Σελίδες:
  • #1 από sotto στις 01 Feb 2008
  • My first Tube Halfstack!

     
     First of all, I would like to thank my grandfather for giving me a non-functioning all tube radio amplifier to experiment with. A brief research on the Internet showed that “WEGA Radios” built the “Bambino L” radio in Germany in 1951. The company became a part of SONY in the 70’s.
     Only by asking responsible people that knew all-tube audio products did I manage to repair this 5Watts amplifier. The maintenance of  parts such as wires, tubes, potentiometers and input/output jacks was the key to the restoration of this classic piece of equipment. Repairing such a device was not easy but it didn't cost me more than ten euros as no valves or transformers had to be changed.
     Furthermore, extra features such as a guitar isolation circuit, a power-tube cooling fan and a temperature indicator were added. More specifically, the isolation circuit protects the guitarist, as it is known that voltage values as great as 400Vd.c. are apparent inside tube/valve audio amplifiers. The circuit consists of 1/4Watt 100Kohm resistors and 10uF electrolytic capacitors that reduce D.C. current and voltage peaks.
     After experimenting a lot with the configuration of the speaker cabinets and the preamplifier section, I noticed that the amplifier produced the nicest sound when driven by a slightly distorted pedal at high volume. The cabs produced lower frequencies than the built-in speaker of the amplifier and worked fine with the output transformer and the EF41 power tube. The sound produced by this tiny 5watt amplifier varied from crystal clear at low volumes to earth shuttering distortion at maximum volumes!


    Extra features:
     
    -Speaker cabinet 1:
    1x1” tweeter
    1x3” midrange
    1x6,5”woofer
    impedance: 8Ω

    -Speaker cabinet 2:
    1x8”woofer
    impedance: 8Ω

    -Guitar isolation box

    Warning: tubes do get hot! Therefore, cooling mechanisms should be used.
    (Don’t ever touch them when lit.):

    -3” Fan for maintaining power tube’s temperature within reasonable values


    Athanasios Sotiropoulos, 1/2/2008
  • #2 από Ikaros στις 01 Feb 2008
  •   Εγω τωρα αν σου απαντησω στα γερμανικα θα σε πειραξει πολυ?  ???

      Παρα ταυτα οι telefunken που φορα ο ενισχυτης σου ειναι πανεμορφες!
  • #3 από Βραζίλης στις 08 Dec 2014
  • Πολύ καλόοο @ThanosSottos ! Πες μας περισσότερα για αυτό.  Αναρωτιέμαι που/πως βρήκες το σημείο που της εισόδου (για την κιθάρα) και της εξόδου (για το μεγάφωνο) και πως βρήκες την ωμική αντίσταση εισόδου/εξόδου για να κάνεις την προσαρμογή. Δεν έχω ασχοληθεί με λυχνίες, θα'θελα όμως να δοκιμάσω να διαλύσω κανα τρανζιστοράτο ηχοσύστημα (π.χ. radio/CD player) και να το κάνω ενισχυτή κιθάρας.

    (Αναρωτιέμαι επίσης πως ξέφυγε αυτό το θέμα από τον @adr1anos :D ...OK, είναι 6+ χρόνια πριν...)
  • #4 από sotto στις 08 Dec 2014
  • Πολύ καλόοο @ThanosSottos ! Πες μας περισσότερα για αυτό.  Αναρωτιέμαι που/πως βρήκες το σημείο που της εισόδου (για την κιθάρα) και της εξόδου (για το μεγάφωνο) και πως βρήκες την ωμική αντίσταση εισόδου/εξόδου για να κάνεις την προσαρμογή. Δεν έχω ασχοληθεί με λυχνίες, θα'θελα όμως να δοκιμάσω να διαλύσω κανα τρανζιστοράτο ηχοσύστημα (π.χ. radio/CD player) και να το κάνω ενισχυτή κιθάρας.

    (Αναρωτιέμαι επίσης πως ξέφυγε αυτό το θέμα από τον @adr1anos :D ...OK, είναι 6+ χρόνια πριν...)
    Να΄σαι καλά!
    Πλέον τον επέστρεψα στην αρχική του μορφή καθώς είναι vintage ράδιο και δεν ήθελα να το "χαλάσω" περισσότερο ας πούμε. Εχει μια αξία. Είμαι ηλεκτρονικός και από τότε έχω δουλέψει πάνω σε άλλα λαμπάτα μηχανήματα κι ενισχυτές κιθάρας που έχουν και σωστό ήχο και νέα υλικά κι είναι ασφαλής στη χρήση. Στα λαμπάτα ραδιόφωνα ρισκάρεις πολύ με τις τάσεις... Υπάρχουν κι ωραιότατα kit λαμπάτων πλέον.
    Δεν είναι δύσκολο να εντοπίσεις όλα αυτά που με ρωτάς αλλά πρέπει να βρεις και να ξέρεις να διαβάσεις τα σχέδια του ενισχυτή/radio/hifi που έχεις. Χωρίς σχέδια και στα τυφλά είναι δύσκολο ακόμη κι αν είσαι ηλεκτρονικός/τεχνικός κλπ.
    Δε θα πρότεινα να πειράξεις πολύ κάποιο hi fi τρανζιστοράτο αλλά αν έχεις κάποια είσοδο για εξωτερική πηγή (line in, aux, tape in κλπ), εύκολα φτιάχνεις ένα καλώδιο με κατάλληλα βύσματα ώστε να συνδέσεις επάνω του κιθάρα/μπάσο. Συνήθως με μπασάκι δουλεύουν καλά κάποιοι hi fi ενισχυτές καθώς έχουν και το εύρος και την ισχύ που απαιτείται. Με κιθάρα, ειδικά για fuzz/OD ακούγονται ψιλοχάλι.
    Καλά projects!
  • #5 από Guitar Fan στις 08 Dec 2014
  •   Εγω τωρα αν σου απαντησω στα γερμανικα θα σε πειραξει πολυ?  ???

     

    τι εννοείς;

    πιστεύεις ότι ο οποιοσδήποτε λαμπάτος ενισχυτής δεν μπορεί να αποδώσει σαν τους ενισχυτές που κατασκευάζονται αποκλειστικά για ηλεκτρική κιθάρα;
    δεν μιλάω για τα διάφορα έξτρα που έχουν αλλά για την τελική ενίσχυση.

    ας απαντήσει όποιος άλλος έχει άποψη για το θέμα
  • #6 από sotto στις 08 Dec 2014
  •   Εγω τωρα αν σου απαντησω στα γερμανικα θα σε πειραξει πολυ?  ???

     

    τι εννοείς;

    πιστεύεις ότι ο οποιοσδήποτε λαμπάτος ενισχυτής δεν μπορεί να αποδώσει σαν τους ενισχυτές που κατασκευάζονται αποκλειστικά για ηλεκτρική κιθάρα;
    δεν μιλάω για τα διάφορα έξτρα που έχουν αλλά για την τελική ενίσχυση.

    ας απαντήσει όποιος άλλος έχει άποψη για το θέμα


    Αν εννοείς ότι το τελικό στάδιο του hi fi ενισχυτή μπορεί αν αποδόσει τα ίδια Watt με κάποιο τελικό στάδιο ενισχυτή κιθάρας, τότε ΝΑΙ μπορεί. Μόνο μιλώντας για το τελικό στάδιο ενίσχυσης όμως και την ισχύ, το φάσμα και το δυναμικό εύρος μπορεί να διαφέρει!


    Ο προενισχυτής hi fi με τον προενισχυτή κιθάρας ή μπάσου δεν έχουν σχεδόν καμιά σχέση... Κι αυτό είναι που καθορίζει κυρίως το ηχητικό αποτέλεσμα.


    Επίσης, μία καμπίνα κιθάρας δεν έχει καμιά σχέση σε φάσμα, αρμονικές, χροιά κι ίσως decibel, ευαισθησία με ένα hi fi ηχείο.


    Κατά τ' άλλα, τα κανάλια, η χροιά, η παραμόρφωση, οι αρμονικές, το EQ, το reverb, τα εφφέ, το φάσμα, οι δυναμικές ενός ενισχυτή που είναι σχεδιασμένος για κιθάρα δε μπορεί να τα αναπαράγει εξίσου ένας hi fi ενισχυτής λαμπάτος ή μη, χωρίς "πείραγμα" τουλάχιστον.
    Άρα αυτό που θα ακούσεις εν τέλη βάζοντας καρφί την κιθάρα σε ένα hi fi ενισχυτή/ηχοσύστημα δεν θα έχει καμιά σχέση με αυτό που θα ακούσεις απ' τον ενισχυτή κιθάρας.
  • #7 από Guitar Fan στις 08 Dec 2014
  • αν σε έναν Λαμπάτο HiFi συνδεσεις ένα τέτοιο πολυεφφέ (τυχαία είναι η επιλογή του πεταλιού)

    http://www.thomann.de/gr/boss_me25.htm

    και αντι τα HiFi ηχεία συνδέσεις μια καμπίνα ηλεκτρικής κιθαρας

    τι αποτέλεσμα θα έχεις;

  • #8 από adr1anos στις 08 Dec 2014
  • Τα πράγματα έχουν ακριβώς όπως τα περιγράφει ο @ThanosSottos . Πολύ ενδιαφέρον πείραμα αλλά για περαιτέρω αναφορικά με τα κιθαριστικά δρώμενα δεν είναι.




     
  • #9 από sotto στις 08 Dec 2014
  • αν σε έναν Λαμπάτο HiFi συνδεσεις ένα τέτοιο πολυεφφέ (τυχαία είναι η επιλογή του πεταλιού)

    http://www.thomann.de/gr/boss_me25.htm

    και αντι τα HiFi ηχεία συνδέσεις μια καμπίνα ηλεκτρικής κιθαρας

    τι αποτέλεσμα θα έχεις;



    Θα πλησιάσει αλλά δε θα ακουστεί σαν ένας κλασσικός λαμπάτος ενισχυτής-κεφαλή (έστω και 5W).
    Αλλά απ την άλλη, βάζεις μια απλή ψηφιακή πεταλιέρα με λαμπάτο και καμπίνα. Κυρίως τη boss θα ακούσεις, μετά την καμπίνα φυσικά κι ελάχιστα κάπου εκεί μέσα τη χροιά του τελικού ενισχυτή... Άσε που οι λυχνίες κι η μετασχηματιστές εξόδου λαμπάτων κιθάρας είναι συνήθως διαφορετικά απ των radio και hifi. Π.χ. θέλεις ήχο EL84 και single ender class Α ήχο αλλά το ράδιο μπορεί να έχει κάποια άλλη περίεργη ρωσική λάμπα και ultra linear Μ/Σ...


    Όταν υπάρχουν λαμπάτοι με κλασσικές λυχνιούλες σε τιμή ενός εντελώς μάπα micro hifi, γιατί να μπλέξεις?
    http://www.thomann.de/gr/kustom_defender_5h.htm
  • #10 από talfarlow στις 08 Dec 2014
  • Καιρό τώρα ψάχνω να βρώ ένα παλιό λαμπάτο ραδιόφωνο(λειτουργικό) και να το μετατρέψω σε ενισχυτή κιθάρας..
    Είναι απλή διαδικασία σχετικά και υπάρχουν πολλά how to στο utube.

    Μπράβο που το έκανες...ανέβασε και τίποτα να ακούσουμε κανα ήχο...
Σελίδες: