Δείτε την σελίδα του kithara.gr στο facebook, στο twitter, και στο youtube
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Nα μην καταργηθούν γιατί τα αρχαία βοηθούν να χειρίζεσαι καλά τα Νέα Ελληνικά.
Παράθεση από: Tempus στις 03/11/09, 17:20Nα μην καταργηθούν γιατί τα αρχαία βοηθούν να χειρίζεσαι καλά τα Νέα Ελληνικά.Και η σόδα βοηθάει στη χώνεψη.
Μάθετε πρώτα να μιλάτε άψογα τη ρημάδα τη γλώσσα και μετά αρχίστε να επιχειρηματολογείτε υπέρ της κατάργησης των αρχαίων, πόσο μάλλον με ειρωνικό υφάκι.
Είμαστε σε ένα forum όπου άνθρωποι με διάφορες ιδιότητες, λέμε την άποψή μας για κάποια θέματα. Οπότε αυτού του είδους η κριτική μάλλον είναι άδικη , αλλά και (επέτρεψε μου να σου πω)κάπως άχρηστη...
Ποσοι εδω μεσα ειναι μαθηματικοι η εστω τεχνικοι επιστημονες ενος επιπεδου που να προυποθετει γνωση ολοκληρωματων?Ελαχιστοι. Παρ'ολα αυτα δεν ακουω κανεναν να κυρηττει το να ξηλωσουμε απο το λυκειο τον ολοκληρωτικο λογισμο.
Τα αρχαία ελληνικά σαφώς και πρέπει να συνεχίσουν να διδάσκονται. Και όχι, δεν είναι υπερβολικά νωρίς τα χρόνια του Γυμνασίου....και ΝΑΙ, πρωτίστως επειδή βελτιώνουν κατά πολύ την αντίληψη της γλώσσας για τον καθένα, με αποτέλεσμα να τη μιλά καλυτερα.ΥΓ. Παραπάνω διάβασα πολλές εξυπνάδες, καμία δεν προερχόταν από άτομο του οποίου τα ποστ δεν περιέχουν συντακτικά ή και ορθογραφικά λάθη, πράγμα κατ' εμέ απαράδεκτο για ενήλικες, πόσο μάλλον pappoudes Μάθετε πρώτα να μιλάτε άψογα τη ρημάδα τη γλώσσα και μετά αρχίστε να επιχειρηματολογείτε υπέρ της κατάργησης των αρχαίων, πόσο μάλλον με ειρωνικό υφάκι.
Θυμηθειτε οτι σε ολα τα κολεγια του εξωτερικου διδασκονται αρχαια ελληνικα, και μετα αναρωτηθειτε ποσο σοφη κινηση ειναι να τα ξηλωσουμε απο εδω.
Γιατι πρεπει να βασανιζεις το παιδακι 12 χρονων να μαθει τους τυπους του "λυω" και να μαθει να κανει συντακτικη αναλυση σε ενα Αρχαιο κειμενο, οταν δεν εχει μαθει καλα καλα να κλινει τα απλουστερα και συνηθεστερα ρηματα της Νεας Ελληνικης, και δεν εχει μαθει να ξεχωριζει ακομα καλα τα υποκειμενα και αντικειμενα σε μια απλη προταση??
Παράθεση από: MACMISIAS στις 05/11/09, 16:32Είμαστε σε ένα forum όπου άνθρωποι με διάφορες ιδιότητες, λέμε την άποψή μας για κάποια θέματα. Οπότε αυτού του είδους η κριτική μάλλον είναι άδικη , αλλά και (επέτρεψε μου να σου πω)κάπως άχρηστη...Εχουμε ολοι μια κοινη ιδιοτητα, και αυτη ειναι η καταγωγη. Και η καταγωγη σου επιτασσει να μιλας αριστα τη μητρικη σου γλωσσα.Ποσοι εδω μεσα ειναι μαθηματικοι η εστω τεχνικοι επιστημονες ενος επιπεδου που να προυποθετει γνωση ολοκληρωματων?Ελαχιστοι. Παρ'ολα αυτα δεν ακουω κανεναν να κυρηττει το να ξηλωσουμε απο το λυκειο τον ολοκληρωτικο λογισμο.Το εκπαιδευτικο συστημα ειναι ΣΥΣΤΗΜΑ και οχι ελευθερη διαδικασια, ακριβως επειδη δεν ειναι οι περισσοτεροι κοινωνοι του σε θεση να αντιληφθουν τα οφελη που εχουν απο τις γνωσεις που λαμβανουν, παρα μονο πολυ αργοτερα, λιγοτερο η περισσοτερο, αναλογα με την κριτικη τους ικανοτητα.Θυμηθειτε οτι σε ολα τα κολεγια του εξωτερικου διδασκονται αρχαια ελληνικα, και μετα αναρωτηθειτε ποσο σοφη κινηση ειναι να τα ξηλωσουμε απο εδω.
Δηλαδή η οικιακή οικονομία είναι πιο χρήσιμη οπότε να την κρατήσουμε υποχρεωτικό μάθημα αλλά να καταργήσουμε τα αρχαία που αποτελούν τα θεμέλια της ελληνικής γλώσσας?
Όχι δεν τα βάζεις τα αρχαία στο βιογραφικό αλλά αυτά αποτελούν σκαλοπάτι για την καλύτερη εκμάθηση της νέας ελληνικής όπως τέλοσπάντων έχει καταντήσει.
Γιατι το παιδακι δεν εχει την κριση να αντιληφθει το καλο που θα του κανει η μελετη των αρχαιων, σε αυτη την κατευθυνση.Το γεγονος οτι δεν εχει μαθει μεχρι το γυμνασιο να ξεχωριζει το υποκειμενο απο το αντικειμενο ειναι αλλο προβλημα, λυση για το οποιο καθε αλλο παρα αποτελει η καταργηση των αρχαιων. Ειδικα σε αυτο το ζητημα, της αποδοσης υποκειμενου και αντικειμενου, η μελετη των αρχαιων κανει θαυματα (μιας και το ανεφερες).Το δε συνακτικο εχει πολυ αμεσοτερη σχεση με το σημερινο, απ' αυτην που παρουσιαζετε. Μελετη αρχαιου συντακτικου βοηθα π.χ. στην καλυτερη αντιληψη και χρηση των δευτερευουσων προτασεων στη γλωσσα, οπου οι περισσοτεροι Νεοελληνες πασχουν.
@ pappous:Μονο εσυ θα ειχες την ευφυια να με χαρακτηρισεις ξενομανη επειδη υπερασπιζομαι τη θεση των αρχαιων ελληνικων στην παιδεια.Ανυπερβλητο επιχειρημα.
ΠαράθεσηΓιατι πρεπει να βασανιζεις το παιδακι 12 χρονων να μαθει τους τυπους του "λυω" και να μαθει να κανει συντακτικη αναλυση σε ενα Αρχαιο κειμενο, οταν δεν εχει μαθει καλα καλα να κλινει τα απλουστερα και συνηθεστερα ρηματα της Νεας Ελληνικης, και δεν εχει μαθει να ξεχωριζει ακομα καλα τα υποκειμενα και αντικειμενα σε μια απλη προταση??Γιατι το παιδακι δεν εχει την κριση να αντιληφθει το καλο που θα του κανει η μελετη των αρχαιων, σε αυτη την κατευθυνση.Το γεγονος οτι δεν εχει μαθει μεχρι το γυμνασιο να ξεχωριζει το υποκειμενο απο το αντικειμενο ειναι αλλο προβλημα, λυση για το οποιο καθε αλλο παρα αποτελει η καταργηση των αρχαιων. Ειδικα σε αυτο το ζητημα, της αποδοσης υποκειμενου και αντικειμενου, η μελετη των αρχαιων κανει θαυματα (μιας και το ανεφερες).Το δε συνακτικο εχει πολυ αμεσοτερη σχεση με το σημερινο, απ' αυτην που παρουσιαζετε. Μελετη αρχαιου συντακτικου βοηθα π.χ. στην καλυτερη αντιληψη και χρηση των δευτερευουσων προτασεων στη γλωσσα, οπου οι περισσοτεροι Νεοελληνες πασχουν.@ pappous:Μονο εσυ θα ειχες την ευφυια να με χαρακτηρισεις ξενομανη επειδη υπερασπιζομαι τη θεση των αρχαιων ελληνικων στην παιδεια.Ανυπερβλητο επιχειρημα. Και οχι, τα αρχαια ελληνικα μελετηθηκαν πρωτιστως απο τους βυζαντινους, για να μην πω οτι ειχαν εξεχουσα θεση ηδη στη ρωμαικη γραμματεια.Αλλιως γιατι τα ευαγγελια γραφτηκαν στα ελληνικα? Για μοστρα?Το αντεπιχειρημα σου ειναι οτι οι βυζαντινοι νομοι ηταν γραμμενοι στα λατινικα. Ελεος . ΑΝ ισχυε αυτο, που ΔΕΝ ισχυε παρα μονο μειοψηφικα απο τον Ιουστινιανο και μετα (μιλαμε για πολυ ΝΩΡΙΣ στη βυζαντινη ιστορια), και παλι αποτελει κουτο επιχειρημα. Πως δηλαδη το γεγονος οτι τα δημοσιονομικα μιας χωρας γραφονταν σε μια γλωσσα αποδεικνυει οτι η χωρα αυτη δεν ασχολουνταν με μια αλλη?Οι διαταξεις της Ε.Ε. ειναι στα γαλλικα. Γαλλικα μιλαμε στην Ευρωπη? @ FASERΦιλε, εχεις δικιο οτι η βελτιση λυση θα ηταν να διδασκονται σωστα τα νεα ελληνικα. Μονο τοτε, ενδεχομενως θα επρεπε να γινει προαιρετικη η μελετη αρχαιων. Αλλα οσο η νεοελληνικη διδασκεται τοσο λανθασμενα και αστοχα, τα αρχαια παραμενουν το καλυτερο εργαλειο του εκπαιδευτικου συστηματος.Και για να τελειωνουμε. Δεν ξερω ανθρωπο που να ασχοληθηκε με αρχαια ελληνικη γραμματεια και να μην παραδεχεται την θεαματικη βελτιωση που αυτη επεφερε στην αντιληψη και χρηση της νεας ελληνικης γλωσσας απο τον ιδιο.
Ρώτησα τους μαθητές μου χτες τι σημαίνει η λέξη μεθεπόμενος και από που προέρχεται.Κάποιοι ήξεραν να τη χρησιμοποιήσουν αλλά ουδείς ήξερε ότι είναι σύνθετη και μάλιστα πως προκύπτει το Θ στη μέση.Κάποιοι δεν ήξεραν καν τη λέξη αντιπολίτευση που ακούγεται καθημερινά δεκάδες φορές γύρω μας.Ένας σκέφτηκε ότι το Θ μπορεί να προκύπτει από ένωση γραμμάτων όπως συμβαίνει στον παρακείμενο των αρχαίων και έπεσε όσο κοντά γινόταν.Σε λίγα χρόνια θα καταργήσουμε και τα νέα ελληνικά και θα υιοθετήσουμε τα αγγλικά ή τα greeklish αφού αυτά χρησιμοποιούνται περισσότερο.Έως τότε στην καλύτερη περίπτωση θα μιλάμε με λέξεις που δεν έχουμε ιδέα πως σχηματίζονται.
Παράθεση από: MechMech στις 05/11/09, 14:42Μάθετε πρώτα να μιλάτε άψογα τη ρημάδα τη γλώσσα και μετά αρχίστε να επιχειρηματολογείτε υπέρ της κατάργησης των αρχαίων, πόσο μάλλον με ειρωνικό υφάκι.
O_Menelaos παίζει να σαι απ τις ελαχιστότατες περιπτώσεις που βρίσκεις το μάθημα της οικιακής οικονομίας τόσο ενδιαφέρον και είναι προφανές ότι οφείλεται στην καθηγήτρια που είχες.Ούτε εγώ έκανα σοβαρό μάθημα στα χρόνια μου ούτε και από τότε που τέλειωσα το σχολείο και έχω επαφή με παιδιά κάνουν.Συνήθως είναι η ώρα του παιδιού η λεγόμενη ή κενό.
Συμφωνώ απολύτως.Τα παραδείγματα είναι πάρα πολλά για περιπτώσεις που τα αρχαία βοηθούν να μιλήσεις/γράψεις καλύτερα Νέα Ελληνικά.Αυτονόητο είναι...
Ξεκίνησε από Iroukos « 1 2 3 4 » Επιστήμη και Τεχνολογία
Ξεκίνησε από Μ.Π « 1 2 3 4 » Άνθρωπος και ζωή
Ξεκίνησε από Jezus « 1 2 » Μετατροπές, βλάβες, συντήρηση, κατασκευές
Ξεκίνησε από MACMISIAS Δικοί μας στίχοι και ποιήματα
Ξεκίνησε από ε? Δικοί μας στίχοι και ποιήματα
Ξεκίνησε από ivikos Δικοί μας στίχοι και ποιήματα