Αποστολέας Θέμα: ΠΕΝΤΑΤΟΝΙΚΕΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ & ΚΛΙΜΑΚΕΣ Blues  (Αναγνώστηκε 9282 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Ένα αναλυτικό άρθρο που θα σας βοηθήσει στον αυτοσχεδιασμό. ΕΔΩ:

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3380
« Τελευταία τροποποίηση: 26/05/12, 01:29 από Απόλλων »
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος Fourier

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 617
  • Φύλο: Άντρας
  • Free Amp Sims FTW!
    • Προφίλ
Απ: ΠΕΝΤΑΤΟΝΙΚΕΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ & ΚΛΙΜΑΚΕΣ Blues
« Απάντηση #1 στις: 26/05/12, 11:34 »
Πολύ καλό άρθρο, μπράβο! Δεν μου είναι τόσο ξεκάθαρο το σημείο που αναφέρεσαι στους δρόμους, ότι δηλαδή θεωρείς πως η πρακτική εξάσκηση είναι καλό να γίνεται σε αυτούς (γιατί?) και πως δεν δημιουργούν παραφωνία. Η ύπαρξη παραφωνίας ή όχι δεν εξαρτάται από το αρμονικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο ακούγεται η (οποιαδήποτε) κλίμακα? :)

Υ.Γ.: Είχα γράψει ένα άρθρο πάνω στο θέμα πριν κάποιο καιρό στο kithara.gr. Ίσως το βρεις ενδιαφέρον.

Αποσυνδεδεμένος groovymood

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1252
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΠΕΝΤΑΤΟΝΙΚΕΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ & ΚΛΙΜΑΚΕΣ Blues
« Απάντηση #2 στις: 26/05/12, 12:19 »
Η ύπαρξη παραφωνίας ή όχι δεν εξαρτάται από το αρμονικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο ακούγεται η (οποιαδήποτε) κλίμακα? :)


Ακριβώς.
Επίσης αφού έγινε λόγος για πεντατονική και blues θα έπρεπε ίσως να γίνει αναφορά και στην πιο συνηθισμένη φόρμα αρμονίας των blues.
(Έχει σημασία γιατί η μινόρε πεντατονική ενώ έχει μικρή τρίτη χρησιμοποιείται πολύ συχνά επάνω απο ακκόρντο με μεγάλη τρίτη και αυτού του είδους η "παραφωνία" είναι ένα απο τα χαρακτηριστικά του blues ήχου )
Just play the damn thing!!

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: ΠΕΝΤΑΤΟΝΙΚΕΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ & ΚΛΙΜΑΚΕΣ Blues
« Απάντηση #3 στις: 26/05/12, 16:32 »
Πολύ καλό άρθρο, μπράβο! Δεν μου είναι τόσο ξεκάθαρο το σημείο που αναφέρεσαι στους δρόμους, ότι δηλαδή θεωρείς πως η πρακτική εξάσκηση είναι καλό να γίνεται σε αυτούς (γιατί?) και πως δεν δημιουργούν παραφωνία. Η ύπαρξη παραφωνίας ή όχι δεν εξαρτάται από το αρμονικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο ακούγεται η (οποιαδήποτε) κλίμακα? :)

Υ.Γ.: Είχα γράψει ένα άρθρο πάνω στο θέμα πριν κάποιο καιρό στο kithara.gr. Ίσως το βρεις ενδιαφέρον.


απλώς είναι ένα ΤΙΡ δηλαδή μπορούν να παιχθούν με οποιαδήποτε σειρά


TIP: Η γνώμη μου είναι, η πρακτική εξάσκηση να γίνεται σ’ αυτούς τους 5 δρόμους της πεντατονικής  - που όλοι έχουν τις ίδιες νότες- και όχι στις κλίμακες του σχήματος 7 που τις αναφέρω σαν θεωρητική προσέγγιση του θέματος. Αυτό σημαίνει ότι οι φθόγγοι αυτής της κλίμακας μπορούν να παιχθούν με οποιαδήποτε σειρά χωρίς να υπάρχει παραφωνία.


1.      DE   GA   C,


2.      E   GA   CD,


3.      GA   CDE ,


4.      A    CDE    G,


5.      CDE    GA.
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
49 Απαντήσεις
43212 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19/10/13, 01:39
από kyriakos_t
10 Απαντήσεις
12164 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 20/02/09, 23:55
από Serviani
1 Απαντήσεις
3333 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10/04/09, 17:31
από mace
16 Απαντήσεις
7682 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/06/09, 23:03
από Johnie Darko
2 Απαντήσεις
12189 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 23/07/09, 17:51
από WhiteEagle
15 Απαντήσεις
23864 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 23/12/10, 18:34
από Κ.Dee
12 Απαντήσεις
8350 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 20/12/10, 10:37
από songless_bird
2 Απαντήσεις
3964 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 28/03/11, 20:31
από gordianknot
15 Απαντήσεις
8628 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 01/05/14, 10:43
από Lo.Lee.Ta
8 Απαντήσεις
36291 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10/03/19, 13:16
από jannispam