Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - casper

Σελίδες: [1] 2
1
Οι συγχρονοι Ολυμπιακοι Αγωνες εχουν γινει ενα τεραστιο πεδιο οικονομικου ανταγωνισμου εταιρειων σε διαφορους τομεις.
α)Εταιρειες αθλητικων ειδων(adidas,puma,diadora,fila,k.l.p) που επενδυουν σε διαφημιστικη προβολη μεσω των αθλητων που παιρνουν μεταλλια.
β)Κατασκευαστικες εταιρειες που ανταγωνιζονται στο επιπεδο της κατασκευης των διαφορων αθλητικων εγκαταστασεων ... γηπεδων, κολυμβητηριων, γυμναστηριων κ.λ.π.
γ)Εταιρειες πληροφορικης που ανταγωνιζονται στο επιπεδο της εκδοσης των αποτελεσματων, στατιστικων, επιδοσεων κ.λ.π
δ)Εταιρειες τηλεοπτικης μεταδοσης που αναλαμβανουν να πουλησουν την εικονα της τηλεορασης και ανταγωνιζονται σ'αυτο το επιπεδο.
ε)Εταιρειες ιδιωτικης αστυνομευσης και ασφαλειας.
στ)Φαρμακευτικες εταιρειες που ανταγωνιζονται στην ερευνα , ανακαλυψη,κατασκευη και παροχη "συμπληρωματων διατροφης" στους αθλητες (ετσι ειναι η συγχρονη ονομασια των αναβολικων).
ζ)Εταιρειες διαφορων αλλων κλαδων (Τραπεζες,αυτοκινητοβιομηχανιες,Αναψυκτικων...με πρωτη και καλυτερη την coca cola...και οτι αλλο μπορει να φανταστει ο νους του ανθρωπου) που ανταγωνιζονται στο επιπεδο του ποιος θα αναλαβει τον τιτλο του επισημου χορηγου ωστε να εχει και το μονοπωλιο στην διαφημηση κατα την  διαρκεια των αγωνων σε ολους τους χωρους.
Μιλαμε για το μεγαλυτερο και το αρτιοτερο παραδειγμα παγκοσμιοποιησης που εχει φτιαχτει μεχρι σημερα.
Μεσα σε ολο αυτο το πλεγμα οι αθλητες δεν μπορουν να παιξουν αλλο ρολο (ακομα κι αν ηθελαν να παιξουν καποιο αλλο ρολο) απο τον ρολο μιας επιχειρησης παραγωγης επιδοσης,παραγωγης μεταλλιων,και τελος παραγωγης εικονας που θα ταξειδεψει και θα μπει σε δισεκατομυρια σπιτια σε ολο τον κοσμο,για να δημιουργησει συγκινηση ,χαρα ,ευφορια ,λυπη ... και τελος ταυτιση με τα προιοντα των εταιρειων που βρισκονται πισω απο τα κατασκευασμενα αυτα συναισθηματα.Ο αθλητης πρεπει να πετυχει τους στοχους των εταιρειων που εχουν επενδυσει πανω του,να "παραγει" το "προιον-εμπορευμα" που εχουν σχεδιασει να παραγει, και αυτο δεν γινεται αλλιως παρα με τον παρει καποια ντοπα.
Η ντοπα δεν ειναι αιτια ... ειναι αποτελεσμα ... φυσικο αποτελεσμα ... γιατι εδω δεν μιλαμε για αθλητικους αγωνες αλλα για οικονομικους αγωνες .

2
Άνθρωπος και ζωή / Re:Meta thanaton zwi...
« στις: 01/08/04, 11:51 »
Ζωη και θανατος, κατα τη δικη μου αποψη, ειναι δυο εννοιες αλληλεξαρτωμενες.Καμμια απο τις 2 δεν εχει νοημα χωρις την αλλη.Η μια υπαρχει ακριβως για να εξηγησει την αλλη και καμμια δεν ειναι δυνατον να εξηγηθει απο μονη της . Για να εξηγησουμε τι σημαινει ζωη εχουμε αναγκη το τι σημαινει θανατος και αντιστροφα.
Ζωη και θανατος ειναι πιστευω ενα ενιαιο εννοιολογικο συνολο με το οποιο περιγραφουμε τις ανωτερες μορφες υπαρξης και εξελιξης της υλης.Μεσα απο τη διαδικασια ζωη-θανατος η υλη εξελισσεται σε ολοενα ανωτερες μορφες υπαρξης .
Αν λοιπον δουμε σε μακροσκοπικη κλιμακα ολες τις μορφες ζωης-θανατου που δημιουργησε η υλη (φυτα ,ζωα,ανθρωπος ...) αυτη η διαδικασια δεν τελειωνει ποτε.Και φυσικα υπαρχει και ζωη μετα θανατον αλλα και θανατος μετα τη ζωη.Σε μακροσκοπικη κλιμακα ...Πριν πεθανει μια γενια εχει δημιουργησει την ζωη της επομενης.Μολις δημιουργηθηκε η ζωη μιας γενιας αυτοματως δημιουργηθηκε και ο θανατος της.
Αυτο το νοημα μπορω να δωσω στη φραση "μετα θανατον ζωη..."
Αν ομως στη φραση αυτη δοθει η ερμηνεια οτι μετα το θανατο ενος ανθρωπου υπαρχει καποιο πνευμα η καποια ψυχη η τελος παντων κατι μεταφυσικο που συνεχιζει να "ζει" να "υπαρχει"... τοτε διαφωνω.
Πιστευω οτι η ψυχη, η σκεψη,τα συναισθηματα, η συνειδηση,το υποσεινηδητο κ.λ.π που συγκροτουν τον ανθρωπο ειναι δημιουργηματα της ανωτερης μορφης με την οποια συγκροτειται η υλη για να υπαρχει ο ανθρωπος.Η περατωση της διαδικασιας εξελιξης της υλης στο συγκεκριμενο ανθρωπινο ον, σημαινει ταυτοχρονα οτι η υλη παυει να αναπαραγει και ολα τα παραπανω.
Επομενως ειμαι και γω με κεινους που θελουν να χαρουν αυτο που ζουν και δεν εναποθετουν ελπιδες για μετα ...

3
Ο μεσος ανθρωπος ασχολειται και μιλαει για γεγονοτα.
Ο ξεχωριστος ανθρωπος ασχολειται με τις ιδεες που προκυπτουν απο τα γεγονοτα.
Ο μικρος ανθρωπος ασχολειται με τους αλλους ...

4
Εχω σπουδασει Φυσικος.Εργαζομαι σαν καθηγητης στο λυκειο.Παραλληλα κανω ενα μεταπτυχιακο πανω στις ηπιες μορφες ενεργειας.

5
Για την σχεση μαθηματικων και φυσικης τωρα...
Κανενα θεωρητικο συστημα δεν ανακαλυπτεται αν δεν υπαρχει ΕΡΩΤΗΜΑ που πρεπει να απαντηθει.Κανεις μαθηματικος η καμμια ομαδα μαθηματικων, οσα χρονια κι αν βασανιζοταν, δεν θα ανακαλυπτε τον ολοκληρωτικο λογισμο,αν δεν υπηρχε η αναγκη να κωδικοποιηθει,να καταγραφει σε εξισωση η φραση:"Η δυναμη που ενεργει σ ενα σωμα ειναι αναλογη με το ρυθμο μεταβολης της ταχυτητας του δηλ. με το ρυθμο που μεταβαλλεται ο ρυθμος μεταβολης της θεσης του".
Η αναγκη να κωδικοποιηθει η φραση αυτη του Newton,μπορεσε να οδηγησει το μυαλο των μαθηματικων στην ανακαλυψη της παραγωγου και του ολοκληρωματος.
Φυσικα σημερα τα μαθηματικα αυτα εργαλεια χρησιμοποιουνται σε χιλιες δυο αλλες εφαρμογες ασχετες με την φυσικη (π.χ στην οικονομια).
Επιπλεον εχουν και μια αυτονομια.Δηλαδη εχουν εξελιχθει σε μια ολοκληρωμενη ανεξαρτητη μαθηματικη θεωρια με θεωρηματα,αποδειξεις κ.λ.π ... και συνεχιζουν να αποτελουν πεδιο μαθηματικης σκεψης και ασκησης.
Αυτο ομως δεν πρεπει να μας οδηγει στο συμπερασμα οτι η θεωρια αυτη θα μπορουσε να ανακαλυφθει απο ενα η περισσοτερα ερευνητικα μαθηματικα μυαλα χωρις την αρχικη ιδεα του Newton.

6
Θα προσπαθησω να απαντησω στο τι ειναι επιστημη.Θα προσπαθησω ειπα ... μην παρεξηγηθω ...
Νομιζω οτι επιστημη ειναι ενα συστημα μεθοδων σκεψης και πραξης που αναπτυσσει ο ανθρωπος με σκοπο να κατανοησει,να προσεγγισει και τελικα να επιδρασει πανω στους παραγοντες που καθοριζουν την εξελιξη του μεσα στο συμπαν.

7
Ωραιο θεμα CHCOME...
Δεν ξεχωριζω τις επιστημες σαν περισσοτερο η λιγοτερο σημαντικες,αλλα σαν θεμελιωδεις και εφηρμοσμενες.
Οπως γραφω και σ'ενα αλλο θεμα θεμελιωδεις επιστημες εγω νομιζω οτι ειναι:
1)Η φιλοσοφια
2)Η φυσικη
3)Τα μαθηματικα
4)Η χημεια
5)Η βιολογια
6)Η γλωσσολογια
7)Η κοινωνιολογια.
Τις θεωρω θεμελιωδεις με την εννοια οτι  αυτες γεννουν ολες τις υπολοιπες.Απο την φυσικη τα μαθηματικα και την χημεια γεννιουνται ολες οι εφηρμοσμενες επιστημες (μηχανολογια,ηλεκτρολογια,ηλεκτρονικη,κ.λ.π.)
απο την βιολογια πηγαζει η ιατρικη, απο την γλωσσολογια η φιλολογια ,και απο την κοινωνιολογια η νομικη.Η περιγραφη μου ειναι λιγο σχηματοποιημενη προκειμενου να μπορεσω με συντομια να παρουσιασω την βασικη αποψη μου. Στην πραγματικοτητα υπαρχουν πολυπλοκες σχεσεις αλληλεξαρτησης μεταξυ τους και τα ορια δεν ειναι σαφη.
Μητερα ολων των επιστημων θεωρω οτι ειναι η Φιλοσοφια γιατι αυτη γεννα τα υπαρξιακα ερωτηματα για τον ανθρωπο.Η προσπαθεια να δοθει απαντηση στα ερωτηματα αυτα γεννα την φυσικη και τα μαθηματικα που με την αυτονομη πια ερευνα τους τροφοδοτουν την φιλοσοφικη ερευνα.Η ιδια σχεση αλληλεξαρτησης υπαρχει και αναμεσα στην φυσικη και τα μαθηματικα.
Δεν υπαρχει ερευνα στη φυσικη χωρις μαθηματικα αλλα και ολες οι μαθηματικες εννοιες δημιουργηθηκαν πανω στην αναγκη να δοθουν απαντησεις σε φυσικα προβληματα ανεξαρτητα αν εφαρμοστηκαν και σε αλλα πεδια.
Η ιδια σχεση αλληλεξαρτησης υπαρχει και μεταξυ των υπολοιπων θεμελιωδων επιστημων με την φυσικη και τα μαθηματικα ... και παει λεγοντας.
Δεν θελω να γραφω μεγαλα κειμενα γιαυτο και σταματω εδω ελπιζοντας οτι μεσα απο την συζητηση θα γινω πιο αναλυτικος.

8
Αγαπητε φιλε Εμιλιο
Λενε οτι υπαρχει κατι χειροτερο απο την αμαθεια.Λενε οτι ειναι η ημιμαθεια.
Με σενα μαθαινει κανεις οτι υπαρχει κατι ακομα χειροτερο που δεν το ειχε προβλεψει κανεις.
ΕΙΝΑΙ Η ΑΜΑΘΕΙΑ ΜΕ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΗΘΗΣΗ.

9
Νομιζω λοιπον οτι ο αντιλογος που μπορει να εχει καποιος σ'αυτο ειναι ο εξης:
Πρεπει να εχουμε την κβαντικη θεωρια και την θεωρια σχετικοτητας σαν αρχη της μεθοδολογιας μας η πρπει να τις αναθεωρησουμε?
Εδω πρεπει να παραδεχτω οτι υπαρχουν πειραματικα δεδομενα που με βασει αυτες τις δυο αρχες ειναι ανεξηγητα και σαν τετοια εμπεριεχουν το σπερμα της αμφισβητησης .
Μια τετοια κατασταση δεν ειναι πρωτογνωρη στην ιστορια της φυσικης.Πριν οι Einstein ,Fermi, Dirac διατυπωσουν τις θεωρειες αυτες και ανετρεψουν την Νευτωνικη Συνθεση ,ειχε προηγηθει μια μεγαλη ποσοτητα πειραματικων δεδομενων <<ανεξηγητων>> με την Νευτωνικη Θεωρηση.
Αυτο ομως δεβ σημαινει οτι στην πρωτη πειραματικη ανεξηγητη περιπτωση πρπει να αναθεωρουμε τις αρχες μας γιατι τοτε δεν θα ξανακανουμε πειραμα .... αφου το πειραμα στηνεται καθε φορα πανω στην ισχυουσα μεθοδολογικη λογικη .
Υ.Γ.1.Καποιο λαθος κανεις φιλε emilio στο θεμα των επιταχυντηρων ηλεκτρονιων.Πιθανοτατα το αρθρο μιλουσε για επιταχυνση που εφτανε στο 60% της ταχυτητας φωτος .
Δηλαδη 60/100*300.000 km/sec=180.000 km/sec
Υ.Γ.2. Το θεμα δεν ειναι να ξερεις περισσοτερα πραγματα, που οι αλλοι δεν ξερουν, αλλα να σκεφτεσαι περισσοτερο σ'αυτα που ολοι ξερουν.(Σοπενχαουερ)
ΥΓ3.Ζητω συγγνωμη απο τους φιλους φυσικους (πιστος στην λογικη που ανεπτυξα πιο πανω θεωρω  και τον φιλο freemind συναδελφο φυσικο ...)αν τους κουρασα με πραγματα λιγο ως πολυ γνωστα σ'αυτους.Αλλα πιστευω οτι η φυσικη δεν ειναι ενας μασονικος χωρος που μπορουν να μιλουν και να καταλαβαινονται μονο οι μυστες .Ειναι χωρος στον οποιο ολοι οι ανθρωποι εχουν δικαιωμα συμμετοχης και λογου.

10
Ερχομαι στην εννοια ΧΡΟΝΟΣ.
Νοειται μονο ως χρονικη διαρκεια μεταξυ συμβαντων.Δηλαδη ο χρονος προυποθετει την υπαρξη της υλης και την κινηση της .Ειναι μια εννοια που σχηματιζεται στο μυαλο (παραγεται) απο την κινηση της υλης.Στο απολυτο τιποτε ο χρονος δεν εχει εννοια...
Αρα αν μιλησουμε για κβαντο του χρονου, δηλαδη για μια ελαχιστη χρονικη διαρκεια θα εννουμε οτι την ελαχιστη χρονικη αποσταση μεταξυ δυο γεγονοτων που συμβαινουν κατα την κινηση της υλης. Κατι δηλαδη σαν <<ελαχιστη>> κινηση της υλης.
Αφου λοιπον δεχομαστε την Κ.Β. σαν αρχη στην σκεψη μας, θα πρεπει συμπερασματικα να δεχτουμε οτι και ο χρονος οπως και ολα τα αλλα φυσικα μεγεθη ειναι κβαντισμενος.
Ποιο ειναι ομως το κβαντο του ?Ποια ειναι η ελαχιστη <<ποσοτητα>> του?
Η απαντηση ειναι πειραματικη ... Μετρουμε την χρονικη διαρκεια του πιο <<συντομου>> φαινομενου που εχουμε μεχρι στιγμης (εμφανιση ορισμενων στοιχειωδων σωματιδιων οπως τα Γκλουονια ,Z-σωματια,W-σωματια ... σωματια αντιυλης κ.λ.π).
Ειναι ο χρονος που ανεφερε ο φιλος Panos1984:

t=sqr(h*G/c^5) = 5,39 *10^(-44) sec

sqr: tetragoniki riza
h: stathera Planck
G: pagkosmia stathera tis varititas
c: taxitita fotos
Συνεχιζεται...

11
Η Κβαντικη Θεωρια (Κ.Β.) με την οποια ασχολουμαστε εδω αναφερει τα εξης:
Ολα τα φυσικα μεγεθη (ενεργεια ,ορμη, μαζα,κ.λ.π) εμφανιζονται με οχι συνεχη τροπο αλλα κβαντισμενα.
Ορισμος κβαντισμου:Υπαρχει μια ελαχιστη(στοιχειωδης) ποσοτητα που λεγεται quantum (κβαντο).Δεν υπαρχει ποσοτητα μικροτερη απο αυτην.Δεν κοβεται το κβαντο ,δεν διαιρειται.Ολες οι ποσοτητες που εμφανιζονται στην φυση ειναι ακεραια πολαπλασια του κβαντου.
Ανεφερε ο freemind το παραδειγμα το φωτος που εχει κβαντο το φωτονιο .Ας πω εγω το φορτιο :
Ελαχιστο φορτιο στην φυση (κβαντο) e=(1,6*10 στην 19η)cb.
Oλα τα φορτια στην φυση ειναι ακεραια πολλαπλασια του κβαντου.
Q=N*e (Ν=1,2,3,4,...)
Συνεχιζεται...

12
Γεια σας αγαπητοι φιλοι.
Δεν το πιστευω πως ειχα τοσο καιρο αγνοησει αυτο το post και δεν το ειχα ανοιξει να διαβασω τι ακριβως γινεται.Τελος παντων εστω και καθυστερημενα καθησα και διαβασα ολα οσα εχουν γραφτει.Οποτε ας πω και γω την γνωμη μου. Θα προσπαθησω να αποφυγω τις βεβαρημενες ορολογιες οπου αυτο ειναι δυνατον.

Κατ'αρχην νομιζω πως γινεται ενα λαθος μεθοδολογιας στην κουβεντα.Η Φυσικη εκλαμβανεται σαν ενα συνολο γνωσεων αυθεντικων και αναντιρρητων (κατι σαν εγκυκλοπαιδεια της φυσης) που ισχυουν παντα και που καποιος μπορει να τις γνωριζει σε μικροτερο η μεγαλυτερο ποσοστο (αναλογα με το ποσο την εχει σπουδασει την εχει διαβασει...)η που μπορει κατι να το γνωριζει σωστα και κατι αλλο να το εχει μαθει λαθος.Εχω αλλη αποψη για την φυσικη και πρπει να την γραψω προτου γραψω οτιδηποτε αλλο.
Νομιζω οτι η Φυσικη ειναι πριν απ'ολα μια μεθοδολογια σκεψης για την κατανοηση της υλης και της συμπεριφορας της.Ειναι η επιστημη του πως πρεπει να σκεφτει ο ανθρωπινος νους για να κατανοησει την εξελιξη της υλης.Γιαυτο και εχει αμεση σχεση με την φιλοσοφια .Εκει που τελειωνει η φυσικη αρχιζει η φιλοσοφια(μαννα επιστημη κατα τη αποψη μου).Φυσικα ακολουθωντας την Α η την Β μεθοδολογια σκεψης παραγουμε συμπερασματα-γνωσεις που καταγραφονται στην γνωσιολογικη <<εγκυκλοπαιδεια>> του Ηοmo Sapiens.Τα συμπερασματα-γνωσεις αυτα ομως δεν ειναι αιωνιες και αναντιρρητες  αληθειες .Στην ανθρωπινη ιστορια η μεθοδολογια της σκεψης εχει αλλαξει παμπολλες φορες και καθε φορα που αλλαξε οδηγησε φυσικα σε νεα συμπερασματα-γνωσεις που ανετρεψαν τα προηγουμενα συμπερασματα γνωσεις που ειχαν παραχθει με αλλη μεθοδολογια σκεψης .
Ο λειτουργικος κυκλος που γινεται θα μπορουσε σχηματικα να περιγραφει ως εξης (με ορατο τον κινδυνο να υπεραπλουστευω το θεμα....):
*Θεωρητικες Αρχες
  Ορισμοι
*Συμπερασματα
*Πειραμα
*Επιβεβαιωση η απορριψη συμπερασματων
*Ελεχγος Θεωρητικων αρχων και ορισμων η και απορριψη τους.
Αυτο που θελω να καταληξω δηλαδη ειναι οτι η σημερινη γνωση .... ειναι ΣΗΜΕΡΙΝΗ ... μπορει ...μπορει... να μην ειναι και αυριανη, οπως τοσες γνωσεις που ηταν χθεσινες  δεν ειναι πλεον σημερινες.
Η σημερινη Μεθοδολογικη Θεωρηση της φυσικης λοιπον παταει σε δυο θεωρητικες αρχες.
1)Θεωρια Σχετικοτητας (Εinstein ... κοινως παππους)
2)Κβαντικη θεωρια(Fermi-Dirac)
(συνεχιζεται)


13
Σωστος Ικαρε ...
Το Σαββατο το βραδυ καθομουν και σκεφτομουν:
α)Μια παρεα εντελως αγνωστη σε μενα (πρωτη φορα σας γνωρισα ολους )
β)Μεγαλυτερος εγω και ισως με αλλο τροπο ζωης απο σας, αρα διαφορετικα ενδιαφεροντα και διαφορετικη προσεγγιση της ζωης ισως.
Τι ....<<εφταιξε>> και μου αρεσε αυτη η παρεα? ....
Πραγματι αυτο που ...<<φταιει>> ειναι η κοινη γλωσσα με την οποια επικοινωνουμε ... η μουσικη και ειδικοτερα η κιθαρα.Ναι ... ειναι κατι παραπανω απο απλα μουσικη ... ειναι γλωσσα επικοινωνιας. Ειναι κωδικας  στον οποιο καταγραφεται η σκεψη σου, το συναισθημα σου, ο τροπος ζωης σου ....Παιζεις μουσικη και ο αλλος καταλαβαινει ποιος εισαι ...
Πριν τελειωσω αυτο το σημειωμα να σας πω και κατι αλλο :
Εχω μια αρκετα καλη εμπειρια απο συναναστροφη με νεους ...Καθε μερα με μαθητες ειμαι αλλωστε.Εγω το Σαββατο ειδα ενα ζωντανο και υγιες κομματι νεας γενιας.Ευχομαι σε ολους σας να βρειτε την δυναμη να ξεπερασετε τα χιλια δυο εμποδια που θα συναντησετε μπροστα σας, και να πετυχετε αυτο που εχετε βαλει στοχο.Γιατι το αξιζετε ...

14
Κλειστηκε λοιπον :Στις 12 το μεσημερι, στην γωνια Τριων Ναυαρχων (πεζοδρομος) και Μαιζωνος .
Μαιζωνος ειναι ο δρομος που παιρνετε ισια οταν μπαινετε στην Πατρα (παραλληλος της Κορινθου και παραλληλος στην θαλασσα)  .Προχωρατε συνεχως straight μεχρι να βρειτε τον πεζοδρομο της Τριων Ναυαρχων.
CASPER :Το φαντασμα που θα κραταει μια εφημεριδα (ΝΕΑ) τυλιγμενη σε Α4 με το σημα του kithra.gr
Καλο ταξειδι σε οσους ερχονται

15
Επειδη προβλεπω οτι πιθανον να συμβει μπερδεμα με οσους σκεπτονται να ερθουν Πατρα να υπενθυμισω οτι η Lidia προτεινε την συναντηση σε ενα μεζεδοπωλειο που λεγεται <<Ανεμομυλος>> και βρισκεται στον Πεζοδρομο της Τριων Ναυαρχων (κεντρικο σημειο) στις 12 το μεσημερι.
Επειδη στην Πλατεια Γεωργιου γινονται εργα μεγαλης εκτασης ειναι πιθανον να μπερδευτητε.Γιαυτο μην βαζετε για εκει το ραντεβου σας.
Για να βοηθησω θα σας προτεινα να καθορισετε ραντεβου στα Ψηλα Αλωνια (πολυ γνωστο μερος ,κεντρικο, ευκολο,οποιον ρωτησετε το ξερει) στο αγαλμα του Παλαιων Πατρων Γερμανου απο κατω.
Εκει αν θελετε θα ειμαι εγω στις 12 το μεσημερι να σας περιμενω (....επιτροπη υποδοχης) κρατωντας μια εφημεριδα <<ΤΑ ΝΕΑ>> ανοιχτη για να με αναγνωρισετε.Θα εχω και μια εκτυπωση με το <<kithara.gr>> στο χερι.
Σημερα το βραδυ επισης θα ειμαι στο chat για οποιαδηποτε τελευταια λεπτομερεια.

16
Συμφωνω κι εγω με οποια ημερομηνια οριστει ... Θα ειμαι εκει.Καλυτερα βεβαια Παρασκευη-Σαββατο η Κυριακη.

17

Γεια σας αγαπητοι φιλοι
Kostasd εχεις βαλει ωραιο και μεγαλο θεμα. Και νομιζω οτι το εχεις τοποθετησει και ομορφα.
Η γνωμη μου για το τοπιο της ελληνικης μουσικης ειναι οτι ειναι αντιστοιχα ομιχλωδες με το κοινωνικο τοπιο .Νομιζω οτι στην μουσικη (αλλα και σ'ολες τις τεχνες) αντανακλωνται αναγκαστικα οι ιδεες, που φυτρωνουν και αναπτυσονται στην κοινωνια.Και επιτρεψτε μου την αποψη (σηκωνει ισως συζητηση...) πως το τοπιο των κοινωνικων ιδεων για κατι καινουργιο για κατι καλυτερο απο αυτο που βιωνουμε ειναι εξαιρετικα ομιχλωδες.
Βλεπουμε γυρω μας να συμβαινουν γεγονοτα τεραστιας σημασιας.Βλεπετε ομως καποια αντιπαραθεση αποψεων πανω σ'αυτα?Βλεπετε μηπως καποια κοινωνικα κινηματα που να ειναι φορεις καποιας συγκεκριμενης ιδεολογικης αποψης που να συγκρουστει με την κυριαρχη αποψη να αποτρεψει λυσεις επιζημιες για την κοινωνια ,να προωθησει κατι ανατρεπτικο?
*Πολεμος
*Μελλον της Ευρωπης
*Μεταναστευτικα ρευματα (κουρδοι,Αλβανοι ...κλπ)
*Φτωχια ,ανεργια και δυστυχια σε ενα μεγαλο μερος του κοσμου αλλα και σε μεγαλο μερος της κοινωνιας μας.
*Καταστροφη του περιβαλλοντος
*Παγκοσμιοποιηση της αγορας με τραγικες συνεπειες για τους ανθρωπους, αναμεσα στις οποιες και η ισοπεδωση των πολιτιστικο-πολιτισμικων χαρακτηριστικων.
*Ξεπουλημα της προσωπικοτητας των νεων ανθρωπων στο βωμο της αγορας (βλεπε μαζικη συμμετοχη σε ριαλιτι ...βλεπε εργασια χωρις κανενα ωραριο απο το πρωι ως το βραδυ κ.λπ)
*Ενας ερωτας καταπιεσμενος απο ολα τα παραπανω
Και ποσα αλλα μου ξεφευγουν τωρα ....
Βλεπετε καποιο κοινωνικο κινημα πανω σ'αυτα ? Βλεπετε καποιες καινουργιες ανατρεπτικες αποψεις να προσπαθουν να αντιπαρατεθουν στην κυριαρχη που τα δημιουργησε?
Καποιες μεμονωμενες αντιστασεις εμφανιζονται χωρις ομως να αντιπαραθετουν ιδεες.
Πως να ξεφυγει λοιπον ο δημιουργος (συνθετης, στιχουργος, τραγουδοποιος κλπ) απο αυτο το κλιμα?
Τις ιδεες δεν τις γεννουν οι δημιουργοι .... αυτοι βαζουν την τεχνη τους και κανουν τις ιδεες μουσικη ,στιχους ,τραγουδια...
Τις ιδεες ομως τις γεννουν τα κοινωνικα κινηματα ... που οταν δεν υπαρχουν.... τοτε οι ιδεες ειναι θολες.Ετσι οι δημιουργοι αφηνουν τα θεματα αυτα που ειναι δυσκολα και καταπιανονται με κατι πιο ευκολο και ευπεπτο ...προς μεγαλη τερψη και των εταιρειων .<<Ερωτικο τραγουδι>> ... αγαπες και λουλουδια ... που και που  καμμια αυτοψυχοαναλυση ... καψουρα μπολικη ...ακαταλαβιστικοι στιχοι, που πρεπει να ειναι ακαταλαβιστικοι γιατι πρεπει να δειχνουν οτι κατι πανε να πουν ,ενω δεν εχουν να πουν τιποτε...
Αυτολογοκρινονται ....
Εγραφε ο Μικης Θεοδωρακης για τον ερωτα μες το Μαουτχαουζεν <<... σ'ολα τα μερη του θανατου>> ...αλλα μεσα σε ενα κλιμα αντιπολεμικου κινηματος.
Εφραφε <<...στην Δραπετσωνα πια δεν εχουμε ζωη>> ...αλλα υπηρχε καποιο εργατικο κινημα .
Εγραφε ο Σαββοπουλος <<..σαν βγω απ'αυτη τη φυλακη >> ... αλλα η νεολαια ηταν στους δρομους καθε μερα με χιλια δυο αιτηματα.Τι γραφει ο ιδιος σημερα και τι λεει??
Ο Μανος Χατζηδακις δεν συμμετειχε ποτε σε καποιο κινημα ... αλλα μια προσεκτικη μελετη στο εργο του θα δει κανεις να περναει η αισθητικη που δημιουργουσαν στον κοσμο οι ιδεες τους.
<<...Για ενα κομματο ψωμι δεν φτανει μονο η δουλεια>> τραγουδησαν οι Κατσιμιχαιοι ....<<γυριζω τις πλατες μου στο μελλον...>> και <<... κουφαλες δεν ξοφλησαμε>> ελεγε ο Τσακνης.
Ανεφερα μερικα ... αλλα σιγουρα μπορουν να γραφουν χιλιαδες παραδειγματα.Ποιοι θα ακουσουν σημερα παρομοιους  στιχους?
Τι γραφουν σημερα οι ιδιοι τραγουδοποιοι ??
Αυτολογοκριθηκαν ... και οι εταιρειες πανηγυριζουν γιατι ουτε καν μπηκαν στον κοπο να τους απορριψουν τα κομματια τους.
Αυτα θελει σημερα ο κοσμος ... λενε ολοι ... αυτα πουλανε ...
Δεν συμφωνω λοιπον οτι δεν υπαρχει συγκριση των σημερινων μουσικων δημιουργηματων με αυτα του 60-70 ... μεχρι και τα μεσα του 80 ισως.
Τα καλυτερα σημερινα ειναι μετριοτητες .... γιατι δημιουργουνται και καταναλωνονται απο τις δικες μας μετριες ιδεες.

18
Νέα και όχι μόνο / Re:Ήρθε το 2003!
« στις: 01/01/03, 23:59 »
Καλη Χρονια σε ολους τους φιλους!!
Να εχουμε παντα υγεια για να μπορουμε να μελετουμε και να βελτιωνομαστε.
Χρονια πολλα στην ιστοσελιδα μας.Χρονια λιγα για την ΑΕΠΙ.
Μεσα σ'αυτο το χαος των αχρηστων,αντιαισθητικων,ανουσιων ιστοσελιδων που κυκλοφορουν στο διαδικτυο,να μπορεσουμε να κρατησουμε το kithara σε οσο μπορουμε ψηλοτερο επιπεδο.

19
Πραγματι εχεις δικιο Νατασσα ... επιβεβαιωνω οτι το ακουσα και γω το καλοκαιρι σε διασκευη... beatακι.

20
Μια μικρη διορθωση στον φιλο RON-T:Ο συνθετης της <<Μυσιρλου>> λεγεται Ρουμπανης οχι Ρεπανης.Ελπιζω οτι δεν θα με ρωτησεις τι παραπανω γνωριζω γιαυτον περα απο το ονομα του, γιατι θα με εκθεσεις ανεπανορθωτα.Αλλο κομματι του δεν ξερω.
Να προσθεσω στον καταλογο των τραγουδιων που εχουν μεταφραστει και διασκευαστει και τον <<Κεμαλ>> του Χατζιδακι.Υπαρχει στο δισκο <<NEW YORK ROCK & ROLL ENSEMBLE-REFLECTIONS>>

21
Και κατι τελευταιο.
Το <<μερα μαγιου>> αν και ζειμπεκικο κανεις δεν διανοειται να σηκωθει να χοροψει.Δεν δενει ... δεν παει με τον στιχο .... δεν λεει ρε γ**ωτο.
Ποτε ομως ο πονος δεν εχει ερμηνευτει με τοση λεβεντια ,με τοση παλληκαρια.Κλαιει το μπουζουκι του Χιωτη,μοιρολογαει η φωνη του Μπιθικωτση .... μα σε καμμια περιπτωση ,ουτε μια στιγμη δεν κλαψουριζουν.Να γιατι μπηκε στην ψυχη του λαου αυτο το εργο.
Αντε να συγκρινεις τωρα αυτες τις ερμηνειες με σημερινους λαικους <<ερμηνευτες>>.Που ταχα μου θελουν να δωσουν και δικη τους ερμηνεια στον <<επιταφειο>> η και σε αλλα αναλογου βεληνεκους εργα .... Που πας καημενε Καραμητροοοοοοο....

22
Συνεχεια.
Η γνωμη μου ειναι οτι η κριση πως η ενορχηστρικη αποψη του Μανου Χατζιδακι ειναι μια απο τις <<αποτυχιες του>> ειναι βεβιασμενη και αδικη.Παρ'οτι ειμαι ψυχη τε και σωματι υπερ της ερμηνευτικης γραμμης του Θεοδωρακη ,του Μπιθικωτση και του Χιωτη (δεν πρεπει να ξεχναμε την συμβολη του στο αποτελεσμα) πιστευω πως οι αιτιασεις του Χατζιδακι ειναι δικαιολογημενες ασχετα αν τελικα δεν δικαιωθηκε απο τα πραγματα.Να το εξηγησω:
Το ζειμπεκικο ειναι το τραγουδι και ο χορος του αντρα που εχει χτυπηθει απο την μοιρα,που δεν εχει πια την δυναμη να αντιμετωπισει τα κτυπηματα που του εχει δωσει το πεπρωμενο του.Το τραγουδι του και ο χορος του, περιγραφουν την ηττα του.Το ζειμπεκικο στις ιστορικες καταβολες του δεν ειναι λυρικο.Αργοτερα βεβαια ενσωματωσε μεσα του πονους , μερακια,ποθους ,ελπιδες ,και ερωτα αλλα παντα πονεμενο .
(Δεν μιλαω βεβαια για το σημερινο χαλι,οπου ολα εχουν ισοπεδωθει και ακους ζειμπεκικα με αγαπες και λουλουδια για να χορευουν οι νεοπλουτοι γιαπηδες και να κανουν επιδειξη με την ξανθομαλουσα μαυροφορα γκομενα να τους πεταει λουλουδια).
Στα 1958 που συμβαινουν ολα αυτα ο Χατζιδακις γνωριζει τις καταβολες του ζειμπεκικου και ειναι πιο νωπες απ'οτι σημερα.
Μην ξεχναμε επισης οτι ακομα δεν εχει γινει αποδεκτο.Ακομα και η αριστερα της εποχης εξαπολυει μυδρους εναντιον του απο τις στηλες της <<Αυγης>>.Ο Χατζιδακις λοιπον κατα την γνωμη μου υπερασπιζεται τον χαρακτηρα του ζειμπεκικου και τον χαρακτηρα του λυρικου ... απλα δεν μπορει ποτε να φανταστει πως η συνθετικη ιδιοφυια του Θεοδωρακη και η ερμηνεια του Μπιθικωτση και του Χιωτη ειναι δυνατον να τα παντρεψουν.Να ενσωματωσουν το ενα στο αλλο.
Δεν μπορει επισης να <<δει>> οτι το λαικο κριτηριο ειναι ετοιμο να αποδεχτει ενα τετοιο παντρεμα.
Οσοι δεν εχετε ακουσει την ενορχηστρωση με την Νανα Μουσχουρη ,επιδιωξτε να την βρειτε και να την ακουσετε.
Θα δειτε οτι ο Χατζιδακις ξερει τι ερμηνευει.Γιαυτον το:
Γιε μου σπλαχνο των σπλαχνων μου
καρδουλα της καρδιας μου.............
η το
Μερα μαγιου μου μισεψες
μερα μαγιου σε χανω ......
.... ηχει το ιδιο με το λυρικοτατο:
Ω γλυκυ μου εαρ ,γλυκυτατο μου τεκνον
που εδυ σου το κάλος.
(απο τα εγκωμια της Μ.Παρασκευης)
Αδικο εχει??
Αλλα και στο θεμα της αντρικης φωνης πως να φανταστει ο ανθρωπος οτι ο Μπιθικωτσης θα κανει τον κοσμο να ξεχασει την γυναικεια φωνη??

23
Συνεχεια...
3)Ο Μανος Χατζιδακις που ακουει την εκτελεση αυτη διαφωνει καθετα.Τα επιχειρηματα του ειναι:
α)Ο πονος της μαννας ειναι λυρικος
β)Το πνευμα του ποιητη ειναι λυρικο
γ)Πως ειναι δυνατον η μαννα να εκφραζεται με αντρικη φωνη.
Ετοιμαζει λοιπον πανω στην ιδια μελωδικη παρτιτουρα του Μικη Θεοδωρακη αλλη ενορχηστρωση (χωρις μπουζουκι,με μετρο 4/4) και με τραγουδιστρια την Μουσχουρη.
4)Γινεται μια παρασταση στο θεατρο <<ακροπολ>> στην Αθηνα οπου παρουσιαζονται και οι δυο εκτελεσεις .Πρωτα του Χατζιδακι και μετα του Θεοδωρακη με τον Μπιθικωτση.Ο καθενας προλογιζει και επιχειρηματολογει για την αποψη του.
Απο την επομενη μερα και για πολυ καιρο ακομα σε ολα τα εντυπα της εποχης γραφονται εκατονταδες κριτικες απο παρα πολλους συνθετες, στιχουργους,ποιητες,λογοτεχνες κ.λ.π υπερ της μιας η της αλλης αποψης.
Συνεχιζεται...

24
Αγαπητοι φιλοι γεια σας
Μερικα στοιχεια που ξερω για τον <<επιταφιο>> και ισως βοηθησουν την αναζητηση σας -κυριως του φιλου Τζουρα.
1)Υπαρχει ενα βιβλιο του Θεοδωρακη <<για την ελληνικη μουσικη>>  στο οποιο περιγραφει ακριβως την ιστορια αυτου του τραγουδιου.Ειναι ομως εκδοση του 1975 αν δεν κανω λαθος και αντε να το βρει κανεις σημερα.
Το οτι το τραγουδι γραφτηκε ζειμπεκικο οφειλεται στον Μανωλη Χιωτη ο οποιος παιζει και το μπουζουκι .Ο Θεοδωρακης (που ας σημειωθει οτι μολις ειχε γυρισει απο το Παρισι) εγραφε την μουσικη με τροπο επικολυρικο θεωρωντας και ουτε καν ειχε στην σκεψη του το ζειμπεκικο.Υπηρχε ομως σοβαρο προβλημα με τον στιχο ο οποιος αλλοτε <<περισσευε>> και αλλοτε υπολειποταν κατα μια συλλαβη.
Οταν καλεσε τον Χιωτη για προβες του ειπε το προβλημα.Απο τις πρωτες κιολας νοτες στο μπουζουκι ο Χιωτης δεν ειχε καμμια αμφιβολια οτι οι στιχοι ηταν κλασσικα κομμενοι και ραμμενοι για το ζειμπεκικο.Ο θεοδωρακης εκανε τις διορθωσεις αμεσως και προεκυψε το αποτελεσμα αυτο.
2)Αμεσως μετα ο Θεοδωρακης γραφει μια σειρα αρθρων στην <<Αυγη>> στα οποια εξηγει -αφου πρωτα μελετα κι αλλα ζειμπεκικα- οτι ο τροπος που ο ποιητης Γιαννης Ριτσος γραφει το δεκαπεντασυλλαβο, μη ξεροντας απο μουσικους ρυθμους (9/8 ) ακομη και το γεγονος πως μεγαλος ογκος της ελληνικης ποιησης εχει γραφει με τον ιδιο τροπο,δειχνει ακριβως οτι η ασυμετρια του ρυθμου αυτου βρισκεται μεσα στο αιμα του Ελληνα ,κυκλοφορει στις φλεβες του, ακομα και οταν δεν το συνειδητοποιει.Υμνει μαλιστα το γεγονος πως ειμαστε μοναδικη περιπτωση λαου που κατανοει και εχει στο αιμα του την ικανοτητα να  νιωθει την ομορφια μεσα απο την ασυμετρια ,πραγμα αδιανοητο για τους αλλους ευρωπαιους .
Το γεγονος αυτο αντανακλαται στο τροπο γραφης ειτε ειναι μουσικη ειτε ειναι ποιητικη.
(συνεχιζεται)

25
Η μοιρα κι ο καιρος το'χαν ορισει
στον κοσμο αυτο να ριξω πετονια
κι η νυχτα χιλια χρονια να γυρισει
στο τελος της γιορτης να τραγουδησει
αυτος που δεν εγνωρισε γεννια
και του καημου την πορτα να χτυπησει

Τα'φερε λοιπον ετσι η μοιρα να ριχνω τα λογια μου,τους στιχους μου(πετονια) σε ανθρωπους σαν κι εσενα... χωρις προοπτικη να πιασουν τοπο .... και ετσι να συνεχιζεται το σκοταδι της σκεψης και των ιδεων για πολυ χρονο ακομα. Μεχρι να φτασει το τελος της γιορτης της <<νυχτας>> οπου θα επικρατησει (θα τραγουδησει) ο ποιητης που δημιουργειται μεσα σε ολους τους ανθρωπους, απο καταβολης του ανθρωπινου ειδους ,απο την αναγκη της εξελιξης (...δεν εγνωρισε γεννια),και με το τραγουδι του θα χτυπησει την πορτα των ονειρων για μια καλυτερη ζωη(καημου).
Δεν ητανε ρολοι σταματημενο
σε ρημαγμενο κι αδειο σπιτικο
οι δρομοι που με πηραν και προσμενω

Ρημαγμενο κι αδειο σπιτικο=η σημερινη αριστερα με τα αδιεξοδα της ,που γιαυτο εγκαταλειπεται απο τον λαο ολο και περισσοτερο.Ομως οι δρομοι της σκεψης που με πηραν και προσμενω....δηλαδη οι ιδεες για την εξελιξη σε μια  κοινωνια χωρις θανασιμους για το ανθρωπινο ειδος ανταγωνισμους ... δεν επαψαν να υπαρχουν(ρολοι σταματημενο) επειδη ρημαξε το σπιτικο (η αριστερα) μεσα στο οποιο καποτε λειτουργησαν.
Τα λογια που δεν ξερω σου τα δενω
με τους ανθρωπους που'δαν το κακο
και το'χουν στ'ονομα τους κεντημενο

Τα λογια που δεν ξερω=οι σκεψεις για μια αλλου ειδους κοινωνια που δεν ξερω πως πρεπει να φτιαχτει για να μην εχει αποπνηκτικους για τις ανθρωπινες αναγκες ανταγωνισμους.
Ομως ειναι δεμενες οχι με το ρημαγμενο σπιτικο αλλα με τους ανθρωπους που'δαν το κακο .... δηλαδη τους ανθρωπους που νιωθουν στο πετσι τους την αποπνηκτικη καταπιεση της σημερινης κοινωνιας.
Αυτος που σπερνει δακρυα και πονο
θεριζει την αυγη ωκεανο
μαυρα πουλια του δειχνουνε το δρομο

Αυτος που τασσεται και υπηρετει την κοινωνια αυτη του πονου και των δακρυων,την αυγη .... στο τελος δηλαδη αυτης της ιδεολογικης νυχτας δεν μπορει παρα να γευτει την τιμωρια (θερισει ωκεανο).Αργα η γρηγορα θα ακολουθησει το δρομο που του δειχνουν τα μαυρα πουλια του φασισμου...
Κι εχει την ζωγραφια κοντα στον ωμο
σημαδι μυστικο και ριζικο
πως ξεφυγ'απ'τον Αδη κι'απ'τον κοσμο

...αργα η γρηγορα θα ενστερνιστει ολα τα συμβολα της φασιστικης νοοτροπιας, που θα υποδηλωνουν  οτι εχει εγκαταλειψει καθε ανθρωπινη αξια, μπροστα στην λατρεια της ευημεριας των οικονομικων δεικτων,οτι  θυσιαζει ολα τα ιδανικα της ζωης στο κερδος,οτι ακομα και αυτος ο θανατος πρεπει να υπηρετει την τελικη επικρατηση των ισχυρων.

Σελίδες: [1] 2