Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Θέματα - STEFANOS604

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 6
1
Δεν συμμετέχω ξανά. Να διαγραφεί και το υπόλοιπο

2

Σήμερα το μεσημέρι, στηγ Μακένζη με Αγ Σοφίας, πλησιάζουν δυο αστυνομικοί, ο ενας αστεράτος και ο αλλος γαλονάτος, και με κινήσεις του χεριού, καταλαβαίνετε ποιές, μου λέει με επιτακτικό ύφος, μάζεψέτα και φύγε... και παίρνεις και λεφτά ε? Ξέρεις οτι απαγορεύεται και θα σε πάρουμε μέσα...
Ο «κύριος» αυτός φυσικά, έκανε αυτό που ήθελε γιατι, δεν πιστεύω να του είπε κάποιος, πήγαινε και πες αυτά !! Είναι γελοίο να έχουν σαν επιχείρημα κάτι που άν δουν καλά τον νόμο περι επαιτείας του Μεταξά, δεν απογορεύει την επαιτεία, απογορεύει την επαιτεία απο συνήθεια, απο φιλοχρηματία, κι απο φυγοπονία...
Κι έπειτα εμείς, οι μουσικοί στον δρόμο, είμαστε καλλιτέχνες και φορείς πολιτισμού, ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΠΑΙΤΕΣ, που στο κάτω κάτω, απαλύνουμε την μαυρίλα στην ψυχή των περαστικών απο τα βάρη που τους φόρτωσαν...


•Η μουσική στον δρόμο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΙΤΕΙΑ
•Οι μουσικοί στον δρόμο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΙΤΕΣ

3
Πρόσφατα ανέβασα το άρθρο: http://forum.kithara.gr/index.php?topic=91444.msg729821;topicseen#new
Στη θέση του Video υπάρχει ένα μεγάλο κενό και η φράση: ''! No longer available''. To ίδιο βλέπω και σε 3 διαφορετικούς browsers. Αν όμως κάνω κλικ στη φράση : '! No longer available'' μ΄οδηγεί στο Youtube. Συμβαίνει και σε σας ή είναι πρόβλημα όνο στο δικό μου Laptop και αν ναι τι πρέπει να κάνω??

4



‘’Γραμμικός‘’ Κύκλος των 5ων 
Οι αρχάριοι φτιάξτε τον ‘’κανόνα’’ που δείχνω στο Video εκτυπώνοντας τη φωτογραφία απ' την ''περιγραφή'' στο youtube...
! No longer available


Πώς θα βρω τι ακόρντα απαιτεί ένα φωνητικό, οργανικό ή σύνθετο μουσικό κομμάτι που ακούω από CD…ή πώς θα εναρμονίσω μια μελωδία (πάνω στις νότες που εγώ παίζω με τις χορδές Εκαντίνι και Σί της κιθάρας ή ακούγοντας μόνο μελωδία παιγμένη από άλλα όργανα σε CD…)  ώστε να προκύπτουν συγχορδίες που να είναι ακουστικά (τουλάχιστον στην αρχή της εκμάθησης) υποφερτές ; Ακούμε τη μελωδία και προσπαθούμε να βρούμε την τονική (να βρούμε τον τόνο). Το σπουδαιότερο κριτήριο είναι το "καλό αυτί". Πάντως η γνώση αυτή αποκτάται με μελέτη και την εμπειρία σας στο όργανο. Στην αρχή θα κάνετε λάθη (λογικό) απλά να μην υπάρχει εκνευρισμός. Ανάλογα με το "αυτί" μπορεί να σας πάρει από λίγες βδομάδες μέχρι και μήνες.
Δεν γίνεται χωρίς "καλό αυτί" να τα μάθετε από τη μια μέρα στην άλλη. Επιμονή, υπομονή και σύντομα θα βρίσκετε όχι μόνο την τονική αλλά και όλες τις συγχορδίες.
Πολλές φορές ένα τραγούδι μπορεί να ξεκινάει με την τονική συγχορδία, αλλά αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Συνήθως όμως το τέλειωμα του είναι η τονική.
Κύκλος των 5ων στο κλειδί του F (bass)



Κύκλος των 5ων και Tονικότητα Κλιμάκων : ΕΔΩ :
Ποιά είναι η τονικότητα της παρακάτω κλίμακας? Εξήγηση για τον οπλισμό




Η κλίμακα αυτή έχει οπλισμό Bb και Eb αλλά και F# μέσα στο μουσικό κομμάτι. Για επεξήγηση δείτε τη φωτογραφία:





Από τη φωτογραφία  φαίνεται:
Οι 2 υφέσεις είναι στο μεσαίο κύκλο στο G (που είναι το Gm φυσικό) και στον εξωτερικό κύκλο φαίνεται ότι έχει τον οπλισμό της ματζόρε κλίμακας Bb , στον δε εσωτερικό κύκλο (που πρόσθεσα εγώ) έχει F# που είναι ο προσαγωγέας .
Άρα η κλίμακα της φωτογραφίας είναι η Gm ΑΡΜΟΝΙΚΟ. (έχει : Bb , Eb , F#). Δηλαδή:
G A Bb C D Eb F# G η ανιούσα Gm Αρμονικό και
G F# Eb D C Bb A G η κατιούσα Gm Αρμονικό.
Κύκλος των 5ων και Σχετικές κλίμακεςΗ κλίμακα της οποίας η 3η και η 6η βαθμίδα σχηματίζει με την τονική μεγάλα διαστήματα (Μεγάλη 3η και Μεγάλη 6η) λέγεται Ματζόρε (μείζων) κλίμακα.
Η κλίμακα της οποίας η 3η και η 6η  βαθμίδα σχηματίζει με την τονική μικρά διαστήματα (Μικρή 3η και Μικρή 6η ) λέγεται Μινόρε (ελάσσων) κλίμακα.








Κύκλος των 5ων και Νότες Συγχορδιών


Διαφορά της Ματζόρε κλίμακας από τη ΣΧΕΤΙΚΗ Μινόρε
Η κλίμακα της οποίας η 3η και η 6η βαθμίδα σχηματίζει με την τονική μεγάλα διαστήματα (Μεγάλη 3η και Μεγάλη 6η) λέγεται Ματζόρε (μείζων) κλίμακα.
Η κλίμακα της οποίας η 3η και η 6η  βαθμίδα σχηματίζει με την τονική μικρά διαστήματα (Μικρή 3η και Μικρή 6η ) λέγεται Μινόρε (ελάσσων) κλίμακα.




Στα ρυθμικά σχήματα με κιθάρα , κυρίως στα ρεμπέτικα 2/4 (χασάπικα , χασαποσέρβικα , μπάλο , τσιφτετέλι, μπαγιό, σούστα..) και στα 9/8 – ζεϊμπέκικα όλων των μορφών (κλασσικά , μοντέρνα , καμηλιέρικα , απτάλικα ) η κιθάρα παίζεταισαν ρεμπετοκιθάρα – Δείτε το  εδώ:

! No longer available



Τότε οι κιθαρίστες κάνουν εναλλαγή των μπάσων χορδών ώστε να μην χτυπιέται μόνο η θεμέλιος αλλά εναλλακτικά να χτυπιέται και η 5η και έτσι να αποφεύγεται η μονοτονία.
Όλα αυτά επιτυγχάνονται εύκολα στην κιθάρα παίζοντας το ακόρντο της τονικής και συνοδεύοντας και με την άλλη μπάσα χορδή (σε
διάστημα 5ης ) τα ίδια ακομπανιαμέντα.

Έτσι αν παίζουμε πχ χασάπικο σε τονικότητα D τότε χτυπάμε εναλλακτικά και την μπάσα χορδή Α (ή αν σε Α τότε χτυπάμε εναλλακτικά και την μπάσα χορδή Ε).....
Εξαίρεση αν παίζουμε σε τονικότητα C τότε εναλλακτικά χτυπούμε και την μπάσα Ε πατημένη στο G .Δηλαδή στην περίπτωση του C – G όπου η τονική είναι η C και η άλλη μπάσα θα είναι η G , όμως η μπάσα χορδή είναι η Ε άρα πρέπει το ακόρντο C , αν θέλουμε να παίζουμε μπασοκίθαρο, να το μάθουμε με άλλο ‘’πιάσιμο’’ κι όχι αυτό που δείχνουν τα εικονογραφημένα βιβλία με ακόρντα.
Δείτε το εδώ

http://youtube.com/watch?v=mK7648lb8No


ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ....

5

Τι εννοείται με τη λέξη "λαμπερός" ήχος;
Πράγματι για τον ήχο υπάρχουν δεκάδες συνοδευτικά επίθετα: (Οξύς, μουντός,πλαδαρός,  λαμπερός κλπ). Βέβαια όλα αυτά έχουν μια υποκειμενικότητα.
Ας αναλύσουμε τη λέξη ''λαμπερός'' ήχος (τα άλλα επίθετα είναι μετά πιο κατανοητά), που προσωπικά την χρησιμοποιώ με την εξής έννοια:
Στην κιθάρα οι ίδιες νότες μπορούν να παιχτούν από περισσότερες της μίας χορδές, βέβαια σε διαφορετικό τάστο κάθε φορά.
Για παράδειγμα, ο φθόγγος G της ανοιχτής 3ης χορδής μπορεί να παιχτεί επίσης:
 
  • στο 5ο τάστο της 4ης χορδής,
  • στο 10ο τάστο της 5ης χορδής και
  • στο 15ο τάστο της 6ης  χορδής
Παίζοντας τις νότες αυτές διαπιστώνεις ότι, αν και ίδιες, υπάρχει διαφορά στην χροιά τους.
Τα ανοικτά ακόρντα δίνουν περισσότερες αρμονικές, που σε αργά κομμάτια (πχ μπαλάντες) όπου οι νότες είναι μεγάλης αξίας, είναι λαμπερέςκαι τα ακόρντα ακούγονται υπέροχα, όμως στα ρυθμικά κομμάτια οι αρμονικές θα σου κατέστρεφαν τον ήχο και ειδικά στα metal/rock όπου οι ταχύτητες είναι μεγάλες δεν θα μπορούσαμε να παίξουμε ανοιχτά ακόρντα ούτε σε ένα μέτρο.
Τότε η λύση είναι τα barre. Δείτε το σχετικό αναλυτικό άρθρο:
‘’Μάθετε εύκολα τα Ακόρντα Barre’’ΕΔΩ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=85930.0
Οι διαφορές στον ήχο σχετικά με την πένα, ακούγονται καλύτερα στην ηλεκτρικήκιθάρα .
Η μαλακιά (λεπτή) πένα βγάζει πρίμο ήχο, ενώ όσο σκληραίνει (παχαίνει) η πένα τόσο πιο μπάσο ήχο βγάζει.
Αν το παίξιμο είναι κοντά στην οπή ή αριστερότερα, το ηχόχρωμα είναι λίγο ‘’πλαδαρό’’ απ’ ότι προς τον καβαλάρη (γέφυρα), που εγώ προς τα κει παίζω αν δεν χρησιμοποιώ ενισχυτή και πιστεύω ακούγεται καλύτερα.
 
 
Οι πένες κιθάρας έρχονται συνήθως σε τρεις διαβαθμίσεις: Δείτε το άρθρο εδώ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=90799.msg724462#msg724462
 
Σκληρή (Hard), Μεσαία (Medium) και Λεπτή (Light).
 
Προσωπικά (υποκειμενικά) θεωρώ ότι:
 
Οι λεπτές προορίζονται για γρήγορο ή απαλό strumming.
Οι πιο σκληρές πάντως παράγουν πιο λαμπερό ήχο και ελέγχουν περισσότερο κυρίως το τρέμολο αλλά και φθείρονται λιγότερο απ’ ότι οι λεπτές.
Οι διαφορές στον ήχο με κάθε πένα, συγκρίνονται καλύτερα στην ηλεκτρική κιθάρα.
Η μαλακιά (λεπτή) πένα βγάζει πρίμο ήχο, ενώ όσο σκληραίνει (παχαίνει), τόσο πιο μπάσο ήχο βγάζει.
Το ποια θα επιλέξουμε είναι προσωπική επιλογή και καθαρά θέμα της αίσθησης που σου δίνει η κάθε πένα, αλλά το σπουδαιότερο είναι το κατά πόσο κάνει το παίξιμό σου ευκολότερο.
 
Πάντως το ποια πένα θα διαλέξουμε δεν έχει να κάνει μόνο με το πόσο μας διευκολύνει στο παίξιμο, αλλά να έχουμε υπ’ όψη ότι είναι και κύριο συστατικό του ήχου που θα παράγουμε. (Η φωτογραφία από το ανωτέρω αναφερόμενο άρθρο)
https://3.bp.blogspot.com/-NRCLJZTSPM8/Vn2Cn6zM8oI/AAAAAAAAGJw/SyXhNmmw81g/s1600/picks.jpg

   

6
Ενισχυτές / Εξοπλισμός Djs
« στις: 30/04/18, 13:36 »



Ο εξοπλισμός Djs θα πρέπει να μπορεί να λειτουργεί με προηγμένα setups ώστε να  είναι ιδανικός για να χρησιμοποιηθεί σε πάρτι , γάμους….


Όταν λέμε  να επιλέξoυμε τον κατάλληλο  εξοπλισμό για Dj ,εννοούμε  συσκευές Audio  και φωτορυθμικά φωτιστικά εφέ, που χρησιμοποιούνται από τον DJ τουλάχιστον σε μόνιμη εγκατάσταση.

Μια πλήρης σειρά εξοπλισμού DJ αποτελείται από :[/size][/size]κονσόλα με AV εισόδους  (δείτε το τεχνικό άρθρο μου εδώ :)
μικρόφωνο ,ασύρματο μικρόφωνο  (δείτε το τεχνικό άρθρο μου εδώ :)
Ακουστικά (δείτε το τεχνικό άρθρο μου εδώ :)
στερεοφωνικά ηχεία (δείτε το τεχνικό άρθρο μου εδώ :)
ηχείο για την έξοδο booth Out  (βλέπε, το τι είναι στη  φωτογραφία),
πικάπ (δείτε το τεχνικό άρθρο μου εδώ :)
CD player και
οθόνη υψηλής ευκρίνειας.



Θα πρέπει δε ο εξοπλισμός αυτός να μπορεί να λειτουργεί με προηγμένα setups ώστε να  είναι ιδανικός για να χρησιμοποιηθεί σε πάρτι , γάμους….
Με τη φράση ‘’προηγμένα setups’’ εννοώ να υπάρχει η ευελιξία να  χρησιμοποιήσετε έναν αριθμό διαφορετικών set-ups ανάλογα με το:
σε ποιο μέρος  παίζετε,
τι παίζετε και
με ποιον άλλο παίζετε (που να μπορεί να χρησιμοποιεί τα διαφορετικά set ups).
Έτσι αν σχεδιάζετε ο εξοπλισμός να είναι μόνιμα εγκατεστημένος σ’ ένα μέρος, μπορείτε να δουλέψετε και με παλαιότερο εξοπλισμό.
Φυσικά, ο λιγότερο σύγχρονος εξοπλισμός, το  πιο πιθανό είναι να χρειαστεί κάποια αναβάθμιση  για την επίτευξη υψηλής ποιότητας ήχου.
Οι κονσόλες μπορεί να είναι:
  • όπως μια αυτόνομη κονσόλα (μη μοντέρνος εξοπλισμός)  ή
  • USB MIDI Controller
  • οι πιο πολλοί από τους σημερινούς midi controlers  δεν έχουν δυνατότητα λειτουργίας σαν αυτόνομη κονσόλα.
  • άλλοι midi controllers απαιτούν το δικό τους software ,
  • άλλοι πάλι δεν διαθέτουν Audio Interface
  • άλλοι έχουν μόνο 1  line input και 1 phono input και
  • άλλοι ούτε  line input , ούτε  phono input.
  • άλλοι διαθέτουν ενσωματωμένη κάρτα, 2 εισόδους (line, 2mic), 2 balanced εξόδους Master και Booth (XLR balanced/RCA unbalanced …..
  • άλλοι έχουν πάνω από 100 ρυθμιστικά που μπορούν να προσαρμόσουν τη λειτουργία τους σε πολλά λογισμικά DJ (αυτοί είναι ότι πρέπει για μέρη και εκδηλώσεις όπου δεν είναι πρακτικό να κουβαλάτε βαρύ εξοπλισμό.). Οι περισσότεροι δεν λειτουργούν ως ένα σύστημα DVS (Dolby Virtual Speaker technology ) εκτός αν χρησιμοποιείτε ένα ειδικό πρόγραμμα DJ.


Ένα Dj set up για αρχάριους Djs , σαν βασικός  οδηγός  (πλάνο που μπορεί να τροποποιηθεί, προσθέτοντας ή αφαιρώντας μηχανήματα, ανάλογα με τις συνθήκες) που δίνεται από ελληνική εταιρεία [/size]εδώ:


Hybrid κονσόλα (η καλύτερη) :
με δυνατότητα μεταγωγής σε Εxternal Μixer Μode. Τότε τα Main mixer controls της παύουν να ανήκουν στον MIDI Controller και το σύστημα λειτουργεί σαν συμβατική κονσόλα. Σ’ αυτό το δεύτερο mode τα πλεονεκτήματα γίνονται εμφανή όταν θέλετε να περάσετε εξωτερικά σήματα όπως CD , βινύλιο ή άλλες συσκευές ήχου .



[size=78%]











Πχ δύο κάρτες  ήχου USB καθιστούν τον μίκτη DJ Serato DJ plug-and-play εξαιρετικό.
Αναπαράγετε μαζί με άλλους DJs χρησιμοποιώντας το διακόπτη εισόδου για εναλλαγή μεταξύ των τεσσάρων DJ decks της Serato. Και αν προτιμάτε να παίζετε με[/size] CDJ[/font] ή πικάπ, μπορείτε εύκολα να το κάνετε χάρη στην υποστήριξη DVS.


Ένα πακέτο για διαφορετικά set-ups





Τι είναι το DVS (Dolby Virtual Speaker);
Η τεχνολογία Dolby Virtual Speaker προσομοιώνει ένα εξαιρετικά ρεαλιστικό περιβάλλον ακρόασης ήχου surround 5.1 με ελάχιστη σύνθεση  από δύο ηχεία, καθιστώντας την ιδανική τεχνολογία για ψηφιακές τηλεοράσεις, στερεοφωνικά μίνι συστήματα, υπολογιστές και διάφορα καταναλωτικά άλλα οπτικοακουστικά μέσα.
Η τεχνολογία Dolby Virtual Speaker δημιουργεί επίσης ένα περιβάλλον δύο καναλιών κατά την αναπαραγωγή στερεοφωνικών δίσκων CD και MP3 και όταν συνδυάζεται με την Dolby Pro LogicR II processing (για παράδειγμα, σε δέκτη audio/video ή υπολογιστή) παρέχει εμπειρία virtual surround listening από οποιαδήποτε στερεοφωνική πηγή υψηλής ποιότητας.
Πέραν της ανωτέρω εμπειρίας , η τεχνολογία Dolby Virtual Speaker ενσωματώνει εξαιρετικά προηγμένους αλγόριθμους και εκτεταμένες τεχνολογίες μοντελοποίησης χώρου  (δείτε το τεχνικό άρθρο μου εδώ :)για την αναπαραγωγή του ηχητικού φάσματος και της δυναμικής ενός σωστά τοποθετημένου συστήματος 5.1 ηχείων σε περιβάλλον δωματίου.
Βασικές γνώσεις για συνδέσεις συσκευών με HiFi, PC , κονσόλα, κονσόλα + PC:
(δείτε το τεχνικό άρθρο μου εδώ :)


Φωτορυθμικά και φωτιστικά εφέ
Τα φωτορυθμικά και φωτιστικά εφέ πρέπει να είναι εύκολα στην χρήση με εσωτερικά μικρόφωνα για συγχρονισμό με τη μουσική. Πρέπει να δημιουργούν ατμόσφαιρα πάρτι (party light effects) σε οποιονδήποτε χώρο. Υπάρχουν:
 φωτορυθμικά led, ντισκομπάλες καθρέπτη και LED, ρομποτικά με καθρέφτη, strobe και black lights...




7
Διασκέδαση / παρτιτούρα...
« στις: 25/04/18, 20:26 »
τι άλλο α δούμε

8
Κρουστά / Handpan Drum
« στις: 19/04/18, 17:36 »
Ένας διαστημικός ήχος που ενθουσιάζει!


9
18-χορδη κιθάρα από πράγματι ταλαντούχο κιθαρίστα

10
Δείτε πρώτα το άρθρο: ‘’Πώς να σκληρύνετε τα δάχτυλά του αριστερού σας χεριού’’ : ΕΔΩ:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=91126.0
Πως τα νύχια του δεξιού χεριού βελτιώνουν τον ήχο της ακουστικής κιθάραςΧρήσιμες πληροφορίες που όμως δεν  αποτελούν οριστική απάντηση, ούτε αμετάβλητη περιγραφή… όμως αποτελούν σημείο εκκίνησης για αρχάριους αλλά και για τους προχωρημένους να αφήσουν ένα σχόλιο για το πώς οι ίδιοι περιποιούνται τα νύχια τους…..
Τα νύχια , όπως και τα δάκτυλα είναι τα βασικά εργαλεία του κάθε κιθαρίστα 
  Ο ήχος της κλασικής κιθάρας χωρίς νύχια δεν συγκρίνεται ούτε κατ' ελάχιστον με του ήχο που θα βγαίνει με νύχια.
  • Με το νύχι πετυχαίνουμε υψηλότερες αρμονικές, ενώ με το δέρμα χαμηλότερες.
  • Υπάρχουν έργα στα οποία το παίξιμο χωρίς νύχια καθίσταται σχεδόν αδύνατον ή αν τελικά παιχτούν η ποιότητα στην ερμηνεία δεν θα προσεγγίζει καν την ποιότητα του παιξίματος με νύχια.
  • Το παίξιμο με νύχια απαιτεί υπομονή και επιμονή για χρόνια.
  • Επειδή δεν έχουμε όλοι μας τα ίδια νύχια (ίδια ποιότητα -αντοχή) , το μήκος τους και το σχήμα τους είναι κάπως διαφορετικά για τον κάθε κιθαρίστα και εξαρτάται από το μήκος των δακτύλων (από την κλίση κατά το άρπισμα της χορδής) .
  Σίγουρα κάτι θα διδαχτείτε από τον τρόπο κρατήματος ρυθμού, τα νύχια των 2 χεριών …..το δείχνει εξ άλλου η των πολλών  εκατομμυρίων επισκεψιμότητα στο συνημμένο Video:

! No longer available



Είδη μουσικής με κλασική κιθάραH κλασική κιθάρα εκτός από κλασσικά κομμάτια παίζει και παραδοσιακές μουσικές όπως:
 Ισπανική (Flamenco), Latin  (Βραζιλιάνικη - Αργεντίνικη  ..) Aνατολίτικη  ……..
 
Κλασσική κιθάρα από τον πολύ καλό κιθαρίστα Χρήστο Καλαμαρά.Εδώ: Ένα ρεπερτόριο που ακούγεται όλες τις ώρες και είμαι σίγουρος ότι θα ενθουσιάσει τους κιθαρίστες κλασσικής και απ' το οποίο έχετε να ''κλέψετε'' πολλές τεχνικές....
 
Τα νύχια του δεξιού χεριού

 
Αυτό που πρέπει να μάθουμε κυρίως είναι να παράγουμε τον καλύτερο δυνατό ήχο και αυτό το πετυχαίνουμε κυρίως από το χέρι που χτυπάμε τη χορδή καθώς και με την χρήση του δέρματος και του νυχιού ταυτόχρονα.
Δεν είναι μόνο η κιθάρα, οι χορδές και η τεχνική σας που επηρεάζουν τον τόνο, είναι και τα νύχια σας  που είναι ένας μεγάλος παράγοντας για τους κιθαρίστες κλασσικής.
Γενικά για κρούση με νύχια ,πρέπει τα νύχια του δεξιού χεριού να είναι ομοιόμορφα κομμένα , να ξεπερνούν τις άκρες των δακτύλων και κάθε τόσο να φροντίζουμε να στρογγυλοποιούνται με το ψαλίδι και να λιμάρονται ή με χάρτινη ή γυάλινη λίμα νυχιών (Glass Nail File ) ή με απλό από τα πλέον ψιλά γυαλόχαρτα χρωματοπωλείων.
Δηλαδή ένας καλός ήχος προέρχεται και από καλά λιμαρισμένα νύχια (να μην έχουν σχισίματα).  [Στο αριστερό χέρι δεν αφήνουμε νύχια. Τα ακροδάχτυλα του αριστερού χεριού πατούν στις χορδές καμπυλωτά]
 
Ενώ όμως όλοι συνειδητοποιούν τη σημασία που έχουν τα σωστά νύχια, πολλοί δεν γνωρίζουν πώς να προχωρήσουν στο σωστό τους φορμάρισμα…. 
Πολλοί νοιώθουν απογοητευμένοι όταν η κιθάρα τους ακούγεται διαφορετικά κάθε φορά που κόβουν τα νύχια τους.
Πάντως όλοι γνωρίζουν ότι το σχήμα, το τελείωμα και η κατάσταση των νυχιών τους καθορίζουν τον τόνο.
Είναι το σχήμα των νυχιών σας, παρά το μήκος τους, που κάνουν τον ήχο σας.
Άλλοι κιθαρίστες κρατάνε τα νύχια τους 1-2 χιλιοστά από το ακροδάκτυλο τους άλλοι πολύ περισσότερο , όπως φαίνεται στα συνημμένα Video.
Κανένας όμως κιθαρίστας δεν είναι ίδιος με κάποιον άλλο.
Ο τρόπος με τον οποίο ψαλιδίζει και λιμάρει  τα νύχια του κάποιος κιθαρίστας δεν είναι ακριβώς ο ίδιος με τον τρόπο που κάνετε τα δικά σας και εξαρτάται από το πώς αρπίζει ο καθένας την κιθάρα του και φυσικά την προσωπική του προτίμηση για το στυλ παιξίματος και τον παραγόμενο ήχο.
Επομένως οι πληροφορίες αυτές δεν  είναι μια οριστική απάντηση, ούτε αμετάβλητη περιγραφή.
Αυτό το άρθρο ίσως αποτελέσει ένα πιθανό σημείο εκκίνησης για αρχάριους αλλά και για τους προχωρημένους για να αφήσουν ένα σχόλιο για το πώς οι ίδιοι περιποιούνται τα νύχια τους.
Εγώ απλά έκανα ελεύθερη μετάφραση κάποια αποσπάσματα από τα συνημμένα Video, πήρα πληροφορίες από πολλές άλλες  πηγές αλλά και απ’ την δική μου πριν πολλά χρόνια εμπειρία (καθώς σήμερα παίζω μόνο με πένα).


Προτεινόμενο λιμάρισμα με το σωστό σμυριδόπανοΤο προτεινόμενο λιμάρισμα με το σωστό σμυριδόπανο/ γυαλόχαρτο επί των χορδών της κιθάρας, όπως δείχνει το Video που έχει υπότιτλους στα Γαλλικά/Αγγλικά , από ένα γνωστό κιθαρίστα κλασσικής κιθάρας , τον Thomas Viloteau: είναι τόσο παραστατικό που δεν χρειάζεται πλήρης μετάφραση.
Απλά οι κινήσεις των δακτύλων  επί του σμυριδόπανου να γίνονται με την τοποθέτηση του χεριού στη θέση που συνήθως παίζετε, τα δάκτυλα εναλλάξ όπως θα παίζατε ένα ακόρντο, μετά αρπεζέ ,μετά τρέμολο, μετά δυνατά/σιγανά….. και μετά ένα φινίρισμα με λίμα και χαρτί γυαλίσματος ώστε να μην ακούγεται καθόλου γρατσούνισμα.
Στο Video δεν αναφέρεται το πάχος του γυαλόχαρτου. Πιστεύω ότι πρέπει, ακόμα κι αν δεν είναι αυτό , να ξεκινήσετε με το Ρ500 - Ρ800. (νερογυαλόχαρτο)
 
! No longer available

 
Προϊόντα για καλά νύχια: Εδώ:·Κυρίως όμως Ασβέστιο και μαγνήσιο ……Συμπληρώματα Μαγνησίου
·Διάφορες φυσικές συνταγές για γερά νύχια: ΕΔΩ:
·Λίμες νυχιών: ΕΔΩ: Με τη λίμα να λιμάρεις λίγο και από το κάτω μέρος του νυχιού , ώστε να δημιουργείται όσο γίνετε λεία επιφάνεια για ήχο χωρίς γρατσουνίσματα.
·Guitar nail kits: ΕΔΩ:
Τρόποι κρούσεως των χορδών:
     a.)   Tirando: Σημαίνει ελεύθερο χτύπημα της χορδής χωρίς όμως το δάκτυλο που τη χτύπησε να στηριχθεί σε κάποια πλησιέστερη χορδή. Δείτε το
! No longer available
:
 
     b.)   Appoyando: Σημαίνει χτύπημα της χορδής όμως το δάκτυλο που τη χτύπησε να στηριχθεί στην πλησιέστερη χορδή (πχ χτυπώντας με τον δείκτη την χορδή G μετά το χτύπημα το δάκτυλο στηρίζεται στη χορδή D). Δείτε το
! No longer available
:
 
Τεχνικές Legato (Hammer On & Pulling Off)- Staccato –Sliding-Bending - percussiveΜε τον όρο Legato =’’Σύζευξη’’, εννοούμε την ένωση 2 φθογγόσημων διαφορετικής οξύτητας που τα εκτελούμε χωρίς καμιά διακοπή μεταξύ τους. Πχ χτυπούμε με το δεξί χέρι μια χορδή και με το 1ο δάκτυλο του αριστερού χεριού , αφήνουμε να ακουστεί ο ήχος της και απότομα θέτουμε το 2ο δάκτυλο στο επόμενο τάστο χωρίς όμως να ξαναχτυπήσουμε με το δεξί χέρι τη χορδή. Τότε η νότα αυτή ακούγεται ενωμένη με την πρώτη. Αυτό λέγεται και ‘’ανιόν legato’’ ή και Hammer On . Ενώ αν χτυπήσουμε πχ τη νότα G στην 1η χορδή και την αφήσουμε απότομα αυτό είναι το ‘’κατιόν legato’’ ή Pulling Off. Δείτε το
! No longer available
:
Με τον όρο Staccato = ‘’ξερό χτύπημα’’, εννοούμε να ακουστεί μια συγχορδία ξερή και το επιτυγχάνουμε διακόπτοντας τον ήχο της θέτοντας την παλάμη του δεξιού χεριού πάνω στις χορδές ή απομακρύνοντας τα δάκτυλα του αριστερού χεριού που είχαν σχηματίσει το ακόρντο. Δείτε το ! No longer available (Embedding disabled, limit reached):
Sliding = ‘’ολίσθηση’’. Χτυπάμε μια νότα και γλιστράμε σταθερά σε μια άλλη χωρίς να ξαναχτυπήσουμε. Δείτε το ! No longer available (Embedding disabled, limit reached) :
Bending = ‘’Σήκωμα χορδής’’ (δεν αφορά την κλασική κιθάρα με ναϋλον χορδές). Με την τεχνική αυτή (σπρώχνουμε τη χορδή πλάγια και αφήνουμε το δάκτυλο να επιστρέψει στην αρχική του θέση) παράγεται ένας χαρακτηριστικός ήχος (bluesy sound) που μπορεί να είναι οξύτερος από λίγα cents μέχρι και ένα τόνο.( Τέτοιον ήχο παράγουν εύκολα οι διατονικές φυσαρμόνικες). Δείτε το ! No longer available (Embedding disabled, limit reached) :


‘’Percussive fingerstyle"
‘’Percussive fingerstyle" είναι ένα στυλ  παιξίματος κιθάρας που βασίζεται σε απότομη κρούση των χορδών , καθώς και χτυπήματα με την παλάμη και τα δάχτυλα  τόσο τις χορδές όσο και το σώμα της κιθάρας .
Περισσότερα δείτε στο άρθρο : percussive guitar τεχνικές : ΕΔΩ :
Κλασσική  vsΑκουστικής κιθάρας
Στην κλασσική / Ακουστική κιθάρα τον ήχο τον παράγουμε και με τα δάχτυλά μας (εκτός από το υλικό κατασκευής της κιθάρας που παίζει σπουδαίο ρόλο στον ήχο)  .
Οι χορδές κρούονται είτε με νύχια είτε με πένα.
Όμως άλλο θέμα το να ακομπανιάρουμε jazz, άλλο θέμα το ακομπανιάρισμα σε λαϊκά & ρεμπέτικα με κλασική κιθάρα και άλλο θέμα το παίξιμο ρεπερτορίου κλασικής κιθάρας (πχ  πρελούδιο - φούγκα ).


11
Carbon Fibre Instruments
 
Το ανθρακόνημα (carbon fiber) είναι ένα πολύ ελαφρύ υλικό (συγκρινόμενο με ίδιο βάρος σιδήρου είναι το ίδιο ισχυρό !)

Μερικοί κατασκευαστές (δείτε πχ την : RainSong soundboards)  χρησιμοποιούν λίγες ποσότητες Carbon Fiber με άλλα σύνθετα υλικά για να παράγουν ένα καπάκι που είναι δύσκαμπτο σε όλη την επιφάνεια του .

Έτσι η ενέργεια από τη δόνηση μεταδίδεται σε όλη την επιφάνεια του καπακιού , σε αντίθεση με τα καπάκια με ράβδους αντιστήριξης . Επιπλέον , αυτά τα καπάκια ζυγίζουν ένα μικρό κλάσμα του αντίστοιχου ξύλινου με τις ράβδους αντιστήριξης.

Το αποτέλεσμα (σύμφωνα τουλάχιστον με τις διαφημίσεις των carbon fiber) είναι :
Κιθάρα με μεγαλύτερη ακουστική ένταση και καθαρό , λεπτομερή ήχο .
Μια πχ διαφήμιση είναι: ‘’The all-graphite soundboard will not belly, sink, or crack and the all-graphite neck will not warp with changes in climate……… the correct question is not “Which Bracing Pattern?” but “To Brace or Not To Brace?”’’ Δείτε το σχετικό Video με carbon fiber guitar ΕΔΩ:
Κι ένα άρθρο στα αγγλικά εδώ:

13

 Εκπαιδευτικό.....μια προσπάθεια παιξίματος μελωδιών αυλού του Πανός(η πρώτη μελωδία - Negra Sombra - λόγω πνευματικών δικαιωμάτων , το βίντεο έχει αποκλειστεί από την Αγγλία) με διατονική φυσαρμόνικα, με τροποποιημένα τα γλωσσίδια της (από μένα) ώστε να παίζεται μινόρε φυσικό σε straight harp. Δείτε πως μπορείτε να τροποποιήσετε μια φυσαρμόνικα για να παίζει φυσικό μινόρε εδώ:

https://musiciandata.blogspot.gr/2016/05/minor-key.html
 

14
https://getcoldturkey.com/
....ένα πρόγραμμα που το ρυθμίζεις, έτσι ώστε να κλειδώνουν για όσο χρόνο επιθυμείτε,  οι ιστοσελίδες που σε ‘’ρουφάνε’’....
Δουλεύει στους  Chrome, Firefox, Opera και Safari (στους macOS),ενώ σε άλλους browsers τα μπλοκάρει πλήρως.
Άπαξ και θέσεις το χρονοδιακόπτη , αν δεν περάσει ο χρόνος, δεν θα μπορείς να τις επισκεφτείς


15
Κάθε μέρα, έχουμε και μια ''Παγκόσμια μέρα'' (και μάλιστα από τον ΟΗΕ) για οποιαδήποτε έκφανση της ζωής. Προχθες ''Παγκόσμια μέρα του π=3.14...χθες ''Η Παγκόσμια Ημέρα Επαφής γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Μαρτίου από τους απανταχού λάτρεις της εξωγήινης ζωής'' .
Σήμερα ''Παγκόσμια ημέρα ύπνου''
Everything Americanized

16
Σήμερα 14 Μαρτίου γιορτάζεται η Ημέρα του π(3.14)
Δείτε ένα σχετικό ενδιαφέρον άρθρο μου εδώ:

17


Ένα πολύ καλό άρθρο ,γενικά, για τους πυκνωτές  εδώ:
https://electricalnews.gr/nea-ylika/diafora-ylika/item/948-pyknotes-ti-einai-pou-xrisimopoioyntai-pos-tous-ypologizoume-vinteo
Το παρών άρθρο, (το έθεσα στην κατηγορία ‘’Ενισχυτές’’ επειδή σ' αυτούς θα βρείτε όλων των ειδών πυκνωτές) περιγράφει τις διαφορές μεταξύ ηλεκτρολυτικών και bipolar:
bipolar =Στο περίβλημα τους δεν δείχνουν πολικότητα = non polar = non polarized​
polarized = Ηλεκτρολυτικοί

Όμως Bipolar = "BACK to BACK" ηλεκτρολυτικών!!
Δηλαδή θα μπορούσες τα ‘’-‘’ δύο ηλεκτρολυτικών να τα συνδέσεις εν σειρά και άρα να έχεις μόνο ‘’+’’ και απ’ τους 2 ακροδέκτες.
Απλά οι κατασκευαστές , το κάνουν αυτό για σένα .... τοποθετούν τους 2 αυτούς ''ηλεκτρολυτικούς'' πυκνωτές σ’ ένα περίβλημα!!
 
Οι ηλεκτρολυτικοί (polarized) είναι πολύ μικρότεροι σε μέγεθος για δοθείσα χωρητικότητα (πχ για τιμές πάνω από 1μF οι non-electrolytic έχουν μεγάλο μέγεθος) .
Άρα η μεγάλη χωρητικότητα των ηλεκτρολυτικών σε σύγκριση για ιδίου μεγέθους πυκνωτές τους κάνει κατάλληλους για φιλτράρισμα τροφοδοτικών αλλά κυρίως αποθήκευσης πολύ μεγάλης ενέργειας.
 
Με απλά λόγια: 
  • Αν το κύκλωμα είναι DC (πχ φιλτράρισμα σε τροφοδοτικό) τότε χρήση ηλεκτρολυτικών
  • Αν αφορά εφαρμογές με μεταβαλλόμενο DC θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν είτε ηλεκτρολυτικοί ή Non Polar
  • Αν το σήμα είναι AC (σε δεκάδες εφαρμογές στη μουσικοτεχνολογία - στην 'ηχητική' διαδρομή του σήματος) χρησιμοποιούνται Non Polar.
  • Αν το μέγεθος τους είναι ίδιο με των ηλεκτρολυτικών ,δηλαδή αν δεν ‘’πιάνουν χώρο στο τυπωμένο κύκλωμα, τότε αντικατέστησε τους και δεν θα γίνει ζημιά.
Φυσικά το πιο σημαντικό κριτήριο είναι η τάση που εφαρμόζεται και φυσικά το μέγεθος που εξήγησα παραπάνω
 Αν λοιπόν αντικαταστήσεις τέτοιους bipolar αντί ηλεκτρολυτικών που υπήρχαν απ' τη μάνα τους στο κύκλωμα σου (τροφοδοτικό)  θα σου ‘’έπιαναν’’ τεράστιο χώρο!! και ίσως θα έκανες ζημιά στο κύκλωμα.

Το επιχείρημά μου είναι ότι, σύμφωνα με την εμπειρία μου, ότι η πόλωση έχει σημασία σε ορισμένες περιπτώσεις (εφαρμογές φιλτραρίσματος ισχύος – τροφοδοτικά – αλλιώς αντικατάσταση τους με Bipolar θα προκαλέσει προβλήματα).. Εξ’ άλλου οι ηλεκτρολυτικοί είναι μικρότεροι και φθηνότεροι για αυτές τις εφαρμογές !!!

18

 Πώς να σκληρύνετε τα δάχτυλά του αριστερού σας χεριού
Για κιθαρίστες , μπασίστες , μπουζουξήδες …
Τις πρώτες μέρες (πριν 60 έτη), σαν αρχάριος κιθαρίστας δεν μπορούσα να κάνω ούτε μισή ώρα πρακτική στην κιθάρα χωρίς να χρειαστεί να ‘’θηλάζω’’ τα τρυφερά, πληγωμένα άκρα των δακτύλων του αριστερού μου χεριού, επί των οποίων οι χορδές κάνανε χαρακιές.
Γι αυτό, στην αρχή, οι υποψήφιοι κιθαρίστες  θα πρέπει να ξέρουν  ότι όχι μόνο είναι δύσκολο να μάθουν να παίζουν κιθάρα, αλλά και πονάει. Αν πονάει πάρα πολύ θα πρέπει να κάνετε ένα διαλείμματα. Απαιτε΄ται αρχικά μεγάλη υπομονή και επιμονή.
Έκτοτε όμως δεν μου έχουν ξαναπονέσει καθώς έχω αποκτήσει μόνιμους κάλους που ανανεώνονται κάθε τόσο.
Οι κιθαρίστες δοκιμάζουν πολλά πράγματα, που ακούν ή διαβάζουν, για να τους βοηθήσουν να απαλύνουν τον πόνο που έρχεται, πριν τα δάκτυλα τους αποκτήσουν  κάλους.
Κάλος ή τύλος: Είναι η σκλήρυνση της κεράτινης στιβάδας του δέρματος σε απόκριση της επαναλαμβανόμενης τριβής, πίεσης ή άλλου ερεθισμού.
Ακριβώς όπως αναπτύσσονται κάλοι στα πόδια μας όταν τα παπούτσια μας δεν ταιριάζουν σωστά, το ίδιο συμβαίνει και με την τριβή των χορδών των εγχόρδων οργάνων με τα δάκτυλα.
Το ακροδάκτυλο (fingertip) είναι το σημείο όπου δέχεται την περισσότερη πίεση, άρα, φυσιολογικά, ο οργανισμός αντιδρά, ώστε να αντέξει για να μην νοιώθουμε πόνο. Τώρα αν το παρακάνουμε δεν δημιουργείται  κάλος, αλλά φουσκάλες ή και αιματώματα!!
Οι κάλοι :
δημιουργούνται σταδιακά , γι’ αυτό απαιτείται υπομονή και καθημερινή εξάσκηση.
βοηθούν να ευχαριστιέστε το παίξιμο σας (όσον αφορά τον πόνο), αφού σας επιτρέπουν να παίζετε περισσότερο χρόνο αλλά και καλύτερα.
κάνουν τη διαφορά μεταξύ των έμπειρων και των υποψηφίων. Είναι το σήμα σας σαν κιθαρίστας.
Ο πλέον αποτελεσματικός τρόπος για την δημιουργία κάλου είναι μέσω της ντεμοντέ πρακτικής. Όχι φυσικά να παίζετε για ώρες κατ 'ευθείαν και στη συνέχεια να μη παίζετε ξανά για μέρες ή μήνες.
Εάν προσπαθήσετε να παίξετε για αρκετές ώρες την ημέρα όταν είστε αρχάριοι στην κιθάρα ή επιστρέψετε στο όργανο σας μετά από μια μακρά απουσία, μπορεί να καταλήξετε με φουσκάλες αντί για κάλους.
Οι φουσκάλες ή τα κοψίματα μπορούν να κάνουν σχεδόν αδύνατο το παίξιμο και μάλιστα αργούν να θεραπευτούν, γι 'αυτό μην το παρακάνετε!!
Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να παίζετε μικρές  χρονικές περιόδους, πολλές φορές την ημέρα, πολλές φορές την εβδομάδα. Τα δάχτυλά σας θα πονέσουν στην αρχή, αλλά δεν πρέπει να αποφύγετε τον πόνο, αφού είναι ο μόνος τρόπος για να δημιουργήσετε κάλους και με το χρόνο , με σιγουριά, θα αναμένετε μείωση της ευαισθησίας του δακτύλου.  Ακόμα κι αν πονάνε, συνεχίστε να παίζετε την  κιθάρα σας καθημερινά, έστω και μόνο για λίγα λεπτά.
Όσο συνεχίζετε να παίζετε έτσι, θα διατηρήσετε τους κάλους σας και ποτέ δεν θα ανησυχήσετε  ξανά για πονεμένα δάχτυλα.
Σημείωση: Στην περίπτωση μπασίστα ή Flamenco κιθαρίστα, ισχύει το ίδιο και για τα ακροδάκτυλα του δεξιού χεριού. Δηλαδή απαιτείται δημιουργία κάλων και στο δεξί χέρι.
Building Calluses For Guitar

 
Η ΠΙΕΣΗ ΤΩΝ ΔΑΚΤΥΛΩΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΧΟΡΔΩΝ  ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Πιέζοντας τις χορδές σκληρά δεν θα μπορείτε να αποτραβήξετε τα δάχτυλά σας στο σωστό χρόνο για να μετακινηθούν από τάστο σε τάστο με ταχύτητα. Πιέζοντας όμως σκληρά δημιουργείτε κάλους ευκολότερα. Δύο αντιφάσκουσες εκφράσεις που όμως ισχύουν μόνο για την αρχή της εκμάθησης εγχόρδου.
Finger Pressure

 
Ακολουθούν και  μερικές άλλες συμβουλές για να βοηθήσετε στην δημιουργία κάλων.
Κάντε πολλά bends σε μια ηλεκτρική κιθάρα. Το bending  κάνει σκληρότερες τις άκρες των δακτύλων σας και δημιουργεί τους κάλους σας γρηγορότερα
Πιέζοντας σκληρά δημιουργείτε κάλους ευκολότερα. Φωτογραφία 1.
Αφού τελειώσετε το παίξιμο της ημέρας, ερεθίστε ΟΛΟΚΛΗΡΗ την επιφάνεια των άκρων των δακτύλων σας, πιέζοντας τις χορδές με διαφορετικά μέρη του άκρου του δακτύλου σας. Ο στόχος είναι να ερεθιστούν  τα άκρα των δακτύλων σας. Αυτός ο ερεθισμός είναι που προκαλεί την ανάπτυξη των κάλων. Σα να λέμε ‘’τραυματίστε’’ τις άκρες των δακτύλων σκοπίμως. Φωτογραφία 2
Callus Formula: This allows your fingers to build up a natural callus = Επιτρέπει στα δάχτυλά σας να δημιουργήσουν έναν φυσικό κάλο. Φωτογραφία 3. (‘’Διαφημιστικό’’ – δεν έχω γνώμη αφού δεν το έχω χρησιμοποιήσει)
Artificial calluses = Τεχνητοί κάλοι. Φωτογραφία 4. Κυκλοφορούν πολλά τέτοια προϊόντα. (‘’Διαφημιστικό’’ – δεν έχω γνώμη αφού δεν το έχω χρησιμοποιήσει)
Κρατήστε τα νύχια σας κομμένα. Είναι πολύ πιο εύκολο να δημιουργήσετε κάλους με κομμένα νύχια. Τα μακρά νύχια του αριστερού χεριού (για τον δεξιόχειρα και αντίστροφα) όχι μόνο δυσκολεύουν την ανάπτυξη κάλων, αλλά δεν παράγουν ούτε καθαρό ήχο.
Αγοράστε τις σωστές χορδές. Οι χορδές μικρού διαμετρήματος (Light) είναι ευκολότερο να παιχτούν απ’ ότι οι μεσαίες (medium) ή οι χονδρές χορδές (heavy) και προκαλούν μικρότερο πόνο στα δάκτυλα. Όμως οι μεσαίες ή χονδρές χορδές αρχικά θα  πονούν περισσότερο, αλλά θα σας δημιουργήσουν χοντρούς κάλους πιο γρήγορα και φυσικά στις ακουστικές κιθάρες παράγουν δυνατότερο ήχο.
Action στην κιθάρα, μπάσο….: Είναι η απόσταση μεταξύ της ταστιέρας και της χορδής. Αυξήστε την ευκολία παιξίματος της κιθάρας σας με σωστό action. Οι χορδές σε μια κιθάρα με υψηλό Action είναι υψηλότερα στην ταστιέρα από ό, τι οι χορδές σε μια κιθάρα με χαμηλό Action. Όσο μεγαλύτερο είναι το Action, τόσο περισσότερη δύναμη απαιτείται για να πιέσετε τις χορδές. Ευτυχώς, το Action κάθε κιθάρας μπορεί να ρυθμιστεί εύκολα. Θα εκπλαγείτε με το πόσο εύκολο είναι να παίζετε αν το Action είναι το σωστό. Δείτε το βίντεο μου: 

Πιέστε τις χορδές μόνο όσο χρειάζεται. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος από υπερβολική πίεση είναι και η ανάπτυξη τενοντίτιδας, γι αυτό χρειάζονται διαλλείματα και να σταματάτε για λίγη ώρα τουλάχιστον το παίξιμο με μπαρέ. Η τενοντίτιδα ίσως σας αναγκάσει να σταματήσετε να παίζετε εντελώς την κιθάρα μέχρι να ανακάμψετε πλήρως. Αυτό μπορεί να διαρκέσει μήνες. (Καλόν είναι τραγούδια με πολλά μπαρέ να παίζονται με το capotasto)
Μάθετε απ’ την αρχή να αποφύγετε να σέρνετε τα δάκτυλα σας στις χορδές κατά την αλλαγή συγχορδίας
Αποφύγετε οπωσδήποτε να παίζετε την κιθάρα σας αμέσως αν τα χέρια σας έχουν υγρανθεί  για ώρα….οι κάλοι θα μαλακώσουν όταν βυθιστούν στο νερό ….όπως πχ πλύσιμο πιάτων, κολύμβηση, εφαρμογή λοσιόν χειρός….
Ενώ δημιουργείτε τους κάλους σας, ορισμένα φυσικά προϊόντα μπορούν να απαλύνουν τον πόνο. Ένα από τα πιο δημοφιλή είναι το μηλόξυδο. Απλά μουσκέψτε τα δάχτυλά σας στο ξύδι για περίπου 30 δευτερόλεπτα πριν και μετά το παίξιμο.
Τοπικά αναισθητικά προϊόντα που περιέχουν βενζοκαΐνη - κρέμες πονόδοντου, για παράδειγμα, μπορούν επίσης να εφαρμοστούν πριν και μετά το παίξιμο.
Pocket gadgets:  Μπορείτε να έχετε μαζί σας συσκευές τσέπης ειδικά σχεδιασμένες για να βοηθήσουν στην δημιουργία κάλων. Φωτογραφία 5. (‘’Διαφημιστικό’’  - εδώ  έχω γνώμη αφού τα έχω χρησιμοποιήσει και συνεχίζω να τα χρησιμοποιώ)….. και μπαλάκι αντι-στρες !
 
Επιμονή και υπομονή: Συνεχίστε να παίζετε τακτικά. Μάθετε στην αρχή με πόνο, γνωρίζοντας ότι θα περάσει. Μην αφήσετε τα πονεμένα δάκτυλα να σταθούν ανάμεσα σε εσάς και το όνειρό σας να παίξετε κιθάρα. Μην εγκαταλείψετε.

19
Ένας πολυχώρος για ηχογράφηση  ( δωρεάν στούντιο ηχογράφησης) που είναι ταυτοχρόνως στούντιο, control room και performance room. Μακάι να βρεθούν μιμητές σ' όλους τους νομούς!
 Εδώ:

20
Μινόρε Φυσικό με τροποποιημένη (δεν υπάρχει στο εμπόριο straight harp playing harmonica Natural key) από εμένα φυσαρμόνικα….
http://youtube.com/watch?v=GJv_Exj6lS0 (Embedding disabled, limit reached)
 Δείτε την τροποποίηση στο άρθρο μου εδώ:

22
http://youtube.com/watch?v=dxFy7v0iQoo (Embedding disabled, limit reached)




Περισσότερες πληροφορίες
Χρωματικές Φυσαρμόνικες : ΕΔΩ :

23

Ηχητικό: https://soundcloud.com/stefanos604/ego-na-deis

δική μου απάντηση όταν υπάρξουν απαντήσεις μελών...

24
Δείτε πρώτα το άρθρο : ‘’Προενισχυτής ή DI Box;’’ http://forum.kithara.gr/index.php?topic=91037.msg726652#new

Παθητικοί ‘’ενισχυτές’’
Φυσικά είναι λανθασμένη ορολογία που όμως είναι ένας όρος που έχει επικρατήσει (όπως συμβαίνει και με πολλές άλλες λέξεις) , αφού για να γίνει ενίσχυση απαιτείται τροφοδοσία. Στην ουσία είναι κυκλώματα (ωμικά ή επαγωγικά) passive volume control που συνδέονται πριν έναν προενισχυτή ή μετά έναν τελικό ενισχυτή για τους λόγους που αναλυτικά περιγράφονται παρακάτω.
Μπορεί να υλοποιούνται είτε μέσω αντιστάσεων είτε μέσω μετασχηματιστή με πολλές λήψεις στο δευτερεύον (Μια καλή αναλυτική περιγραφή μέσω μετασχηματιστή εδώ και φωτογραφίες εδώ).
1. magnetic preamp
Ακόμα κι ο καλύτερος πανάκριβος  active preamp θα χρωματίζει, να γιατί χρησιμοποιούνται.
Η πιο χαμηλή παραμόρφωση που θα έχει ο ενισχυτής είναι σημαντικά αντιληπτή με αποτέλεσμα να αναδεικνύονται καλύτερα τα μουσικά όργανα.
Σήμερα ακόμα και οι καλύτερες εταιρείες , στους ενισχυτές κιθάρας τοποθετούν Power Attenuators με σκάλα (pad switch) ακόμα και στους φορητούς.
Καλύτερος τίτλος θα ήταν : Volume Attenuators vs Power Attenuators
Παθητικός προενισχυτής (Υποβιβασμός Ισχύος /Passive volume control)
preamp

peamp ιδιοτητες
Passive preamp
Παθητικός υποβιβασμός τελικού  (Υποβιβασμός Ισχύος /Power Attenuation)
power attenuation
difference Master-Channel control
Ηχογράφηση χωρίς clipping
http://youtube.com/watch?v=5BY-IeXUq9s (Embedding disabled, limit reached)

attenuator
Αν τώρα ή στο μέλλον σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε την κάρτα ήχου σας σαν laptop DJs ή να συνδέετε για ηχογράφηση ηλεκτρική κιθάρα ή άλλα όργανα με πολύ υψηλή έξοδο και να έχετε δυνατότητα υποβιβασμού της παραμόρφωσης (Clipping) τότε να αγοράσετε κάρτα με pad switch (πχ την Focusrite Scarlett 2i4 ) ή αν ήδη διαθέτετε κάρτα χωρίς pad switch ο ανωτέρω χειροποίητος εξασθενητής θα λύσει το πρόβλημα. Περισσότερα στο άρθρο εδώ:
 Αν δεν πρόκειται να κάνετε τίποτε από τα παραπάνω τότε αγοράστε κάρτα χωρίς pad switch (πχ την
Focusrite solo).

 

25
http://youtube.com/watch?v=2OJeX4K7odU (Embedding disabled, limit reached)
Δείτε το πλήρες άρθρο , έστω για εγκυκλοπαιδικές γνώσεις εδώ :

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 6