Αποστολέας Θέμα: Νότες στην Κιθάρα: Πως προέκυψαν σε αυτή τη σειρά;  (Αναγνώστηκε 10417 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος cbk

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 295
    • Προφίλ
θα ήθελα πολύ να μάθω αν εξυπηρετούν κάποια σκοπιμότητα!
Διευκολύνουν ή απλά έτσι καθιερώθηκαν;
Ο κύριος λόγος που ρωτάω είναι γιατί προσπαθώ να βρώ μια τάξη στις θέσεις των δακτύλων στα μαθήματα που προσπαθώ να κάνω και νομίζω πως δεν υπάρχει! (εκτός της συμμετρίας μετά το 12ο τάστο).
Δηλ. αν θέλω να παίξω ένα κομμάτι μια οκτάβα πιο ψηλα, θα έχει τελείως άσχετα πατήματα, ενώ στο πιάνο πχ θα ήταν ολόϊδιο.

Αποσυνδεδεμένος Adoni

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 396
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
τι εννοεις "πως προεκυψαν οι νοτες σε αυτη τη σειρα"? το κουρδισμα?
 ???
Αν θες να παιξεις κατι μια οκταβα (!!!) πιο ψηλα, παιξε στο 12ο με μπαρε (ή καποταστο) ακριβως τις ιδιες συγχορδιες.

Γενικα αν θες να ανεβεις /κατεβεις τονο ή ημιτονιο ειτε κανεις τρανσπορτο και παιζεις "κανονικα" τις συγχορδιες που προκυπτουν, ειτε μπαρες με τις "ιδιες" συγχορδιες, ειτε καπο, ειτε ολα τα παραπανω μαζι.

Επειδη εισαι ακομα πολυ αρχαριος για να παιζεις με μπαρεδες, και επειδη το καποταστο δεν απευθυνεται σε αυτα που προσπαθεις να μαθεις τωρα -μαλλον πιο τεμπελη θα σε κανει παρα θα σε βοηθησει- το καλυτερο που εχεις να κανεις ειναι κλασικο τρανσπορτο, το οποιο για τη δικη σου ευκολια υπαρχει ενσωματωμενο στο kithara.vu και στο accorda.info .
« Τελευταία τροποποίηση: 15/10/12, 05:39 από Adoni »

Αποσυνδεδεμένος kopaniamento

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 595
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Είναι πολύ καλή ερώτηση, και δεν ξέρω την απάντηση παρόλο που παίζω πάνω από 10 χρόνια.
Προχθές έπιασα στο χέρι μου ένα μπαγλαμαδάκι και η μπάσα ρε απέχει 7 ημιτόνια απο την επόμενη (λα). Κάτι που αλλάζει τελείως την μορφή των συγχορδιών. Τελείως διαφορετική φιλοσοφία.

Για να σου δώσω μια απάντηση στο περίπου:
1) οι νότες είναι έτσι μοιρασμένες έτσι ώστε η νότα στο 5ο τάστο μιας χορδής είναι ίδια με την αμέσως ψηλότερη (1 χορδή κάτω) στο 0 (ανοιχτό τάστο). Αυτό έχει να κάνει με το ότι έχουμε 4 δάχτυλα για να τοποθετούμε στην ταστιέρα.
2) εξαίρεση είναι οι χορδές σόλ και σι που απέχουν 4 ημιτόνια αντί για 5. Αυτό πιστεύω οτι έγινε για να βοηθήσει τις μορφές των συγχορδιών και κυρίως τους μπαρέδες.

Πιστεύω οτι γίναν έτσι γιατί διευκολύνουν (συνολικά) το παίξιμό στις συνηθισμένες κλίμακες της κιθάρας. Όταν μάθεις όλες τις μορφές συγχορδιών, θα καταλάβεις οτι οι ανοιχτες συγχορδίες που παίζεις είναι μια 'εξαίρεση', στην οποία κάποιες συγχορδίες παίζοντια έυκολα επειδή αντί να πατήσεις τον μπαρέ με τον δείκτη, τις χτυπάς ανοιχτες (σαν να σου κάνει ο καβαλάρης μπαρε στο 0 τάστο) Οποιαδήποτε διαφορετικό 'μοίρασμα' των νοτών θα έκανε κάποιες συγχορίες ευκολότερες, αλλά θα σου χαλούσε πολλές άλλες. Το συγκεκριμένο βοηθάει τις συχνά χρησιμοποιημένες/γνωστες συγχορδίες (κυρώς Am, A, E, Em, C, D, Dm, G, B7 ) που ανήκουν στις κλίμακες Am, (και C αντίστοιχα), Em (και G), Dm ( και F)

Και στο πιάνο έχει γίνει μια παρόμοια λογική: οι διέσεις έχουν μπει στα μικρότερα μαύρα πλήκτρα, θυσιάζοντας χώρο για να παίζεις ευκολότερα τις νότες της C/Am
 

« Τελευταία τροποποίηση: 15/10/12, 08:18 από kopaniamento »

Αποσυνδεδεμένος Adoni

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 396
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Αυτο που λεει ο Κομπανιαμεντο ειναι η αιτιολογηση για την τελικη επικρατηση αυτου του κουρδισματος ως βασικου.
Ετσι ανεβοκατεβαινεις την κλιμακα καθετα με την ταστιερα, ενω πχ στα τριχορδα το κανεις παραλληλα (οποτε πρεπει το χερι σου να ανεβοκατεβαινει μανιωδως το μπρατσο). Αυτη η διευκολυνση στο σολιστικο κομματι απο τη μια, και η διευκολυνση στο ρυθμικο κομματι -συγχορδιες- απο την αλλη, μαλλον ειναι αυτα που παγιωσαν το συγκεκριμενο κουρδισμα. Βεβαια υπαρχουν και εναλλακτικα.

Αποσυνδεδεμένος cbk

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 295
    • Προφίλ
Σας ευχαριστώ πολύ!


Αποσυνδεδεμένος Vaiking

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 881
  • Φύλο: Άντρας
  • Why should I sit and sigh...
    • Προφίλ
Καλημέρες!

Αν το ερώτημα έχει να κάνει με το κούρδισμα (χόρδισμα κατα την πιο... επιστημονική ορολογία) τότε η απάντηση έχει ήδη δωθεί. Είναι πιο βολικό έτσι μιας και επιτρέπει τις "κάθετες" αναπτύξεις αλλά και τον ευκολότερο σχηματισμό πιο πλούσιων συγχορδιών. Είναι ίσως ο βασικός λόγος που το τρίχορδο μπουζούκι μετετράπη σε τετράχορδο για να αποκτήσουν οι 4 χορδές του αναλογία με την κιθάρα (D.A.F.C στο μπουζούκι αντί για E.B.G.D στην κιθάρα... δηλαδή ακριβώς ένα τόνο κάτω απο αυτήν).. Παρ'όλα αυτά αλλαγές στα κουρδίσματα στην κιθάρα (αναφέρομαι κυρίως στην κλασική) γίνονται. Πχ. το κούρδισμα της 6ης χορδής σε "D" (δεν είναι "ανακάλυψη των νεο-μεταλλάδων) ή το κούρδισμα της 3ης χορδής σε "F#" για να αποκτήσει αναλογία με το αναγεννησιακό λαούτο. Είναι πιο εξαιρετικές περιπτώσεις βέβαια αλλά υπάρχουν. Πάντως, το στάνταρ κούρδισμα υπάρχει γιατί είναι πιο βολικό...

Αν το ερώτημα έχει να κάνει με τη θέση κάθε νότας πάνω στην κιθάρα, αυτό έχει να κάνει με τη φύση της χορδής. Όσο μειώνεις το μήκος της (πιέζοντάς την με κάποιο δάχτυλο), τόσο αυξάνεται η συχνότητα της ταλάντωσής της, άρα οξύνεται (ψηλώνει) και ο ήχος της. Η ύπαρξη των τάστων οφείλεται στην ανάγκη να γίνεται η αλλαγή του ύψους του ήχου της χορδής κατα το συγκερασμένο σύστημα (δηλαδή διαίρεση σε ημιτόνια). Πιο απλά, κάθε τάστο, αλλάζει το ύψος του ήχου κατα ένα ημιτόνιο. Φαντάσου δηλαδή την ταστιέρα σα μια "σανίδα" γεμάτη ημιτόνια!! Αν λοιπόν εσύ γνωρίζεις (απο τη θεωρία της μουσικής) πως όλες οι νότες απέχουν μεταξύ τους 1 τόνο (δηλ. 2 ημιτόνια, άρα 2 τάστα) εκτός απο τις E-F και Β-C που απέχουν 1 ημιτόνιο (1 τάστο) και πως στο ενδιάμεσο τάστο (σε νότες που απέχουν 2 τάστα μεταξύ τους, πχ. C-D) θα συναντάς είτε τη χαμηλότερη εκ των δύο με δίεση (πχ. C#) ή την ψηλότερη με ύφεση (πχ. Db), τότε η ταστιέρα, παύει αυτόματα να αποτελεί "μυστήριο" για εσένα  ;) Σημείωση: Αυτό που λες για το 12ο τάστο ισχύει γιατί ακριβώς εκεί η χορδή "κόβεται" στη μέση, άρα διπλασιάζεται η συχνότητα της ταλάντωσής της, άρα παίρνεις ακριβώς την ίδια νότα μια οκτάβα ψηλότερα. Αυτό θα διαπιστώσεις και στο 24ο τάστο (αν παίζεις ηλεκτρική κιθάρα η οποία να διαθέτει 24 τάστα). Και εκεί, οπου η χορδή "κόβεται πάλι στο "μισό του μισού", πάλι θα παίρνεις την ίδια νότα, αλλά άλλη μια οκτάβα ψηλότερα! Νόμοι της φυσικής...

Τέλος, έχε υπ όψιν σου πως η κιθάρα έχει μια ευκολία σε σχέση με το πιάνο. Οτιδήποτε ΔΕΝ περιλαμβάνει ανοικτές χορδές (είτε κλίμακα, είτε συγχορδία) μπορεί να μεταφερθεί οπουδήποτε στην ταστιέρα με ακριβώς τον ίδιο δαχτυλισμό και αλλάζει απλά το όνομα της κλόμακας/συγχορδίας επειδή αλλάζει και η τονική της (1η νότα). Συνεπώς αν εσύ ξέρεις να παίζεις την A minor pentatonic ξεκινόντας της απο το 5ο τάστο της 6ης χορδής, αν μεταφέρεις τον ίδιο δαχτυλισμό στο 3ο τάστο της 6ης χορδής, θα έχεις την G minor pentatonic, στο 7ο τάστο τη B minor pentatonic (η τονική νότα βρίσκεται στην 6η χορδή, και αυτή δίνει το όνομα στην κλίμακα)κοκ.. Το ίδιο ισχύει και για τις φόρμες των συγχορδιών. Αν ξέρεις να παίζεις πχ τη συγχορδία "Dm" με μπαρέ στο 5ο τάστο, τότε με ακριβώς το ίδιο "πιάσιμο" και μπαρέ στο 3ο τάστο θα έχεις τη συγχορδία "Cm", στο 7ο τάστο τη "Em" (η τονική νότα, η καλύτερα "βάση" ή "ρίζα" της συγχορδίας- θα τη συναντάς συχνά ως "root note"- βρίσκεται στη 5η χορδή εξ' ού και το όνομα των συγχορδιών )κοκ.

Αν βέβαια δε γνωρίζεις όλα αυτά που προανέφερα (δαχτυλοθεσίες/φόρμες συγχορδιών) τότε δεν έχεις ακόμα λόγο να "σκας" για αυτά.. Περιορίσου στις κλίμακες/συγχορδίες της 1ης θέσης της ταστιέρας (μπακαλίστικα... στα 4 πρώτα τάστα) με χρήση ανοιχτών χορδών και σιγά σιγά θα επεκταθείς και στα υπόλοιπα. Απλά, καλό είναι να τα έχεις στο πίσω μέρος του μυαλού σου για όταν θα χρειαστούν.  ;)

Καλή σου επιτυχία και ελπίζω να σε βοήθησα λιγάκι...  :) Αν μπερδεύτηκες, ρωτάς (ή το δάσκαλό σου ή εμάς) και ξε-μπερδεύεσαι!  ;)

Υ.Γ. ΑΝ μπερδεύεσαι με την Αγγλική ονοματολογία στις νότες, έχε υπ' όψιν σου πως οι Αγγλοαμερικάνοι, διαβάζουν τις νότες έχοντας στο μυαλό τους ως 1η νότα τη "Λα". Άρα, διαβάζουν τις "Λα-Σι-Ντο-Ρε-Μι-Φα-Σολ" ως "A-B-C-D-E-F-G" (δηλαδή το Αγγλικό αλφάβητο). Αρκετά εύκολο έτσι;  ;) 
« Τελευταία τροποποίηση: 16/10/12, 10:46 από Vaiking »
The most important second of our lives is the last one...

Αποσυνδεδεμένος cbk

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 295
    • Προφίλ
Σε ευχαριστώ πολύ για την εκτενή απάντηση!

Καλημέρες!
.....
Τέλος, έχε υπ όψιν σου πως η κιθάρα έχει μια ευκολία σε σχέση με το πιάνο. Οτιδήποτε ΔΕΝ περιλαμβάνει ανοικτές χορδές (είτε κλίμακα, είτε συγχορδία) μπορεί να μεταφερθεί οπουδήποτε στην ταστιέρα με ακριβώς τον ίδιο δαχτυλισμό και αλλάζει απλά το όνομα της κλόμακας/συγχορδίας επειδή αλλάζει και η τονική της (1η νότα). Συνεπώς αν εσύ ξέρεις να παίζεις την A minor pentatonic ξεκινόντας της απο το 5ο τάστο της 6ης χορδής, αν μεταφέρεις τον ίδιο δαχτυλισμό στο 3ο τάστο της 6ης χορδής, θα έχεις την G minor pentatonic, στο 7ο τάστο τη B minor pentatonic (η τονική νότα βρίσκεται στην 6η χορδή, και αυτή δίνει το όνομα στην κλίμακα)κοκ.. Το ίδιο ισχύει και για τις φόρμες των συγχορδιών. Αν ξέρεις να παίζεις πχ τη συγχορδία "Dm" με μπαρέ στο 5ο τάστο, τότε με ακριβώς το ίδιο "πιάσιμο" και μπαρέ στο 3ο τάστο θα έχεις τη συγχορδία "Cm", στο 7ο τάστο τη "Em" (η τονική νότα, η καλύτερα "βάση" ή "ρίζα" της συγχορδίας- θα τη συναντάς συχνά ως "root note"- βρίσκεται στη 5η χορδή εξ' ού και το όνομα των συγχορδιών )κοκ.
Στο παραπάνω θα ήθελα συμπλήρωμα: είναι πολλές αυτές οι περιπτώσεις που δεν περιλαμβάνουν ανοικτές χορδές ώστε το πλεονέκτημα αυτό να είναι σημαντικό; Πάντα (σχεδόν) δεν θα υπάρχει και μια ανοιχτή χορδή  ώστε να μας χαλάει τη "συνταγή";


Επίσης, γιατί είδα κάπου νότα Η?

Αποσυνδεδεμένος cbk

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 295
    • Προφίλ
Αν και ήδη απαντήθηκε (και ξανα-ευχαριστώ), διευκρινίζω πως η ερώτηση δεν ήταν για τις νότες σε κάθε χορδή (που είναι ανά ημιτόνιο) αλλά για την διάταξη των χορδών και την μεταξύ τους σχέση.

Επίσης, αν θέλω να παίξω ένα κομμάτι από άλλο τόνο, επιλέγω όποιον θέλω ή υπάρχει κανόνας ώστε το αποτέλεσμα να μην είναι κακό (πχ. μια τρίτη επάνω ή κάτω, αλλά όχι ένα ημιτόνιο πάνω...) (δεν το έχω δοκιμάσει).
« Τελευταία τροποποίηση: 16/10/12, 12:08 από cbk »

Αποσυνδεδεμένος Adoni

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 396
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Η νοτα Η ειναι στο γερμανικο συστημα οπου
C = Ντο
D = ρε
E = Μι
F = Φα
G = Σολ
A = Λα
B = Λα διεση/Σι υφεση
H = Σι

Οι περιπτωσεις που δεν περιλαμβανουν ανοικτες χορδες ειναι ΠΑΡΑ πολλες. Μερικες φορες "ακουγεται καλυτερα" να παιξεις μια ευκολη ανοικτη συγχορδια σε μπαρε, αλλες φορες βολευει απο αποψη ταχυτητας. Για τα σολα ουτε λογος. Βεβαια υπαρχουν και περιπτωσεις οπυ "ακουγεται καλυτερα" το παιξιμο με ανοικτες χορδες, ή καποια αρπισματα/σολακια με ανοικτη χορδη.

Για το τρανσπορτο ο προφανης κανονας ειναι οτι οσο απομακρυνεσαι απο το πρωτοτυπο, τοσο πιο "ξενο" θα ακουγεται. Αλλαγη τονου κανεις για να διευκολυνεις τον τραγουδιστη (δεν μπορουμε ολοι να πιανουμε τα μπασα του Μαλαμα ή τις ψιλες του Τσιτσανη...), συνεπως το θεμα ειναι που βολευει εκεινον καλυτερα.

Αποσυνδεδεμένος cbk

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 295
    • Προφίλ
Eυχαριστώ και πάλι Adonis!

Μια τελευταία για απόψε ερώτηση:  (μην ανοίξω άλλο θέμα αφού δεν το είδα να συζητιέται αλλού).
Τα a - m - i - p σε ποια δάχτυλα αντιστοιχούν;

Αποσυνδεδεμένος hot_sauce (φλουτσ)

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6357
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ

Αποσυνδεδεμένος cbk

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 295
    • Προφίλ
Σε ευχαριστώ!
(νόμιζα πως είναι του αριστερού χεριού όταν τα είδα στα "τετράδια κιθάρας", αφού όμως είναι του δεξιού σημαίνει πως έχω ασκήσεις  για τα δάχτυλα και αυτού του χεριού).
Μπορώ να παίζω μόνο με το δεξί γιατί τα δάχτυλα του αριστερού πονάνε;  ::)  (αλήθεια, μήπως θέλει και λίγο διάλειμμα; τα νοιώθω σαν να έχουν μαζέψει υγρό)


Αποσυνδεδεμένος Adoni

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 396
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Ε ναι, μην υπερβαλλουμε κιολας. Αμα πονας σταματα, ξεκουρασου, και ξανα προς τη δοξα τραβας.
Τη ρε ματζορε τη βγαζεις πλεον καλα?

Αποσυνδεδεμένος hot_sauce (φλουτσ)

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6357
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
(αλήθεια, μήπως θέλει και λίγο διάλειμμα; τα νοιώθω σαν να έχουν μαζέψει υγρό)

νταα!? ;D

Αποσυνδεδεμένος cbk

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 295
    • Προφίλ
Ε ναι, μην υπερβαλλουμε κιολας. Αμα πονας σταματα, ξεκουρασου, και ξανα προς τη δοξα τραβας.
Τη ρε ματζορε τη βγαζεις πλεον καλα?
Μπά! δεν είμαι καθόλου ευχαριστημένος!  :-[
Κάνω κάποιες ασκήσεις 1234, κάποιες συγχορδίες (με τρελλαίνει που δεν ξέρω απ'έξω ποιές νότες τις αποτελούν),
την κλίμακα του Ντο,  αλλά η υποψία πως φταίει το φάρδος της ταστιέρας με βασανίζει... Θάθελα να πάω να πάρω μια κλασσική αλλά ακόμη δεν έχω διαβάσει τι πρέπει να προσέξω... ???   
Ειδικά για τη ρε ματζόρε, απορώ γιατί τη δείχνουν με διαφορετικά δάχτυλα από την ρε μινόρε (που θα άλλαζες μόνο τον δείκτη...)
Α, και δε μπορώ (ακόμη;) να αφήσω αθόρυβα μία συγχορδία για να πιάσω άλλη...
Ζώ ένα μουσικό δράμα!!!
Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον!!! ;)

Αποσυνδεδεμένος cbk

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 295
    • Προφίλ
Εδώ : http://www.classicalguitarschool.net/music/1018.pdf είδα τη νότα Η,  και κάνω και τις ασκήσεις (studies)...

Αποσυνδεδεμένος ΡιχάρδοςΜαυροπερισσότερος

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 828
  • Φύλο: Άντρας
  • Το να υπάρχει μονάχα, πάντα του ήταν λίγο.
    • Προφίλ
[
Ειδικά για τη ρε ματζόρε, απορώ γιατί τη δείχνουν με διαφορετικά δάχτυλα από την ρε μινόρε (που θα άλλαζες μόνο τον δείκτη...)


Κοίταξε μήπως έχεις διαβάσει κάτι λάθος, γιατί και η ρε ματζόρε και η ρε μινόρε πιάνονται με τα ίδια δάχτυλα (δείκτη, μέσο, παράμεσο).

Αποσυνδεδεμένος Adoni

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 396
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Σιγουρα την πιανεις σωστα? Δες το διαγραμμα:



Οπου 1:δεικτης, 2:μεσος, 3:παραμεσος. Αντιστοιχα η μινορε



Βαλε τα δακτυλα σου καθετα στην ταστιερα, λιμαρε τα νυχια σου αρκετα, οσο παει, και θα πατας τη χορδη με το τμημα της σαρκας του ακροδακτυλου που ειναι αμεσως εκει που τελειωνει το νυχι. Τον αντιχειρα σου θα τον βαλεις στην πισω πλευρα του μπρατσου, ευθεια, παραλληλα προς τα ταστα, ουτως ωστε να μην τον βλεπεις ενω παιζεις. Παρε μια ζωνη για την κιθαρα, ωστε να την εχεις παντοτε σε σωστη θεση προς το σωμα σου. Να την κρατας περιπου οπως το σκιτσο στο .pdf που ποσταρες, το headstock  περιπου στο υψος των ματιων σου.
Το πλατος της ταστιερας παιζει ενα ρολο, αλλα οχι τοσο μεγαλο... μπαγλαμα φερειπειν δεν παιζουν μονο νανοι  :P ισα ισα με μια γυρα στο youtube θα δεις και παικτες με χοντρα δακτυλα... κ εσυ κολλας στην κιθαρα? καποιο λακο εχει η φαβα.

μετα απο τοσα ποστ σου που εχω δει, αυτο που εχω να σχολιασω ειναι οτι χρειαζεσαι μαθηματα. Εχεις ζηλο για μαθηση, αλλα εχω την εντυπωση οτι λογω του μεγαλου ενθουσιασμου, σιγουρα αναλωνεσαι σε περισσοτερα πραγματα απο οσα θα επρεπε. Καλυτερο θα ηταν να επικεντρωθεις σε καποια και να προχωρας τμηματικα. Ο δασκαλος θα σε βοηθησει πολυ βαζοντας σου ενα προγραμμα και καθοδηγωντας σε, ωστε να μην αισθανεσαι ασχετος μεν, αλλα να μη χαωνεσαι κιολας.

Αποσυνδεδεμένος cbk

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 295
    • Προφίλ
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ φίλε adoni και Ριχάρδε!
Με βάση Τα ίδια διαγράμματα μιλάω και εγώ.
Από τη μινόρε αν μεταφέρεις τον δείκτη ένα τάστο πιο μπροστά έχεις τη ματζόρε και αντίστροφα!
Αυτό το πιάσιμο της ματζόρε (με τον δείκτη στην 1η χορδή και τον μέσο στην 3η) με βολεύει πιο πολύ. Όμως κάποιος λόγος θα υπάρχει Για να είναι το σωστό το 1ο σχεδιάγραμμα (ίσως βολεύει σε άλλα διαδοχικά πιασίματα).
Μάλλον προσπαθώ σωστά και σύμφωνα με τις οδηγίες σου adoni.
Αυτό για τον μπαγλαμά που είπες είναι πολύ καλό παράδειγμα για να με προβληματίσει τι δεν πάει καλά αφού δεν έχω παχιά δάκτυλα. ίσως δεν έχει σκληρύνει ακόμη η άκρη των δακτύλων και απλώνει με την πίεση στην ταστιέρα  ??? [size=78%];[/size]
Η αλήθεια είναι πως ο δάσκαλος είναι απαραίτητος ειδικά στα πρώτα βήματα για να μην αποκτηθούν κακές συνήθειες, αλλά θα ήθελα να βρώ κάποιον κατόπιν συστάσεων και να μην πάω στην τύχη σε όποιον βρώ...

Αποσυνδεδεμένος Vaiking

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 881
  • Φύλο: Άντρας
  • Why should I sit and sigh...
    • Προφίλ

Η αλήθεια είναι πως ο δάσκαλος είναι απαραίτητος ειδικά στα πρώτα βήματα για να μην αποκτηθούν κακές συνήθειες, αλλά θα ήθελα να βρώ κάποιον κατόπιν συστάσεων και να μην πάω στην τύχη σε όποιον βρώ...

Τώρα είπες μια πολύ σωστή κουβέντα! Αν μας πεις σε ποια περιοχή μένεις, φαντάζομαι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα κάποιος φίλος απο εδώ να μπορέσει να σου προτείνει κάτι...

Μιας και κοίταξα πολύ βιαστικά τις προηγούμενες απαντήσεις, όσον αφορά στο αριστερό σου χέρι, ο αντίχειρας μεταξύ άλλων θα πρέπει να κινείται πίσω απο το 2ο δάχτυλο (μέσος), να μην τσακίζει, η παλάμη σου να είναι παράλληλη στην ταστιέρα και σχετικά κοντά σε αυτήν (ΧΩΡΙΣ όμως να την αγγίζει) και τα δάχτυλά σου να είναι ανοιχτά μεταξύ τους. Επίσης ο αγκώνας σου θα πρέπει να είναι κοντά στο σώμα σου και να μην ανοίγει (ακόμα και αν σου φαίνεται αναγκαίο) και οι ώμοι και των 2 χεριών σου να είναι απόλυτα χαλαροί! Έτσι το χέρι σου θα έχει ισορροπία, ευελιξία, και δε θα σπαταλάς άσκοπα ενέργεια που προορίζεται αποκλειστικά για τη μουσική σου!!!

Κατα τα άλλα... υπομονή, επιμονή αλλά και ξεκούραση. Και έχε υπ'όψιν σου πως αυτό που θα σε βοηθήσει πραγματικά με το όργανο είναι η καθημερινή μελέτη και όχι απαραίτητα οι πολύωρη. Εντάξει... δε λέμε να παίζεις μόλις 20 λεπτά την ημέρα και να περιμένεις να γίνεις και Segovia  :P , αλλά είναι πολύ καλύτερο να παίζεις μια ωρίτσα την ημέρα κάθε μέρα, παρά να αφήνεις το όργανο 3 ημέρες και μετά να παίζεις ένα συνεχόμενο τρίωρο... εκεί περισσότερο θα κουραστείς, παρά θα πάρεις αποτέλεσμα!

Και βεβαίως... όταν θα βρεις έναν ΚΑΛΟ δάσκαλο, να ακούς τις συμβουλές του, ακόμα και αν δεν τις κατανοείς. Κάτι παραπάνω ξέρει αυτός και μάλλον βλέπει και πιο μακρυά  ;)
The most important second of our lives is the last one...

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
13 Απαντήσεις
4650 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/12/07, 20:11
από jkstigma
9 Απαντήσεις
4640 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 11/07/08, 00:35
από Crossroad
4 Απαντήσεις
3199 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18/08/08, 09:15
από Giorgos K.
9 Απαντήσεις
4392 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21/04/09, 14:31
από MrPumpkin
7 Απαντήσεις
8776 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 04/08/09, 23:16
από theodoropoulos
25 Απαντήσεις
23682 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 02/04/10, 14:08
από mpampix
2 Απαντήσεις
1952 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/07/10, 22:26
από Rosstrobon
18 Απαντήσεις
8390 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 04/03/11, 14:28
από denisgiann
3 Απαντήσεις
2011 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 12/05/11, 13:06
από ΧΩΡΙΑΤΗΣ
5 Απαντήσεις
3106 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 17/10/11, 23:09
από hot_sauce (φλουτσ)