...ολοι εθνοπατερες και χριστουδουλικοι την ειδαμε πια...γι'αυτο δεν παει πουθενα ο τοπος...
...ολοι εθνοπατερες και χριστουδουλικοι την ειδαμε πια...γι'αυτο δεν παει πουθενα ο τοπος...Ειναι η δευτερη φορα τις τελευταιες μερες που δεν δικαιωνεις Θαναση το νικ σου. Ελευθερομυαλος εισαι και ετσι απο την αρχη σε κατεταξα στους ελευθερομυαλους, σ αυτους που απλοχερα δινουν το οποιο ταλεντο τους κι οχι μοναχα μουσικο που σε εσενα περισευει, αλλα και του χιουμορ και των βασικων αρχων ενος πολιτιστικου με την ευρυτερη εννοια οραματος. Και μη με παρεξηγεις σ αυτα που παραθετω, αλλα πως να ανεχτω με τετοιες βασεις πολιτισμου με τετοιες ευαισθησιες πνευματικες, πως να αντεξω αλλο αυτο που απροκαλυπτα προσαπτεις? Οποιος δεν ειναι νιχιλιστης και ισοπεδωτης ειναι για σενα εθνικιστης??. Και τι παει να πει αληθεια εθνος? Αυτο που ο Παπαρρηγοπουλος προσπαθησε πριν 100 χρονια να ορισει? η αυτο που στις αρχες του 21 αιωνα εγινε θεσμος στα πλαισια της παγκοσμιοποιησης?
Εννοω ολους οσους προσπαθουν να περασουν τις ιδεολογιες και τα πιστευω τους, ή αισθανονται πως η Ελλαδα πλεει σε ενα τελμα! Δεν διαφωνει κανεις για την παρακμη, ομως το να βγαινεις και να το παιζεις φωστηρας, καταργωντας τη Δημοσια Παιδεια, δειχνει την αδυναμια να συνεισφερεις σε αυτην!+1 (και οχι τπτ αλλο αν και θα πρεπε)
Αν ολοι οσοι ανακοινωνουν πως θα βελτιωσουν την παιδεια και την κοινωνικη κατασταση ηθελαν να το κανουν πραγματικα, δεν θα το εκαναν μεσα απο ενα forum πιστευω! Μπορουσαν να σπουδασουν καθηγητες/δασκαλοι οταν ο καιρος τους επετρεπε ( εκτος αν ειχαν αλλη ιδεολογικη προσεγγιση και ξαφνικα ωριμασαν ) και να το εκαναν απο τα εσω και απο τα εξω...
Αποψη μου...
Και στο κατω κατω δεν ειμαστε ουτε στην Τουρκοκρατια, ουτε στη Χουντα..Ο ορισμος του Κρυφου Σχολειου δεν εχει καμια σχεση με την ιδεολογικη διαδοση! Γιατι περι αυτου προκειται!
Χρειαζεται να του αποδειξουμε πως αξιζει τον κοπο να πιστεψει σε ολα αυτα και να τα ενστερνιστει μεσα του, επειδη ειναι Ελληνας!Τωρα σε αναγνωριζω και δεν εκανα λαθος στις εκτιμησεις μου. Απλα καμια φορα ο γραπτος λογος σε οδηγει στην παρεξηγηση.
Αυτο περι ελευθερομυαλου...
Συζηταμε για το αν οντως υπηρξε κρυφο σχολειο?
Συζηταμε για την διαφοροποιηση στην διδασκαλια της Ιστοριας?
Συζηταμε για την κατασταση στην παιδεια?
Συζηταμε για το αν οντως υπηρξε κρυφο σχολειο?
Συζηταμε για την διαφοροποιηση στην διδασκαλια της Ιστοριας?
Συζηταμε για την κατασταση στην παιδεια?
δεν συνδέονται?
Κι ομως...
Το 1ο ειναι ενα ιστορικο γεγονος (για μενα. Οι επομενες γενιες μαλλον θα το διδαχθουν αλλιως)
Το 2ο ειναι ενα εκπαιδευτικο και επιστημονικο ζητημα
Το 3ο ειναι ενα μειζον κοινωνικο προβλημα.
Δεν υπαρχει αλληλοαναιρεση. Υπαρχει διαφορα προταιρεοτητων.
Πρωτα παει το μειζον κοινωνικο προβλημα το οποιο εινια η κατασταση της παιδειας.
Μετα αφου γινει η αλλαγη ωστε να αλλαξει ριζικα το μειζον αυτο κοινωνικο προβλημα παμε στη σωστη διδασκαλι των μαθηματων και τοτε πλεον θα μπορουμε να κατασταλαξουμε και σε πραγματα τα οποια δεν ειναι τοσο σημαντικο στη γνωση των παιδιων αλλα θα επρεπε να υπαρχουν.
Και το κρυφο σχολειο σιγουρα δεν ειναι το σημαντικοτερα απο αυτα που πρεπει να ξερει το καθε παιδι
Ιανε, αυτο με το βιβλιο της ιστοριας, το ειχα ανοιξει ως θεμα
[url]http://forum.kithara.gr/index.php?topic=44092.0[/url]
Κατι σαν τη βιβλο του Μαρξ ενα πραγμα! :);D
Κατι σαν τη βιβλο του Μαρξ ενα πραγμα! :)
Για πολλά μπορεί να κατηγορήσει κάποιος τον μαρξισμό, αλλά όχι για ανορθολογισμό ή ασάφειες.
Φιλενάδα πότε έκανες παιδί και δε μου το πες? ;D:o :o :o :o :o :o :o :o Οχι, οχι, παρεξήγησε ο φίλτατος papous... Χαχαχαχα...
Εαν ο γονιος ειναι αρκετα συνειδητοποιημενος θα δωσει στο παιδι απο μονος του τις απαραιτητες αξιες.
Ναι αλλα ο παππους λεει οτι το σχολειο θα εινια απο τους γονεις για τα παιδια, δηλαδη δεν θα ειναι ουσιαστικα σχολειο με τηνεννοια που το ξερουμε.Εαν ο γονιος ειναι αρκετα συνειδητοποιημενος θα δωσει στο παιδι απο μονος του τις απαραιτητες αξιες.
Άλλος ο ρόλος των γονιών και άλλος αυτός του σχολείου. Μπορεί να είναι παράλληλοι αλλά δεν είναι ίδιοι και ο ένας δεν μπορεί και δεν είναι σωστό να αντικαθιστά τον άλλον.
Για ποιόν λόγο όμως ευτελίζεται η διδασκαλία των Μαθηματκών και της Νεοελληνικής Γλώσσας?
Ρε παιδια...Μπορει καποιος σας παρακαλω να μου εξηγησει το θεμα που ανοιξε ο παππους? Τι ακριβως είναι?
Για το αν πρεπει να ιδρυθει κρυφο σχολιο?
Ποια ειναι τα καλα του?
Η θελει να ιδρυσει ο ίδιος κρυφο σχολιο κ μαζευει συμμετοχες??
δωστε μου τα φωτα σας! pleaseee!!!
Πολύ καλό!!!!!!!!! :DΡε παιδια...Μπορει καποιος σας παρακαλω να μου εξηγησει το θεμα που ανοιξε ο παππους? Τι ακριβως είναι?
Για το αν πρεπει να ιδρυθει κρυφο σχολιο?
Ποια ειναι τα καλα του?
Η θελει να ιδρυσει ο ίδιος κρυφο σχολιο κ μαζευει συμμετοχες??
δωστε μου τα φωτα σας! pleaseee!!!
Μα είναι απλό. Το "κρυφό σχόλιο" είναι το αντίθετο του "φανερού σχολίου".
Η διδασκαλία της Ιστορίας, Θρησκευτικών, Γεωγραφίας κα, θεωρείται περιτή.
τα παιδιά τα διδάσκονται σε ικανοποιητικό βαθμό (στα μαθηματικά, ειδικά, το πρόγραμμα είναι εξαντλητικό).
Οδηγία Νο3 Διδακτικό προσωπικό
Αν μεταξύ των γονέων υπάρχει ένας δάσκαλος είναι ευχής έργο. Αν όχι δεν χάλασε κι ο κόσμος. Αναλαμβάνει ένας από όλους. Και μην χολοσκάτε για την εκπαιδευτική σας δεινότητα. Να θυμάστε πως ένας κακός δάσκαλος ενός καλού συστήματος είναι 10 φορές προτιμότερος από ένα καλό δάσκαλο ενός κακού συστήματος.
Σφάλεις τα μέγιστα Θανάση. Όταν ο εκπαιδευτικός υποχρεώνεται να βγάλει την ύλη βρες του εσύ τρόπους να το κάνει ενδιαφέρον. Όταν ο εκπαιδευτικός καλείται να διδάξει από συγκεκριμένα συγγράμματα συγκεκριμένης εκπαιδευτικής μεθοδολογίας , βρες του εσύ τρόπους να τα αποφύγει και να κάνει ότι ο ίδιος του θεωρεί σωστό. Έξω από τον χορό όλοι χορεύουν θαυμάσια...
«Γι'αυτό ο δάσκαλος λέγεται και παιδαγωγός, γιατί ξέρει τρόπους να ξυπνά το ενδιαφέρον των παιδιών για μάθηση.Πολύ σωστή τοποθέτηση, κατά τη γνώμη μου πάντα.. Ο δάσκαλος ή ο καθηγητής δεν κρίνεται από τις γνώσεις επί του αντικειμένου του, αλλά από τις γνώσεις της Παιδαγωγικής που έχει. Είναι πρώτα παιδαγωγός και μετά φιλόλογος (λόγου χάρη).
Καλός δάσκαλος δεν είναι ούτε ο παντογνώστης, ούτε αυτός που θα βγάλει περισσότερη ύλη σε λιγότερο χρόνο.
Καλός δάσκαλος δεν είναι αυτός που έχει τη γνώση, αλλά αυτός που έχει το τρόπο να τη μεταδώσει αυτή ή το ενδιαφέρον γι'αυτή.»
«Κατά τη δική μου άποψη η δουλειά του δασκάλου θα έπρεπε να έχει περισσότερο κύρος απο αυτή του γιατρού στη κοινωνία, αλλά δυστυχώς όχι μόνο δεν έχει αλλά κοντεύει να εξισωθεί με τη γραμματέα του σχολείου» (gallinule)
(.......... συνέχεια.............)
(...)
Πιο έντιμο θα μου φαινόταν, papou, αν έλεγες ότι προτιμάς τα παιδιά σου να παίρνουν μόνο τις δικές σου γνώσεις και αξίες και όχι του δημόσιου σχολείου, παρα να λες ότι ταυτόχρονα με τις αξίες (μπορώ να δεχτώ οποιαδήποτε άλλη λέξη, όχι απαραίτητα συνώνυμη με την «αξία»..) του δημόσιου σχολείου, θα «βομβαρδίζεις» τα παιδιά σου με τις δικές σου πεποιθήσεις, θεωρώντας ότι καλύπτεις έτσι τα κενά που εσύ πιστεύεις ότι υπάρχουν στη δημόσια εκπαίδευση.
(...)
Καλό είναι να προσπαθούμε να βελτιώσουμε αυτά που έχουμε και όχι να ιδρύουμε κρυφά σχολεία, κάνοντας του κεφαλιού μας..
Α! Και επειδή άκουσα να λέγεται για κριτική σκέψη στο Δημοτικό.. Κάτι τέτοιο είναι σχεδόν αδύνατον να συμβεί.. Ο άνθρωπος μαγαλώνοντας περνά από διάφορα στάδια νοητικής ανάπτυξης και η προσφερόμενη γνώση πρέπει να είναι απόλυτα προσαρμοσμένη και εναρμονισμένη με αυτά..! Πρώτη φορά βλέπω ένα προσχέδιο σχολείου (και μάλιστα κρυφού!) που δεν λαμβάνει υπ’ όψιν την ηλικία των μαθητών!
Παρη, συγνωμη, αλλα αισθανομαι πως αποποιεισαι τις ευθυνες του καθηγητη. Εαν για οποιοδηποτε λογο πιστευει καποιος καθηγητης πως δεν μπορει να αποδωσει το ιδιο σε μια ταξη, τοτε καλυτερα να αλλαξει επαγγελμα. Τοσο απλα τα λεω, γιατι τοσο απλα ειναι. Δεν νομιζω πως καθηγητης ιδιαιτερου μπορει να αλλαξει την διδακτικη του ικανοτητα οταν παει σε σχολειο.
Μπορει, ομως αμφισβητεις πως υπαρχουν καθηγητες που κανουν το μαθημα ακομα πιο βαρετο απ'ο,τι ειναι;
Θανάση!!!! καμία σχέση το ιδιαίτερο με την αίθουσα διδασκαλίας!
Μη βγάζετε συμπεράσματα από το ιδιαίτερο , όπου εκεί αντιμετωπίζεις τον μαθητή και όχι την ομάδα!!
Δεν είναι το ίδιο!!!
Ο κάθε μαθητής έχει τον δικό του τρόπο να μαθαίνει τον οποίο σχετικά εύκολα αντιλαμβάνεσαι και σε αυτόν εστιάζεις!!
Ο δάσκαλος στο σχολείο δεν είναι το ίδιο....
Και ο Κέννεντυ: "Μη σκέφτεσαι τι μπορεί η χώρα να κάνει για σένα αλλά τι μπορείς να κάνεις εσύ για τη χώρα" (ή τουλάχιστον για να μην είμαστε υπερβολικοί, μη το σκέφτεσαι συνέχεια...)
Όσο η εκπαίδευση είναι υλοκεντρική μην περιμένετε ουσιαστικό αποτέλεσμα και ότι είναι υλοκεντρική η εκπαίδευση το ξέρει ακόμη και το υπουργείο. Το ξέρει αλλά δεν το αλλάζει.
Και ο Κέννεντυ: "Μη σκέφτεσαι τι μπορεί η χώρα να κάνει για σένα αλλά τι μπορείς να κάνεις εσύ για τη χώρα" (ή τουλάχιστον για να μην είμαστε υπερβολικοί, μη το σκέφτεσαι συνέχεια...)
Για δες αυτό...από προηγούμενό μου μήνυμα..ΠαράθεσηΌσο η εκπαίδευση είναι υλοκεντρική μην περιμένετε ουσιαστικό αποτέλεσμα και ότι είναι υλοκεντρική η εκπαίδευση το ξέρει ακόμη και το υπουργείο. Το ξέρει αλλά δεν το αλλάζει.
Εσύ μπορείς να κάνεις κάτι? Εγώ όχι.
Μαργαρίτα εαν έχεις καταφέρει σε ένα τμήμα Lower να μεταδόσεις τις γνώσεις (επιπέδου Lower) σε μαθητές που δεν έχουν τις γνώσεις ούτε τις 1ης τάξης , τότε προσωπικά σε ανακηρύσσω φαινόμενο καθηγητικό!!! και δεν κάνω πλάκα... ;D
Οσο για το αν το ριχνουμε στη φιλοσοφια, θα σου υπενθυμισω πως ηδη το θεμα ειναι φιλοσοφικο, μιας και στην πραξη ποτε δεν προκειται να εφαρμοστει! Σε ενα φιλοσοφικο θεμα, επιτρεπεται πιστευω οτιδηποτε εχει να κανει με το θεμα του!
Εκτος αυτού, τι ελευθερο χρόνο θα εχουν τα παιδια? Γιατι, κατα την γνωμη μου, ο ελευθερος χρόνος είναι πολύ σημαντικός ιδικά για τα παιδιά μικρης ηλικίας...
Οδηγία Νο3 Διδακτικό προσωπικό
Αν μεταξύ των γονέων υπάρχει ένας δάσκαλος είναι ευχής έργο. Αν όχι δεν χάλασε κι ο κόσμος. Αναλαμβάνει ένας από όλους. Και μην χολοσκάτε για την εκπαιδευτική σας δεινότητα. Να θυμάστε πως ένας κακός δάσκαλος ενός καλού συστήματος είναι 10 φορές προτιμότερος από ένα καλό δάσκαλο ενός κακού συστήματος.
όσο έγραφα δεν είδα το ποστ του witchking..
Έχεις δίκιο ότι δεν είναι το ίδιο ένας μαθητής με 20, αλλά αυτοί οι 20 είναι ενωμένοι σχεδόν πάντα...
άρα αν κερδίσεις το ενδιαφέρον του ενός θα ακολουθήσουν άλλοι αλυσίδα, το ίδιο και αν χάσεις το ενδιαφέρον του ενός.. Γνωρίζω ότι όλα αυτά είναι δύσκολα.. αλλά λόγω αυτής της δικαιολογίας και ρίχνοντας ευθύνες στα παιδιά και τους γονείς, οι καθηγήτες αποποιούνται των ευθυνών τους και πέφτουν στη λογική του...
ΔΕ ΒΑΡΙΕΣΑΙΠαράθεσηΣτη Γ΄ Λυκείου είχαμε την ίδια καθηγήτρια και στη Χημεία και στη Βιολογία... Στην αρχή πηγαίναμε αργά και φτάσαμε σε σημείο να ανησυχούμε... ήρθε Σάββατα και τη καλύψαμε... ποιός το κάνει αυτό?
Τα παιδιά-μαθητές μιας τάξης δεν είναι σχεδόν ποτέ ενωμένα στη βάση των αναγκών τους εφόσον αυτές είναι πολύ διαφορετικές και ενίοτε αντικρουόμενες. Οι στόχοι που έχουν οι μαθητές δεν είναι ίδιοι και συνεπακόλουθα δεν είναι ίδιες και οι συμπεριφορές τους. Αυτά δεν τα λέω μόνο εγώ αλλά ολόκληρη η παιδαγωγική επιστήμη. Πέραν αυτού , το κερδίζω τον έναν συνεπάγεται κερδίζω και τους άλλους μάλλον για κοπάδι προβάτων μοιάζει και όχι για τάξη μαθητών...
Όχι μόνο δε βρίζω αλλά στη Χημεία έγραψα 20 και στη Βιολογία 18.8
Με τέτοιους βαθμούς αν είχα καλύτερο μέσο όρο στα άλλα χτυπούσα ιατρική φίλε μου
Ξέρεις ποιον βρίζω? την ιστορικό που έβγαλε την ύλη πριν το πάσχα... 14 έγραψα..
Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω, αφού έχετε πρόβλημα και σας εγκλοβίζει το άγχος της ύλης γιατί δε προτείνετε κάτι γι'αυτό στα αιτήματά σας, όταν κάνετε απεργία?
Δε τους βάζω όλους στο ίδιο τσουβάλι αλλά καλό θα ήταν και εσύ να κάνεις την κριτική στους συναδέλφους σου που έχουν κατρακυλίσει το κύρος το δικό σου και οποιουδήποτε είναι ικανός να κατέχει τον τιμητικό τίτλου του καθηγητή-παιδαγωγου-δασκάλου...
Freemind είναι φιλοσοφικό το θέμα, αλλά με τις πολλές φιλοσοφίες χάνουμε τη ''ταπακερα''...
Δεν ήθελα να αναφερθώ στις προσωπικές μου εμπειρίες ως καθηγήτρια, αλλά με προκαλείς να το κάνω μ' αυτό που γράφεις. Ναι, μου έτυχε - βρε μπας και το έχουμε συζητήσει και δεν το θυμάμαι; ??? Λοιπόν, πήρα μία τάξη FCE - έτσι το λέμε τώρα για να μαθαίνεις ;D - 23 παιδιά ηλικίας 13-18 ετών. Από την πρώτη βδομάδα διαπίστωσα ότι οι περισσότεροι είχαν κενά, μερικοί όπως λες δεν ήξεραν πράγματα που κάποιος μαθαίνει στην πρώτη τάξη. Κατάλαβα ότι κι εμένα κι εκείνα μας περιμένει πολλή δουλειά. Πώς το χειρίστηκα; Πρώτα-πρώτα τους έκανα να καταλάβουν ότι ενδιαφέρομαι να περάσουν στις εξετάσεις κι όχι απλά να κάνω το μάθημά μου και να εισπράξω το μισθό μου. Μετά τους πλησίασα. Τους είπα ότι ήθελα να με βλέπουν σαν φίλη και όχι σαν μπαμπούλα. Πήγαμε μαζί σε καφετέριες, πήγαμε εκδρομές, ήρθαν σπίτι μου, πήγα στα δικά τους, κλπ. Σε πληροφορώ ότι θέμα πειθαρχίας την ώρα του μαθήματος δεν υπήρξε ποτέ, δεν χρειάστηκε ούτε παρατήρηση να κάνω ούτε να μπήξω τις φωνές. Σχετικά με την διδακτέα ύλη τώρα που ήταν πολύ περισσότερη λόγω των κενών που είπα. Τα κενά κάλυψα πρώτα, ετοιμάζοντας έξτρα εργασίες. Όλη τη χρονιά έκανα έξτρα ώρες για τις οποίες δεν ζήτησα ούτε θα δεχόμουν να πληρωθώ γιατί το έκανα για το καλό των παιδιών κι όχι για τα λεφτά - θες να με πεις "ψώνιο", πες το, μη ντρέπεσαι, αφού είμαι! Στις οποίες έξτρα ώρες δεν τους υποχρέωσα να έρχονται, τους είπα να έρθουν μόνο αν το θέλουν. Ίσως και γι' αυτό ερχόντουσαν όλοι. Η χρονιά εκείνη ήταν πραγματικά Γολγοθάς, κι εγώ έριξα πολλή δουλειά, αλλά και τα παιδιά, άλλωστε πιστεύω ότι για να ενδιαφερθεί και να δουλέψει ο μαθητής πρέπει πρώτα να δει το δάσκαλο να ενδιαφέρεται και να δουλεύει. Και για να φτάσω στο αποτέλεσμα όλων αυτών. 19 από τα 23 παιδιά πέρασαν. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου φαινόμενο επειδή έγινε αυτό, απλά στη συγκεκριμένη περίπτωση έκανα σωστά τη δουλειά μου, αυτό είναι όλο. Ούτε δέχτηκα τα μπράβο από τους γονείς, τους είπα να κρατήσουν τα μπράβο για τα παιδιά τους - εκείνα έκαναν κατόρθωμα, όχι εγώ - και ν' αφήσουν σε μένα την πολύ μεγάλη χαρά που πήρα.
Και γενικά μιλώντας, όταν υπάρχει θέληση, υπάρχει και τρόπος.
Μπορώ να μην κατηγορώ (συνέχεια) το κράτος και να προσπαθήσω εγώ όσο περισσότερο μπορώ (νομίζω ότι αυτή την έννοια έχει αυτό που είπε ο Κέννεντυ).
Μαργαρίτα , έκανες μια τοποθέτηση σε λάθος κατανόηση του δικού μου ερωτήματος. Εγώ δεν έγραψα να μην ξέρουν κάποια πράγματα , εγώ έγραψα του να είναι επιπέδου πρώτης τάξης. Εαν εσύ μπόρεσες να συμπυκνώσεις τα 4-5 και εγώ δεν ξέρω πόσα χρόνια χρειάζεται κάποιος ώστε να φτάσει να πάρει lower μέσα σε μια χρονιά , τότε πραγματικά είτε έχεις κάποιες "μαγικές ικανότητες" , είτε μας δουλεύουν ψιλό γαζί τα φροντιστήρια Αγγλικών που μπορούν σε ένα αλλά κάνουν 5.
Επειδή δουλεύουμε στο ίδιο επάγγελμα ακριβώς, αλλά εγω έχω φροντιστήριο, αν ενδιαφερθείς ποτέ για δουλειά στην πελοπόννησο, πολύ κοντα στην Αθήνα, για επικοίνωνησε μαζί μου. Δε βρίσκεις εύκολα τέτοιους καθηγητές τη σήμερον ημέρα! Να δουλεύουν από μόνοι τους εξτρά. Το ακούω ως θαύμα της φύσης.
Λειτούργημα.
το μέτρο (και ο κρίσιμος παράγοντας) παραμένει ο άνθρωπος.
Επιτρέψτε μου όμως να επισημάνω ένα λογικό σφάλμα στο σκεπτικό σας. Με ποια λογική ο δάσκαλος της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας ή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να γνωρίζει τις ατέλειες του συστήματος και να εφαρμόζει εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας στους μαθητές του και να μην μπορεί να κάνει το ίδιο στα παιδιά του! Δηλ. ο δάσκαλος είναι δάσκαλος μόνο μέσα στο σχολείο και εκτός σχολείου παύει να είναι δάσκαλος? Τι σόι λειτούργημα είναι αυτό που ευαγγελίζεστε? Ο Ιανός θα μπορούσε να μας διαφωτίσει.
Πάντως η πρότασή μου αναφερόταν μόνο στην πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, έτσι κι αλλιώς όπως είπανε πολλοί το παιδί αποκτά την ικανότητα για σκέψη μετά τα δώδεκά του χρόνια
Καταρχην θα θελα να σε συγχαιρω για την αποφαση σου να εκπαιδευσεις τα παιδια σου και προσωπικα πιστευω οτι ενας γονιος καλλιεργημενος μπορει να δωσει απιστευτα πολλα πραγματα στο παιδι του.....Η ενσταση μου ειναι οτι ενα "κρυφο σχολειο" σαν το συγκεκριμενο δεν μπορει να παρουσιαζεται ως γενικοτερη λυση για ολη την Ελλαδα. Ενταξει μπορει εσυ κι αρκετοι αλλοι να ειστε σε θεση να διδαξετε στα παιδια σας και να εχετε την ψυχικη δυναμη και την απαραιτητη καταρτιση να διαβασετε και καποια παιδαγωγικα βιβλια , να τα κατανοησετε και να τα εφαρμοσετε.....πες μου ομως τι γινεται με ολα τα υπολοιπα παιδια που οι γονεις τους ειναι αγροτες,εργατες,κτηνοτροφοι , κλπ ?
Η λυση αυτη (παντα κατα την ταπεινη μου γνωμη) δεν διαφερει και πολυ απο την ιδρυση ιδιωτικων σχολειων/πανεπιστημιων/κλπ , Η σωστη εκπαιδευση θα ειναι και παλι προνομιο των λιγων....αφου ουτως ή αλλως οι γονεις οι οποιοι θα ειναι σε θεση να "εκπαιδευσουν" τα παιδια τους θα ειναι παλι μονο αυτοι που θα "τα εχουν" ......στην μια περιπτωση οι λιγοι εχουν χρηματικο κεφαλαιο ενω στην αλλη εχουν μορφωτικο.
Ενας εκπαιδευτικος πρωτα απο ολα ειναι παιδαγωγος που θα πρεπει (θεωρητικα τουλαχιστον) με συστηματικα μεσα να μεταδωσει τις γνωσεις κι εμπειριες του στον μαθητη.Να σε διορθώσω. Ο εκπαιδευτικός δεν πρέπει να μεταδώσει , αλλά να βοηθήσει τον μαθητή να ανακαλύψει-φτάσει στην γνώση.Αυτό είναι τόσο ξεκάθαρο χιλιάδες χρόνια τώρα από την εποχή του Σωκράτη!!
.....Βεβαια στην καημενη την Ελλαδα δεν ειναι και πολυ αυτοι που πληρουν τις παραπανω παραμετρους , ομως νομιζω οτι προς τα κει θα επρεπε να κινηθουμε και να διορθωσουμε κι οχι απλα να απαξιωνουμε ολο το εκπαιδευτικο συστημα(ποναει κεφαλι, κοψε κεφαλι) αν θελουμε να μιλαμε για ισες ευκαιριες για ολους τους πολιτες ενος κρατους.
Το προγραμμα της ΠΑΤΕΣ αφορα πτυχιουχους που εχουν τελειωσει σχολες που δεν δινουν παιδαγωγικη επαρκεια και ειναι ενα προγραμμα 2 εξαμηνων.
Το προγραμμα της ΠΑΤΕΣ αφορα πτυχιουχους που εχουν τελειωσει σχολες που δεν δινουν παιδαγωγικη επαρκεια και ειναι ενα προγραμμα 2 εξαμηνων.
Νομίζω ότι καμία θετικοτεχνολογική σχολή δεν δίνει παιδαγωγική επάρκεια δυστυχώς...
ομως δεν γινεται να παραλειψεις ενα μεγαλο μερος της παραδοσης ενος μαθηματος το οποιο ειναι τεχνικο ή μαθηματικης φυσης κατα το οποιο ο δασκαλος θα πρεπει να μαθει στο παιδι τον Χ τροπο που λειτουργει ενα εξαρτημα ή το πως μπορουμε να λυσουμε εξισωσεις πρωτου βαθμου.....ετσι πανω σε αυτην τη βαση ειναι αντιδεοντολογικο το να ζητας απο εναν καθηγητη να μην διδασκει....επιπλεον σκεψου οτι ακομα και στις πιο συγχρονες παιδαγωγικες μεθοδους διδασκαλιας, η παραδοση με τη μορφη του μονολογου ειναι χρησιμη και πολλες φορες απαραιτητη.
Κι εδω ακριβως ειναι που μπαινει το αναλυτικο προγραμμα και το υπουργειο παιδειας.....οριζει μια επιτροπη απο ειδικους σε τετοια θεματα κι αποφασιζουν αυτοι την υλη που θα πρεπει να διδαχτει ο μαθητης σε καθε ταξη.....και μαλιστα θετουν κι ενα οριο κατωτερης υλης (τα 2/3 της συνολικης) κι ετσι τελικα επαφιεται στο καθε εκπαιδευτικο να αποφασισει το τι θα διδαξει και με πιο τροπο.
@papous
Οσον αφορα λυσεις για το προβλημα ειναι ενα θεμα που συζητιεται σε αλλο τοπικ .....και θα προτιμουσα να μην ξανατοποθετηθω επι τουτου...παρολα αυτα πιστευω οτι εφοσον οι γνωσεις υπαρχουν, τα κτιρια και οι υλικοτεχνικες υποδομες το ιδιο, υπαρχει και το ανθρωπινο δυναμικο...ετσι αυτο που λειπει ειναι η καλλιεργεια της καταλληλης νοοτροπιας και προσωπικη μου θεση ειναι οτι η αξιολογηση εκπαιδευτικων κι εκπαιδευτικου συστηματος θα ηταν ενα πολυ μεγαλο βημα προς την σωστη κατευθυνση.
Που και ποια διάταξη επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να υλοποιήσει τα 2/3 της προβλεπόμενης ύλης? Η μόνη διάταξη που υπάρχει είναι η εξεταστέα ύλη να αποτελεί τα 2/3 της προβλεπόμενης διδαχθείσας.Έχεις την ευχέρεια να διδάξεις τα 2/3, ναι ή όχι???
(witchking)
Ποιός είπε που πότε και πότε το έγραψε ότι τα παιδιά του δημοτικού δεν μπορούν να αναπτύξουν κριτική ικανότητα?
Για όνομα δηλαδή. (witchking)
....Τεσπα, για να μην μακρυγορω προσπαθω να πω οτι αν κοιταξεις την υλη των μαθηματων , πιστευω οτι και μονος σου θα διαπιστωσεις οτι στα περισσοτερα μαθηματα σε ολες τις βαθμιδες της εκπαιδευσης ειναι σχετικα αξιοπρεπης....το προβλημα εναποκειτε στους δασκαλους που με την συμπεριφορα τους εχουν καταντησει το μαθημα μια βαθμοθηρικη διαδικασια, στους γονεις που ειτε πιεζουν πολλοι τα παιδια τους (φροντιστηρια, πιπιλισμα των αυτιων, κλπ) ειτε αδιαφορουν , στους μαθητες που εχουν δεχτει ετσι αβουλα την καταντια αυτη και βεβαια πανω απο ολα στους φοιτητες που αντι να εναντιωνοντε σε κομματα και παραταξεις που συντηρουν ενα τετοιο συστημα, αντι να διεκδικουν καλυτερη εκπαιδευση , πιο καταρτισμενους εκπαιδευτικους και να ειναι καθε μερα παρων στο μαθημα διψωντας για μαθηση , κανουν πορειες και καταληψεις καθε φορα που καποιος παει να τους χαλασει την βολη τους.......Η παραπανω παραγραφος ειναι καθαρα η ταπεινη μου γνωμη και δεν αναφερεται σε ολους αλλα σε μια μεγαλη μεριδα , η οποια δυστυχως ειναι η ιδια που συντηρει το συστημα ως εχει.
Η κατάσταση στην εκπαίδευση δεν είναι καθόλου ρόδινη και δεν είπα πως φταίνε μόνο οι καθηγητές, αλλά τελικά σε αυτούς επαφίεται να κάνουν κάτι καλύτερο για τα παιδιά, ή να αδιαφορήσουν..
(είναι αυτό το κλασσικο.. αν θέλεις να αλλάξεις τον κόσμο, ξεκίνα από τον εαυτό σου..)
Κατά τα άλλα, εμμένω στην άποψή μου πως το κρυφό σχολείου του papou απαξιώνει τον θεσμό του σχολείου..
Ο κάθε γονέας μπορεί και πρέπει να προσφέρει στο παιδί του και γνώσεις και αρχές και αξίες.. Αλλά αυτη η ιδέα του … κρυφού σχολείου, καθόλου δεν μου αρέσει.. Νομίζω ότι μόνο σύγχυση θα προκαλέσει σε ένα παιδί..
"Που βρίσκεται αυτό το τόπικ και δεν το έχω δει ο ηλίθιος?"
Δεν εισαι ιλιθιος εγω σε μπερδεψα μαλλον με τον τροπο που το εγραψα....αναφερομαι στο τοπικ σχετικα με τον νομο- πλαισιο και πιο συγκεκριμενα στην αξιολογηση των εκπαιδευτικων, των σχολικων μοναδων, κλπ
"επιπλεον σκεψου οτι ακομα και στις πιο συγχρονες παιδαγωγικες μεθοδους διδασκαλιας, η παραδοση με τη μορφη του μονολογου ειναι χρησιμη και πολλες φορες απαραιτητη."Καλά εγώ να διαφωνήσω κάθετα με το παραπάνω... τα πιο βαρετά μαθήματα στο σχολείο, και οι πιο βαρετές διαλέξεις στο πανεπιστήμιο ήταν για εμένα αυτά/ές όπου ο ρόλος του μαθητή/φοιτητή περιοριζόταν στο να κρατάει ατελείωτες σημειώσεις από έναν επίσης ατελείωτο μονόλογο. Αυτό το στυλ διδασκαλίας το μόνο που κάνει είναι να σου δίνει τις πληροφορίες που θα πρέπει μετά να αποστηθίσεις, και δεν σε βοηθάει καθόλου να ανακαλύψεις τα μοτίβα λογικής σκέψης που οδηγούν στη γνώση αυτή. Δεν σε βοηθάει να εξάγεις εσύ συμπεράσματα, σου δίνει έτοιμα κάποια συμπεράσματα κι εσύ πρέπει να τα καταπιείς αμάσητα. Προσωπικά, ποτέ ξανά και να μου λείπει το βύσσινο.
....Η παραπανω φραση δεν ειναι δικια μου, ειναι κατι που διδαχτηκα στο μαθημα της διδακτικης μεθοδολογιας....και βεβαια οπως καταλαβες , συμφωνω απολυτα με αυτη την αποψη.
Αν κατάλαβα καλά τον Πάρη (και διόρθωσέ με βρε Πάρη αν όχι), δεν υπονοεί ότι ο μαθητής θα πρέπει να κόψει το σβέρκο του να βρει τις βάσεις μόνος του. Αυτό που λέει είναι πως, αντί να του δώσεις τους τύπους πχ έτοιμους και να του πεις "αυτοί είναι, μάθε τους όπως είναι", θα ήταν καλύτερο ίσως με ένα στυλ μαιευτικής μαθόδου, να τον καθοδηγήσεις να καταλάβει *γιατί* ο Χ τύπος είναι που ισχύει, από πού προκύπτει και πώς εφαρμόζεται. Και ο καλύτερος τρόπος να το κάνεις αυτό είναι ίσως καθοδηγώντας τον μαθητή να φτάσει ο ίδιος στο τελικό συμπέρασμα με βάση τις γνώσεις που ήδη έχει.
Εαν ρωτήσεις ένα παιδί Γ δημοτικού το εξής:
" ο φίλος σου ο Γιώργος έχει 5 ευρώ και θέλετε να αγοράσετε ένα παιγνίδι που κοστίζει 8 ευρώ , πόσα ευρώ πρέπει να έχεις εσύ" , το παιδί θα σου απαντήσει 3 ευρώ. Τι έκανε δηλαδή?
5+χ=8 άρα χ=8-5 άρα χ=3.
Αυτό είναι επίλυση εξίσωσης πρώτου βαθμού και το παιδάκι ξέρει να το κάνει. Επομένως αυτό που απομένει στον καθηγητή είναι να του το στήσει ως εξίσωση και να αποκαλύψει ότι αυτό που έκανε λέγεται μεταφορά όρου από το ένα μέλος στο άλλο με αλλαγή προσήμου!!
Ο κάθε άνθρωπος έχει την γνώση μέσα του , έλεγε ο Σωκράτης , το θέμα είναι πως θα του την βγάλουμε...
@VagabondΘεωρίες, εννοείς. Να με συγχωρείς που δεν δέχομαι μια θεωρία με μοναδικό κριτήριο ότι το Χ "όνομα" την διατύπωσε.
Οι απαντησεις ηταν και για σενα....και σου ξαναλεω οτι αυτα υποστηριζουν ακομα κι πιο συγχρονες παιδαγωγικες μεθοδοι.
Με την ιδια λογικη λοιπον αξιολογωντας(το κατα δυναμιν παντα) τα βιβλια που μου παρειχε το κρατος οταν πηγα στο ΤΕΕ και δεδομενου οτι υπηρχε γραφοσκοπειο το οποιο παρεμενε σκονισμενο στην αποθηκη, δεν μπορω να μην αναρωτηθω γιατι οι καθηγητες μου δεν καταφεραν να με διδαξουν τα προβλεπομενα και να αναπτυξουν εστω και σε ενα μικρο βαθμο, την κριτικη μου σκεψη, την διψα μου για μαθηση, να με κανουν να δω καποια μαθηματα ως καινουργιες εμπειριες κι οχι σαν αναγκαστικες αγγαρειες, κλπ
Δεν διαφωνουμε στο οτι η παιδεια νοσει, τοι υπαρχουν πολλα προβληματα , στο οτι οι κυβερνησεις τα τελευταια 30 χρονια εχουν σταθει αναξιες των περιστασεων κι ανικανες να βρουν καποια λυση.....
....Παρολα αυτα ομως εγω παραμενω αισιοδοξος γιατι αν το καλοσκεφτεις εχουμε δημοκρατια και ειμαστε ελευθεροι σαν χωρα , μολις 33 χρονια....μεχρι το 74 και τα τελευταια 2000 χρονια περιπου , δεν ειχαμε καταφερει να σταθουμε στα ποδια μας....βλεπε ρωμαιους, βυζαντια, ωθομανους, γερμανους , βουλγαρους, εμφυλιους, βασιλιαδες, χουντες.....Η πρωτη φορα που βιωσαμε αληθινη δημοκρατια κι ελευθερια ηταν το 74 κι απο τοτε πιστευω οτι εχουμε κανει πολυ μεγαλη προοδο σαν χωρα, κι οτι μερα με τη μερα γινομαστε ακομα καλυτεροι....ετσι πιστευω οτι οσο τα παιδια θα μορφωνονται ακομα κι ετσι οπως μορφωνονται τα πραγματα θα πηγαινουν προς το καλυτερο......μεχρι τοτε ομως τα προβληματα που εχουμε ως παιδεια χρειαζονται αντιμετωπιση κι αυτοι την στιγμη οι εκπαιδευτικοι ειναι αυτοι που ειναι στην πρωτη γραμμη πυρος ....και κατα την ταπεινη μου γνωμη , αλλα και τα βιωματα που εχω ως μαθητης νομιζω οτι οφειλουν (εφοσον μονοι τους επελεξαν να γινουν εκπαιδευτικοι) να μας προστατευσουν οσο καλυτερα μπορουν.
.....κι εννοω να χρησιμοποιειτε παντα σε συνδυασμο με αλλες παιδαγωγικες μεθοδους......δεν γινεται για παραδειγμα να εξηγησεις σε καποιον το τι ειναι ενα ολοκληρωμα χωρις να χρησιμοποιησεις τον μονολογο....και για να ξεφυγουμε λιγο απ τα μαθηματικα...πως θα μπορεσει ενα παιδι να κατανοησει απο μονος του τον νομο του Ωμ?.....πως θα καταλαβει τους τεσσερις χρονους λειτουργειας μιας βενζινοκινητης μηχανης εσωτερικης καυσης, αν δεν του τα εξηγησεις?
τα τελευταια 2000 χρονια περιπου , δεν ειχαμε καταφερει να σταθουμε στα ποδια μας....βλεπε ρωμαιους, βυζαντια, ωθομανους, γερμανους , βουλγαρους, εμφυλιους, βασιλιαδες, χουντες.....
Μήπως φταίμε εγώ και εσύ τελικά που δεν έχει γίνει αυτό?
Τέλος πάντως ας κλείσω κάπου εδώ , διότι φυσικά και δεν τελειώνει ποτέ μια τέτοια κουβέντα. Ωστόσο να παρατηρήσω και κάτι ακόμη που είπες για δημοκρατία που έχουμε. Νομίζω ότι χρειαζόμαστε πολύ ψωμί ακόμη ώστε αυτή η δημοκρατία να είναι λειτουργική δημοκρατία και να μην είναι απλά ένα ορισμός του πολιτεύματος...
Οδηγία Νο6 (συνέχεια)
Ένα εξαιρετικό βιβλίο για την εκμάθηση της "έκθεσης" είναι ο "Επιτάφιος του Περικλέους" γραμμένο πριν από 2500 χρόνια από τον Θουκιδίδη.
Μην... ξύνεις... τριτοδεσμίτικες πληγές... :'(Οδηγία Νο6 (συνέχεια)
Ένα εξαιρετικό βιβλίο για την εκμάθηση της "έκθεσης" είναι ο "Επιτάφιος του Περικλέους" γραμμένο πριν από 2500 χρόνια από τον Θουκιδίδη.
Σε ποια ταξη θα κανουν τον επιταφιο του Περικλη καλε?? και θα τον κανουν στα αρχαια??? :o :o
(Συνεχίζεται)
...ολοι εθνοπατερες και χριστουδουλικοι την ειδαμε πια...γι'αυτο δεν παει πουθενα ο τοπος...
Αν ολοι οσοι ανακοινωνουν πως θα βελτιωσουν την παιδεια και την κοινωνικη κατασταση ηθελαν να το κανουν πραγματικα, δεν θα το εκαναν μεσα απο ενα forum πιστευω! Μπορουσαν να σπουδασουν καθηγητες/δασκαλοι οταν ο καιρος τους επετρεπε ( εκτος αν ειχαν αλλη ιδεολογικη προσεγγιση και ξαφνικα ωριμασαν ) και να το εκαναν απο τα εσω και απο τα εξω...
Δεν ειμαι συντονιστης αυτης της συζητησης! Μα τι επιμονη ειναι αυτη? :P
Για να καταλάβω καλύτερα το "δεν χρειάζεται.....για να λειτουργήσει" χρειάζεται η οδηγία Νο8. Όλα τα υπόλοιπα κατανοητά μεν σαν νόημα, αλλά ακροβατούν δίχως το Νο8.
Όπως δηλαδή διαπιστώσαμε και παραπάνω.....