Αποστολέας Θέμα: Πανελλαδικές 2009  (Αναγνώστηκε 25051 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Ammon Jerro

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 413
  • Φύλο: Άντρας
  • Chaotic Good
    • Προφίλ
Απ: Πανελλαδικές 2009
« Απάντηση #75 στις: 19/06/09, 19:50 »
Απλα για ορισμενους φιλολογους δεν υπαρχει ποτε τιποτα το καλο και το τελειο
Δεν λεω οτι δεν υπαρχει και καποιος φυσιολογικος στα εξεταστικα κεντρα........
Δηλαδη το διορθωμα της εκθεσης ειναι ενα θαψιμο κατα καποιο τροπο
Μια καθηγητρια μου χρονια εξεταστρια μας ειπε πως διορθωνονται οι εκθεσεις
ξερεις αν ειναι απο τις πρωτες τις αναλυουν μεχρι αηδιας οποτε θα την φας χωρις αλλο
μετα βαριουνται και δεν ψαχνουν καθολου οποτε αν εχεις κατι το αξιολογο περναει ετσι...
και αν ειναι 2 το μεσημερι βιαζονται να φυγουν και ολα τους φαινονται φρικτα
....εεεε, ενταξει φρικαρα οσο να 'ναι και απο τη στιγμη που μου το ειπε ατομο που εχει χρονια υπηρεσια εκει μεσα, καταλαβανεις....
Ενω στις θετικες επιστημες(αχ αυτην η υπεροχη τους) μολις βγαινεις ξερεις τι εγραψες και το αποτελεσμα δεν εξαρταται
απο τη διαθεση του βαθμολογητη αλλα απο σενα....
Boys believe nothing can hurt them. Grown men know better.

Αποσυνδεδεμένος hoba

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 406
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Πανελλαδικές 2009
« Απάντηση #76 στις: 20/06/09, 11:13 »
ξερεις αν ειναι απο τις πρωτες τις αναλυουν μεχρι αηδιας οποτε θα την φας χωρις αλλο
μετα βαριουνται και δεν ψαχνουν καθολου οποτε αν εχεις κατι το αξιολογο περναει ετσι...
και αν ειναι 2 το μεσημερι βιαζονται να φυγουν και ολα τους φαινονται φρικτα

Δεν νομιζω να ειναι ακριβως ετσι το διορθωμα ομως. Γιατι πιστευω πως η πλειοψηφια των καθηγητων στα σχολεια, "κομπλεξικοι" και μη, αναγνωριζουν το οτι απο τις πανελλαδικες εξετασεις κρινεται σε μεγαλο ποσοστο το μελλον των παιδιων. Και επειδη κομπλεξικους καθηγητες εχω συναντησει, ασυνειδητους ομως οχι, (και δεν νομιζω στην τελικη να υπαρχουν και πολλοι), και επειδη αυτο που περιγραφεις ειναι θεμα συνειδησεως (you get the point), δεν νομιζω να ειναι ακριβως ετσι τα πραματα.

Τωρα αλλο καπελο η κατα καποιον τροπο υποκειμενικη βαθμολογηση, οι αποκλισεις μεταξυ των δυο διορθωτων, η σιγουρια των θετικων μαθηματων, κλπ. Εκει συμφωνω μαζι σου, οπως αλλωστε τα εχουμε σηζητησει πολλες φορες.

Αποσυνδεδεμένος sakman

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 763
  • Φύλο: Άντρας
  • SEX, NO DRUGS AND ROCK N ROLL!!!
    • Προφίλ
Απ: Πανελλαδικές 2009
« Απάντηση #77 στις: 20/06/09, 12:42 »
Συγχαρητήρια στα παιδιά με αυτούς τους φοβερούς βαθμούς... σας εύχομαι να περάσετε σε αυτό που σας αρέσει και να συνεχίσει να σας αρέσει και κατά την διάρκεια των σπουδών σας  ;)

Βασικα θέλω να αναφερθώ σε αυτά τα παιδιά που δεν έγραψαν και τόσο καλά ή καθόλου καλα... Μην απογοητεύεστε και μην σας παίρνει από κάτω... απόψεις του στυλ ότι από αυτές τις εξετάσεις κρίνεται το μέλλον σας και η ζωή σας είναι απλά γελοίες... ΟΚ, ένα πτυχιο καλής σχολής μετράει στην αγορά εργασίας ( όχι όσο φαντάζεστε και πάλι... πχ περισσότερο μετράει η προυπηρεσία ) αλλά και πάλι αν το ψάξεις και έχεις ανοιχτό μυαλό θα βρεις τρόπους να αξιοποιήσεις το ταλέντο ή την αγάπη σου... Επίσης υπάρχουν ένα σορό ιδιωτικές σχολές ( οι οποίες εστιάζουν περισσότερο στην πράξη και όχι στην θεωρία όπως γίνεται στα ΑΕΙ ) και έχουν και πολλές γνωριμίες στην αγορά εργασίας... ακόμα μπορείτε να ξαναδώσετε και του χρόνου...
Η ζωή είναι πολύ περισσότερα πράγματα από την είσοδο σε μια σχολή οπότε μην μασάτε γιατί όταν ακούω από παιδιά ατάκες όπως "θα πεθάνω δεν πέρασα εδώ, εκεί, παραπέρα" τρελένομαι...
BE SOMEBODY NOT EVERYBODY...

Αποσυνδεδεμένος master of puppets

  • Ονειροπαρμένος
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2872
  • Φύλο: Άντρας
  • γνωστός και ως....master of ΜΠΑΜΠΗΣ....
    • Προφίλ
    • Χάρτινα Όνειρα
Απ: Πανελλαδικές 2009
« Απάντηση #78 στις: 20/06/09, 16:30 »
γιατί όταν ακούω από παιδιά ατάκες όπως "θα πεθάνω δεν πέρασα εδώ, εκεί, παραπέρα" τρελένομαι...

αυτό ειναι ο ορισμός του loser....όπως έχω ξαναπεί στο συγκεκριμένο θέμα στις πρώτες σελίδες....το να στεναχωρηθείς ειναι απολύτως φυσιολογικο....το να θεωρείς ότι η ζωή σου τέλειωσε ειναι ανώριμο.....

Αποσυνδεδεμένος Dr Bluz (G.K.)

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1572
  • Φύλο: Άντρας
  • Στράααατα Stratούλαα
    • Προφίλ
Απ: Πανελλαδικές 2009
« Απάντηση #79 στις: 20/06/09, 17:09 »
Πανε 5 χρονια που εχω αφησει το σχολειο. Να προθεσω στα οσα (σωστα) ειπε ο φιλος sakman εχοντας δουλεψει απο δω και απο κει (ειμαι φοιτητης στην Ασοεε) πως μεγαλυτερη σημασια ακομα και απο ενα καλο πτυχιο ειναι να εχεις ΘΡΑΣΟΣ. Να μην κωλωνεις να πλασαρεις τον εαυτο σου. Σε ολες τις καλες θεσεις αυτοι που επιβιωνουν δεν ειναι τα καλα ανθρωπακια αλλα οι θρασεις (οκ οχι με την εντελως κακη εννοια του ορου) και οι εγωιστες.


Αποσυνδεδεμένος Ammon Jerro

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 413
  • Φύλο: Άντρας
  • Chaotic Good
    • Προφίλ
Απ: Πανελλαδικές 2009
« Απάντηση #80 στις: 20/06/09, 17:48 »
γιατί όταν ακούω από παιδιά ατάκες όπως "θα πεθάνω δεν πέρασα εδώ, εκεί, παραπέρα" τρελένομαι...

αυτό ειναι ο ορισμός του loser....όπως έχω ξαναπεί στο συγκεκριμένο θέμα στις πρώτες σελίδες....το να στεναχωρηθείς ειναι απολύτως φυσιολογικο....το να θεωρείς ότι η ζωή σου τέλειωσε ειναι ανώριμο.....
+1
... οχι μονο ανωριμο αλλα και ανοητο
Boys believe nothing can hurt them. Grown men know better.

Αποσυνδεδεμένος Kiratzoharris

  • Ο παραγωγός
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2987
  • Φύλο: Άντρας
  • Να, ένας τέντυμπόης!
    • Προφίλ
Απ: Πανελλαδικές 2009
« Απάντηση #81 στις: 20/06/09, 18:03 »
γιατί όταν ακούω από παιδιά ατάκες όπως "θα πεθάνω δεν πέρασα εδώ, εκεί, παραπέρα" τρελένομαι...

αυτό ειναι ο ορισμός του loser....όπως έχω ξαναπεί στο συγκεκριμένο θέμα στις πρώτες σελίδες....το να στεναχωρηθείς ειναι απολύτως φυσιολογικο....το να θεωρείς ότι η ζωή σου τέλειωσε ειναι ανώριμο.....
+1
... οχι μονο ανωριμο αλλα και ανοητο
Εβγαλες 18700 ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΜΙΛΑΣ!Τεμαχιστε τον! ;D

Μπραβο παιδια..Παντως ενταξει αυτο με την εκθεση δεν το βρισκω τοσο τραγικο αλλωστε αν θες να μπεις σε 2ο 4ο 5ο 3ο πεδιο υπαρχουν συντελεστες βαρυτητας στα μαθηματα που σε ενδιαφερουν.Εκτος αυτου δεν σημαινει οτι αν εισαι τελειος στα μαθηματικα εισαι και τελειος στην εκθεση.Τεσπα δεν εχει σημασια! ;D
I am capitalism and you will tremble and cry when your boss tells you that they are downsizing, you will promise to work twice as hard.
TOMATOSE MOVIE

Αποσυνδεδεμένος Ammon Jerro

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 413
  • Φύλο: Άντρας
  • Chaotic Good
    • Προφίλ
Απ: Πανελλαδικές 2009
« Απάντηση #82 στις: 20/06/09, 21:06 »
γιατί όταν ακούω από παιδιά ατάκες όπως "θα πεθάνω δεν πέρασα εδώ, εκεί, παραπέρα" τρελένομαι...

αυτό ειναι ο ορισμός του loser....όπως έχω ξαναπεί στο συγκεκριμένο θέμα στις πρώτες σελίδες....το να στεναχωρηθείς ειναι απολύτως φυσιολογικο....το να θεωρείς ότι η ζωή σου τέλειωσε ειναι ανώριμο.....
+1
... οχι μονο ανωριμο αλλα και ανοητο
Εβγαλες 18700 ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΜΙΛΑΣ!Τεμαχιστε τον! ;D
EEEEΠ ΟΧΙ 18700
18876 Εβγαλα
χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαα :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Boys believe nothing can hurt them. Grown men know better.

Αποσυνδεδεμένος Amylo

  • Και αν δεν σας αρέσει...
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1129
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ
    • Προφίλ
Απ: Πανελλαδικές 2009
« Απάντηση #83 στις: 21/06/09, 01:20 »
EEEEΠ ΟΧΙ 18700
18876 Εβγαλα
χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαα :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
>:(..το συνεχιζεις.. :P
οταν καποιο βραδυ ξυπνησεις απο την αποτομη κραυγη σου...κ τρεξεις στην μαμα σου να το πεις...κ εκεινη τρομαγμενη κλεισει την φωνη σου στο ψυγειο...τοτε θα ναι αργα,μεσανυχτα..και θα χεις κουραστει.....

Αποσυνδεδεμένος Germ1984

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 271
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Πανελλαδικές 2009
« Απάντηση #84 στις: 24/06/09, 12:31 »
εδώ είναι οι αποψεις μου,για όσους ενδιαφέρονται...

Λόγια τελειό-φυτων ή αλλιώς ο δρόμος για την ''επιτυχία''

Με αφορμή αυτό το άρθρο που παραθέτω παρακάτω αποφάσισα να γράψω κι εγώ τις σκέψεις μου για το θέμα,και όχι μόνο...

Το άρθρο σε γενικές γραμμές αναφέρεται στις τελευταίες μέρες πριν τις Πανελλαδικές εξετάσεις,όπου η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών παρακολουθούν εντατικά τα μαθήματα του φροντιστηρίου,με αποτέλεσμα οι σχολικές αίθουσες να μένουν άδειες. Η «νόμιμη» -από πλευρά απουσιών για τους μαθητές - κατάσταση αποτελεί ένα αναγκαίο κακό που προβάλλει όμως την υποτίμηση του δημόσιου σχολείου.

Και εδώ θέλω να σταθώ...Είναι ντροπή μέσα από ένα άρθρο να παρουσιάζεται απλά αυτή η κατάσταση χωρίς να σχολιάζεται...

Τα λόγια των μαθητών είναι τα ακόλουθα...

«Κράτησα τις απουσίες μου για μετά το Πάσχα. Πλέον το να πας στην τάξη θεωρείται χαμένος χρόνος. Δεν μας προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο. Στο σπίτι κάνουμε καλύτερη δουλειά. Αλλωστε, περισσότεροι από το 40% των μαθητών της τάξης μου δεν πάνε για μάθημα πια»

«Οι μαθητές προ των Πανελλαδικών επινοούμε διάφορους τρόπους προκειμένου να βρούμε χρόνο για διάβασμα στο σπίτι και επαναλήψεις με διαγωνίσματα στο φροντιστήριο. Κάποιοι πηγαίνουν σχολείο και παρακολουθούν μόνο τα μαθήματα Κατεύθυνσης που είναι 2-3 ώρες την ημέρα και άλλοι προσέρχονται μόνο τις πρώτες πρωινές ώρες. Οι καθηγητές δεν μπορούν παρά να κάνουν τα στραβά μάτια»

«Δυστυχώς, όσο κι αν ακούγεται υπερβολικό, οι καθηγητές του σχολείου δεν ενδιαφέρονται τόσο για το τι θα μάθουμε. Δείχνουν κουρασμένοι και βαριεστημένοι. Πώς να μας βοηθήσουν αυτές τις κρίσιμες ώρες. Γι αυτό και εμείς δεν έχουμε λόγο πια να χάνουμε χρόνο στην τάξη»

«Κάνουμε μέχρι και 16 ώρες την εβδομάδα φροντιστήριο. Δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά. Το σχολείο δεν προσφέρει αυτά που χρειαζόμαστε και οι Πανελλαδικές εξετάσεις καθορίζουν, δυστυχώς, ολόκληρη τη ζωή μας. Μια αποτυχία μάς γυρίζει πίσω. Δεν έχουμε περιθώρια για τέτοια λάθη».

Μέσα από αυτές τις δηλώσεις φαίνεται η «σαπίλα» της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι μαθητές έχουν απαξιώσει πλήρως το σχολείο και τους καθηγητές τους (αν και δεν τους αδικώ).

Μετά λύπης μου είδα συνομηλίκους μου να λένε ότι οι εξετάσεις θα κρίνουν ολόκληρη τη ζωή τους. Και αυτό είναι το πρόβλημα. Είναι η χειρότερη απόρροια του συστήματος. Δηλαδή, μια ενδεχόμενη αποτυχία στις εξετάσεις εξισώνεται με μία αυριανή μέτρια ποιότητα ζωής; Ποιός γέννησε αυτές τις αντιλήψεις; Ποιός έμαθε στα παιδιά να ψηφίζουν υπέρ των καταλήψεων μόνο και μόνο για να επωφεληθούν από το κλείσιμο του σχολείου και για να έχουν χρόνο να διαβάσουν για το φροντιστήριο;
Σε αυτές τις δηλώσεις βλέπω ένα δυσάρεστο βόλεμα. Φυσικά μπορεί να κάνω και λάθος, αλλά πώς έχει διάθεση κανείς να αλλάξει αυτό που ζει όταν πηγαίνει -με τα καθορισμένα από άλλους- «πρέπει» του συστήματος; Δε θέλω να αναφερθώ σε κλισέ εκφράσεις, αλλά το μέλλον μας πρέπει να το αποφασίζουμε εμείς οι ίδιοι, και όχι η αγορά εργασίας.

Τελικώς φαντάζομαι ότι όλα τα σχολικά μας χρόνια,και ιδιαίτερα αυτά του Λυκείου είναι μια πορεία για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Τρία χρόνια άγχους, δύο βδομάδες αγωνίας,πολλές ώρες διαβάσματος και ένας κακός ανταγωνισμός μεταξύ μας στη λογική του «θα βγάλω καλύτερο βαθμό από τον διπλανό μου.». Μερική ή ολική στέρηση των ασχολιών που μας γεμίζουν πραγματικά. Ακούμε γονείς να λένε,τουλάχιστον εμένα έτσι μου ’λεγαν: «Είσαι κουρασμένος για διάβασμα αλλά για να παίξεις κιθάρα δεν είσαι;» Όχι,γιατί το πρώτο με καθίζει σε μια καρέκλα,ενώ το δεύτερο εκτονώνει!

Σε όλη αυτή τη «γιορτή» έχει ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε και το ρόλο των ΜΜΕ. Ξαφνικά κάθε Μάιο όλα τα δελτία ειδήσεων θυμούνται ότι υπάρχει και η γενιά μας. Όλοι αυτοί που μας δίνουν «κουράγιο για το δύσκολο δρόμο των εξετάσεων» είναι οι ίδιοι που πριν μερικούς μήνες μας κριτικάρουν όταν διεκδικούμε τα δικαιώματά μας στους δρόμους. Είναι αυτοί που άλλοτε μας αποκαλούσαν κωλόπαιδα,και με τα γεγονότα του Δεκεμβρίου δηλώναν μαζί μας.

Ας καταννοήσουμε λοιπόν ότι εμείς έχουμε τη δύναμη και όχι αυτοί. Και ας το καταννοήσουμε όσο είναι καιρός,απαλλαγμένοι από κομματικά ιδεολογικά Dachau και χρώματα. Να μη μεγαλώσουμε μπροστά σε μία τηλεόραση,ώντας άβουλα και παθητικά έρμαιά τους.


Εδώ το εν λόγω άρθρο
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&tag=8470&pubid=3072763




Είσαι μέσα στο μυαλό μου..Αληθινά και πικρά αυτά που έγραψες. Δυστυχώς το φαινόμενο της μαζικής πνευματικής χειραγώγησης στην οποία έχει πέσει το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής κοινωνίας αναπαράγεται μέσα από το εκπαιδευτικό μας σύστημα μέσω νεολαίας και γονέων και εντείνεται κάθε χρόνο τέτοια εποχή. Είναι πραγματικά φοβερό να κατατάσσουμε τους μαθητές σε πετυχημένους και αποτυχημένους με κριτήριο τις επιδόσεις τους σε ένα στημένο σύστημα εξετάσεων, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των φροντιστηρίων. Και πραγματικά η υποκρισία χτυπάει κόκκινο τη στιγμή που υπάρχουν παιδιά που δεν έχουν τα χρήματα να πάνε φροντιστήριο αλλα και παιδιά που δεν έχουν μπεί (λόγω ανωριμότητας?) στην σκληρή νοοτροπία του ανταγωνισμού απο τόσο νωρίς. Είναι τυχαίο που τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα έχουν γίνει κέντρα αργόσχολων και κουρασμένων φοιτητών? Στην πραγματικότητα το 80 % των φοιτητών στις μεγάλες σχολές είναι ακατάλληλο για αυτές, γιατί απλά είναι θύματα του συστήματος που τους λέει.."έμπα για να βρείς δουλειά και να βγάζεις πολλά λεφτά" και όχι επειδή σε συναρπάζει το αντικείμενο και είσαι καλός σε αυτό.

Κατά την άποψή μου, η λύση σε επίπεδο λυκείου είναι μία. Πλήρης αποδέσμευση του συστήματος εξετάσεων από το λύκειο, κατάργηση των πανελλαδικών και εξετάσεις σε κάθε τμήμα.
Με λίγα λόγια όποιος τελειώνει να μπορεί να δώσει εξετάσεις σε όποια σχολή θέλει , αλλά μιλάμε για ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ όχι αστεία...

Αποσυνδεδεμένος VampireLestrat

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 387
  • Φύλο: Άντρας
  • Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Προφίλ
Απ: Πανελλαδικές 2009
« Απάντηση #85 στις: 24/06/09, 12:49 »
Αποδεύσμευση εισαγωγής σε σχολές από Λύκειο -> Τεράστιος αριθμός υποψηφίων σε κάθε σχολή -> ανάγκη για σωστό φιλτράρισμα υποψηφίων σε κάθε σχολή -> ανάγκη για ριζική άνοδος στο επίπεδο της κάθε σχολής -> ανάγκη για αξιολόγηση στα πανεπιστήμια -> ΑΤΟΠΟ (τουλάχιστον στο Ελάντα του 2009)...

Αποσυνδεδεμένος KgSoloman5000

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 264
  • Φύλο: Άντρας
  • c'mon kage, bring the thunderrrrrr!
    • Προφίλ
Απ: Πανελλαδικές 2009
« Απάντηση #86 στις: 29/06/09, 10:30 »
Ακούω για αποδέσμευση του λυκείου από τον τρόπο εισαγωγής στο πανεπιστήμιο και θέλω να πω μερικές σκέψεις. Ο βασικός λόγος που ο Αρσένης προχώρησε στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 2000 αν θυμάμαι σωστά, με τα 14 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, η οποία εν τέλει εξελίχθηκε στο σύστημα του Ευθυμίου με τα 9 και της Γιαννάκου με τα 6, ήταν η απαξίώση στην οποία είχε περιέλθει το λύκειο κατά την εποχή των Δεσμών. Οι τότε μαθητές, πήγαιναν σε φροντιστήρια μεν, αλλά σε μικρότερο ποσοστό και σε λιγότερο εντατικό ρυθμό, αλλά είχαν κυριολεκτιικά γραμμένο το λύκειο.

Το σύστημα Αρσένη και τα κακέκτυπα του είχε ως στόχο η εισαγωγή των υποψηφίων να εξαρτάται :
1) από τις επιδόσεις των μαθητών στα 27 συνολικά μαθήματα (13 στη Β Λυκείου, 14 στην Γ, αν θυμάμαι σωστά) μέσω πανελληνίων εξετάσεων
2) από τον προφορικό βαθμό
3) από το Τεστ Δεξιοτήτων, μια ιδέα ανάλογη των SATs περίπου, η οποία θα διεξαγόταν ανεξάρτητα από τις πανελλήνιες εξετάσεις και θα είχε διαφορετική δομή από αυτές (πολλαπλής επιλογής νομίζω).

Ο Αρσένης λοιπόν έφερε ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο, το οποίο θα εξασφάλιζε αξιοκρατία, γενική παιδεία, θα ζωντάνευε τα πράγματα στα σχολεία, θα έφερνε τρόπους εξέτασεις που ακόμη δεν έχουμε δει στην Ελλάδα και θεωρήθηκε πως θα μείωνε και τα φροντιστήρια, καθώς κανείς δε θα καθόταν να κάνει Θρησκευτικά ή Δίκαιο. Αυτό το σύστημα πολεμήθηκε από πάρα πολλούς, όπως και οποιαδήποτε αλλαγή στην Ελλάδα της γκρίνιας και της αδράνειας, γιατί πολύ απλά δεν είχε υπάρξει στοιχειώδης υλικοτεχνική και ψυχολογική προετοιμασία. Χαρακτηριστικά, οι περισσότεροι μαθητές της πρώτης φουρνιάς του νέου συστήματος αγνοούσαν μέχρι το καλοκαίρι της Α Λυκείου, ότι σε ένα χρόνο θα δίνουν πανελλήνιες. Άρχισε κύμα καταλήψεων πολλών μηνών, του οποίου τα κέρδη ήταν η κατάργηση του Τεστ Δεξιοτήτων, δηλ. του σημείου το οποίο θα απαιτούσε περισσότερο συνδυαστική γνώση και λιγότερη παπαγαλία, μείωση του ποσοστού βαρύτητας των προφορικών (καθώς θεωρήθηκε πως η υποκειμενικότητα στη βαθμολόγηση θα δημιουργούσε αδικίες) και κατέστησε τις εξετάσεις της Β Λυκείου απλώς "ζέσταμα" γιατί θα μετρούσαν μόνο αν η επίδοση ενός μαθητή ήταν χειρότερη στην Γ Λυκείου, το οποίο πρακτικά συνέβαινε ελάχιστα.

Οι λόγοι αποτυχίας αυτού του συστήματος είναι πολλοί. Μερικοί από τους οποίους είναι κατά τη γνώμη μου η εξής :
- δεν υπήρχε επαρκής ενημέρωση για την αποδοχή του
- δεν ταίριαζε τόσο στην Ελληνική κουλτούρα. Κανείς δε κατάλαβε ότι η διεξαγωγή Πανελληνίων Εξετάσεων από μια ανεξάρτητη κρατική αρχή, είναι για να διασφαλίσει τη σταθερότητα και την αξιοπιστία, και ότι πρακτικά δεν έχει άλλη διαφορά από το να ήταν οι εξετάσεις του σχολείου ή Νομαρχιακές. Στην Ελλάδα του 2009 όπως βλέπουμε και στα ποστ των παιδιών που έδωσαν τώρα, κυριαρχεί η άποψη πως ο υποψήφιος πρέπει να αξιολογείται ΜΟΝΟ στα μαθήματα εκείνα που έχουν συνάφεια με τη σχολή προτίμησης του, και πως δικαιούται να αδιαφορεί για τα υπόλοιπα μαθήματα, έτσι πράγματα δεδομένα στο εξωτερικό (SATs, Abitur κλπ) εδώ εκλαμβάνονται ως αντιδραστικά μέτρα.
- Η αιώνια δικομματική κόντρα. Αντί ΠΑΣΟΚ και ΝΔ να κάτσουν υπεύθυνα και να σχεδιάσουν από κοινού ένα εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο θα δοκιμαζόταν πρώτα και για αρκετά χρόνια σε πειραματικά σχολεία και θα εφαρμοζόταν μετά από αρκετά χρόνια από την ψήφιση του, ώστε να προσαρμοστεί και ο κόσμος στις νέες απαιτήσεις και να γίνουν με άνεση χρόνου διορθώσεις, το ΠΑΣΟΚ βιάστηκε να φέρει το νομοσχέδιο για να κερδίσει τις δάφνες της μεταρρύθμισης και η ΝΔ προέβη σε στείρα αντιπολίτευση, συνεπικουρούμενη από τα κόμματα της αριστεράς.
- Επίσης, για να πετύχει ένα τέτοιο σύστημα, οφείλει το κράτος να υποστηρίξει με γενναία χρηματοδότιση, ειδικά στα σχολεία της επαρχίας στα οποία υπάρχουν βασικές ελλείψεις.


Σήμερα τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα. Μιλάμε για κατάργηση οποιασδήποτε αξιολόγησης πριν το πανεπιστήμιο και εξειδικευμένες εξετάσεις μέσα στο πανεπιστήμιο, με προπαρασκευαστικά έτη και λοιπές μπούρδες που επιμηκύνουν άσκοπα το χρόνο σπουδών. Έτσι συνδυάζουμε τα αρνητικά και των 2 συστημάτων (έλλειψη ενδιαφέροντος για τα μαθήματα λυκείου, χαμηλό γνωσιακό περιεχόμενο εισακτέων) και οδηγούμαστε σε έναν όχλο 500 πρωτοετών τουλάχιστον στις σχολές υψηλής προτίμησης, από τους οποίους το πανεπιστήμιο θα πρέπει να βρει τους καλύτερους και να πετάξει τους χειρότερους, οι οποίοι μετά δε θα ξέρουν τι να κάνουν στη ζωή τους γιατί το μόνο που θα έχουν στα χέρια τους θα είναι ένα απαξιωμένο απολυτήριο λυκείου - εκτός αν μπουν σε άλλη σχολή, παρακολουθήσουν ένα ακομη προπαρασκευαστικό έτος κοκ.

Αποσυνδεδεμένος Germ1984

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 271
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Πανελλαδικές 2009
« Απάντηση #87 στις: 29/06/09, 12:05 »
Ακούω για αποδέσμευση του λυκείου από τον τρόπο εισαγωγής στο πανεπιστήμιο και θέλω να πω μερικές σκέψεις. Ο βασικός λόγος που ο Αρσένης προχώρησε στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 2000 αν θυμάμαι σωστά, με τα 14 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, η οποία εν τέλει εξελίχθηκε στο σύστημα του Ευθυμίου με τα 9 και της Γιαννάκου με τα 6, ήταν η απαξίώση στην οποία είχε περιέλθει το λύκειο κατά την εποχή των Δεσμών. Οι τότε μαθητές, πήγαιναν σε φροντιστήρια μεν, αλλά σε μικρότερο ποσοστό και σε λιγότερο εντατικό ρυθμό, αλλά είχαν κυριολεκτιικά γραμμένο το λύκειο.

Το σύστημα Αρσένη και τα κακέκτυπα του είχε ως στόχο η εισαγωγή των υποψηφίων να εξαρτάται :
1) από τις επιδόσεις των μαθητών στα 27 συνολικά μαθήματα (13 στη Β Λυκείου, 14 στην Γ, αν θυμάμαι σωστά) μέσω πανελληνίων εξετάσεων
2) από τον προφορικό βαθμό
3) από το Τεστ Δεξιοτήτων, μια ιδέα ανάλογη των SATs περίπου, η οποία θα διεξαγόταν ανεξάρτητα από τις πανελλήνιες εξετάσεις και θα είχε διαφορετική δομή από αυτές (πολλαπλής επιλογής νομίζω).

Ο Αρσένης λοιπόν έφερε ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο, το οποίο θα εξασφάλιζε αξιοκρατία, γενική παιδεία, θα ζωντάνευε τα πράγματα στα σχολεία, θα έφερνε τρόπους εξέτασεις που ακόμη δεν έχουμε δει στην Ελλάδα και θεωρήθηκε πως θα μείωνε και τα φροντιστήρια, καθώς κανείς δε θα καθόταν να κάνει Θρησκευτικά ή Δίκαιο. Αυτό το σύστημα πολεμήθηκε από πάρα πολλούς, όπως και οποιαδήποτε αλλαγή στην Ελλάδα της γκρίνιας και της αδράνειας, γιατί πολύ απλά δεν είχε υπάρξει στοιχειώδης υλικοτεχνική και ψυχολογική προετοιμασία. Χαρακτηριστικά, οι περισσότεροι μαθητές της πρώτης φουρνιάς του νέου συστήματος αγνοούσαν μέχρι το καλοκαίρι της Α Λυκείου, ότι σε ένα χρόνο θα δίνουν πανελλήνιες. Άρχισε κύμα καταλήψεων πολλών μηνών, του οποίου τα κέρδη ήταν η κατάργηση του Τεστ Δεξιοτήτων, δηλ. του σημείου το οποίο θα απαιτούσε περισσότερο συνδυαστική γνώση και λιγότερη παπαγαλία, μείωση του ποσοστού βαρύτητας των προφορικών (καθώς θεωρήθηκε πως η υποκειμενικότητα στη βαθμολόγηση θα δημιουργούσε αδικίες) και κατέστησε τις εξετάσεις της Β Λυκείου απλώς "ζέσταμα" γιατί θα μετρούσαν μόνο αν η επίδοση ενός μαθητή ήταν χειρότερη στην Γ Λυκείου, το οποίο πρακτικά συνέβαινε ελάχιστα.

Οι λόγοι αποτυχίας αυτού του συστήματος είναι πολλοί. Μερικοί από τους οποίους είναι κατά τη γνώμη μου η εξής :
- δεν υπήρχε επαρκής ενημέρωση για την αποδοχή του
- δεν ταίριαζε τόσο στην Ελληνική κουλτούρα. Κανείς δε κατάλαβε ότι η διεξαγωγή Πανελληνίων Εξετάσεων από μια ανεξάρτητη κρατική αρχή, είναι για να διασφαλίσει τη σταθερότητα και την αξιοπιστία, και ότι πρακτικά δεν έχει άλλη διαφορά από το να ήταν οι εξετάσεις του σχολείου ή Νομαρχιακές. Στην Ελλάδα του 2009 όπως βλέπουμε και στα ποστ των παιδιών που έδωσαν τώρα, κυριαρχεί η άποψη πως ο υποψήφιος πρέπει να αξιολογείται ΜΟΝΟ στα μαθήματα εκείνα που έχουν συνάφεια με τη σχολή προτίμησης του, και πως δικαιούται να αδιαφορεί για τα υπόλοιπα μαθήματα, έτσι πράγματα δεδομένα στο εξωτερικό (SATs, Abitur κλπ) εδώ εκλαμβάνονται ως αντιδραστικά μέτρα.
- Η αιώνια δικομματική κόντρα. Αντί ΠΑΣΟΚ και ΝΔ να κάτσουν υπεύθυνα και να σχεδιάσουν από κοινού ένα εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο θα δοκιμαζόταν πρώτα και για αρκετά χρόνια σε πειραματικά σχολεία και θα εφαρμοζόταν μετά από αρκετά χρόνια από την ψήφιση του, ώστε να προσαρμοστεί και ο κόσμος στις νέες απαιτήσεις και να γίνουν με άνεση χρόνου διορθώσεις, το ΠΑΣΟΚ βιάστηκε να φέρει το νομοσχέδιο για να κερδίσει τις δάφνες της μεταρρύθμισης και η ΝΔ προέβη σε στείρα αντιπολίτευση, συνεπικουρούμενη από τα κόμματα της αριστεράς.
- Επίσης, για να πετύχει ένα τέτοιο σύστημα, οφείλει το κράτος να υποστηρίξει με γενναία χρηματοδότιση, ειδικά στα σχολεία της επαρχίας στα οποία υπάρχουν βασικές ελλείψεις.


Σήμερα τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα. Μιλάμε για κατάργηση οποιασδήποτε αξιολόγησης πριν το πανεπιστήμιο και εξειδικευμένες εξετάσεις μέσα στο πανεπιστήμιο, με προπαρασκευαστικά έτη και λοιπές μπούρδες που επιμηκύνουν άσκοπα το χρόνο σπουδών. Έτσι συνδυάζουμε τα αρνητικά και των 2 συστημάτων (έλλειψη ενδιαφέροντος για τα μαθήματα λυκείου, χαμηλό γνωσιακό περιεχόμενο εισακτέων) και οδηγούμαστε σε έναν όχλο 500 πρωτοετών τουλάχιστον στις σχολές υψηλής προτίμησης, από τους οποίους το πανεπιστήμιο θα πρέπει να βρει τους καλύτερους και να πετάξει τους χειρότερους, οι οποίοι μετά δε θα ξέρουν τι να κάνουν στη ζωή τους γιατί το μόνο που θα έχουν στα χέρια τους θα είναι ένα απαξιωμένο απολυτήριο λυκείου - εκτός αν μπουν σε άλλη σχολή, παρακολουθήσουν ένα ακομη προπαρασκευαστικό έτος κοκ.

Για αυτό τον λόγο η όποια μεταρρύθμιση θα πρέπει να ξεκινήσει απο το νηπιαγωγείο και να έχει ως στόχο την ανάπτυξη ανθρώπων με κριτική σκέψη και αυτογνωσία(το πώς,χωράει πολύ κουβέντα) . Το πρόβλημα αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα δεν είναι το όποιο σύστημα εισαγωγής (ως ένα βαθμό) αλλά η γενικότερη εκπαίδευση, κουλτούρα και φιλοσοφία που παρέχεται στους μαθητές. Δεν είναι δυνατόν να καλλιεργούμε σε ένα παιδί την αντίληψη ότι μόνο ένας γιατρός ένας δικηγόρος και ένας μηχανικός είναι ο πετυχημένος της ζωής. Το παιδί θα πρέπει να ανακαλύψει μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία τις όποιες κλίσεις και ταλέντα του, να πιστέψει στις δυνατότητες του και το ίδιο το σύστημα να το βοηθήσει να τα καλλιεργήσει και να το ωθήσει στην ιδανική κατευθυνση για το ίδιο. Και φυσικά όταν θα έχουμε φτάσει σε ένα υψηλό επίπεδο ωριμότητας σαν κοινωνία θα πάψει να παρατηρείται το φαινόμενο του συνωστισμού στις "μεγάλες" σχολές. Ετσι λοιπόν οι αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν σε ένα τέτοιο σάπιο σύστημα θα πρέπει να είναι ριζικές και η αλλαγή του συστήματος εισαγωγής θα είναι απλώς το κερασάκι στην τούρτα. Οποιος σας λέει οτι με την αλλαγή του συστήματος εισαγωγής και μόνο θα βελτιωθεί η κατάσταση είναι ψεύτης και σας κοροιδεύει.

Αποσυνδεδεμένος Raz

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1051
  • Φύλο: Άντρας
  • I dont give a fuck if you hate me
    • Προφίλ
Απ: Πανελλαδικές 2009
« Απάντηση #88 στις: 28/08/09, 02:18 »
Κανένας άλλος Πατρινός?? 8)

Αποσυνδεδεμένος corpse_bride

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 95
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Πανελλαδικές 2009
« Απάντηση #89 στις: 03/09/09, 13:22 »
Και κατι για αυτους που δεν τα πηγαν οσο καλα περιμεναν:
"Οι νικητες βρισκουν στοχους, οι χαμενοι βρισκουν δικαιολογιες!"
Δε θυμαμαι ποιος το πε, με σγχωρατε! :P
 
ευωδιαζουν αγριοκερασα οι σιωπες....

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
10 Απαντήσεις
5410 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 25/01/09, 08:32
από philip the great
160 Απαντήσεις
53880 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/08/09, 03:15
από Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood
271 Απαντήσεις
76042 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 06/06/09, 21:36
από Arg0
Formula1 2009

Ξεκίνησε από master of puppets « 1 2 3 » Αθλητισμός

55 Απαντήσεις
27711 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 11/08/09, 20:32
από faser
3 Απαντήσεις
2343 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 14/05/09, 13:07
από Aganippi
1 Απαντήσεις
5476 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 11/06/09, 12:30
από Aganippi
1 Απαντήσεις
3749 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/05/09, 15:09
από Μαργαρίτα Π.
10 Απαντήσεις
5723 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18/11/14, 19:24
από Ioannis Anastassakis
33 Απαντήσεις
13645 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/09/09, 02:17
από themos
36 Απαντήσεις
14123 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 15/03/18, 06:35
από panixgr