Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - Adoni

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 16
1
Η ιδέα μου ήρθε από αντίστοιχα φόρουμ που επικεντρώνονται σε μουσικά είδη.

Πχ για να πληροφορηθώ για ρεμπετοκιθάρα (τεχνικές, παιξίματα, ρεπερτόριο, θεωρία, οργανοποιία, αγγελίες κλπ) θα βρω κατάλληλες πληροφορίες σε ένα από τα φόρουμ που ασχολούνται με το ρεμπέτικο (τα οποία θα έχουν φυσικά και άλλο υλικό, άσχετο με την κιθάρα).

Στο φόρουμ όπως είναι τώρα είναι δύσκολο να περιηγηθείς με έναν τέτοιο τρόπο, γτ η κιθάρα γενικά έχει πολλές παραλλαγές, πολλές διαφορετικές τεχνικές, ρεπερτόριο κλπ. Τα αντίστοιχα θέματα είναι αρχειοθετημένα με γενικό τρόπο πχ: "Τρόποι παιξίματος / Τεχνικές" - έχει συζητήσεις που κυμαίνονται από γενικές πληροφορίες για όλες τις κιθάρες, μέχρι εξειδικευμένες πληροφορίες για shredding ή για λαϊκή κιθάρα, ή για κλασική, όλες μαζί. Το φόρουμ λειτουργεί πολλά χρόνια, ως εκ τούτου έχει και πάρα πολλές συζητήσεις για το κάθε θέμα.

Η επιλογή πχ κάθε thread να έχει keywords με βάση τα οποία θα μπορούσε κάποιος να βλέπει σε κάθε topic μόνο τα threads που τον ενδιαφέρουν (άρα έχοντας συμπυκνωμένη την πληροφορία που θέλει και πιο εύκολη περιήγηση), ίσως να βοηθούσε.
Δεν έχω εγγυήσεις γι αυτό βέβαια, απλά ρίχνω ιδέες.

2
Είμαι κι εγώ από τα μέλη που έχουν απομακρυνθεί. Λογικό είναι από μια άποψη, όταν γράφτηκα ήμουν 19, τώρα είμαι 32, πολλά άλλαξαν στο ενδιάμεσο. Όταν είχα πρωτομπεί ήταν για να πάρω τις πρώτες μου πληροφορίες για κιθάρα, για παιξίματα κλπ. Ταυτόχρονα, είχα και το ενδιαφέρον να συμμετάσχω σε συζητήσεις επί συζητήσεων γιά διάφορα θέματα, που τώρα πια δεν το πολυέχω, περιορίζω τη θεματολογία μου -γι' αυτό και από ένα σημείο και μετά κυρίως μπαίνω και διαβάζω. Την περίοδο που ασχολιόμουν αρκετά (αλλά και τώρα) εκτίμησα τις θέσεις και τις απόψεις διάφορων μελών του φόρουμ που ήταν πολύ δραστήρια, πχ ο Απόλλωνας, ο Βραζίλης, ο Fourrier, o Schizm, κ.α. παρότι δεν τους γνώριζα rl.

Το fb και τα social media γενικά έφεραν αλλαγή. Δε θεωρώ ότι "έθαψαν" τα φόρα, απλώς αλλάζει ο ρόλος τους. Στο fb θα φας ίσως πολύ χρόνο, αλλά κυρίως για small talk - οπότε θα κάνεις λιγότερο small talk στο κιθάρα...

Με μια γρήγορη ματιά, τα κιθαριστικά θέματα συνεχίζουν να έχουν χιλιάδες views. Οπότε υπάρχουν αρκετοί που μπαίνουν και διαβάζουν, και αυτό είναι βάση και παρακαταθήκη.

Πιστεύω ότι μια αναδιοργάνωση του φόρουμ ίσως να εξυπηρετούσε. Πχ με θεματικές σε είδη μουσικής. Αυτό θα δημιουργήσει υποομάδες που μπορούν να αναδείξουν άλλη δυναμική.

Η εμπειρία μου από φόρα που καταλήγουν να γίνονται παρεές είναι ανάμεικτη. Από τη μια, αρκετές γνωριμίες γίνονται φιλίες και παραμένουν, άλλες μένουν απλά γνωριμίες που κι αυτό θετικό είναι. Από την άλλη, μόλις το πράγμα φτάσει εκεί, το φόρουμ ως τέτοιο δεν τραβάει. Είναι δύσκολο να είναι και μια μεγάλη παρέα που πολλοί γνωρίζονται και rl, και να δέχεται νέο κόσμο -πόσο μάλλον όταν έχει τόσα μέλη όπως το κιθάρα. Όχι αδύνατον, αλλά δύσκολο.

3
Μερικές φωτό (είναι από κινητό - δεν έχω κάτι καλύτερο εδώ)








Στο προηγούμενο ξέχασα να πω για την FA400GACE, που δεν πήρα. Αν και ξύλα είναι ίδια, ο χαρακτήρας αρκετά διαφορετικός. Ιδανική για δακτυλισμούς, με πιο τονισμένα μέσα-πρίμα και πιο λαμπερό ήχο από την dreadnought, χωρίς τόσο βάθος. Το σώμα μικρότερου όγκου και το πιο λεπτό μπράτσο έδιναν μια διαφορετική αίσθηση στο παίξιμο.
Τα ηλεκτρικά της ήταν διαφορετικά. Είχε σύστημα Shertler Bluestick, που δεν έχει κρύσταλλο, αλλά ένα μικρόφωνο κάτω από τον καβαλάρη. Οι ρυθμιστές είναι στο στόμα του ηχείου, οπότε το σώμα της κιθάρας δεν έχει τρύπα στο πλαι.

Και οι δυο κιθάρες μου άφησαν πολύ καλές εντυπώσεις -ήχος και playability που συναγωνίζεται πιο μεγάλες μάρκες, πολύ καλό φινίρισμα και προσεγμένη δουλειά. Για την συγκεκριμένη τιμή είναι κελεπούρι. Μερικές μικρές λεπτομέρειες που θα άλλαζα θα ήταν κοκκάλινο nut και bridge αντί για συνθετικό και ιδανικά εβένινη ταστιέρα.

Αξίζει να τις δοκιμάσετε αν τις βρείτε πουθενά.

4
Αν και μετά από αρκετό χρόνο, πήρα -απρόσμενα- νέα ηλεκτρακουστική κιθάρα  :D Μια αριστερόχειρη Freshman FA400DCE(S)
Οπότε σκέφτηκα να γράψω δυο λογάκια, ειδικά όταν είδα ότι δεν υπάρχει αναφορά στη συγκεκριμένη μάρκα.

Ας αρχίσουμε με τα specs της κιθάρας, που είναι σχήματος dreadnought με cutaway:

καπάκι solid AAA Engelmann spruce
ηχείο και πλαϊνά solid Indian Rosewood
μπράτσο Mahogany (3 κομμάτια)
ταστιέρα Rosewood
κλειδιά Grover
Ηλεκτρικά: Fishman Presys 301 System

Την κιθάρα την αγόρασα από το παράρτημα του καταστήματος GuitarGuitar στο Birmingham, όπου έβαλαν σε προσφορά αυτήν και το αντίστοιχο μοντέλο σε grand auditorium σχήμα. Η τιμή καταλόγου του κατασκευαστή (RRP) είναι 1300 λίρες, και η συγκεκριμένη προσφορά είναι 750 λίρες με σκληρή θήκη.

Να πω ότι το συγκεκριμένο κατάστημα, πέρα από τους εξυπηρετικούς υπαλλήλους, έχει πάρα πολύ μεγάλη ποικιλία σε αριστερόχειρα μοντέλα ακουστικής κιθάρας -όχι απλά στον κατάλογο του καταστήματος, αλλά στον χώρο όπου μπορείς να τις δοκιμάσεις. Έχω πάει και στην έκθεση του Thomann στο Bamberg, που είναι σα ναός της κιθάρας, και τόσα αριστερόχειρα μοντέλα σε ακουστικές δεν είχε.

Δοκίμασα ταυτόχρονα τις Guild OM-140 και Taylor 110e που είναι πολύ καλές κιθάρες σε αυτήν την κατηγορία τιμών και στο ίδιο στυλ -σε άλλες επισκέψεις δοκίμασα περισσότερες αλλά για τη σύγκριση θα αρκεστώ σε αυτές. Η Taylor πολύ ισορροπημένη και ευκρινής (όπως αναμενόταν άλλωστε), κάθε νότα ακουγόταν τέλεια, αλλά της έλειπε το ύφος. Η Guild επίσης πάρα πολύ καλή (αυτήν είχα βάλει στο μάτι σε προηγούμενη επίσκεψη), με ήχο πιο λαμπερό, ευκρίνεια και ύφος... η Freshman όμως την κέρδισε στον τσαμπουκά, πιο παχύς και γεμάτος ήχος, πιο στιβαρή απόκριση.

Τα ηλεκτρικά της είναι Fishman Presys Blend, δηλαδή η κιθάρα έχει και πιεζοηλεκτρικό κρύσταλλο στον καβαλάρη και εσωτερικά εγκατεστημένο μικρόφωνο. Το πάνελ στο πλάι έχει ενσωματωμένο κουρδιστήρι, ρυθμιστές master volume, Bass, Middle, Treble EQ και επιπλέον phase switch, φίλτρο για το θόρυβο από αντίλαλο (notch filter) και ένα blend control για μείξη του μικροφώνου και του piezo pickup. Το στήσιμο δίνει μεγάλη ευελιξία, καθώς μπορείς μιξάροντας τη ζεστασιά του μικροφώνου και τον πιο μονοκόμματο ήχο από τον κρύσταλλο να πάρεις πολλά ηχοχρώματα από τον ενισχυτή.

Τη μάρκα Freshman δεν την είχα ξανακούσει πριν. Έτυχε να δω μια διαφήμιση από το κατάστημα για την εν λόγω προσφορά σε αυτά τα αριστερόχειρα μοντέλα, οπότε διάβασα τα specs και κατάλαβα ότι πρέπει οπωσδήποτε να πάω για δοκιμή.
Η μάρκα είναι σκοτσέζικη και ιδρύθηκε το 2002. Οι κιθάρες κατασκευάζονται στην Ασία και περνούν από δεύτερο QC και setup στη Σκωτία πριν βγουν στα καταστήματα. Η εταιρία προσφέρει εγγύηση εφ'όρου ζωής για κάθε καινούργιο όργανο με registration.

Οι κιθάρες Freshman έχουν λάβει πολύ καλές κριτικές από τον τύπο:
• 9 ‘Best Buys’ from TOTAL GUITAR MAGAZINE
• The highest ever rating (96/100) for an electro acoustic from ACOUSTIC magazine
• Guitar of the Year, GUITAR & BASS Magazine

Γενικά σε αυτήν την κατηγορία τιμών θεωρώ ότι η συγκεκριμένη κιθάρα είναι μια πάρα πολύ καλή επιλογή.

*Ίσως το μόνο αριστερόχειρο μοντέλο που θα μπορούσε να την κοντράρει στα ίδια specs (engelmann καπάκι, solid rosewood ηχείο και ηλεκτρικά) στην ίδια τιμή να είναι η Yamaha LL16, που δυστυχώς δεν την έχω βρει να τη δοκιμάσω.

5
Οι κλασικες κιθαρες ειναι οργανα πληρως συμμετρικα. Το μονο που θα χρειαστει αλλαγη ειναι πιθανοτατα το nut, μετα απλα περνας τις χορδες αναποδα και παιζεις. Γι'αυτο και δε βγαινουν σε αριστεροχειρες.
Ειδικα στην κατηγορια που ψαχνεις (κιθαρα για ενα παιδακι 6 χρονων, με ο,τι αυτο συνεπαγεται στην τιμη κυριως), ακομα και κατασκευαστικα στο εσωτερικο της κιθαρας, οι διαφορες θα ειναι ανυπαρκτες. Το πραγμα πιθανον να αλλαζει οταν μιλαμε για οργανο καποιων χιλιαδων.

Οποτε δε χρειαζεται να στενοχωριεσαι. Παρε μια κλασικη κλασικη, παρε και ενα αριστεροχειρο nut (το bridge θα ειναι καθετο στην κλασικη, χωρις κλιση οπως στις ακουστικες, και χωρις αυτα τα μικρα "σκαλοπατια", οποτε δε θα χρειαστει καμμια αλλαγη), και κατοπιν βλεπεις που θα καταληξετε  :)

6
Έκανα μια πρώτη κιθαρότσαρκα. Τα αποτελέσματα απογοητευτικά, όχι τόσο γιατί δε βρήκα πολλά αριστερόχειρα όργανα (αυτό το περίμενα), αλλά κυρίως γιατί είδα μια κάποια απροθυμία στο να τσεκάρουν αν έχουν κάποιο δεξιόχειρο όργανο που να βγαίνει σε αριστερόχειρο και στον κατάλογο...

Δοκιμασα την Taylor 110 με cutaway σε αριστερή, και πραγματικά μου άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Ευκολόπαιχτη, ωραίος ήχος και η κάθε χορδή ακούγεται με ευκρίνεια.

Βρήκα τη Yamaha A3R σε δεξιόχειρη (νομίζω ο υπάλληλος την μπέρδεψε με την LL16 που βγαίνει και σε αριστερή... η αλήθεια ούτε εγώ είχα σημειώσει τον τύπο). Πιο μπάσα, λιγότερη ευκρίνεια. Οπωσδήποτε δε μπορώ να έχω τόσο καλή εντύπωση γιατί έπαιζα ανάποδα.

Επίσης ανάποδα (δεξιά) βρήκα και μια Seagull M6 που ήταν πολύ καλή κατασκευή, πανάλαφρη. Αυτή δε βγαίνει αριστερόχειρη δυστυχώς, ο μαγαζάτορας όμως προσφέρθηκε να μου τη μετατρέψει σε αριστερή χωρίς επιπλέον κόστος. Η τιμή είναι πολύ συμφέρουσα και η κιθάρα καλή, αλλά οσο νά'ναι θα ήθελα μια αριστερόχειρη κατασκευή εξαρχής.

Δυστυχώς δε βρήκα κάτι άλλο. Θα δοκιμάσω κ από τη νέα χρονιά.

7
Εχω μεταφερει την ακουστικη μου αρκετες φορες Ελλαδα-Γερμανια με διαφορες εταιρειες.

Σε γενικες γραμμες αυτο που ισχυει για ολες τις mainstream αεροπορικες (οχι ryan, easy κλπ) ειναι οτι αν το οργανο ερχεται με σκληρη θηκη κανονικα πρεπει να παει στις αποσκευες (εκτος αν ειναι μικρο και μπορεις να το παρεις ως χειραποσκευη, αλλα εδω μιλαμε για κιθαρες), ενω αν ειναι μαλακη η θηκη τοτε πρεπει να το παρεις μαζι σου (διοτι προφανως θα καταστραφει αν ταξιδεψει με τις αποσκευες).

Προσωπικα εχω σκληρη θηκη οποτε γι αυτην την περιπτωση μονο μπορω να μιλησω.

Επιδιωκω παντα να την παρω μαζι μου στο αεροπλανο, οποτε την περναω απο τους ελεγχους κλπ, κανενα προβλημα. Οπως ειπα, συμφωνα με τους κανονισμους, η κιθαρα κανονικα πρεπει να παει με τις αποσκευες. Οταν κανω drop off τη βαλιτσα μου ομως, τους λεω οτι θελω να την παρω μαζι μου. Συνηθως δε μου το αρνουνται, και αυτο για δυο λογους: α) Παιζει ρολο το μεγεθος του αεροπλανου, γιατι οσο πιο μεγαλο ειναι τοσο περισσοτερους αποθηκευτικους χωρους εχει, ενω ειναι σημαντικο και το αν ειναι γεματο, β) Ειναι ευκολο ακομα και τελευταια στιγμη να παει κατι στις αποσκευες, το αντιστροφο δε γινεται.

Η κιθαρα προφανως δε χωραει στα ντουλαπακια, οποτε οταν ανεβω στο αεροπλανο τοτε μιλαω και με τις αεροσυνοδους. Ειτε μπαινει σε καποια ντουλαπια που εχουν για τετοιου ειδους αποσκευες (που ειναι μικρα), ειτε ξαπλωτα στο χωρο που υπαρχει πισω απο τις τελευταιες θεσεις, ειτε σε ενα χωρο για τους αεροσυνοδους (αναλογα τον τυπο κ τους χωρους του αεροπλανου).

Τις περισσοτερες φορες η κιθαρα εχει ταξιδεψει μαζι μου, γιατι οπως εξηγησα ειναι πολυπαραγοντικο το ζητημα και οντως δε μπορεις εκ των προτερων να ξερεις. Ομως δεν εχω μαλακη θηκη, οποτε δεν ξερω τι συμβαινει σε αυτη την περιπτωση -οπου δεν υπαρχει εναλλακτικη. Νομιζω παντως οτι οι mainstream εταιριες θα βρισκουν μια λυση, εξαλλου σπανια ταξιδευουν περισσοτερα απο 2-3 οργανα στην ιδια πτηση.

8
Την κιθαρότσαρκα στην Αθήνα την ανέφερα γιατί εδώ για να πάω στον Thomann θέλω 1 ώρα με το τρένο και μετά είτε να με πάει φίλος με αυτοκίνητο είτε να πάρω λεωφορείο... το ίδιο για να γυρίσω. Για να πάω στην Κολωνία με το τρένο -αν θυμάμαι καλά- είναι περίπου 2.5-3 ώρες, κι άλλες τόσες για να γυρίσω... κ πιθανόν να χρειαστεί να το κάνω 2 φορές το ταξίδι σε όποιο κατάστημα καταλήξω για να κάνω την αγορά. Καθημερινές έχω δουλειά στο εργαστήριο, οπότε μου μένει μόνο Σάββατο γι αυτή τη δουλειά.
Οπότε το να τσεκάρω μοντέλα στο κέντρο της Αθήνας -όπου θα είμαι κ σε διακοπές- φαίνεται καλή λύση για να περιορίσω λίγο τα "ταξίδια". Μετά, αναλόγως την τιμή (που δεν πιστεύω να βρω φτηνότερα στην Ελλάδα), το βλέπω από που θα αγοράσω.

Τσέκαρα τις Recording King στο site, φαίνονται πολύ καλά value for money όργανα. Δυστυχώς δεν βγαίνουν αριστερόχειρα, οπότε δε μπορώ να τα δοκιμάσω  :'(

Η κιθάρα που έχω τώρα είναι μια φτηνή Takamine Jasmin, που τίποτα δεν είναι solid. Παρολαυτά ο ήχος της είναι πάρα πολύ καλός για τα λεφτά της, κάτι που μου το είχαν επισημάνει κατά καιρούς τόσο μάστορες που την είδαν κ τη σέταραν, όσο και ο δάσκαλος μου. Συνεπώς, καταλαβαίνω περίπου τι θες να πείς Animapura.

Στην αρχική θεώρηση για all solid όργανο πιστεύω έπαιξε ρόλο και το γεγονός ότι ασχολούμαι και με τη ρεμπέτικη μουσική όπου όλα τα τίμια όργανα είναι all solid (μπουζουκομπαγλαμάδες και ρεμπετοκίθαρα), και έχοντας αυτό υπόψιν αποφάσισα να κάνω shortlist με βάση αυτό το κριτήριο για να ξεχωρίσω κυρίως απο ποιά τιμή και πάνω αξίζει να δοκιμάσω μέχρι να φτάσω στο "ταβάνι".
Καθώς όμως από πιο ακριβές κιθάρες δεν έχω κι εγώ μεγάλη εμπειρία, μάλλον είναι καλύτερα να δοκιμάσω μια μεγαλύτερη γκάμα κ μετά να αποφασίσω.

Προφανώς όταν τίθεται σκέτα η ερώτηση

είναι θέμα μόνο του αν θες να δώσεις τα λεφτά αυτά για λάμα και όχι για "πραγματικό" ξύλο.

η απάντηση είναι φυσικά για πραγματικό ξύλο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι όμως και ο ήχος και το playability. Αν -για κάποιο μυστηριώδη λόγο- μια κιθάρα με απλό solid καπάκι μου κάτσει καλύτερα στα χέρια και στα αφτιά σε σχέση με ένα all solid όργανο, τότε θα είναι πραγματικά πρόκληση (στη λογική πρώτα απόλα  ;D ). Βέβαια, υπάρχουν κι εδώ κατηγορίες κ είμαι βέβαιος ότι η Taylor που πόσταρες, αν και δεν είναι all solid, θα είναι λογικά ποιοτικότερη από την all solid Epiphone που έχω ποστάρει (ή τουλάχιστον, οφείλει να είναι).

Πάντως αυτή η διαφορά στις κατηγορίες είναι ακόμα περισσότερο εμφανής στα αριστερόχειρα όργανα. Στα δεξιόχειρα μπορείς να βρεις αρκετές επιλογές σε all solid όργανα απο 500 και πάνω (στον Thomann μόνο κοίταξα, που να τσεκάρω κι αλλού...), ενώ στα αριστερόχειρα πρέπει να ανέβεις στην κατηγορία του χιλιάρικου. Τσπ, c'est la vie!

9
Στα πλαίσια της έρευνας, είπα να τσεκάρω και το -επίσης μεγάλο- musicstore.de, παρότι είναι αρκετά πιο μακρυά για να πάω ως εκεί.
Οι κιθάρες που έβαλα στη λίστα είναι οι παρακάτω:

https://www.musicstore.de/en_DE/EUR/Yamaha-LL-16L-ARE-NT-Lefthand-Natural/art-GIT0030531-000
https://www.musicstore.de/en_DE/EUR/Martin-Guitars-DRS2-Natural-Lefthand-/art-GIT0029032-000

Είναι επίσης all-solid όπως και οι κιθάρες στο πρώτο ποστ (για τη ακρίβεια είναι οι 2 φτηνότερες all-solid του καταστήματος, όλες οι υπόλοιπες είναι πάνω από 1500).

Πώς βλέπετε τη σύγκριση μεταξύ των μοντέλων?
Το all-solid μήπως είναι μια δικιά μου λόξα και δεν αξίζει τον κόπο τόσο?

Θα κοιτάξω και στα συνοικιακά μαγαζιά της περιοχής, μήπως τουλάχιστον έχει κάτι να δοκιμάσω -αν και χλωμό το βλέπω.
Κάνω διδακτορικό σε μια σχετικά μικρή πόλη της Βαυαρίας, έχει κάποια μαγαζιά με μουσικά αλλά όχι πολλά και όχι μεγάλα.

Πιστεύετε θα ήταν καλύτερο να περιμένω και να κάνω σχετική κιθαρότσαρκα και στην Αθήνα (θα κατέβω για τις γιορτές) πριν καταλήξω?

10
Κάθισα και διάβασα όλο το θέμα.

Αριστερόχειρας είμαι, και παίζω αριστερόχειρα κιθάρα. Την άποψή μου την έχω εκφράσει και σε παλαιότερο thread http://forum.kithara.gr/index.php?topic=79951.msg628272#msg628272

Αυτό που με εντυπωσίασε περισσότερο σε όλο το thread ήταν απαντήσεις τύπου "γιατί δε φτιάχνουν πιάνα-αυτοκίνητα-όμποε για αριστερόχειρες?" και "γιατί δε διαμαρτύρονται αυτοί που παίζουν άλλα όργανα?"

Για το 1)
Η απάντηση είναι προφανής. Γιατί ΔΕ ΣΥΜΦΕΡΕΙ! Όταν μιλάμε για κατασκευή-πώληση μουσικών οργάνων σε επίπεδο μαζικής παραγωγής, και γενικότερα, όταν μιλάμε για βιομηχανικής κλίμακας παραγωγή εμπορευμάτων, επικρατεί η λογική της οικονομίας της αγοράς.

Ο "Αριστερόχειρας" που έφτασε πλέον να συστεγάζεται με ένα βιβλιοπωλείο (αν δεν έχει κλείσει κιόλας) είναι μια ιστορία που μπορεί να δείξει ότι ακόμα και σε μια μεγαλούπολη 5 εκατομμυρίων όπως η Αθήνα (χώρια το eshop, με απεύθυνση άλλα 5), ένα μικρό κατάστημα που πουλάει προϊόντα μόνο για αριστερόχειρες δε μπορεί να σταθεί (προφανώς και δε λέω ότι ο άνθρωπος που το έστησε τα έκανε και όλα σωστά, όμως είναι ενδεικτική η υπόθεση).

Συναισθηματισμοί κλπ καλλιτεχνικές ευαισθησίες δε χωρούν μπροστά στο κέρδος. Και αν βγαίνουν αριστερόχειρες εκδόσεις πολλών μουσικών οργάνων (κυρίως μη-κλασικών), βγαίνουν γιατί στοχεύουν σε μια αγορά, που αν και μικρότερη, δεν παύει να είναι πεδίο ανταγωνισμού. Παλιά καμμία εταιρεία δεν έβγαζε κιθάρες για αριστερόχειρες, όταν όμως αντιλήφθηκαν οι εταιρείες την αγορά αυτή, τότε όλες έβγαλαν κάποια μοντέλα. Επίσης υπάρχουν και αριστερόχειρα κλαρίνα και άλλα νυκτά έγχορδα (όσα δεν είναι συμμετρικά).

Το ερώτημα είναι: Εμείς, που γράφουμε εδώ υπό την ιδιότητα του κιθαρίστα (ερασιτέχνη ή επαγγελματία, έμπειρου ή άπειρου, δεν έχει σημασία), θα λάβουμε υπόψιν μας τις επιλογές της οικονομίας της αγοράς ως ορθολογικό κριτήριο για να στηρίξουμε το αν ένας αριστερόχειρας είναι καλό να μάθει ως αριστερόχειρας ή όχι?

Και γενικότερα, εμείς, ως μη-βιομήχανοι, θα υπεραμυνθούμε των επιλογών αυτής της λογικής όσον αφορά ζητήματα σαν τα παραπάνω?
Ναι, θα ήθελα και θα το προτιμούσα και θα το αγόραζα ένα αριστερόχειρο αυτοκίνητο, ένα αριστερόχειρο ψαλίδι, ένα αριστερόχειρο μπρίκι, ένα αριστερόχειρο πιάνο, αριστερόχειρο μαχαίρι (με δοντάκια στην άλλη πλευρά) κοκ, αν υπήρχε το ίδιο εύκολα διαθέσιμο και στην ίδια τιμή με το δεξιόχειρο.
Επειδή από τα παραπάνω, την κιθάρα, το μπρίκι, το ψαλίδι, το μαχαίρι τα έχω αγοράσει, μπορώ να διαβεβαιώσω ότι ούτε το ίδιο εύκολο είναι να τα βρεις, ούτε έχουν την ίδια τιμή με το αντίστοιχο δεξιόχειρο προϊόν.
Η παραπάνω κατάσταση, ενώ αποτελεί κάτι το αυταπόδεικτο με βάση την οικονομία της αγοράς, εντούτοις δεν είναι και ορθολογική.

Για το 2)
Πριν απο 100 χρόνια (και δεν είναι καθόλου πολλά), θεωρούσαν ότι οι αριστερόχειρες είναι από διαβολικοί, έως ότι πεθαίνουν πιο γρήγορα και χίλια μύρια άλλα. Ποιός πιστεύει ότι σε κοινωνίες με τέτοιες προκαταλήψεις, θα δινόταν μέριμνα από τους εκπαιδευτικούς θεσμούς (που διαμορφώνουν τις μεθόδους διδασκαλίας) προς την αριστεροχειρία?
Ίσα ίσα, αυτό δεν έγινε και σχετικά πρόσφατα, από το '50 και μετά, ξεκίνησε να μελετάται η αριστεροχειρία και να αλλάζουν οι κατευθύνσεις. Εδώ την εποχή των πατεράδων μας, πιέζονταν άνθρωποι να αλλάξουν χέρι.

Υπάρχει ένα μεγαλύτερο ερώτημα πίσω από αυτό: Γιατί δε διαμαρτυρόμαστε όλοι για το "κλασικό" σύστημα διδασκαλίας? Πρέπει η μουσική να διδάσκεται με αυτόν τον άτεγκτο, αρτηριοσκληρωτικό τρόπο? Η μουσική -πρέπει να- είναι έκφραση και δημιουργία και να αφήνει το περιθώριο να νοιώθει ο καθένας άνετα μέσα σ' αυτήν.
 
Το οτι αναγνωρίζεται στην "κλασική μουσική" κάτι ως σωστό και όλα τα υπόλοιπα ως λάθος έχει να κάνει με την παρελθούσα εμπειρία, με την πρακτική που έδειξε να λειτουργεί καλύτερα έτσι και όχι αλλιώς. Η θεωρία ήρθε κατόπιν για να εξηγήσει την πράξη. Όλη όμως η διαδικασία είναι εμπειρική, και ως εκ τούτου μη-καθολική. Το αν εμένα δε με βολεύει ο Χ τρόπος και με βολεύει ο Ψ για να φέρω το ίδιο αποτέλεσμα θα έπρεπε να είναι κάτι δευτερεύον. Εξάλλου, και αυτό που υπάρχει σήμερα ως νόρμα ξεκίνησε ως κάτι "επαναστατικό", η νόρμα δηλαδή δεν έπεται οτι είναι ούτε ο αντικειμενικά βέλτιστος τρόπος, ούτε το τέλος της εξέλιξης στο συγκεκριμένο πεδίο.

Σαφώς λοιπόν, το επικρατόν σύστημα έθετε και θέτει το εξής δίλημμα: "ή μαθαίνεις έτσι, ή δε μαθαίνεις καθόλου" χωρίς αμφισβήτηση.
Το βιολί μαθαίνεται με το δοξάρι στο δεξί, αλλιώς να πάτε σπιτάκι σας κύριε να παίξετε νιτέντο.
Είναι αυτή η νοοτροπία κάτι που αξίζει σήμερα να υπεραμυνθούμε? Και αν ναι, γιατί?

11
Αφού με έβγαλε τόσα χρόνια, νομίζω ήρθε η ώρα να αντικαταστήσω τη μονταρισμένη Takamine Jasmine S33 που έχω... Για την ακρίβεια, σκέφτομαι να την αφήσω στην Αθήνα, ώστε όταν κατεβαίνω να μην έχω να κουβαλάω. Έχω ξεκινήσει και μαθήματα εδώ, οπότε παίζω τακτικά και θα πιάσει τόπο.

Η αγορά θα γίνει από Thomann κατά πάσα πιθανότητα, καθώς είμαι 1.5 ώρα μακρυά περίπου από τα κεντρικά του στο Bamberg, οπότε μπορώ να πάω να δοκιμάσω τις κιθάρες από κοντά.

Έκανα ένα shortlist τις κιθάρες με solid καπάκι και solid πλάτη:
http://www.thomann.de/intl/dangelico_gramercy_grand_auditorium_ntlh.htm
http://www.thomann.de/intl/dangelico_lexington_dreadnought_nt_lh.htm
http://www.thomann.de/intl/guild_d_150l_nat_westerly.htm
http://www.thomann.de/intl/epiphone_1964_texan_an_lh_b_stock.htm

Πιστεύω ότι το all-solid όργανο θα είναι σημαντικά καλύτερο από τους καπλαμάδες (φυσικά παίζει ρόλο και το ξύλο, άλλο το μαόνι, άλλο ο παλίσανδρος)... σωστή η θεώρηση ή να βάλω στο παιχνίδι και τις υπόλοιπες που έχουν μόνο solid καπάκι?

Προφανώς βέβαια το ζητούμενο είναι ο ήχος και το playability.

Ταβάνι βάζω κοντά στο χιλιάρικο (κι αυτό επηρρέασε κάπως τον παραπάνω συλλογισμό... με αυτό το ποσό να πληρώνω καπλαμάδες αντί για solid?).
Δε με ενδιαφέρει τόσο να είναι ηλεκτροακουστική -δε με χαλάει κιόλας, αλλά δε δίνω ειδικό βάρος.

Γενικά εκ του μακρόθεν, πιο πολύ τείνω προς την Guild και την Lexington. Η grand auditorium είναι αουτσάιντερ, ενώ η epiphone θα είναι η ευχάριστη έκπληξη ως "ποντίκι που βρυχάται".

Όλες οι γνώμες ευπρόσδεκτες!
Αν έχει παίξει/δοκιμάσει κανείς τις παραπάνω (ή τις αντίστοιχες δεξιόχειρες), ακόμα καλύτερα!

12
Μετά από καιρό, να πω ότι τελικά το πρόβλημα ήταν όντως στα τάστα.

Η πρώτη αντίδραση του μάστορα που την επισκεύασε ήταν ακριβώς αυτή, να στρίψει τη βέργα. Όταν όμως τη δοκίμασα και ξαναέτριζε, τότε έβγαλε εκείνο το μεταλλικό χαρακάκι με το οποίο ελέχουν αν τα τάστα είναι στην ευθεία, και πράγματι "έπαιζε".

Η κιθάρα επισκευάστηκε (τα τάστα είναι ομοιόμορφα τώρα) και παίζει καλά, όμως έχει γίνει αρκετά σκληρή (να πω βέβαια ότι ποτέ δεν κατάφερα να μαλακώσω τα πατήματα αυτης της κιθάρας... όταν μου τη σέταραν πιο χαμηλά έτριζε γιατί ήθελε τρίψιμο τάστων, όταν μάζεψα λεφτά για να επισκευάσω τα τάστα ξεκίνησε η παραπάνω ιστορία).

Υποθέτω ότι ο μάστορας που την επισκεύασε έβαλε χορδές 12αρες, ενώ πριν έπαιζα με 11αρες και ίσως αυτό να κάνει τη διαφορά.

13
Πριν καποιους μηνες εδωσα την κιθαρα μου για "ολικο" σερβις (setup, τριψιμο ταστων). Ειδικα το τριψιμο ταστων ηταν κατι απαραιτητο καθως σε προηγουμενη φορα που ειχα κανει setup, μερικες χορδες σε καποια σημεια τασταριζαν απο το φαγωμα ων ταστων -με αποτελεσμα να σεταρω πιο ψηλα τις χορδες. Αλλα τοτε δεν ειχα αρκετα χρηματα για κατι τετοιο.

Οταν δοκιμασα την κιθαρα κατι δε μου πηγαινε καλα, εκανε ενα τασταρισμα σε καποια σημεια. Ο μαστορας (αρκετα γνωστος για τετοιου ειδους δουλειες στην περιοχη του κεντρου) μου ειπε οτι αυτο γινεται γιατι βαζω πολυ δυναμη πιεζοντας τις χορδες (κατι που ειναι μαλλον αληθεια γιατι η κιθαρα μου ειχε σκληρα πατηματα κι ετσι συνηθισα να παιζω), και οτι απλα πρεπει να παιξω πιο μαλακα και δε θα υπαρχει προβλημα.

Στους μηνες που ακολουθησαν, αν και λογω διδακτορικου δεν παιζω οσο τακτικα επαιζα ειναι η αληθεια, δεν εχω βρει το σωστο συνδασμο δυναμης-θεσης για να ακουγεται το οργανο οπως το θελω. Μετα απο ενα setup που εκανα πριν 2 εβδομαδες, το θεμα με ξανααπασχολησε.

Κανω εγω οντως κατι λαθος ή εχει γινει κακοτεχνια, ή και τα 2?

Το προβλημα ειναι στα ταστα 2-4. Απο το πεμπτο και μετα ακουγεται ενταξει. Τι χαρακτηριστικα πρεπει να τσεκαρω για να ελεγξω οτι τα ταστα μου ειναι οπως πρεπει? πχ βλεπω οτι η επιφανεια ειναι πιο πλατια στα καντινια και πιο κοιλη στα μπασα. Ειναι σωστο αυτο?

Αυριο θα κανω ενα δοκιμαστικο μαθημα κιθαρας, θα δειξω την κιθαρα στο δασκαλο ελπιζω να μου πει κι αυτος μια γνωμη.

Να τονισω οτι η κιθαρα μου ειναι μια φτηνη πλην τιμια Takamine. Δε θα εδινα παρα πολλα χρηματα για να την επισκευασω -αν ειναι οντως κακοτεχνια δηλαδη- καλυτερα να παρω μια καινουργια. Ειναι ομως η κιθαρα με την οποια εμαθα και ως εκ τουτου εχω ενα συναισθηματικο δεσιμο. Επισης, δε θα ηταν ασχημα να την αφησω μονιμα στη Αθηνα ωστε να παιζω οταν κατεβαινω Ελλαδα, χωρις να κουβαλαω οργανα περα-δωθε. Ειμαι και αριστεροχειρας, δε μπορω να δανειστω μια κιθαρα ευκολα...

14
Από ότι έψαξα, δεν έχει δημοσιευτεί εδώ η προσπάθεια του Δ.Μυστακίδη.
Αναδημοσιεύω αυτούσια τη δική του δήλωση από το rembetiko.gr:

"Οπως ίσως ξέρετε οι πιο πολλοί εδώ μέσω εδω και πολυ Καιρο έχω μαζέψει αρκετό υλικό για την έκδοση ενός βιβλίου για την λαϊκή Κιθαρα. Η προηγούμενη μου εμπειρία απο εκδοτικούς οίκους λόγω του βιβλίου που είχα βγάλει για το λαουτο αλλα και οι επαφές μου τωρα για την έκδοση αυτού του βιβλίου με οδήγησαν στο ν αποφασίσω να το εκδώσω μόνος μου. Ετσι λοιπόν προχωρησα στην λύση της κοινωνικής χρηματοδότησης μια και το κόστος ειναι μεγάλο και δεν μπορώ να το καλύψω μόνος μου. Οποίος λοιπόν θέλει και μπορει."

και προσθέτω,
Τον Δημητρη Μυστακιδη τον ξερουμε ολοι, και η συνεισφορά του στη λαϊκη κιθαρα -απο αποψη ερμηνευτικη, δεξιοτεχνικη, δισκογραφικη και διδακτικη- ειναι εγνωσμενης αξιας. Αρκετοι απο οσους ασχολουνται με κιθαρα και το συγκεκριμενο ρεπερτοριο εχουν ηδη κατεβασει ή εστω τσεκαρει τις σημειωσεις του για τη λαϊκη κιθαρα, τις οποιες ο ιδιος ο Δ.Μυστακιδης ειχε ανεβασει για ελευθερο κατεβασμα στο διαδικτυο. Τωρα ζητα τη βοηθεια μας προκειμενου να εκδωθει αυτο το υλικο, σε μια πιο πληρη και αναθεωρημενη-συμπληρωμενη μορφη, ως ενα κανονικο συγγραμμα που θα συνοδευεται και απο βιντεομαθηματα για τη λαίκη κιθαρα. Δεδομενης της σχεδον ανυπαρκτης βιβλιογραφιας στον τομεα (υπαρχουν μονο οι ανεπισημες σημειωσεις του Μυστακιδη και ενα βιβλιο του Κουκουλινη), αλλα και της αναγνωρισης της προσφορας του συγγραφεα, νομιζω οτι ολοι οσοι αγαπουμε το ρεμπετικο γενικα, και τη ρεμπετοκιθαρα ειδικοτερα μπορουμε να διαθεσουμε κατιτις... εξαλλου θα μας επιστραφει και με το παραπανω.

http://www.groopio.com/el/projects/display/338/bibliography-or-the-greek-folk-music-folk-guitar

ακομα και 1 ευρω μετραει

15
Εδω και μερες δε λειτουργει το Βικι (wiki). Μου βγαζει 404 Not Found error. Αναμενεται να φτιαχτει το προβλημα συντομα?

16
Απο που το βγαζεις οτι 12 ημιτονια = 72 μορια?

Θυμάμαι απο τη σχολή (Βυζαντινής), ότι το μουσικό "φάσμα" είναι ίδιο και στην Βυζαντινή και στη Δυτική μουσική. Οπότε θεώρησα πως αφού η Βυζαντινή=72 Μόρια, το ίδιο θα ισχύει και για τη Δυτική μουσική.


Στη Βυζαντινη, αρα μιλας για βυζαντινα μορια! Το λες και μονος σου!
Το φασμα μιας οκταβας ειναι ιδιο σε καθε μουσικη παραδοση (απο οσο ξερω τουλ), το θεμα ειναι πως το χωριζεις. Τα μορια ειναι ενας τροπος να το κανεις αυτο, αλλα δεν μιλαμε για ΑΠΟΛΥΤΟ τροπο! Το βυζαντινο μοριο δεν ειναι ιδιο με το περσικο ή το οθωμανικο. Ο απολυτος τροπος ειναι τα cents. Οι Τουρκοι ας πουμε χωριζουν την οκταβα σε 54 μορια και οχι σε 72. Οι Δυτικοι αντιστοιχα τη χωριζουν στα 12 :P

17
Απο που το βγαζεις οτι 12 ημιτονια = 72 μορια?
Και τι ειδους μορια ειναι αυτα (βυζαντινα, αραβικα, οθωμανικα, κινεζικα.. τι?), αφου στη δυτικη μουσικη δεν χρησιμοποιειται τετοιος διαχωρισμος μικροτερος του ημιτονιου.
 Αν χρησιμοποιουταν θα υπηρχε σε "δυτικα" συγκερασμενα οργανα. Πχ στην κιθαρα, στο πιανο, στη φλογερα δεν μπορεις να πιασεις μια μαλακη υφεση, ή καποιο διαστημα ενδιαμεσως 2 ημιτονιων. Μονο σε αταστα οργανα οπως το βιολι και τα συγγενη αυτου θα μπορουσες να κανεις κατι τετοιο. Μονο που στη δυτικη μουσικη δεν χρησιμοποιειται και παλι αυτο, θεωρειται λαθος -θα εχεις ακουσει βιολονιστες να λενε οτι "διορθωνουν" γιατι το χερι δε θα πιασει με ακριβεια χιλιοστου τη χορδη, αλλα ο μουσικος με το που ακουσει τον ηχο να βγαινει καταλαβαινει αν πρεπει να κινησει το δακυλο λιγο μπρος ή πισω για να βγαλει ακριβως τη νοτα. Αν πχ δεις μια κλασικη παρτιτουρα δε θα βρεις πουθενα κατι τετοιο να συμβολιζεται (και λεω κλασικη γιατι οι Τουρκοι εχουν αναπτυξει ενα συστημα για να τα εμφανιζουν αυτα στο πενταγραμμο).
Το μοριο δεν εχει μια φιξ τιμη για να το ορισεις, εχει να κανει με τη χρηση που γινεται απο καθε μουσικη παραδοση το πως εχει χωρισει την οκταβα. Στην εσπερια εφοσον ειναι ντο ντο# ρε ρε# κλπ δεν οριζεται καν το μοριο, ειναι malfunction του οργανου να παιζει σε μορια, και αρα θελει επιδιορθωση. Κοινως, αυτο για το οποιο ρωτας και ξαναρωτας, το "δυτικο μοριο" δεν οριζεται. Η μικροτερη δυνατη μοναδα που μπορει καποιος να παιξει σε ενα κοινο δυτικο οργανο ειναι το ημιτονιο.

18
Οπως λεει και εδω -αν και τα εγραψε κατατοπιστικα και ο Στεφανος- http://en.wikipedia.org/wiki/Cent_%28music%29 (παιζει να ειναι η τριτη φορα που ποσταρεται το λινκ στο θεμα, θα μας ευγνωμονουν) "Twelve-tone equal temperament divides the octave into 12 semitones of 100 cents each" δηλαδη καθε "δυτικο" ημιτονιο εχει 100 cents.
Τωρα αναλογως ποιο απο τα μορια θες να υπολογισεις κανεις τη διαιρεση.
Οπως ειπωθηκε και πιο πανω: "Είπαμε 1 Μόριο = 16 Cents στη Βυζαντινή Μουσική ή 1 Μόριο = 22,2 Cents στην Τουρκική ή 1 Μόριο = χχ Cents στην Αραβική κλπ"

Θες να υπολογισεις δηλαδη ποσα βυζαντινα μορια περιεχει ενα ημιτονιο? 100/16 = 6,25 μορια/ημιτονιο
Ποσα οθωμανικα μορια - 100/22,2 = 4,5 περιπου
κλπ


19
Απο βιβλια υπαρχει και αυτο εδω για το οποιο εχω ακουσει καλα λογια
http://organopoios.wordpress.com/2009/10/29/%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%BF-%C2%AB%CF%84%CE%BF-%CF%83%CE%BA%CE%B1%CF%86%CF%84%CF%8C-%CE%BC%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CE%B4%CE%AC%CE%BA%CE%B9%C2%BB-%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%B3/

Για τους επιδοξους οργανοποιους υπαρχει αρκετο υλικο στο νετ. Ενδεικτικα αναφερω το rembetiko.gr κ το luthier.gr

20
Προκειμενου να απαντησεις σε ολα τα ερωτηματα που εχεις ειναι απαραιτητο να κανεις τη δικη σου ερευνα περα απο το τι θα σου πουμε εμεις, σε πιο λεπτομερεις πηγες. Φυσικα αν εχεις τη δυνατοτητα να δοκιμασεις κιθαρες, αυτο θα σε οδηγησει στο να κατασταλαξεις.

Επιγραμματικα μερικα πραγματα:
-Ακουμε παντα με προσοχη τον Απολλωνα ;D
-Η tanglewood απο οσο ξερω ειναι πολυ καλη εταιρια και βγαζει κιθαρες value for money, αλλα δεν ειναι μονοδρομος. Καλο θα ηταν να συμπεριλαβεις και αλλες εταιριες στην ερευνα σου. Η cort που αναφερθηκε πιο πανω ειναι καλο να ειναι στα υποψιν δεδομενου οτι σε αυτες τις τιμες βγαζει εξαιρετικα τιμιες κιθαρες.
-Μια σημαντικη διαφορα μεταξυ spruce (ελατο) και cedar (κεδρος), περαν της διαφορας του ηχοχρωματος, ειναι η εξελιξη. Το ελατο ωριμαζει με το περασμα του χρονου πολυ περισσοτερο απο οτι ο κεδρος, πραγμα που σημαινει λιανα, οτι ο ελατος δε θα σου δωσει απο την αρχη το 100% των δυνατοτητων του αλλα θα βελτιωνεται -εαν βεβαια προσεχεις το οργανο και φυσικα αν παιζεις, γιατι οι ταλαντωσεις που προκαλουνται παιζουν ρολο. Ο κεδρος αντιθετα δεν εξελισσεται πολυ, και ο ηχος που δινει μενει σταθερος πανω κατω. Το ενα σου δινει αμεσο αποτελεσμα δηλαδη, αλλα το αλλο σου δινει την επιλογη ωριμανσης του ξυλου σε... μουσικες συνθηκες (γιατι το ξυλο δεν ταλαντωνεται μουσικα μεσα στο δεντρο, οπως οταν παλλεται σε ενα καπακι κιθαρας), αρα θεωρητικα καλυτερο αποτελεσμα μακροχρονια. Αυτο σε συνδυασμο με το λαμπερο vs ζεστο ηχοχρωμα, ισως και την εμφανιση, θα σε βοηθησουν να διαλεξεις.
-Για λογους σαν τον παραπανω, και τα καλασυντηρημενα μεταχειρισμενα οργανα συστηνονται γενικα, οχι μονο γιατι ειναι φτηνοτερα απο οτι αν παρεις τα ιδια καινουργια, αλλα γιατι πλεον το οργανο εχει στρωσει εντελως.
-Για folk vs dreadnought το πιο σημαντικο εινια να τις δοκιμασεις. Λογω απειριας, ισως δεν προσεξεις μεγαλη διαφορα στον ηχο, αλλα καταρχην το σημαντικοτερο ειναι να δεις ποιο σωμα σε βολευει περισσοτερο στο πιασιμο. Απο εκει και περα οσον αφορα το ρεπερτοριο, δες τι ειδος κιθαρας παιζουν οι καλλιεχνες που σε ενδιαφερουν και αναλογως κινεισαι. Το καλο με τα ακουστικα οργανα ειναι αυτο το what you see is what you get, η resonator θα βγαλει ηχο resonator και η jumbo ηχο jumbo και αυτο δεν αλλαζει. Παντως γενικα oι πιο διαδεδομενες φαινεται να ειναι οι dreadnought.
-Οσον αφορα τα ηλεκτρικα. Εφοσον εισαι τελειως αρχαρια και με δεδομενο οτι θελεις να κινηθεις σε ενα οικονομικο budget προσωπικα θα σου προτεινα να μην παρεις ηλεκτρακουστικη, εκτος αν βρεις καμμια ευκαιρια (οπως τη walden παραπανω). Αυτο το τλεω διοτι, εσυ πχ δινεις 500Ε για να αγορασεις ενα οργανο. Βρισκεις μια ηλεκτρακουστικη και μια ακουστικη σε αυτην την τιμη. Στη δευτερη ομως, ολο το ποσον παει στα ξυλα και στην εργασια του οργανοποιου, στον ελεγχο ποιοτητας κλπ. Ενω στην πρωτη ενα ποσοστο αυτων των χρηματων παει στο κοστος των ηλεκτρικων. Εσενα που αυτη τη στιγμη κυριως σε ενδιαφερει το unplugged παιξιμο, σε ενδιαφερει περισσοτερο ο φυσικος ηχος της κιθαρας, και οχι αυτος που θα βγει απο τον ενισχυτη. Συνεπως ειναι καλυτερη αγορα αυτη τη στιγμη να παρεις ενα οργανο οπου ολα τα χρηματα που θα δωσεις θα επενδυθουν σε καλο φυσικο ηχο, παρα στη δυνατοτητα ενισχυσης. Αν στο μελλον θελεις να παιξεις live καπου που η φυσικη ενταση του οργανου δε σε καλυπτει (αν φυσικα μεχρι τοτε δεν εχεις παρει αλλη κιθαρα), υπαρχουν αλλες λυσεις: μικροφωνο, εισαγωγη μαγνητη ή κρυσταλλου, ΑΥΤΟ http://www.fishman.com/product/rare-earth-blend κλπ.

Χοληδοχες τι τραβαμε κι εμεις οι αριστεροχειρες. Αλληλεγγυη!

21
Αν και ερασιτεχνης κιθαριστας, με ενδιαφερει αυτο το ειδος και θελω να ασχοληθω με ρεμπετικη/λαϊκη κιθαρα. Απο τα λιγα που ξερω:

Ναι υπαρχει ειδικος τυπος κιθαρας που ταιριαζει περισσοτερο γι'αυτο το ρεπερτοριο. Ειναι το κιθαρονι/ρεμπετοκιθαρο/λαϊκη κιθαρα, το οποιο μοιαζει περισσοτερο με κλασικη εξωτερικα, αλλα εχει συρματινες χορδες. Το κατασκευαζουν οργανοποιοι παραδοσιακων-λαϊκων μουσικων οργανων (ενα πχ http://www.trixordo.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=63&category_id=3&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26 )

Ο ρολος της κιθαρας στα λαϊκα/ρεμπετικα ειναι κυριως να κραταει τη μπασογραμμη (καθως δεν συνηθιζονταν στις πρωτες εκτελεσεις να υπαρχει κοντραμπασο - τοτε δεν υπηρχαν και ηλεκτρικα) και να παιζει και το ρυθμο (αν και η υπαρξη μπαγλαμα βαζει την κιθαρα σε περισσοτερο συνεπικουρικο ρολο). Οποτε ειναι ακριβως αυτο που λεει ο Στεφανος, αναμεσα στα ακορντα γινονται γεμισματα (μπασαδουρες), που ειναι και η ουσαστικη συμβολη της κιθαρας στο λαϊκο σχημα δεδομενου οτι δεν υπαρχει πιο μπασο εγχορδο.

Υπαρχουν βεβαια και τεχνοτροπιες (πχ τσιμπητη κιθαρα) που ανταποκρινονται σε ρεμπετικο ρεπερτοριο καθαρα κιθαριστικο, οπως τραγουδια των Κωστη, Κατσαρου κλπ. Ας πουμε τα γνωστα τραγουδια "ησουνα ξυπολητη" ή "η υπογα" ειναι παιγμενα με κιθαρα σε πρωτη εκτελεση, οπου ο παικτης σολαρει με δεικτη-μεσο-παραμεσο ενω ταυτοχρονα με τον αντιχειρα δινει το χαρακτηριστικο γεμισμα.

Για την ευρεια χρηση του αντιχειρα στην ταστιερα στο συγκεκριμενο ειδος δεν γνωριζα, και οφειλω να ομολογησω οτι με ξενιζει λιγο καθως το πρωαρχικο ειναι να παιζουν σωστα οι μπασες και με ευκολια στο γεμισμα, παρα η εμφαση στις πριμες (οπου ετσι κι αλλιως σε αυτες τις συχνοτητες τα μπουζουκια ή ο τραγουδιστης εκεινη την ωρα θα κανουν τα δικα τους). Εχοντας τον αντιχειρα βαλμενο ετσι μου φαινεται πιο δυσκολο να παιχτει το ριφ της μπασογραμμης, που μπορει να απαιτει και μια γρηγορη αλλαγη θεσης. Οσο για τη σιγαση, με ελαφρο σηκωμα του μπαρε δινεται ενα ρυθμικο και κοφτο αποτελεσμα, ενω ο αντιχειρας θα μπορουσε απλως ισα να ακουμπα και οχι να φερεται σε θεση που να πιανει κανονικα τον "εναλλακτικο μπαρε" για τους λογους ευκολιας που προτεινα παραπανω.

Θα ηταν μεγαλη βοηθεια ενα λινκ ή σκαριφιμα με πρακτικες οδηγιες πανω στη μπασογραμμη, απλα για "μια ματια" καθως το θεμα ειναι πολυπλοκο και χρειαζεται καλη γνωση των δρομων και της εναλλαγης απο τον εναν στον αλλο.

Καλο υλικο για τη λαικη/ρεμπετικη κιθαρα αποτελουν αυτα τα 2 βιβλια, τα οποια οι ιδιοι οι συγγραφεις εχουν βγαλει στο διαδικτυο:
http://www.rembetiko.gr/generalmedia/pdf/laiki_kithara_dmystakidis.pdf
http://rebetiko.sealabs.net/text_rebetika/laiki_ki8ara_thesis.pdf

Οποιες αλλες συμβουλες-διορθωσεις ευπροσδεκτες :)


22
Ουσιαστικα ειναι το πιασιμο του μπαρε βαζοντας τον αντιχειρα στην ταστιερα. Εχει χυθει πολλη μελανι για το ποσο "αποδεκτος", "διδακτικος", "αποδοτικος" κλπ ειναι ή δεν ειναι αυτος ο τροπος πιασιματος. Προσωπικα νομιζω ειναι τι βολευει καθεναν καλυτερα, η συνηθεια και αναλογα και το κομματι. Εγω παντως στην ακουστικη δεν βαζω τον αντιχειρα στην ταστιερα συνηθως, και αυτα τα πιανω κανονικο μπαρε.

Οσον αφορα το ανοιχτο πιασιμο της φα συγχορδιας... προσωπικα νομιζω οτι εξυπηρετει μονο τους πολυ αρχαριους που δεν μπορουν να πιασουν μπαρε. Και αυτο παλι μεσοπροθεσμα, γιατι αν επαναπαυθει κανεις σε αυτη τη μεθοδο και συνηθισει, μετα πως θα εξασκηθει στον καταραμενο μπαρε της φα στο πρωτο ταστο? Εστω ομως οτι το μαθαινεις εξαρχης ετσι, με τον ανοιχτο τροπο και μετα συνεχιζεις με τον αντιχειρα στην ταστιερα, οποτε δε σε απασχολει ο μπαρες τοσο πολυ. Αυτο συνεπαγεται μετα διπλη δουλεια για αλλους μπαρεδες, που οπωσδηποτε θα χρειαστουν.

23
Κοιτα, η φεντερ που παραθετεις κοστιζει 120 και η κορτ 150. Δεν ειναι μεγαλη διαφορα 30Ε, με σεβασμο παντα στα οικονομικα σου. Νομιζω το καλυτερο ειναι να δοκιμασεις πρωτα τις κιθαρες σε αυτην την κατηγορια, και να κρινεις μετα ποια θα παρεις. Κανε και μια ψαχτικη στο νετ, μπορει απο το digital village να τις βρεις και φτηνοτερα.

24
Εχω τη γιαγια της, την S33. Δεν ξερω κατα ποσο κυκλοφορει εδω γιατι εφτασε στα χερια μου υπερατλαντικως.

Μου την εκαναν δωρο πριν 5-6 χρονια περιπου. Μολις ειδα την τοτε τιμη της, μου εκανε μεγαλη εντυπωση, τρομερο value for money.
Το προβλημα που λες με το κουρδισμα προσωπικα δεν το αντιμετωπισα, στην ρχη μονο που ηταν καινουργια η κιθαρα και οι χορδες, μεχρι να "κατσουν" και να στρωσει. Εκτοτε κανενα προβλημα. Η εξελιξη της στα χρονια που την εχω ηταν καλη κατα τα γουστα μου, παραμενει πριμα αν κ εχει γλυκανει. Σε αντιθεση με την epi ενος κολλητου μου που εχουν διαφορα στην αγορα τους γυρω στον 1 χρονο, ιδιας κατηγοριας, και εχει γινει σημαντικα πιο μπασα (παμε να παιξουμε μαζι κ το αποτελεσμα ειναι... συμφωνικο ;D ). Βεβαια σε αυτο παιζουν ρολο κ οι συνθηκες. Πλεον λογω χρησης θελει ενα refretting ειναι η αληθεια, αλλα και αυτο το θεωρω φυσιολογικο, ειδικα αν λαβουμε υποψιν οτι ηταν δεξιοχειρη και την εκανα αριστεροχειρη-πατεντα, περασαν 2 χρονια περιπου μεχρι να την παω σε μαστορα να αλλαξω bridge, να τη βαλει "σωστα".

Οπωσδηποτε σε τοσο χαμηλο budget κοιτα και lag, cort, epi, walden πριν επιλεξεις. Πηγαινε βολτα στα μαγαζια να τις δοκιμασεις αν μπορεις!

25
για Πυξ Λαξ: Fa Sol La  :king

Τωρα γενικοτερα, το να βγαλεις τις συγχορδιες ενος τραγουδιου θελει υπομονη, επιμονη και να εχει εξασκηθει λιγο κ το αφτι σου.
Εγω να ξερεις θα σου πω μπακαλιστικα τι κανω σε οσα τραγουδια εχω βγαλει με το αφτι σολα-συγχορδιες και τι υποπτευμαι οτι μπορεις να κανεις αν εισαι καλυτερα καταρτισμενος απο αποψη θεωριας.
Καταρχην ακους πολλες φορες το κομματι προσεκτικα, και βρισκεις το ρυθμο.
Κατοπιν προσπαθεις να παιξεις παραλληλα με το τραγουδι που ακους, "πετυχαινοντας" ακορντα. Οταν εχεις αποκτησει μια ιδεα για το τι συμβαινει και εχεις ψαρεψει μερικες συγχορδιες προσπαθεις να το αναπαραγεις μονος σου σιγα σιγα, κ οποτε νομιζεις οτι χρειαζεται, ξαναβαζεις το τραγουδι να παιξει, και βλεπεις αν ταιριαζει.

Τωρα αν το τραγουδι εχει μεσα σολο το οποιο μπορεις να βγαλεις με το αφτι (οχι Steve Vai... για πυξ λαξ μιλησαμε), προσπαθησε να το πιασεις στην ταστιερα, βρισκοντας κ απο ποιο τονο το πιανει. Προσωπικα πιο ευκολα με το αφτι βρισκω τα ευκολα σολακια απο τις συγχορδιες. Αν καταφερεις και το βγαλεις σωστα τοτε εχεις ενα μεγαλο αβανταζ νομιζω, καθως γνωριζοντας τη μελωδια μπορεις να βρεις σε τι κλιμακα ειναι γραμμενο το τραγουδι, οποτε να περιορισεις αμεσως τις επιλογες σου αναφορικα με το ποιες συγχορδιες παιζουν. Επειδη εγω δεν ειμαι πολυ καλα καταρτισμενος στο συγκεκριμενο τομεα, το πηγαινω ψαχνοντας. Αφου βγαλω τη μελωδια, βαζω διπλα ενα βιβλιο με κλιμακες ή ψαχνω στο νετ, κι προσπαθω να βρω ποιες κλιμακες κολλανε.
Αυτα για τα βασικα, μετα αμα αποκτησεις ενα μπουσουλα για το κομματι, στην πορεια θα βρεις και τις ιδιαιτεροτητες του.

Τωρα πρακτικα, δυστυχως ή ευτυχως, τη σημερον ημερα συνηθως δεν καθεσαι να βγαλεις ενα κομματι με το αφτι -παρα μονο αν δεν το βρεις κσπου στο νετ (kithara.to, acorda.info κλπ). Και παλι ομως, αυτη η διαδικασια ειναι χρησιμη για να καταλαβεις αν το τραγουδι ειναι σωστα γραμμενο στο νετ, κ αν χρειαζεται διορθωσεις, ποιες ειναι αυτες, ή για αν συμπληρωσεις εισαγωγη-γεμισματα κλπ.Σου προτεινω πριν ξεκινησεις να βγαλεις ενα τραγουδι ολοκληρο, πρωτα να συμπληρωσεις ηδη γνωστες ταμπλατουρες για εξασκηση.

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 16