Αποστολέας Θέμα: Μετατροπία  (Αναγνώστηκε 38651 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Μετατροπία
« στις: 20/06/13, 18:20 »
Σαν ηλεκτρονικός με εμπειρία 45 έτη αλλά και σχεδόν άλλα τόσα σαν ερασιτέχνης μουσικός , που όμως με τα Θεωρητικά της Αρμονίας ασχολήθηκα τα τελευταία 2 έτη  (είχα το βιβλίο του Καλομοίρη από το 1960 αλλά ήταν στο ράφι) , όταν πρωτοσυνάντησα τη λέξη ‘’Μετατροπία’’ μου φάνηκε πολύ καθαρευουσιάνικη και δεν μου πήγαινε καλά – ούτε και σήμερα τη θεωρώ δόκιμη λέξη , όπως και πολλοί άλλοι (Π. Αδάμ) . Έψαξα στο διαδίκτυο και είδα ότι η αντίστοιχη λέξη ήταν ‘’modulation’’ (τότε την κατανόησα πιο καλά αφού είμαι γνώστης των AM – FM – PM κυμάτων . Μ =Modulation και έχω τη γνώμη ότι θα ταίριαζε καλύτερα η λέξη ‘’Διαμόρφωση’’ ή ''Τονική Απόκλιση'' –χιουμοριστικά μιλώντας ‘’Να ένα θέμα για το προσεχές μουσικολογικό συνέδριο’’ προς επανεξέταση) .
 
  ''Τονική Απόκλιση'' : Με απλά λόγια η τονική απόκλιση καθορίζει πόσο απομακρυνόμαστε από τη βασική τονικότητα του κομματιού και αυτή η απομάκρυνση επιτυγχάνεται  με το συγκεκριμένο μηχανισμό αλλαγής τονικότητας που τον λέμε μετατροπία.  (Σε ατονικά κομμάτια - Είδος μουσικής έκφρασης το οποίο εμφανίστηκε στις αρχές του 20ού αιώνα -  η αίσθηση του πόσο έχουμε αποκλίνει αρμονικά δεν υφίσταται).
 Πιο απλά , που όμως πιστεύω ότι μπερδεύει τον αναγνώστη είναι ο ορισμός:

Το θέμα ‘’Μετατροπία’’ είναι θεωρητικό κι εγώ σαν ερασιτέχνης μουσικός θα προσπαθήσω εδώ να δώσω μόνο αυτά που κατανόησα με πρακτικές εφαρμογές .Τα παραδείγματα αυτά αναφέρονται κυρίως στη λαϊκή μας μουσική (έστω σε μουσική στυλ Eurovision και όχι σε κλασσικά κομμάτια όπου δεν έχω καμιά εμπειρία).

 
 Στη μουσική οι όροι μετατροπία και τονική μεταφορά αναφέρονται στην αλλαγή της τονικότητας (του τόνου όπως λέμε στην καθομιλουμένη) ενός τραγουδιού ή μελωδίας σε άλλη τονικότητα γι αυτό μερικές φορές (λανθασμένα) ταυτίζονται. Αλλά και η πλειονότητα των μουσικών ιστοσελίδων στο διαδίκτυο εξετάζει τις έννοιες μετατροπία και Τονική Μεταφορά μαζί.

Η ουσία σε κάθε μετατροπία είναι ότι γίνεται αλλαγή τόνου. Αν αλλάξει τόνο ένα μόνο τμήμα του κομματιού είναι ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ , αν αλλάξει τόνο πολύ μεγάλο μέρος ή οριστικά λέγεται ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ  ( Καλομοίρη Μανώλη).
 Όμως ο Καλομοίρης στην ανάλυση του  για τη μετατροπία δίνει μόνο παραδείγματα κλασικής (οργανικής) μουσικής.
 Εγώ αναφέρομαι  σε λαϊκή μουσική έστω , όπως είπα,  σε μουσική στυλ Eurovision. Βέβαια οποιοδήποτε ''ξένο'' ακόρντο βλέπουμε σε ένα κομμάτι σίγουρα δεν θα πρέπει να το λέμε και μετατροπία. Τότε είναι που απαιτείται η γνώση αρμονικής ανάλυσης για να πούμε  με σιγουριά περί τίνος πρόκειται. (Τότε βέβαια απαιτείται  φοίτηση σε ωδείο ή ανάλυση με μουσικοδιδάσκαλο).
 
 Την προσωρινή ή σκέτο Μετατροπία  - που φαίνεται ότι είναι η πλέον κατάλληλη  λέξηπου χρησιμοποιεί το ευρύ μουσικό κοινό- που την ονομάζω και  Πέρασμα και Επαφή ενός ξένου τόνου και Τονική Απόκλιση και Modulation ..., είναι αλλαγή τόνου όπου όμως δεν χάνεται εντελώς το αίσθημα του αρχικού τόνου, αλλά και μετά τη μετατροπία εξακολουθεί να υφίσταται, σε υπολανθάνουσα κατάσταση.
 ΜΕΤΑΤΡΟΠΙΑ λοιπόν είναι η μετάβαση από μια κλίμακα σε μια άλλη εντός  του ίδιου κομματιού. Η μετάβαση είναι προσωρινή (αφού γίνεται με επιστροφή στον αρχικό τόνο = Πέρασμα )
Δηλαδή όταν λέμε Πέρασμα εννοούμε την αλλαγή της τονικότητας ενός τραγουδιού σε άλλη τονικότητα την ώρα που το τραγουδάμε, για να γίνει μια αλλαγή, μια εξέλιξη στην κίνηση της μελωδίας. Δηλαδή δανειζόμαστε νότες και ακόρντα από άλλη τονικότητα  ή και αλλάζουμε τελείως τμήμα του τραγουδιού για να δώσουμε χρώμα , να αλλάξουμε τη διάθεση και να κινήσουμε το ενδιαφέρον των ακροατών.
Με το Πέρασμα όμως σε νέα τονικότητα δεν επηρεάζεται μέρος του τραγουδιού της αρχικής τονικότητας. Πχ ένα τραγούδι που κάνει Πέρασμα από C σε Eb θα έχει ένα τμήμα του σε C και ένα άλλο τμήμα του σε Eb. Η μετάβαση δηλαδή είναι προσωρινή (αφού γίνεται επιστροφή στον αρχικό τόνο). Δηλαδή μπορεί κανείς να αφήσει τον αρχικό τόνο και να πάρει εντελώς περαστικά, ή και για αρκετό διάστημα, έναν καινούριο τόνο αλλά να ξαναγυρίσει στον αρχικό . Το Πέρασμα θα το συναντήσετε και με την ορολογία: επαφή ενός ξένου τόνου.
 
 Όπως φαίνεται στο παράδειγμα της φωτογραφίας , η απλούστερη και πιο συνηθισμένη μετατροπία είναι εκείνη που συντελείται μεταξύ συγγενικών τονικοτήτων, πχ μεταξύ C, G και F μείζονος ή ελάσσονος (Ματζόρε ή Μινόρε).
Ένα παράδειγμα από το ρεπερτόριο μου:
 
 
Παραδείγματα από το YouTube:
Αλλαγή τρόπου μέσα στο κομμάτι που είναι μέρος τις σύνθεσης και όπου σε κάθε κουπλέ ανεβαίνει η τονικότητα κατά ένα ημιτόνιο .
 ‘’Ένα Μαχαίρι’’ . Τα 3 πρώτα στιχάκια σε Am το 4ο σε Bbm το 5ο σε Bm  το 6ο σε Cm και το 7ο σε C#m .
! No longer available

Ομοίως το: ‘’ Όταν πηγαίναμε μαζί σχολείο’’
! No longer available

Ομοίως το: Ο ανθρωπάκος (Τάνια Τσανακλίδου) Από Cm , C#m,Dm,Ebm
! No longer available

Βρείτε μόνοι σας τις μετατροπίες στα παρακάτω:
TICO TICO saxophone
! No longer available

Alla molto turka : ένα ωραίο μουσικό παιχνίδι που σύμφωνα με πολλούς μουσικούς που επικοινώνησα δεν είναι μετατροπία – κανόνες πέραν  της μουσικής θεωρίας καθώς πάνω στις βαθμίδες όπου κινείται εφαρμόζουν διαστήματα άλλης κλίμακας/τρόπου.
! No longer available

ΟΝΕΙΡΟ ΔΕΜΕΝΟ:
! No longer available (Embedding disabled, limit reached)
ΚΟΙΜΗΣΟΥΑΓΓΕΛΟΥΔΙ ΜΟΥ:
! No longer available (Embedding disabled, limit reached)
ΠΡΩΙ ΠΡΩΙ ΜΕΤΗ ΔΡΟΣΟΥΛΑ :
! No longer available (Embedding disabled, limit reached)
AMORE MIO:
! No longer available (Embedding disabled, limit reached)
ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ ΛΟΧΙΑ:
! No longer available (Embedding disabled, limit reached)
ΠΑΡΕ ΤΑ ΧΡΥΣΑΚΛΕΙΔΙΑ :
 ! No longer available (Embedding disabled, limit reached)
 
Ο όρος Μινορο - Μάτζορο ΔΕΝ υφίσταται στην επίσημη ορολογία
 

Outside playing
Κυρίως είναι μια τεχνική –δείτε εδώ- που χρησιμοποιείται στην jazz και δεν μπορεί να θεωρηθεί μετατροπία.
 Playing ‘outside’ is a term synonymous with jazz rock/fusion guitar players. Within traditional forms of jazz this term is replaced by ‘using chromaticism’.In blues, country, and folk forms it’s called ‘blue notes.’ In everything else it’s considered ‘the wrong notes’.
 Να και το ‘outside playing !!’’ με φυσαρμόνικα (;) , όπως το καταλαβαίνω εγώ:
 Με τη διατονική φυσαρμόνικα για να τονίσεις-να δώσεις έμφαση- στα solos και στις μελωδίες χρησιμοποιείς την τεχνική bending .Αυτή η ασυμφωνία που δημιουργείται με το να παίζεις νότες εκτός της διατονικής κλίμακας προσδίδει μια αίσθηση – bluesy sound – στο παίξιμο της φυσαρμόνικας γεγονός που εξηγεί το γιατί τα bends χρησιμοποιούνται τόσο συχνά στα στυλ blues & rock. Ακούστε εδώ ένα τέτοιο ηχητικό απόσπασμα:https://www.box.com/s/si5yugj2iwbs9schtszb
 Βέβαια στα Blues, η blue νότα, δεν θεωρείται ‘’outside’’ αν παίζουμε με Blues πεντατονικές γιατί θεωρείται πως ανήκει στην κλίμακα που παίζουμε και επιπρόσθετα αν σε οποιαδήποτε κλίμακα παίξουμε κάποιες νότες εκτός κλίμακας σε ανίσχυρα μέρη του μέτρου τότε δεν παίζουμε outside αλλά χρωματικές νότες προσεγγίσεις.

 Άλλη μια μορφή μετατροπίας:
Direct (abrupt) modulation: Άμεση (απότομη) μετατροπία: Μετατροπία η οποία δεν κάνει χρήση κοινών συγχορδιών ή κοινών φθόγγων. Όταν ένα κομμάτι αλλάζει τονικότητα απότομα χωρίς κοινές συγχορδίες δημιουργεί μια ξαφνική αλλαγή διάθεσης μέσω της ξαφνικής αλλαγής τονικότητας. Πχ από την τονικότητα C στην τονικότητα Α. Ακούστε ένα ηχητικό απόσπασμα εδώ: Στη μουσική της κλασικής περιόδου τέτοιες μετατροπίες γίνονται μεταξύ των φράσεων (phrase modulations). Μια πολύ καλή εξήγηση για το πώς γίνεται απότομη μετατροπία εδώ:

 Σημείωση: Τώρα, αν θέλουμε να κοιτάξουμε το θέμα περισσότερο αναλυτικά θα πρέπει να μελετησουμε το κλασικό ρεπερτόριο και όχι το λαϊκο , σύγχρονο ,ρεμπέτικο κλπ αφού οι κλασικοί συνθέτες είναι εκείνοι που εκμεταλλεύτηκαν σε πολύ μεγάλο βαθμό αυτές τις τεχνικές.
Εγω όμως δεν εχω τις γνωσεις για τέτοια αναλυση.
« Τελευταία τροποποίηση: 27/09/17, 17:44 από STEFANOS604 »
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος elrich

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 734
  • Φύλο: Άντρας
  • Κιθαρομπούζουκο ολέ
    • Προφίλ
    • http://laikikithara.forumgreek.com
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #1 στις: 20/06/13, 20:02 »
Ρε συ Στέφανε, που γυρίζει σε ματζόρε το όνειρο δεμένο στο μουράγιο? Μήπως λες για άλλο τραγούδι? Από όσο ξέρω στην ίδια κλίμακα πάει όλο (Dm ή F).
Βρε λες να το παίζω τόσα χρόνια λάθος?

edit: Έχεις και άλλα περίεργα στο άρθρο σου.
Αφού δεν κατέχεις 100% το αντικείμενο (ούτε καν 10%), για ποιό λόγο κάθεσαι και τα γράφεις όλα αυτά? Το πιο σωστό από μέρους σου θα ήταν να ανοίξεις ένα Thread και να ΡΩΤΑΣ: σήμερα έμαθα αυτό παιδιά, είναι σωστό?
Κι εγώ ξέρω να αλλάζω ρεζέρβα και λάδια στο αυτοκίνητο αλλά αυτό δεν μεκάνει μηχανικό αυτοκινήτων. Πόσο μάλλον εκπαιδευτή μηχανικών.
« Τελευταία τροποποίηση: 20/06/13, 20:22 από elrich »

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #2 στις: 20/06/13, 20:37 »

Dm                                                                                       A
Όνειρο δεμένο στο μουράγιο, πόρτα μου κλεισμένη στο νοτιά
A                                                                                           Dm    C
Έκανα τον πόνο μου κουράγιο, στην αγάπη μου έβαλα φωτιά
 
  F                                   C    Gm    C                           F
Μαύρος, βαρύς, ο ουρανός απόψε που ’ρθες να με βρεις
 Bb         GmC            F
Είναι μεγάλος ο καημός
 Bb           Gm                 C                     F    A
να τον αντέ-, να τον αντέξεις δεν μπορείς


Το ρεφραίν  (Μαύρος βαρύς ……είναι σε F ματζόρε ( τα 3 βασικά ακόρντα του : F – C – Bb)
Κι εγώ το παίζω χρόνια με 2 διατονικές φυσαρμόνικες  (1 φυσαρμόνικα τονικότητας Dm και μια F τονικότητας ).


Ευχαριστώ για το σχόλιο

‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος elrich

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 734
  • Φύλο: Άντρας
  • Κιθαρομπούζουκο ολέ
    • Προφίλ
    • http://laikikithara.forumgreek.com
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #3 στις: 20/06/13, 21:04 »
Πολύ σωστά τα έγραψες τώρα τα ακκόρντα. Γιατί στο παράδειγμά σου λες ότι είναι Dm - D τότε?
Η νότα F# που υπάρχει?

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #4 στις: 20/06/13, 21:09 »
Θα ήθελα να επισημάνω, ίσως εκεί οφείλεται το λάθος που κάνεις , ότι οι κλίμακες F ματζόρε και Dm μινόρε είναι κλίμακες σχετικές.


Στον κύκλο των 5ων φαίνονται οι σχετικές κλίμακες:

« Τελευταία τροποποίηση: 20/10/17, 05:57 από STEFANOS604 »
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #5 στις: 20/06/13, 21:14 »
Έχεις δίκιο είναι τυπογραφικό λάθος. Το τραγούδι ανήκει στη 2η περίπτωση που αναφέρω και μάλιστα το παρουσιάζω με το παρόμοιο ''Γυρίζω τις πλάτες μου στο μέλλον''
Ευχαριστώ θα το διορθώσω άμεσα

‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος adr1anos

  • Συναλλαγές: (2)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 4478
  • Φύλο: Άντρας
  • Πάρα πολλές ιδέες, πολύ λίγος χρόνος..
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • My LinkedIN Profile
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #6 στις: 20/06/13, 21:20 »
Οι Άγγλοι έχουν ένα πολύ ωραίο ρητό:
"If you can't convince them, confuse them"..  :roll
Απλά άνοιξε τα φτερά σου!.. Τα υπόλοιπα θα έρθουν μόνα τους.



→ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ DIY Άρθρων μου στο Kithara.gr 

Αποσυνδεδεμένος elrich

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 734
  • Φύλο: Άντρας
  • Κιθαρομπούζουκο ολέ
    • Προφίλ
    • http://laikikithara.forumgreek.com
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #7 στις: 20/06/13, 21:28 »
Θα ήθελα να επισημάνω, ίσως εκεί οφείλεται το λάθος που κάνεις , ότι οι κλίμακες F ματζόρε και Dm μινόρε είναι κλίμακες σχετικές.

Δεν είναι ούτε σχετικές ούτε άσχετες Στέφανε, η ίδια κλίμακα είναι, ίδιο οπλισμό έχουν.

edit: Σωστός ο Στέφανος, το παίρνω πίσω  0:)
« Τελευταία τροποποίηση: 20/06/13, 21:33 από elrich »

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #8 στις: 20/06/13, 21:38 »
Ευχαριστώ elrich.
Το διόρθωσα (αφού υπήρχε χρόνος για τροποποίηση) αναφέροντας κάτω από τη φωτογραφία το σχόλιο σου (για να μη φαίνεται ξεκρέμαστο).

‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #9 στις: 20/06/13, 21:41 »
Οι Άγγλοι έχουν ένα πολύ ωραίο ρητό:
"If you can't convince them, confuse them"..  :roll
Σ' ένα 20 σέλιδο κείμενο με φωτογραφίες ένα δύο λάθη και μάλιστα τυπογραφικά δεν συγχωρούνται;
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος adr1anos

  • Συναλλαγές: (2)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 4478
  • Φύλο: Άντρας
  • Πάρα πολλές ιδέες, πολύ λίγος χρόνος..
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • My LinkedIN Profile
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #10 στις: 20/06/13, 21:43 »
Οι Άγγλοι έχουν ένα πολύ ωραίο ρητό:
"If you can't convince them, confuse them"..  :roll
Σ' ένα 20 σέλιδο κείμενο με φωτογραφίες ένα δύο λάθη και μάλιστα τυπογραφικά δεν συγχωρούνται;
Σαφώς συγχωρούνται.. είμαι απλά προκατειλημένος από την πρότερη σου τακτική να απαντάς σε κάθε ερώτημα με πολλαπλάσιο υλικό που τελικά δεν είναι δυνατόν να παρακολουθηθεί.
Χαίρομαι όμως που δεν επαναλήφθηκε εδώ.
Απλά άνοιξε τα φτερά σου!.. Τα υπόλοιπα θα έρθουν μόνα τους.



→ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ DIY Άρθρων μου στο Kithara.gr 

Αποσυνδεδεμένος Anastasia.M.Ribas

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 138
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Do you want me crawling back to you?
    • Προφίλ
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #11 στις: 20/06/13, 23:19 »
Εγώ που είμαι άσχετη και θέλω να μάθω να τα διαβάζω τα άρθρα ή να μην τα διαβάζω?!
Ξυπνήστε αυτούς που κοιμούνται,όχι αυτούς που ονειρεύονται~

Αποσυνδεδεμένος Lo.Lee.Ta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2150
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Venceremos
    • Προφίλ
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #12 στις: 20/06/13, 23:26 »
Πάντα η γυναίκα κάνει τη διαβολική ερώτηση. Το μήλο της Εύας. Με σένα τα είπαμε στο τσατ Αναστασία, μη τα ξαναλέμε εδώ! Μάζευε και ας είναι και ρώγες Αναστασία και οι άλλοι που βρίσκουνε τα λάθη, τα διαβάζουνε, γι αυτό τα βρίσκουνε.
Συμπληρωματικό μεγάλο δίδαγμα, όταν διαβάζεις κάτι και μπορείς να βρίσκεις τα λάθη μέσα σε αυτό τότε έχεις μάθει.
« Τελευταία τροποποίηση: 20/06/13, 23:31 από XoLiDoXoS »
Adios Muchachos!

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #13 στις: 21/06/13, 08:32 »
.....μεγάλο δίδαγμα, όταν διαβάζεις κάτι και μπορείς να βρίσκεις τα λάθη μέσα σε αυτό τότε έχεις μάθει.
Απο τα καλυτερα αποφθεγματα που διαβασα τελευταια
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #14 στις: 09/07/13, 11:26 »
Σας παρουσιάζω παραδείγματα , από το YouTube, ελληνικού αλλά και ξένου ρεπερτορίου σύγχρονης μουσικής  για να εμπεδώσουμε  τις όποιες  γνώσεις  αποκτήσαμε από το άρθρο αλλά το σπουδαιότερο να είμαστε σε θέση  να αναγνωρίζουμε σ’ ένα κομμάτι σύγχρονης μουσικής (και μάλιστα ελληνικής) αν υπάρχει μετατροπία και πως το κομμάτι αυτό να το τρανσπορτάρουμε συμπαρασέρνοντας και τις μετατροπίες του (άσχετα αν λέγονται διατονικές , χρωματικές ή εναρμόνιες – απλά θα τις λέμε μετατροπίες) και φυσικά δεν μπλέκω πλέον σ’ αυτά τα παραδείγματα τον Καλομοίρη που ανέφερα στην αρχή του άρθρου και που πιθανόν να μην αναφέρεται καν σ’ αυτή τη μουσική αλλά να αναφέρεται  μόνο σε μετατροπίες  κλασικής (οργανικής) μουσικής. (όποιος μπορεί να μας δώσει παραδείγματα με μετατροπίες κλασσικής μουσικής θα ήταν διευκόλυνση)
Αλλαγή τρόπου μέσα στο κομμάτι που είναι μέρος τις σύνθεσης και όπου σε κάθε κουπλέ ανεβαίνει η τονικότητα κατά ένα ημιτόνιο .  ‘
’Ένα Μαχαίρι’’. Τα 3 πρώτα στιχάκια σε Am το 4ο  σε Bbm το 5ο σε Bm  το 6ο σε Cm και το 7ο σε C#m .
http://youtube.com/watch?v=A0ogdkWw9GM

  Ομοίως το: ‘’ Όταν πηγαίναμε μαζί σχολείο’’
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xeug4d8eKRM


Στο παρακάτω όμως κομμάτι : ‘’Γυριζω τις πλατες μου στο μελλον‘’  Αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί μετατροπία καθώς δεν αλλάζει ο οπλισμός (ξεκινά με Am γίνεται μετατροπία σε C  και επιστροφή Am) : Βρείτε μόνοι σας τις μετατροπίες στα παρακάτω:
 
TICO TICO saxophone
 !
No longer available

! No longer available
: ένα ωραίο μουσικό παιχνίδι που σύμφωνα με πολλούς μουσικούς που επικοινώνησα δεν είναι μετατροπία – κανόνες πέραν  της μουσικής θεωρίας. Πχ γνώμη ενός μουσικοσυνθέτη: << Έχω να πω ότι δεν είναι ούτε μετατροπία, ούτε μεταφορά. Απλά, είναι αλλαγή τρόπου, αλλαγή χρωματισμού των 4χ ή ενός ή περισσοτέρων φθόγγων της κλίμακας. Η καλύτερη φράση πιστεύω θα ήταν "Διασκευή σε κλίμακα τάδε’’ >>


ΟΝΕΙΡΟ ΔΕΜΕΝΟ:
!
No longer available (Embedding disabled, limit reached)! No longer available (Embedding disabled, limit reached)
ΚΟΙΜΗΣΟΥΑΓΓΕΛΟΥΔΙ ΜΟΥ:
! No longer available (Embedding disabled, limit reached)

! No longer available (Embedding disabled, limit reached)
ΠΡΩΙ ΠΡΩΙ ΜΕΤΗ ΔΡΟΣΟΥΛΑ :
!
No longer available (Embedding disabled, limit reached)

! No longer available (Embedding disabled, limit reached)
AMORE MIO: 
 !
No longer available (Embedding disabled, limit reached)

! No longer available (Embedding disabled, limit reached)
ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ ΛΟΧΙΑ:
!
No longer available (Embedding disabled, limit reached)

! No longer available (Embedding disabled, limit reached)
ΠΑΡΕ ΤΑ ΧΡΥΣΑΚΛΕΙΔΙΑ :
!
No longer available (Embedding disabled, limit reached)

! No longer available (Embedding disabled, limit reached)
« Τελευταία τροποποίηση: 20/10/17, 06:07 από STEFANOS604 »
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
’Μινορο-μάτζορα’’ ή ‘’Ματζορο-μίνορα’’ ;
« Απάντηση #15 στις: 13/07/13, 18:03 »
 Τα  παρακάτω κομμάτια :
ΠΡΩΙ ΠΡΩΙ ΜΕΤΗ ΔΡΟΣΟΥΛΑ :
https://www.youtube.com/watch?v=jrJm1ToTxbg
AMORE MIO: 
https://www.youtube.com/watch?v=S-CeDleDYcA
και πολλά άλλα ελληνικού κυρίως ρεπερτορίου τα γνωρίζω από μικρος να τα λένε ‘’Μινορο-μάτζορα’’  ή ‘’Ματζορο-μίνορα’’ ή  , όχι συχνά, χαρμοσυνολυπητερά.
Τελικά απ’ ότι πληροφορήθηκα δεν υφίσταται τέτοιος όρος στη μουσική ορολογία αλλά  είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται από παλιά από αυτοδίδακτους μουσικούς που φυσικά ακόμη και σήμερα χρησιμοποιείται.
 
Ρίξτε και μια ματιά εδώ κυρίως στην « Απάντηση #14  >> που δίνονται άλλα 10 παραδείγματα με ματζορο-μίνορα: http://forum.kithara.gr/index.php?topic=86779.0 για το τι είναι μετατροπία αλλά και το τι είναι το τρανσπόρτο.
 Μετά την ανάγνωση του αναφερθέντος thread λογικά σκεπτόμενοι  μπορούμε να πούμε ότι κάθε τέτοιο ματζορομινορο (στο ελληνικό ρεπερτόριο) μπορεί να θεωρηθεί μετατροπία.
Όμως  κάθε μετατροπία (στο ελληνικό ρεπερτόριο)  δεν είναι και ματζορομινορο πχ  αυτά που ανά κουλέ ανεβαίνουν  ανά ημιτόνιο (πχ ‘’το μαχαίρι’’ , ‘’όταν πηγαίναμε μαζί σχολειό’’ ).
Άρα το ματζορομινορο μπορεί να θεωρηθεί σαν υποσύνολο της μετατροπίας.
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5861
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Kατ' αρχήν το συγκεκριμένο θέμα δεν έχει μεγάλη σχέση με την κατηγορία στην οποία βρίσκεται (Εκμάθηση - Πρώτα βήματα). Θα πρέπει να μεταφερθεί σε άλλον, πιο κατάλληλο πίνακα.

Δεύτερον, το γεγονός ότι μόλις τώρα πληροφορήθηκες ότι αυτοί οι όροι δεν υφίστανται (και δεν θα μπορούσαν να υφίστανται) στην επίσημη μουσική ορολογία, ίσως θα πρέπει γίνει το έναυσμα για να να αναρωτηθείς γενικότερα για το επίπεδο των γνώσεών σου και την ικανότητά σου να γράφεις "άρθρα" πάνω σε θέματα μουσικής ορολογίας.

Τρίτον, και όχι απαραίτητα άμεσα συνδεδεμενο με τα παραπάνω, νομίζω ότι εκφράζω την άποψη πολλών μελών όταν λέω ότι αυτή η ιστορία με την μετατροπία έχει τραβήξει πολύ μακριά, και έχει συμβάλει σε αντιδικίες και διαξιφισμούς που κανείς δεν θα ήθελε να δει να επαναλαμβάνονται. Θα σε παρακαλούσα λοιπόν να μην συνεχίσεις.
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #17 στις: 13/07/13, 20:12 »
Εγώ τώρα το πληροφορήθηκα και θέλησα να το μεταδώσω. Μήπως όμως ξέρει κάποιος ποιο είναι το όνομα που θα πρέπει να δοθεί αντί ‘’ματζορο-μίνορο’’?
Σταματώ εδώ χωρίς να με πληγώνει το πικρόχολο έστω κι αν ένας έμαθε αυτό που εγώ τόσα χρόνια δεν ήξερα (καλόν θα ήταν να το ξέρουν οι νέοι).
« Τελευταία τροποποίηση: 13/07/13, 21:33 από hot_sauce »
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος hot_sauce (φλουτσ)

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6360
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #18 στις: 13/07/13, 21:31 »
Στέφανε...δεν έχω καμία διάθεση να σε "πληγώσω" αλλά όπου κι αν πας να γράψεις γίνονται τα ίδια...δε σε προβληματίζει?

και κάθε φορά αποχωρείς με πομπώδη τρόπο απ'το ένα φόρουμ...πας σε άλλο....και τούμπαλιν!

όλοι οι γνώστες της θεωρίας σου λένε να κάτσεις να μελετήσεις και να αφήσεις τα άρθρα....

κατανοητή και σεβαστή η πρόθεσή σου να βοηθήσεις αλλά όταν ακόμα και δάσκαλοι σε συμβουλεύουν πως αυτό που κάνεις είναι λάθος και μπορεί, πέρα απ'το να οδηγήσει αδιέξοδα, να δημιουργήσει και προβλήματα σε κάποιον (τεχνικά, οικονομικά κτλ) συνεχίζεις....ε, αναπόφευκτα θα προκληθεί "σύγκρουση"!

επαναλαμβάνω...κατανοητή και σεβαστή η πρόθεσή σου αλλά....!

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #19 στις: 14/07/13, 09:17 »
 Δεν με πληγώνετε αρκεί να πάρω απάντηση….
Το ερώτημα ήταν απλό.
<< Εγώ σας έδωσα , μετά από δεκάδες εργατώρες   μελέτη θεωρίας της αρμονίας ,  2 φωτογραφίες και 11 παραδείγματα από το YouTube που περιέχουν όλα τα είδη της ‘’Προσωρινής Μετατροπίας’’  ( αλλαγή τόνου ανα κουπλέ, αλλαγή σε διαφορετικό τρόπο με διαφορετικό και με ίδιο οπλισμό και ένα παράδειγμα σαν επαφή ξένου τόνου). Όλα αυτά είναι ‘’Ματζορο-Μίνορα’’ (έτσι τον ξέρω τον όρο από 10 χρονών παιδάκι) εκτός από τα ανα κουπλέ. Τόσο εύκολα αλλά και κατανοητά ακόμη κι απ’ τον πιο αδαή. >>
Ζήτησα λοιπόν ένα παράδειγμα (από ελληνικό ή τουλάχιστον Eurovision στυλ ρεπερτόριο) που να δείχνει το 2ο είδος της μετατροπίας – την ‘’Πραγματική Μετατροπία’’. Αυτό και τίποτ’ άλλο.
Μου εδόθη παράδειγμα από sonata και κείμενο για μένα μη κατανοητό. Επανήλθα ζητώντας ελληνικού ρεπερτορίου παράδειγμα. Τότε συνέβησαν ….αυτά που αναφέρεις και ειρωνικά ότι τα ονομάζω ‘’ματζορο-μίνορα’’ ενώ δεν υπάρχει τέτοιος όρος στη μουσική ορολογία. Γι αυτό είπα να ενημερώσω εδώ τα νέα μέλη του kithara.gr για την μη ύπαρξη τέτοιου όρου.
Το ερώτημα λοιπόν τίθεται πάλι κι εδώ:
 
  • Έχετε ένα παράδειγμα από ελληνικό ή τουλάχιστον Eurovision στυλ ρεπερτόριο για την ‘’Πραγματική Μετατροπία’’ ??
  • Ποια είναι η επίσημη ορολογία για το ‘’Ματζορο-Μίνορο’’??
Σταματώ εδώ , αν δεν υπάρχει απάντηση.
Ευχαριστώ για το σχόλιο
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2668
  • Φύλο: Άντρας
  • So much to think, and so little beer....
    • Προφίλ
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #20 στις: 14/07/13, 11:02 »
Βρε βρε καλησπέρα....

Συγχωρέστε με, αλλά επειδή ΔΕΝ είναι δυνατή η ανάγνωση των πάνω, και προσπωπικά το βρίσκω λίγο άσκοπο να διαβάσω 5 σελίδες για τη φυσαρμόνικά τη στιγμή που μιλάμε για αρμονία: Προσδιορίστε μου παρακαλώ τη Πραγματική Μετατροπία.

Οσον αφορά το μινορομάτζορο (όχι ματζορομίνορο όπως διατυπώνετε), αναφέρεστε στην αντίστοιχει μετατροπία, σε κάποια κλίμακα, ή στη συγχορδία?
Με τόσα "μπράβο" και τόσα χαϊδέματα στα αυτιά, τη Δευτέρα, δε περιμένω κάτι λιγότερο απο Ρωμαϊκό όργιο...

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #21 στις: 14/07/13, 12:47 »
Βρε βρε καλησπέρα....

Συγχωρέστε με, αλλά επειδή ΔΕΝ είναι δυνατή η ανάγνωση των πάνω, και προσπωπικά το βρίσκω λίγο άσκοπο να διαβάσω 5 σελίδες για τη φυσαρμόνικά τη στιγμή που μιλάμε για αρμονία: Προσδιορίστε μου παρακαλώ τη Πραγματική Μετατροπία.

Οσον αφορά το μινορομάτζορο (όχι ματζορομίνορο όπως διατυπώνετε), αναφέρεστε στην αντίστοιχει μετατροπία, σε κάποια κλίμακα, ή στη συγχορδία?

 
‘’Πραγματική Μετατροπία’’ όπως την ορίζει ο Καλομοίρης.
 
Με τη ‘’Προσωρινή Μετατροπία’’ όμως – όπως είναι τα  8 παραδείγματα ( από κλίμακα Dm σε κλίμακα D και επιστροφή στην αρχική Dm ή από κλίμακα Dm στη σχετική της F και επιστροφή στην αρχική Dm) από το Youtube  που αναφέρω και είναι μινορομάτζορα (εκτός από τα: ‘’Ένα Μαχαίρι’’ & ‘’ Όταν πηγαίναμε μαζί σχολείο’’)  σε νέα τονικότητα δεν επηρεάζεται μέρος του τραγουδιού της αρχικής τονικότητας. Πχ ένα τραγούδι που κάνει Πέρασμα από C σε Eb θα έχει ένα τμήμα του σε C και ένα άλλο τμήμα του σε Eb. Η μετάβαση δηλαδή είναι προσωρινή (αφού γίνεται επιστροφή στον αρχικό τόνο). Δηλαδή μπορεί κανείς να αφήσει τον αρχικό τόνο και να πάρει εντελώς περαστικά, ή και για αρκετό διάστημα, έναν καινούριο τόνο αλλά να ξαναγυρίσει στον αρχικό . Δηλαδή δανειζόμαστε νότες και ακόρντα από άλλη τονικότητα  ή και αλλάζουμε τελείως τμήμα του τραγουδιού για να δώσουμε χρώμα , να αλλάξουμε τη διάθεση και να κινήσουμε το ενδιαφέρον των ακροατών.
 Τα παραδείγματα δεν αφορούν φυσαρμόνικα αλλά όλα τα όργανα και φαίνονται στην 1η φωτογραφία αυτού του thread
Ευχαριστώ για το σχόλιο
 
 
« Τελευταία τροποποίηση: 14/07/13, 12:53 από freemind »
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος hot_sauce (φλουτσ)

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6360
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #22 στις: 14/07/13, 14:07 »
η συζήτηση για τη γραμματοσειρά διαχωρίστηκε εδώ

Αποσυνδεδεμένος Fourier

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 617
  • Φύλο: Άντρας
  • Free Amp Sims FTW!
    • Προφίλ
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #23 στις: 14/07/13, 16:14 »
Οι όροι "(πραγματική) μετατροπία" και "προσωρινή μετατροπία" είναι λίγο ασαφής και για αυτό το λόγο δύο διαφορετικοί μουσικοί μπορεί στο ίδιο απόσπασμα να αντιληφθούν διαφορετικού τύπου μετατροπίες. Αυτό δεν σημαίνει ότι κάποιος από αυτούς είναι λάθος, εφόσον δεν υπάρχει "σωστή" ερμηνεία της μουσικής (είναι τέχνη και όχι επιστήμη).

Για την κουβέντα, θα σου πω την δική μου άποψη για τους δύο παραπάνω όρους. Καταρχήν, η ανάγκη διάκρισης πραγματικής και τονικής μετατροπίας προήλθε από την ανάλυση της κλασσικής μουσικής. Σωστά έκανε όποιος σου υπέδειξε την σονάτα, γιατί σε αυτήν την κατηγορία σύνθεσης ο ρόλος της τονικότητας αναδείχθηκε όσο ποτέ μέχρι τότε. Στην κλασσική μουσική λοιπόν, η τονικότητα δεν αφορά απλά και μόνο την χρήση των φθόγγων μιας κλίμακας (ισοδύναμα, ενός οπλισμού) αλλά απαιτεί και τον σαφή τονισμό της τονικής νότας/συγχορδίας. Αυτό επιτυγχάνεται με τις δύο τελευταίας συγχορδίες της μουσικής φράσης να είναι πάντα οι V-I. Όταν ακούσει ο ακροατής αυτή την ακολουθία αποτυπώνεται στο μυαλό με απόλυτη βεβαιότητα η τονικότητα της φράσης.

Πραγματική μετατροπία έχουμε όταν η αρχική τονικότητα του κομματιού, επιβεβαιωμένη από την παρουσία μίας ή περισσότερων διαδοχών V->I, αλλάζει, και, επιπλέον, η αλλαγή αυτή επιβεβαιώνεται με την διαδοχή V->I της νέας τονικότητας. Ένα κομμάτι μπορεί να έχει οσοδήποτε μεγάλο αριθμό μετατροπιών, ανεξαρτήτως αν το αρχικό και τελικό κλειδί του κομματιού είναι το ίδιο (όπως και συμβαίνει στην κλασσική περίοδο). Αν συμβαίνει το τελευταίο, λέμε οτι το κομμάτι είναι γραμμένο σε αυτό το κλειδί χωρίς να αποκλείουμε την ύπαρξη (πραγματικών) μετατροπιών εντός αυτού. Για παράδειγμα, η γνωστή moonlight sonata σε C# minor, αρχίζει και τελειώνει σε αυτό το κλειδί, αλλά εντός του κομματιού υπάρχουν πολλές άλλες τονικότητες, επιβεβαιωμένες από τις αντίστοιχες V->I ακολουθίες.

Περαστική μετατροπία έχουμε όταν οι νότες που χρησιμοποιούνται είναι διαφορετικές από αυτές που ακούγαμε προηγουμένως χωρίς όμως επιβεβαίωση της τονικότητας με V->I. Έτσι, π.χ., μία φράση μπορέι να ξεκινά στο κλειδί του C, προτού επιβεβαιωθέι να περνά στις νότες του G χωρίς όμως επιβεβαίωση ούτε εκεί, και να επιστρέφει στο C καταλήγωντας σε επιβεβαιωση V->I (στο κλειδί του C). Η φράση λέμε ότι είναι ολόκληρη στο κλειδί του C, με προσωρινή μετατροπία στο κλειδί του G.

Η εφαρμογή των παραπάνω στην mainstream μουσική είναι κάπως ασαφής γιατί ο ρόλος της τονικότητας είναι υποβαθμισμένος και, κυρίως, δεν υπάρχει η ανάγκη επιβεβαίωσης της τονικότητας με V->I (ακριβώς για να μην θυμίζει κλασσική!). Η τονικότητα επιβεβαιώνεται απλά με την μεγάλη σε διάρκεια παραμονή σε αυτήν, ώστε το αυτί ασυναίσθητα να την αντιληφθεί ως επικρατούσα. Με αυτή την έννοια, περαστική μετατροπία θα έχουμε όταν οι νότες της διαφορετικής τονικότητας εμφανίζονται για πολύ μικρό διάστημα. Αυτή η τεχνική όμως δεν χρησιμοποιείται πολύ συχά γιατί είναι "μουσικά πολύπλοκη" για τον ακροατή που περιμένει να ακούσει κάτι απλό και εύκολα αντιληπτό. 8)

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Μετατροπία – Τονική Μεταφορά
« Απάντηση #24 στις: 14/07/13, 18:18 »
.....Για την κουβέντα, θα σου πω την δική μου άποψη για τους δύο παραπάνω όρους. Καταρχήν, η ανάγκη διάκρισης πραγματικής και τονικής μετατροπίας προήλθε από την ανάλυση της κλασσικής μουσικής. Σωστά έκανε όποιος σου υπέδειξε την σονάτα, γιατί σε αυτήν την κατηγορία σύνθεσης ο ρόλος της τονικότητας αναδείχθηκε όσο ποτέ μέχρι τότε.
......Πραγματική μετατροπία έχουμε όταν η αρχική τονικότητα του κομματιού, επιβεβαιωμένη από την παρουσία μίας ή περισσότερων διαδοχών V->I, αλλάζει, και, επιπλέον, η αλλαγή αυτή επιβεβαιώνεται με την διαδοχή V->I της νέας τονικότητας. ......


Άρα καταλαβαίνω ότι λες ‘’Πραγματική Μετατροπία’’ θα έχουμε όταν σ’ ένα κομμάτι στην παρτιτούρα έχουμε ένα τμήμα του σε άλλη τονικότητα ( ή στα αυτιά μας επιβεβαιώνεται η νέα τονικότητα )με πτώση δηλαδή με κίνηση προσαγωγέα στην τονική.
Πράγματι τέτοια παραδείγματα από την κλασσική μουσική υπάρχουν άφθονα. Απλά εγώ
ζήτησα αν υπάρχει κάποιο παράδειγμα με ελληνική σύγχρονη (ή έστω στυλ Eurovision) μουσική (ηχητικό ή video με κάποια εξήγηση – όπως έκανα εγώ στο Espana Cani στο ξεκίνημα του thread )  για να ακούσει ο ακροατής πως ξεκινά και τελειώνει η πραγματική μετατροπία.Τόσο απλά και ήρεμα. Αν δεν υπάρχει σταματάμε εδώ, δεν χάλασε ο κόσμος!

Σημείωση:Βέβαια έχω επισκεφτεί και στο παρελθόν πολλές φορές  και αν θυμάσαι σ’ ευχαρίστησα προσωπικά με ΠΜ για τα γραφόμενα σου εδώ ειδικά στις απαντήσεις #59 και #60 που αξίζει να διαβάσουν οι επισκέπτες όλο το άρθρο σου ‘’ Μικρά Μυστικά Μεγάλων Μουσικών  ‘’ που έχει πλήρη ανάλυση και για τη μετατροπία και θα πάρουν πολλά χρήσιμα στοιχεία.
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=81075.msg682209#msg682209
Σ' ευχαριστώ για το μεστό σχόλιο σου
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
21 Απαντήσεις
7877 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 04/02/13, 16:48
από STEFANOS604