Το Στέκι των Κιθαρωδών
Ειδικά θέματα => Ηχογραφήσεις και Στούντιο => Μήνυμα ξεκίνησε από: freemind στις 11/03/13, 21:08
-
Ενα μικρο αρθρο που εγραψα και καλυπτει τους βασικους τροπους ηχογραφησης ηλεκτρικης κιθαρας ( και μπασου ) σε home studio καταστασεις.
Θα το βρειτε εδω (https://www.box.com/s/06yxcrbc4p31b07a1m4z). ;)
-
:up Sticky κατευθείαν ;D
-
ημιθεος κ βαλε
-
Αλλαξα και τα δικαιωματα, οποτε μπορειτε να το κατεβασετε!
-
ευχαριστούμε πολύ για το αρθράκι
-
Είσ' ωραίος ρε free! ;)
-
Μπράβο freemind, πολύ καλό το άρθρο! σ' ευχαριστούμε! Αν φτιάξεις και ένα αρθράκι πως να ρυθμίζουμε π.χ. το audacity ή κάποιο άλλο free και μικρό προγραμματάκι για να βγάζουμε καθαρή ηχογράφηση σε 2-3 όργανα και φωνή θα το εκτιμήσουμε επίσης!
-
Εν καιρω μπορει να συμβει αυτο. Μολις απαλλακτω απο την παππουδιστικη λογικη πως ολα πρεπει να ειναι text κι αξιοποιησω τη δυναμη του video :D :D.
-
πολυ χρησιμο...ευχαριστουμε freemind!! :up
-
Πολύ καλό το άρθρο σου freemind. Μία σύντομη (ίσως και χαζή) ερώτηση από εμένα:
Γενικά η σωστή ηχογράφηση της ηλεκτρικής θα γίνει με καθαρό ήχο ε? Προφανώς για να μπορούμε να πειράξουμε κάποια εφέ (delay, distrortion κτλ) στην συνέχεια θα πρέπει να γίνει με καθαρό ήχο. Είναι όμως αυτή η σωστή μέθοδος? Και πόσο καθαρό είναι αυτό το καθαρό? Είναι απλώς η κιθάρα (σε ενισχυτή ή όχι) με το πιο καθαρό σήμα που μπορεί να αποδώσει?
-
Νομιζω πως πρεπει να κοιταμε την καθε περιπτωση ξεχωριστα:
1) Σε Direct ηχογραφηση: Αν ο κιθαριστας χρησιμοποιει τη δικη του πεταλιερα ή τα δικα του πεταλια, τοτε πρεπει να σεβαστουμε τον ηχο του και να τον ηχογραφησουμε οπως ακριβως μας δινει το σημα. Προφανως και μπορουμε να παρεμβουμε μετα, αλλα θα ηταν περισσοτερο για διορθωση μικροπραγματων ( ενδεδομενως κατι που δεν μενει καλα στη μιξη ), παρα για ολικη "αποτριχωση" του ηχου του.
Εαν χρησιμοποιουμε καποιο plug in, τοτε λογικο εινα να ηχογραφησει με καθαρο ηχο!
Αλλη λυση ειναι ενα DI με parallel out, οπου μπορουμε να παρουμε τον εναν ηχο απο τα πεταλια του κι εναν καθαρο απο το parallel out, ωστε να τον επεξεργαστουμε μεσα στο DAW.
2) Ηχογραφηση με ενισχυτη ( ειτε με DI, ειτε με μικροφωνα ):
Εδω νομιζω πως ο ενισχυτης παιζει καθοριστικο ρολο στον ηχο. Εαν θελει distorted ηχο που παρεχει ο ενισχυτης, τοτε σιγουρα οπως ακριβως τον εξαγει απο το DI ή απο το ηχειο! Γι' αυτο εξαλλου θελουμε ηχογραφηση με ενισχυτη, ωστε να πιασουμε τη χροια του και τον ογκο που δινει!
Και παλι μπορουμε να κανουμε το κολπο με το DI με parallel out. Μπορουμε να στειλουμε το βρωμικο σημα του ενισχυτη στον υπολογιστη και σε ενα αλλο καναλι να γραψουμε το σημα απο το parallel out, καθαρο! ΟΠως ακριβως κανουν και με την ηχογραφηση μπασου!
Εαν καπου θελουμε να βαλουμε ενα delay βεβαια και ο κιθαριστας εχει ενα θεματακι με τη ρυθμιση του tempo, τοτε απλως βγαζουμε απο την αλυσιδα του το delay και στη διαρκεια της μιξης βαζουμε δικο μας μεσω του υπολογιστη.
Η καθαροτητα του σηματος εξαρταται προφανως απο ολο το setup μας. Μια καθαρη κιθαρα σε μια καλη προενισχυση καρτας ηχου θα ειναι σιγουρα πιο καθαρη απο μια αντιστοιχη σε μια μετρια προενισχυση καρτας ηχου. Ετσι κι αλλιως, τα μηχανηματα παντα βγαζουν το δικο τους χαρακτηρα οσο το signal flow μεγαλωνει σε διαδρομη ;)
-
Respect!!
Τι πιο αναλυτικό από το text?
-
Ενα βιντεο ισως; ;D
-
Πολύ καλή η συμβουλή για το parallel-out ;)
θα δοκιμάσω και θα επανέλθω :)
thank you boy!
-
μετα απο λίγο καιρο απουσίας μου απο το φορουμ τωρα ειδα το ποστ και το αρθρο....ΜΠΡΑΒΟ. απλα κ ομορφα ΜΠΡΑΒΟ
το άρθρο εκτυπώθηκε για να μελετηθεί ;D