451
Αρμονία και θεωρία της μουσικής / Απ: Κλιμακες και Δρομοι
« στις: 05/09/11, 12:57 »
Δείτε τη φωτογραφία ΕΔΩ:
http://www.box.net/shared/yvrzzu452hbmd994u2sp
Υπάρχουν 7 modes σε κάθε κλειδί – Ένα mode για κάθε νότα της κλίμακας.
Όμως για καλύτερη κατανόηση άς πάρουμε ένα παράδειγμα:
Ας υποθέσουμε ότι έχεις μια φυσαρμόνικα στο κλειδί του G {ή οποιοδήποτε άλλο μουσικό όργανο}:
Τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτή τη φυσαρμόνικα στο κλειδί του G για να παίξεις 7 modes – έναν για κάθε νότα της κλίμακας G.
1. Ionian (major) – G
2. Mixolydian (dominant 7) – D
3. Dorian – A
4. Phrygian – B
5. Locrian F#
6. Lydian – C
7. Aeolian (minor) – E
PhrygianMode: Ήταν η αιτία για το γράψιμο αυτού του άρθρου:
To Phrygian Mode έχει έναν λυπητερό ήχο και ακούγεται σε εκατοντάδες Ισπανικά , Εβραϊκά και τσιγγάνικα μουσικά κομμάτια. Οι συνθέτες χρησιμοποιούν αυτό το mode όταν θέλουν η μουσική τους να ηχεί oriental.
H Phrygian dominant scale {Hitzaz or hijaz} χρησιμοποιείται στην Ελληνική, Τούρκική, Αραβική, Ινδική ….μουσική και κατασκευάζεται από τον Phrygian Mode αυξάνοντας κατά ένα ημιτόνιο την 3η του Phrygian mode και είναι η 5η της harmonic minor scale {5η είναι η δεσπόζουσα}.
Εμπεριέχει τη λέξη Dominant=Δεσπόζουσα , διότι έχει μα 3η ματζόρε νότα και μια με ύφεση στην 7η νότα.
Για παράδειγμα:
C Phrygian Mode : C – Db – Eb – F – G – Ab – Bb
C Phrygian Scale : C – Db – E – F – G – Ab – Bb
Fm Harmonic : F – G – Ab – Bb – C – Db – E – F
http://www.box.net/shared/yvrzzu452hbmd994u2sp
Υπάρχουν 7 modes σε κάθε κλειδί – Ένα mode για κάθε νότα της κλίμακας.
Όμως για καλύτερη κατανόηση άς πάρουμε ένα παράδειγμα:
Ας υποθέσουμε ότι έχεις μια φυσαρμόνικα στο κλειδί του G {ή οποιοδήποτε άλλο μουσικό όργανο}:
Τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτή τη φυσαρμόνικα στο κλειδί του G για να παίξεις 7 modes – έναν για κάθε νότα της κλίμακας G.
1. Ionian (major) – G
2. Mixolydian (dominant 7) – D
3. Dorian – A
4. Phrygian – B
5. Locrian F#
6. Lydian – C
7. Aeolian (minor) – E
PhrygianMode: Ήταν η αιτία για το γράψιμο αυτού του άρθρου:
To Phrygian Mode έχει έναν λυπητερό ήχο και ακούγεται σε εκατοντάδες Ισπανικά , Εβραϊκά και τσιγγάνικα μουσικά κομμάτια. Οι συνθέτες χρησιμοποιούν αυτό το mode όταν θέλουν η μουσική τους να ηχεί oriental.
H Phrygian dominant scale {Hitzaz or hijaz} χρησιμοποιείται στην Ελληνική, Τούρκική, Αραβική, Ινδική ….μουσική και κατασκευάζεται από τον Phrygian Mode αυξάνοντας κατά ένα ημιτόνιο την 3η του Phrygian mode και είναι η 5η της harmonic minor scale {5η είναι η δεσπόζουσα}.
Εμπεριέχει τη λέξη Dominant=Δεσπόζουσα , διότι έχει μα 3η ματζόρε νότα και μια με ύφεση στην 7η νότα.
Για παράδειγμα:
C Phrygian Mode : C – Db – Eb – F – G – Ab – Bb
C Phrygian Scale : C – Db – E – F – G – Ab – Bb
Fm Harmonic : F – G – Ab – Bb – C – Db – E – F