Αποστολέας Θέμα: Ποσα ειδη τεχνικής έχουμε στην κλασική κιθάρα και ποια είναι?  (Αναγνώστηκε 23337 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος sofitia

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 343
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κλασική κιθάρα
    • Προφίλ
    • http://clubs.pathfinder.gr/tetradiakitharas?bcseed=1256914726_11423
Ποσα ειδοι τεχνικής έχουμε στην κλασική κιθάρα και ποια είναι?  Γνωρίζω τα αρπισματα  και τις συγχορδίες και τα μπαρε . στα αρπισματα  παιζουμε με δακτυλισμους και στις συχορδιες  πατάμε  τα τάστα τις κιθάρας .    ???   Ότι δίποτε  έχει να κάνει με θεωρία η ακόμα και για την ιστορία της κιθάρας θα ήθελα να μάθω οποία δίποτε  πληροφορία είναι δεχτεί. σας ευχαριστώ    :)
« Τελευταία τροποποίηση: 12/09/09, 22:16 από Απόλλων »
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΣΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΑΝΤΕΧΕΙ

Αποσυνδεδεμένος Panos the Greek

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 382
  • Φύλο: Άντρας
  • Unforgettable, Irreplaceable, Immortal
    • Προφίλ
Είναι δύσκολο να απαντήσουμε γιατί θέτεις πολλά ερωτήματα. Το βασικό που πρέπει να ξέρεις είναι ότι στην κιθάρα όπως και σε όλα τα όργανα έχουμε την μελωδία (τις νότες οι οποίες παίζονται η μία μετά την άλλη και φτιάχνουν μια μουσική φρασούλα) , τον ρυθμό (...) και την αρμονία, δηλαδή μερικές νότες παιγμένες ταυτόχρονα οι οποίες αποτελούν το στήριγμα τις μελωδίας (δηλαδή πρέπει να υπάρχει η συγχορδία-αρμονία και μετά να χτιστεί πάνω της μια μελωδία). Υπάρχουν πάρα πολλές τεχνικές για να παίξεις νότες στην κιθάρα, αυτές θα τις ανακαλύψεις στην πορεία. Αλλά επειδή ρωτάς ενδεικτικά σου αναφέρω το vibrato - όταν δηλαδή κουνάς λίγο το δάχτυλο το οποίο πατάει μια συγκεκριμένη νότα ώστε η συχνότητα της νότας να μην είναι σταθερή και να χρωματίζεται ο ήχος - ή το legatto, όπου με το δεξί χέρι χτυπάς μία νότα αλλά το αριστερό παίζει περισσότερες.
Επίσης μια διευκρίνιση: αρπίσματα είναι ένας τρόπος να παίξεις συγχορδία, παίζοντας μία μία τις νότες. Μια συγχορδία μπορεί να παιχτεί και με strumming δηλαδή παίζοντας τις νότες όλες ταυτόχρονα. Με το μπαρέ ορίζεις μία συγχορδία την οποία για να σχηματίσεις πρέπει κάποιο-α δάχτυλό-α σου να πατήσει-ουν πάνω από μια χορδή.
« Τελευταία τροποποίηση: 12/09/09, 22:16 από Απόλλων »

Αποσυνδεδεμένος sofitia

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 343
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κλασική κιθάρα
    • Προφίλ
    • http://clubs.pathfinder.gr/tetradiakitharas?bcseed=1256914726_11423
Πάρα Πολύ ενδιαφέροντα όλα όσα μου είπες και σε ευχαριστώ για αυτό . Μια ερώτηση το vibrato που είπες  είναι το λεγόμενο τρέμουλο?  Ναι έτσι θέλω προς το παρόν να μάθω γενικά κάποια πράγματα και σιγά σιγά τα βρίσκω στην πορεία. Παντός πολύ καλή η ανάλυση σου.   ;)
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΣΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΑΝΤΕΧΕΙ

Αποσυνδεδεμένος Panos the Greek

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 382
  • Φύλο: Άντρας
  • Unforgettable, Irreplaceable, Immortal
    • Προφίλ
Μα για να βοηθάμε και να βοηθόμαστε είμαστε εδώ :) Ναί μπορείς το vibrato να το πείς και τρέμουλο.

Αποσυνδεδεμένος Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2668
  • Φύλο: Άντρας
  • So much to think, and so little beer....
    • Προφίλ
Ποσα ειδοι τεχνικής έχουμε στην κλασική κιθάρα και ποια είναι?  Γνωρίζω τα αρπισματα  και τις συγχορδίες και τα μπαρε . στα αρπισματα  παιζουμε με δακτυλισμους και στις συχορδιες  πατάμε  τα τάστα τις κιθάρας .    ???   Ότι δίποτε  έχει να κάνει με θεωρία η ακόμα και για την ιστορία της κιθάρας θα ήθελα να μάθω οποία δίποτε  πληροφορία είναι δεχτεί. σας ευχαριστώ    :)
Μια ερώτηση το vibrato που είπες  είναι το λεγόμενο τρέμουλο?

Wow, dude!

Ενα ένα:
Το τρέμολο της κλασσικής κιθάρας, δεν έχει καμία σχέση με το τρέμολο της ηλεκτρικής.

Ενα τυπικό τρέμολο είναι το εξής:
---0-0-0---0-0-0---2-2-2----2-2-2---4-4-4---4-4-4--
------------------3-----------------3-----------------
---------4-----------------4----------------4--------
------------------------------------------------------
------------------------------------------------------
--0--------------------------------------------------

Ουσιαστικά, ο αντίχειρας, αναλαμβάνει να εκτελέσει το ενδιάμεσο άρπισμα, ενω τα παράμεσος-μέσος-δείκτης, αλλιώς a-m-i, με αυτή να είναι η συνηθέστερη ακολουθία, χτυπάνε τη μελωδία, και ακούγεται σαν να χτυπάνε συνέχεια τη νότα.

Τα αρπίσματα είναι διάφορα μοτίβα.Προσωπικά δεν τα θεωρώ "τεχνική" καθότι υπάρχουν άπειροι συνδιασμοί.Παρόλα αυτά υπάρχουν αρκετά βασικά που μπορείς να μάθεις για να εδραιώσεις στο παίξιμό σου. Ενας καμμένος μάλιστα έχει βγάλει ένα βιβλίο με 120 διαφορετικά.Σχετικά άχρηστο κατ'εμέ, ο "Βιτσιόζος" συγνώμη ο "Βιρτουόζος κιθαριστής" του Κοτσιώλη είναι ένα πολύ πιο στέρεο και ουσιώδες βιβλίο.

Βασικότατη τεχνική -το αντίστοιχο του alternate picking, εναλλασσόμενη πένα- είναι να μάθεις να εναλλάσεις τα δάχτυλα του δεξιού χεριού, ώστε να μην παίζει το ίδιο δάχτυλο.Ακούγεται απλοϊκό, αλλα το θεωρώ απο τα βασικότερα πράγματα που πρέπει να μάθει κάποιος ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ.
Με τόσα "μπράβο" και τόσα χαϊδέματα στα αυτιά, τη Δευτέρα, δε περιμένω κάτι λιγότερο απο Ρωμαϊκό όργιο...

Αποσυνδεδεμένος sofitia

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 343
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κλασική κιθάρα
    • Προφίλ
    • http://clubs.pathfinder.gr/tetradiakitharas?bcseed=1256914726_11423
Ποσα ειδοι τεχνικής έχουμε στην κλασική κιθάρα και ποια είναι?  Γνωρίζω τα αρπισματα  και τις συγχορδίες και τα μπαρε . στα αρπισματα  παιζουμε με δακτυλισμους και στις συχορδιες  πατάμε  τα τάστα τις κιθάρας .    ???   Ότι δίποτε  έχει να κάνει με θεωρία η ακόμα και για την ιστορία της κιθάρας θα ήθελα να μάθω οποία δίποτε  πληροφορία είναι δεχτεί. σας ευχαριστώ    :)
Μια ερώτηση το vibrato που είπες  είναι το λεγόμενο τρέμουλο?

Wow, dude!

Ενα ένα:
Το τρέμολο της κλασσικής κιθάρας, δεν έχει καμία σχέση με το τρέμολο της ηλεκτρικής.

Ενα τυπικό τρέμολο είναι το εξής:
---0-0-0---0-0-0---2-2-2----2-2-2---4-4-4---4-4-4--
------------------3-----------------3-----------------
---------4-----------------4----------------4--------
------------------------------------------------------
------------------------------------------------------
--0--------------------------------------------------

Ουσιαστικά, ο αντίχειρας, αναλαμβάνει να εκτελέσει το ενδιάμεσο άρπισμα, ενω τα παράμεσος-μέσος-δείκτης, αλλιώς a-m-i, με αυτή να είναι η συνηθέστερη ακολουθία, χτυπάνε τη μελωδία, και ακούγεται σαν να χτυπάνε συνέχεια τη νότα.

Τα αρπίσματα είναι διάφορα μοτίβα.Προσωπικά δεν τα θεωρώ "τεχνική" καθότι υπάρχουν άπειροι συνδιασμοί.Παρόλα αυτά υπάρχουν αρκετά βασικά που μπορείς να μάθεις για να εδραιώσεις στο παίξιμό σου. Ενας καμμένος μάλιστα έχει βγάλει ένα βιβλίο με 120 διαφορετικά.Σχετικά άχρηστο κατ'εμέ, ο "Βιτσιόζος" συγνώμη ο "Βιρτουόζος κιθαριστής" του Κοτσιώλη είναι ένα πολύ πιο στέρεο και ουσιώδες βιβλίο.

Βασικότατη τεχνική -το αντίστοιχο του alternate picking, εναλλασσόμενη πένα- είναι να μάθεις να εναλλάσεις τα δάχτυλα του δεξιού χεριού, ώστε να μην παίζει το ίδιο δάχτυλο.Ακούγεται απλοϊκό, αλλα το θεωρώ απο τα βασικότερα πράγματα που πρέπει να μάθει κάποιος ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ.



εχω παιξει αρπισματα με τον αντιχειρα και σε συνδιασμο με τα υπολοιπα δαχτυλα.και μονο  με τον αντιχειρα. γενικα τα λεγομενα pmi pima pmai k.l.p αυτα μεχρι στιγμης.Αν εχετε και αλλες πληροφοριες πολυ ευχαριστως να τις διαβασω  ;) ευχαριστω.
Ποσα ειδοι τεχνικής έχουμε στην κλασική κιθάρα και ποια είναι?  Γνωρίζω τα αρπισματα  και τις συγχορδίες και τα μπαρε . στα αρπισματα  παιζουμε με δακτυλισμους και στις συχορδιες  πατάμε  τα τάστα τις κιθάρας .    ???   Ότι δίποτε  έχει να κάνει με θεωρία η ακόμα και για την ιστορία της κιθάρας θα ήθελα να μάθω οποία δίποτε  πληροφορία είναι δεχτεί. σας ευχαριστώ    :)
Μια ερώτηση το vibrato που είπες  είναι το λεγόμενο τρέμουλο?

Wow, dude!

Ενα ένα:
Το τρέμολο της κλασσικής κιθάρας, δεν έχει καμία σχέση με το τρέμολο της ηλεκτρικής.

Ενα τυπικό τρέμολο είναι το εξής:
---0-0-0---0-0-0---2-2-2----2-2-2---4-4-4---4-4-4--
------------------3-----------------3-----------------
---------4-----------------4----------------4--------
------------------------------------------------------
------------------------------------------------------
--0--------------------------------------------------

Ουσιαστικά, ο αντίχειρας, αναλαμβάνει να εκτελέσει το ενδιάμεσο άρπισμα, ενω τα παράμεσος-μέσος-δείκτης, αλλιώς a-m-i, με αυτή να είναι η συνηθέστερη ακολουθία, χτυπάνε τη μελωδία, και ακούγεται σαν να χτυπάνε συνέχεια τη νότα.

Τα αρπίσματα είναι διάφορα μοτίβα.Προσωπικά δεν τα θεωρώ "τεχνική" καθότι υπάρχουν άπειροι συνδιασμοί.Παρόλα αυτά υπάρχουν αρκετά βασικά που μπορείς να μάθεις για να εδραιώσεις στο παίξιμό σου. Ενας καμμένος μάλιστα έχει βγάλει ένα βιβλίο με 120 διαφορετικά.Σχετικά άχρηστο κατ'εμέ, ο "Βιτσιόζος" συγνώμη ο "Βιρτουόζος κιθαριστής" του Κοτσιώλη είναι ένα πολύ πιο στέρεο και ουσιώδες βιβλίο.

Βασικότατη τεχνική -το αντίστοιχο του alternate picking, εναλλασσόμενη πένα- είναι να μάθεις να εναλλάσεις τα δάχτυλα του δεξιού χεριού, ώστε να μην παίζει το ίδιο δάχτυλο.Ακούγεται απλοϊκό, αλλα το θεωρώ απο τα βασικότερα πράγματα που πρέπει να μάθει κάποιος ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ.



και οχι μονο ο κοτσιωλης αλλα και ο M.giuliani 120 ασκησεις  ;D που το "καμμένο" εγώ τις έκανα  :B
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΣΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΑΝΤΕΧΕΙ

Αποσυνδεδεμένος sils

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 7
    • Προφίλ
Παιδια να ρωτησω και εγω κατι gia to alternate picking με τα δαχτυλα.βασικα παιζω ηλεκτρικη αλλα τωρα τελευται προσπαθω να παιξω καποια κοματια σωστα και θελουν μονο δαχτυλα (sultans of swing).
ερωτηση.
Πρεπει οπωσδηποτε να αφησεις νυχη και αν ναι ποσο υπαρχει καποιο μ,ετρο?
Γιατι σε καποιες μπαλαντες που χρησιμοποιω τα δαχτυλα χωρις νυχια μου βγενουν μια χαρα.
ευχαριστω.

Αποσυνδεδεμένος LILAKI

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 260
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Study silence to learn the music
    • Προφίλ
Παιδια να ρωτησω και εγω κατι gia to alternate picking με τα δαχτυλα.βασικα παιζω ηλεκτρικη αλλα τωρα τελευται προσπαθω να παιξω καποια κοματια σωστα και θελουν μονο δαχτυλα (sultans of swing).
ερωτηση.
Πρεπει οπωσδηποτε να αφησεις νυχη και αν ναι ποσο υπαρχει καποιο μ,ετρο?
Γιατι σε καποιες μπαλαντες που χρησιμοποιω τα δαχτυλα χωρις νυχια μου βγενουν μια χαρα.
ευχαριστω.

Το νύχι συνυπολογίζοντας και άλλους παράγοντες (π.χ ποιότητα των χορδών) παίζει ρόλο στον παραγόμενο ήχο, τουλάχιστον στην κλασική κιθάρα.Δηλαδή, το μακρύ νύχι κάνει τον ήχο πιο σκληρό, ενω το κοντό-λίγο μακρύ δίνει ήχο πιο γλυκό.
Τώρα, στην ηλεκτρική όσες φορές έχω δοκιμάσει με μακρύ νύχι δεν πολυβολεύει σε αντίθεση με το λίγο μακρύ.Για το αν ''πρέπει''  ή όχι να αφήσεις νύχι για κομμάτια όπως αυτό που ανέφερες δε νομίζω ότι θεωρείται τόσο ''λάθος'' να παίζεις μόνο με δάχτυλα.Έχω δει πολλούς ηλεκτρικούς να παίζουν έτσι. 
Στην ανάγκη και οι  θεοί πείθονται.Εδω ολόκληρο F-117 τεχνολογίας Stealth κατασκευάστηκε....

Αποσυνδεδεμένος sils

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 7
    • Προφίλ
ναι φιλε απλα δεν μπορω να καταλαβω αν πρεπει να χτυπας τις χορδες με το δαχτυλο η με τα νυχια γιατι αν πρεπει με τα νυχια θα πρεπει να εχεις αντιεσθητικα χερια!!!!!!!!.Η διαφορα παντως των δαχτυλων με την πεννα ειναι τεραστια ειδικα σε αρπετζιο σε κλασικες συνχωρδιες πιο ζεστος ηχος κτλ.Ασε που ειναι και πιο ευκολο γιατι ξερεις καθε δαχτυλο σε ποια χορδη θα πεσει και κανεις δυσκολα λαθος.(μιλαω για μας τους ασχετους)

Αποσυνδεδεμένος Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2668
  • Φύλο: Άντρας
  • So much to think, and so little beer....
    • Προφίλ
ναι φιλε απλα δεν μπορω να καταλαβω αν πρεπει να χτυπας τις χορδες με το δαχτυλο η με τα νυχια γιατι αν πρεπει με τα νυχια θα πρεπει να εχεις αντιεσθητικα χερια!!!!!!!!.

Για αυτό δε μου κάθεται γκόμενα τόσο καιρό....ΕΝΑ ΝΥΧΟΚΟΠΤΗ!!!ΤΟ ΜΙΣΟ ΜΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΝΥΧΟΚΟΠΤΗ!!!!

Και πιο σοβάρα, όπως συνηθίζω μετά τις βλακείες μου: Το μήκος του νυχιού έχει να κάνει με πολλά πράγματα. Κοντό δίνει ταχύτητα αλλα χάνεις σε ακρίβεια.Μακρύ, ανάποδα.

Η προσωπική μου αντίληψη είναι οτι σαν τεχνικές, είναι η μέρα με τη νύχτα, συγκριτικά με τη πένα, οπότε το μήκος των νυχιών είναι απο τις τελευταίες σου ανησυχίες.Αν παρόλα αυτά, θες να παίζεις ηλεκτρικά κομμάτια, σκέψου το ενδεχόμενο hybrid picking, όπου κρατάς πένα αλλα χρησιμοποιείς μέσο και παράμεσο.

Με τόσα "μπράβο" και τόσα χαϊδέματα στα αυτιά, τη Δευτέρα, δε περιμένω κάτι λιγότερο απο Ρωμαϊκό όργιο...

Αποσυνδεδεμένος Bάγια

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 618
  • Φύλο: Γυναίκα
  • www.vagiapapapostolou.gr
    • Προφίλ
Μα για να βοηθάμε και να βοηθόμαστε είμαστε εδώ :) Ναί μπορείς το vibrato να το πείς και τρέμουλο.


Καμία σχέση το τρέμολο με το βιμπράτο.
Το τρέμολο είναι είδος αρπίσματος και γίνεται με το δεξί (μιλάμε για δεξιόχειρες)
Το βιμπράτο γίνεται με το αριστερό. Κρατάς τη νότα την οποία χτυπάς με το δεξί με αμέσως μετά κινείς αναλόγος το δάχτυλο με το οποίο κρατάς την νότα και έτσι έχεις βιμπράτο.

Σχετκά με τα νύχια, μεγάλο κεφάλαιο στην κλασική κιθάρα, το μήκος έχει να κάνει με πολλά.
Με το μήκος του κάθε δάχτυλου.
Με την κλίση του κάθε δάχτυλου.

Με την ποιότητα του νυχιού (πόσο σκληρό ή μαλακό είναι)
Επίσης, μακρύ ή κοντό, αν δεν είναι σωστά λιμαρισμένο το αποτέλεσμα δεν είναι αυτό που πρέπει.


Και τέλος, ένα βιντεάκι με μια "διαφορετική" τεχνική!!

Δειτε το!!
Αξίζει!!  ;)
« Τελευταία τροποποίηση: 01/11/09, 11:28 από Bάγια »

Αποσυνδεδεμένος sils

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 7
    • Προφίλ
το βιντεο ειναι ολα τα λεφτα........

Αποσυνδεδεμένος sofitia

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 343
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κλασική κιθάρα
    • Προφίλ
    • http://clubs.pathfinder.gr/tetradiakitharas?bcseed=1256914726_11423
 Αυτάρεσκο Καθίκι 

xaxaxax πολυ καλο.  :clap :clap :clap :clap :clap :clap
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΣΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΑΝΤΕΧΕΙ

Αποσυνδεδεμένος Vaiking

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 881
  • Φύλο: Άντρας
  • Why should I sit and sigh...
    • Προφίλ
Καλα... το βιντεακι ηταν κορυφαιο!! Τωρα οσον σφορα στις τεχνικες της κλασσικης κιθαρας:
 
Στο δεξι χερι εχουμε 2 ειδων χτυπους της χορδης. Ο πρωτος λεγεται apoyando οταν χτυπωντας τη χορδη στηριζουμε το δαχτυλο στην απο πανω χορδη και ο δευτερος λεγεται tirando οταν δε στηριζουμε το δαχτυλο. Το apoyando χρησιμευει για να "τονιζουμε" τις νοτες μας παιζοντας ας πουμε καποια μελωδικα περασματα και το tirando σε συγχορδιες και αρπεζ (στα αρπεζ οι δυο τροποι μπορει να συνδιαστουν). Τα δαχτυλα κινουνται εναλλαξ σε οποιο συνδιασμο ειναι πιο χρησιμο αλλα ΠΟΤΕ δε παιζουμε διαδοχικες νοτες με το ιδιο δαχτυλο. Ειναι σα να θελουμε να τρεξουμε κατοσταρι κανοντας "κουτσο"! Ο αντιχειρας χρησιμοποιει κατα βαση tirando.  Ο χτυπος γινεται σε συνδιασμο δαχτυλου και νυχιου για να πετυχουμε γεματο και διαυγη ηχο. Το νυχι θα πρεπει να ειναι καλα λιμαρισμενο, να μην κανει γωνιες και να λιμαρεται και απο την κατω πλευρα γιατι αυτη ταλαιπωρειται αρκετα απο την επαφη με τη χορδη. Απο εκει και περα η τεχνικη του αρπισματος η του τρεμολο εχουν περιγραφει αρκετα καλα πιο πριν. Υπαρχει και η τεχνικη του rosquerado που χρησιμοποιειται στη φλαμενγκο μουσικη και εχει να κανει με πολυπλοκα περασματα του χεριου απο ολες τις χορδες (ειναι λιγο δυσκολο να το εξηγησουμε) ετσι ωστε να εχουμε ενα εντονο και ρυθμικα εντυπωσιακο παιξιμο συγχορδιων. Εχουμε και το pizzicato που ειναι στην ουσια palm muting. Αυτα σε γενικες γραμμες

Για το αριστερο χερι το βασικοτερο ζητημα ειναι η σωστη τοποθετηση του χεριου (αντιχειρας χαμηλα, πισω απο τον μεσο η αλλιως "2ο δαχτυλο", ο αγκωνας κοντα στο σωμα, η παλαμη να μην αγγιζει την ταστιερα και να βρισκεται παραλληλα σε αυτη, τα δαχτυλα να λυγιζουν σε ολες τις αρθρωσεις για να πεφτουν καθετα στα ταστα). Η κλασσικη κιθαρα δε "χαριζεται" σε μικροαπατεωνιες του κιθαριστα. Αυτο που πρεπει σιγουρα να πετυχει ο κιθαριστας ειναι να κανει οσο μεγαλυτερη οικονομια κινησεων στο αριστερο του χερι. Να μη σηκωνει τα δαχτυλα απο τα ταστα αν δεν ειναι απαραιτητο και οταν τα σηκωνει να μη τα απομακρυνει απο την ταστιερα. Οι βασικες τεχνικες ειναι το legato (ανιον και κατιον) και κατ επεκταση οι επερεισεις (αποτζιατουρες) και οι τριλιες που ειναι τεχνικες που βασιζονται στο legato, το μπαρε (θελει πολυ περισσοτερη προσπαθεια απο οτι στην ηλεκτρικη), οι αρμονικες (αυτο δεν ειναι φοβερο αλλα μπορει και να γινει...) και το βιμπρατο το οποιο ειναι διαφορετικο απο της ηλεκτρικης μιας και εδω δε "σηκωνουμε" και χαλαρωνουμε τη χορδη αλλα κινουμε ελαφρα το δαχτυλο κατα μηκος της χορδης χωρις το δαχτυλο να φευγει απο τη θεση του. Εχουμε επισης και το glissando δηλαδη το "γλιστρημα" του δαχτυλου απο μια νοτα σε μια αλλη της ιδιας χορδης (το slide δηλαδη)

Ελπιζω να βοηθησα λιγακι. Γεια χαρα!
The most important second of our lives is the last one...

Αποσυνδεδεμένος LILAKI

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 260
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Study silence to learn the music
    • Προφίλ
ναι φιλε απλα δεν μπορω να καταλαβω αν πρεπει να χτυπας τις χορδες με το δαχτυλο η με τα νυχια γιατι αν πρεπει με τα νυχια θα πρεπει να εχεις αντιεσθητικα χερια!!!!!!!!.Η διαφορα παντως των δαχτυλων με την πεννα ειναι τεραστια ειδικα σε αρπετζιο σε κλασικες συνχωρδιες πιο ζεστος ηχος κτλ.Ασε που ειναι και πιο ευκολο γιατι ξερεις καθε δαχτυλο σε ποια χορδη θα πεσει και κανεις δυσκολα λαθος.(μιλαω για μας τους ασχετους)

Καλά ρε φίλε όπως το είχες θέσει(''προσπαθώ να παίξω κάποια κομμάτια σωστά...Πρέπει οπωσδήποτε να αφήσεις νύχι...'') που να καταλάβω ότι το νύχι το εννοούσες από αισθητική άποψη?Τα νύχια μου να μυρίσω? :P

Απο αισθητική άποψη λοιπόν δεν έχεις άδικο.Όσες κοπέλες έχω ρωτήσει δε συμφωνούν καθόλου με αυτό...Να της πατήσεις καμιά γραντζουνιά σε στιγμές τρυφερότητας... ::)
Τουλάχιστον αν αφήσεις νύχι φρόντισε να είναι περιποιημένο.
 
Στην ανάγκη και οι  θεοί πείθονται.Εδω ολόκληρο F-117 τεχνολογίας Stealth κατασκευάστηκε....

Αποσυνδεδεμένος faser

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2017
  • Φύλο: Άντρας
  • Life is too short for bad tone
    • Προφίλ
    • faser
Πραγματικά το video που παραθέθηκε ήταν απίστευτο.. Σε μια στιγμή, ενώ ο κιθαρίστας παίζει το θέμα του στις μπάσες χορδές με το αριστερό του χέρι, παίζει στο δεξί τη μελωδία της κοπέλας, και το αντίθετο!!!! Πραγματικά παρανοϊκό!!!!!! Μόνο που δεν κατάλαβα γιατί γέλαγε το κοινό τόσο πολύ.. Μόνο αστείο δεν ήταν το συγκεκριμένο.. Εγώ σχεδόν ανατρίχιασα..

Ανακεφαλαιώνοντας τα posts των παιδιών, γενικά οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται στη κλασική κιθάρα είναι οι εξής:

1) Είδος χτυπήματος δεξιού χεριού (tirado / apoyando) όπως είπε ο Vaiking.. Tirado για τα πολύ γρήγορα περάσματα και τα αρπίσματα.. Apoyando για τις φράσεις που θέλουμε να τονίσουμε..
2) Λεγκάτο (στη κλασική κιθάρα δεν γίνεται η διάκριση pull-off, hammer-on όπως στην ηλεκτρική και όλα αυτά τα χτυπήματα των χορδών που γίνονται με το αριστερό ονομάζονται λεγκάτο).. Το glissando είναι το λεγόμενο slide και επειδή γίνεται με το αριστερό εγώ το θεωρώ ότι ανήκει στη κατηγορία των λεγκάτο..
3) Vibrato (το γνωστό και μη εξαιρεταίο - σε αντίθεση με την ηλεκτρική, το vibrato στην κλασική γίνεται με μικρότερη κίνηση ή ακόμα και με τη βοήθεια της εναλλαγής 2ου και 3ου δαχτύλου αν θέλουμε αρκετό sustain)..
4) Ραχιάδος (συγνώμμη αλλά δεν γνωρίζω πως γράφεται στα ισπανικά - είναι το αντίστοιχο strumming της κλασικής - στην κλασική δεν προτιμάται το strumming με τον τρόπο που γίνεται στην ακουστική για παράδειγμα)..
5) Τρέμολο όπως το περιέγραψε ο Isnogood..
6) Φυσικές και μη φυσικές αρμονικές..
7) Μπαρέ (μικρό ή μεγάλο ανάλογα με το σε πόσες χορδές εκτείνεται)..

Όποιος γνωρίζει αρκετά καλά τις συγκεκριμένες τεχνικές θεωρώ ότι μπορεί να παίξει ένα 95% του ρεπερτορίου της κιθάρας.. Από εκεί και πέρα, οι πιο σύγχρονοι συνθέτες (βλ. Koskin για παράδειγμα) έφεραν και μερικές άλλες τεχνικές ή οποίες δεν είναι στην ουσία κάτι το καινούργιο και αξιοπρόσεκτο, αλλά κυρίως διαφορετικούς τρόπους να βγάλει ήχο η κιθάρα (π.χ. τραβάω απότομα τη χορδή με θόρυβο)..

Αποσυνδεδεμένος Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2668
  • Φύλο: Άντρας
  • So much to think, and so little beer....
    • Προφίλ
4) Ραχιάδος (συγνώμμη αλλά δεν γνωρίζω πως γράφεται στα ισπανικά - είναι το αντίστοιχο strumming της κλασικής - στην κλασική δεν προτιμάται το strumming με τον τρόπο που γίνεται στην ακουστική για παράδειγμα)..

Rasqueados είναι νομίζω η λέξη.
Με τόσα "μπράβο" και τόσα χαϊδέματα στα αυτιά, τη Δευτέρα, δε περιμένω κάτι λιγότερο απο Ρωμαϊκό όργιο...

Αποσυνδεδεμένος Germ1984

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 271
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
παιξιμο με τα δοντια,παίξιμο με τη γλώσσα,tapping (ναι στην κλασική :metal),σπάσιμο της κιθάρας,παίξιμο με πένα στην κλασική
(ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ.....) :-[

Αποσυνδεδεμένος faser

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2017
  • Φύλο: Άντρας
  • Life is too short for bad tone
    • Προφίλ
    • faser
4) Ραχιάδος (συγνώμμη αλλά δεν γνωρίζω πως γράφεται στα ισπανικά - είναι το αντίστοιχο strumming της κλασικής - στην κλασική δεν προτιμάται το strumming με τον τρόπο που γίνεται στην ακουστική για παράδειγμα)..

Rasqueados είναι νομίζω η λέξη.

Ναι όντως..  ;)

Αποσυνδεδεμένος sofitia

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 343
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κλασική κιθάρα
    • Προφίλ
    • http://clubs.pathfinder.gr/tetradiakitharas?bcseed=1256914726_11423
παρα μα παρα πολυ καλες και χρησιμες πληροφοριες συγχαριτιρια σε ολους σας ΜΠΡΑΒΩ
αν τα διχναμε και με βιντεο θα ηταν ακομα καλυτερα.
αλλα πολυ ενδιαφεροντα ολα αυτα.
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΣΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΑΝΤΕΧΕΙ

Αποσυνδεδεμένος Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2668
  • Φύλο: Άντρας
  • So much to think, and so little beer....
    • Προφίλ
Προσωπικά έχω κάθε καλή διάθεση να δείξω αυτά που προσπαθώ να περιγράψω.Κάμερα δεν έχω

Παρόλα αυτά να δηλώσω την αντίθεσή μου στο να υπάρχουν ΟΛΑ κάτω απο ένα μόνο θέμα
Με τόσα "μπράβο" και τόσα χαϊδέματα στα αυτιά, τη Δευτέρα, δε περιμένω κάτι λιγότερο απο Ρωμαϊκό όργιο...

Αποσυνδεδεμένος sofitia

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 343
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κλασική κιθάρα
    • Προφίλ
    • http://clubs.pathfinder.gr/tetradiakitharas?bcseed=1256914726_11423
Προσωπικά έχω κάθε καλή διάθεση να δείξω αυτά που προσπαθώ να περιγράψω.Κάμερα δεν έχω

Παρόλα αυτά να δηλώσω την αντίθεσή μου στο να υπάρχουν ΟΛΑ κάτω απο ένα μόνο θέμα



τα τοποθετο στο ποστ τα παντα για την κλασικη κιθαρα.
Να ειναι ολα μαζεμενα :)
ok απο βιντεο εχουμε:
αυτο ειναι το apoyando
αυτο ειναι το tirando
αυτο ειναι το legato
αυτο το glissando
αυτο το vibrado
http://www.youtube.com/watch?v=K6WYV28HuFU (Embedding disabled, limit reached) και τελος το resgueado
σωστα????:-\
 :)
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΣΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΑΝΤΕΧΕΙ

Αποσυνδεδεμένος sofitia

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 343
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κλασική κιθάρα
    • Προφίλ
    • http://clubs.pathfinder.gr/tetradiakitharas?bcseed=1256914726_11423
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΣΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΑΝΤΕΧΕΙ

Αποσυνδεδεμένος denisgiann

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 434
  • Φύλο: Άντρας
  • You Dont Remember Ill Never Forget
    • Προφίλ
Και τέλος, ένα βιντεάκι με μια "διαφορετική" τεχνική!!
http://www.youtube.com/watch?v=CcsSPzr7ays&feature=player_embedded#
Δειτε το!!
Αξίζει!!  ;)



Αν το ειχα δει αυτο το βιντεάκι οταν ημουν πιτσιρικάς και επαιζα κλασσικη μπορει και να μη την παραταγα :P....
Civilize the mind make savage the Body

Αποσυνδεδεμένος sofitia

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 343
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κλασική κιθάρα
    • Προφίλ
    • http://clubs.pathfinder.gr/tetradiakitharas?bcseed=1256914726_11423
Και τέλος, ένα βιντεάκι με μια "διαφορετική" τεχνική!!
http://www.youtube.com/watch?v=CcsSPzr7ays&feature=player_embedded#
Δειτε το!!
Αξίζει!!  ;)



Αν το ειχα δει αυτο το βιντεάκι οταν ημουν πιτσιρικάς και επαιζα κλασσικη μπορει και να μη την παραταγα :P....



Ποτέ δεν είναι αργά Ξεκίνα πάλι  ;)
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΣΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΑΝΤΕΧΕΙ

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
90 Απαντήσεις
52320 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/11/09, 18:59
από Μητσάκος
966 Απαντήσεις
264502 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10/05/15, 11:07
από atav (φλουτσ)
14 Απαντήσεις
5992 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 03/06/08, 14:15
από The common cunning linguist
9 Απαντήσεις
4638 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 11/07/08, 00:35
από Crossroad
4 Απαντήσεις
2787 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 04/03/10, 18:22
από Lo.Lee.Ta
31 Απαντήσεις
13419 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 05/05/10, 09:15
από Κ.Dee
4 Απαντήσεις
3440 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 28/01/15, 08:54
από Βραζίλης
14 Απαντήσεις
6921 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 15/03/15, 09:30
από modfori
0 Απαντήσεις
11517 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/02/17, 15:28
από Ioannis Anastassakis
0 Απαντήσεις
2611 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 04/06/21, 19:52
από Ioannis Anastassakis