Το Στέκι των Κιθαρωδών

Περι μουσικής => Μουσικά νέα και συζητήσεις => Μήνυμα ξεκίνησε από: cbk στις 26/06/14, 12:30

Τίτλος: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: cbk στις 26/06/14, 12:30
Τα modeling μηχανήματα (όχι τόσο οι ενισχυτές, όσο οι mid range πεταλιέρες και rack systems) έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο εξέλιξης,  που για εφαρμογές σπιτιού –και όχι μόνο φυσικά-  (practice, recording, jam) τα θεωρω βέλτιστη λύση σε σχέση με τους ενισχυτές γενικότερα. Το μόνο κακό είναι ότι εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το πού θα τα ακούσεις...
 
Για εμένα, οι πεταλιέρες έχουν πιο ισχυρούς επεξεργαστές & καλύτερους αλγόριθμους σε σχέση με τους  modeling amps -> πιο πειστικο ήχο και response (αυτό είναι μόνο προσωπική εκτίμηση βάσει του τελικού αποτελέσματος, όχι βασισμένο σε τεχνικα στοιχεια), αλλα ακούγονται περισσότερο σαν amp in the mix και όχι amp in the room σε σχέση με τους modeling amps (οι οποίοι έχουν συνήθως από 8’ και πάνω μεγάφωνο, σε σχέση με τα near field active monitors που συνήθως έχουν μικρότερο woofer). Θεωρώ πως η βέλτιστη λύση για να έχεις και τα 2 (amp in the room & amp in the mix) είναι να συνδυάσεις πεταλιέρα και ενισχυτή συνδέοντάς την στο effects return του ενισχυτή ή μιλώντας με αυξημένο budget πας σε ακριβά modeling (axefx II, kemper) σε συνδυασμό είτε με μεγαλύτερα active monitors ή με ειδικούς ενισχυτές κιθάρας FRFR, όμως εκεί μιλάμε για budget πλέον που μπορείς να αγοράσεις τον ενισχυτή που επιθυμείς (αν έχεις κατασταλάξει στον ήχο/ενισχυτή που προτιμάς) – όμως σε  χαμηλές εντάσεις  μέσα στο σπίτι πάλι θα έχεις θέμα να τον ευχαριστηθείς.


Στα ερωτήματά σου τώρα, ως ισχύ των active monitors για το σπίτι θεωρώ ότι και 30 Watts είναι αρκετά, όλα τα monitors είναι συμβατά με τις πεταλιέρες (προσοχή, όχι με πετάλι distortion που συνήθως δεν έχουν DI & cab sim out), το μόνο που πρέπει να προσεξεις είναι η σωστή τοποθέτηση στο χώρο (να είναι στο ύψος των αυτιών σου, ιδανικά σε συμμετρική θέση,  να έχουν  μια απόσταση από τους τοίχους κτλ).

Αφορμή το παραπάνω κομμάτι που για εμένα είχε πολλούς άγνωστους όρους.

Για όποιον είναι αρχάριος νομίζω θα ήταν πολύ χρήσιμο.

Δεν ξέρω αν η υλοποίησή του θα γινόταν απ'το μηδέν (οπότε θα χρειαζόταν συλλογική προσπάθεια) ή αν υπάρχου κάπου μαζεμένοι κάποιοι όροι.

Τίτλος: Απ: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: freemind στις 26/06/14, 14:37
Δυστυχως η απλοποιηση των ορων ή επεξηγηση τους με "ελληνικο" τροπο δεν θα σε βοηθησει να εμβαθυνεις στο μαγικο κοσμο της ορολογιας ;). Ειμαι της αποψης πως οι αγγλικοι οροι πρεπει να μεταφερονται αυτουσιοι  και οι ενδιαφερομενοι να αναζητουν στα αγγλικα την εξηγηση τους. Κατα καιρους εχουν κανει ορισμενοι προσπαθειες να "εξευγενισουν" τους ορους και παντα το αποτελεσμα ειναι καταστροφικο ( απο εκδοτικους οικους εως και "καθηγητες" του διαδικτυου ).
Τίτλος: Απ: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: kkmspm (φλουτσ) στις 26/06/14, 14:49
το καλυτερο πιστευω ειναι να ρωτας καθε τι που δεν καταλαβαινεις και να στο εξηγουμε! ;D
Τίτλος: Απ: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: cbk στις 26/06/14, 15:11
Δυστυχως η απλοποιηση των ορων ή επεξηγηση τους με "ελληνικο" τροπο δεν θα σε βοηθησει να εμβαθυνεις στο μαγικο κοσμο της ορολογιας ;) . Ειμαι της αποψης πως οι αγγλικοι οροι πρεπει να μεταφερονται αυτουσιοι  και οι ενδιαφερομενοι να αναζητουν στα αγγλικα την εξηγηση τους. Κατα καιρους εχουν κανει ορισμενοι προσπαθειες να "εξευγενισουν" τους ορους και παντα το αποτελεσμα ειναι καταστροφικο ( απο εκδοτικους οικους εως και "καθηγητες" του διαδικτυου ).

το rig που διάβασα τις προάλλες κάπου, δεν κατάφερα ούτε απ'τα συμφραζόμενα να καταλάβω τι είναι.
Τίτλος: Απ: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: cbk στις 26/06/14, 15:11
το καλυτερο πιστευω ειναι να ρωτας καθε τι που δεν καταλαβαινεις και να στο εξηγουμε! ;D

αυτό ήθελα να αποφύγω γιατί τότε... δεν θα κάνατε τίποτα άλλο!!! ;D
Τίτλος: Απ: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: zeoy στις 26/06/14, 16:05
Δυστυχως η απλοποιηση των ορων ή επεξηγηση τους με "ελληνικο" τροπο δεν θα σε βοηθησει να εμβαθυνεις στο μαγικο κοσμο της ορολογιας ;) . Ειμαι της αποψης πως οι αγγλικοι οροι πρεπει να μεταφερονται αυτουσιοι  και οι ενδιαφερομενοι να αναζητουν στα αγγλικα την εξηγηση τους. Κατα καιρους εχουν κανει ορισμενοι προσπαθειες να "εξευγενισουν" τους ορους και παντα το αποτελεσμα ειναι καταστροφικο ( απο εκδοτικους οικους εως και "καθηγητες" του διαδικτυου ).

το rig που διάβασα τις προάλλες κάπου, δεν κατάφερα ούτε απ'τα συμφραζόμενα να καταλάβω τι είναι.


Για τον κιθαρίστα σημαίνει το σύνολο του εξοπλισμού που χρησιμοποιεί για να ακουστεί: κιθάρα, καλώδια, πετάλια, ενισχυτής
Τίτλος: Απ: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: adr1anos στις 26/06/14, 23:13
Μία πολύ φιλότιμη προσπάθεια έχει κάνει ο Γιάννης εδώ:
Οδηγος επιβιωσης (και καλα) προς αρχαριους (http://forum.kithara.gr/index.php?topic=77531.msg608872#msg608872)
Οδηγος επιβιωσης (και καλα) για αρχαριους 2, ενισχυτες (http://forum.kithara.gr/index.php?topic=82608.msg654457#msg654457)
Τίτλος: Απ: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: Kosthrash στις 27/06/14, 10:36
Τα modeling μηχανήματα (όχι τόσο οι ενισχυτές, όσο οι mid range πεταλιέρες και rack systems) έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο εξέλιξης,  που για εφαρμογές σπιτιού –και όχι μόνο φυσικά-  (practice, recording, jam) τα θεωρω βέλτιστη λύση σε σχέση με τους ενισχυτές γενικότερα. Το μόνο κακό είναι ότι εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το πού θα τα ακούσεις...
 
Για εμένα, οι πεταλιέρες έχουν πιο ισχυρούς επεξεργαστές & καλύτερους αλγόριθμους σε σχέση με τους  modeling amps -> πιο πειστικο ήχο και response (αυτό είναι μόνο προσωπική εκτίμηση βάσει του τελικού αποτελέσματος, όχι βασισμένο σε τεχνικα στοιχεια), αλλα ακούγονται περισσότερο σαν amp in the mix και όχι amp in the room σε σχέση με τους modeling amps (οι οποίοι έχουν συνήθως από 8’ και πάνω μεγάφωνο, σε σχέση με τα near field active monitors που συνήθως έχουν μικρότερο woofer). Θεωρώ πως η βέλτιστη λύση για να έχεις και τα 2 (amp in the room & amp in the mix) είναι να συνδυάσεις πεταλιέρα και ενισχυτή συνδέοντάς την στο effects return του ενισχυτή ή μιλώντας με αυξημένο budget πας σε ακριβά modeling (axefx II, kemper) σε συνδυασμό είτε με μεγαλύτερα active monitors ή με ειδικούς ενισχυτές κιθάρας FRFR, όμως εκεί μιλάμε για budget πλέον που μπορείς να αγοράσεις τον ενισχυτή που επιθυμείς (αν έχεις κατασταλάξει στον ήχο/ενισχυτή που προτιμάς) – όμως σε  χαμηλές εντάσεις  μέσα στο σπίτι πάλι θα έχεις θέμα να τον ευχαριστηθείς.


Στα ερωτήματά σου τώρα, ως ισχύ των active monitors για το σπίτι θεωρώ ότι και 30 Watts είναι αρκετά, όλα τα monitors είναι συμβατά με τις πεταλιέρες (προσοχή, όχι με πετάλι distortion που συνήθως δεν έχουν DI & cab sim out), το μόνο που πρέπει να προσεξεις είναι η σωστή τοποθέτηση στο χώρο (να είναι στο ύψος των αυτιών σου, ιδανικά σε συμμετρική θέση,  να έχουν  μια απόσταση από τους τοίχους κτλ).

Αφορμή το παραπάνω κομμάτι που για εμένα είχε πολλούς άγνωστους όρους.

Για όποιον είναι αρχάριος νομίζω θα ήταν πολύ χρήσιμο.

Δεν ξέρω αν η υλοποίησή του θα γινόταν απ'το μηδέν (οπότε θα χρειαζόταν συλλογική προσπάθεια) ή αν υπάρχου κάπου μαζεμένοι κάποιοι όροι.

Επειδή νιώθω "ένοχος"  ;D ρώτα με οτιδήποτε δεν κατάλαβες στο παραπάνω απόσπασμα (είτε εδώ ή με ΠΜ - Προσωπικό Μηνυμα  ;D αν νιώθεις άβολα - που δεν θα έπρεπε κανονικά) και θα προσπαθήσω να στο επεξηγήσω (παρόλο που δεν φημίζομαι για την μεταδοτικότητά μου  ;D ).
Τίτλος: Απ: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: cbk στις 27/06/14, 11:09

 mid range πεταλιέρες

 jam
 
 response

 amp in the mix και όχι amp in the room

 effects return του ενισχυτή

 ενισχυτές κιθάρας FRFR

 πετάλι distortion που συνήθως δεν έχουν DI & cab sim out),


Να είσαι καλά! Δεν φταις εσύ που εγώ δεν γνωρίζω την ορολογία.

Από τη μία νοιώθω άβολα που δεν ξέρω τα βασικά και σας βομβαρδίζω με ερωτήσεις, από την άλλη νομίζω θα ήταν χρήσιμες κάποιες βασικές πληροφορίες για όλους τους αρχάριους που μπορεί να μπαίνουν στο φόρουμ.

Τα παραπάνω τα έγραψα ώστε όποτε απαντηθούν να μείνουν.

edit: και για το reverb θα ήθελα να μάθω, κάνει κατά κάποιο τρόπο προσομοίωση δωματίου παράγοντας δεύτερα ηχητικά κύματα με κάποια καθυστέρηση; (δεν νομίζω να με ενδιαφέρει, εγκυκλοπαιδικά ρωτάω)
Τίτλος: Απ: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: Kosthrash στις 27/06/14, 11:55
OK, πάμε λοιπον!
 
1. mid range πεταλιέρες: Εννοούσα τις μέσου κόστους (απο 150 - 300 ευρω) πεταλιέρες
2. jam: Το παίξιμο (αναφερομενος σε μουσικους)
3. response: Η απόκριση/αίσθηση που  έχει ο κιθαρίστας ενώ παίζει με τον εξοπλισμό του (συνήθως το λέμε για τους ενισχυτές).
4. "amp in the mix και όχι amp in the room": Η διαφορά του πώς ακούγεται ο ενισχυτής μέσα στο δωμάτιο και μέσα σε μια ηχογράφιση (mix). Δυστυχώς αυτο είναι βιωματικό και δεν μπορώ να το περιγράψω με λόγια.
5. effects return του ενισχυτή: Κάποιοι ενισχυτές διαθέτουν effects send & return εξόδο/είσοδο αντίστοιχα, ωστε να εκμεταλλευόμαστε κάποια εξωτερικά εφε από πεταλάκια/ πολυεφε σε συνδυασμο με τον ήχο του ενισχυτή μας. Αν θέλουμε να παρακάμψουμε την προενίσχυση του ενισχυτή μας και να εκμεταλευτουμε μόνο τον τελική ενίσχυσή του, συνδέουμε το πολυεφέ/πεταλάκι μας κατευθείαν στο effects return του ενισχυτή.
6.  ενισχυτές κιθάρας FRFR: Ειναι κάποιοι ενισχυτές full range flat response, όπως πχ οι atomic amps (ή οι ενισχυτές ακουστικής κιθάρας):
http://www.atomicamps.com/products.htm (http://www.atomicamps.com/products.htm)
 
οι ενισχυτές κιθάρας απλά μιλώντας, ενισχύουν κάποιο στενό εύρος συχνοτήτων, και σίγουρα όχι όλο το ακουστικό φάσμα.
 
7. πετάλι distortion που συνήθως δεν έχουν DI & cab sim out: συνήθως τα πεταλάκια δεν έχουν προσωμοίωση ενισχυτή/ καμπίνας, τα οποία "λειαίνουν" τον ήχο και δεν τον αφήνουν να¨"τζιτζικίζει"  ;D . Δυστυχώς και αυτό είναι κάτι που πρέπει να βιώσεις για να καταλάβεις την (ακουστική) διαφορά.
 
Όλα τα παραπάνω είναι από τη δική μου οπτική και σίγουρα όχι απόλυτα δόκιμα...


 
Τίτλος: Απ: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: cbk στις 28/08/14, 18:01
Τι είναι το DI ?
Τίτλος: Απ: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: freemind στις 28/08/14, 20:31
Το DI ειναι ενα μηχανημα ηχου που λαμβανει σημα υψηλης εμπεδησης ( πχ, μια ηλεκτρικη κιθαρα  )/line level ( πχ, η εξοδος ενος αρμονιου ) και το μετατρεπει σε σημα χαμηλης εμπεδησης/mic level για να συνδεθει στην κονσολα στην αντιστοιχη εισοδο.

Περα απο αυτη τη μετατροπη, ευθυνεται και για την αλλαγη του σηματος απο unbalanced σε balanced, πραγμα αρκετα σημαντικο εαν θελουμε να αποφυγουμε εξωτερικες παρεμβολες στο σημα μας ( κατα τη διαρκεια της μεταφορας του ).

Τίτλος: Απ: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: cbk στις 28/08/14, 21:20
Το DI ειναι ενα μηχανημα ηχου που λαμβανει σημα υψηλης εμπεδησης ( πχ, μια ηλεκτρικη κιθαρα  )/line level ( πχ, η εξοδος ενος αρμονιου ) και το μετατρεπει σε σημα χαμηλης εμπεδησης/mic level για να συνδεθει στην κονσολα στην αντιστοιχη εισοδο.

Περα απο αυτη τη μετατροπη, ευθυνεται και για την αλλαγη του σηματος απο unbalanced σε balanced, πραγμα αρκετα σημαντικο εαν θελουμε να αποφυγουμε εξωτερικες παρεμβολες στο σημα μας ( κατα τη διαρκεια της μεταφορας του ).

και είναι καλό να το πάρουμε ακόμη και για μια σύγχρονη κάρτα όπως η scarlett 2i2?
Τίτλος: Απ: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: freemind στις 28/08/14, 21:25
Οι περισσοτερες καρτες ( συμπεριλαμβανομενης και της 2i2 ) εχουν πλεον υβριδικες εισοδους με μεταβλητη αντισταση για να μπορουν να δεχονται μικροφωνα, line levels ( οπως ενα αρμονιο ) και instrument levels ( οπως μια κιθαρα ). Οποτε δεν ειναι απαραιτητο, εφοσον η καρτα το παρεχει.

Απο εκει και περα, εαν καποιος θελει να αναβαθμισει τον ηχο του, μπορει να αποκτησει πιο ακριβο preamp απο αυτον που "φοραει" η καρτα ηχου και να πετυχει εναν καλυτερο ηχο.

Ομως για καποιον που ξεκιναει τωρα και ηχογραφει απλως στο σπιτι του, νομιζω πως ειναι περιττο εξοδο η αγορα εξωτερικου preamp. Ισως στην πορεια να επενδυσει σε περιφερειακα, οταν θα ειναι πιο ετοιμος να αντιμετωπισει και καλυτερο ηχο ;).
Τίτλος: Απ: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: cbk στις 29/08/14, 01:21
 :up
Τίτλος: Απ: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: cbk στις 29/08/14, 23:12
Τι προσφέρει η επιλογή +48V phantom power?
Τίτλος: Απ: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: freemind στις 30/08/14, 11:03
Αφορα κυριως πυκνωτικα μικροφωνα που χρειαζονται αυτη τη μικρη ταση για να λειτουργησουν. Εαν θελεις να συνδεσεις απλως μια κιθαρα πανω σε ενα preamp/DI, δε θα το χρειαστεις καν.
Τίτλος: Απ: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: cbk στις 30/08/14, 11:19
Ευχαριστώ!
Τίτλος: Απ: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: cbk στις 31/08/14, 11:56
Δεν μπορώ να βρώ τι εννοεί ο όρος tap tempo. ::)
Τίτλος: Απ: Γλωσσάρι για τεχνικούς όρους
Αποστολή από: modfori στις 31/08/14, 12:02
ό,τι λέει η μετάφραση , δίνεις το ρυθμό πατώντας  ;)

σε πετάλια που το εφφέ τους έχει ρύθμιση ταχύτητας (και διαθέτουν τη ρύθμιση tap tempo) όπως delay , tremolo κτλ πατάς τον ποδοδιακόπτη/κουμπί 2 φορές στο ρυθμό που θες και αυτόματα ρυθμίζει την ταχύητητα του εφφέ. Το ίδιο διαθέτουν και πεταλιέρες για το drum machine