Αποστολέας Θέμα: κλιμακες και συγχορδιες  (Αναγνώστηκε 8384 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος RON14

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 31
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
κλιμακες και συγχορδιες
« στις: 19/12/10, 18:44 »
γεια σας μαγκες η ερωτηση που εχω ειναι πως βγαζουμε ποιες συγχορδιες ταριαζουν με ποιες κλιμακες βλεπω διαφορα στο ιντερνετ αλλα αν καποιος μπορει ας το κανει λιανα.ευχαριστω.
"Να απελευθερωσουμε την καθημερινη ζωη απο την αθλιοτητα αυτης της κοινωνιας"

Αποσυνδεδεμένος RORY GALLAGHER

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 476
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: κλιμακες και συγχορδιες
« Απάντηση #1 στις: 19/12/10, 21:06 »
Sorry, αλλά εσύ προσπάθησε να το κάνεις λίγο πιο λιανό!
Δε βγαίνει νόημα από αυτά που λες.
 
Μήπως εννοείς το αντίθετο?δηλαδή ποια κλίμακα ταιριάζει σε μια συγκεκριμένη σειρά συγχορδιών?
.......sex fai skata kai ypnos!

Αποσυνδεδεμένος songless_bird

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 146
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: κλιμακες και συγχορδιες
« Απάντηση #2 στις: 19/12/10, 21:29 »
Μπορει να εννοεί και το "μια συγχορδια σε ποιες κλιμακες ειναι κοινη."
Επισης μπορει να θελει και αυτο: Αν σχηματισουμε συγχορδιες σε καθε βαθμιθα μιας κλιμακας ποιες συγχορδιες εχουμε. Πχ ας παρουμε τις μείζονες(major). Οι συγχορδιες που θα σχοιματιστουν σε καθε βαθμιδα θα ειναι Ι->major, II-> minor, III-> minor, IV-> major, V-> major, VI -> minor, VII-> Diminished(ελλατωμενη). Δηλαδη στην C major κλιμακα οι Ι ειναι η C major ,η II D minor, η ΙΙΙ η E minor, η IV η F major και η V η G major κτλ.
Το να κανεις λάθη είναι ανθρώπινο. Το να ρίχνεις το φταίξιμο στον άλλον ειναι στρατηγική.

Αποσυνδεδεμένος RON14

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 31
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: κλιμακες και συγχορδιες
« Απάντηση #3 στις: 19/12/10, 21:42 »
σορρυ ας το κανω πιο ξεκαθαρο δινοντας ενα παραδειγμα:παιζοντας μια μελωδια με βαση την Am πεντατονικη που περιλαμβανει τις νοτες  la nto re mi sol la  ποιες οι συγχορδιες μπορουν να πλαισιωσουν τη μελωδια μας;
"Να απελευθερωσουμε την καθημερινη ζωη απο την αθλιοτητα αυτης της κοινωνιας"

Αποσυνδεδεμένος truepiece

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 123
    • Προφίλ
Απ: κλιμακες και συγχορδιες
« Απάντηση #4 στις: 19/12/10, 21:49 »
Προφανώς πέρα απο την Am, αν παίζεις αποκλειστικά πεντατονική, μπορείς να παίξεις και Amajor, παρόλο που παίζεις Minor πεντατονική (δίνει blueasy ήχο)

Στην πεντατονική μελωδία που παίζεις θα ταίριαζε κάποιο progression πάνω στην πεντατονική, δηλαδή στην περίπτωση μας οι συγχορδίες:
Ε, G, Am, C, D.

Αποσυνδεδεμένος RON14

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 31
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: κλιμακες και συγχορδιες
« Απάντηση #5 στις: 19/12/10, 22:10 »
ευχαριστω φιλε μου να ρωτησω και κατι αλλο, πως ξεχωριζουμε π.χ οτι  μπορουμε να παιξουμε E  και οχι Εm μιας και η κλιμακα ειναι μινορε; και αν γινεται ας μου εξηγησει καποιος τις παρακατω διαφορες http://www.guitaristsource.com/lessons/tabs/A-Minor-Pentatonic-Tab.shtml
 
και http://www.guitaristsource.com/lessons/tabs/C-Major-Pentatonic-Tab.shtml

γιατι δεν καταλαβαινω!
"Να απελευθερωσουμε την καθημερινη ζωη απο την αθλιοτητα αυτης της κοινωνιας"

Αποσυνδεδεμένος truepiece

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 123
    • Προφίλ
Απ: κλιμακες και συγχορδιες
« Απάντηση #6 στις: 19/12/10, 22:32 »
Δεν υπάρχουν διαφορές σε αυτά τα 2. Η Aminor κλίμακα είναι η ουσιαστικά η Cmajor απλα παιγμένη ξεκινώντας από την 6η βαθμίδα (δηλαδή στην Cmajor η 6η νότα είναι η A, αν ξεκινήσεις να παίζεις απο εκεί τις νότες της Cmajor τότε ουσιαστικά παίζεις μια Aminor). Οπότε είναι η ίδια κλίμακα, παιγμένη αλλιώς. Το ίδιο ισχύει και για τις αντίστοιχες πεντατονικές τους εδώ.

Όσο για το άλλο, μπορείς να το πας ακουστικά:
Η A minor pent έχει τις νότες A,C,D,E,G,A. Οπότε πας να φτιάξεις τις αντίστοιχες συγχορδίες.

Πχ στην E, η διαφορά της Emajor από την Eminor είναι στις νότες G# και G αντίστοιχα. Η G νότα ανήκει κανονικά στην Aminor και στην πεντατονική της. Οπότε μπορείς να παίξεις Eminor. Αλλά η μajor, έχει την νότα G#, που δεν είναι στην πεντατονική ούτε στην μινόρε, αλλά είναι η έβδομη της A, οπότε και να παίξες Emajor δεν υπάρχει πρόβλημα, απλά θα έχεις μία πιο 7th αίσθηση.

Με την ίδια λογική (δηλαδή κοιτώντας τις νότες που κάνουν κάθε φορά την συγχορδία major ή minor και το τι σχέση έχει η κάθε μία με την τονική A) βγαίνουν όλες οι συγχορδίες. Πρακτικά μπορείς να παίξεις τα πάντα, αν και εφόσον ακούγεται καλά.
« Τελευταία τροποποίηση: 19/12/10, 22:35 από truepiece »

Αποσυνδεδεμένος RON14

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 31
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: κλιμακες και συγχορδιες
« Απάντηση #7 στις: 19/12/10, 23:51 »
ευχαριστω φιλε,να σαι καλα.
"Να απελευθερωσουμε την καθημερινη ζωη απο την αθλιοτητα αυτης της κοινωνιας"

Αποσυνδεδεμένος songless_bird

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 146
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: κλιμακες και συγχορδιες
« Απάντηση #8 στις: 20/12/10, 00:52 »
Δεν υπάρχουν διαφορές σε αυτά τα 2. Η Aminor κλίμακα είναι η ουσιαστικά η Cmajor απλα παιγμένη ξεκινώντας από την 6η βαθμίδα (δηλαδή στην Cmajor η 6η νότα είναι η A, αν ξεκινήσεις να παίζεις απο εκεί τις νότες της Cmajor τότε ουσιαστικά παίζεις μια Aminor). Οπότε είναι η ίδια κλίμακα, παιγμένη αλλιώς. Το ίδιο ισχύει και για τις αντίστοιχες πεντατονικές τους εδώ.

Όσο για το άλλο, μπορείς να το πας ακουστικά:
Η A minor pent έχει τις νότες A,C,D,E,G,A. Οπότε πας να φτιάξεις τις αντίστοιχες συγχορδίες.

Πχ στην E, η διαφορά της Emajor από την Eminor είναι στις νότες G# και G αντίστοιχα. Η G νότα ανήκει κανονικά στην Aminorκαι στην πεντατονική της. Οπότε μπορείς να παίξεις Eminor. Αλλά η μajor, έχει την νότα G#, που δεν είναι στην πεντατονική ούτε στην μινόρε, αλλά είναι η έβδομη της A, οπότε και να παίξες Emajor δεν υπάρχει πρόβλημα, απλά θα έχεις μία πιο 7th αίσθηση.

Με την ίδια λογική (δηλαδή κοιτώντας τις νότες που κάνουν κάθε φορά την συγχορδία major ή minor και το τι σχέση έχει η κάθε μία με την τονική A) βγαίνουν όλες οι συγχορδίες. Πρακτικά μπορείς να παίξεις τα πάντα, αν και εφόσον ακούγεται καλά.
Με μπερδεψες. Προερχομαι απο το κλασσικο χωρο και καποια πραγματα με μπερδευουν στο πως τα σκεφτονται στην ηλεκτρικη. Αν παιξεις τις ιδιες νοτες της C αλλα ξεκινώντας απο την Α παιζεις φυσικη μινορε ή Aeolian Mode. Ετσι δεν ειναι; Οταν μιλας για minore αναφερεσαι μονο στις Φυσικες μινορε; Οχι στις αρμονικες ή μελωδικες; Γιατι στην Α minore εγω βλεπω και μια G#. Και αν σχηματισεις συγχορδιες πανω στις βαθμιζες της μειζονας και σχετικης της ελλασονας θα δεις οτι δεν ειναι οι ιδιες. Πχ στην C major αν σχηματισεις συγχορδια στην τριτη βαθμιδα της , στην Ε δηλαδη, ειναι Εm. Στην σχετικη της ομως , την Α minor η Ε ειναι major. Για ξεκαθαρισε το μου λιγο. Να καταλαβω τον τροπο σκεψης. Στις πεντατονικες συμφωνω οτι ισχύει ετσι οπως τα λες.
« Τελευταία τροποποίηση: 20/12/10, 01:07 από songless_bird »
Το να κανεις λάθη είναι ανθρώπινο. Το να ρίχνεις το φταίξιμο στον άλλον ειναι στρατηγική.

Αποσυνδεδεμένος truepiece

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 123
    • Προφίλ
Απ: κλιμακες και συγχορδιες
« Απάντηση #9 στις: 20/12/10, 10:03 »

Με μπερδεψες. Προερχομαι απο το κλασσικο χωρο και καποια πραγματα με μπερδευουν στο πως τα σκεφτονται στην ηλεκτρικη. Αν παιξεις τις ιδιες νοτες της C αλλα ξεκινώντας απο την Α παιζεις φυσικη μινορε ή Aeolian Mode. Ετσι δεν ειναι; Οταν μιλας για minore αναφερεσαι μονο στις Φυσικες μινορε; Οχι στις αρμονικες ή μελωδικες; Γιατι στην Α minore εγω βλεπω και μια G#. Και αν σχηματισεις συγχορδιες πανω στις βαθμιζες της μειζονας και σχετικης της ελλασονας θα δεις οτι δεν ειναι οι ιδιες. Πχ στην C major αν σχηματισεις συγχορδια στην τριτη βαθμιδα της , στην Ε δηλαδη, ειναι Εm. Στην σχετικη της ομως , την Α minor η Ε ειναι major. Για ξεκαθαρισε το μου λιγο. Να καταλαβω τον τροπο σκεψης. Στις πεντατονικες συμφωνω οτι ισχύει ετσι οπως τα λες.

Ναι αναφέρομαι στις φυσικές, και σόρυ αν δεν το ξεκαθάρισα. Η G# δεν υπάρχει στη φυσική, αλλά στην αρμονική (και στη μελωδική στο κατέβασμα, άλλωστε η Aminor-Aeolian δεν έχει οπλισμό για να έχει G#)


Εκεί με τις βαθμίδες, μπερδέυτηκα κι εγώ :P Στο ότι Cmajor-->Eminor συμφωνούμε. Αλλά γιατί Aminor-->Emajor? Αν ξεκινήσεις την σχετική Αminor από την 5η βαθμίδα (για να έχεις τονική E), τότε παίζεις Phrygian mode, που αντιστοιχεί σε minor, οπότε γιατί να είναι major η E?


Αποσυνδεδεμένος songless_bird

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 146
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: κλιμακες και συγχορδιες
« Απάντηση #10 στις: 20/12/10, 10:26 »
Γιατι εχω στο σκεπτικο μου την G#. Η οποια στη στην V βαθμιδα της Αminor υπαρχει E G# B και δημιουργει διαστημα τριτης μεγαλο, αρα μειζωνα συγχορδια. Στις φυσικες εχουμε  τις ιδιες συγχορδιες με την σχετικη μειζωνα οποτε απουσιαζει στην προκειμενη περιπτωση η G# και ετσι εχουμε μινορε. Εκει με εχασες. Οποτε ειναι αναλογα τι μινορε χρησιμοποιεις ;) Στην κλασσικη δεν χρησιμοποιουμε παντως φυσικες μινορε οταν γραφουμε.

Υ.Γ. Μαλιστα προσφατα ενας μαθητης μου, αυτοδιδακτος στην ηλεκτρικη, σε μαθημα θεωριας μπερδευτικε με τις μινορε γιατι ειχε στο μυαλο του τις φυσικες λογικα. Ευχαριστω για το ξεκαθαρισμα.
« Τελευταία τροποποίηση: 20/12/10, 10:31 από songless_bird »
Το να κανεις λάθη είναι ανθρώπινο. Το να ρίχνεις το φταίξιμο στον άλλον ειναι στρατηγική.

Αποσυνδεδεμένος truepiece

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 123
    • Προφίλ
Απ: κλιμακες και συγχορδιες
« Απάντηση #11 στις: 20/12/10, 10:32 »
Στην κλασσικη δεν χρησιμοποιουμε παντως φυσικες μινορε οταν γραφουμε.

Εγώ νόμιζα ότι έχετε μονο μείζωνες και φυσικές ελάσσωνες, και στις άλλες πχ αρμονική αναφέρεστε ως "φυσική με αυξημένη την 7η κατά ένα ημιτόνιο". Τέσπα πάει αλλού η συζήτηση... ;D

Αποσυνδεδεμένος songless_bird

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 146
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: κλιμακες και συγχορδιες
« Απάντηση #12 στις: 20/12/10, 10:37 »
 ;D Απο τα πρωτα χρονια της αρμονιας παντα επρεπε να προσεχουμε τον προσαγωγεα, την αυξημενη Vii. Ετσι μας εμεινε "κουσουρι" :D
"Για να κατασκευαστεί μία Ελάσσων κλίμακα ή αντίστροφα, για να είναι   μία κλίμακα Ελάσσων, θα πρέπει οι αποστάσεις μεταξύ των 8 ήχων της, να   προχωρούν κατά:  1 Τόνο, 1 Ημιτόνιο, 2 Τόνους, 1 Ημιτόνιο, 1 τριημιτόνιο, 1 ημιτόνιο." Αυτος ειναι ο βασικος κανονας για τις μινορε στην κλασσικη.
 
« Τελευταία τροποποίηση: 20/12/10, 10:39 από songless_bird »
Το να κανεις λάθη είναι ανθρώπινο. Το να ρίχνεις το φταίξιμο στον άλλον ειναι στρατηγική.

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
12 Απαντήσεις
11876 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/12/04, 01:31
από Alchimistis
49 Απαντήσεις
43479 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19/10/13, 01:39
από kyriakos_t
10 Απαντήσεις
12203 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 20/02/09, 23:55
από Serviani
1 Απαντήσεις
3356 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10/04/09, 17:31
από mace
16 Απαντήσεις
7747 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/06/09, 23:03
από Johnie Darko
2 Απαντήσεις
12210 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 23/07/09, 17:51
από WhiteEagle
17 Απαντήσεις
19097 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19/04/11, 19:43
από ΣΤΕΛIOS
3 Απαντήσεις
9332 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 26/05/12, 16:32
από STEFANOS604
5 Απαντήσεις
4567 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 30/05/12, 19:47
από guitalele
6 Απαντήσεις
8161 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27/07/16, 01:18
από Sardanapalos2016