Το Στέκι των Κιθαρωδών
Περι μουσικής => F.A.Q. μουσικής γενικά => Αρμονία και θεωρία της μουσικής => Μήνυμα ξεκίνησε από: lavigne στις 24/10/05, 19:23
-
Για σας παιδιά. Θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει κάποιο βιβλίο που να ασχολειται με την θεωρία της μουσικής και να περειέχει τα πάντα μέσα όσων αφορά την θεωρία; Δεν γνωρίζω αν υπάρχει ανάλογα με το όργανο που παίζεις ανάλογο βιβλίο θεωρίας
Προεραιτικά ασχολούμε με κλασική κιθάρα
-
αμα εχει κανείς τπτ στο Pc ας το ανεβάσει plz
-
Ψάξε στο κιθάρα, υπάρχουν πολλά άρθρα για τη θεωρία, κλίμακες, κλπ.
-
Αμαραντος Αμαραντιδης
Το τονικο μουσικο συστημα ( ή αλλιως τομος 1 )
Εκδοσεις Νακας..
Δεν θα χρειαστεις κατι παραπανω απο αυτο!
-
Αμαραντος Αμαραντιδης
Το τονικο μουσικο συστημα ( ή αλλιως τομος 1 )
Εκδοσεις Νακας..
Δεν θα χρειαστεις κατι παραπανω απο αυτο!
Θεϊκό κι απίστευτο! Υπερπλήρες και κατατοπιστικότατο. Το διαβάζω αυτό τον καιρό (από μόνος μου). Σίγουρα δε θα σου φτάσει πάρε και τον τόμο 2 (Αρμονία) για να έχεις μια πλήρη εικόνα...
-
Αμαραντος Αμαραντιδης
Το τονικο μουσικο συστημα ( ή αλλιως τομος 1 )
Εκδοσεις Νακας..
Δεν θα χρειαστεις κατι παραπανω απο αυτο!
Οντως κορυφαιο και πολυ καλογραμμενο και κατανοητο για τον αρχαριο....Εμενα μ εχει βοηθησει σε πολυ μεγαλο βαθμο....
-
Υπάρχουν πολλά βιβλία τα οποία είναι πλήρη. Βασικά αυτό που θα ήθελα εγώ να ρωτήσω είναι αν η προσέγγιση του συγκεκριμένου είναι εκπαιδευτική και αν προσφέρεται για αυτοδιδασκαλία (λυμένα παραδείγματα με επεξηγήσεις κλπ).
-
Προκειται για ενα βιβλιο που θα σε ξεκινησει απο το "αγκου" και θα σε φτασει στο master της θεωριας. Εχει παραδειγματα σε καθε περιπτωση, και πιστευω οτι θα σου φανει τρομερα χρησιμο για αυτοδιδασκαλια. Στα περισσοτερα ιδιωτικα ωδεια, το χρησιμοποιουν ως Ευαγγελιο ( ακραια παρομοιωση, αλλα ελπιζω να εγινε κατανοητο ποσο χρησιμο το θεωρουν )
-
πόσο κοστίζει το βιβλίο αυτο και θα το βρώ σε οποιοδήποτε μαγαζί μουσικής;
-
πόσο κοστίζει το βιβλίο αυτο και θα το βρώ σε οποιοδήποτε μαγαζί μουσικής;
Σε οποιοδηποτε μαγαζι θα το βρεις. Τιμες, δεν γνωριζω, γιατι το εχω παρει πολυ καιρο τωρα!
-
tha pao na to tsimpiso kai go m fenete giati exo psiloskouriasi se auta kai ta exo psiloksexasi...pane tora 3-4 xronia pou ta kana sto odeio...
-
Από Νάκα, 16 ευρώ ο πρώτος τόμος, 23 ο δεύτερος
-
Ασχολουμαι ερασιτεχνικα με κιθαρα μερικα χρονια αλλα δεν εχω διαβαση πολλα περι θεωριας με αποτελεσμα να μην μπορω να "ξεκολησω" απο το γνωστο καθημερινο ακουσμα. Επειδη σιγουρα θα ηθελα να βελτιωσο το παιξιμο μου πιστευετε οτι αυτο το βιβλιο θα βοηθηση.
-
Γ. Φακανάς: "Οι κλίμακες της συγχρονης μουσικής", εκδόσεις Σύγχρονη μουσική
Έχει και συμπυκνωμένη θεωρία σε 15 σελίδες, πολύ καλό εργαλείο.
-
Για πιο jazz φάσεις δοκιμάστε το "Μουσική Θεωρία" του Κώστα Μπαλταζάνη.
-
Υπάρχει κανείς εδώ που να έμαθε θεωρία και, κυρίως, αρμονία μόνος του μέσα από τα βιβλία του Αμαραντίδη; Και εγώ το δεύτερο τόμο του χρησιμοποιώ για την αρμονία μου αλλά δεν νομίζω να κατάφερνα και πολλά μόνος μου. Επιπλέον χρειάζεσαι κάποιον να σου εξηγήσει τι πρέπει να προσέξεις περισσότερο και τι όχι. Ειδικά στα βιβλία αρμονίας, υπάρχουν εκδόσεις όπου έχουν κανόνες οι οποίοι δεν ισχύουν αλλά παρατηρούνται σε λίγα έργα συνθετών τονικού συστήματος, ή παραλίπουν βασικές αρχές. Το κακό με τους "λάθος" κανόνες είναι ότι σε περιορίζουν, ή καλύτερα σε βάζουν σε ένα λάθος δρόμο μη δινοντάς σου πολλές διεξόδους. Η θεωρία μαθαίνεται μόνη της, έστω και δύσκολα, αλλά στην αρμονία πιστεύω χρειάζεται κάποιος που έχει αναλύσει αρκετά έργα και έχει καθαρή εικόνα του θέματος για να σε βοηθήσει να την αποκτήσεις και εσύ.
-
Να υπενθυμισω blue_jazz οτι η αρμονια ειναι μια υποκειμενικη "συνδεση" συγχορδιων. Οι κανονες σκοπο εχουν να σου δωσουν μια βαση, και σιγουρα δεν ειναι εφαρμοσιμοι οταν εσυ θα ξεκινησεις "συνθεση"! Απλα, σου δινουν τις βασεις, ωστε να κατανοησεις την αντιστιξη και τη φουγκα ( παρολο που και οι 2, ειναι "παππουδες" σε σχεση με την αρμονια του κλασσικισμου ), να μπορεσεις να αντιληφθεις ποσο ευκολα μπορεις να αναλυσεις ενα μουσικο κλασσικο εργο και τον τροπο με τον οποιον μπορεις να κανεις ενα κομματι πιο πλουσιο. Με σιγουρια μπορω να σου πω πως δεν υπαρχουν "καλοι" και "κακοι" κανονες, αλλα μονο καλοι και κακοι συγγραφεις-καθηγητες. Γιατι αν θεωρεις εσυ τον Αμαραντιδη δυσκολο, τοτε πιασε Διαμαντη, να δεις πως "συμπεριφερεται" ο συγκεκριμενος καθηγητης με την αρμονια. Ομως και παλι, σιγουρα η αρμονια ειναι ενα μερος των σπουδων, που πρεπει να εχεις μια βοηθεια, εκτος αν εισαι τοσο επιμελης, που να μελετας το καθε παραδειγμα και να κανεις την καθε ασκηση.
Ομως πιστευω οτι ο φιλος μας, μιλαγε γενικα για θεωρια ( που διαβαζεται σαν γλυκο απο τον Αμαραντιδη ) και οχι για αρμονια. Δεν ειναι αναγκη να τον μπερδευουμε με ανωτερα ειδη θεωρητικων. Πιστευω οτι για καποιον που ασχολειται ερασιτεχνικα, ειναι οτι πρεπει η απλη γνωση της Θεωριας ( κλιμακες κυριως και τριφωνες συγχορδιες πανω σε κλιμακες ).
-
Έγραψα για την αρμονία γιατί κάποιος το έθειξε παραπάνω. Φυσικά η αρμονία είναι μια υποκειμενική σύνδεση συγχορδιών. Αλλά είναι εύκολο για κάποιον να χαθεί μέσα σε δρόμους που του ανοίγουν αυτά τα βιβλία αν δεν έχει κάποιον να βοηθήσει. Όλα τα βιβλία έχουν λάθη ή πράγματα που δε χρειάζονται και κάποιος και καλό θα ήταν να στα υποδείξει κάποιος. Δεν θεωρώ τον Αμαραντίδη δυσκολότερο από κάποιον άλλο. Αλλά έχω βρει λάθος ερμηνείες στο βιβλίο του και λάθος παραδείγματα.
-
Αλλά έχω βρει λάθος ερμηνείες στο βιβλίο του και λάθος παραδείγματα.
Συγχωρεσε με κιολας, αλλα εισαι καθηγητης μουσικης? ;D Οτι εσυ οριζεις λαθος στην αρμονια, μπορει να ειναι σωστο για καποιον αλλον ( ακομα και καθηγητη ωδειου ). Μονος σου ειπες εξαλλου
Φυσικά η αρμονία είναι μια υποκειμενική σύνδεση συγχορδιών.
, οποτε αυτο-αναιρεισαι οταν αναγνωριζεις λαθος σε ενα τοσο υποκειμενικο κλαδο της μουσικης...Δηλαδη φανταζομαι τι θα ελεγες για τους καθηγητες που εχωουν γραψει για αντιστιξη και φουγκα ;D
-
Καταρχήν δεν είναι δικές μου οι απόψεις για "λάθος" αρμονία. Με αυτήν τη λογική δεν έχει νόημα να διαβάζεις κάποιο βιβλίο ή με κάποιον καθηγητή καθώς τα πάντα είναι υποκειμενικά. Το σωστότερο είναι η ανάλυση έργων και η εκμάθηση της αρμονίας μέσα από αυτό. Τα περί "λάθους" αρμονίας είναι από κάποιον τέτοιο. Αλλά είμαι σίγουρος ότι θα το παρερμηνεύσεις και δε θα είσαι ο μόνος. Πολύ από τους συγγραφείς βιβλίων δεν φτιάχνουν ένα βιβλίο έτσι. Παίρνουν κανόνες που βρίσκουν δεξιά και αριστερά και τους βάζουν παρέα. Αφού τα πάντα είναι υποκειμενικά τότε γιατί βγαίνουν διαφορετικά βιβλία. Δε θα υπήρχε νόημα και αργά ή γρήγορα ο κόσμος θα τα απέρριπτε. Θα υπήρχε ένα βιβλίο με το τι μπορεί να γίνει, το πώς το έκαναν και από εκεί και πέρα ο καθένας θα έβγαζε τα συμπεράσματα του. Δεν καταλαβαίνω ποιο πρόβλημα έχεις προσέξει σε όσα λέω.
-
Το κακο ειναι πως παντα στην Ελλαδα, ο καθε καθηγητης ωδειου, που επειδη εχει παρει καμια 30αρια πτυχια παραπανω απο τον μαθητη νομιζει πως ειναι σπουδαιος, αρχιζει και κατακρινει ανθρωπους που εγραψαν ενα βιβλιο ( ή μαλλον εκαναν το λαθος να γραψουν ενα βιβλιο, ετσι πως ειναι η κατασταση ). Και αν ηταν μονο αυτο, θα ημασταν ενταξει...Ενας απο αυτους τους "καθηγηταρες", ας ειχε τα κοτσια να παραδεχτει πως η βιβλιογραφια που εχει διαβασει, δεν αρκει για να τον κανει "φωστηρα" και "κριτη" των παντων..Αλλιως, ας μοιραζε τα δικα του βιβλια και ας δημιουργουσε μια δικη του σχολη μουσικης...Σε ολες τις περιπτωσεις, θα ειχαν εναν λογο παραπανω να κανουν κριτικη...
Δυστυχως, αυτη την τακτικη ακολουθουν ολοι οι καθηγητες ωδειων ( δεν βγαζω ουτε και τον δικο μου απ'έξω, ασχετα αν ο ιδιος μου προτεινε αρκετα βιβλια τοτε που εκανα ειδικο, χωρις να κανει καποια κριτικη ) και δημιουργουν την αισθηση οτι μεταξυ των ολιγων κλασσικων, υπαρχει μια τεραστια ζηλια...Δυστυχως.... :(
Εγω ενα σου λεω...διαβασε οσα μπορεις περισσοτερα! Νομιζω οτι εισαι σε μια ηλικια, που μπορεις να αρχισεις μονος σου να κρινεις τι ειναι σωστο και τι λαθος ( αν και αυτη η λογικη ειναι λανθασμενη για την αρμονια ), και σιγουρα μια σκεψη παραπανω απο καποιο βιβλιο, θα σου ανοιξει τους οριζοντες σου. Και ασε τους καθηγηταρες, απλα να κανουν τη δουλεια που ξερουν καλυτερα...να διδασκουν και να κρινουν οτι δεν θα μπορεσουν να φτασουν ποτε. ;D
-
Όταν είπα εγώ ότι θα το παρερμηνεύσεις κάτι ήξερα. Ας σταματήσει καλύτερα εδώ αυτή η συζήτηση. Δεν έχω όρεξη να αφήνω τον δασκαλό μου να κρίνεται και να κακολογείται από κάποιον που δεν τον ξέρει προσωπικά μόνο και μόνο κρίνοντας από αυτά που γράφω εγώ σε λίγες γραμμές. Ας μείνει ο καθένας με τις απόψεις του.
-
Σωστα. Ομως δεν μπορω να πιστεψω οτι δεν εχει καποιος την δικη του κριτικη ικανοτητα για το τι ειναι σωστο και τι λαθος, και χρειαζεται καποιον τριτο να του το επισημανει. :-X Η αρμονια ειναι μια ελευθερη γραφη, που ναι μεν εχει καποιους κανονες, ομως οταν θα φτασεις 2 ωρες πριν γραψεις ειδικο ( και μπροστα στην επιτροπη ιδιαιτερα για τα προφορικα ), το μονο που θα πρεπει να θυμασαι ειναι οτι..πρεπει να ξεχασεις τα παντα και να εισαγεις το δικο σου προσωπικο στυλ. Ευτυχως. η αρμονια δεν ειναι σαν την αντιστιξη ,που ο κανονας απαιτει εφαρμογη. Με αυτη τη λογικη λοιπον, πως μπορει καποιος να χαρακτηριζει "κακους" και "καλους" κανονες?
Τελοσπαντων, καταλαβαινω πως παντοτε ενας μαθητης "δενεται" με τον καθηγητη ( και αυτο ειναι λογικο και απαιτουμενο στη μουσικη ). Πιστευω πως και εγω θα ειχα την ιδια αντιδραση με σενα αν καποιος ( οπως εγω ) χαρακτηριζε "καθηγηταρα" τον καθηγητη μου ( που ειμαι "δεμενος" με το στυλ και τις αποψεις του και πρεπει να το παραδεχτω αυτο ), επειδη μπορει ισως να υποστηριξα θερμα καποιες αποψεις του.
-
Σ'ευχαριστώ που σεβάστηκες την επιθυμία μου :(
-
Παιδιά, καλησπέρα κατ αρχάς...Είμαι 15 χρόνων και αποφάσισα τώρα(σχεδόν δηλαδή,εγώ το ήθελα εδώ και καιρό,απλά τώρα θα ξεκινήσω)να μάθω πιάνο...Επειδή πλέον είναι αργά,θα κάνω ιδιαίτερο,αντί να πάω σε ωδείο,και πήρα και το συγκεκριμένο βιβλίο για να αρχίσω να διαβάζω θεωρία...Η ερώτηση μου είναι αν αυτό το βιβλίο θα με καλύψει επαρκώς και αν θα χρειαστεί στο μέλλον να κάνω και μαθήματα θεωρίας,σολφέζ κτλ...Επίσης,αν γνωρίζετε,πόσο καιρό θα χρειαστώ περίπου για να φτάσω σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο;Pls απαντήστε!!! ??? ??? ???
-
Ειναι αργα ως προς την εποχη ( δηλαδη καλοκαιρι ), ομως ποτε δεν ειναι αργα να ξεκινησεις πιανο σε ωδειο ( εαν περιμενεις μεχρι το χειμωνα ).
Στα ωδεια, υποχρεωνουν τον σπουδαστη εκτος απο πιανο ( ή οποιοδηποτε αλλο οργανο επιλεξει ) να κανει τη βασικη θεωρια και αρμονια ( μαζι με ολα οσα πανε πακετο. Δηλαδη Σολφεζ, Μορφολογια Μουσικης, Ιστορια Μουσικης και Χορωδια ).
Οσον αφορα τον καιρο που θα χρειαστεις...ειναι θεμα δικο σου καθαρα. Η αρχη θα ειναι αρκετα δυσκολη, ομως στην πορεια και με συνεχομενη μελετη θα λυθουν ολα τα προβληματα
-
Την αρχή την έχω κάνει μόνος μου σε πίανο με μερικές παρτιτούρες κι έχω καταφέρει να παίξω μερικά απλά και πιο σύνθετα κομμάτια(τώρα προσπαθούσα να παίξω και με το αριστερό και μου έφυγε ο τένοντας,είχε τεράστιες αποστάσεις το κομμάτι :( :( :-[)...Γι'αυτό θέλω να διαβάσω και λίγη πιο προχωρημένη θεωρία(τα βασικά τα ξέρω)μήπως καταφέρω να περάσω καμία τάξη θεωρίας πιο σύντομα και να διαμορφώσω το χρόνο με βάση το όργανο...Ευχαριστώ πάντως για τη βοήθεια! :) :) :)
-
Δεν θελω να απαξιωσω την προσπαθεια σου, αλλα για να μπορεσεις να "περασεις" μια ταξη θεωριας, θα χρειαστεις εξεταση σε ωδειο. Και κανενα ωδειο δεν θα σε δεχτει να δωσεις εξετασεις εαν εισαι αυτοδιδακτος. Οποτε, καλο ειναι να αρχισεις να ψαχνεις ειτε για ενα καλο και φτηνο ωδειο, ειτε για καποιον καθηγητη που μπορει να σου εγγυηθει εξετασεις μεσω ωδειου. :)
-
Ενα καλο βιβλιο για τη θεωρία μουσικης ειναι του Ι.ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΥ με 3 τευχη που ανταποκρίνονται και στα ετη σπουδων.Προσωπικα ειμαι ευχαριστημένος και αυτο διδασκω στους μαθητες μου
-
Καλησπέρα στον κόσμο,εχω μια απορια σχετικη με πληκτρα,ειναι βλακεια μαλον αφου ειμαι και λιγο ασχετος,εγω μεχρι τωρα ηξερα πως οταν παιζουμε πχ στην φυσικη κλιμακα ντο μαντζορε κινουμαστε μονο στα ασπρα πληκτρα αφου τα διαστηματα σχηματιζοντε φυσικα,μηπως δεν ισχυει αυτο γιατι καποια διστηματα 7ης δεν παιζοντε χωρις να χρησιμοποιησω τα μαυρα.Βαζω το θεμα σαν απαντηση γιατι δεν μπωρο να κανω αλιώς.Αν το δει κανεις και εχει την καλοσυνη :)
-
ρε παιδια ξερει κανεις τι ειναι αυτα????
βοηθηστε με...
η αδερφη μου τα θελει για την βρεφονηπιοκομια και εγω σαν αυτοδιδακτος απο θεωρια......
ειμαι χαλια..... ;D ;D
ειναι επειγον!!!!
ευχαριστω εκ των προτερων....
-
Το θεμα της 7ης ειναι καθαρα θεμα κλιμακας.
Πχ, στην Ντο Μειζονα ( ή αλλιως Ματζορε ) τα ασπρα πληκτρα φτανουν και περισσευουν για τις απλες "7ες".
Αυτο ομως που πρεπει να καταλαβουμε, ειναι πως οι 7ες χωριζονται σε μικρες και μεγαλες. Απο τη στιγμη που δεν υπαρχει καποιο θεωρητικο υποβαθρο, ας το δουμε με παραδειγμα.
η Συγχορδια της Ντο με εβδομη μεγαλη ειναι η:
ΝΤΟ-ΜΙ-ΣΟΛ-ΣΙ
ενω η με εβδομη μικρη ειναι:
ΝΤΟ-ΜΙ-ΣΟΛ-ΣΙb
Τωρα, ποιος ο λογος που χρησιμοποιουμε 7μες μεγαλες και μικρες ειναι ενα αλλο κεφαλαιο, το οποιο συνδυαζει την αισθητικη με τη θεωρια ;)
-
Στην κλασσική μουσική χρησιμοποιείται πιο πολύ η έβδομη μεγάλη ή η μικρή ; ???
-
Ειναι σαν να ρωτας εαν το πληκτρο της Ντο πατιεται 40 ή 41 φορες σε ενα κλασσικο κομματι. Δεν υπαρχει καποιο μαθηματικο κολπο για να εισαι σιγουρος πως "παιζεις κλασσικη μουσικη". ;)
-
Αμαραντος Αμαραντιδης
Το τονικο μουσικο συστημα ( ή αλλιως τομος 1 )
Εκδοσεις Νακας..
Δεν θα χρειαστεις κατι παραπανω απο αυτο!
... αχ Αμαραντε .. ο καλυτερος καθηγητης που περασε ..
-
Ας το αναστησω με το μαγικο ραβδακι μου..
Ξερετε/εχετε τιποτα σε πι ντι εφ?
-
Αντιχρονισμός είναι το είδος του ρυθμού κατά το οποίο στο ισχυρό μέρος του μέτρου υπάρχει παύση και στο ασθενές νότα.Ομαλό αντιχρονισμό έχουμε όταν η νότα και η παύση είναι της ίδιας αξίας, ενώ ανώμαλο αντιχρονισμό όταν είναι διαφορετικής αξίας.
Συγκοπή είναι το είδος του ρυθμού κατά το οποίο το ασθενές μέρος του μέτρου επεκτείνεται(πηγαίνει)στο ισχυρό με μια σύζευξη διαρκείας.Ομαλή συγκοπή έχουμε όταν οι νότες και οι παύσεις που την αποτελούν είναι της ίδιας αξίας ενώ ανώμαλη συγκοπή όταν είναι διαφορετικής αξίας.
Ιδιαίτερα διαφωτιστικό είναι το βιβλίο του Γιώργου Διαμαντή με τίτλο Η κλασική θεωρία της μουσικής , απ τις εκδόσεις Φίλλιπος Νάκας.(Σημείωση:Δεν παίρνω ποσοστά για τη διαφήμηση.ΧΕ,ΧΕ)
-
Ε, ποιος ρωτησε για τον αντιχρονισμο και τη συγκοπη; :/
-
Ε, ποιος ρωτησε για τον αντιχρονισμο και τη συγκοπη; :/
Ο kure πιο κατω..
-
Χμ...που ακριβως? Δε το βρισκω. Παρολαυτα, ευχαριστουμε για τις πληροφοριες. Σιγουρα θα ειναι χρησιμες σε αλλους :) Καλως ηρθες
-
Χμ...που ακριβως? Δε το βρισκω. Παρολαυτα, ευχαριστουμε για τις πληροφοριες. Σιγουρα θα ειναι χρησιμες σε αλλους :) Καλως ηρθες
Καλώς σας βρήκα. :)
-
Ηθελα να ρωτησω καποια πραγματα σχετικα με την θεωρια διαστηματων.
Δεν εχω καταλαβει τί διαφορα έχει η καθαρη απο τις μικρες και τις μεγαλες.
Επισης δεν εχω καταλαβει γιατι η 1η,3η,5η,8η εχουν μονο καθαρή ενώ οι 2η,4η,6η,7η εχουν μικρες και μεγαλες.Το δεχομαστε αξιωματικα η προκυπτει απο κάπου?
-
Δες εδώ ένα ωραίο άρθρο για τα διαστήματα: link (http://wiki.kithara.gr/%CE%95%CE%B9%CF%83%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE_%CF%83%CF%84%CE%B1_%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1)
Θα σου πω τι πιστεύω κρύβεται πίσω από την ονοματολογία (μπορεί να κάνω και λαθος).
- Τα διαστήματα 1ης (0 ημιτόνια - ίδια νότα) και 5ης (7 ημιτόνια) θεωρούνται τα πιο εύηχα. Ίσως για αυτό το λόγο ονομάζονται "καθαρά".
- Το διάστημα 8ης (12 ημιτόνια) προκύπτει από ένα διάστημα 1ης, ανεβάζοντας μία από τις δύο νότες μία οκτάβα πάνω, άρα είναι και αυτό "καθαρό". Το διάστημα 4ης (5 ημιτόνια) προκύπτει αν πάρεις την χαμηλότερη νότα ενός διαστήματος 5ης και την ανεβάσεις μία οκτάβα (αναστροφή), άρα και αυτό "καθαρό" (αν και όχι τόσο εύηχο όσο αυτό της 5ης).
- Το διάστημα τρίτης (3 ή 4 ημιτόνια) είναι αυτό που δίνει την αίσθηση του ματζόρε (4 ημιτ.) ή μινόρε (3 ημιτ.). Υποθέτω ότι έχει λογική ότι το πρώτο το ονομάζουμε "μεγάλο" και το δεύτερο "μικρό". Επειδή το διάστημα 6ης προκύπτει από αναστροφή διαστήματος 3ης, "κληρονομεί" και την ονοματολογία (το διάστημα μεγάλης 3ης αναστρέφεται σε μικρής 6ης και το μικρής 3ης σε μεγάλης 6ης).
- Για το διάστημα 2ας (1 ή 2 ημιτόνια) δεν έχω ερμηνεία. Θεωρείται το λιγότερο εύηχο από τα προαναφερθέντα και συνεπώς έχει λογική το ότι δεν χαρακτηρίζεται καθαρό. Ίσως για να μη το ονομάσουν "βρώμικο" ;D χρησιμοποιήθηκε η ίδια ονοματολογία με το διάστημα 3ης. Το διάστημα 7ης προκύπτει με αναστροφή διαστήματος 2ας, άρα κληρονομεί την ονοματολογία.
Αν κάποιος φίλος γνωρίζει το θέμα καλύτερα ευχαρίστως να με διορθώσει! Σε κάθε περίπτωση, σημασία δεν έχει τόσο το όνομα όσο ο ήχος και ο ρόλος που παίζει το καθε διάστημα στην μουσική.
Υ.Γ.: Μία απορία δική μου είναι γιατί λέμε, π.χ., διάστημα μεγάλης τρίτης και όχι διάστημα μεγάλου τρίτου.
-
Υ.Γ.: Μία απορία δική μου είναι γιατί λέμε, π.χ., διάστημα μεγάλης τρίτης και όχι διάστημα μεγάλου τρίτου.
Πιστευω οτι ειναι λαθος οπως το λεμε. Αν και θα μπορουσε απευθυνεται στην αποσταση των δυο φθογγων και να εννοουμε οτι το διαστημα εχει αποσταση μια μεγαλη τριτη. Δεν ξερω και εγω, υποθεση κανω.
-
Βάσιμη υπόθεση.
Έχοντας μάθει κάποιες έννοιες με την αγγλική ορολογία βρίσκω "άβολη" την αντίστοιχη ελληνική. Ονομασίες όπως "ελάσσονα", "επέρειση", "προσαγωγέας", ακούγονται (στα αυτιά μου) παλιομοδίτικες και ίσως τρομάζουν τα νέα παιδιά από το να ασχοληθούν. Από την άλλη, μιας και δεν έχω κάτι άλλο να προτείνω στη θέση τους και (προφανώς) έχουν δοθεί από ανθρώπους που ξέρουν πολύ καλύτερα ελληνικά από εμένα, είναι κάτι σαν "αναγκαίο κακό". Σαν προσωπική παρατήρηση αυτά.
-
Kαλησπερα!
μου εβγαλε αυτο το μηνυμα:
Προσοχή: αυτό το θέμα δεν έχει λάβει απαντήσεις για τουλάχιστον 120 ημέρες.Αν δεν είστε σίγουροι ότι θέλετε να απαντήσετε, παρακαλούμε σκεφτείτε την περίπτωση να ξεκινήσετε ένα νέο θέμα.
δεν μπορεσα να βρω πως ανοιγω καινουριο θεμα, μαλλον δεν μπορω να ανοιξω. γιαυτο το γραφω εδω:
θελω να κανω κλασικα θεωρητικα μαθηματα μουσικης, αλλα δεν γνωριζω καποιο κλασικο οργανο, εχω μαθει μονος μου κιθαρα με πενα… δεν εχω κουραγιο να ξεκινησω καποιο κλασικο οργανο απο την αρχη, θελω απλα να κανω θεωρια μουσικης, με σκοπο να μαθω, και οχι να αποκτησω καποιο χαρτι… σε καποια ωδεια που ρωτησα μου ειπαν οτι δεν μπορεις να κανεις θεωρητικα μαθηματα χωρις να κανεις και οργανο κλασικο,
ωστοσο ο χρονος που μπορω να διαθεσω ειναι λιγος, οπως και τα χρηματα για να αγορασω κλασικο οργανο και να πληρωσω και μαθηματα που δεν με ενδιαφερουν…
επισης απο οτι μου ειπαν τα μαθηματα γινονται σε ταξεις οπως στο σχολειο με μαθητες ανεξαρτητως ηλικιας… και ειμαι 30 χρονων :D εχετε τιποτα εφικτο να μου προτεινετε… η να ασχοληθω με κατι αλλο! ευχαριστω!