Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - TsulfasGuitars

Σελίδες: [1] 2 3 4 5
1

-Τσεκάρετε και τις άλλες δουλειές μου με τίτλο:
-ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ κιθάρας Jackson Marty Friedman Kelly (KE-1) USA
- Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)
 


Ευχαριστώ πολύ και στο επανιδείν…
[/size]
[/size]

2
Τέλος, σετάρισμα, επιθεώρηση και παράδοση.
Τελικές Φώτο

3
Περιποίηση Τάστων (fret leveling, crowing, στρογγυλοποίηση τάστων κτλ).

4
-Στη συνέχεια εκτύπωση του σχεδίου (φώτο 1).
-Κόβουμε το σχέδιο και το μεταφέρουμε ΚΑΤΩ από μια χαρτοταινία φάρδους 50 χιλιοστών. Αντιγράφουμε το σχέδιο με έναν λεπτό μαρκαδόρο (φώτο 2).
-Αφαιρούμε το εκτυπωμένο σχέδιο από την χαρτοταινία (φώτο 3).
-Μεταφορά της χαρτοταινίας στο Headstock και ζωγραφίζουμε τις τελευταίες πινελιές (φώτο 4).
-Κάνουμε το ίδιο και με το αυτοκόλλητο Eet Fuk στο σώμα.

5
Αντιγραφή και τοποθέτηση αυτοκόλλητων

-Βρίσκουμε την πρωτότυπη φωτογραφία του Headstock της Eet Fuk (φώτο 1).
-Αντιγράφουμε το σχέδιο μέσω προγράμματος (φώτο 2).

6
Τοποθέτηση περιφερειακών (ηλεκτρικά, γέφυρα, κλειδιά, μαγνήτες κτλ), Gotoh, EMG, Switchcraft.

7
Τρίψιμο της επιφάνειας πριν το βάψιμο. Στη συνέχεια υπόστρωμα, μετά χρώμα άσπρο (Olympic white) και φινίρισμα σε ματ.

8
Τοποθέτηση inlays (middle finger)
[/size]

-Αρχικά σχεδιάστηκαν στον υπολογιστή.
-Στη συνέχεια κόπηκαν σε cnc για τέλεια ακρίβεια.
-Τοποθέτηση των inlays, χωρίς να χρειαστεί να αφαιρεθούν τα τάστα, μιας και τα τάστα ήταν σε πολύ καλή κατάσταση.

9
Αλλαγή θέσης volume, tone, toggle switch, output jack, πίσω μέρος ηλεκτρικών.

-Παλιά θέση output Jack – καινούρια θέση output jack (βλ. κόκκινο βέλος).
-Παλιά θέση volume, tone, switch – καινούρια θέση volume, tone, switch (βλ. πράσινα βέλη).
-Παλιά θέση ηλεκτρικών- καινούρια θέση ηλεκτρικών (βλ. μαύρα βέλη).

10
Αφαίρεση βερνικιού, χρώμα, υπόστρωμα ώσπου να φανεί το γυμνό ξύλο

Το τρίτο βήμα αφορούσε την αφαίρεση του βερνικιού. Για την ΑΦΑΙΡΕΣΗ του βερνικιού σε μια κιθάρα υπάρχουν διάφορες μέθοδοι, κάποιες από αυτές είναι με θερμότητα, τρίψιμο με χέρι ή ηλεκτρικό τριβείο ή ακόμα και με ισχυρά διαλυτικά.
TIP: ΔΕΝ χρησιμοποιούμε ποτέ την μέθοδο αφαίρεσης βερνικιού με θερμότητα στο μανίκι. Πρώτον, για να μην χαλαρώσουν τα τάστα, αλλά κυρίως η ταστιέρα από το μανίκι. 
Στην δικιά μας περίπτωση, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος με ηλεκτρικό τριβείο και με η μέθοδος με το χέρι καθώς ότι το βερνίκι ΔΕΝ έλεγε να αφαιρεθεί με τίποτα καθώς διαπιστώθηκε ότι ήταν ΠΟΛΥΕΣΤΕΡΑΣ. Για όσους δεν γνωρίζουν ο Πολυεστέρας είναι ότι χειρότερο υπάρχει σε ένα μουσικό όργανο γιατί δίνει ένα ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΧΟΝΤΡΟ ΚΑΙ ΣΚΛΗΡΟ στρώμα/φιλμ στην ουσία πλαστικό (φώτο πιο κάτω) και το συναντάμε πάρα πολύ συχνά στις κιθάρες τα τελευταία χρόνια. Οπότε πολλοί από εσάς θα αναρωτιέστε τώρα, γιατί το χρησιμοποιούν οι εταιρίες;
Το χρησιμοποιούν για λόγους ΕΥΚΟΛΙΑΣ, ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ αλλά και ΑΝΤΟΧΗΣ καθώς οι κιθάρες αυτές όταν βγαίνουν από το εργοστάσιο περνάνε από 40 κύματα μέχρι να φτάσουν στα χέρια μας! Επομένως ένα τέτοιο βερνίκι θα θωράκιζε την κιθάρα σε τέτοιο βαθμό που θα άντεχε και στις ποιο δύσκολες συνθήκες και έτσι οι εταιρίες έχουν το κεφάλι τους ήσυχο. Δυστυχώς τον Πολυεστέρα τον συναντάμε πάρα πολύ σε πολύ γνωστές και μεγάλες εταιρίες.
Εννοείτε ότι τρίβουμε με μάσκα και σε εξωτερικό χώρο γιατί ο Πολυεστέρας έχει πολύ έντονη οσμή κατά την αφαίρεσή του.
Με διαφορά το ποιο ΔΥΣΚΟΛΟ βήμα στην κατασκευή αυτής της κιθάρας ήταν η αφαίρεση του Πολυεστέρα ώσπου να φανεί το γυμνό ξύλο. Και σε αυτό το σημείο το ξύλο ανέπνευσε για πρώτη φορά από τότε που βγήκε από το εργοστάσιο!
Να σημειώσουμε ότι κάποιοι ΔΕΝ μπαίνουν καν στην διαδικασία να αφαιρέσουν τα υποστρώματα και τα βερνίκια και απλά ρίχνουν από ΠΑΝΩ από τα παλιά το καινούριο χρώμα και βερνίκι, για να γλιτώσουν κόπο, χρόνο και χρήμα, δυστυχώς!!!

Κάποιες φώτο από το τρίτο βήμα, βλέπετε πόσο χοντρό φιλμ έχει ο πολυεστέρας:


11
-) Διαμόρφωση του headstock, το λεγόμενο banana headstock της ESP:

12
-) διαμόρφωση του τακουνιού του μπράτσου για να μοιάζει με την φώτο 3, γέμισμα με ξύλο wenge (φώτο 2)

13
Κλείσιμο των τρυπών του volume, tone, toggle switch, output jack και του πίσω μέρος των ηλεκτρικών (back cavity) και γέμισμα με ξύλο.


Οι αλλαγές που έγιναν ήταν:
-) κλείσιμο των τρυπών της γέφυρας (bridge) και της ουράς του (stop tailpiece)! Οι τρύπες είχαν 12 χιλιοστά διάμετρο, η Gotoh γέφυρα χρειάζεται 11 χιλιοστά (πράσινο βέλος).
-) κλείσιμο με ξύλο του cavitie της θέσης του επιλογέα μαγνήτη (toggle switch) και των ηλεκτρικών (κόκκινο βέλος).
-) κλείσιμο του volume και του tone control (μπλέ βέλος).
-) κλείσιμο του Jack output (μαύρο βέλος).
-) κλείσιμο του πίσω μέρος των ηλεκτρικών (μοβ βέλη).   

14
Στη συνέχεια, σε αυτό το στάδιο τοποθετούμε όλα τα καινούρια περιφερειακά (γέφυρα, ουρά, κλειδιά κτλ), για να ελέγξουμε αν ταιριάζουν ή όχι και να κάνουμε τις ανάλογες παρεμβάσεις όπου χρειάζεται.

15
Αποσυναρμολόγηση και έλεγχος-ταίριασμα καινούριων περιφερειακών

Στις παρακάτω φώτο βλέπουμε την αφαίρεση των βιδών (studs, bushings) της γέφυρας.
TIP:  ένας εύκολος τρόπος για την αφαίρεση αυτών των βιδών (μιας και θα αντικατασταθούν για να μπουν μαύρες Gotoh), είναι να χρησιμοποιήσουμε κολονάτο δράπανο και να το χρησιμοποιήσουμε σαν εξολκέα.
-Τοποθετούμε την βίδα στη θέση της (εικόνα 1),
-Την «μαγκώνουμε με το κολωνάτο δράπανο (εικόνα 2),
-Την αφαιρούμε με αντίθετη φορά-δηλ προς τα πάνω (εικόνα 3).
[/size]

16
Οι εργασίες που θα γίνουν χονδρικά είναι οι:
1.Αποσυναρμολόγηση και έλεγχος-ταίριασμα καινούριων περιφερειακών.
2.Κλείσιμο των τρυπών του volume, tone, toggle switch, output jack και του πίσω μέρος των ηλεκτρικών (back cavity) και γέμισμα με ξύλο.
3. Διαμόρφωση banana headstock.
4.Αλλαγή θέσης volume, tone, toggle switch, output jack, πίσω μέρος ηλεκτρικών.
5.Αφαίρεση του βερνικιού, του χρώματος και του υποστρώματος ώσπου να φανεί το γυμνό ξύλο.
6.Τοποθέτηση inlays (middle finger) στην ταστιέρα.
7.Διαδικασία βαψίματος (τρίψιμο, αστάρωμα, χρώμα, βερνίκι και Ματ φινίρισμα).
8. Τοποθέτηση περιφερειακών (ηλεκτρικά, γέφυρα, κλειδιά, μαγνήτες κτλ).
9. Περιποίηση Τάστων (fret leveling, crowing, γυάλισμα κτλ).
10. Αντιγραφή και Τοποθέτηση αυτοκόλλητων.
11.Σετάρισμα
12. Επιθεώρηση και Παράδοση.


17
Εισαγωγή

Αρχικά να πούμε ότι αναλύθηκαν  περίπου 50 φωτογραφίες της πρωτότυπης Eet Fuk του Hetfield για να πάρουμε ένα πιστό αντίγραφο.
Στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε την Explorer που θα την μετατρέψουμε σε James Hetfield Eet Fuk. 

18
Κάπου στο 1987 ο James Hetfield συνεργάστηκε με την ESP για να του κατασκευάσουν την πρώτη του custom κιθάρα, την James Hetfield Eet Fuk explorer. Κάποια από τα χαρακτηριστικά της ήταν το σχήμα μπανάνας του Headstock (ESP Banana headstock), η ταστιέρα από παλλίσανδρο (rosewood) και φυσικά τα «μεσαία δάκτυλα» (middle finger) inlays, τα οποία σχεδίασε ο ίδιος ο Hetfield. Είναι από μαόνι και οι μαγνήτες ήταν οι EMG 81/60.Το χρώμα της είναι το λεγόμενο Olympic white color και η συγκεκριμένη κιθάρα δεν έχει βγει ποτέ σε άλλο χρώμα. Είχε 3 αυτοκόλλητα εκ των οποίων το ένα έγραφε τις αγαπημένες δραστηριότητες του Hetfield δηλ Eet και Fuk και τα άλλα δυο είναι στο Headstock. Βασικά, το πρώτο αυτοκόλλητο έγραφε Eet Fuk και Sleep, αλλά το sleep το αφαίρεσε γιατί δεν χωρούσε στο σώμα της κιθάρας. Με αυτήν είχε ηχογραφηθεί ολόκληρο το And Justice For All και χρησιμοποιήθηκε ως η πρώτη κιθάρα στο τουρ Damage Justice Tour. Η κιθάρα εμφανίζεται στο βιντεοκλίπ των Metallica-One, στα Grammy Awards 1989 και σε πολλά άλλα σόους. Η κιθάρα έχει σπάσει και επισκευαστεί πολλές φορές στο Headstock. Ο James την χρησιμοποιεί ακόμα και σήμερα για σκοπούς ηχογράφησης.
Κάπου  το 1989 η ESP αποφάσισε να κατασκευάσει 125 τέτοιες κιθάρες, αλλά ο Hetfield τους το απαγόρευσε, αλλά ήταν πλέον αργά γιατί είχαν κατασκευαστεί είδη περίπου 25, οι οποίες και πουλήθηκαν και θεωρούνται εξαιρετικά συλλεκτικές. Επομένως μιλάμε για μια σπάνια κιθάρα εξαιτίας της μοναδικότητάς της. Επίσης είναι και πολύ ακριβή καθώς με μια γρήγορα έρευνα στο διαδίκτυο η κιθάρα είχε τιμή πώλησης μέχρι και 29.000 δολάρια (εν έτη 2021)! Αυτές οι 25 replica έχουν την ονομασία MX-220 "EET FUK" και MX-220  Artist Series.
Σκοπός του συγκεκριμένου εγχειρήματος ήταν να γίνει ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ μιας Epiphone 1958 Korina Explorer σε ένα πιστό αντίγραφο Hetfield Eet Fuk ESP explorer.

19
Μετατροπή μιας Epiphone Explorer σε James Hetfield Eet Fuk
(Αναλυτικός οδηγός)

20
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΙΘΑΡΑΣ

Λίγα λόγια για την Ιστορία της κιθάρας. Στις αρχές του 1980 η κιθάρα Jackson Kelly και πήρε το όνομά της από τον Bradford Kelly ενός κιθαρίστα από μια Αυστραλέζικη μέταλ μπάντα με την ονομασία Heaven. Φημολογείται ότι o  Bradford Kelly δεν πήρε φράγκο από το σχεδιασμό και τη δημιουργία της κιθάρας. Ο Bernd Kost (Sodom), ο Adam Darski (Behemoth) έπαιζαν με Kelly, αλλά η κιθάρα έγινε γνωστή από τον Marty Friedman.
Αρχικά, η πρώτη του Jackson του Friedman ήταν η Kelly (ΚΕ #2) και ήταν γύρο στο 1985 όταν ο Friedman την αγόρασε από την Hawaii όταν έπαιζε σε μία μπάντα που ονομάζονταν Hawaii. Είχε χρώμα τιγρέ άσπρο-μαύρο, 22 τάστα, παλίσανδρο ταστιέρα και τρέμολο γέφυρα Kahler.

Να πούμε εδώ ότι ο Friedman χρησιμοποιούσε τρέμολο στους πρώτους του δίσκους και αργότερα έβγαλε το τρέμολο και έβαλε σταθερή γέφυρα (Kahler Fixed bridge). Ήταν η μόνη κιθάρα στη συλλογή του που είχε τρέμολο και παλίσαναδρο ταστιέρα. Με αυτά τα χαρακτηριστικά, ήταν από τις πρώτες και τις τελευταίες 500 κιθάρες που κατασκεύασε η Jackson. Η συγκεκριμένη κιθάρα έχει ημερομηνία κατασκευής 11 Ιανουαρίου 1985.
Η ΚΕ-2 εμφανίστηκε στο εξώφυλλο της μπάντας του Friedman, Hawaii - The natives are Restless το 1985. Εδώ να σημειώσουμε ότι μετά το 1987 ο Friedman προμόταρε τις κιθάρες των εταιριών Hurricane και Carvin, γ’ αυτό και οι κιθάρες αυτές εμφανίζονται στις επόμενες δουλείες του Friedman, στους Cacophony - Speed Metal Symphony το 1987, στο Go Off το 1988 και στο σόλο άλμπουμ του Marty Friedman το 1987 Dragon Kiss αλλά και στην οντισιόν για να μπει στους Megadeth. Αλλά ο Friedman είχε πει ότι δεν τις χρησιμοποίησε ποτέ στις ηχογραφήσεις αυτών των δίσκων και ότι είχε αυτές τις κιθάρες για να βγαίνει φωτογραφίες.

Επίσης,  το 1990 όταν ο Friedman πήγε στους Megadeth την έβαψε μαύρη και απέκτησε και μια δεύτερη Kelly την KE-1 η οποία είχε 24 τάστα αλλά ταστιέρα από έβενο. Με αυτές τις δύο κιθάρες KE-2 και KE-1 έγιναν ηχογραφήθηκαν το Rust In Pease, το Countdown to Extinction, Youthanasia. Το tornado of souls ηχογραφήθηκε με αυτήν την κιθάρα! και τα βίντεο κλιπς Holy Wars, Hangar 18, Symphony of distraction, A tout le Monde, Skin of my teeth, Foreclose for a dream, Reckoning day κ.ά. Ήταν οι κύριες κιθάρες στα χρόνια των Megadeth 1990-2000. Επίσης ηχογραφήθηκαν με αυτές και τα προσωπικά του άλμπουμ του Friedman Scenes το 1992, Introduction το 1994 και το True Obsessions το 1996.
Όσο αφορά την KE-2 η κιθάρα είχε παίξει περίπου σε 1000 σόους. Όταν ο Friedman αποχώρησε από τους Megadeth την διατήρησε σε ελεγχόμενη θερμοκρασία και τελικά η κιθάρα στις 11 Μαίου 2011 μπήκε σε δημοπρασία για φιλανθρωπικό σκοπό και συγκεκριμένα για την καταπολέμηση της ασθένειας του Jason Backer. Τελικά πουλήθηκε στο ebay στα 10.100 δολάρια (8.383 ευρώ - με τιμή δολαρίου 0,83 ευρώ).

Συνοψίζοντας:
KE-2 = 22 τάστα και rosewood (παλίσανδρο ταστιέρα), serial number J0418 (1985 USA Jackson San Dimas Kelly #2).
KE-1  = 24 τάστα και έβενος (ebony ταστιέρα) serial number J5781

Επίσης και τα παρακάτω βίντεο στο Youtube:
Marty Friedman Guitar Lesson η ΚΙΘΑΡΑ ΜΕ 22 ΤΑΣΤΑ ΚΑΙ ROSEWWOD ΤΑΣΤΙΕΡΑ
Guitar Lesson - Marty Friedman - The Essential η ΚΙΘΑΡΑ ΜΕ 24 ΤΑΣΤΑ ΚΑΙ ΕΒΕΝΟΣ ΤΑΣΤΙΕΡΑ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΜΕ ΣΥΝΤΟΜΑ …


21
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΚΑΙ SETUP

Μαγνήτης Seymour Duncan JB,
GOTOH κλειδιά κουρδίσματος (Japan),
CTS ποτενσιόμετρο (Japan),
Switchcraft Jack (USA).



22
Γυάλισμα με βούρτσες. Αποτέλεσμα; καθρέπτης

23
ΓΥΑΛΙΣΜΑ

Υγρό τρίψιμο για να πάρουμε επίπεδη επιφάνεια.



24
Επόμενο στάδιο αφορά το βερνίκωμα της κιθάρας.
ΤΙΡ = πρέπει να περάσουν αρκετές μέρες για να στεγνώσει καλά το βερνίκι ώστε κατά την διαδικασία του γυαλίσματος να είναι τόσο σκληρό ώστε να μην αφήσουν γρατζουνιές οι βούρτσες γυαλίσματος (buffing).

25
ΒΑΨΙΜΟ

Προετοιμασία της επιφάνειας και βάψιμο. Διδυμάκια..



Σελίδες: [1] 2 3 4 5