Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Θέματα - STEFANOS604

Σελίδες: 1 2 3 [4] 5 6
76
 Στη διεύθυνση αυτή θα βρείτε περισσότερα από 150 μουσικά παιχνίδια παιχνίδια και quiz σε πολλά όργανα για ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ και τα επίπεδα μόρφωσης και μάλιστα με εικόνες και ήχους και τα οποία είναι ΑΜΕΣΑ εκτελεστέα:

και εδώ λογισμικά για όλα τα όργανα:
 
 

77

Εισαγωγή:
Νότες Ταστιέρας


Είναι θέμα πρακτικής εξάσκησης η εκμάθηση της. Βέβαια και να μάθει κανείς όλες τις νότες δεν λύνει το πρόβλημα με τις συγχορδίες και το σολάρισμα σ’ αυτές αλλά σίγουρα θα βοηθήσει πολύ.
Εδώ ένα on Line πρόγραμμα εκμάθησης ταστιέρας κιθάρας – πιστεύω σπουδαίο βοήθημα για τον αρχάριο - που σ’ εκπαιδεύει να μάθεις σιγά – σιγά τις νότες της ταστιέρας ορίζοντας εσύ πόσα τάστα θέλεις κάθε φορά .
Το πρόγραμμα αυτό είναι  μια καλή  μέθοδος να μάθετε υπό τύπο ερωτήσεων , υποσυνείδητα και με επανάληψη , τις νότες μέχρι το 12ο τάστο και ειδικά τις νότες στην 6η και 5η χορδή γιατί σ’ αυτές τις δύο  ‘’πιάνονται’’ σχεδόν τα περισσότερα ακόρντα.
 
Μετακινούμενα Ακόρντα (movable chords)
Είναι εύκολο να παίξουμε μια μεγάλη ποικιλία ακόρντων τα οποία να ανεβοκατεβαίνουν την ταστιέρα ( να γιατί λέγονται ‘movable’ ).
Οι πιο βασικοί τύποι μετακινούμενων ακόρντων στην ταστιέρα είναι:
  • τα μπαρέ (barre) που χρησιμοποιούνται σε κιθάρα με το standard κούρδισμα (EADGBE) και
  • τα ακόρντα 5ης (Power Chords). Εδώ απλά να πούμε ότι τα ακόρντα 5ης χρησιμοποιούνται για ανεβοκατέβασμα της ταστιέρας με υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα και είναι έντονη η παρουσία τους στο μουσικό στυλ Metal/Rock.

Όταν παίζεις κιθάρα όρθιος τότε το ‘’πιάσιμο’’ με μπαρέ είναι και πιο εύκολο και πιο ξεκούραστο.
Ακόρντα barre
 
Τα ακόρντα (ή ακομπανιαμέντα ή συγχορδίες ή chords) Barre ή bar chords λέγονται έτσι διότι ο δείκτης του χεριού χρησιμοποιείται σαν μπάρα που ‘πιάνει’ ΟΛΕΣ τις χορδές. Όταν γίνεται το μπαρέ τότε το δάκτυλο σου αντικαθιστά τον πλαστικό ζυγό (nut) –το ‘μηδενικό’ τάστο.

 Τα shapes των ακόρντων που αναφέρονται  παρακάτω είναι τα πιο κοινά και δημοφιλή, όμως θα βρεις κάποτε που θα έχεις χρόνο, και πολλά άλλα shapes όπου πιάνουμε δυο ή μόνο τρεις χορδές και τους δίνεται συνήθως ο όρος ημι-μπαρέ ή πχ miniature version of the full version (πχ το F ΕΔΩ : πιάνεται με 12 διαφορετικούς τρόπους – full & miniature).
 
 Όμως ο σωστός ορισμός για barre θα ήταν : ‘’ο δείκτης ή και άλλο δάκτυλο/δάκτυλα σε μερικές ή όλες τις χορδές’’. Απλά η πλειονότητα των κιθαριστών τα πλέον δημοφιλή αυτά ακόρντα τα εκτελεί με το δείκτη σ’ όλες τις χορδές και ο δείκτης γίνεται ο μετακινούμενος ‘’ζυγός’’ επιτρέποντας στα υπόλοιπα 3 δάκτυκα να παίζουν shapes ανοικτών ακόρντων.
 
Εγώ απλά για ευκολία και διευκόλυνση των αρχαρίων συνδύασα στον ορισμό  το δείκτη με  το capo που ‘πιάνει’ όλες τις χορδές αντικαθιστώντας  τα barre. ( …Barre chords are chords that involve using one finger, usually your first finger, to press all the strings down at once on a single fret. Barring turns your first finger into a movable capo. You can then use your remaining three fingers to play open chord shapes, but in any position on the fretboard.. ΕΔΩ:….)
 
Επαναλαμβάνω ότι η αναφορά μου στον πρώτο ορισμό αφορά  στα 3 αυτά δημοφιλή (υπάρχουν και πολλά άλλα ακόρντα με μπαρέ στις 2 , 3 ή 4 χορδές και με το μπάσο όχι μόνο στην 5η ή 6η χορδή , δεν τα περιγράφω όμως για να αποφευχθεί τυχόν σύγχυση - ίσως σε μελλοντικό άρθρο) μπαρέ που είναι δημοφιλή γιατί η εκμάθηση τους θεωρείται πιο εύκολη από άλλα μεμονωμένα shapes.
 
 



Τα κυριότερα τρία στυλ barre (barre shapes) κιθάρας είναι:
       1.       Αυτό που λαμβάνεται από τους δακτυλισμούς του ανοικτού ακόρντου Ε. Αυτό το στυλ του ακόρντου χρησιμοποιεί για μπάσα νότα αυτή επί της 6ης χορδής Ε και αρπίζονται ΟΛΕΣ οι χορδές.


Αυτό που λαμβάνεται από τους δακτυλισμούς του ανοικτού ακόρντου Α. Αυτό το στυλ του ακόρντου χρησιμοποιεί για μπάσα νότα αυτή επί της 5ης  χορδής Α και αρπίζονται ΟΛΕΣ οι χορδές εκτός από την 6η χορδή Ε.


     3.Αυτό που λαμβάνεται από τους δακτυλισμούς του ακόρντου C. Αυτό το στυλ του ακόρντου χρησιμοποιεί για μπάσα νότα πάλι αυτή επί της 5ης  χορδής A και αρπίζονται ΟΛΕΣ οι χορδές εκτός από την 6η χορδή Ε. Εδώ παρ ‘ όλο που τοbarre γίνεται με το δείκτη η μπάσα νότα είναι αυτή που πιάνεται με το μικρό δακτυλάκι.



Επιλογή στυλ ακόρντου
Είναι στη δική σας επιλογή αν θα  επιλέξετε το ίδιο ακόρντο είτε από το Ε στυλ είτε από το Α στυλ είτε από το Cστυλ.
Όλα είναι παραδεκτά αν και το C στυλ είναι λίγο πιο δύσκολο από τα άλλα. 
Συνδυασμός των ακόρντων όλων των μορφών


Το Chord progression για το D χιτζάζ είναι κυρίως το: D – Eb – Cm – Gm – Eb – D
Εδώ λοιπόν συμφέρει ο συνδυασμός και των 3 μορφών. Δηλαδή:
·Το ακόρντο D με το C στυλ
·Το ακόρντο Eb  επίσης με το C στυλ
·Το ακόρντο Cm με το Α στυλ για μινόρε
·Το ακόρντο  Gm  με το Ε στυλ για μινόρε

Δείτε εδώ το video μου με αυτό το συνδυασμό και των 3 μορφών:
https://www.youtube.com/watch?v=cU_4HXJhNK0

Εξάσκηση με οπτικοακουστικό σύστημα για άμεσα αποτελέσματα:
Με τις παραπάνω πολύ καλές φωτογραφίες που πάρθηκαν απ’ αυτή την ιστοσελίδα  και με το: hord finder software:  http://chordfind.com/ που σου δείχνει στο (variations) όλες τις θέσεις στην ταστιέρα που μπορείς να ‘’πιάσεις’’ το ίδιο ακόρντο αλλά το σπουδαιότερο είναι ότι συνοδεύεται και με ηχητικό σε midi.
 
 
Οπότε είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για εκμάθηση των ακόρντων ανοικτών και barre όχι μόνο των Ματζόρε , Μινόρε , Εβδόμης αλλά και των Sus 2 και Sus 4.




Εδώ ένα πολύ καλό άρθρο και ένα πολύ καλό video  στα ελληνικά με συμβουλές για πρόληψη  και  θεραπεία της τενοντίτιδας.

Σημείωση: Οι αγγλικοί όροι δίδονται απλά για να σας βοηθήσουν να κάνετε googling για περισσότερες πληροφορίες

78
 Ένα άρθρο με τίτλο : ‘’Συστήματα στις κιθάρες σήμερα ΄΄το οποίο  δεν θα σας μάθει κάποια τεχνική παιξίματος κιθάρας  αλλά θα σας δώσει μερικές βασικές εγκυκλοπαιδικές γνώσεις  και όρους για την επικοινωνία  και καλύτερη συνεννόηση με άλλους κιθαρίστες .ΕΔΩ:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3619

79
Σε πολλά tread – όπως το :http://forum.kithara.gr/index.php?topic=84021.0
που έχουν σχέση με τη φυσαρμόνικα χρησιμοποιώ τον όρο ‘’κλειδί ‘’ για την ‘’τονικότητα’’ αλλά το αναλύω ότι στο κείμενο η λέξη κλειδί (key) αναφέρεται στην τονικότητα και όχι στο γνώμονα (Clef) .
Eξηγώ τον λόγο ότι αναφέρομαι στους αρχάριους παίχτες που δυστυχώς επειδή η Ελλάδα πχ δεν παράγει φυσαρμόνικες ή τρομπέτες …. όταν αγοράζουν κάποιο απʼ αυτά τα όργανα το φυλλάδιο λέει πχ : Bb Key trumpet  ή Abm Key harmonica και θα πρέπει να το μεταφράζουν σαν  ʽʼτρομπέτα τονικότητας Bbʼʼ….ή ‘’Φυσαρμόνικα τονικότητας Abm’’.
Βέβαια ο όρος key στην αγγλική μουσική ορολογία σημαίνει τον τόνο (ή την κλίμακα) ενός κομματιούόμως στο διαδίκτυο  βλέπουμε μερικές φορές το key να μεταφράζεται «κλειδί» αντί για «τονικότητα».
Tουλάχιστον δεν το έκανα ασυνείδητα γιατί ‘μουσικός΄από μικρό παιδί δεν θα περιέγραφα  ποτέ πχ ‘’Φυσαρμόνικα σε κλειδί του D , E , A , B ‘’  ή ‘’Φυσαρμόνικα σε κλειδί Cm ,Am ……φυσικό ή αρμονικό ‘’ ή πιο πρόσφατα ‘’Φυσαρμόνικα σε κλειδί C, D …Hitzaz ή Ousak’’ εννοώντας ως key = clef = Γνώμονας = κλειδί .
Αφορμή για το παρών  thread  δεν το κάνω για να απολογηθώ αν από κάποιους θεωρηθεί μαργαριτάρι ή παραπληροφόρηση αλλά για να δείξω ότι και οι επαγγελματίες συγγραφείς κάνουν λάθη και συγχύσεις πόσο μάλλον οι ερασιτέχνες. Το θέμα είναι με τη συμβολή τους να λύνονται.
 
 
Τα ανωτέρω τα αναφέρω σαν εισαγωγή για να μπω στο κυρίως θέμα:
''Μαργαριτάρια σε Εγκυκλοπαίδειες – Μουσικά Βιβλία''
 Πρόσφατα αγόρασα και διαβάζω την 10-τομη ‘’Eγκυκλοπαίδεια Παγκόσμιας Mουσικής – εκδόσεις Αλκυών", κι έρχομαι να τα βάλω με τους ανειδίκευτους 'μεταφραστές'!!! ή τους πιθανόν κακοπληρωμένους μεταφραστές.
Εννοώ ότι αν ο εκδότης τσιγκουνεύεται να πληρώσει επαγγελματίες μεταφραστές τότε σίγουρα εκδίδονται τέτοια βιβλία με μαργαριτάρια.
Βέβαια το βιβλίο ασχολείται κυρίως με τη βιογραφία όλων των παγκοσμίως γνωστών μουσικών και ως προς αυτό το σημείο ΕΓΩ το θεωρώ αξιόλογο.
Βέβαια τα μαργαριτάρια υπάρχουν και σκέπτομαι:
 
  • ''είναι δυνατόν να εκδίδεται ένα μουσικό βιβλίο ή πόσο μάλλον "μουσική εγκυκλοπαίδεια" και ο εκδοτικός οίκος να μην έχει αναθέσει την επιμέλεια σε κάποιον καλό μουσικό;
  • ή τουλάχιστον αφού εκδόθηκε να μη εκδόσει ένα τεύχος με ‘παροράματα’;
Φαίνεται και για άλλη μια φορά ότι και οι επαγγελματίες συγγραφείς κάνουν λάθη και συγχύσεις πόσο μάλλον οι ερασιτέχνες. Το θέμα είναι με τη συμβολή τους να λύνονται.
Για να μη κουράσω θα σταχυολογήσω μερικά τέτοια μαργαριτάρια:
 
  • Τέλεια πέμπτη ή τέλεια τρίτη  ,όπου το ‘perfect’ το ερμήνευσαν σαν τέλειο ενώ στην ελληνική ορολογία είναι ‘’καθαρή’’.
  • Τα ‘’Ερείπια των Αθηνών του Μπετόβεν ‘μεταφράζονται σαν  «χαλάσματα της Αθήνας»
  • Το ‘’αυξημένο και ελαττωμένο’’ σαν  ‘’υπερβαίνον και μειωμένο΄΄
  •   Το ‘’συγκερασμένη ‘’ σαν ‘’ήπια’’
  •    
  •  
Επίσης πρόσφατα αγόρασα και διαβάζω ένα ωραίο βιβλίο, 487σελίδων, με τίτλο « Η ΜΟΥΣΙΚΗ στην ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ » της Κατερίνας Παπαοικονόμου-Κηπουργού καθηγήτριας πιάνου στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών.
 Όταν έφθασα στη σελίδα 66 αναφέρει επί λέξει: ʽʼΤο διάστημα της τρίτης μικρής (με λόγο 32/27) το ονόμαζαν οι αρχαίοι Έλληνες) τριημιτόνιο, όπως και σήμεραʼʼ.
 Δείτε και τον συνημμένο πίνακα της σελίδας 67 του βιβλίου όπου δίνει τα ονόματα των διαστημάτων τότε και σήμερα….
https://www.box.com/s/f002986cf98169af58ec
Πάντως το όνομα ΚΗΠΟΥΡΓΟΥ πρέπει να είναι βαρυσήμαντο.
 Δείτε το βιογραφικό της εδώ: http://argolikivivliothiki.gr/2011/0...7%CE%BD%CE%B1/
 
Η διαφορά με τα δύο ανωτέρω παραδείγματα  είναι ότι εγώ ο ερασιτέχνης –αν η μετάφραση του key από μέρους μου δεν έγινε κατανοητή από μερικούς- η κυρία  ή οι εκδόσεις ‘Αλκυών’ θα έπρεπε τουλάχιστον να βγάλουν τεύχος με  ʽʼπαροράματαʼʼ έστω για την επόμενη έκδοση και όπου έχουν κάνει λάθος να ζητήσουν τουλάχιστον συγγνώμη.
 
Τα ερωτήματα που θέτω στα μέλη του ‘’Το Στέκι των Κιθαρωδών’’ είναι:
1.    Ένας ερασιτέχνης όταν βλέπει τέτοια βιογραφικά με τέτοιες σπουδές και βραβεία να μην αγοράσει τέτοια βιβλία ????
2.    Ο γονιός που δεν μπορεί να ελέγξει το ποιόν του βιβλίου, ούτε βέβαια μπορεί να φανταστεί ότι είναι δυνατόν να υπάρχουν σε εγκυκλοπαίδεια τέτοια μαργαριτάρια , παρασύρεται μόνο από τον όρο εγκυκλοπαίδεια ή από την εξωτερική εμφάνιση;;
3.    Μήπως θα πρέπει να προτιμάται μόνο η  έκδοση του πρωτότυπου;
4.    Μήπως θα πρέπει να επιβραβεύονται  μόνο σοβαροί ελληνικοί εκδοτικοί οίκοι και ποιος θα μας τους υποδείξει;
5.    Κρίνεται ένας εκδοτικός οίκος μόνο από ένα ‘ατυχές’ βιβλίο;
6.    Τέτοια βιβλία – εγκυκλοπαίδειες καθίστανται πλήρως άχρηστα έστω με μικρά , μεσαία, ή μεγάλα  λάθη ή αφού είμαστε γνώστες τέτοιων λημμάτων τους συγχωρούμε τέτοια ανομήματα ή αντίθετα τα θεωρούμε και  επιβλαβή;
7.    Έχει λόγο το  Iνστιτούτο Προστασίας Kαταναλωτών και για τα βιβλία; ή ποιος άλλος θα μπορούσε να τα ‘αποσύρει’ από την κυκλοφορία;
8.     
Να τονίσω ότι η γκρίνια για τις κακές μεταφράσεις των 2 ανωτέρω βιβλίων δεν γίνεται για  να αισθανθώ καλύτερα και ότι εγώ σαν συντάκτης μερικών threads  που έχουν κάποια μεγάλη όπως φαίνεται αναγνωσιμότητα δεν έχω κάνει  τέτοια λάθη αλλά η καταγγελία ίσως συνετίσει τους οίκους να αποφύγουν στο μέλλον παρόμοια λάθη ..
Περιμένω τη γνώμη σας

80
Ένα πολυσέλιδο εκλαϊκευμένο άρθρο που πιστεύω θα βοηθήσει τους ερασιτέχνες που βλέπουν βιβλίο αρμονίας και το βάζουν στο ράφι και ποιος ξέρει ίσως κάποιοι κάποτε το κατεβάσουν απ’ το ράφι , άλλοι αγοράσουν νέες εκδόσεις , άλλοι γραφούν σε Ωδείο, άλλοι  κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα….
 
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3575

81
Πολλές φορές για εκπαιδευτικούς σκοπούς μας είναι απαραίτητη η επανάληψη ενός συγκεκριμένου τμήματος ενός video ή η επανάληψη ολόκληρου του video.
Φορτώστε το:
www.endlessyoutube.com/watch?v=hmnrl0tmd3k
και ακολουθείστε τις οδηγίες:
 

Για να κάνετεloop σ’ ολόκληρο το video:
Γράψτε το video_id (ή βρείτε το με το search και τοποθετείστε το) και κάντε κλίκ στο μπουτόν loop

 
Για να κάνετε loop σ’ ένα τμήμα του video:
Γράψτε το video_id (ή βρείτε το με το search και τοποθετείστε το) , επιλέξτε το χρόνο από το sliderκαι κάντε κλίκ στο μπουτόν partloop
 

82


Λεπτομερής ανάλυση για όλες τις κλίμακες μινόρε & ρεπερτόρια: ΕΔΩ:

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3543
 

83
 Πολυσέλιδο άρθρο με σχεδόν τα πάντα για την κορνέτα – τρομπέτα (ειδικά για τους αρχάριους):
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3515
 
Στέφανος

84
 
Οι παρακάτω γνώσεις - που κανονικά ανήκουν στον κλάδο της αρμονίας - είναι για αρχάριους προχωρημένους (εννοώ αυτούς που έχουν κατανοήσει πλήρως τη στοιχειώδη και βασική θεωρία) και αποτελούν  συνέχεια των παρακάτω 2 θεμάτων που πρέπει να προηγηθούν του νέου θέματος : 1.                  ‘’Στοιχειώδεις γνώσεις Θεωρίας Μουσικής από ερασιτέχνη’’:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=83568.0
2.                  ‘’Βασικές γνώσεις Θεωρίας Μουσικής από ερασιτέχνη’’:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=85485.0


Βασικές γνώσεις αρμονίαςΜ’ αυτά τα λίγα βασικά για την αρμονία άρχισα να καταλαβαίνω τι είναι η μουσική και έκτοτε θεωρώ τον εαυτό μου ‘’μουσικό’’. Φαντάζομαι πως θα αισθανόμουν αν κατείχα το θέμα πλήρως και ήμουν μουσικός.

Οι νότες κάθε μουσικής κλίμακας, έχουν ένα συγκεκριμένο τρόπο διάταξης μέσα στην κλίμακα.
Όταν λέμε διάταξη αναφερόμαστε κυρίως στις ηχητικές αποστάσεις που απέχουν οι νότες αυτές μεταξύ τους.

Σε αυτές τις αποστάσεις οφείλεται το μοναδικό άκουσμα κάθε κλίμακας πχ οι ματζόρε  κυρίως εκφράζουν χαρά , οι μινόρε κυρίως  λύπη οι χιτζάζ κάτι το orientalτο ουσάκ το τσιγγάνικο κ.λπ. Βλέπε άρθρα μου :
 
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3396
 
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3246

Η θέση που κατέχει κάθε φθόγγος στις κλίμακες ονομάζεται "Βαθμίδα". Κάθε βαθμίδα έχει τη δική της ονομασία, όπως:
Οι βαθμίδες μιας κλίμακας συμβολίζονται με λατινική αρίθμηση και ονομάζονται ως εξής:
I (1) ΤΟΝΙΚΗ - II (2) ΕΠΙΤΟΝΙΚΗ - III (3) ΜΕΣΗ - IV (4) ΥΠΟΔΕΣΠΟΖΟΥΣΑ - V (5) ΔΕΣΠΟΖΟΥΣΑ –  VI (6) ΕΠΙΔΕΣΠΟΖΟΥΣΑ - VII (7) ΠΡΟΣΑΓΩΓΕΑΣ.

Κάθε νότα μιας κλίμακας ματζόρε αντιστοιχεί σε έναν αριθμό (1 έως 7).
Η νότα με τον αριθμό 1 είναι πάντα η ΤΟΝΙΚΗ οποιοδήποτε κι αν είναι η τονικότητα.
Έτσι στην τονικότητα του C η ΤΟΝΙΚΗ νότα είναι το C , στην τονικότητα του Εb η ΤΟΝΙΚΗ νότα είναι η Ebκ.ο.κ.

Υπάρχουν 12νότες (12 ημιτόνια- 12 φθογγο) σε μια οκτάβα από τις οποίες μόνο οι 7 νότες φτιάχνουν την Ματζόρε κλίμακα. Δείτε το άρθρο: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3297

Τις 7 νότες που φτιάχνουν  μια κλίμακα (ματζόρε – μινόρε κλπ) τις λέμε διατονικές και την κλίμακα ΔΙΑΤΟΝΙΚΗ , τις δε νότες που δεν υπάρχουν στην κλίμακα τις λέμε χρωματικές.

Έτσι για την C διατονική οι νότες της είναι τα λευκά  πλήκτρα πιάνου τις δε νότες που δεν έχει η C διατονική είναι τα μαύρα πλήκτρα πιάνου.

Στις διατονικές φυσαρμόνικες δεν ισχύει αυτό (γι αυτό και ξέροντας να παίζουμε πχ την C διατονική θα ξέρουμε να παίζουμε και όλες τις υπόλοιπες 11 τονικότητες.) (Βλέπε άρθρο: ‘’Οδηγός φυσαρμόνικας για όλους’’) :
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=2955&sectionID=0

Είδη ΣυγχορδιώνΕπειδή παίζω , ερασιτεχνικά , κιθάρα εδώ και πολλά χρόνια που την έμαθα μόνος με βιβλία και επειδή η κιθάρα είναι όργανο αρμονίας ,οι συγχορδίες (=ακόρντα =ακομπανιαμέντα = chords) στην κιθάρα αποτελούν ιδιαίτερο προσόν ανάμεσα σε άλλα έγχορδα .
Στην κιθάρα οι συγχορδίες πολλές φορές παίζονται με διπλές ή και τριπλές τις ίδιες νότες και αυτός είναι ο λόγος που το άκουσμα τους έχει μια ηχητική μεγαλοπρέπεια.

Δείτε στην παρακάτω φωτογραφία τα βασικά για τον σχηματισμό της τριάδας μιας συγχορδίας.

https://www.box.com/s/uirnjzydajnr97sz7gf9

Δείτε στην παρακάτω φωτογραφία τα βασικά για τη χρήση των 2 αριθμητικών συστημάτων (Ρωμαϊκό και Αραβικό)
https://www.box.com/s/3m8pqb4gn0awil31z1ph

O Προσαγωγέας·                     Προσαγωγέας , είναι η προηγούμενη νότα από την τονική μιας κλίμακας ή η έβδομη βαθμίδα από την προηγούμενη οκτάβα
·                     Ο προσαγωγέας πχ για τις παρακάτω κλίμακες (D-G-C-F) είναι αντίστοιχα: D (C#) - G (F#) - C(B) - F(E)
·                     Προσαγωγέας είναι η έβδομη βαθμίδα (VII) και λέγεται έτσι γιατί “άγει= οδηγεί” προς την τονική.
·                     Πιο λεπτομερέστερα μπορούμε να πούμε ότι η VII βαθμίδα μιας κλίμακας ονομάζεται "προσαγωγέας" όταν απέχει ημιτόνιο από την τονική ενώ όταν απέχει τόνο ονομάζεται "υποτονική".

Δείτε στην παρακάτω φωτογραφία τα βασικά για τις πτώσεις και τον προσαγωγέα:

https://www.box.com/s/vsdx8zr9kd6yqolwfx2h

Δείτε στην παρακάτω φωτογραφία ΟΛΕΣ τις Τρίφωνες και τετράφωνες (με VII) συγχορδίες της κλίμακας C.

https://www.box.com/s/aib4j470q3oellk2b2ba

ΤΕΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ

85
 
Δείτε εδώ το πολυσέλιδο ,με πολλές φωτογραφίες και video , άρθρο :
 
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3492
 
Προτροπή:
Αν είστε γονείς είναι πολύ καλό δώρο μια Χρωματική Φυσαρμόνικα ειδικά αν το παιδί είναι μικρό θα ενθουσιαστεί. Μετά την τρομπέτα είναι το όργανο για την jazz.....

86
Σήμερα θέλησα να βρω τα threads και posts μου που δημοσιεύτηκαν κατά καιρούς στο Kithara.gr , έψαξα αλλά δεν τα κατάφερα.
 
Υπάρχει τρόπος;
 
ή αν δεν υπάρχει μπορεί να δημιουργηθεί ή είναι τεχνικά δύσκολο;;
 
 

87

Αν είστε αρχάριος θα πρότεινα να μελετήσετε προσεκτικά ΟΛΕΣ τις ενότητες και να προηγηθεί το κεφάλαιο ‘’Στοιχειώδεις Γνώσεις Μουσικής Θεωρίας’’ που δημοσιεύτηκε ΕΔΩ: http://forum.kithara.gr/index.php?topic=83568.0


Δείτε στη φωτογραφία εδώ ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα για τη μουσική θεωρία:


https://www.box.com/s/097z7g7fhletue00f2mh


Η σχέση ανάμεσα σε 2 μουσικούς φθόγγους ίδιου ύψους αλλά διαφορετικής ονομασίας (πχ C# - Db     F# - Gb…..) λέγεται εναρμονία.
Στην πράξη ,που ακολουθεί το Συγκερασμένο Σύστημα (Δείτε εδώ λεπτομέρειες) :


  http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3297

Αυτοί οι δύο ήχοι είναι πράγματι ίδιοι, αν και έχουν διαφορετικό όνομα και διαφορετική γραφή. Αυτή η αμφιθυμία χρησιμοποιείται πολύ στα πλαίσια της μετατροπίας. Δηλαδή πράγματι ένας φθόγγος που σε μια κλίμακα έχει ένα ορισμένο όνομα , αν αλλάζει εναρμονία αυτό το όνομα , τότε προσφέρει δυνατότητα προσέγγισης σ’ άλλη κλίμακα και άρα σε άλλη τονικότητα.


Κάθε κλίμακα κατασκευάζεται με συγκεκριμένους φθόγγους που όλοι τους συμπεριλαμβάνονται στη χρωματική κλίμακα.


Κάθε κλίμακα περιλαμβάνεται σ’ ένα διάστημα οκτάβας ( δηλαδή ανάμεσα σε ήχους που ταλαντεύονται σε μια σχέση 1:2) .


Η διατονική κλίμακα αποτελείται από 7 ήχους τοποθετημένους κατά διαστήματα τόνου και ημιτονίου έτσι ώστε να φτιάχνουν για τη Δυτική Μουσική 4 διαφορετικούς τύπους διατονικής κλίμακας :
Την Ματζόρε , την Φυσική Μινόρε  , την Μελωδική Μινόρε και την Αρμονική Μινόρε. (Η Ματζόρε λέγεται στα ελληνικά Μείζων και η Μινόρε Ελάσσων)
Οι 4 αυτοί τύποι διατονικής μπορούν να ξεκινούν από οποιαδήποτε νότα σεβόμενες βέβαια την διαδοχή τόνων και ημιτονίων.


Η χρωματική κλίμακα με 12 νότες-λέγεται χρωματική γιατί περιέχει άπασες τις νότες: Τις φυσικές, με τις διέσεις(#)  και με τις υφέσεις(b) , τοποθετημένες κατά διαστήματα διατονικών και χρωματικών ημιτονίων. Δείτε τη φωτογραφία εδώ:


https://www.box.com/s/6uwz5s6v81ji3v1ftuer





Μεγάλη – Μικρή  ή Ματζόρε – Μινόρε  ή Μείζων - Ελάσσων


Ματζόρε ( από τη λέξη major ) είναι όρος που χρησιμοποιείται όταν αναφερόμαστε σ’ ένα διάστημα σε μια συγχορδία ή σε μια κλίμακα.
Π.χ ένα διάστημα είναι μεγάλο (ματζόρε) όταν σχηματίζεται μ’ ένα χρωματικό ημιτόνιο περισσότερο απ’ ότι το μικρό διάστημα (μινόρε).


Πχ το διάστημα C-E      είναι διάστημα 3ης μεγάλο ενώ
     Το διάστημα C – Eb είναι διάστημα 3ης μικρό

Η συγχορδία λέγεται ματζόρε όταν το διάστημα που χωρίζει την τονική από τη δεύτερη νότα είναι μεγάλο . πχ C-E-G  γιατί το διάστημα C-E είναι μεγάλο.


Η συγχορδία λέγεται μινόρε όταν το διάστημα που χωρίζει την τονική από τη δεύτερη νότα είναι μικρό . πχ C-Eb-G  γιατί το διάστημα C-Eb είναι μικρό.


Η κλίμακα (ή η τονικότητα που στηρίζεται σ’ αυτήν) είναι μείζων όταν ανάμεσα στην τονική βαθμίδα και την Τρίτη , την έκτη και την εβδόμη βαθμίδα τα διαστήματα είναι μεγάλα.
Πχ στην κλίμακα C ματζόρε τα διαστήματα: C-E , C-A , C – B είναι μεγάλα.


Η κλίμακα (ή η τονικότητα που στηρίζεται σ’ αυτήν) είναι ελάσσων όταν ανάμεσα στην τονική βαθμίδα και την Τρίτη και την έκτη βαθμίδα τα διαστήματα είναι μικρά καθώς και σε σχέση με την κατιούσα κίνηση υπάρχει ανάμεσα στην τονική και στην εβδόμη βαθμίδα ένα διάστημα μικρό. Πχ στην κλίμακα Cm μινόρε τα διαστήματα: C-Eb , C-Ab , C – Bb είναι μικρά.




Παρακάτω φαίνεται η λίστα των 12 κλιμάκων ματζόρε


A, B, C#, D, E, F#, G#, A       Bb, C, D, Eb, F, G, A, Bb                B, C#, D#, E, F#, G#, A#, B

C, D, E, F, G, A, B, C               Db, Eb, F, Gb, Ab, Bb, C, Db          D, E, F#, G, A, B, C#, D

Eb, F, G, Ab, Bb, C, D, Eb      E, F#, G#, A, B, C#, D#, E             F, G, A, Bb, C, D, E, F

F#, G#, A#, B, C#, D#, E#, F#     G, A, B, C, D, E, F#, G           Ab, Bb, C, Db, Eb, F, G, Ab




Ο Κύκλος των Πέμπτων και τετάρτων

Ο ‘’Κύκλος των πέμπτων και τετάρτων’’ είναι ένα εύκολο εργαλείο για την οργάνωση των 12 κλιμάκων ματζόρε σ’ αυτό που ονομάζεται ΟΠΛΙΣΜΟΣ.


Ο ΟΠΛΙΣΜΟΣ απλά αναφέρεται στον αριθμό των # και b που έχει μια τονικότητα.


Κάθε κλίμακα ματζόρε έχει τον δικό της οπλισμό.


Ο κύκλος των πέμπτων – που λέγεται και κύκλος των τονικοτήτων- μας βοηθά σε πολλά όπως στην άμεση αναγνώριση των κυρίων 3 ακόρντων (αριστερόστροφα και δεξιόστροφα της τονικότητας που θέλουμε να βρούμε τα ακόρντα)  που παίζουμε σ’ ένα τραγούδι.


Πχ  του C είναι αριστερά το F και δεξιά το G. Ομοίως του Bb είναι  Eb και  F.
Επίσης οι τονικότητες του κύκλου κινούνται κατά Καθαρή 5η  δεξιόστροφα και κατά καθαρή 4η αριστερόστροφα.
 Πχ από το C πάμε στο G. Και από το C στο F.


Δείτε τη φωτογραφία εδώ:




https://www.box.com/s/z2n5tirkryaq67i04uqu




ή Δείτε τη φωτογραφία εδώ:

http://www.box.net/shared/bn70yllj5iuxk0j4d0sg




Συνεχίζεται....

88
 Δείτε μεγαλείο ψυχής και θέλησης...

 

89
Φυσαρμόνικα για Blues
Μόλις δημοσιεύτηκε το άρθρο ‘Blues και Φυσαρμόνικα Β μέρος’’ ΕΔΩ:
σε συνδυασμό δε με τα άρθρα που διαπραγματεύονται:
·         Blues και Φυσαρμόνικα Α μέρος ‘’ ΕΔΩ:
·         ’Θεωρητικά για Πεντατονικές & Blues Κλίμακες ‘’ ΕΔΩ:
·         ‘’Ειδικές  Φυσαρμόνικες για Blues’’ ΕΔΩ:
·         ‘’Ειδικά μικρόφωνα για blues με φυσαρμόνικα ‘’ ΕΔΩ:
·         Video  για 12 – μετρο ΕΔΩ:
 
πιστεύω ότι θα αποτελέσουν  ένα ‘’Οδηγό Φυσαρμόνικας για Blues’’ , ένα ‘Harmonica Blues  Reference Data ‘’ και με τις δικές σας παρατηρήσεις ελπίζω το άρθρο να βελτιωθεί περαιτέρω.

90
 
Κάνοντας Googling για ορισμό του τριημιτονίου στη θεωρία της μουσικής βρίσκεις:
"Δύο συνεχείς νότες που απέχουν μεταξύ τους τρία ημιτόνια - η απόσταση αυτή ονομάζεται τριημιτόνιο".
Όταν όμως αναφερόμαστε σε πεντατονικές: ΕΔΩ: ματζόρε ή μινόρε –αφού αυτές δεν έχουν ημιτόνια-το διάστημα των 3 ημιτονίων  (οι ξένοι το λένε m3 = 3η μικρή) μπορούμε να το πούμε τριημιτόνιο ή είναι λάθος?? Εννοώ είναι θεωρητικό λάθος να ονομάζεται η 3η μικρή τριημιτόνιο???
Είναι δηλαδή διάστημα 2ης   αυξημένο (Π.χ. C-D#) ή διάστημα 3ης  μικρό (Π.χ. Ε-G) ???

91
 Μικροφωνικές Συσκευές κυρίως Φυσαρμόνικας
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3418
Αυτό το άρθρο – σαν Ηλεκτρονικός Μηχανικός που είναι το επάγγελμα μου- πιστεύω θα βοηθήσει πολλούς.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία

Στέφανος

92
Η μουσική δεν διδάσκεται ,διδάσκει
Αυτή είναι μια φιλοσοφική έκφραση των αρχαίων Ελλήνων που κάπου την είχα συναντήσει σαν ‘υπογραφή’ στο προφίλ κάποιου μέλους.
Θα επιθυμούσα μια πιο εμπεριστατωμένη ανάλυση  από μουσικούς επαγγελματίες αλλά και απόψεις απλών επισκεπτών.
Η δική μου άποψη:
Πιστεύω ότι στις μέρες μας ο άνθρωπος καταναλώνει "μουσική", αφού η εξάπλωση της μέσω των ΜΜΕ, έχει φτάσει σε απόλυτα όρια.
Έχουμε μια τεράστια βιομηχανία τυποποιημένης διασκέδασης που απανθρωπίζει την μουσική. Μια βιομηχανία που διαπαιδαγώγησε τον λαό με τέτοιο τρόπο ώστε ένα πολύ μεγάλο μέρος της μουσικής τέχνης να μη τον αφορά και ενώ ο λαός μας είναι εξαιρετικά μουσικός και ποιητικός τον διαπαιδαγώγησαν έτσι ώστε να θεωρείται ύψιστη αισθητική κατάκτηση σχεδόν μόνο το λαϊκό τραγούδι και ξενόφερτους ρυθμούς.
Σήμερα σε κάθε πόλη και σχεδόν σε κάθε κωμόπολη υπάρχουν μουσικές σχολές και ωδεία αλλά και εικονικές σχολές (Μουσικά Μαθήματα στο διαδίκτυο) που διδάσκουν όμως  κανόνες της μουσικής.
Όμως οι κανόνες δεν οδηγούν σ’ αυτό που πρέπει να είναι το νόημα της μουσικής που θα δίνει ήθος  και θα κάνει τις ψυχές να συνεννοούνται μεταξύ τους  απλώς διευκολύνουν τη γνωριμία με τη μουσική έκφραση.
Ειδικά τώρα, την περίοδο της οικονομικής κρίσης, έχει ο Έλληνας τα πνευματικά εφόδια και το χρόνο για ‘’τέτοια’’?

93
 Δίνω 2 παραδείγματα για το θέμα του τίτλου:

1. Στα Ελληνικά η κλίμακα ΧΙΤΖΑΖ λέγεται και mixob2 b6 {ή Μιξολύδιος με υφεση 2 και υφεση 6}
Οι ξένοι την ονομάζουν PhrygianDominant διότι μοιάζει (Οπτικά) με τον Φρύγιο Τρόπο αλλά έχει3η μεγάλη ενώ ο Φρύγιος Τρόπος έχει 3η Μικρή.

Επίσης την Χιτζάζ άλλοι λαοί την ονομάζουν PhrygianDominant λόγω του γεγονότος ότι δίνει ανατολίτικο χρώμα όπως και η PhrygianMode(Ουσάκ), καθώς και ότι  είναι η δεσπόζουσα (dominant) της μινόρε αρμονικής (έχει ίδιες νότες) μʼ αυτή. Πχ
CmΑρμονική: CDEbFGAbBC
GΧΙΤΖΑΖ : GAbBCDEb- F- G

Βέβαια αυτή την ονομασία πολλοί την θεωρούν λανθασμένη θεωρητικά, πρακτικά όμως όλοι καταλαβαίνουν περί τίνος πρόκειται.
Εννοώ λάθος θεωρητικά, καθώς θέτοντας το πρόθεμα"phrygian" σε μια ονομασία εννοούμε ότι η κλίμακα που περιγράφεταιέχει Μικρή 3η . Αυτό όμως δεν ισχύει στην Χιτζάζ που έχει μεγάλη 3η.



2. Η πέμπτη (Fifth) είναι ένα μουσικό διάστημα που απέχει 5 διατονικές νότες {5 νότες απόσταση– 4 διαστήματα}.
Η δε καθαρή πέμπτη (PerfectFifth) είναι πέμπτη που μετράει :
· Εφτά ημιτόνια. Σωστό (Πρακτικά !!!)
· 3 Τόνους και 1 Ημιτόνιο. Σωστό (Θεωρητικά!!)

Έτσι για την κλίμακα C- D – E –FG – A – B- C Μία 5η καθαρή (δηλαδή 5 νότες) πχ από C-G, έχει διαστήματα ανάμεσα που είναι 3 τόνοι και 1 ημιτόνιο ).

Το αναλύω ως εξης: {μαθηματικώς ναι μεν 7 ημιτόνια –όμως αν το διάστημα το διαβάζαμε με ημιτόνια, τότε θα ήταν 7ης (και όχι 5ης) –αφού θα είχε 7 ημιτόνια} .




Δώστε και κάποιο δικό σας παράδειγμα που πρακτικά να είναι σωστό και θεωρητικά λάθος.

 

94

Το άρθρο 'Κλίμακες, δρόμοι και maqams' :
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3396


σε συνδυασμό με τα παρακάτω 3 σχετικά άρθρα που μαζί με τα σχόλια και τις απαντήσεις μετετράπησαν και αποτελούν ένα είδος επίτομης εγκυκλοπαίδειας  για τα θέματα των Μακαμιών –, Κλιμάκων και  δρόμων (τρόπων) έτσι ώστε ο αρχάριος αλλά ακόμα και ο αδαής ν' αποκομίζει γνώση.


Temperaments (Συγκερασμένα & Ασυγκέραστα Συστήματα):
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3297


Ουσάκ Vs Χιτζάζ:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3246


Κούρδισμα Φυσαρμόνικας:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3197


Θα ήθελα τα σχόλια σας ,ειδικά πτυχιούχων μουσικών ώστε να τα εμπλουτίσουμε με παραπάνω γνώσεις θεωρητικές και πρακτικές αλλά και πιθανόν να διορθώσουμε  τυχόν ασάφειες παρ’ όλο που πιστεύω ότι έχω καταβάλει κάθε προσπάθεια για πλήρη διασταύρωση και τεκμηρίωση των κειμένων από πολλές πηγές (οι πηγές αναφέρονται στα σκαριφήματα).


Μπορεί αυτά που σας γράφω να φαίνονται από πρώτη άποψη διαφημιστικό υλικό όμως σας διαβεβαιώνω ότι είναι προϊόν πολύμηνης προσπάθειας που εμένα βοήθησαν στην εκμάθηση και  χρήση της Διατονική & Χρωματικής Φυσαρμόνικας και εσάς πιστεύω ότι αν τα μελετήσετε προσεκτικά θα σας βοηθήσουν τα μέγιστα οποιοδήποτε μουσικό όργανο κι αν παίζετε.


Όσοι βρίσκουν δύσκολο το θεωρητικό μέρος και επιθυμούν άμεση πρακτική εξάσκηση ας ασχοληθούν μόνο με το τελευταίο κεφάλαιο του άρθρου


Στέφανος


95
Ένα αναλυτικό άρθρο που θα σας βοηθήσει στον αυτοσχεδιασμό. ΕΔΩ:

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3380

96


Χθες έλαβα e-mail για το ''6ο Δεκαήμερο Ελληνικής Τζαζ'' με εισητήρια από το www.halfnote.gr


τους έστειλα το παρακάτω , χωρίς μέχρι στιγμής να πάρω απάντηση:


Η απορία μου που περιγράφεται στον τίτλο προήλθε ακούγοντας τη φράση του μεγάλου μας τραγουδιστή Γ. Νταλάρα που εκτελεί το Ουσάκ ‘’Φύγε κι άσε με’’ με την Στανίση στο μικρό ηχητικό απόσπασμα που δίνω παρακάτω .

http://www.box.com/s/0ik2gkjikjkk0sfnfv82

Εννοεί ο Νταλάρας ως ‘’Ελληνική jazz’’ γενικά κάποιους ελληνικούς δρόμους (πχ ουσάκ - χιτζάζ) ή εννοεί τους αυτοσχεδιασμούς που γίνονται στη συγκεκριμένη κλίμακα  ή ότι οι  δρόμοι Χιτζάζ  και ο Ουσάκ δημιουργούν έναν ήχο ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ-ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΤΖΑΖ ή κάτι  άλλο??
Στο άρθρο μου
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3246
Είχα ένα σχόλιο για το εν λόγω θέμα του τίτλου και απέστειλα  e-mail στον κ Νταλάρα, χωρίς βέβαια να πάρω ακόμα απάντηση.

Πιστεύω είναι ενδιαφέρον να ακούσουμε απόψεις.

Στέφανος


97


Ρεπερτόριο  για Μάμπο
Γεια σας
Θέλοντας να αυξήσω το ρεπερτόριο για μάμπο με την κιθάρα μου ανοίγω αυτό το thread με σκοπό να συμπληρώσετε τη λίστα με άλλα ελληνικά τραγούδια στον ρυθμό αυτό ή πολύ γνωστά ξένα. Το δικό μου Ρεπερτόριο  για Μάμπο είναι:
1.   Σε Μαγικά Νησιά

2.   Το μάμπο το Μπραζιλιέρο

3.   Λεωφορίο ο κόσμος

4.   Porom Pom Pom 



98
Στο άρθρο μου Εδώ θα βρείτε 20 Λογισμικά Μουσικής για ΟΛΑ τα Μουσικά Όργανα και ειδικά για τη φυσαρμόνικα με λίγα λόγια για τις δυνατότητες του  καθενός και με τους αντίστοιχους συνδέσμους (links) για να κατεβάσετε την Free  και σε μερικά την πλήρη έκδοση.


http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3330


99
Πολυσέλιδο άρθρο με παραστατικά σχεδιαγράμματα που αφορά τα κουρδίσματα ΕΔΩ:


http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3297
 
Ένα μέρος του παραπάνω άρθρου δημοσιεύτηκε Εδώ:


Κουρδίσματα Φυσαρμόνικας

100
Υγεία / Πνευστά Όργανα & Πνεύμονες
« στις: 24/01/12, 10:05 »



Το ότι τα πνευστά όργανα είναι ένα είδος άσκησης των μυών των πνευμόνων είναι οφθαλμοφανές.


Ίσως το 1ο video μου και τα άλλα 2 στην αγγλική σας βοηθήσουν να γυμνάσετε τους πνεύμονες και να κόψετε το κάπνισμα {πληροφορίες από το βιβλίο του Dr Sabutin για τη βελτίωση του άσθματος και της Χρόνιας  Αποφρακτικής Πνευμονοπάθειας - Χ.Α.Π που 95% προκαλείται από το κάπνισμα} .





http://www.sciencedaily.com/videos/2006/0109-music_for_your_lungs.htm


http://www.in-isrc.org/2011FallSeminar/Harmonicas%20for%20Health.pdf


Ποια είναι η δική σας άποψη?


Στέφανος


Σελίδες: 1 2 3 [4] 5 6