Σελίδες:
  • #26 από freemind στις 25 May 2007
  • Ειναι αργα ως προς την εποχη ( δηλαδη καλοκαιρι ), ομως ποτε δεν ειναι αργα να ξεκινησεις πιανο σε ωδειο ( εαν περιμενεις μεχρι το χειμωνα ).
    Στα ωδεια, υποχρεωνουν τον σπουδαστη εκτος απο πιανο ( ή οποιοδηποτε αλλο οργανο επιλεξει ) να κανει τη  βασικη θεωρια και αρμονια ( μαζι με ολα οσα πανε πακετο. Δηλαδη Σολφεζ, Μορφολογια Μουσικης, Ιστορια Μουσικης και Χορωδια ).
    Οσον αφορα τον καιρο που θα χρειαστεις...ειναι θεμα δικο σου καθαρα. Η αρχη θα ειναι αρκετα δυσκολη, ομως στην πορεια και με συνεχομενη μελετη θα λυθουν ολα τα προβληματα
  • #27 από stamstistetiginaanevo στις 25 May 2007
  • Την αρχή την έχω κάνει μόνος μου σε πίανο με μερικές παρτιτούρες κι έχω καταφέρει να παίξω μερικά απλά και πιο σύνθετα κομμάτια(τώρα προσπαθούσα να παίξω και με το αριστερό και μου έφυγε ο τένοντας,είχε τεράστιες αποστάσεις το κομμάτι :( :( :-[)...Γι'αυτό θέλω να διαβάσω και λίγη πιο προχωρημένη θεωρία(τα βασικά τα ξέρω)μήπως καταφέρω να περάσω καμία τάξη θεωρίας πιο σύντομα και να διαμορφώσω το χρόνο με βάση το όργανο...Ευχαριστώ πάντως για τη βοήθεια! :) :) :)
  • #28 από freemind στις 26 May 2007
  • Δεν θελω να απαξιωσω την προσπαθεια σου, αλλα για να μπορεσεις να "περασεις" μια ταξη θεωριας, θα χρειαστεις εξεταση σε ωδειο. Και κανενα ωδειο δεν θα σε δεχτει να δωσεις εξετασεις εαν εισαι αυτοδιδακτος. Οποτε, καλο ειναι να αρχισεις να ψαχνεις ειτε για ενα καλο και φτηνο ωδειο, ειτε για καποιον καθηγητη που μπορει να σου εγγυηθει εξετασεις μεσω ωδειου. :)
  • #29 από sakisarabatzis στις 25 Jul 2007
  • Ενα καλο βιβλιο για τη θεωρία μουσικης ειναι του Ι.ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΥ με 3 τευχη που ανταποκρίνονται και στα ετη σπουδων.Προσωπικα ειμαι ευχαριστημένος και αυτο διδασκω στους μαθητες μου
  • #30 από diorama στις 01 Dec 2007
  • Καλησπέρα στον κόσμο,εχω μια απορια σχετικη με πληκτρα,ειναι βλακεια μαλον αφου ειμαι και λιγο ασχετος,εγω μεχρι τωρα ηξερα πως οταν παιζουμε πχ στην φυσικη κλιμακα ντο μαντζορε κινουμαστε μονο στα ασπρα πληκτρα αφου τα διαστηματα σχηματιζοντε φυσικα,μηπως δεν ισχυει αυτο γιατι καποια διστηματα 7ης δεν παιζοντε χωρις να χρησιμοποιησω τα μαυρα.Βαζω το θεμα σαν απαντηση γιατι δεν μπωρο να κανω αλιώς.Αν το δει κανεις και εχει την καλοσυνη :)
  • #31 από kure στις 01 Feb 2008
  • ρε παιδια ξερει κανεις τι ειναι αυτα????
    βοηθηστε με...
    η αδερφη μου τα θελει για την βρεφονηπιοκομια και εγω σαν αυτοδιδακτος απο θεωρια......
    ειμαι χαλια..... ;D ;D

    ειναι επειγον!!!!

    ευχαριστω εκ των προτερων....
  • #32 από freemind στις 01 Feb 2008
  • Το θεμα της 7ης ειναι καθαρα θεμα κλιμακας.

    Πχ, στην Ντο Μειζονα ( ή αλλιως Ματζορε ) τα ασπρα πληκτρα φτανουν και περισσευουν για τις απλες "7ες".
    Αυτο ομως που πρεπει να καταλαβουμε, ειναι πως οι 7ες χωριζονται σε μικρες και μεγαλες. Απο τη στιγμη που δεν υπαρχει καποιο θεωρητικο υποβαθρο, ας το δουμε με παραδειγμα.

    η Συγχορδια της Ντο με εβδομη μεγαλη ειναι η:

    ΝΤΟ-ΜΙ-ΣΟΛ-ΣΙ

    ενω η με εβδομη μικρη ειναι:

    ΝΤΟ-ΜΙ-ΣΟΛ-ΣΙb

    Τωρα, ποιος ο λογος που χρησιμοποιουμε 7μες μεγαλες και μικρες ειναι ενα αλλο κεφαλαιο, το οποιο συνδυαζει την αισθητικη με τη θεωρια ;)
  • #33 από Tempus στις 01 Feb 2008
  • Στην κλασσική μουσική χρησιμοποιείται πιο πολύ η έβδομη μεγάλη ή η μικρή ;  ???
  • #34 από freemind στις 01 Feb 2008
  • Ειναι σαν να ρωτας εαν το πληκτρο της Ντο πατιεται 40 ή 41 φορες σε ενα κλασσικο κομματι. Δεν υπαρχει καποιο μαθηματικο κολπο για να εισαι σιγουρος πως "παιζεις κλασσικη μουσικη". ;)
  • #35 από Σκίρων στις 08 Feb 2008
  • Αμαραντος Αμαραντιδης
    Το τονικο μουσικο συστημα ( ή αλλιως τομος 1 )
    Εκδοσεις Νακας..
    Δεν θα χρειαστεις κατι παραπανω απο αυτο!

    ... αχ Αμαραντε .. ο καλυτερος καθηγητης που περασε ..
  • #36 από Blacksheepιος στις 18 Dec 2008
  • Ας το αναστησω με το μαγικο ραβδακι μου..

    Ξερετε/εχετε τιποτα σε πι ντι εφ?
  • #37 από LILAKI στις 02 Jan 2009
  • Αντιχρονισμός είναι το είδος του ρυθμού κατά το οποίο στο ισχυρό  μέρος του μέτρου υπάρχει παύση και στο ασθενές νότα.Ομαλό αντιχρονισμό έχουμε όταν η νότα και η παύση είναι της ίδιας αξίας, ενώ ανώμαλο αντιχρονισμό όταν είναι διαφορετικής αξίας.
    Συγκοπή είναι το είδος του ρυθμού κατά το οποίο το ασθενές μέρος του μέτρου επεκτείνεται(πηγαίνει)στο ισχυρό με μια σύζευξη διαρκείας.Ομαλή συγκοπή έχουμε όταν οι νότες και οι παύσεις που την αποτελούν είναι της ίδιας αξίας ενώ ανώμαλη συγκοπή όταν είναι διαφορετικής αξίας.
      Ιδιαίτερα διαφωτιστικό είναι το βιβλίο του Γιώργου Διαμαντή με τίτλο Η κλασική θεωρία της μουσικής , απ τις  εκδόσεις Φίλλιπος Νάκας.(Σημείωση:Δεν παίρνω ποσοστά για τη διαφήμηση.ΧΕ,ΧΕ)
     
  • #38 από freemind στις 02 Jan 2009
  • Ε, ποιος ρωτησε για τον αντιχρονισμο και τη συγκοπη; :/
  • #39 από LILAKI στις 02 Jan 2009
  • Ε, ποιος ρωτησε για τον αντιχρονισμο και τη συγκοπη; :/


    Ο kure πιο κατω..
  • #40 από freemind στις 02 Jan 2009
  • Χμ...που ακριβως? Δε το βρισκω. Παρολαυτα, ευχαριστουμε για τις πληροφοριες. Σιγουρα θα ειναι χρησιμες σε αλλους :) Καλως ηρθες
  • #41 από LILAKI στις 02 Jan 2009
  • Χμ...που ακριβως? Δε το βρισκω. Παρολαυτα, ευχαριστουμε για τις πληροφοριες. Σιγουρα θα ειναι χρησιμες σε αλλους :) Καλως ηρθες

    Καλώς σας βρήκα. :)
  • #42 από mefthymiop στις 21 Feb 2011
  • Ηθελα να ρωτησω καποια πραγματα σχετικα με την θεωρια διαστηματων.
    Δεν εχω καταλαβει τί διαφορα έχει η καθαρη απο τις μικρες και τις μεγαλες.
    Επισης δεν εχω καταλαβει γιατι η 1η,3η,5η,8η εχουν  μονο καθαρή ενώ οι 2η,4η,6η,7η εχουν μικρες και μεγαλες.Το δεχομαστε αξιωματικα η προκυπτει απο κάπου?
  • #43 από Fourier στις 21 Feb 2011
  • Δες εδώ ένα ωραίο άρθρο για τα διαστήματα: link


    Θα σου πω τι πιστεύω κρύβεται πίσω από την ονοματολογία (μπορεί να κάνω και λαθος).

    - Τα διαστήματα 1ης (0 ημιτόνια - ίδια νότα) και 5ης (7 ημιτόνια) θεωρούνται τα πιο εύηχα. Ίσως για αυτό το λόγο ονομάζονται "καθαρά".

    - Το διάστημα 8ης (12 ημιτόνια) προκύπτει από ένα διάστημα 1ης, ανεβάζοντας μία από τις δύο νότες μία οκτάβα πάνω, άρα είναι και αυτό "καθαρό". Το διάστημα 4ης (5 ημιτόνια) προκύπτει αν πάρεις την χαμηλότερη νότα ενός διαστήματος 5ης και την ανεβάσεις μία οκτάβα (αναστροφή), άρα και αυτό "καθαρό" (αν και όχι τόσο εύηχο όσο αυτό της 5ης).

    - Το διάστημα τρίτης (3 ή 4 ημιτόνια) είναι αυτό που δίνει την αίσθηση του ματζόρε (4 ημιτ.) ή μινόρε (3 ημιτ.). Υποθέτω ότι έχει λογική ότι το πρώτο το ονομάζουμε "μεγάλο" και το δεύτερο "μικρό". Επειδή το διάστημα 6ης προκύπτει από αναστροφή διαστήματος 3ης, "κληρονομεί" και την ονοματολογία (το διάστημα μεγάλης 3ης αναστρέφεται σε μικρής 6ης και το μικρής 3ης σε μεγάλης 6ης).

    - Για το διάστημα 2ας (1 ή 2 ημιτόνια) δεν έχω ερμηνεία. Θεωρείται το λιγότερο εύηχο από τα προαναφερθέντα και συνεπώς έχει λογική το ότι δεν χαρακτηρίζεται καθαρό. Ίσως για να μη το ονομάσουν "βρώμικο"  ;D χρησιμοποιήθηκε η ίδια ονοματολογία με το διάστημα 3ης. Το διάστημα 7ης προκύπτει με αναστροφή διαστήματος 2ας, άρα κληρονομεί την ονοματολογία.


    Αν κάποιος φίλος γνωρίζει το θέμα καλύτερα ευχαρίστως να με διορθώσει! Σε κάθε περίπτωση, σημασία δεν έχει τόσο το όνομα όσο ο ήχος και ο ρόλος που παίζει το καθε διάστημα στην μουσική.


    Υ.Γ.: Μία απορία δική μου είναι γιατί λέμε, π.χ., διάστημα μεγάλης τρίτης και όχι διάστημα μεγάλου τρίτου.
  • #44 από songless_bird στις 21 Feb 2011

  • Υ.Γ.: Μία απορία δική μου είναι γιατί λέμε, π.χ., διάστημα μεγάλης τρίτης και όχι διάστημα μεγάλου τρίτου.
    Πιστευω οτι ειναι λαθος οπως το λεμε. Αν και θα μπορουσε απευθυνεται στην αποσταση των δυο φθογγων και να εννοουμε οτι το διαστημα εχει αποσταση μια μεγαλη τριτη. Δεν ξερω και εγω, υποθεση κανω.
  • #45 από Fourier στις 21 Feb 2011
  • Βάσιμη υπόθεση.

    Έχοντας μάθει κάποιες έννοιες με την αγγλική ορολογία βρίσκω "άβολη" την αντίστοιχη ελληνική. Ονομασίες όπως "ελάσσονα", "επέρειση", "προσαγωγέας", ακούγονται (στα αυτιά μου) παλιομοδίτικες και ίσως τρομάζουν τα νέα παιδιά από το να ασχοληθούν. Από την άλλη, μιας και δεν έχω κάτι άλλο να προτείνω στη θέση τους και (προφανώς) έχουν δοθεί από ανθρώπους που ξέρουν πολύ καλύτερα ελληνικά από εμένα, είναι κάτι σαν "αναγκαίο κακό". Σαν προσωπική παρατήρηση αυτά.
  • #46 από FORZA!Yekaterinburg στις 04 Dec 2012

  • Kαλησπερα!


    μου εβγαλε αυτο το μηνυμα:
    Παράθεση
    Προσοχή: αυτό το θέμα δεν έχει λάβει απαντήσεις για τουλάχιστον 120 ημέρες.Αν δεν είστε σίγουροι ότι θέλετε να απαντήσετε, παρακαλούμε σκεφτείτε την περίπτωση να ξεκινήσετε ένα νέο θέμα.
    δεν μπορεσα να βρω πως ανοιγω καινουριο θεμα, μαλλον δεν μπορω να ανοιξω. γιαυτο το γραφω εδω:


    θελω να κανω κλασικα θεωρητικα μαθηματα μουσικης, αλλα δεν γνωριζω καποιο κλασικο οργανο, εχω μαθει μονος μου κιθαρα με πενα… δεν εχω κουραγιο να ξεκινησω καποιο κλασικο οργανο απο την αρχη, θελω απλα να κανω θεωρια μουσικης, με σκοπο να μαθω, και οχι να αποκτησω καποιο χαρτι… σε καποια ωδεια που ρωτησα μου ειπαν οτι δεν μπορεις να κανεις θεωρητικα μαθηματα χωρις να κανεις και οργανο κλασικο,
    ωστοσο ο χρονος που μπορω να διαθεσω ειναι λιγος, οπως και τα χρηματα για να αγορασω κλασικο οργανο και να πληρωσω και μαθηματα που δεν με ενδιαφερουν…


    επισης απο οτι μου ειπαν τα μαθηματα γινονται σε ταξεις οπως στο σχολειο με μαθητες ανεξαρτητως ηλικιας… και ειμαι 30 χρονων :D εχετε τιποτα εφικτο να μου προτεινετε… η να ασχοληθω με κατι αλλο! ευχαριστω!
Σελίδες: