι εγώ τραγουδάω παράφωνα πολλές φορές, παρ' όλο που το αντιλαμβάνομαι ο ίδιος.  Το ότι "ακούω" σωστά δεν σημαίνει ότι μπορώ να αποδώσω φωνητικά με την απαιτούμενη ορθότητα αν η φωνή μου είναι κακή.  Δεύτερον, εγώ είπα ότι η μουσική ικανότητα ενός αυτιού μπορεί να βελτιωθεί, όπως και οποιαδήποτε αίσθηση με κατάλληλη εξάσκηση.   Αυτό είναι δεδομένο από ιατρικής άποψης, άσχετα αν εσύ δεν το πιστεύεις.  Φυσικά αν κάποιος έχει και ένα έμφυτο μουσικό ταλέντο, το οποίο δεν έχει σχέση με σωματικά ή οργανικά χαρακτηριστικά, θα πετύχει πολύ καλύτερα αποτελέσματα.  Τρίτον, το ωδείο, αν και αναμφισβήτητα βοηθάει στην τεχνική, δεν αποτελεί απαραίτητα κατάλληλη εξάσκηση για το μουσικό αυτί.  Εγώ προσωπικά δεν νομίζω ότι το αυτί μου βελτιώθηκε ιδιαίτερα μετά από τέσσερα χρόνια ωδείου.  Και τέταρτον και τελευταίο, ο δρόμος του απόλυτου ή της τελείας και της παύλας είναι γενικά ολισθηρός.  Ειδικά αν πρέπει οι μισοί από εμάς να παρατήσουν τη μουσική επειδή δεν διαθέτουν "αυτί"...

5089
Έμφυτο σε κάποιο βαθμό μπορεί να είναι, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το μουσικό αυτί δεν βελτιώνεται.  Οποιαδήποτε αίσθηση αλλά και ικανότητα βελτιώνεται με την εξάσκηση και την προσπάθεια.  Έτσι ακριβώς είναι δυνατόν ένας δοκιμαστής κρασιών να οξύνει τόσο πολύ τη γεύση του ώστε να μπορεί να σου πεί από ποιά περιοχή προέρχεται ένα κρασί ή πόσο παλιό είναι.  Και όσον αφορά την ακοή, ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι τυφλοί, των οποίων η ακοή είναι γενικά πολύ πιο εξασκημένη απ' ότι του μέσου ανθρώπου.  

Οι αλλαγές αυτές στην αισθητική οξύτητα είναι αποτέλεσμα δύο διαδικασιών που συμβαίνουν με την συνεχή και εξειδικευμένη χρήση μιας αίσθησης:

1.  Δημιουργία νέων νευρωνικών οδών από τα αισθητήρια όργανα προς στον εγκέφαλο.

2.  Αύξηση της λειτουργίας και της ευαισθησίας των ανάλογων κέντρων (οπτικό, ακουστικό, γευστικό, κλπ) στον εγκεφαλικό φλοιό.  

Και αυτά δεν τα λέω εγώ, τα λέει η ιατρική επιστήμη.  Όποιος λοιπόν έχει θέληση και επιμονή είναι σίγουρο ότι θα ανταμειφθεί.

5090
Λοιπά / Re:vivlio?
« στις: 09/08/02, 22:13 »
Εννοώ τον Αλχημιστή, το Μικρό Πρίγκηπα (ως αιώνιο παιδί) και φυσικά το 1984.  Και πράγματι ο Καζαντζάκης είναι σε άλλο επίπεδο...

5091
Λοιπά / Re:vivlio?
« στις: 09/08/02, 21:58 »
Στις τελευταίες μου διακοπές διάβασα την ολοκληρωμένη έκδοση του μυθιστορήματος "Ο Κόμης Μοντεχρήστος".  Ασύγκριτα πιο μεγάλη σε έκταση και πιο ενδιαφέρουσα από την περικεκομένη έκδοση.  Εθιστικό και ιδιαίτερα συναρπαστικό βιβλίο.  Θα το συνιστούσα ανεπιφύλακτα.

Κώστα, κατάφερες να συμπεριλάβεις στις προτάσεις σου 3 από τα πιο αγαπημένα μου βιβλία ΚΑΙ τον Καζαντζάκη.  Απίστευτο!!!


5092
Τα καλύτερα... / Re:niotho pono ston antixira
« στις: 09/08/02, 00:34 »

Αλλα αυτα θα στα πει ενας φυσιατρος, που σαν γιατρος θα κανει και διαγνωση για το αν εχεις απλη μυαλγια ή τενοντιτιδα ή τιποτα. Ο φυσιοθεραπευτης δεν μπορει (τουλαχιστον οχι επισημα) να κανει διαγνωση.


Ως συνήθως η Ελλάδα πρωτοπορεί... ::)

5093
Τα καλύτερα... / Re:niotho pono ston antixira
« στις: 08/08/02, 01:42 »
Νομίζω ότι οι γιατροί δεν έχουν καμία σχέση.  Πήγαινε σε ένα καλό φυσιοθεραπευτή, ο οποίος θα σου δώσει ασκήσεις για τη διάταση αλλά και την ενδυνάμωση των μυών, καθώς και συμβουλές για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων.  Εγώ προσωπικά βλέπω παρόμοιες περιπτώσεις σε καθημερινή βάση, αλλά η τηλεδιάγνωση και ειδικά η τηλεθεραπεία δεν είναι η ειδικότητά μου.

5094
Εγώ προσωπικά έχω πάρει συνολικά 5 πειρατικά CD και τα 4 από αυτά ήταν εξαιρετικής ποιότητας, ενώ το πέμπτο απλά καλό.  Αναμφίβολα θα υπάρχουν και σκάρτα στην αγορά.  Νομίζω ότι θα ήταν υποκριτικό να τα κατακρίνουμε, από τη στιγμή που όλοι μας κάποια στιγμή έχουμε αντιγράψει δίσκους ή CD από φίλους, έχουμε κατεβάσει mp3 από τα διάφορα Ρ2Ρ και τέλος πάντων έχουμε διαπράξει με κάποιο τρόπο τη δική μας μικρή "πειρατεία".  Ή μήπως όχι;

5095
Θα συμφωνήσω εν μέρει με το Βασίλη.  Έχοντας προσωπική εμπειρία της μετάβασης από κλασσική σε ακουστική, πιστεύω πως απαιτείται χρόνος προκειμένου να συνηθίσεις τις διαφορές, ειδικά τις μεταλλικές χορδές που αποδεικνύονται ιδιαίτερα οδυνηρές στο ξεκίνημα.  Και όσον αφορά στη χρήση της πένας, εγώ είχα τόσο πολύ συνηθίσει να χρησιμοποιώ αποκλειστικά και μόνο τα δάχτυλά μου, ώστε η πένα μου φάνηκε σαν κάτι εντελώς ξένο.  Μέχρι και σήμερα την χρησιμοποιώ ελάχιστα γιατί μου φαίνεται πιο εύκολο να παίζω με τα δάχτυλα, ακόμα και όταν παίζω ηλεκτρική!

5096
Mάλλον ήσουν πολύ τυχερός φίλε μου, γιατί η πρώτη φορά που εγώ δεν κατάφερα να μπώ ήταν γύρω στις 12 τοπική ώρα.  Τελικά τα κατάφερα στις 7 ή 8 το βράδυ...!!!

5097
Ο χαρακτηρισμός του "Κακοφωνίξ" αναφερόταν σε εμένα προσωπικά και όχι στο Θηβαίο.  Το μόνο που είπα εγώ, όπως και ο Κώστας, ήταν ότι η φωνή του είναι περιορισμένου εύρους, πράγμα το οποίο είναι γεγονός.  Τις μουσικές και συνθετικές του ικανότητες ή τη σοβαρότητά του δεν νομίζω ότι τα αμφισβήτησε κανείς.  Και τέλος πάντων ας μην τα παίρνουμε όλα τοις μετρητοίς...  

5098
Όντως η φωνή του είναι μάλλον περιορισμένου εύρους, αν και από τεχνικής άποψης δεν είναι κακός.  Ίσως να υπάρχει ελπίδα και για εμάς τους απανταχού... Κακοφωνίξ!!!

5099
Tι λες, φίλε Χρήστο;  Eίδατε στην Ελλάδα έναν Πρόδρομο και νομίσατε ότι γίνατε Ευρώπη;  Ξέρεις πόσοι Πρόδρομοι υπάρχουν εδώ;  Η εγχώρια παραγωγή είναι εντατικότατη.  Κάθε μήνα βγαίνουν τουλαχιστον ένας-δύο.

Ηθικό δίδαγμα:  Τελικά ο Καζαντζίδης είναι πολύ βαθιά ριζωμένος στο υποσυνείδητο του Έλληνα...

5100
Ευχαριστώ Νεκταρία μου για τις διευκρινίσεις.  Νοιώθω πιο ολοκληρωμένος άνθρωπος τώρα που αυτό το κενό στις μουσικές και πολιτιστικές μου γνώσεις έχει καλυφθεί.  Αυτό όμως για "τα παιδιά της ξενιτιάς" τι το ήθελες;  Δεν είμαστε και ανθρακωρύχοι στο Βέλγιο...

Σελίδες: 1 ... 201 202 203 [204] 205 206 207