Το Στέκι των Κιθαρωδών

Ειδικά θέματα => Εκμάθηση – Πρώτα βήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Frozen Wizard στις 06/08/10, 22:19

Τίτλος: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: Frozen Wizard στις 06/08/10, 22:19
Καλησπερα παιδια.
ξανα επιασα μια κιθαρα μετα απο καμια 10αρια χρονια και γω και σκευτομενος πως πρεπει να μαθω 5 πραγματα οχι για κανενα σοβαρο λογο απλα για να ξερω τι παιζω και να μπορω να συνενοουμε με τους γυρω "φιλους μουσικους" ξεκινισα να κανο λιγη θεωρια ::) δεν περιμενω απο τον εαυτο μου να μαθω να διαβαζω παρτιτουρα....απλα πραγματα....στην προσπαθια μου αυτη συναντισα καπιες μικρο δισκολιες πανω στην επεξηγηση των νοτων....
για παραδειγμα
ΛΑ=Α
ΣΙ=Β
ΝΤΟ=C
ΡΕ=D
ΜΙ=Ε
ΦΑ=F
ΣΟΛ=G

σωστα?
τωρα αν δω για παραδειγμα μια ΣΙ μινορε ή ματζορε πως θα της καταλαβω?
Ευχαριστο εκ των πρωτερον  ;)
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: Adoni στις 06/08/10, 22:27
Bm ειναι η σι μινορε και Β η ματζορε. Γενικα το m = minor
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: Frozen Wizard στις 06/08/10, 22:39
ευχαριστο φιλε μου για την απαντηση :-*
αααα οποτε μολις λεμε Α ειναι η ΛΑ ματζορε διλαδι η ολες με το ονομα τους ειναι ματζορε και αυτες που εχουν το m ειναι η μινορε
εχει καμια σχεση αυτο με την υφεση και την διεση?  :o
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: Adoni στις 06/08/10, 22:45
oχι καμμια
η υφεση συμβολιζεται ετσι b (κανονικα το συμβολο δεν ειναι ακριβως ετσι, αλλα επειδη μοιαζει παρα παρα πολυ σχεδον παντου ετσι θα τη δεις γραμμενη), η διεση κλασικα #.
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: Frozen Wizard στις 07/08/10, 00:16
να σε καλα αδερφε ;) μια μια να λινοθμε τησ αποριες μπας και βγαλουμε αποτελεσμα.
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: Frozen Wizard στις 07/08/10, 03:29
και αλλη μια  ;D οταν βλεπουμε καπου πχ B7 το 7 τι ειναι? τι δηλωνει?
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: lordi13 στις 07/08/10, 04:02
θα σου απαντησω εγω φιλε μου
 
λοιπον οταν εχουμε συγχορδιες αυτες αποτελουντε απο 3 υποχρεωτικα νοτες.οι νοτες αυτες εχουν σχεση 1ης-3ης-5ης
 
πχ στη C+
           1  2 3 4 5 6 7
εχουμε  C D E F G A B
 
το 7 σημαινει εβδομης και αντι για 1-3-5 θα εχει σχεση 1-3-7
ετσι θα εχουμε C E B
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: kostas80 στις 07/08/10, 08:13
αχ μη λέμε ότι να'ναι στον κόσμο ....
δεν υπάρχει 1-3-7 συγχορδία
οι συγχορδίες εβδόμης είναι : 1-3-5-7 .
οι συγχορδίες ενάτης είναι : 1-3-5-7-9 .... και πάει ΄λέγοντας
 
όλα αυτά βέβαια μπορεί να τα βρεί ο άνθρωπος σε ένα βιβλίο θεωρίας της μουσικής.
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: sofitia στις 07/08/10, 14:45
τσέκαρε εδώ για δωρεάν μαθήματα κιθάρας έχει θεωρία που θες και για να μάθης και να διαβάζεις και το πεντάγραμμο.
http://clubs.pathfinder.gr/tetradiakitharas (http://clubs.pathfinder.gr/tetradiakitharas)  
http://ellinikibibliothiki.blogspot.com/2010/02/blog-post_17.html (http://ellinikibibliothiki.blogspot.com/2010/02/blog-post_17.html)
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=37 (http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=37)
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=20 (http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=20)
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=print&sid=810 (http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=print&sid=810)
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=121 (http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=121)
http://www.inout.gr/showthread.php?t=31011 (http://www.inout.gr/showthread.php?t=31011)
επίσης αυτό πιστεύω θα σε βοηθήσει http://chordfind.com/ (http://chordfind.com/)  
http://www.chordbook.com/guitarchords.php (http://www.chordbook.com/guitarchords.php)
http://kb5wck.com/chords.php (http://kb5wck.com/chords.php)
οταν βλέπεις Α,Β,C,D κ.λ.π χωρίς να έχει δίπλα κάποιο σύμβολο τότε είναι ματζόρε συγχορδία οταν βλέπεις Am,Bm,Dm, γενικά το m. Είναι μινόρε.οταν έχει το 7 π.χ. A7,Bm7, Είναι λα ματζόρε στην εβδόμη, σι μινόρε στην εβδόμη το 7 είναι η εβδόμη.Και αντίστοιχα το 9 η ενάτη  π.χ. Βb9 είναι σι ύφεση  ενάτη  το  b συμβολίζει την ύφεση.π.χ. Bb,Gb σι ύφεση,σολ ύφεση.
Και το # η δίεση π.χ. A#, C#, D#,K.L.P λα δίεση,ντο δίεση,ρε δίεση.
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: Kosthrash στις 15/10/10, 13:06
Ποστάρω άλλο ένα ωραίο (κατά τη γνώμη μου) και χρήσιμο site:

http://www.chorder.com/guitar-chords/C/5
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: sofitia στις 15/10/10, 19:53
πολυ καλό ευγε  :up
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: dc στις 16/10/10, 14:42
...παιδια πηγαινετε και στο βικι του ΚΙΘΑΡΑ στο θεωρια και πραξη τα λεει πολυ ωραια...
...να ευλογησουμε και τα γενια μας....
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: Guitarholic_punk στις 03/11/10, 11:06
Υπαρχει καποια μαθηματικη σχεση η οποια αφορα τι; ντιμινουιτες? Εγω τις ξερω μονο ονομαστικα αλλα κρυβουν μια θεωρια απο πισω... Ποια ειναι αυτη? :eee
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: kostas80 στις 03/11/10, 12:26

[size=78%]Υπαρχει καποια μαθηματικη σχεση η οποια αφορα τι; ντιμινουιτες? Εγω τις ξερω μονο ονομαστικα αλλα κρυβουν μια θεωρια απο πισω... Ποια ειναι αυτη? :eee [/size]



οι Ντιμινουίτες είναι σα να λέμε ''το απόλυτο μινόρε'' δλδ :


είναι συγχορδίες που αποτελούνται από τρίτες μικρές .....(1 τόνο & 1 ημιτόνιο ) . όλες οι νότες που τις αποτελούν έχουν απόσταση μεταξύ τους μια τρίτη μικρή. Γι'αυτό και όλες οι νότες τις μπορούν να θεωρηθούν Τονική .


Παράδειγμα : Gdim = G - Bb - Db - E .   .......... Aν είχαμε Db.dim θα ήταν : Db - E - G - Bb  .... που είναι το ίδιο ακριβώς ..


[size=78%]επίσης χαρακτηριστικό τους είναι ότι περιέχουν το διάστημα 5ης [/size] ελαττωμένης . το οποίο είναι το απόλυτο φάλτσο .. αλλά μέσα στη συγχορδία ''λύνεται''
και δεν ακούγεται άσχημα όπως μόνο του. 

ελπίζω να έγινα κατανοητός :) 
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: Guitarholic_punk στις 03/11/10, 12:52
ευχαριστω πολυ!!!!! Ειληκρινα βοη8ησες!!!  :clap Ηξερα βεβαια οτι η ντιμινουιτα αποτελειται απο μικρεσ αλλα δν ηξερα για το σιαστημα της 5ησ ελλατομενης! Ησουν πολυ κατανοητος κ ξαναευχαριστω! :) ;D
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: kostas80 στις 03/11/10, 13:30
το σημαντικό είναι το ότι η συγχορδία ουσιαστικά κάνει κύκλο και επανέρχεται στον αρχική νότα .

Αυτό μας κάνει να διαπιστώνουμε ότι στην πραγματικότητα υπάρχουν μόνο 3 ντιμινουίτες .... που απλά ονομάζουμε αναλόγως κάθε φορά . ;) 

ένα tip ακόμα : το διάστημα της 5ης ελαττωμένης ή αλλιώς 4ης αυξημένης ή αλλιώς τρίτονο ... είναι αυτό το κακό πράμα που ακούμε όταν περνάει ασθενοφόρο
:-\ 
Παλαιότερα και πριν ''λυθούν'' τα διαστήματα αυτά .... ήταν απαγορευμένα στη μουσική και χαρακτηρίζονταν : Τρίτονα του διαβόλου :P 
μιλάμε για προ BACH εποχές βεβαίως .
χωρίς πλάκα :) 
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: Guitarholic_punk στις 03/11/10, 17:58
Κ παλι ευχαριστω! :) ΧΑΧΑ! Δνε το ηξερα αυτο με τα τριτονα του διαολου! >:D Χαχα! Δηλαδηα ν ακουγοταν σε μουσικο κονσερτ κατι τετοιο ο μουσικος θα καταδικαζοταν σε ιερα εξεταση;; :burn
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: Fourier στις 03/11/10, 19:02
Ακριβώς! Το τρίτονο θεωρούνταν ως τρόπος επίκλησης του ακατανόμαστου... :o , και υποθέτω ήταν ατράνταχτο επιχείρημα για να καείς... Κάποιoς πρέπει να γυρίσει πίσω στο χρόνο και να τους βάλει να ακούσουν το ομώνυμο των Black Sabbath!!! ;D

Μιας και πιάσαμε το θέμα προκατάληψης στη μουσική, να πω ότι ο Πλάτωνας είχε προτείνει να απαγορευτεί η Λύδια κλίμακα (Lydian mode) γιατί έκανε τους άνδρες πιο θηλυπρεπείς :o και πρότεινε οι στρατιώτες να ακούν μουσική σε Δώρια ή Φρύγια κλίμακα! Επιπλέον θεωρούσε ότι δεν θα έπρεπε να γράφεται μουσική σε καινούριες κλίμακες από τις τότε γνωστές (αυτές που λέμε σήμερα modes - αλήθεια, ποιος είναι ο ελληνικός όρος ρε παιδιά;) γιατί θα προκαλούσαν αναστάτωση και εξεγέρσεις στο λαο!

Μέχρι το 1600, δεν υπήρχε το σημερινό σύστημα ματζόρε-μινόρε κλιμάκων στη μουσική, αλλά τα modes από την αρχαία Ελλάδα, σε μεγάλο βαθμό λόγω πίεσης της εκκλησίας. Αν και οι μουσικοί είχαν αντιληφθεί από καιρό μια τάση στις νότες που μετέτρεπε τελικά όλα τα modes σε ματζόρε ή μινόρε κλίμακες, η εκκλησία δεν επέτρεπε αλλαγές. Μάλιστα, όταν πλέον η τάση αυτή είχε γενικευτεί αρκετά, μιας και δεν μπορούσαν να γράψουν στην παρτιτούρα τις "νέες" κλίμακες, υπήρχε ένας άγραφος νόμος μεταξύ των μουσικών να αλλάζουν τις κατάλληλες νότες κατά την εκτέλεσή τους, παρόλο που ήταν γραμμένες διαφορετικά. Αποτέλεσμα, έργα συνθετών μιας συγκεκριμένης περιόδου των οποίων οι παρτιτούρες διασώζονται να μην ήμαστε σίγουροι σήμερα πως πρέπει να εκτελεστούν...

Τα παραπάνω στοιχεία τα πήρα από το "Melody and Harmony for Guitarists (http://www.amazon.com/Mel-presents-Melody-Harmony-Guitarists/dp/0786676884/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1288803582&sr=1-1)" και λίγο Googling...
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: Guitarholic_punk στις 03/11/10, 19:14
Πολυ ενδιαφεροντα αυτα που γραφεις!! :up Εγω νομιζα οτι δεν ξεραμε απολυτος τιποτα για την μουσικη στην αρχαια Ελλαδα περα απο τον αυλο και τη λυρα... Για το 1600 δεν εκπλησομαι οτι μπλεκεται και η εκκλησια.... Περιεργο ομως ειναι το γεγονος οτι δν ξερουμε την εκτελεση απο τις παρτητουρες που διασωζονται..... Ηταν γραμμενεσ με αλλο τροπο;
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: Fourier στις 03/11/10, 19:20
Απλώς οι συνθέτες φοβούμενοι την εκκλησία έγραφαν τις "σωστές-κατά-την-εκκλησία" νότες στην παρτιτούρα, αλλά κατά την εκτέλεση γίνονταν οι απαραίτητες μετατροπές στις κατάλληλες νότες. Σε κάποιες περιπτώσεις δεν γνωρίζουμε αν ο συνθέτης έγραφε την παρτιτούρα με αυτό το σκεπτικό ή αν πράγματι οι νότες που είχε στο μυαλό του ήταν ίδιες με αυτές που είναι γραμμένες.

Όσο αφορά την μουσική στην αρχαία Ελλάδα... Ο Πυθαγόρας (6ος αιώνας π.Χ.) "χρεώνεται" την καθιέρωση των νότων που έχει η ματζόρε κλίμακα...
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: freemind στις 03/11/10, 22:34
Για το αληθες της ιστοριας παντως, η σημειογραφια μεχρι το 1500-1600 ηταν λιγο απροσδιοριστη με ελλειψη πενταγραμμου και των γνωστων φθογγων που εχουμε σημερα.

Μη ξεχναμε επισης πως ο τροπος γραφης ηταν αντιστικτος ( με Palestrina τον κυριο εκπροσωπο ) με αποτελεσμα οι αρμονικοι κανονες που τεθηκαν πολυ αργοτερα να μην ισχυουν στην αντιστικτικη γραφη.

Γι'αυτο μπορουμε να δουμε συνδεσεις V-IV χωρις καποιο προβλημα ( η κλασσικη αρμονια δεν επιτρεπει τετοιες συνδεσεις ), ενω οταν διαχειριζονταν 8φωνες χορωδιες ( καθιερωμενες στις κλασσικες καθολικες λειτουργιες ) με προηγησεις, καθυστερησεις και διαβατικες κινησεις μπορουσαν να πετυχουν μια πιο πολυπλοκη καθετη γραφη σε σχεση με τους μεταγενεστερους συνθετες!

Ακομα και η απαγορευση της αντιστικτικης γραφης με Β αναστροφη σε μια καθετη αρμονια ( αν και ο ορος δεν υπηρχε τοτε ) μπορουσε να υπερνικηθει με τους παραπανω τροπους χωρις καποιος Παπας να κυνηγησει το συνθετη!


Κι ολα αυτα παλι ειναι αρκετα "free" αφου υπηρχαν αρκετες σχολες στην Ευρωπη με διαφορετικους αντιστικτους κανονες. ;)

Αλλο ενα "παραπτωμα" ειναι η χρηση του ονοματος Δωριος ή Φρυγιος τροπος γραφης ως συσχετισμος μεταξυ αρχαιοελληνικης μουσικης και δυτικης μουσικης. Παρολο που το ονομα διεσωθηκε, δεν μιλαμε για το ιδιο πραγμα ακριβως. Ειναι αρκετα περιπλοκο για να εξηγησω τις διαφορες, ομως ενας σπουδαστης αντιστιξης το πρωτο πραγμα που μαθαινει ειναι πως δε προκειται να μαθει...παραδοσιακους τροπους μεσω της αντιστιξης ;)

Τελος, υπαρχει μια παρεξηγημενη εικονα για το τροπο "σκεψης" των συνθετων της εποχης. Παρολο που οι μεταγενεστεροι αξιοποιησαν το συγκερασμενο συστημα γραφης, η λαϊκη μουσικη του 16ου αιωνα στηριζοταν στο συστημα των μοριων/cents κι αυτο σιγουρα επηρεαζε αρκετα τους μουσικους της "λογιας"/εκκλησιαστικης μουσικης ;)
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: freemind στις 03/11/10, 22:36
Ποια ιστορικη πηγη αναφερει πως ο Πυθαγορας χρεωνεται καποια κλιμακα;

Περα απο το μονοχορδο και τη καθαρα μαθηματικη μελετη των σχεσεων αποστασης/χορδης ο Πυθαγορας δεν προσθεσε κατι στο μουσικο τομεα, αλλα στη μαθηματικη καθιερωση των λογων!

 Ενα ενδιαφερον βιβλιο ειναι το "Η αρμονια των Πυθαγορειων" απο τις εκδοσεις Νεφελη. Θα λυσει πολλες αποριες και θα ριξει φως στο μπερδεμενο παρελθον!
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: Fourier στις 03/11/10, 23:11
'Εχεις δίκιο freemind, βιάστηκα και μίλησα για κλίμακα, ο Πυθαγόρας πράγματι μίλησε για αυτό που λές, που θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι η χρωματική κλίμακα :D . Σε ευχαριστώ!

Για τα υπόλοιπα σχόλιά σου, μακάρι να μπορούσα να τα σχολιάσω, αλλά δεν τα καταλαβαίνω πλήρως!  ;D (δεν γνωρίζω τίποτα από αντίστιξη). Πάντως δεν νομίζω ότι η παρουσία του τρίτονου αναφεροταν στην αρμονία του κομματιού όπως την ξέρουμε σήμερα (γιατί πράγματι δεν "υπήρχε" τότε) αλλά στην μελωδία ("οριζόντια αρμονία"?)

  Υποθέτω ότι αυτό που λες περί σύγχυσης μεταξύ αρχαιοελληνικής και   δυτικής μουσικής έχει να κάνει με την λανθασμένη ονομασία που έδωσε εκείνος ο Ρωμαίος θεωρητικός στις διάφορες κλίμακες?
Πάντως οι κλίμακες που αναφέρω ως Δώριος, Φρύγιος κ.τ.λ.π., είναι οι ίδιες με αυτές που γνωρίζουμε και σήμερα με αυτό το όνομα (τουλάχιστον έτσι περιγράφονται στην αναφορά που έχω).

Σε ευχαριστώ και πάλι για την διόρθωση και τις πληροφορίες!

Υ.Γ.: Είναι εύκολο να μου εξηγήσεις τι εννοείς με "Β αναστροφή" και πως προκύπτει κάτι "απαγορευμένο" σε αυτή (σε αντίθεση με π.χ. Α αναστροφή);
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: s0uL R3b3L στις 03/11/10, 23:23
χεχε...μ'αρέσει που πιάσαμε τα "άγραφα" της μουσικής!!
να μαθαίνουμε και τίποτα!!  ;D ;D
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: freemind στις 03/11/10, 23:35
Η αντιστικτικη γραφη γενικα δεν ειχε τοσο στραμμενη τη προσοχη της στη καθετη γραφη ( υπηρχαν κανονες σαφως, αλλα οχι με την εννοια "προσοχη, κινδυνος θανατος στη συγχορδια" ) οσο στην οριζοντια, γι'αυτο προφανως το διαστημα του διαβολου δεν ηταν παρα ενας κανονας οριζοντιας γραφης.

Ο οποιος, ετσι για να λεμε τα πονηρα μας, ειναι ανετα επιτρεπτος στη ναπολιτανικη συγχορδια και στη λυση της ;) Γενικα η Αρμονια εριξε περισσοτερο "φως" στη καθετη γραφη και στην ομαλοτερη λυση της οριζοντιας φωνης.

Ο Πυθαγορας προσεγγισε τη μουσικη με τους λογους και τη μαθηματικη σκεψη, χανοντας ομως στην πορεια απο την ελλειψη της φυσικης γνωσης της ταλαντωσης και της συχνοτητας ;) ( οκ, εκεινο το καιρο η εννοια ταλαντωση δεν υπηρχε σιγουρα ;D ).

Η εξελιξη της δυτικης μουσικης εχει βαση τις αρχαιες κλιμακες ( δε μπορω να πω πως ειναι κτημα μονο των Ελληνων, αλλα γενικοτερα της μεσογειακης λεκανης ) ομως ο δανεισμος του ονοματος δε σημαινει πως "μεταφραστηκαν" πληρως απο τους δυτικους μουσικους ;)

Η αντιστικτικη γραφη γενικα, λογω των κανονων και της εποχης ( που απαιτουσε πλουσια ακουσματα λογω...καθολικων επιρροων ), επικεντρωνεται μεν στην οριζοντια κινηση, ομως δεν ηθελε φτωχο αποτελεσμα στην καθετη. Γι'αυτο τα συνεχομενα διαστηματα 3ης ηταν απαγορευμενα, ενω τα διαστηματα 5ης, 8ης ηταν αρκετα φτωχα εαν τοποθετουνταν στη μεση ενος κομματιου ( γι'αυτο τις  βλεπουμε μονο στις καταληξεις των χορωδιακων αντιστικτικων συνθεσεων ).

Η Β αναστροφη απαιτει τη πεμπτη της συγχορδιας στο μπασο. Κατι τετοιο θα προκαλουσε αρκετα προβληματα ως προς την αρμονικη καθαροτητα του αποτελεσματος ( εφοσον οι υπολοιπες φωνες θα εκαναν κινηση ) μεσα σε ενα κομματι, ενω τα διαστηματα που θα δημιουργουνταν θα ειχαν φτωχο αποτελεσμα.
Βεβαια οι συνθετες της εποχης με τα κολπα που προανεφερα ( μικροκαθυστερησουλες, προηγησεις, κλπ ) εδιναν ενα χαρακτηρα Β αναστροφης στο συνολικο αποτελεσμα, οχι ομως τοσο τρανταχτο που θα εκανε τους Παπες να τους κρεμασουν ;D Ετσι εχουμε απο τοτε την πτωτικη κινηση IV6-I6/4-V-I ενω η εκκλησιαστικη πτωση με το κλασσικο I-IV6/4-I ειναι χαρακτηριστικα σημεια της αντιστιξης. Αλλα μονο υπο ορισμενες συνθηκες και πολυ ελεγχο!

Αντιθετως η Α αναστροφη απαιτει την 3η της συγχορδιας στο μπασο, που αμεσως δινει το χαρακτηρα της αρμονιας και το αποτελεσμα ειναι αρκετα πιο πλουσιο και ξεκαθαρο!


 
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: Fourier στις 04/11/10, 00:00
Σε ευχαριστώ για το κόπο σου!  :) Νομίζω πως σε κατάλαβα τώρα με την χρήση του συμβολισμού των συγχορδιών.

Δηλαδή οι τύποι είχαν πρόβλημα αν έφευγες (αρμονικά - πολύ) από την "amen" πτώση ΙV-I. "Λογικό" ακούγεται! ;D
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: freemind στις 04/11/10, 00:12
Κι ομως οι τυποι επετρεπαν το IV-V-IV χωρις κανενα προβλημα...Ροκιες της εποχης :D
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: Guitarholic_punk στις 04/11/10, 18:13
Τα αποκρυφα μουσικα ευαγγελια!!! :o :P
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: freemind στις 04/11/10, 22:17
Δε νομιζω πως ειναι τοσο αποκρυφα.

Απλως η κλασσικη ωδειακη εκπαιδευση και η νοοτροπια μερικων να το παιζουν "ντιβες" ή μοναδικοι γνωστες ( αρα ολοι οι υπολοιποι δεν πρεπει να εχουν την ιδια γνωση ) εχει μετατρεψει την ομορφια της μουσικης εξελιξης απο τον 16ο προς τον 18ο αιωνα ως...μυστικο Ντα Βιντσι Κωδικα!

Εαν ξεφυγουμε απο τα κλασσικα "τουπε" των διαφορων μεταξυ ωδειακων, πανεπιστημιακων και αυτοδιδακτων μουσικων θα δουμε πως κατα βαθος μιλαμε ολοι την ιδια γλωσσα... ;) Βεβαια ο "ροκας" θα χρειαστει μια "μεταφραση" ως προς το βαθυτερο νοημα καθε θεωρητικου μοντελου ( ισως καλυτερα να το βλεπει πρακτικα ), ενω απο την αλλη ο κλασσικος θα πρεπει να αποδεκτει πως οι αλληλουχιες της αρμονιας του 18ου εχουν δημιουργησει και πολυ ομορφα μοντερνα κομματια του 20-21ου αιωνα ;)
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: Guitarholic_punk στις 05/11/10, 11:44
Παιδια plz δωστε μ τις πηγες σας αν ειναι ευκολο γιατι μου εκαναν κλικ ολα αυτα με τν θρησκεια κ τους αρχαιους! :hmm
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: freemind στις 05/11/10, 13:24
Οι δικες μου "πηγες" ειναι περισσοτερο...χαρτινες, οποτε μονο ως βιβλιογραφια θα μπορουσα να σου αναφερω καποια βιβλια. Ο Fourier που το εψαξε παραπανω στο διαδικτυο θα σε βοηθησει σε αυτο που θες ;)
Τίτλος: Απ: Ερωτηση πανω σε θεωρια
Αποστολή από: Fourier στις 05/11/10, 16:38
Αυτά που ανέφερα στο πρώτο post τα έγραψα με αφορμή κάποιες αναφορές που υπάρχουν στο βιβλίο που παρέθεσα. Απλώς έψαξα λίγο και στο Google για επιβεβαίωση.

Θα βρεις πολλά άρθρα (π.χ., στο Wikipedia) εύκολα, τα περισσότερα όμως είναι ίσως πολύ ακαδημαικά. Ένα καλό αρθράκι για τον Πλάτωνα και τις κλίμακες που πέτυχα είναι αυτό (http://www.pianonoise.com/Article.Plato.htm). Αλλά, όπως σωστά είπε και ο Freemind, υπάρχει αρκετή ανακρίβεια σε αυτά που θα βρεις (π.χ. το link που δίνω δεν έχει αναφορές/πηγές - το Wikipedia πάντως επιβεβαιώνει πολλά από αυτά).
Χαρακτηριστικό ότι το Wikipedia, στο λήμα "tritone", αναφέρει τον χαρακτηρισμό "diabolus in musica" αλλά συμπληρώνει ότι οι ιστορίες περί αφορισμών και τιμωριών από την εκκλησία είναι μάλλον μύθος.

Ίσως αυτή η κουβέντα σου δώσει το έναυσμα να ασχοληθείς λιγάκι με την (κλασσική) θεωρία της μουσικής. Αυτό τουλάχιστον έπαθα εγώ! ;D