Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - Sardanapalos2016

Σελίδες: [1]
1
Μόνο βλακείες δεν είναι, τα όσα είπες. Από τη μια απάντησες στα ποστ και τις σκέψεις μας, από την άλλη έθεσες ζητήματα που θα έπρεπε να αφορούν την κοινωνία, το κράτος, την παιδεία και να είναι ήδη λυμένα. Έαν ζάλισες κάποιους ακόμη καλύτερα, γιατί έτσι αλλάζει ο κόσμος προς το καλύτερο. Ζαλίζοντας τους με ουσιαστικά πράγματα. Με τις ουσιαστικές επιθυμίες και τα όνειρα ενός νέου ανθρώπου που στα 15 του, αυτό που έχει παραλάβει ως παρόν και μέλλον είναι Αγρίως Ζαλιστικό και ελάχιστα ουσιώδες. Θα τη βρεις την άκριά σου Ραφαέλλα. Ήδη προσφέρθηκε ο animapura. Κι αν δεν κάτσει αυτή η περίπτωση, συνέχισε τη συζήτηση στο forum και σίγουρα κάτι θα βρεθεί. Θα περιμένουμε νέα σου. Καλές πενιές!

2
Ivike μια μικρή προσπάθεια : https://soundcloud.com/pngts2015/komodino2

3
Kosta δεν είναι θέμα χρημάτων μόνο και δυνατότητας. Οι συμφορουμίτες παραπάνω έχουν δίκιο και θα σου πω γιατί. Είναι άνθρωποι που φαίνεται να έχουν κάποια μουσικά όργανα περισσευούμενα και εύκαιρα.......αλλά τους έφυγε η πίστη για να τα αγοράσουν. Τα πονάνε δηλαδή από πολλές πλευρές. Η δε Ραφαέλλα, δίχως να είναι γνωστή στο Φόρουμ, εμφανίζεται από το πουθενά και ζητάει να της χαριστεί ένα όργανο. Υπάρχουν εκατομμύρια αμφιβολίες για το άτομό της και τους σκοπούς της, ιδιαίτερα τους σημερινούς καιρούς. Σου λέει εμείς κοπιάσαμε και πονέσαμε....θα εκτιμηθεί ? 'Η στο τέλος θα ψάχνουμε και τη Ραφαέλλα και το όργανο και το θολωμένο μας μυαλό ? Γι' αυτό συνήθως όταν κάποιος ζητάει να χαριστεί κάτι, συνήθως το ζητάει από γνωστό του κόσμο, όπου υπάρχει και κάποιο επίπεδο εμπιστοσύνης και αμεσότητας. Στη συγκεκριμένη βέβαια περίπτωση που ίσως η όλη φάση να γίνει εξ' αποστάσεως δύο περιπτώσεις παίζουν ή κάποιος να ρισκάρει πολύ......με κίνδυνο τα παραπάνω  ή πολύ απλά να έχει ο τυπάκος τόσο πολύ χρήμα που δεν του είναι τίποτα όχι μόνο να χαρίσει στη Ραφαέλλα μια κιθάρα του αλλά ακόμη να της αγοράσει και καινούρια κιθάρα. Πίστεψε με, μόνο από τις τιμές στις αγγελίες των μεταχειρισμένων μουσικών οργάνων και μεταχειρισμένου γενικότερα εξοπλισμού κάποιοι το φυσάνε τόσο πολύ το παραδάκι, που μπορούν να αγοράσουν 10 κιθάρες στη Ραφαέλλα. Αυτοί οι τελευταίοι που λες.....μόνο δίκιο δεν έχουν να μην βοηθάνε ένα νέο παιδί στην επιθυμία - όνειρό του να προσπαθήσει να μάθει κιθάρα. Κι αυτό που κάνει η Ραφαέλλα εφόσον είναι ένας σοβαρός νέος άνθρωπος, θέλει κότσια, για να βγεις και να πεις παρακαλώ χαρίστε μου. Αυτό το τελευταίο βέβαια δεν ισχύει για τους Σαρδανάπαλους που μία από τις βασικές τους συνήθειες είναι απ' όλων τρακαστράτος, δανεικά κι αγύριστα κι ότι επιστρέψει σε κομμάτια. Επίσης να προσθέσω ότι όπως βλέπεις πρώτοι και καλύτεροι τρέξανε στο θέμα ακριβώς αυτοί που θα δώοσυνε από το υστέρημά τους και όχι αυτοί που τους τρέχουν από τις τσέπες. Είναι τιμή τους. Σταθερές αξίες εις την κοινωνία.

4
RafaellaM, πρέπει να την αναγκάσεις την μητέρα σου να σου αγοράσει κιθάρα.


  Αν η μητέρα σου ήθελε πραγματικά μια ευτυχισμένη κόρη, θα δούλευε από τα 15 της στα "χωράφια". Μέχρι τώρα θα είχε αγοράσει τουλάχιστον 200 κιθάρες και θα είχατε στο Βόλο μαγαζί με κιθάρες. Εσύ θα είχες δουλειά γιατί θα δούλευες στο μαγαζί με τις κιθάρες, δε θα ήσουνα άνεργη, η μητέρα σου θα έβγαζε τουλάχιστον 1 χιλιάρικο το μήνα και δε χρειαζόταν να την αναγκάσεις να σου πάρει κιθάρα, επίσης η ίδια δεν θα πιεζότανε οικονομικά. Θα είχες τόσες κιθάρες ώστε θα χάριζες εσύ κιθάρες σε αυτούς που δε θα είχαν λεφτά αλλά θα ήθελαν να προσπαθήσουν να ασχοληθούν. Κανείς δε θα σου έλεγε ότι δεν το έχεις πάρει πολύ σοβαρά το θέμα, αλλά θα συζητούσανε μαζί σου για το αν είναι καλύτερη μία κιθάρα των 1000ευρώ από μια τον 500ευρώ και άλλα GASοθέματα. Άσε που μπορεί να έβρισκες και σε εμένα δουλειά και ίσως σε 5 χρόνια να σε παντρευόμουνα κιόλα. Μας πως τα καταφέρνετε έτσι εσείς οι φτωχοί και δεν έχετε έστω μία νορμάλ, άνετη ζώη. Ένα και ένα κάνουν 2 λένε στο μηχανουργείο.


 Προς το παρόν, αν θες να σου δανειστεί κιθάρα απλά θα ανεβάζεις κάθε μήνα για το έτος του 2017 -> 1 βιντεάκι στο youtube με την προοδό σου. Θα συσταθεί μία μικρή επιτροπή 3-4 ατόμών στο kithara.gr για να μην είναι υποκειμενική η κριτική........κι αν η ομόφωνη απόφαση είναι υπέρ σου, τότε χαλάλι σου η κιθάρα. Ο δανεισμός λύεται αμέσως σχεδόν μόλις πιάσεις δουλειά και πάρεις το πρώτο σου μηνιάτικο. Η κιθάρα κατάσχεται, συμπληρώνεις μία Υπεύθυνη δήλωση του νόμου 105 ότι σου δανείστηκε η κιθάρα με το τάδε Serial Number για εκπαιδευτικούς σκοπούς για το Χ χρονικό διάστημα και υποχρεούσαι, έαν συμβεί κάτι αντίστοιχο στο μέλλον με κάποιο μέλος του Forum να χαρίσεις και εσύ τη δική αου περισσευούμενη κιθάρα.


Τέλος αν είναι να δουλέψεις σε καφετέρια εντός και εκτός εισαγωγικών και λοιπές σύγχρονες ελληνικές εργασίες που προτιμούν γυναίκες αλλά ιδιαίτέρως κοριτσάκια με συγκεκριμένα ενδυματολογικά γούστα, θα είσαι διπλά τυχερή γιατί - εκτός από χρήματα και κιθάρα- θα πας κοριτσάκι και σε 1-2 μήνες μπορεί να είσαι και ολοκληρωμένη γυναίκα ναούμ. "Πιο πυρωμένο πέταλο είναι για τ' άσπρο άτι, γιατί σαν κρίνο κρύφτηκες σε τρύπα κροταλία".


Εννοείται πως από όσα είπα μην πάρεις τίποτα στα σοβαρά. Τα έγραψα μόνο για να γελάσεις (αν γελάσεις). Αν μετά από όσα διάβασες, καταλάβεις την Ελλάδα και το ρίξεις στα Λαϊκά τύπου "Το θολωμένο μου μυαλό" Άκης Πάνου....και θες αριστερόχειρο μπαγλαμά, στον στέλνω και τα μεταφορικά δικά σου, γιατί δεν περισσεύει σάλιο. Επίσης άνεργος εκατομμυρίων χρόνων.

5
B flat Ionian



B Ionian



B sharp Ionian



-- ΤΕΛΟΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ --

11
Ionian Mode - Scales - Notes - Chords

Το θέμα ξεκίνησε από εδώ, για όσους θέλουν να καταλάβουν τα διαγράμματα : http://forum.kithara.gr/index.php?topic=90029.msg717954;topicseen#msg717954

C flat Ionian



C Ionian



C sharp Ionian

 

12
Σε ευχαριστώ Saved. Ωραίο θα είναι το άρθρο αν όντως φανεί χρήσιμο, έτσι όπως το νομίζω, σε κάποιους ανθρώπους και τους βοηθήσει. Αλλιώς πρέπει να φτιάξω και οδηγό επιβίωσης στο Χάος.  >:D
Εσένα σε ευχαριστώ Fourier γιατί είσαι Δάσκαλος και το να σχολιάζεις το άρθρο θετικά είναι εγγύηση όχι μόνο για μένα αλλά και γι΄αυτούς που θα θελήσουν να ασχοληθούν μαζί του. Με τιμάς.
Σου καλάρεσε το Excelaki φανταστικέ Μαθηματικέ!

13
ΤΡΙΤΟ ΣΧΗΜΑ


Στο τρίτο σχήμα, βλέπουμε πάλι στην πρώτη στήλη, τις 7 γραμμές με τις 7 πεντάδες μας, αλλά σημειωμένες και τις 3άδες κάθε πεντάδας με πράσινο χρώμα.
Δεν είναι λοιπόν κάτι καινούριο η πρώτη στήλη. Την περιγράψαμε ήδη στο Δεύτερο σχήμα πως λειτουργεί. Πάμε όμως για τη δεύτερη στήλη του τρίτου σχήματος.


Στη δεύτερη στήλη έχουμε ακολουθίες διαστημάτων. Από που προκύπτουν  ? Πάμε να δούμε.


Πάμε στην πρώτη στήλη πρώτη γραμμή έχουμε την πεντάδα : C D E F G  δηλαδή ΝΤΟ - ΡΕ - ΜΙ - ΦΑ - ΣΟΛ.
Ποια είναι τα διαστήματα αυτής της πεντάδας ?
Από ΝΤΟ σε ΡΕ έχουμε Τόνο. ( ΝΤΟ - ντο# - ΡΕ )
Από ΡΕ σε ΜΙ έχουμε Τόνο. ( ΡΕ - ρε# - ΜΙ )
Από ΜΙ σε ΦΑ έχουμε Ημιτόνιο. ( ΜΙ - ΦΑ )
Από ΦΑ σε ΣΟΛ έχουμε Τόνο. (ΦΑ - φα# - ΣΟΛ )

Οπότε C D E F G --> ΝΤΟ - ΡΕ - ΜΙ - ΦΑ - ΣΟΛ --> Τόνος - Τόνος - Ημιτόνιο - Τόνος --> ΤΤΗΤ
Να πως πήραμε το αποτέλεσμα της δεύτερης στήλης.


Πάμε άλλο ένα παράδειγμα. Στην πρώτη στήλη δεύτερη γραμμή έχουμε την πεντάδα : D E F G A δηλαδή ΡΕ ΜΙ ΦΑ ΣΟΛ ΛΑ.
Ποια είναι τα διαστήματα αυτής της πεντάδας ?
Από ΡΕ σε ΜΙ έχουμε Τόνο. ( ΡΕ - ρε# - ΜΙ)
Από ΜΙ σε ΦΑ έχουμε Ημιτόνιο. ( ΜΙ - ΦΑ)
Από ΦΑ σε ΣΟΛ έχουμε Τόνο. ( ΦΑ - φα# - ΣΟΛ)
Από ΣΟΛ σε ΛΑ έχουμε Τόνο. ( ΣΟΛ - σολ# - ΛΑ)


Οπότε D E F G A --> ΡΕ - ΜΙ - ΦΑ - ΣΟΛ - ΛΑ --> Τόνος - Ημιτόνιο - Τόνος - Τόνος --> ΤΗΤΤ
Άλλο ένα αποτέλεσμα της δεύτερης στήλης.


Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν προκύπτουν και τα υπόλοιπα αποτελέσματα. Τα διαστήματα κάθε πεντάδας.
Από αυτά τα διαστήματα λοιπόν, θα ολοκληρώσουμε το χαρακτηριστικό όνομα κάθε συγχορδίας μας!
Αλλά πως γίνεται αυτό ??


Όταν στα διαστήματα μιας πεντάδας τα πρώτα 2 αρχικά διαστήματα είναι  2 Τόνοι, τότε η συγχορδία είναι ΜΑΤΖΟΡΕ!
Όταν στα διαστήματα μιας πεντάδας τα πρώτα 2 αρχικά διαστήματα είναι Τόνος-Ημιτόνιο ή Ημιτόνιο-Τόνος, τότε η συγχορδία είναι ΜΙΝΟΡΕ!


Εκτός από μία περίπτωση...της Ντιμινουίτας. (DIM - dim)
Παρατηρούμε πως και στις Μινόρε και στις Ματζόρε τα διαστήματα είναι συνδυασμοί 3 Τόνων και 1 Ημιτονίου.
Ενώ στην Ντιμινουίτα τα διαστήματα είναι συνδυασμός 2 Τόνων και 2 Ημιτονίων. (ΗΤΤΗ)
Γι΄αυτό ενώ η Ντιμινουίτα έχει στην αρχή τον κανόνα της Μινόρε....Μετά αλλάζει.
Ηχητικό αποτέλεσμα αυτού είναι, ναι μεν να ακούγεται λυπητερή όπως μια μινόρε, αλλά πολύ τραγικότερα λυπητερή.


Και ένα μικρό ΤΡΙΚ.


Το 1 3 5 είδαμε ότι μπορεί να μας δίνει είτε ΜΑΤΖΟΡΕ είτε ΜΙΝΟΡΕ αλλά και Ντιμινουίτες.
Έαν το 1 3 5 μας δώσει ΜΑΤΖΟΡΕ..... όπως πχ  C E G.......δηλαδή ΝΤΟ ΜΑΤΖΟΡΕ. Αν μετακινήσουμε την 3η νότα ένα τάστο πίσω τότε θα πάρουμε την ΝΤΟ ΜΙΝΟΡΕ. (C Eb G)
Έαν το 1 3 5 μας δώσει ΜΙΝΟΡΕ.... όπως πχ D F A......δηλαδή ΡΕ ΜΙΝΟΡΕ. Αν μετακινήσουμε την 3η νότα ένα τάστο μπρος τότε θα πάρουμε την ΡΕ ΜΑΤΖΟΡΕ. (D F# A)


Αυτό γιατί γίνεται ? Γιατί πολύ απλά αλλάζουμε τα διαστήματα από Τόνο σε Ημιτόνιο και από Ημιτόνιο σε Τόνο αντίστοιχα.


Βλέπουμε λοιπόν ότι στην ΝΤΟ ΙΟΝΙΚΗ Κλίμακα --> ΝΤΟ - ΡΕ - ΜΙ - ΦΑ - ΣΟΛ - ΛΑ - ΣΙ
Οι συγχορδίες ακολούθως είναι -------------------> Cmaj - Dmin - Emin - Fmaj - Gmaj - Amin - Bdim


Αν παίξετε τα ακκόρντα με τη σειρά θα δείτε πως θα ακουστεί ηχητικά ακριβώς η κλίμακα, αλλά πολύ πιο γεμάτα λόγω πολυφωνίας.


ΚΑΛΑ ΔΙΑΒΑΣΜΑΤΑ, ΠΑΙΞΙΜΑΤΑ και "ΚΑΛΟ"(βεντούζα) ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ.

14
ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΧΗΜΑ


Σε αυτό το σχήμα, παρατηρούμε στην πρώτη στήλη 7 γραμμές. Κάθε γραμμή έχει μία 5αδα από νότες. Πως τις σχηματίσαμε ;; Απλό.
Πάμε στην κλίμακά μας. Ντο Ιονική. Οι Νότες τις είναι ΝΤΟ - ΡΕ - ΜΙ - ΦΑ - ΣΟΛ - ΛΑ - ΣΙ - ΝΤΟ.


1) Παίρνουμε την πρώτη νότα της κλίμακας ΝΤΟ Ιονικής, δηλαδή τη ΝΤΟ. Συμπληρώνουμε δίπλα της και τις 4 που ακολουθούν. ΝΤΟ - ΡΕ - ΜΙ - ΦΑ - ΣΟΛ.

2) Παίρνουμε τη δεύτερη νότα της Κλίμακας ΝΤΟ Ιονικής, δηλαδή τη ΡΕ. Συμπληρώνουμε δίπλα της και τις 4 που ακολουθούν. ΡΕ - ΜΙ - ΦΑ - ΣΟΛ - ΛΑ.

3) Παίρνουμε την τρίτη νότα της Κλίμακας ΝΤΟ Ιονικής, δηλαδή τη ΜΙ. Συμπληρώνουμε δίπλα της και τις 4 που ακολουθούν. ΜΙ - ΦΑ - ΣΟΛ - ΛΑ - ΣΙ.

4) Παίρνουμε την τέταρτη νότα της Κλίμακας ΝΤΟ Ιονικής, δηλαδή τη ΦΑ. Συμπληρώνουμε δίπλα της και τις 4 που ακολουθούν. ΦΑ - ΣΟΛ - ΛΑ - ΣΙ - ΝΤΟ.

5) Παίρνουμε την πέμπτη νότα της Κλίμακας ΝΤΟ Ιονικής, δηλαδή τη ΣΟΛ. Συμπληρώνουμε δίπλα της και τις 4 που ακολουθούν. ΣΟΛ - ΛΑ - ΣΙ - ΝΤΟ - ΡΕ.

6) Παίρνουμε την έκτη νότα της Κλίμακας ΝΤΟ Ιονικής, δηλαδή τη ΛΑ. Συμπληρώνουμε δίπλα της και τις 4 που ακολουθούν. ΛΑ - ΣΙ - ΝΤΟ - ΡΕ - ΜΙ.

7) Παίρνουμε την έβδομη νότα της Κλίμακας ΝΤΟ Ιονικής, δηλαδή τη ΣΙ. Συμπληρώνουμε δίπλα της και τις 4 που ακολουθούν. ΣΙ - ΝΤΟ - ΡΕ - ΜΙ - ΦΑ.

 8) Η όγδοη νότα, είναι η επανάληψη της πρώτης, δηλαδή πάλι ΝΤΟ, οπότε δεν μας χρειάζεται, την έχουμε ήδη από το 1).


Αφού λοιπόν φτιάξουμε τις πεντάδες μας. Χρησιμοποιούμε τον μαγικό αριθμό 1 3 5. Τι σημαίνει το 1 - 3 - 5 ?
Ότι από κάθε πεντάδα μας, θα πάρουμε την πρώτη νότα της πεντάδας, την τρίτη νότα της πεντάδας και την πέμπτη νότα της πεντάδας.
Παραδείγματος χάρη στην πρώτη 5άδα ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ ΦΑ ΣΟΛ, η πρώτη νότα είναι η ΝΤΟ, η τρίτη νότα είναι η ΜΙ και η πέμπτη νότα είναι ΣΟΛ --> ΝΤΟ - ΜΙ - ΣΟΛ --> C - E - G.
Παραδείγματος χάρη στη δεύτερη 5άδα ΡΕ ΜΙ ΦΑ ΣΟΛ ΛΑ, η πρώτη νότα είναι η ΡΕ, η τρίτη νότα είναι η ΦΑ και η πέμπτη νότα είναι η ΛΑ --> ΡΕ - ΦΑ - ΛΑ --> D - F - A.
Αυτό συνεχίζεται και στις 7 γραμμές.


Τι είναι όμως αυτές οι Τριάδες Νοτών που προκύπτουν ? Αυτές είναι οι Συγχορδίες της Κλίμακας. Αν παίξετε και τις 3 νότες συντοχρόνως, σε διαφορετικά τάστα, θα ακουστεί μια συγχορδία.
Αν παίξετε την τριαδά με τη μία νότα να ακολουθεί την άλλη θα ακουστεί ένα αρπέζ. Ανάλυση δηλαδή της συγχορδίας.


Από το πρώτο γράμμα κάθε Τριάδας, παίρνει το όνομα της η συγχορδία.
Παραδείγματος χάρη η ΝΤΟ - ΜΙ - ΣΟΛ είναι Συγχορδία ΝΤΟ.
Παραδείγματος χάρη η ΡΕ - ΦΑ - ΛΑ είναι Συγχορδία ΡΕ.
και πάει λέγοντας.


Εσείς όμως έχετε ακούσει.......πως συνήθως οι συγχορδίες έχουνε και ένα άλλο χαρακτηριστικό στο όνομά τους! Είναι ματζόρε ή μινόρε.
Αυτό ακριβώς θα εξηγηθεί στο τρίτο σχήμα. Δεν είναι όμως λίγο, ότι αυτή τη στιγμή έχετε όλες τις συγχορδίες της κλίμακας!! Κι ας μην ξέρετε επακριβώς πως τις λένε!
Μπορείτε όμως να τις παίξετε, να τις ακούσετε και να γνωρίζετε από ποιές νότες αποτελείται η κάθε μία!





15


////**** Εισαγωγική παράγραφος. Τα παράπονα στον Δάσκαλο Fourier.


  Το παρακάτω άρθρο είναι γραμμένο για αρχάριους. Ιδιαίτερα για τους αρχάριους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα
ώστε να παρακολουθήσουν μαθήματα με κάποιο δάσκαλο ή δεν έχουν κάποιον γνωστό μουσικό που θα τους μετέδιδε δωρεάν
τις γνώσεις του. Αυτό το λέω μιας και το άρθρο προέκυψε από τους παραπάνω λόγους και σε προσωπικό επίπεδο.
Τυχερός βέβαια όποιος μπορεί να έχει δίπλα του έναν σοβαρό δάσκαλο ή μουσικό ώστε να γλυτώσει κόπο, χρόνο, τρόπο και
η έκταση των γνώσεων του να φτάσει μακρυά.
  Ουσιαστικά το άρθρο έχει γραφτεί γι΄αυτούς που θέλουν να μάθουν πως προκύπτουν οι βασικές συγχορδίες, από ποιες νότες
αποτελούνται, πως μπορεί κάποιος να τις βρίσκει εύκολα, από που παίρνουν την ονομασία τους. Συνήθως το θέμα παρ' ότι
έμπαινε συχνά σε φόρουμ, σπάνια υπήρχε ένας εύκολος τρόπος προσέγγγισης, πρακτικός και γρήγορος, ένας μπούσουλας για τον
αρχάριο που να παρουσιάζει ολοκληρωμένα και βήμα βήμα τη δημιουργία των παραπάνω.Συνήθως έμπαινε εμπόδιο η έκταση της
θεωρίας της μουσικής, ο ολοκληρωμένος κλασσικός τρόπος που θα έπρεπε να προσεγγιστεί ακαδημαϊκά το θέμα αν και αρκετές
φορές υπήρξαν εν μέρη προσπάθειες να γραφτούν επιγραμματικά κάποια πράγματα από εδώ και από εκεί. Άλλωστε από όλα αυτά
τα από εδώ και από εκεί έμαθα και εγώ ότι γνωρίζω από "μουσική". Εμπειρικά και προσπαθώντας να καταλάβω τι συμβαίνει
αναμεταξύ τους.
  Θεωρώ λοιπόν ότι με αυτό το πινακάκι και την παρακάτω ανάλυση μπορεί κάποιος αρχάριος, που ασχολείται 1-2 χρόνια
με το όργανο και όλο κάτι ξέρει από νότες, συγχορδίες, την ταστιέρα του οργάνου του να μπορέσει να σχηματίσει στο μυαλό του
έναν τρόπο, ώστε να μπορεί πρακτικά να δημιουργεί αλλά και να συνδέει μεταξύ τους, μια νότα, μια κλίμακα, μία σειρά από νότες
μία σειρά από διαστήματα, ένα τρόπο κίνησης επάνω στην ταστιέρα, τις βασικές συγχορδίες της κλίμακας και την ονοματολογία τους.
Επειδή θεωρώ ότι αυτός ο μπούσουλας είναι αρκετά απλοϊκός και με βοήθησε και μένα θέλησα να τον μοιραστώ μαζί σας.


Ουσιαστικά η κλίμακα είναι ένα μικρό τραγούδι. Αναλογικά μοιάζει με ένα οποιοδήποτε τραγούδι με τις συγχορδίες του.
Έτσι ο αρχάριος θα μπορέσει αν όχι να καταλάβει πως λειτουργούν οι συγχορδίες σε ένα τραγούδι, τουλάχιστον να πιάσει
το αρχικό νόημα, για το τι συμβαίνει. Επέλεξα τον Ιονικό Τρόπο και την κλίμακα IONIAN C γιατί είναι η πρώτη, η βασικότερη
και την ξέρουν ολοι. Είναι ενδιαφέρον να αντιληφθεί κάποιος, πως λειτουργεί αυτό που λέμε κλίμακα, πως λειτουργεί ο Τρόπος
τα διαστήματα της κλίμακας και πως μπορεί να χτίσει κάποιος πάνω σε αυτή αλλά και να χρησιμοποιήσει τη μεθοδολογία που έχτισε
σε μια κλίμακα για να χτίσει σε μια άλλη. Οι αρχάριοι σε αυτό το πινακάκι μπορεί να βλέπουμε 5 πράγματα ένας όμως μουσικός
μπορεί να δει 500. Για κάποιον όμως που θα καταλάβει αυτά τα 5 πράγματα και θα μπορέσει να τα υλοποιήσει, θα του προσφέρουν
μεγάλη χαρά , δημιουργία και ευελιξία στο παίξιμο αλλά και στην σκέψη πριν το παίξιμο αλλά και κατά τη διάρκεια.
Πολύ πιθανό να προκύψει και μία εντελώς καινούρια συλλογιστική για το πως λειτουργεί το μουσικό όργανο και η μουσική.


Προσπάθησα να σας αναλύσω τι θα ακολουθήσει, άλλα όσο γίνεται να σας παροτρύνω και να σας εμπνεύσω να το μελετήσετε.
Αν και μακροσκελής στη γραφή η ανάλυση, ουσιαστικά η μεθοδολογία είναι μικρής έκτασης.
Απλά γράφω αναλυτικά τα βήματα για να μην σας μείνει απορία, όσο αυτό είναι δυνατόν.     ****////

Για όσους θέλουνε να δούνε τα αναλυτικά διαγράμματα για ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ του Ιονικού Τρόπου εδώ : http://forum.kithara.gr/index.php?topic=90030.msg717970#msg717970


Η εικόνα που θα βασιστεί η ανάλυση.:



ΠΡΩΤΟ ΣΧΗΜΑ.


Ο Τρόπος στον οποίο υπακούει με απόλυτο σεβασμό η C IONIAN ( NTO IONIKH ) είναι ο Ιονικός Τρόπος.
Ο Τρόπος δεν είναι παρά μία συγκεκριμένη ακολουθία διαστημάτων.
Η ακολουθία διαστημάτων στον Ιονικό Τρόπο είναι : Τόνος - Τόνος - Ημιτόνιο - Τόνος - Τόνος - Τόνος - Ημιτόνιο ( Τ Τ Η Τ Τ Τ Η )
Για να παίξω μία κλίμακα, πρέπει να ξεκινήσω από κάποια νότα. Εδώ μιας και η κλίμακά μας είναι η C IONIAN, θα ξεκινήσουμε να δομήσουμε την κλίμακα μας από την C (NTO).
Η δόμή της κλίμακας θα γίνει χρησιμοποιώντας όπως είπαμε παραπάνω την ακολουθία διαστημάτων του Ιονικού Τρόπου.


Έτσι Πατάμε το δάχτυλό μας επάνω στo Tάστο της Νότας ΝΤΟ. Το πρώτο διάστημα του Ιονικού τρόπου είναι Τόνος.
Για να μεταφερθούμε ένα Τόνο μπροστά στην ταστιέρα, μεταφέρουμε το δάχτυλό μας 2 τάστα μπροστά. ΝΤΟ --> ΝΤΟ# --> ΡΕ.
Τώρα το δάχτυλό μας πατάει στο ΡΕ. Το δεύτερο διάστημα του Ιονικού τρόπου είναι επίσης Τόνος.
Για να μεταφερθούμε ένα Τόνο μπροστά στην ταστιέρα, μεταφέρουμε το δάχτυλό μας 2 τάστα μπροστά. ΡΕ --> ΡΕ# --> ΜΙ.
Τώρα το δάχτυλο μας πατάει στο ΜΙ. Το τρίτο διάστημα του Ιονικού τρόπου είναι Ημιτόνιο.
Για να μεταφερθούμε ένα Ημιτόνιο μπροστά στην ταστιέρα, μεταφέρουμε το δάχτυλό μας 1 τάστο μπροστά. ΜΙ --> ΦΑ.
Τώρα το δάχτυλό μας πατάει στο ΦΑ. Το τέταρτο διάστημα του Ιονικού τρόπου είναι Τόνος.
Για να μεταφερθούμε ένα Τόνο μπροστά στην Ταστιέρα, μεταφέρουμε το δάχτυλό μας 2 τάστα μπροστά. ΦΑ --> ΦΑ# --> ΣΟΛ.
Τώρα το δάχτυλό μας πατάει στο ΣΟΛ. Το πέμπτο διάστημα του Ιονικού τρόπου είναι Τόνος.
Για να μεταφερθούμε ένα Τόνο μπροστά στην Ταστιέρα, μεταφέρουμε το δάχτυλό μας 2 τάστα μπροστά. ΣΟΛ --> ΣΟΛ# --> ΛΑ.
Τώρα το δάχτυλό μας πατάει στο ΛΑ. Το έκτο διάστημα του Ιονικού τρόπου είναι Τόνος.
Για να μεταφερθούμε ένα Τόνο μπροστά στην Ταστιέρα, μεταφέρουμε το δάχτυλό μας 2 τάστα μπροστά. ΛΑ --> ΛΑ# --> ΣΙ.
Τώρα το δάχτυλό μας πατάει στο ΣΙ. Το έβδομο διάστημα του Ιονικού τρόπου είναι Ημιτόνιο.
Για να μεταφερθούμε ένα Ημιτόνιο μπροστά στην Ταστιέρα, μεταφέρουμε το δάχτυλό μας 1 τάστο μπροστά. ΣΙ --> ΝΤΟ.


Ακολουθώντας λοιπόν το Τόνος - Τόνος - Ημιτόνιο - Τόνος - Τόνος - Τόνος - Ημιτόνιο ξεκινώντας από τη νότα ΝΤΟ σχηματίσαμε την ΝΤΟ ΙΟΝΙΚΗ
ΝΤΟ - ΡΕ - ΜΙ - ΦΑ - ΣΟΛ - ΛΑ - ΣΙ - ΝΤΟ.

Παρατηρούμε ότι η κλίμακά μας ξεκίνησε από ΝΤΟ και τελείωσε σε ΝΤΟ. Ουσιαστικά δηλαδή συμβαίνει ένας κύκλος ο οποίος επαναλαμβάνεται.


Ουσιαστικά αυτό είναι και το πρώτο σχήμα της εικόνας.
Τα διαστήματα του Ιονικού τρόπου με ανοιχτό πορτοκαλί (Τόνοι ) και κλειστό πορτοκαλί ( Ημιτόνια ).
Οι νότες της C IONIAN, ΜΟΝΟ όσες είναι με Κεφαλαίο γράμμα και θαλασσί χρώμα.
Οι ενδιαμέσες νότες με μικρά γράμματα, διέσεις σε λευκό φόντο είναι απλά βοηθητικές για να φανεί πως σχηματίζονται τα διαστήματα.

Σελίδες: [1]