Το Στέκι των Κιθαρωδών

Ειδικά θέματα => Μετατροπές, βλάβες, συντήρηση, κατασκευές => Μήνυμα ξεκίνησε από: hot_sauce (φλουτσ) στις 19/05/18, 12:28

Τίτλος: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: hot_sauce (φλουτσ) στις 19/05/18, 12:28
θα κρατησω το κοντρα πλακε για να τσιτωνω οσους λενε οτι τα ξυλα ειναι το Α και Ω.

Τώρα γιατί είσαι τέτοιος?  ;D

Α και Ω σίγουρα όχι αλλά κάποιον ρόλο σίγουρα τον εξυπηρετούν. Ένα δοκιμαστικό θα σας πείσει.

(Η συζήτηση συνεχίζεται από εδώ (http://forum.kithara.gr/index.php?topic=90070.msg728677#msg728677).)
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: saved στις 19/05/18, 13:47
Μπασιστες ρε..αντικοινωνικοι,απολιτιστοι ανθρωποι..μην κοιτας που ειναι χαμηλων τονων,ειναι μεγαλα νουμερα..σαν τις χορδες ενα πραμα..


Σοβαρα τωρα.Εαν ισχιουν αυτα που εχω διαβασει για τα ξυλα και την κατασκευη του σωματος,μεγαλυτερο ρολο παιζουν αυτα τα αυλακια μεσα,παρα το ειδος του ξυλου
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: Uriah στις 19/05/18, 14:48
Θα εκτροχιαστουμε ξανα, αλλα το ξυλο παιζει ρολο στον ηχο. Ειδικα στο μπασο οπου το μουσικο ευρος ειναι πολυ περιορισμενο. Ξύλα μαλακά απο απο σκληρα ξυλα ξεχωριζουν αμεσως.
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: hot_sauce (φλουτσ) στις 19/05/18, 15:03
μεγαλυτερο ρολο παιζουν αυτα τα αυλακια μεσα,παρα το ειδος του ξυλου
Μα εγώ δεν αναφέρθηκα στο μέγεθος του ρόλου των ξύλων. Είπα, απλά, πως παίζουν ρόλο.

Και, κυρίως, επειδή ανέφερες αυτό:
θα κρατησω το κοντρα πλακε για να τσιτωνω οσους λενε οτι τα ξυλα ειναι το Α και Ω.

Σίγουρα, ο ενισχυτής παίζει ΤΕΡΑΣΤΙΟ ρόλο και οι μαγνήτες επίσης μεγάλο. Απλά λέμε πως και τα ξύλα το έχουν το ρολάκι τους.
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: saved στις 19/05/18, 17:43
Μα δεν λεω οτι τα ξυλα δεν παιζουν καθολου ρολο.Σιγουρα παιζουν,αφου ολοκληρο το οργανο ειναι ξυλινο.
Το θεμα ειναι εαν παιζουν τοσο μεγαλο ρολο που να δικαιολογιτε μεγαλη διαφορα στην τιμη του οργανου,η να αποριπτετε ενα οργανο οχι για τους μαγνητες η για το σχημα του σωματος (explorer,v κτλ) αλλα για το ειδος του ξυλου.
Και παντα μηλαω για ηλεκτρικα οργανα,και οχι ακουστικα
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: panixgr στις 19/05/18, 17:57
Απλά λέμε πως και τα ξύλα το έχουν το ρολάκι τους.
ρολάρα θα έλεγα!
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: hot_sauce (φλουτσ) στις 19/05/18, 18:02
Δεν πιστεύω να θεωρείς πως σε υψηλές κατηγορίες τιμής οι κατασκευαστές πάνε με τη λογική "Πόσο μου κοστίζει αυτό να το φτιάξω? Τάδε. Ε ωραία, θα βάλω και ένα 20% πάνω για κέρδος και ΦΠΑ και έτοιμος!".  ;D

Οπότε δεν έχει κανένα νόημα να συζητήσουμε αν "κάνουν καλά οι κατασκευάστριες που τιμολογούν εκεί που τιμολογούν". Το θέμα δεν είναι αν μας "κοροϊδεύουν" με τις τιμολογήσεις γιατί, πρακτικά, από ένα επίπεδο οργάνων και πάνω δεν πουλάνε "υλικά+εργασία+κέρδος" αλλά βάζουν στο μίγμα και το know-how, την εμπειρία και, ΦΥΣΙΚΆ, το όνομα. Δεν κάνουν κάτι ασυνήθιστο.


Ουσιαστικά, δεν μπορούμε να απαντήσουμε στο "αν δικαιολογείται μεγάλη διαφορά στην τιμή του οργάνου" γιατί στα επίπεδα που θα τιμολογήσει τα ξύλα η εταιρεία, συνήθως, παίζουν πολλά άλλα έξτρα στο όργανο!



Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: saved στις 19/05/18, 18:46
Κοιτα.
Καποια ειδη ξυλου,σπανια τα βλεπεις σε ακριβα οργανα (θα ελεγα ποτε,αλλα ειδα ενα warwick 6700€ με σωμα απο λιμπα που ειναι αν οχι το φθηνοτερο,τοτε στα 3 φθηνοτερα ξυλα)
Και καποια ειδη ξυλου,σπανια σε οικονομικα οργανα.
Αυτο βεβαια εχει να κανει με το κοστος του ξυλου αλλα και με το ποσο ευκολο ειναι στην κατεργασια.
Τους τελευταιους μηνες εχω κατασταλαξει στο οτι η θα πληρωσεις "αερα" πχ ονομα,σουπερ ρελικ και την μυστικη συνταγη του ταδε τα οποια τα βαζουν σε ενα πολυ καλο οργανο και το υπερκοστολογουν,η θα πληρωσεις μια αντικειμενικη τημη,ακωμα και σε 100€ κιθαρα,τα αξιζει αυτα τα 100€ η καποιο οργανο των 800€ τα αξιζει αυτα τα 800 οσο και η πρωτη τα 100.
Τωρα αν πας σε χειροποιητο πανακρηβο,τοτε πληρωνεις τον μαστωρα που κανει χειρουργειο οταν το κατασκευαζει και οχι αλχημειες η πειραματα σαν εμενα.Και οταν θα κατσει και θα τριβει 6 ωρες για να το φερει στην πενα,τοτε αυτο πρεπει να πλυρωθει.
Απλα οταν λενε για κατι σουπερ ξυλα κτλ ε εκει ειναι καθαρα δουλεμα.
3 χλμ απο το σπιτι μου εχει οριχεια η δεη,να παω να παρω κανα κουτσουρο απο τα καρβουνα και να πω "οριστε το σουπερ ξυλο των 500000 ετων (που σχεδον εγινε καρβουνο) και ειναι παλαιμενο,και τα ρελικ δεν πιανουν μια μπροστα του,και θα σου φτιαξω σωμα τελεκαστερ μονο με 2500€ ετσι γιατι τα λεμε καλα εδω στο φορουμ και σε σθμπαθησα.
Οι ετεριες συμπεριλαμβανουν πολλα πραγματα στην τελικη τιμη αλλα τωρα να μου χρεωσει σε les paul το r&d που εκαναν πριν 50 χρονια,μου φαινετε τραγικο.
Φυσικα και δεν ξερω πως αποφασιζουν ποσο να χρεωσουν καποιο οργανο,ομως ξερω να κρινω εαν για μενα ενα οργανο εχει μια σωστη τιμη.
Οπου βεβαια η σωστη για μενα μπορει να ειναι λαθος για καποιον αλλο και παει λεγωντας
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: saved στις 19/05/18, 19:16
Εδω να προσθεσω (ασχετο με τα ξυλα,ομως πολυ σχετικο με την κοστολογηση) πως εχω ερθει σε επικοινωνια με μεγαλους οργανοποιους και αλλοι μυραζοντε το r&d που εχουν κανει απλωχερα και αλλοι θελουν ενα αρκετα σεβαστο (τετραψηφιο νουμερο) να διαθεσεις και να πας απο εκει και να κατσουν να σε διδαξουν.
Ολα αυτα εχουν τον ρολο τους και στην τελικη τιμη
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: panixgr στις 19/05/18, 19:42
Κοιτα.
Καποια ειδη ξυλου,σπανια τα βλεπεις σε ακριβα οργανα (θα ελεγα ποτε,αλλα ειδα ενα warwick 6700€ με σωμα απο λιμπα που ειναι αν οχι το φθηνοτερο,τοτε στα 3 φθηνοτερα ξυλα)
Και καποια ειδη ξυλου,σπανια σε οικονομικα οργανα.
Αυτο βεβαια εχει να κανει με το κοστος του ξυλου αλλα και με το ποσο ευκολο ειναι στην κατεργασια.
Τους τελευταιους μηνες εχω κατασταλαξει στο οτι η θα πληρωσεις "αερα" πχ ονομα,σουπερ ρελικ και την μυστικη συνταγη του ταδε τα οποια τα βαζουν σε ενα πολυ καλο οργανο και το υπερκοστολογουν,η θα πληρωσεις μια αντικειμενικη τημη,ακωμα και σε 100€ κιθαρα,τα αξιζει αυτα τα 100€ η καποιο οργανο των 800€ τα αξιζει αυτα τα 800 οσο και η πρωτη τα 100.
Τωρα αν πας σε χειροποιητο πανακρηβο,τοτε πληρωνεις τον μαστωρα που κανει χειρουργειο οταν το κατασκευαζει και οχι αλχημειες η πειραματα σαν εμενα.Και οταν θα κατσει και θα τριβει 6 ωρες για να το φερει στην πενα,τοτε αυτο πρεπει να πλυρωθει.
Απλα οταν λενε για κατι σουπερ ξυλα κτλ ε εκει ειναι καθαρα δουλεμα.
3 χλμ απο το σπιτι μου εχει οριχεια η δεη,να παω να παρω κανα κουτσουρο απο τα καρβουνα και να πω "οριστε το σουπερ ξυλο των 500000 ετων (που σχεδον εγινε καρβουνο) και ειναι παλαιμενο,και τα ρελικ δεν πιανουν μια μπροστα του,και θα σου φτιαξω σωμα τελεκαστερ μονο με 2500€ ετσι γιατι τα λεμε καλα εδω στο φορουμ και σε σθμπαθησα.
Οι ετεριες συμπεριλαμβανουν πολλα πραγματα στην τελικη τιμη αλλα τωρα να μου χρεωσει σε les paul το r&d που εκαναν πριν 50 χρονια,μου φαινετε τραγικο.
Φυσικα και δεν ξερω πως αποφασιζουν ποσο να χρεωσουν καποιο οργανο,ομως ξερω να κρινω εαν για μενα ενα οργανο εχει μια σωστη τιμη.
Οπου βεβαια η σωστη για μενα μπορει να ειναι λαθος για καποιον αλλο και παει λεγωντας
το φιλοσόφισα μαν και είδα οτι τελικά τα σχέδια τύπου strandberg είναι το μέλλον .

υπάρχουν 2 τροποι να εξελιχθεί η κιθάρα, είτε με ρομπο-τουνερς, και "περσοναλιτις" και wifi και iPad/iPhone apps, (που απέτυχε) και μια με τα νέα designs... απο Stranberg, Kiesel, Ibanez, Schecter, ESP, κτλ
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: hot_sauce (φλουτσ) στις 19/05/18, 20:29
Καλά....ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ πως ένας λογικός επιχειρηματίας / luthier ΔΕΝ θα μοιραζόταν τα αποτελέσματα του R&D του γιατί θα πάνε τζάμπα τόσα χρόνια (μήνες?) R&D για να έχει κάτι πρωτότυπο να προσφέρει στην αγορά. Βέβαια, δεν ξέρω τί εννοείς πως "μοιράζεται το αποτέλεσμα του R&D του"...Παράδειγμα?

Επίσης, όσον αφορά το R&D της Les Paul που έκαναν πριν 50 χρόνια. Και? Αυτοί το έκαναν, αυτοί έχουν το δικαίωμα να το χρεώνουν. Εγώ θέλω Les Paul, αναγνωρίζω το δικαίωμα του άλλου (ακόμα κι αν είναι εταιρεία) να πληρωθεί για την ιδέα / πατέντα του. Αλλιώς ας μείνω με κάτι που δεν θα είναι Les Paul αλλά δεν θα έχει κάτι να χρεώσει σε R&D. Δε γίνεται να θέλω το σούπεργ**άτουπερουάου σχέδιο που δημιούργησε ο άλλος και να μην πληρώνω τη μοναδικότητά του. Εκτός αν ο ίδιος ο δημιουργός θελήσει να μοιραστεί δωρεάν κάτι. Τότε ναι, να μην το χρεώνει.

Και, τέλος, υπάρχει παράδειγμα μοντέλου που διαφημίζουν ως ατού τα ξύλα τα οποία, τελικά, είναι μούφα? Γιατί η signature του Malmsteen, ας πούμε, μπορεί να κοστίζει 3000€ (επειδή είναι signature του Malmsteen) και να έχει κόντρα πλακέ. Δεν είπε κανείς πως επειδή κοστίζει 3000€ έχει και τα σούπερ ξύλα (παράδειγμα). Μου πουλάει τον Malmsteen. ΑΝ τον θέλω, θα σκάσω τρία χιλιάρικα. Είπαμε, δεν πουλάνε πάντα ξύλα ή περίεργες τεχνολογίες.
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: saved στις 19/05/18, 20:55
Πχ ο Ola Strandberg πολλες φορες (αν οχι παντα) αναφερει στο ιντερνετ το r&d του.
Σε meil μου εχει μηλησει πολυ ανοιχτα και κατατοπηστικα σχετικα με το τι κανει και πως το κανει.
Ο Ric Toone αναφερει στην ιστοσελιδα του αναλητικοτατα σχεδια με το r&d του,τα εχει κατοχειρομενα ω
ς πατεντα και εχει μεσα και το φιλαδιο τη
ς πατεντας που ειναι υπεραναλητικα γραμενα ολ
α για την αποφηγη παρεξηγησεων.
Ο πρωτος (στραντμπεργκ) μου επετρεψε να χρεισημοποιησω το neck dedign του.
Ο δρυτερος (ric) μου ειπε,φιλαρακι εγω απο αυτο το ντιζαιν πιανω πελατια,δεν θελω να το χρεισημοποιησεις (βεβαια τον ειχα ρωτησει για οργανο που θα εβγενε να πουληθει,γιατι ξερω ατομα που τον ρωτησε για οργανο που θα το ειχε για αυτον και του ειπε φιλε κανενα προβλημα κανε το μπρατσο φωτοτυπια οπως το εχω στα σχεδια)
Σε διαφορα φορα μπορεις να βρεις οργανοποιους που μοιραζωντε απλοχερα τις εμπιριες τους και το r&d
Ο david green εχει open source τα σχεδεια για παρα πολλες καμπινες και ο passinwind εχει παλι ελευθερα τα σχεδια για τις προενισχυσεις.
Βεβαια ο καθενας οπως θελει διαχειριζετε τις γνωσεις του
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: vegos στις 19/05/18, 20:55
Εντωμεταξύ αυτή πρέπει να είναι η πιο endless συζήτηση  ;D ;D ;D Infinite loop  ;D
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: vegos στις 19/05/18, 21:07
Ο david green εχει open source τα σχεδεια για παρα πολλες καμπινες και ο passinwind εχει παλι ελευθερα τα σχεδια για τις προενισχυσεις.
Καλά, αυτό δε λέει κάτι. Βασικά δε λέει τίποτα...
Εγώ πχ ανεβάζω άπειρο κώδικα for free στο internet κατά καιρούς. Παρόλα αυτά, αν μου ζητήσει κάποιος να του υλοποιήσω κάτι που έχω φτιάξει (και το έχω συνήθως με CC BY-NC (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/)) δεν θα το κάνω δωρεάν, θα το χρεώσω, καθώς κι εγώ πρέπει να ζήσω...Δεν θέλω όμως να ζήσουν οι άλλοι από τη δική μου δουλειά  ;D κι όχι εγώ...
Οπότε το πόσο θα το κοστολογήσω είναι δική μου δουλειά, και του πελάτη να αποφασίσει αν το θέλει ή όχι. Το οποιοδήποτε προϊόν/υπηρεσία/whatever.
Βέβαια στην Ελλάδα έχουμε μάθει λίγο να είμαστε <μπιπ> με τα πνευματικά δικαιώματα.Οι μεν δημιουργοί νομίζουν ότι έχουν τον θησαυρό, οι δε καταναλωτές ότι δεν υπάρχει λόγος να πληρώσουν...
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: saved στις 19/05/18, 21:20
Να προσθεσω οτι πολλοι λογικοι luthiers γνωστοποιουν το r&d τους και τα αποτελεσματα για να δειξουν οτι κανουν κατι διαφορετικο/προτωποριακο/βελτιομενο το οποιο θα τους φερει και πελατες.
Γιατι ναι μεν το diy εχει την φαση του,αλλα αν σκοπευα να διαθεσω 2-3000€ για μπασο,δεν θα εκανα τον μπομπ μαστωρα στην αποθηκη ουτε θα πηγενα να παρω φεντερ.
Θα πηγενα σε εναν τετοιονα που θα μου εδειχνε τι κανει και τι προσφερει καθως και 4-5 λογους (χειροποιαστους) για να τον προτημησω,και θα αγοραζα απο αυτον


@vegos το αν εσυ φας 1 μηνα η 5 χρονια να φτιαξεις ενα overdrive πεταλι με δοκημη κοντρα δοκημη και βγαλεις τα σχεδια στο ιντερνετ τοτε εσυ μοιραζεσε το r&d σου δωρεαν.
Τωρα αν εγω θελω να μου το υλοποιησει και τζαμπε,τοτε η φιλαρακι σου ειμαι,η κουμπαρος σου η κατι δεν εχω καταλαβει καλα με τξν ζωη στον πλανητη γη
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: vegos στις 19/05/18, 21:23
Ε κάτι αντίστοιχο σκέψου το όμως με τον Λες τον Πολ.Θες κιθάρα που έφτιαξε ο ίδιος, με το όνομα του; Θα πληρώσεις...Γιατί; Γιατί έτσι θέλει ο Λες ο Πολ.
Αν το αξίζει η όχι είναι άλλη ιστορία...
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: hot_sauce (φλουτσ) στις 19/05/18, 21:45
Ε κάτι αντίστοιχο σκέψου το όμως με τον Λες τον Πολ.Θες κιθάρα που έφτιαξε ο ίδιος, με το όνομα του; Θα πληρώσεις...Γιατί; Γιατί έτσι θέλει ο Λες ο Πολ.
Αν το αξίζει η όχι είναι άλλη ιστορία...

Αυτό ακριβώς!

Αφού έκατσε και το σκέφτηκε ο άλλος...είναι "δικό του". Γιατί για να θες εσύ Les Paul σημαίνει πως αυτό που δημιούργησε ο άλλος αξίζει. Άρα γιατί να μην πληρώσεις τον δημιουργό αυτού που σου αρέσει? Αν δεν άξιζε, δεν θα το ήθελες! Τώρα, αν τιμολογεί όσο "πρέπει"...αυτό δεν υπάρχει κάποιος να το κρίνει...Αν το θες αρκετά και έχεις τα χρήματα, το παίρνεις. Αλλιώς μένεις με τη λαχτάρα ή κοιτάς προς Κίνα μεριά (κακώς υπάρχουν αυτά αλλά λέμε τώρα).

Αλλιώς αγοράζαμε ωραιότατα ένα κομμάτι ξύλο με ένα μπουγαδόσυρμα επάνω και δεν παραπονιόμαστε! Αυτό, λογικά, δεν το έχει πατεντάρει κανείς!  ;D

@saved
Καλά κάνουν όλοι αυτοί που κυκλοφορούν ελεύθερα τα σχέδιά τους, και μπράβο τους. Αλλά δεν μπορούμε να απαιτούμε και από τους υπόλοιπους να το κάνουν ή να μην χρεώνουν το R&D τους. Επαγγελματίες είναι. Δεν έχει λογική.
(Α! Και κάνε κάτι με τη μορφοποίησή σου. Στο ένα ποστ βγήκαν διακοπτόμενα και στο άλλο έπρεπε να ανοίξω notepad για να διαβάσω την πρώτη γραμμή σου!  ;D )


Εντωμεταξύ αυτή πρέπει να είναι η πιο endless συζήτηση  ;D ;D ;D Infinite loop  ;D
Εξού κι ο τίτλος!  ;D
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: saved στις 19/05/18, 23:59
Εδω μετα ερχετε η ερωτηση..γιατι θες πχ les paul?
Τες πα.Ειμαι της αποψης πως οταν κατι ειναι καινοτομο, (πχ η λες πολ πριν 50 χρονια) μετα απο 10-15 χρονια δεν ειναι αλλο πια καινοτομο,οποτε πρεπει να κοστιζει φθηνοτερα και η εταιρια (πχ γιμπσον) να βγαλει κατι αλλο καινοτομο και παει λεγοντας
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: BitCollector στις 20/05/18, 00:39
Το θέμα έγινε μάλλον... περιπεπλεγμένο (sic!) μέχρι μπουρδουκλωμένο, θα έλεγα!  ;D

Καλώς ή κακώς (καλώς κατά την ταπεινή μου γνώμη) κάποια πράγματα διατηρούν τη διαχρονικότητά τους, τα μουσικά όργανα εν προκειμένω.Βγήκαν κιθάρες με ανθρακονήματα, με περίεργα σώματα, κλειδιά, γέφυρες κτλ κτλ, αλλά ο βασικός όγκος παραγωγής παραμένει στον ίδιο άξονα κατασκευαστικά. Όπως και στα βιολιά, στα πνευστά και πάει λέγοντας.

Κάποτε σκεφτόμουν (ανάμεσα στις πολλές σαχλαμάρες) να κάνω μια κιθάρα που θα έχει στο pickguard εγκοπές στις οποίες θα "κουμπώνουν" μαγνήτες διαφορετικού τύπου, χωρίς κολλήσεις κτλ. Κάτι τέτοιο είχε κάνει ο Duncan με τους convertible ενισχυτές του... άπατοι πήγαν. Υπάρχει μια... αδράνεια συμπεριφοράς στους μουσικούς, που πολύ επιλεκτικά βάζουν κάποια πράγματα στον (μικρο)κόσμο τους (πχ ηλεκτρικό πιάνο) ενώ απορρίπτουν άλλα, όσο καινοτόμα και πρωτοποριακά να είναι σε όρους φυσιολογικών ανθρώπων...  ;D
Κσι μιας και ήρθε η κουβέντα στις LP δηλώνω πλέον λεσπολάκιας με φανατισμό. Έχω την Fender την αμερικανιάρα να κρέμεται παραπονεμένη στο ντουβάρι και ασχολούμαι με την Cort την ιδνονησιώτισσα... αυτός ο ήχος... the real thing! Κι αν είχα φράγκα σίγουρα θα τα έχωνα για μια Gibson LP. Αέρας είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό τα 2.000+ επιπλέον ευρώ, όμως ευτυχώς κανένας δε μας υποχρεώνει να τα δώσουμε. Ο καθένας μας πληρώνει και πληρώνεται(; - όσο αφορά τη Gibson) σύμφωνα με τις επιλογές του.
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: hot_sauce (φλουτσ) στις 20/05/18, 00:57
Εδω μετα ερχετε η ερωτηση..γιατι θες πχ les paul?
Τι εννοείς?  ;D
Γιατί ΘΕΣ! Δεν υπάρχει πιο απλή απάντηση απ'αυτή. Όπως κάποιος άλλος θα θέλει Stratocaster! Ποιά είναι η απάντηση στην ερώτηση "γιατί θες Ferrari?"?
Τες πα.Ειμαι της αποψης πως οταν κατι ειναι καινοτομο, (πχ η λες πολ πριν 50 χρονια) μετα απο 10-15 χρονια δεν ειναι αλλο πια καινοτομο,οποτε πρεπει να κοστιζει φθηνοτερα και η εταιρια (πχ γιμπσον) να βγαλει κατι αλλο καινοτομο και παει λεγοντας
Άποψη συμφέροντος, όλους θα μας βόλευε. Αλλά δεν μπορείς να κατηγορείς κάποιον που πουλάει όσο πουλάει κάτι που αυτός έχει τα δικαιώματα (δεν θα πω "δημιούργησε" γιατί Les Paul δεν υπάρχει πλέον...). Έτσι λειτουργούν οι επιχειρήσεις. Δεν είναι όλα αγγελικά πλασμένα!  :D
Το θέμα έγινε μάλλον... περιπεπλεγμένο (sic!) μέχρι μπουρδουκλωμένο, θα έλεγα!  ;D

Καλώς ή κακώς (καλώς κατά την ταπεινή μου γνώμη) κάποια πράγματα διατηρούν τη διαχρονικότητά τους, τα μουσικά όργανα εν προκειμένω.Βγήκαν κιθάρες με ανθρακονήματα, με περίεργα σώματα, κλειδιά, γέφυρες κτλ κτλ, αλλά ο βασικός όγκος παραγωγής παραμένει στον ίδιο άξονα κατασκευαστικά. Όπως και στα βιολιά, στα πνευστά και πάει λέγοντας.

Κάποτε σκεφτόμουν (ανάμεσα στις πολλές σαχλαμάρες) να κάνω μια κιθάρα που θα έχει στο pickguard εγκοπές στις οποίες θα "κουμπώνουν" μαγνήτες διαφορετικού τύπου, χωρίς κολλήσεις κτλ. Κάτι τέτοιο είχε κάνει ο Duncan με τους convertible ενισχυτές του... άπατοι πήγαν. Υπάρχει μια... αδράνεια συμπεριφοράς στους μουσικούς, που πολύ επιλεκτικά βάζουν κάποια πράγματα στον (μικρο)κόσμο τους (πχ ηλεκτρικό πιάνο) ενώ απορρίπτουν άλλα, όσο καινοτόμα και πρωτοποριακά να είναι σε όρους φυσιολογικών ανθρώπων...  ;D
Κσι μιας και ήρθε η κουβέντα στις LP δηλώνω πλέον λεσπολάκιας με φανατισμό. Έχω την Fender την αμερικανιάρα να κρέμεται παραπονεμένη στο ντουβάρι και ασχολούμαι με την Cort την ιδνονησιώτισσα... αυτός ο ήχος... the real thing! Κι αν είχα φράγκα σίγουρα θα τα έχωνα για μια Gibson LP. Αέρας είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό τα 2.000+ επιπλέον ευρώ, όμως ευτυχώς κανένας δε μας υποχρεώνει να τα δώσουμε. Ο καθένας μας πληρώνει και πληρώνεται(; - όσο αφορά τη Gibson) σύμφωνα με τις επιλογές του.
Σωστός. Ο μουσικός εξοπλισμός (της ροκ ως επί το πλείστον) πρέπει να περικλείεται από έναν αέρα βιντατζιάς και hype. Έτσι μάθαμε, με αυτά γουστάραμε. Σίγουρα βολεύουν τα pickguard που αλλάζεις μαγνήτες σε υποδοχές με φις ή οι κιθάρες από ανθρακόνημα που ίσως να σώζουν μέσες αλλά αλλιώς θα τα "χώσεις" με μια Les Paul, μια SG, μια Tele ή μια Strato. Έτσι μάθαμε, δύσκολα θα αλλάξει.
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: vegos στις 20/05/18, 00:57
Κάποτε σκεφτόμουν (ανάμεσα στις πολλές σαχλαμάρες) να κάνω μια κιθάρα που θα έχει στο pickguard εγκοπές στις οποίες θα "κουμπώνουν" μαγνήτες διαφορετικού τύπου, χωρίς κολλήσεις κτλ. Κάτι τέτοιο είχε κάνει ο Duncan με τους convertible ενισχυτές του... άπατοι πήγαν. Υπάρχει μια... αδράνεια συμπεριφοράς στους μουσικούς, που πολύ επιλεκτικά βάζουν κάποια πράγματα στον (μικρο)κόσμο τους (πχ ηλεκτρικό πιάνο) ενώ απορρίπτουν άλλα, όσο καινοτόμα και πρωτοποριακά να είναι σε όρους φυσιολογικών ανθρώπων...  ;D
Μπα πιστεύω είναι της εποχής, ή για την ακρίβεια της τελευταίας 15ετίας... Κι όσο περνάει ο καιρός πιάνει μεγαλύτερη vintagίλα...
Δεν έχει να κάνει με τη μουσική μόνο. Βλέπω κι από την φωτογραφία που ασχολούμαι, δεν είχα παρατήσει ποτέ το φιλμ, οπότε πάντα ήξερα τι γίνεται στην αγορά, πλέον έχουν πάει στο Θεό όλα τα αναλογικά.
Το παρατηρώ και με κάποια audio κομμάτια που ψάχνω κατά καιρούς. Οτιδήποτε <90s απλησίαστο, ενώ μπορεί να είναι και ουσιαστικά άχρηστο.
-Θέλω να- πιστεύω ότι σε λίγο θα γίνει το μπραφ και θα πάρουμε μπροστά... Είναι κοροιδία να μην έχουμε κάποια/ή όλα τα εφέ πάνω στις κιθάρες.

Το κάναν κάποιοι (πχ πριν 10 χρόνια η Behringer με τις iAXE (κάπου έχω ανεβάσει φωτο εδώ μέσα, iAXE 393), η Line6 με κάποιες modelling, η Yamaha πριν 30 χρόνια με midi κιθάρα, η Steinburger με headless μπράτσο και carbon κατασκευή), αλλά όντως, δεν τράβηξαν (και πιο πρόσφατα η ibanez νομίζω που έχωσε ένα kaossilator πάνω).
Που θα πάει, θα στρώσει...
Αλλά φαντάζομαι θα στρώσει όταν ξυπνήσει κι η μουσική, γιατί κι αυτή έχει σε γενικές γραμμές κολλήσει στα ίδια χρόνια πίσω...
Παράθεση
Υπάρχει μια... αδράνεια συμπεριφοράς στους μουσικούς, που πολύ επιλεκτικά βάζουν κάποια πράγματα στον (μικρο)κόσμο τους (πχ ηλεκτρικό πιάνο) ενώ απορρίπτουν άλλα, όσο καινοτόμα και πρωτοποριακά να είναι σε όρους φυσιολογικών ανθρώπων...  ;D
Για να μην πάμε μακρυά. Ζούμε στο 2018, έχουμε φτάσει σε σημείο απίστευτο τεχνολογικά, τουλάχιστον σε σχέση με αυτά που ζούσα εγώ πιτσιρικάς. Παρόλα αυτά, ακόμα χρησιμοποιούμε (και επιζητούμε) ενισχυτές λαμπάτους, αντί για Kemper...
Και το χειρότερο είναι ότι στο τέλος, όλα αυτά τα ακούμε από τον ορισμό του Low-quality. Κινητό ή στην καλύτερη PC με άθλιες κάρτες ήχου/ηχεία/ακουστικά...
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: vegos στις 20/05/18, 01:02
Σωστός. Ο μουσικός εξοπλισμός (της ροκ ως επί το πλείστον) πρέπει να περικλείεται από έναν αέρα βιντατζιάς και hype. Έτσι μάθαμε, με αυτά γουστάραμε.

Έτσι μάθαμε, δύσκολα θα αλλάξει.
Κατ΄εμέ, κακώς μάθαμε έτσι. Και φταίει ότι φάγαμε πολύ τεχνολογία από το πουθενά. Για τον περισσότερο κόσμο το internet μπήκε στη ζωή του τα τελευταία 5 με 10 χρόνια, το laptop άντε πες 20. Tα κινητά που κάνουν κάτι εκτός να παίρνουν τηλέφωνο άντε άλλη μια 10ετία. Και δυστυχώς αυτό το target group δεν ήταν το "ψαγμένο". Η μάζα δηλαδή, που στην ουσία είναι αυτή που ρυθμίζει την αγορά.

Θέλω να πιστεύω ότι η νέα γενιά που γεννήθηκε μέσα σε αυτή, θα την πάει ένα βήμα παρακάτω...
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: saved στις 20/05/18, 01:17
Γιατι θες μια λεσπολ και οχι μια sg;
Αφου εχουν το ιδιο ηχο.
Αρα δεν ειναι το r&d της λεσπολ οτι σου προσφερει κατι που μια αλλη κιθαρα δεν το κανει(οπως η cort του bitcolector)
Ειναι αυτο το hype της λεσπολ που θες.
Οποτε ολα τα υπολιπα κρητηρια πανε απατα.
Δεν λεω να μην θελει κανεις μια λεσπολ,αλλα οπως εχω ξανα πει,αυτη η νοσταλγια των 80 και οι καλες αναμνησεις του παρελθοντος μας κανουν να τρυγιρναμε εκει περα και στο τελος να λεμε "εχουν παιχτει ολα,το ροκ πεθανε" κτλ
Αν ολοι ειχαμε κολησει στα κηνιτα με κουμπια,και ειχαμε ολοι 3310 τοτε δεν θα υπιρχαν smartphone σημερα και θα λεγαμε πως η κηνιτη τηλεφωνια τα εχει δωσει ολα,και sms και ημερολιγιο και ξυπνητιρι και φιδακι αντε και κανα τετρις,φτασαμε στο τερμα δεν υπαρχει κατι καλυτερο,δεν υπαρχει μελον
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: panixgr στις 20/05/18, 08:52
Χθες περνούσαμε έξω απο ένα μπαράκι με τον ανηψιό (23 χρονων 1.90 στο ύψος) και τον γιό μου (13 χρονων 1.70), μέσα ένας τύπος μόνος του με την κιθάρα του και με τα εφε του, έπαιζε και ντούμπλαρε το whole lotta love, ο ανηψιός μου με ρώτησε αν οι Metallica είναι πιο παλιοί απο τους Zeppelin, ενω ο γιός μου άκουγε trap απο το κινητό του. Σκέφτηκα να μπούμε να μην μπούμε, μέχρι που άκουσα τον τύπο να ξεφωνίζει το "you need cooleeee" και κάναμε μεταβολή τρέχοντας. Δεν ήταν τόσο η φωνή του τυπάκου, καλός ήταν, ήταν αυτό το αίσθημα της πεθαμενίλας που βγάζει πλέον αυτη η εποχή των πρώην φρικιών του 70, τα οποία σήμερα είναι βετερανοι μεγαλομέτοχοι και διευθυντές, ή συνταξιούχοι στην καλύτερη.(χώρια του ότι αυτο το κομάτι το σιχαίνομαι σταθερά απο το 1980 που το πρωτοάκουσα). Οι χίππιδες του (που έζησαν το) 60 είναι σήμερα στα γηροκομεία, τα φρικιά του 70 συνταξιούχοι, οι μεταλάδες, θρασερς, ποσερς, βιρτουόζοι του 80 διευθυντές, οι gunge-αδες του 90 departmental managers, οι nu-μεταλαδες του 00 team leaders, οι Djentaδες του 10 πολλά υποσχόμενοι υπάλληλοι κτλ.....Βαζοντας κάτω τα δεδομένα :- το ρόκ φθίνει- οι ηλικίες που γουσταραν στρατ και LP σιγα σιγα πάνε προς σύνταξη- οι νέες γενιές κιθαριστών θέλουν άλλα design- οι κατεξοχην χρήστες των νέων τεχνολογιων που κοιμούνται αγκαλιά με το iPhone ΔΕΝ γουστάρουν κιθάρες, ούτε ρόκ.

κάνοντας τις πράξεις μεταξύ των συνόλων είναι φανερό που πάει το πράγμα.
Και κάτι σχετικά με RnD που ανέφεραν οι φίλοι παραπάνω, η λογική του Public Domain, υπάρχει απο την εποχή των 4.3 BSD sockets και του Berkley Distribution. (χωρις τα οποία δεν θα υπήρχε σήμερα ούτε ιντερνετ ούτε τίποτε απο αυτά που ασχολούμαστε), κώδικας ο οποίος ακολουθουσε την πιο liberal άδεια που υπάρχει , του τύπου "πάρε τον κώδικα μας, κάντον ότι θες, πούλα τον, μόνο μην μας κάνεις μήνυση αν ο πυραυλος που έφτιαξες σου πέσει στο κεφάλι σου". Η λογική του να δίνεται κώδικας στην κοινότητα υπάρχει απο αρχες του 80, στην συνέχεια το είπαν free software (GNU FSF movement) και εδω και κάποια χρόνια open source.Στο ερωτημα απο που βγάζουν λεφτά όλοι αυτοί (Linux, FreeBSD, Apache, παλιότερα η Sun, και μια μυριάδα συστημάτων και εργαλείων) , η απάντηση είναι custom λύσεις και support***. Δεν άλλαξε κάτι στο καπιταλιστικό σύστημα, ή στην βάση του οικονομικού μοντέλου, απλά η ποιότητα ανέβηκε, καθως πιο πολλά μάτια βλέπουν ευκολότερα ένα πρόβλημα, παρά ο αρχικός σχεδιαστής. Και ο όγκος του κώδικα αυξάνεται αλματωδώς.

Το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί και με τις κατασκευες μουσικών οργάνων. Δηλ, η βασική τεχνολογία δωρεάν, και θα πληρώνει κανείς μόνο για custom ή support. Γενικά αν ποτε πάρω καινούργια κιθάρα θα είναι κατα πασα πιθανόητα 8-χορδη και Strandberg.Με την Aria καλύπτω όλους τους vintage ήχους strat, και με την Single Cut Ibanez ARZ800 το .... whole lotta love :) (+ την kramer και την Carvin για τα χρονια του makeup και eye liner  ;D , και την UV70p για 90s )

***Ή απο τις κυβερνήσεις...... όταν μιλάμε π.χ. για Google, μιλάμε για κυβέρνηση, εκει δεν υπάρχει κανένα οικονομικό μοντέλο, τα λεφτά εκει έρχονται απο κάπου. (υπαρχουν δηλ που έλεγε και κάποιος ....  ;) )
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: hot_sauce (φλουτσ) στις 20/05/18, 11:08
Γιατι θες μια λεσπολ και οχι μια sg;
Αφου εχουν το ιδιο ηχο.
Αρα δεν ειναι το r&d της λεσπολ οτι σου προσφερει κατι που μια αλλη κιθαρα δεν το κανει(οπως η cort του bitcolector)
Ειναι αυτο το hype της λεσπολ που θες.
Οποτε ολα τα υπολιπα κρητηρια πανε απατα.
Ρε συ saved, παράδειγμα είναι η Les Paul!  ;D
Όποια κιθάρα και να βάλεις, θεώρησε ίδιο το υπόλοιπο κείμενο.


Αν και το "Αφου εχουν το ιδιο ηχο" είναι λανθασμένο αλλά ας μην επεκταθούμε στο παρόν θέμα.


Αλλά, ναι. Αν παρατηρήσεις τα προηγούμενα μηνύματά μου, δεν λέω πουθενά πως η Les Paul έχει κανά υπεργ**άτο R&D που δεν έχει καταφέρει κανείς να ξεπεράσει μέχρι τώρα κτλ κτλ...ΦΥΣΙΚΑ και είναι το hype που θέλουμε. Παρ'όλ'αυτά, αυτό δεν αφαιρεί το δικαίωμα στη Gibson (και στην κάθε Gibson, για οποιοδήποτε μοντέλο) να χρεώνει τη μοναδικότητα του σχεδίου της. Είναι σα να εφευρίσκεις εσύ ένα υπεργ**άτο σχέδιο μπάσου, να ΜΗΝ θες να το δίνεις δωρεάν και να έρχομαι εγώ, να σου χτυπάω την πόρτα και να σου λέω "Έλα, ό,τι έβγαλες, έβγαλες. Τώρα θα μου το δώσεις μισοτιμής". Και μην μου πεις πως εσύ, ως saved, θα το έκανες.  ;D  Καλά θα έκανες αλλά είναι παράδειγμα.
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: BitCollector στις 20/05/18, 11:27
...
Δε νομίζω να είναι πρόσφατη η μόδα... οκ η επιστροφή στο βινύλιο είναι πρόσφατη (μ' αρέσει που σε μια κουβέντα πριν από χρόνια είχα δηλώσει το μεγαλόστομο "εντάξει, το βινύλιο πέθανε, ας το πάρουμε απόφαση"  ;D ) κι αν έχει τέτοια έκταση σε άλλους χώρους. Π.χ. βγαίνουν αναλογικές μηχανές; Πόσες, σε σύγκριση με τις ψηφιακές; Κασετοπομπινόφωνα; VHS; Εντάξει, πάντα θα υπάρχει ένας πυρήνας φανατικών ή συλλεκτών (φαντάζομαι ότι κάποιοι ακόμα ακούν μουσική σε γραμμόφωνο, από άποψη  ;D ) αλλά όχι αρκετά πολυάριθμος ώστε να συντηρήσει τη βιομηχανία.

Αντιθέτως στα μουσικά όργανα ο χρόνος σαν να έχει σταματήσει. Οι SD που ανέφερα είναι από τα 80's όπως και τα παραδείγματα που έδωσες. Όλα αυτά που αναφέρεις για μένα είναι απόδειξη ότι ο κόσμος δεν θέλει να πάει παρακάτω. Δες τα sales ranking του Thomann στις κιθάρες. LP και Tele στις πρώτες θέσεις. Κι όμως οι modeling της Line6 που ανέφερες είναι εντυπωσιακές. Και ας μην παραβλέψουμε ότι οι προσπάθειες της Gibson να εκμοντερνιστεί δεν απέτρεψαν το μοιραίο. Ο κόσμος γύρισε την πλάτη στις Gibson LP λόγω κόστους κι αγοράζει οικονομικότερες κιθάρες... LP πάλι όμως  ;D !

Τώρα αν μπλέξουμε και με το θέμα της μουσικής στασιμότητας... θα χάσουμε τα αβγά και τα πασχάλια...  0:)   
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: hot_sauce (φλουτσ) στις 20/05/18, 11:43
Απλά να αναφέρω μια σκέψη...δεν γίνονται όλες οι αγορές των "καταναλωτών" με βάση τη λογική. Κάποια πράγματα τα αγοράζουν γιατί τα γουστάρουν! Ναι, για τη δουλειά μου θα ψάξω να δω ποιο βανάκι έχει τον περισσότερο ωφέλιμο χώρο και καίει λιγότερο...αλλά αν περίσσευαν αρκετά χρήματα θα έπαιρνα ΚΑΙ ένα Impreza ΚΑΙ ένα Focus ST και ας μην μπαίνει παιδικό καθισματάκι σε κανένα απ'τα δύο! (γιατί και να μπει το παιδί θα γίνει φραπέ  ;D )


Ουσιαστικά θέλω να πω πως....ας μην ψάχνουμε λογική στο γιατί αγοράζουμε κάποια προϊόντα...κι αυτό το έχουν καταλάβει οι εταιρείες και τα παράγουν. Δε μπορεί να τους κατηγορήσει κανείς. Υπάρχει ζήτηση για vintage, reliced ή ό,τι άλλο προϊόντα. Ε, θα τα βγάλουν! Μακάκες είναι? Κι εγώ, αν ήμουν επιχειρηματίας και έβλεπα πως ο κόσμος ζητάει pongo sticks που να παίζουν Φουρέιρα όταν χοροπηδάς, ναι, θα απορούσα αλλά θα τα παρήγαγα!  ;D
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: mouz στις 20/05/18, 11:53
Σαν φυσικός ειμαι βέβαιος ότι τα ξύλα παίζουν ρόλο. Πόσο ρόλο, ιδιαίτερα σε σχέση με άλλα πράγματα όπως μαγνήτες ενισχυτή, κλπ, δεν πιστεύω σοβαρό, σε κάθε περίπτωση εγώ δεν μπορώ να τον ξεχωρίσω.


Υπάρχει όμως και άλλη διάσταση στο ξύλο, και θα την πω με μία υπερβολή: Κάποιος έβαλε διαμάντια σε iphone και το πούλαγε 200 χιλιάρικα. Τι ρόλο έπαιζαν; κανένα, απλά υπήρχε τουλάχιστον ένας παλαβός που ήθελε διαμάντια στο τηλέφωνο του και τα πλήρωσε γιατί απλά τα διαμάντια είναι ψιλοακριβά τελευταίως. Λιγότερο υπερβολικά: Μία LP Studio με 'Gold hardware' είναι λίγο πιο ακριβή από την ίδια κιθάρα ακριβώς με 'chrome hardware'. Ποια η διαφορά στον ήχο; σίγουρα καμιά. Απλά κάποιος πληρώνει τη διαφορά στην εμφάνιση, απλά γιατί το θέλει.
Έτσι, διαφορά στην τιμή λόγω ξύλου είναι δικαιολογημένη ανεξάρτητα από το κατά πόσον πράγματι επηρεάζεται ο ήχος ή, κυρίως, μιας και πιστεύω ότι όντως επηρεάζεται ο ήχος, κατά πόσον η διαφορά στον ήχο είναι αντιληπτή και αν η διαφορά στην τιμή δικαιολογείται από τη διαφορά στον ήχο. Και φυσικά μία τιμή είναι δικαιολογημένη αν υπάρχουν άνθρωποι που την πληρώνουν. Εγώ δεν θα έδινα ούτε ευρώ για διαμέρισμα στο Κολωνάκι, δεν θέλω να μένω εκεί, προτιμώ τη Σαρωνίδα, όμως αφού υπάρχουν αρκετοί που δίνουν λεφτά για Κολωνάκι, περισσότεροι από όσους δίνουν λεφτά για Σαρωνίδα, το Κολωνάκι είναι 'δικαιολογημένα' πιο ακριβό από τη Σασρωνίδα.
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: BitCollector στις 20/05/18, 12:03
Κι εγώ, αν ήμουν επιχειρηματίας και έβλεπα πως ο κόσμος ζητάει pongo sticks που να παίζουν Φουρέιρα όταν χοροπηδάς, ναι, θα απορούσα αλλά θα τα παρήγαγα!  ;D
Πώς το είπες αυτό; Pongo sticks που να παίζουν Φουρέιρα; Δεν ακούγεται καθόλου άσχημο... για λέγε λεπτομέρειες... Το επόμενο project...  ;D (Πειράζει αν αντί για Φουρέιρα παίζει Jump ή ένα Jumping Jack Flash τέλος πάντων...)
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: hot_sauce (φλουτσ) στις 20/05/18, 12:59
Πώς το είπες αυτό; Pongo sticks που να παίζουν Φουρέιρα; Δεν ακούγεται καθόλου άσχημο... για λέγε λεπτομέρειες... Το επόμενο project...  ;D (Πειράζει αν αντί για Φουρέιρα παίζει Jump ή ένα Jumping Jack Flash τέλος πάντων...)
Ή το Jump Around!  ;D


Υπάρχει όμως και άλλη διάσταση στο ξύλο, και θα την πω με μία υπερβολή: Κάποιος έβαλε διαμάντια σε iphone και το πούλαγε 200 χιλιάρικα. Τι ρόλο έπαιζαν; κανένα, απλά υπήρχε τουλάχιστον ένας παλαβός που ήθελε διαμάντια στο τηλέφωνο του και τα πλήρωσε γιατί απλά τα διαμάντια είναι ψιλοακριβά τελευταίως. Λιγότερο υπερβολικά: Μία LP Studio με 'Gold hardware' είναι λίγο πιο ακριβή από την ίδια κιθάρα ακριβώς με 'chrome hardware'. Ποια η διαφορά στον ήχο; σίγουρα καμιά. Απλά κάποιος πληρώνει τη διαφορά στην εμφάνιση, απλά γιατί το θέλει.
Έτσι, διαφορά στην τιμή λόγω ξύλου είναι δικαιολογημένη ανεξάρτητα από το κατά πόσον πράγματι επηρεάζεται ο ήχος ή, κυρίως, μιας και πιστεύω ότι όντως επηρεάζεται ο ήχος, κατά πόσον η διαφορά στον ήχο είναι αντιληπτή και αν η διαφορά στην τιμή δικαιολογείται από τη διαφορά στον ήχο. Και φυσικά μία τιμή είναι δικαιολογημένη αν υπάρχουν άνθρωποι που την πληρώνουν. Εγώ δεν θα έδινα ούτε ευρώ για διαμέρισμα στο Κολωνάκι, δεν θέλω να μένω εκεί, προτιμώ τη Σαρωνίδα, όμως αφού υπάρχουν αρκετοί που δίνουν λεφτά για Κολωνάκι, περισσότεροι από όσους δίνουν λεφτά για Σαρωνίδα, το Κολωνάκι είναι 'δικαιολογημένα' πιο ακριβό από τη Σασρωνίδα.
Ακριβώς! Έχουμε, ας πούμε κάτι τέτοιες κιθάρες:
(https://i.ytimg.com/vi/CQfdQDp0EY4/maxresdefault.jpg)


Τα ξύλα μπορεί να μην επιλέχθηκαν για τις ηχητικές τους ιδιότητες. Αλλά δεν είναι πανέμορφα?
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: saved στις 20/05/18, 15:50
Φιλε χοτ,θελω να καταλιξω στο γεγονος οτι πχ στην λεσπολ δεν πλυτωνεις το r&d αλλα το hype.
Οποτε πχ η γκιμπσον δεν χρεωνει το r&d αλλα το hype το οποιο δεν χαριζετε ουτε πουλιετε (δηλαδη να αγορασει πχ η jackson αυτο το hype)ενω το r&d πουλιετε η και χαριζετε.
Ομως και καποια πραγματα με τον καιρο γινωντε στανταρ.πχ το υδραυλικο τιμονι που καποτε το χρεωναν εξτρα,ειναι πιο στανταρ και απο τις τεσσερις ροδες
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: hot_sauce (φλουτσ) στις 20/05/18, 18:13
Ωραία. Ας το πάμε έτσι. Αρχικά χρέωνε το R&D. Μετά χρέωνε το hype. Το θέμα είναι πως είχε τη ΜΑΓΚΙΑ να χτίσει αυτό το hype. Ή brand. Ή πες το όπως θες. Αυτό δεν το κάνει ο καθένας. Η Gibson, η Fender κτλ είναι επιχειρήσεις. Υπάρχουν για να παράγουν κέρδος. Ούτε μας χρωστάνε τίποτα, ούτε υποχρεούνται να μας χαρίζουν πράγματα. ΑΝ το κάνει κάποια εταιρεία, καλά κάνει και το κάνει! Σαν καταναλωτές το όπλο μας είναι να μην αγοράζουμε απ'αυτούς! Αφού υπάρχει ζήτηση, θα πουλάνε στις τιμές που κρίνουν πως τους παίρνει. (Μην μιλήσουμε για την πτώχευση...σίγουρα μια στις τόσες εταιρείες θα πέσει έξω. Ή πες το αποτυχημένη επιχειρηματική στρατηγική. Τα προηγούμενα συνεχίζουν να ισχύουν όμως.)


(Το υδραυλικό τιμόνι έγινε στάνταρ γιατί το αφού το έβαζαν όλες οι εταιρείες δεν μπορούσε να βγει μία και να σου πει "Έλα! Τυχερέ! Θα χεις και υδραυλικό τιμόνι...". Αφού, πλέον, όλοι έχουν! Δεν ξέρω τι παίχτηκε με την πατέντα του και μπόρεσαν και το έβαλαν όλοι. Les Paul όμως μία εταιρεία δικαιούται να βγάζει. Και ξαναλέω, όταν πρωτοβγήκε η Les Paul δεν ήταν κάτι. Έγινε όμως. Και αυτή την επιτυχία καρπώνεται η εταιρεία τώρα. )
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: saved στις 20/05/18, 18:42
Ε σιγουρα για να φτασεις να πουλας hype,πρεπει να σου κατσει πολυ καλα το πραγμα και σιγουρα το μονο οπλο των καταναλωτων ειναι να μην αγοραζουν κατι εαν θεψρουν αδικη την τιμη του.
Και αφου τα γουστα πληρωνωντε,δεν παει να πει απαρετιτα πως ενα ακριβο οργανο θα ειναι κλασεις ανωτερο ποιοτικα και κατασκευαστικα απο ενα φθυνωτερο.
Σιγουρα ομως ενα ακριβο οργανο εχει πανω του ποιοτιτα και προσεγμενη δουλεια
Τίτλος: Απ: Τι άλλο? Ξύλα!
Αποστολή από: hot_sauce (φλουτσ) στις 20/05/18, 18:57
Και αφου τα γουστα πληρωνωντε,δεν παει να πει απαρετιτα πως ενα ακριβο οργανο θα ειναι κλασεις ανωτερο ποιοτικα και κατασκευαστικα απο ενα φθυνωτερο.
Σιγουρα ομως ενα ακριβο οργανο εχει πανω του ποιοτιτα και προσεγμενη δουλεια

Ε ναι!!  :D