Αποστολέας Θέμα: BLUES & ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑ Μέρος 1ον  (Αναγνώστηκε 28147 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
BLUES & ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑ Μέρος 1ον
« στις: 29/12/11, 18:37 »


Γιατί το CrossHarp μιας C ματζόρε είναι το G ;

ο ‘’Κύκλος των Τετάρτων & Πέμπτων=CircleofFourths & Fifths’’.

http://www.box.com/s/36yrcam55ox8iet99xdv

Οι μουσικοί άλλων οργάνων πνευστών και εγχόρδων ίσως να μην έχουν γνώση και στην ουσία δεν τους χρειάζεται να ξέρουν ότι αν παίζουν ένα κομμάτι Blues, Boogie-Boogie, Rock..πχ σε κλειδί του Cο μουσικός φυσαρμόνικας θα πρέπει να παίζει σε FBlues.
Φυσικά και θα μπορούσε η φυσαρμόνικα να συνοδεύσει τη μελωδία Bluesστο ίδιο κλειδί με την υπόλοιπη ορχήστρα όμως δεν θα ακουγόταν ο γνωστός BluesySound:

Η κλίμακα πχ G blues είναι: G, Bb, C, Db, D, F

Έτσι για να παίξεις την κλίμακα GBluesπρέπει στην οπή 3draw= Β  με bending η Β να γίνει Bb.Στην δε οπή 4draw =Dπρέπει με bending η Dνα γίνει Db.  Αυτό το Bending’ της  ροής του αέρα ρουφήγματος  με τεχνική του λάρυγγά της γλώσσας και της στοματικής κοιλότητας είναι που δίνει τον χαρακτηριστικό ήχο των μελωδιών Blues.(BluesySound)
Το 90% των Δυτικών λαών παίζουν σε CrossHarp (τονίζουν περισσότερο τις νότες ρουφήγματος) ενώ το 90% των Ανατολικών λαών παίζουν σε straightharp(τονίζουν περισσότερο τις νότες φυσήματος).
Τα περισσότερα τραγούδια blues-σύμφωνα με πληροφορίες από το διαδίκτυο- παίζονται στο κλειδί του Ε blues , άρα απαιτείται φυσαρμόνικα Α ( αφού το cross harp=2nd position της A είναι το Ε).

Marine Band Crossover Harmonica, Hohner: Είναι φυσαρμόνικα ποιοτική και επαγγελματική για αυτούς που παίζουν modern blues, rock, jazz, soul, or funk αφού τα bending , overblows, και overdraws γίνονται με ευκολία σε σχέση με τις κοινές διατονικές. Αυτό βοηθά βασικά τους αρχάριους στα blues. Αντί για πριτσίνια που έχουν όλες οι Marine Band οι crossover φυσαρμόνικες έχουν  βίδες στα εξωτερικά καπάκια άρα εύκολη η συντήρηση τους. Είναι εξαιρετικά αεροστεγής με ισχυρό ήχο χωρίς μικροφωνική συσκευή. Κυκλοφορεί σ’ όλα τα κλειδιά

Overbends = Overblows and Overdraws

http://www.box.com/s/zv60izobdtd6vj1qsg3x
Επειδή έχω πάρει αρκετά e-mail που αφορούν το bending-overdrawoverblow και ερωτήματα όπως: Γιατί στα 5 draw & 7 draw δεν γίνεται bending;
Σε συνέχεια των αναφερομένων γι αυτά  δίνω μια λεπτομερέστερη εξήγηση:
Το Overbend σε μια οπή είναι ένας τύπος bending όπου ο τόνος που προκύπτει είναι ΥΨΗΛΟΤΕΡΟΣ απ’ ότι η φυσική νότα και των δύο γλωσσιδίων της οπής, σε αντίθεση με το απλό bending που χαμηλώνει τον τόνο των Draw γλωσσιδίων.
Αυτό συμβαίνει διότι η τεχνική overbend στην πραγματικότητα στραγγαλίζει το γλωσσίδιο που κανονικά θα έπρεπε να ηχεί και προξενεί το άλλο γλωσσίδιο της οπής να ηχήσει και όπως είπαμε δεν έχει να κάνει με το πόσο δυνατά φυσάς ή ρουφάς αλλά τεχνικής στόματος ,γλώσσας  και λάρυγγα .
Οποιαδήποτε κλειδιού φυσαρμόνικα που βγάζεις από το κουτί δεν σημαίνει ότι είναι και κατάλληλη για overbends. Όλα εξαρτώνται από το αν είναι σωστό το κενό διάστημα  μεταξύ  γλωσσιδίου και χτενιού της φυσαρμόνικας που πρέπει να είναι το ελάχιστο δυνατό. Μη σωστό διάστημα κάνει το overbendαν όχι ακατόρθωτο ,πολύ δύσκολο.
Συνεχίζεται...
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: BLUES & ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑ Μέρος 1ον
« Απάντηση #1 στις: 29/12/11, 18:41 »
Bends

1.    Γνωρίζοντας λοιπόν ότι το bending γίνεται στο γλωσσίδιο με τον  υψηλότερο τόνο σ’ έναν θάλαμο (οπή) και ότι ο τόνος αυτός  υποβιβάζεται (ύφεση) σε τόνο  ακριβώς πάνω από το γλωσσίδιο με τον χαμηλότερο τόνο στον ίδιο θάλαμο. Έτσι σε μια φυσαρμόνικα στο κλειδί C , το 1draw  είναι το D άρα το 1draw  bend είναι το C#/Db.
2.    Με τον ίδιο τρόπο λειτουργούν όλα τα bends είτε είναι draw είτε είναι blow άσχετα με το πόσο διάστημα (ημιτόνιο , τόνο , ή τριημιτόνιο ) απέχουν μεταξύ τους τα δύο γλωσσίδια. Έτσι για τα γλωσσίδια στην οπή 2 - το 2draw=G και το 2Blow=E που απέχουν μεταξύ τους διάστημα κατά ένα τριημιτόνιο  το 2drawbend θα είναι είτε Gb/F# (ένα ημιτόνιο ) ή το F (ένας τόνος)
3.    Στα μόνα γλωσσίδια που δεν μπορεί να γίνει bend είναι τα 5Draw και 7 Blow κι αυτό διότι τα γλωσσίδια στην μεν οπή 5 τα 5 Blow = E και το 5 Draw=F  και στην δε οπή 7 τα 7Blow= C  και 7Draw=B απέχουν ακριβώς ένα  ημιτόνιο μεταξύ τους. Βέβαια εδώ κάνουμε το λεγόμενο ψεύδο-bending δηλαδή κάτι λιγότερο από 1 ημιτόνιο.

Overblows

1.    Σε συνέχεια των αναφερομένων γι αυτά ξεκίνησε την πρακτική εξάσκηση overblowing στο 8 Blow=Ε (από E στο Eb ) που είναι εύκολο. Επίσης θυμήσου ότι όταν κάνεις overblow ηχεί μόνο το γλωσσίδιο Draw ενώ το γλωσσίδιο Blow στραγγαλίζεται (σταματά να ηχεί). Άλλοι  παίχτες βρίσκουν για ξεκίνημα του overblow ευκολότερη την οπή 6.
2.    Μετά  δοκίμασε την ίδια τεχνική στις οπές 1,4,5,6 όπου αντίστοιχα παίρνεις Eb , Eb , F# , Bb και μαζί λοιπόν με τα κοινά bends , Blows και draws παίρνεις όλες τους 12 τόνους (δηλαδή την πλήρη χρωματική κλίμακα) για τις δύο πρώτες οκτάβες της διατονικής φυσαρμόνικας. Στην ValvedMR -350 Suzukiπου την έχω αγοράσει (43 Ευρώ) το Overblowingείναι πανεύκολο στις οπές 1,2,3,4.
3.    Σύμφωνα με τη γνώμη γνωστών παιχτών με τις φυσαρμόνικες  HohnerMarineBandandSpecial 20 το overbendingείναι εξαιρετικά εύκολο.
4.    Επειδή το overblow απαιτεί τη λειτουργία και των δύο γλωσσιδίων του θαλάμου της οπής , δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί σε διατονικές φυσαρμόνικες με βαλβίδες σ’ όλες τις οπές , σε χρωματικές φυσαρμόνικες καθώς και στην XB-40 Hohner που έχει χωριστούς θαλάμους.
Overdraws

Στην Τρίτη οκτάβα της διατονικής (οπές 7 έως 10) αφού οι νότες draw είναι χαμηλότερου τόνου απ’ ότι οι νότες Blow (δηλαδή το αντίθετο απ’ ότι συμβαίνει στις δύο πρώτες οκτάβες) το bending γίνεται στα υψηλότερου τόνου γλωσσίδια δηλαδή τα blow.Εδώ ο σωστός εργοστασιακός συντονισμός των γλωσσιδίων είναι κρίσιμος διότι τα γλωσσίδια αυτά είναι πολύ κοντά σε μήκος και το overdraw είναι δύσκολο διότι τα μικρού μήκους γλωσσίδια draw είναι δύσκολο να στραγγαλιστούν.
1.    Ξεκίνα από το 7 draw =B κάνοντας Overdraw διεγείρεις το 7Βlow=C άρα παίρνεις πλήρη τόνο δηλαδή C#.
2.    Ομοίως από το 8 Draw = D διεγείρεται το 8 Blow=E και γίνεται F δεν είναι όμως απαραίτητο γιατί το F υπάρχει ήδη στο 9 Draw.Δηλαδή δεν παράγεις κάποια καινούρια νότα.
3.    Τα Overdraws στις οπές 9 και 10 δίνουν αντίστοιχα G# και C#
4.    Επομένως με τα bends και overdraws παίζεις όλους τους 12 τόνους στην Τρίτη οκτάβα της διατονικής.
5.    Για εύκολο overdraw χρησιμοποίησε φυσαρμόνικες χαμηλών κλειδιών πχ LowG και  LowF
Η ικανότητα bend ,overblow,overdrawκαι με πολύ πρακτική εξάσκηση συνοδεία vibrato, δίνει στον παίχτη περισσότερες δυνατότητες του φημισμένου Bluesy ήχου.

Συνεχίζεται...
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: BLUES & ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑ Μέρος 1ον
« Απάντηση #2 στις: 29/12/11, 18:54 »

ΚΛΙΜΑΚΑ BLUES

Η πεντατονική κλίμακα , όπως το λέει και η λέξη είναι κλίμακα με 5 νότες/οκτάβα σε αντίθεση με την επτατονική κλίμακα με τις γνωστές  μας 7 νότες /οκτάβα όπως η ματζόρε και η μινόρε.


Οι πεντατονικές κλίμακες συναντώνται σ’ όλον τον κόσμο κυρίως στην Αμερικάνικη μουσική (Κυρίως στη μουσική jazz,blues,country..) αλλά και την αρχαία ελληνική μουσική αλλά και τη σύγχρονη πατροπαράδοτη ελληνική μουσική από Ηπειρο και βορειοδυτική Ελλάδα.


Η κλίμακα Blues δεν είναι τίποτε άλλο παρά η μινόρε πεντατονική κλίμακα που της προστέθηκε μια νότα ακόμα που ονομάστηκε ‘’Blue note” και έτσι έγινε εξατονική

H μινόρε πεντατονική κλίμακα σχηματίζεται από τα διαστήματα:


R – b3 – 4 – 5 – b7 δηλαδή στο κλειδί του C θα είναι: C – Eb – F – G -Bb

Ετσι στο κλειδί του C η εξατονική κλίμακα Blues είναι:C- Eb - F- Gb –G- Bb

http://www.box.com/s/zv60izobdtd6vj1qsg3x


•   1ον ηχητικό κλίμακαs G Blues: Ανεβαίνοντας και κατεβαίνοντας την κλίμακα , στην 1η  και 2η οκτάβα της διατονικής C φυσαρμόνικας :


http://www.box.com/s/zv60izobdtd6vj1qsg3x


•   2ον ηχητικό κλίμακαs G Blues: Κλίμακα G Blues της διατονικής C φυσαρμόνικας με συνοδεία ρυθμού Blues:


http://www.box.com/s/osfdk1mxdhcrnet6klpr




BLUES LICK ή BLUES RIFF

Είναι ένα μουσικό σχεδιάγραμμα (κάτι αντίστοιχο με τις  ελληνικές εισαγωγές τραγουδιών ή διάφορα μουσικά τσαλίμια) το οποίο είτε είναι έτοιμο είτε το αυτοσχεδιάζουμε και αποτελεί ‘‘απάντηση’’ στην ‘‘ερώτηση’’ του τραγουδιστή.
Παράδειγμα ‘‘απάντησης’’ στην ‘‘ερώτηση’’ του τραγουδιστή


http://www.box.com/s/r62zbkelmldnt463dt01


Δείτε εδώ με το 12-μετρο:





ΤΕΛΟΣ 1ου Μέρους του ΑΡΘΡΟΥ
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος Unsemitone

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 3
    • Προφίλ
Απ: BLUES & ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑ Μέρος 1ον
« Απάντηση #3 στις: 07/01/12, 17:25 »
Πολύ εμπεριστατωμένο.
περιμένουμε τη συνέχεια του άρθρου

Αποσυνδεδεμένος nikolas32

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 19
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: BLUES & ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑ Μέρος 1ον
« Απάντηση #4 στις: 01/09/12, 16:41 »
Για αλλη μια φορα ενα ΜΠΡΑΒΟ και απο μενα Κ. Στεφανε.
the tone is out there....

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: BLUES & ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑ Μέρος 1ον
« Απάντηση #5 στις: 01/09/12, 21:27 »

Δείτε το Β' Μέρος εδώ:http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3432



‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος nikolas32

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 19
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: BLUES & ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑ Μέρος 1ον
« Απάντηση #6 στις: 18/09/12, 19:11 »
Καλησπερα

Ερωτηση για τις κλιμακες
C blues : C - Eb - F - Gb - G - Bb
G blues : G - Bb - C - Db - D - F
1.ειναι αυτες ???

2.Και απο οτι καταλαβα αν μαθεις μια κλιμακα,

μετα αλλάζοντας  κλειδι (φυσαρμονικα),

με την ιδια ακολουθια εχεις την αντιστοιχη κλιμακα, οπως και με τα ακκορντα που αν μαθεις τις θεσεις σε μια παιζεις με ολες???
 
πχ περνεις μια G με cross harp τo D και με την ιδια ακολουθια θα παιξεις και την κλιμακα D blues ???
the tone is out there....

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: BLUES & ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑ Μέρος 1ον
« Απάντηση #7 στις: 18/09/12, 19:24 »
NAI
Αν μάθεις σε straight harp (σχεδόν το σύνολο του ελληνικού ρεπερτορίου) και cross harp (όλα τα blues και όχι μόνο...) το όποιοδήποτε κλειδί (τονικότητα) μιας φυσαρμόνικας τότε θα ξέρεις αμέσως τα straight harp και cross harp και των υπολοίπων 11 τονικοτήτων.
Δες το άρθρο: ''Η φυσαρμόνικα ξεδιαλύνει τη σύγχυση'' και θα το καταλάβεις καλύτερα:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3458
 
Δες για τα positions (straight & cross harp) το άρθρο:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3052&sectionID=1
 
STEFANOS
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος nikolas32

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 19
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: BLUES & ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑ Μέρος 1ον
« Απάντηση #8 στις: 18/09/12, 19:46 »
Ευχαριστω για την αμεση απαντηση.
Με καλυψατε πληρως  :D :D :D

Να ρωτησω και κατι ασχετο εχετε καποιο Tuner υποψιν σας για να τσεκαρω τα Bends & Overbends  ??? ??? ???
Και τα 2 που εχω κιθαρας δεν εχουνε αυτη την δυνατοτητα.
the tone is out there....

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 419
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: BLUES & ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑ Μέρος 1ον
« Απάντηση #9 στις: 18/09/12, 20:04 »
Όλα τα tuner κιθάρας κάνουν αν είναι σωστά βαθμονομημένα απλά είναι δύσκολο να το ελέγξεις (να κρατάς το tuner ακουμπιστό στη φυσαρμόνικα και να βλέπεις - χρησιμοποίησε α θες καθρέφτη..) .
Γι αυτό δες το άρθρο μου, όπου μπορείς να ελέγξεις οποιαδήποτε νότα φυσαρμόνικας:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3197
και φόρτωσε το software (μη φοβηθείς για ιό - είναι σε δικό μου Server) και έλεγξε τα ακουστικά
 
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος nikolas32

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 19
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: BLUES & ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑ Μέρος 1ον
« Απάντηση #10 στις: 18/09/12, 20:14 »
Θα το τσεκαρω, και θα επανελθω αν εχω τυχον αποριες.
και παλυ ευχαριστω για το χρονο σας.
the tone is out there....

Αποσυνδεδεμένος dimitris kotre

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 2
    • Προφίλ
Απ: BLUES & ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑ Μέρος 1ον
« Απάντηση #11 στις: 07/02/13, 14:15 »
λοιπον φιλε μου που θες Tuner.Αν έχεις ένα μικροφωνο και το συνδεσεις με τον υπολογιστη σου,καταιβασε το AP TUNER 3 απο cnet και θα κανεις δουλιτσα!

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
1 Απαντήσεις
41018 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 23/09/12, 11:31
από STEFANOS604
2 Απαντήσεις
3362 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21/02/12, 17:03
από Alx86
7 Απαντήσεις
8754 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10/09/08, 19:50
από studio54
29 Απαντήσεις
12814 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 25/03/10, 13:16
από G&B
5 Απαντήσεις
25399 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 02/03/10, 18:23
από pop4life
0 Απαντήσεις
39385 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 22/06/11, 18:02
από STEFANOS604
0 Απαντήσεις
3153 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 22/06/11, 18:13
από STEFANOS604
2 Απαντήσεις
2936 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/07/11, 13:31
από STEFANOS604
1 Απαντήσεις
11434 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21/01/12, 19:21
από STEFANOS604
1 Απαντήσεις
22246 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 16/08/12, 23:11
από nikolas32