Σελίδες:
  • #1 από James Basdanis στις 11 Sep 2018
  • Καλησπέρα Παιδιά! Έχει ελάχιστες μέρες που κυκλοφόρησε σε παγκόσμια κυκλοφορία το βιβλίο μου (στα Αγγλικά) Anatolian Modes.
    Είναι ένα βιβλίο για κιθαρίστες κατα βάση, που κάνει μια ανάλυση με παραδείγματα, διαγράμματα, ΤΑΒ κλπ σε μια μεταφορά των Ανατολίτικων Κλιμάκων στην Jazz Θεωρία (Modes).
    Μπορείτε να βρείτε περισσότερα εδώ: https://goo.gl/nPaua7


    ΥΓ: 15 και 16 Σεπτέμβρη θα υπάρχει για free download στην Amazon!(Θα βρείτε το link στον παραπάνω σύνδεσμο)


  • #2 από panixgr στις 11 Sep 2018
  • φίλε καλύπτει και κλίμακες Ηπειρου, Θεσσαλίας, Ρούμελης, Μωριά?
    δηλ πεντατονικές, μετσοβίτικα, τσάμικα, κτλ?
  • #3 από talfarlow στις 11 Sep 2018
  • φίλε καλύπτει και κλίμακες Ηπειρου, Θεσσαλίας, Ρούμελης, Μωριά?
    δηλ πεντατονικές, μετσοβίτικα, τσάμικα, κτλ?
    Πρώτη φορά ακούω για κλίμακες με καταγωγή απο Ρούμελη, Ήπειρο, Μέτσοβο..κλπ..Μπορείς να μου πεις μερικά παραδείγματα και τα διαστήματα τους?
    Αν εννοείς τα μακάμ-δρόμους-τρόπους  λέει πως εμπεριέχει μέσα...(*δεν απιδίδονται ακριβώς απο όργανα με τάστα)
    Αν σ ενδειαφέρουν οι τροπικές κλίμακες υπάρχει και το βιβλίο του Μυστακίδη για την λαική κιθάρα που θα σε καλύψει πλήρως.
  • #4 από panixgr στις 11 Sep 2018
  • φίλε καλύπτει και κλίμακες Ηπειρου, Θεσσαλίας, Ρούμελης, Μωριά?
    δηλ πεντατονικές, μετσοβίτικα, τσάμικα, κτλ?
    Πρώτη φορά ακούω για κλίμακες με καταγωγή απο Ρούμελη, Ήπειρο, Μέτσοβο..κλπ..Μπορείς να μου πεις μερικά παραδείγματα και τα διαστήματα τους?
    Αν εννοείς τα μακάμ-δρόμους-τρόπους  λέει πως εμπεριέχει μέσα...(*δεν απιδίδονται ακριβώς απο όργανα με τάστα)
    Αν σ ενδειαφέρουν οι τροπικές κλίμακες υπάρχει και το βιβλίο του Μυστακίδη για την λαική κιθάρα που θα σε καλύψει πλήρως.

    Για καταγωγή, είναι δύσκολο να μιλήσουμε. Προσωπικά αυτό ερευνώ.

    Μερικά παραδείγματα :

    Βορειο Ηπειρώτικο/Γιαννιώτικο (πεντατονία) :
    https://www.youtube.com/watch?v=M_75Z0GxFWY
    https://www.youtube.com/watch?v=1W6dXW4t2Sw

    Αρτα/Μέτσοβο/Ρουμελη (εκει έχω βρεί την σχετική κλίμακα)
    https://www.youtube.com/watch?v=WHC_dl9SIDY

    Βλαχικο (μάλλον μείζονα)
    https://www.youtube.com/watch?v=se-HyiR0aa8
  • #5 από talfarlow στις 11 Sep 2018
  • Τα δύο πρώτα είναι σε πεντατονική.Η βασιλαρχόντισσα( κομματάρα παρεμπιπτόντως) είναι δρόμος νικρίζ.Τα παιδιά της σαμαρίνας είναι Πεντατονική-ραστ.
    Και τους 3 αυτούς δρόμους τους συναντάς σε αρκετές χώρες του κόσμου, πάνω το μισό ημισφάιριο.
    Οπότε για το βιβλίο που έβγαλε το παιδί(σχετικά με την ερώτησή σου) αναφέρει μέσα ότι έχει και τον νικρίζ.Ο ράστ('οχι ματζόρε-μείζονα) έχει άλλη συμπεριφορά στην άνοδο και άλλη στην κάθοδο.
  • #6 από James Basdanis στις 11 Sep 2018
  • Καλησπέρα παιδιά! έχει τους πιο γνωστούς "δρόμους" σε τροπική ανάλυση (Jazz modal theory), οπως και τους Ραστ και Χουσεινη (Ματζορε και μινορε δλδ με διαφορετική ανοδο και κάθοδο).
    Τα ηπειρώτικα που τα έχω μια αγάπη, καθώς αν και Βολιώτης μένω 14 χρόνια στα Γιάννενα, έχω ξεκινήσει κάποιες αναλύσεις αλλα δεν τις έχω τελειοποιήσει...καθώς απο περιοχή σε περιοχή αλλάζουν οι αλλοιώσεις.
    Πάντως σαν τρόπο πέρα από την Πεντατονία χρησιμοποιούν αρκετά τον Ματζόρε (Ionian Mode με περάσματα πολλές φορές απο την 2η με ύφεση (λίγο πάνω όμως, δύσκολο να αποτυπωθεί στην δυτική μουσική)) πχ στα Μοιρολόγια.
    Είναι στόχος για τα επόμενα χρόνια αυτές οι κλίμακες btw χαχαχα!
  • #7 από talfarlow στις 11 Sep 2018

  • Πάντως σαν τρόπο πέρα από την Πεντατονία χρησιμοποιούν αρκετά τον Ματζόρε (Ionian Mode με περάσματα πολλές φορές απο την 2η με ύφεση (λίγο πάνω όμως, δύσκολο να αποτυπωθεί στην δυτική μουσική)) πχ στα Μοιρολόγια.
    Είναι στόχος για τα επόμενα χρόνια αυτές οι κλίμακες btw χαχαχα!
    Αυτό που περιγράφεις λέγεται μαλακή ή σκληρή ύφεση και όντως είναι αναλόγα την περιοχή ή πιο σωστά τον παίκτη μιας και αν πεις σε δυο μουσικούς να παίξουν μια ύφεση με 3 κόμματα σίγουρα θα ακούσουμε διαφορετικές προσεγγίσεις(εκτός απο κανονιέριδες).....είναι όμως συμπεριφορά του ράστ, όχι ionian-majore!
    ***Είσαι σίγουρος ότι είναι η δεύτερη αλλοιωμένη στον ραστ και όχι η τρίτη??
    Τέλος πάντων ψίλοι στ'αχυρα, εύχομαι να πάει καλά το βιβλίο σου και μπράβο για την ενασχόληση σου με το αντικείμενο!
  • #8 από James Basdanis στις 11 Sep 2018
  • Ναι ο Ραστ είναι Ionian άνοδο και Mixolydian κάθοδο...για αυτό το είπα!  ;D
    Να 'σαι καλά talfarlow! Από εμένα έφυγε...τώρα (το βιβλίο) ας πάρει τον δρόμο του...χαχαχα!!!
  • #9 από talfarlow στις 11 Sep 2018
  • Ναι ο Ραστ είναι Ionian άνοδο και Mixolydian κάθοδο...για αυτό το είπα!  ;D

    Θα διαφωνήσω και σε αυτό(στην κάθοδο γίνεται "μινόρε" και στις δυο περιπτώσεις με αλλοιωμένη την τρίτη, π.χ ρε ραστ-η F# είναι ελλατωμένη κάποια μόρια..1-3)... και στην δεύτερη αλλοιωμένη στο ραστ που αναφέρεις πιο πρίν(διαφωνώ) ...Προτιμώ τη διατύπωση που έκανες προηγουμένος. οτι είναι δύσκολο να αποδωθεί στην δυτική μουσική..
    Όμως μην ξεχνάμε οτι το βιβλίο σου είναι ουσιαστικά προσπάθεια αποτύπωσης στην κιθάρα, και ως τέτοιο ελπίζω να δικαιωθεί η προσπάθειά σου..
  • #10 από panixgr στις 11 Sep 2018
  • Καλησπέρα παιδιά! έχει τους πιο γνωστούς "δρόμους" σε τροπική ανάλυση (Jazz modal theory), οπως και τους Ραστ και Χουσεινη (Ματζορε και μινορε δλδ με διαφορετική ανοδο και κάθοδο).
    Τα ηπειρώτικα που τα έχω μια αγάπη, καθώς αν και Βολιώτης μένω 14 χρόνια στα Γιάννενα, έχω ξεκινήσει κάποιες αναλύσεις αλλα δεν τις έχω τελειοποιήσει...καθώς απο περιοχή σε περιοχή αλλάζουν οι αλλοιώσεις.
    Πάντως σαν τρόπο πέρα από την Πεντατονία χρησιμοποιούν αρκετά τον Ματζόρε (Ionian Mode με περάσματα πολλές φορές απο την 2η με ύφεση (λίγο πάνω όμως, δύσκολο να αποτυπωθεί στην δυτική μουσική)) πχ στα Μοιρολόγια.
    Είναι στόχος για τα επόμενα χρόνια αυτές οι κλίμακες btw χαχαχα!
    Σε ευχαριστω για την απάντηση σου φίλε μου!Βολιώτικα και Γιαννιώτικα βλέπεις τρελές διαφορες? Η Θεσσαλική μουσική μου κάνει λίγο και προς Ρούμελη, Αιτωλοακαρνανία, Αρτα, αλλα και σε πολλά Βλάχικα (Βασιλαρχόντισα).
    ΥΓ
    μπας και μου είχες πουλήσει παλιά ένα Dimarzio HS-3?
  • #11 από James Basdanis στις 11 Sep 2018

  • @talfarlow

    Δεκτή η άποψη! και ευχαριστώ για τις αναλύσεις...βοηθάνε πολύ!

    @panixgr
    Δεν είχα ποτέ Dimarzio στη ζωή μου (οπότε μάλλον όχι χαχα)
    Όσο για τα βολιώτικα θα πω οτι φέρνουν περισσότερο στα νησιώτικα, ενώ τα λοιπά θεσσαλικά θυμίζουν αρκετά Στερεά Ελλάδα και τα Βλαχικα (αλλα δεν εχω εμβαθύνει ακόμα, περισσότερο με την δυτικοποίηση των μακαμ και των δρόμων εχω ασχοληθεί.
  • #12 από talfarlow στις 11 Sep 2018

  • @talfarlow

    Δεκτή η άποψη! και ευχαριστώ για τις αναλύσεις...βοηθάνε πολύ!

    @panixgr
    Δεν είχα ποτέ Dimarzio στη ζωή μου (οπότε μάλλον όχι χαχα)
    Όσο για τα βολιώτικα θα πω οτι φέρνουν περισσότερο στα νησιώτικα, ενώ τα λοιπά θεσσαλικά θυμίζουν αρκετά Στερεά Ελλάδα και τα Βλαχικα (αλλα δεν εχω εμβαθύνει ακόμα, περισσότερο με την δυτικοποίηση των μακαμ και των δρόμων εχω ασχοληθεί.
    Παρακαλώ φίλε μου..
    +1 για τα βολιώτικα που αναφέρεις
  • #13 από panixgr στις 11 Sep 2018
  • Η βασιλαρχόντισσα( κομματάρα παρεμπιπτόντως) είναι δρόμος νικρίζ.
    googlαρα τι εστι νικριζ, οι νότες μοιάζουν, ο ρυθμος όχι και τόσο,  αυτοί οι όροι (νικριζ, κτλ) στους χερσαίους Ελλαδίτες δεν λένε πολλά (νομίζω οτι αυτα εισήχθησαν στην μετα-1922 εποχή). Η συγκεκριμένη κλίμακα στις βορειο-ανατολικές/Σλαβικές χώρες είναι πολύ διαδεδομένη.  Εδω Σλαβικό Μαρσ απο Τσαϊκόφσκι, η εισαγωγή βασίζεται στις ίδιες νότες, αν δεν κάνω λάθος.
    ! No longer available
  • #14 από panixgr στις 11 Sep 2018
  • ...
  • #15 από bironi στις 11 Sep 2018
  • Η βασιλαρχόντισσα( κομματάρα παρεμπιπτόντως) είναι δρόμος νικρίζ.
    googlαρα τι εστι νικριζ
    ναι αλλά αν σου έλεγα όμως ο τέταρτος τρόπος της αρμονικής μινόρε θα το καταλάβαινες αμέσως, δε θα χρειαζόσουν γκουγκλάρισμα. Έλεος πια με όλα αυτά τα ανατολίτικα ονόματα.  ;D
  • #16 από talfarlow στις 11 Sep 2018
  • Η βασιλαρχόντισσα( κομματάρα παρεμπιπτόντως) είναι δρόμος νικρίζ.
    googlαρα τι εστι νικριζ, οι νότες μοιάζουν, ο ρυθμος όχι και τόσο,  αυτοί οι όροι (νικριζ, κτλ) στους χερσαίους Ελλαδίτες δεν λένε πολλά (νομίζω οτι αυτα εισήχθησαν στην μετα-1922 εποχή).
    Όχι κάνεις λάθος..η ορολογία αυτή στους δρόμους υπάρχει αιώνες...για τις ονομασίες συμφωνώ..δε πα να το λέτε και φέτα...τα διαστήματα με ενδιαφέρουν και όχι αν το λένε κωστα ή μητσο.
    Αν έχεις αμφιβολίες, πήγαινε και ρώτα εναν ψάλτη εκει κοντα που μένεις και θα σου πει ακριβώς για τον αν αυτός ο δρόμος(νικρίζ-σουζινακ-ήχος πλάγιος του Δ) ήρθε μετα το 1922 ή αν υπάρχει τουλάχιστον απο το 1000 μχ.στην βυζαντινή..επειτα στην δημοτική μουσική, σε όλες τις περιοχες της ελλάδας..
  • #17 από talfarlow στις 11 Sep 2018
  • Η βασιλαρχόντισσα( κομματάρα παρεμπιπτόντως) είναι δρόμος νικρίζ.
    googlαρα τι εστι νικριζ
    ναι αλλά αν σου έλεγα όμως ο τέταρτος τρόπος της αρμονικής μινόρε θα το καταλάβαινες αμέσως, δε θα χρειαζόσουν γκουγκλάρισμα. Έλεος πια με όλα αυτά τα ανατολίτικα ονόματα.  ;D
    Για ποιά ανατολίτικα ονόματα αναφερεσαι? ο δρόμος νικρίζ υπάρχει εδω και αιώνες καταγεγραμένος σε πάρα πολλές χωρες της μεσογείου μια εκ των οποίων είμαστε κι εμείς.Πολυ πρίν καν υπάρξει η αρμονική μινόρε και οι βαθμίδες της.Πριν καν υπάρξει πολυφωνική μουσική για την ακρίβεια...Και όχι δεν είναι το ίδιο ο νικρίζ με την τεταρτη βαθμίδα της αρμονικης μινόρε..η διαφορα?οι αλλοιώσεις...Καλό θα είναι να κάνουμε διαχωρισμούς οταν μιλάμε για παραδοσικούς δρόμους και σύγχρονους δυτικούς...
  • #18 από bironi στις 11 Sep 2018
  • Για ποιά ανατολίτικα ονόματα αναφερεσαι? ο δρόμος νικρίζ υπάρχει εδω και αιώνες καταγεγραμένος σε πάρα πολλές χωρες της μεσογείου μια εκ των οποίων είμαστε κι εμείς.Πολυ πρίν καν υπάρξει η αρμονική μινόρε και οι βαθμίδες της.Πριν καν υπάρξει πολυφωνική μουσική για την ακρίβεια...
    Δεν πειράζει, εγώ θα συνεχίσω να σκέφτομαι με ορισμούς και ονομασίες ωδείου και ας είναι και μεταγενέστεροι. Εκεί θα τα χαλάσουμε τώρα? ο καθένας όπως βολεύεται  :P
  • #19 από talfarlow στις 12 Sep 2018
  • Για ποιά ανατολίτικα ονόματα αναφερεσαι? ο δρόμος νικρίζ υπάρχει εδω και αιώνες καταγεγραμένος σε πάρα πολλές χωρες της μεσογείου μια εκ των οποίων είμαστε κι εμείς.Πολυ πρίν καν υπάρξει η αρμονική μινόρε και οι βαθμίδες της.Πριν καν υπάρξει πολυφωνική μουσική για την ακρίβεια...
    Δεν πειράζει, εγώ θα συνεχίσω να σκέφτομαι με ορισμούς και ονομασίες ωδείου και ας είναι και μεταγενέστεροι. Εκεί θα τα χαλάσουμε τώρα? ο καθένας όπως βολεύεται  :P
    έλα ντε, λες και δεν έχουμε άλλα πιο σοβαρα να διαφωνήσουμε..Υπάρχουν πάντως και ωδειά και σχολες παραδοσιακής μουσικής..γ'αυτό ειπα ας τηρούμε τους διαχωρισμούς, να μην μπλέκουμε σε ανούσιες διαφωνείες..Πάντως πρόσεχε, αν πας να παίξεις καμιά βασιλαρχόντiσσα, μην σου ξεφύγει και πεις για αρμονικη μινόρε και βαθμίδες γιατι υπάρχουν και πολλοί είρωνες ξερόλες που ψάχνουν αφορμές..
  • #20 από bironi στις 12 Sep 2018
  • γιατι υπάρχουν και πολλοί είρωνες ξερόλες που ψάχνουν αφορμές..
    Υπάρχουν κι άλλοι εκτός από μένα? δεν το ήξερα. Να τους βρω να κάνουμε έναν πολιτιστικό σύλλογο  8)
  • #21 από talfarlow στις 12 Sep 2018
  • γιατι υπάρχουν και πολλοί είρωνες ξερόλες που ψάχνουν αφορμές..
    Υπάρχουν κι άλλοι εκτός από μένα? δεν το ήξερα. Να τους βρω να κάνουμε έναν πολιτιστικό σύλλογο  8)
    χαχαχαχ..εε καλά..εγώ το εννοούσα κυριολεκτικά για τον χώρο των παραδοσιακών μουσικών και εσύ το πήρες σαν μπηκτή..καμία σχέση...Δεν εννοώ ΚΑΝΕΝΑΝ στο παρόν νήμα!
  • #22 από Πέτροc στις 12 Sep 2018
  • ναι αλλά αν σου έλεγα όμως ο τέταρτος τρόπος της αρμονικής μινόρε θα το καταλάβαινες αμέσως, δε θα χρειαζόσουν γκουγκλάρισμα. Έλεος πια με όλα αυτά τα ανατολίτικα ονόματα.  ;D
    Ο τρόπος Νικρίζ είναι :  2-1-3-1- 2-2-1    (Τ-Η-3Η-Η-Τ-Τ-Η )
     Η Αρμονική μινόρε είναι :   2-1-2-2-1-3-1  (Τ-Η-Τ-Τ-Η-3Η-Η ) 
     Αν ξεκινήσεις από την τετάρτη της Αρμονικής μινόρε ΔΕΝ βρίσκεις τη Νικρίζ ...

    Ο Τέτερτος τρόπος της Αρμονικής μινόρε τι είναι ;  (ποιά είναι τα διαστήματά του δηλαδη)

    /Πέτροc  8)
  • #23 από talfarlow στις 12 Sep 2018
  • Η βασιλαρχόντισσα( κομματάρα παρεμπιπτόντως) είναι δρόμος νικρίζ.
    googlαρα τι εστι νικριζ
      Έλεος πια με όλα αυτά τα ανατολίτικα ονόματα.  ;D
    +1 edit: όπως ιωνικός φρυγικός αιολικός λυδικός μυξολιδικός λοκρικός?
  • #24 από bironi στις 12 Sep 2018
  • Ο τρόπος Νικρίζ είναι :  2-1-3-1- 2-2-1    (Τ-Η-3Η-Η-Τ-Τ-Η )
     Η Αρμονική μινόρε είναι :   2-1-2-2-1-3-1  (Τ-Η-Τ-Τ-Η-3Η-Η ) 
     Αν ξεκινήσεις από την τετάρτη της Αρμονικής μινόρε ΔΕΝ βρίσκεις τη Νικρίζ ...

    Ο Τέτερτος τρόπος της Αρμονικής μινόρε τι είναι ;  (ποιά είναι τα διαστήματά του δηλαδη)

    /Πέτροc  8)
    Αδερφέ επειδή εγώ δεν έχω όρεξη να κάτσω να μάθω όλα τα περίεργα ονόματα που έχουν δώσει κάποιοι σε τρόπους κλιμάκων, που ενίοτε υποθέτω συμπίπτουν και μεταξύ τους δηλαδή η ίδια κλίμακα ή ο τρόπος της να έχουν διαφορετικό όνομα, το πρώτα αποτελέσματα που βρήκα στο Γόογλε ήταν  2131212 το οποίο είναι ο 4ος τρόπος της αρμονικής μινόρε

    http://rebetiko.sealabs.net/mediawiki/index.php/Νικρίζ

    Αν δεν ξέρεις τι είναι ο Τέταρτος τρόπος της αρμονικής μινόρε και τα διαστήματά του μπορείς να γραφτείς σε ένα ωδείο να στα μάθουν.

    Υ.Γ. Θες να κάνουμε μαζί έναν πολιτιστικό σύλλογο?
  • #25 από James Basdanis στις 12 Sep 2018
  • "Ειρήνη υμίν!!!"
    Προσωπικά την Nycriz την ονομάζω Dorian #4 σε μεταγραφή πάντα για τη δυτική μουσική και με βάση/οδηγό την θεωρία των Jazz Modes (Major scale based) του Berklee (Bright - Dark)!!!
Σελίδες: