Αποστολέας Θέμα: Effects Chain - Boosters, Buffers & Compressors  (Αναγνώστηκε 4750 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Archangel

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 379
  • Φύλο: Άντρας
  • I've... seen things you people wouldn't believe...
    • Προφίλ
Effects Chain - Boosters, Buffers & Compressors
« στις: 11/08/14, 11:30 »
Καλή σας μέρα…


Σε παλιότερο post του harrisxr650 είχε τεθεί το ερώτημα που τοποθετείται ένα buffer πετάλι και ο adr1anos είχε πει στην αρχή της αλυσίδας (αν κάνω λάθος παρακαλώ διορθώστε με).  Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω τα εξής:

α) Αυτό ισχύει και για κιθάρα και για μπάσο;

β) Ένα buffer είναι αρκετό για όσο μεγάλη είναι η αλυσίδα των εφέ;

γ) Καθαρά υποθετικά το buffer θα μπορούσε να μπει κάπου στη μέση (δλδ περίπου μετά από fuzz/distortions και πριν από reverbs/delays/choruses ;

δ) Δύο buffers είναι υπερβολή (και αν όχι, τότε που θα πρέπει να τοποθετηθούν);

ε) Ξανά υποθετικά μιλώντας, ποια η διαφορά ανάμεσα στην τοποθέτηση ενός buffer στην αρχή της αλυσίδας και ενός booster;  Προσωπικά έχω δει στο current configuration μου πως κάτι reverbs και choruses ακούγονται πολύ πεσμένα (βρίσκονται μετά από envelope filters και λοιπές βρωμιές).  Αγοράζοντας ένα distortion (Lomenzo της Ashdown) και κρανκάροντας τα volumes του (ενώ έχω μηδενίσει το distortion) παίρνω ένα αρκετά δυνατό ήχο ο οποίος κάνει τα εφέ που προανέφερα να ακούγονται σωστά (τουλάχιστον στα δικά μου αυτιά).  Το μείων της υπόθεσης είναι πως αν προσθέσω ένα fuzz ή ένα δεύτερο overdrive (όσο το αρχικό είναι ανοιχτό) συνήθως μαζεύεται ένα όχλος από γείτονες με πυρσούς και κρεμάλες έξω από την είσοδο της πολυκατοικίας  :-\ .  Υποθέτω πως το buffer δυναμώνει το σήμα του οργάνου χωρίς να πειράζει την ένταση (κάνοντας τα πετάλια να ακούγονται σωστά), ενώ το booster πειράζει την ένταση (με όλα τα μείων όταν μπαίνει πριν από βρωμιές).  Ωστόσο το αποτέλεσμα στα αυτιά ενός αρχάριου (όπως εγώ) δεν είναι το ίδιο (δλδ όλα τα πετάλια μου ακούγονται στην τελική) ;;

ζ) Αν χρειάζονται παραπάνω από ένα booster τότε που μπαίνουν τα πεταλάκια;; Ο συνδυασμός buffer/boosters είναι overkill ;;;

ε) Τέλος αν στην όλη εξίσωση μπει και ένας compressor (όπου όλοι οι φίλοι μου λένε πόσο σημαντικός είναι στο μπάσο) τότε τι γίνεται ;  Η δική μου αλυσίδα είναι κάπως έτσι: (συννημένο αρχείο)


Πού λογικά πρέπει να μπει ο compressor, πού το booster και πού το buffer;  Αν και εφόσον χρειάζονται  ???



 
« Τελευταία τροποποίηση: 11/08/14, 11:34 από Archangel »
Be(a)st Wishes & Bloody Kisses...


Αποσυνδεδεμένος kkmspm (φλουτσ)

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1322
    • Προφίλ
    • Black Body Radiation
Απ: Effects Chain - Boosters, Buffers & Compressors
« Απάντηση #1 στις: 11/08/14, 13:35 »
Πολύ ωραίο βίντεο.για baffers είναι αυτό
Dr. J Armor Buffer - Demo - What is a Buffer?:


Τα boost και compressor δεν έχουν στάνταρ θέση μιας και ανάλογα τι θες να πετύχεις στο ήχο σου τα τοποθετείς.

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Απ: Effects Chain - Boosters, Buffers & Compressors
« Απάντηση #2 στις: 11/08/14, 23:38 »
Υποθέτω πως το buffer δυναμώνει το σήμα του οργάνου χωρίς να πειράζει την ένταση

Κατ' αρχήν η παραπάνω φράση δεν βγάζει νόημα. Πώς δυναμώνει ένα σήμα χωρίς να επηρεαστεί η έντασή του;

Δεύτερον το buffer δεν "δυναμώνει το σήμα". Κάτι τέτοιο κάνει το booster. Αυτό που κάνει το buffer κύκλωμα είναι να διατηρεί την καθαρότητα και τα πρίμα που συνήθως χάνονται σε μια μεγάλη αλυσίδα από εφφέ ή όταν χρησιμοποιείς πολύ μακριά καλώδια, με αποτέλεσμα ο ήχος σου να ακούγεται μουντός και χωρίς διαύγεια. Το buffer επαναφέρει τα πρίμα, διατηρώντας τη διαύγεια και τη ζωντάνια του αρχικού σου σήματος. Πολλοί υποστηρίζουν ότι αυτό επιτυγχάνεται καλύτερα τοποθετώντας 1-2 buffered πετάλια στην αλυσίδα, π.χ. στην αρχή και στο τέλος ( ή κοντά στο τέλος), αν και έχω ακούσει ότι κάποια πετάλια όπως τα fuzz δεν συμπεριφέρονται πάντα καλά μετά από ένα buffered πετάλι.

Tέλος υπάρχουν κάποια πετάλια που είναι αποκλειστικά και μόνο buffer (π.χ. Visual Sound Pure Tone Buffer), αλλά υπάρχουν και πολλά overdrive πετάλια που είναι buffered (π.χ. τα Boss, τα Visual Sound κλπ). Αυτό είναι κάτι που ίσως θα πρέπει να λάβεις υπόψη σου όταν επιλέγεις πετάλια.

Σημειωτέον ότι τα παραπάνω ισχύουν για εφφέ κιθάρας. Φαντάζομαι ότι το ίδιο συμβαίνει και σε μια αλυσίδα μπάσου, αλλά δεν έχω ιδία εμπειρία...
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1072
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: Effects Chain - Boosters, Buffers & Compressors
« Απάντηση #3 στις: 11/08/14, 23:57 »
Αν θυμάμαι καλά, σε κάποιο topic το είχε αναλύσει ο Αδριανός τι και πως το κάνει το buffer.
Παρόλα αυτά, όποιος έχει όρεξη για διάβασμα:

http://www.muzique.com/lab/buffers.htm

Buffers present a high impedance to the guitar pickup and have a low impedance output drive with a gain close to unity (unity gain = 1).

Περισσότερα και αναλυτικότερα, από τον Αδριανό :) :) :)


Αποσυνδεδεμένος adr1anos

  • Συντονιστής
  • Συναλλαγές: (2)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 4476
  • Φύλο: Άντρας
  • Πάρα πολλές ιδέες, πολύ λίγος χρόνος..
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • My LinkedIN Profile
Απ: Effects Chain - Boosters, Buffers & Compressors
« Απάντηση #4 στις: 12/08/14, 23:04 »
Buffers: Τι κάνουν και που μπαίνουν στην αλυσίδα

Ας ξεκινήσουμε με ένα απλό αξίωμα:

Ότι μεταφέρει σήμα κιθάρας (καλώδια, πετάλια, σύνδεσμοι, βύσματα, κολλήσεις, κλπ) με τρόπο παθητικό, παράλληλα το απομειώνει (σε πρίμα/διαύγεια) κατά την διαδρομή, ανάλογα με την πυκνωτική του περιεκτικότητα.

Τι σημαίνει το απομειώνει? σημαίνει ότι η πυκνωτική αυτή περιεκτικότητα της αλυσίδας λειτουργεί ως ένας πυκνωτής παράλληλα με το σήμα μας, δημιουργώντας ένα low pass RC φίλτρο που μπαίνει μέσα στην ακουστική μπάντα και κόβει πρίμα ή αλλιώς διαύγεια/ευκρίνεια όπως το βιώνουμε συνήθως όταν αρχίζουν να αφαιρούνται τα ψηλά πρίμα από τον ήχο μας. Η ποιότητα κατασκευής των μερών της αλυσίδας παίζει καθοριστικό ρόλο στην πυκνωτική της περιεκτικότητα. Επίσης κάθε καλώδιο έχει πυκνωτική περιεκτικότητα ανά μέτρο, όπου αυτή προστίθεται ανάλογα με το μήκος του. Όλοι αυτοί οι μικροί πυκνωτές από όλη την αλυσίδα προστίθενται σε τιμή. Όσο πιο κακό κατασκευαστικά και μακρύ είναι το καλώδιο μας και η όλη αλυσίδα μας, τόσο πιο χαμηλά κατεβαίνει το RC φίλτρο και τόσο πιο πολλά πρίμα/διαύγεια μας κόβει. 

Buffer είναι ένα ΕΝΕΡΓΟ κύκλωμα απλό και μη παρεμβατικό, το οποίο δεν αλλάζει ούτε την ένταση (δηλαδή έχει unity gain=1) ούτε την κυματομορφή (δεν κλιπάρει, δεν αλλοιώνει τίποτα) παρά μόνον αλλάζει την σύνθετη αντίσταση που οδηγεί την επόμενη αλυσίδα, από υψηλή (όπως αυτή που έχουν οι μαγνήτες μας 10-20kOhm) σε χαμηλή (100Ohm-1kOhm) με τον μόνο στόχο, το σήμα καθώς ταξιδεύει κατά μήκος της αλυσίδας, να μην είναι τόσο ευάλωτο στην πυκνωτική της περιεκτικότητα. Παράλληλα, από την μεριά της κιθάρας το buffer παρουσιάζει υπερηψηλή σύνθετη αντίσταση, με αποτέλεσμα να μην "φορτώνει" τους μαγνήτες και το σήμα τους να διατηρείται ακέραιο.

Δηλαδή: στο φίλτρο RC που κόβει τα πρίμα, (θυμίζω ότι f=1/2πRC) το C που είναι η πυκνωτική περιεκτικότητα του συνόλου της αλυσίδας είναι σταθερό, δεν μπορούμε να το μεταβάλουμε. Μπορούμε όμως να μεταβάλουμε το R, την σύνθετη αντίσταση του ενεργού κυκλώματος που οδηγεί την αλυσίδα. Μειώνοντας σημαντικά το R, σπρώχνουμε το Low Pass RC φίλτρο ΕΞΩ από την ακουστική μπάντα και έτσι οι τυχόν απώλειες δεν μας αφορούν πλέον, διότι είναι πάνω από το ακουστικό εύρος. Δεν χάνουμε τίποτα που να θέλουμε να κρατήσουμε.

Πρώτα Συμπεράσματα:
1. Καλής ποιότητας βύσματα και σύνδεσμοι
2. Ποιοτικά καλώδια όπου μπορούμε
3. Όχι πιο μακρυά καλώδια από όσο πραγματικά χρειαζόμαστε


Είδαμε τι είναι το buffer, πάμε τώρα να συζητήσουμε την θέση του στην αλυσίδα.

Δεύτερο απλό αξίωμα:

Ότι χάνεται από το αρχικό σήμα στην πορεία, ΔΕΝ ανακτάται, μόνο μπορεί να αντικατασταθεί με παράπλευρο τρόπο πχ ενισχύοντας ότι έχει μείνει από τα πρίμα/διαύγεια, αλλά ποτέ δεν θα έχουμε πάλι το αρχικό original σήμα με όλη το εύρος που παρήγαγαν οι μαγνήτες μας.

ΆΡΑ η καλύτερη θέση για ένα buffer θεωρητικά θα ήταν ΠΑΝΩ στην κιθάρα, αμέσως μετά τους μαγνήτες, ώστε να μην χάσουμε τίποτα από το σήμα, ούτε καν από το πρώτο καλώδιο από την κιθάρα. (Οι ενεργοί μαγνήτες με το κύκλωμα τους ήδη λειτουργούν σαν buffers.)

Γιατί λοιπόν δεν έχουν όλες οι κιθάρες onboard buffer?.. εξαιρώντας τον παράγοντα μπαταρία που θα απαιτούνταν σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν ολόκληρες κατηγορίες πεταλιών που είναι σχεδιασμένα να διαδρούν (interact) με την σύνθετη αντίσταση των μαγνητών της κιθάρας, όπως πολλά Fuzz και Wah πετάλια. Όταν αυτά λειτουργούν μετά από buffers δεν έχουν τόσο καλή χροιά, όσο όταν τα οδηγεί υψηλή σύνθετη αντίσταση όπως αυτή των μαγνητών.

Δεύτερα συμπεράσματα λοιπόν:
1. Το (πρώτο) buffer πρέπει να μπαίνει όσο πιο κοντά στην κιθάρα είναι δυνατόν.
2. Το buffer πρέπει να μπαίνει ΜΕΤΑ τυχον Fuzz ή Wah που θέλουν να βλέπουν υψηλή σύνθετη αντίσταση.
3. ΔΕΝ χρειάζεται buffer σε μέρη αλυσίδων που ήδη οδηγούνται από ΕΝΕΡΓΑ κυκλώματα χαμηλής σύνθετης αντίστασης εξόδου, όπως:
    α. Πετάλια την στιγμή που είναι ON.
    b. Πετάλια που είναι always ON, όπως πχ το Timefactor στο DSP  bypass setting.
    c. Πετάλια που δεν είναι true bypass και έχουν built in buffers στο bypass.
    d. Το SEND από το effects loop σε κάθε ενισχυτή.
    ε. Το OUTPUT/SEND από σχεδόν κάθε πεταλιέρα.
4.Για τους purists μπορεί να μπεί ακόμα ένα buffer στο τέλος της αλυσίδας πεταλιών είτε μπροστά, είτε στο effects loop για να οδηγήσει το μήκος του καλωδίου που έπεται, προς το In ή το Return του ενισχυτή. Η διαφορά όμως θα είναι ελάχιστη σε σχέση με την διαφορά του πρώτου buffer.


Νομίζω ότι οι περισσότερες ερωτήσεις ήδη απαντήθηκαν, αλλά ας τις πάρουμε και αυτές συνοπτικά:

α). Ναι, αλλά η κιθάρα που είναι συχνοτικά υψηλότερα, επηρρεάζεται περισσότερο
β). Εγώ πιστεύω ναι, για ότι θεωρώ σημαντικό, αλλά αν αρχίσεις να ψηρίζεις τα ασήμαντα, άλλοι θα σου πούν όχι. Δες το (4) ανωτέρω.
γ). Όχι.
δ). Ξανά, δες το (4) ανωτέρω.
ε,ζ). Είναι τελείως διαφορετικά πετάλια, άρα έχουν και την ανάλογη διαφορετική θέση τους. Booster θα βάλεις όπου θέλεις να ενισχύσεις την ένταση του σήματος, κυρίως για να κλιπάρει περισσότερο ότι ακολουθεί, είτε είναι πετάλι, είτε ενισχυτής. Οπότε δεν είναι και overkill.
ε!). Εγώ θα έβαζα πρώτο το fuzz, δεύτερο το buffer και το booster μετά το compressor και πριν από όποιο distortion θα ήθελα να γκαζώσω. 
« Τελευταία τροποποίηση: 25/11/14, 16:29 από adr1anos »
Απλά άνοιξε τα φτερά σου!.. Τα υπόλοιπα θα έρθουν μόνα τους.



→ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ DIY Άρθρων μου στο Kithara.gr 

Αποσυνδεδεμένος Archangel

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 379
  • Φύλο: Άντρας
  • I've... seen things you people wouldn't believe...
    • Προφίλ
Απ: Effects Chain - Boosters, Buffers & Compressors
« Απάντηση #5 στις: 16/08/14, 16:44 »
thanks guys...

i will put some of them words into test  ;D
Be(a)st Wishes & Bloody Kisses...


 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
4 Απαντήσεις
3411 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19/10/05, 12:52
από freemind
Rack Effects...???????

Ξεκίνησε από Petrucci Τα καλύτερα...

15 Απαντήσεις
6102 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 14/02/05, 01:07
από Johnie Darko
2 Απαντήσεις
25561 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18/11/15, 11:15
από mixanobios
45 Απαντήσεις
37847 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 30/11/10, 07:40
από Dimitris12345
3 Απαντήσεις
3164 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 12/03/07, 19:28
από Jose
4 Απαντήσεις
3594 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 24/08/07, 21:29
από fotis1234
5 Απαντήσεις
2577 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 07/12/07, 23:26
από ScullShot
7 Απαντήσεις
4356 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27/03/08, 15:02
από faser
3 Απαντήσεις
2769 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19/02/09, 01:32
από les paul
1 Απαντήσεις
2251 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/06/09, 19:07
από Dr Wolf