Το Στέκι των Κιθαρωδών

Ειδικά θέματα => Εκμάθηση – Πρώτα βήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Ntemis στις 11/10/08, 17:03

Τίτλος: Συγχορδίες
Αποστολή από: Ntemis στις 11/10/08, 17:03
Για να βρω τις συγχορδίες ενός κομματιού όταν το ακούω , πρέπει να παίζω τις νότες μία μία σαν σόλο ?
Π.χ παίζω τη νότα ντο και αν ταιριάζει σημαίνει οτι θα είναι η συγχορδία ντο+ ή η 3η , ή η 5η της ντο ( μι , σολ ) , ή ακόμα και η σχετική της η λα ύφεση -.
Είναι σωστός αυτός ο τρόπος σκέψης ? ::)
Τίτλος: Απ: Συγχορδίες
Αποστολή από: faser στις 12/10/08, 18:12
Καταρχάς φίλε Ntemis η σχετική της Ντο μείζονα είναι η Λα ελάσσονα και όχι η Λα ύφεση ;)..

Από εκεί και πέρα, σωστός είναι ο τρόπος που περιγράφεις.. Για να βρεις τα ακόρντα ενός απλού τραγουδιού το παν είναι να βρεις τη κλίμακα, δηλαδή ποια είναι η κύρια τονικότητα πάνω στην οποία έχει γραφτεί το κομμάτι.. Το σημείο αυτό θέλει εμπειρία γιατί μπορεί κατά 90% η τονικότητα να δίνεται από το πρώτο ακόρντο αλλά υπάρχει και το υπόλοιπο 10%.. Το κόλπο εδώ είναι να κάνεις τη καλύτερη σου μαντεψιά για την τονικότητα και να το επιβεβαιώσεις παίζοντας τη συγκεκριμένη συγχορδία σε όλο το μήκος του κομματιού.. Κανονικά η συγκεκριμένη συγχορδία θα πρέπει να "κουμπώνει" καλά στο κομμάτι.. Θα ακούγεται βέβαια και κάποιες φορές off αλλά τις περισσότερες θα κουμπώνει.. Αν όχι δοκιμάζεις με άλλη συγχορδία μέχρι να βρεις την τονικότητα του κομματιού.. Επειδή πολλές φορές δεν βγάζει και πολύ νόημα να παίζεις ένα ακόρντο πάνω από ένα τραγούδι και να περιμένεις να καταλάβεις αν κουμπώνει ή όχι εγώ πλέον τραγουδάω τη συγχορδία σαν να κρατάω το ίσο.. Με αυτό τον τρόπο πιστεύω ότι δεν μπλέκει το κομμάτι με τη φωνή και η τονικότητα του κομματιού γίνεται πιο εύκολα αντιληπτή..

Αφού βρήκες την τονικότητα τα πράγματα απλοποιούνται αρκετά.. Συνήθως για μια μείζονα τονικότητα (ας πούμε Ντο +) οι συγχορδίες που ακολουθούν είναι κατά κανόνα η ΙΙ - (Ρε ελάσσονα), ΙΙΙ + & - (Μι μείζονα ή ελάσσονα) [παίζει αναλόγως με το ύφος του κομματιού], ΙV + (Φα μείζονα), V + (Σολ μείζονα), VI - (Λα ελάσσονα ή η σχετική κλίμακα) και VII - (Σι ελάσσονα) [δεν χρησιμοποιείται διότι κάνει διάφωνο διάστημα με την Ι].. Για μια ελάσσονα τονικότητα ισχύουν τα αντίστροφα όσον αφορά τις μείζονες (+) και τις ελάσσονες (-) βαθμίδες.. Απλά να θυμάμαι ότι οι βαθμίδες (δηλαδή η ΙV, VII, κ.λπ.) πάνε ΤΤΗΤΤΤΗ, όπου Τ=Τόνος και Η=Ημιτόνιο.. Δηλαδή αν η τονικότητα σου είναι η Φα+, τότε οι βαθμίδες θα πηγαίνουν..
Ι    = Φα +
ΙΙ   = Σολ - (Τ)
ΙΙΙ  = Λα  + ή - (Τ)
ΙV  = Σι ύφεση + (Η)
V   = Ντο   + (Τ)
VI  = Ρε -  (Τ)
VII = Μι - (Τ) (δεν χρησιμοποιείται)
Ι    = Φα + (Η)

Αν δεν θέλεις να μπλέξεις με κλίμακες ένας απλός τρόπος να βρίσκεις ακόρντα είναι να παίζεις το κομμάτι σαν να είσαι ο μπασίστας.. Αφού βρεις τις νότες των ακόρντων μετά μένει να βρεις αν οι συγχορδίες που βρήκες θα είναι μείζονες ή ελάσσονες.. Συνήθως αυτό είναι μια απλή διαδικασία αλλά αν έχει μεθεβδόμες, ελαττωμένες ή άλλες σύνθετες συγχορδίες απλά πειραματίζεσαι λίγο παραπάνω..
Τίτλος: Απ: Συγχορδίες
Αποστολή από: Ntemis στις 13/10/08, 18:41
Faser σε ευχαριστώ δε θα μπορούσες να είσαι ποιό κατατονοητός  ;)
Εγώ χρησιμοποιώ τον τρόπο του μπασίστα που λες στο τέλος.